גיא ארז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גיא ארז
גיא ארז עם אלן פרסונס לייב פרוג'קט בהופעה בתל אביב, 2010
גיא ארז עם אלן פרסונס לייב פרוג'קט בהופעה בתל אביב, 2010
לידה ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1992
עיסוק מוזיקאי, פזמונאי, מפיק מוזיקלי
סוגה פופ/רוק
כלי נגינה גיטרה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים אטלנטיק רקורדס, וורנר רקורדס, קולומביה רקורדס, RCA רקורדס, דרימוורקס רקורדס, אינטרסקופ רקורדס, ג'ייב רקורדס
www.guyerez.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גיא ארז הוא פזמונאי, מפיק, מלחין ונגן בס מלוס אנג'לס. ארז נולד וגדל בישראל, ועבר ללוס אנג'לס בשנת 1992. שיריו הופיעו בסרטים ובתוכניות טלוויזיה מצליחות, כולל פסקול הסרט זוכה האוסקר "התרסקות",[1] "האנטומיה של גריי"[2] ו"בוורלי הילס 90210".[3] הוא כותב שירים ומפיק בנושא הסדרה של מארוול/דיסני "האוונג'רס: סדרת האנימציה",[4] וקרדיט המלחין שלו כולל את הקליפ הרשמי של נאס"א שהם שחררו לקראת שיגור טלסקופ החלל ג'יימס וב.[5] הוא עבד גם עם אמנים כמו ג'יפסי קינגס,[6] ג'ייסון מראז,[7] מיילי סיירוס,[8] זיגי מארלי[8] ואלן פרסונס.[9]

כתיבת שירים והפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחד הלהיטים הראשונים של ארז היה BareNaked של ג'ניפר לאב יואיט, אותו כתב יחד עם מרדית ברוקס.[10] השיר נכנס לטופ 40 של בילבורד בשנת 2002. זה הסב את תשומת הלב לכריסאליס מיוזיק, שהחתימה אותו על חוזה הוצאה לאור, והוסיפה אותו לרשימת כותבי השירים שלהם. במהלך תקופה זו, הוא גם כתב והפיק שירים עם אמנים כמו הולי פאלמר ופי ג'יי אולסון, מה שזיכה אותו בלהיט נוסף בטופ 40 של בילבורד עם הסינגל "Shine On" של ריאן קבררה עבור אטלנטיק רקורדס. ארז גם תרם ככותב שירים ומפיק לשיר הנושא "Shine" מתוך אלבום הסולו השני של סם בטנס מלהקת קייס צ'ויס ו-DVD של ג'יפסי קינגס Live at Kenwood House in London שיצא בשנת 2006. הוא גם כתב יחד עם פרסונס ופי ג'יי אולסון את שני הסינגלים האחרונים של אלן פרסונס, "Fragile" ו-"Do you Live at All".

נגן בס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארז עובד באופן קבוע בנגינת בס כמוזיקאי סשן. הוא לימד נגינת בס באקדמיה למוזיקה של לוס אנג'לס בין השנים 1996 ל-2001. ניתן לשמוע את ביצועי הבס שלו בהקלטות כמו אצל פלורנס אנד דה מאשין, וגם בזמן הופעות חיות כמו עם רנדי קולמן בפתיחה ל-The Who ב- The Hollywood Bowl . החל משנת 2010 ועד 2020 ארז היה נגן הבס של הלהקה The Alan Parsons Live Project. הוא גם ניגן בס באלבום זוכה הגראמי של זיגי מארלי, "Fly Rasta".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Crash Movie Soundtrack on Discogs"
  2. ^ Home, NME (באנגלית בריטית)
  3. ^ "Internet Movie Database"
  4. ^ "New York Times"
  5. ^ SVS (2021-10-18). "NASA Scientific Visualization Studio | 29 Days on the Edge". SVS (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2024-03-15.
  6. ^ How Guy ‘Boom Da Boom’ Erez made it in LA, The Jerusalem Post | JPost.com, ‏2010-08-04 (באנגלית)
  7. ^ "Miracle by The Alan Parsons Project"
  8. ^ 1 2 Guy Erez Songs, Albums, Reviews, Bio & More, AllMusic (באנגלית)
  9. ^ "Alan Parsons Official Site"
  10. ^ "BareNaked by Jennifer Love Hewitt at Discogs"