טיוטה:קונסרבטוריון אקדמא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קונסרבטוריון אקדמא
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
קונסרבטוריון
תקופת הפעילות 1966–הווה (כ־58 שנים)
בעלי תפקידים
יו"ר דוד בן מנחם
מנהלת יאנינה קודליק
משגיח בצלאל קופרווסר מטעם משרד החינוך
מיקום
מיקום מרכז מונארט לאמנויות, קריית התרבות ע"ש צבי צילקר, אשדוד
מדינה ישראלישראל ישראל
פרמטר , הוא ערך בלתי תקין של "רוחב,אורך".פרמטר , הוא ערך בלתי תקין של "רוחב,אורך".

קונסרבטוריון אקדמא אשדוד הוא המוסד העירוני של אשדוד ללימודי הנגינה על כלי הנגינה השונים המיועדים בעיקר לילדים ובני נוער. המוסד מקיים קונצרטים, תחרויות וסדנאות. הקונסרבטוריון שוכן במרכז מונארט לאמנויות בקריית התרבות ע"ש צבי צילקר.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקונסרבטוריון הוקם בשנת 1966 במועצה המקומית אשדוד על ידי x.

הקונסרבטוריון הוקם תחילה בתור אגודה עות'מאנית בפיקוח משרד החינוך. עיריית אשדוד תחת ראש העירייה צבי צילקר חתמה על הסכם עם אקדמא על הרחבת פעילותה, שאיפשר לה להקים בתי ספר למוזיקה, בלט ותנועה, חוגים לילדים ותזמורות. [1] ההסכם חייב את אקדמא לקבל כל תלמיד המעוניין ללמוד מוזיקה או אמנות בתנאי שיעבור מבחן כניסה ותחת שכר לימוד מינימלי ובהנחות התואמות את מצבו החברתי-כלכלי של התלמיד מקרן מלגות לתלמידים מוכשרים מעוטי יכולות שהקימה.[1] אגודת אקדמא, לפי אותו הסכם – הקימה גם תזמורת כלי נשיפה עירונית בת שלושים נגנים וכן תזמורת נוער, כשכלי הנגינה מומנו על ידי העירייה בסך 45 אלף לירות, שגייסה מחברת עמיגור.[1] עיריית אשדוד העמידה בתמורה לרשות הקונסרבטוריון הצעיר מבנים לרשותה לקיום פעילותה ללא תשלום.[1]

בתחילה, שכן ב-y, ובשנת 2000 עבר למקום קבע במרכז מונארט.

פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הגשת תלמידים לבגרות 5 יח"ל במוזיקה עם אופציה ללימודי המשך ותזמורת צה"ל.

תחרויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרחי שמש ע"ש אביבה אורשלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרויקט הלחנה להנצחת אביבה אורשלום ולתמיכה בלימודי הלחנה לתלמידים בעלי כישרון בולט בתחום. במסגרת הפרויקט, תלמידים מקבלים הדרכה להלחנת שיריה של אורשלום, ואלו מנוגנים על ידי הרכב של אקדמא. התלמידים המצטיינים זוכים במלגה להמשך לימודי הלחנה. הפרויקט פועל משנת 2011, וממומן מההקדש לזכר אורשלום.

פסנתר לתמיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחרות ארצית לפסנתרנים צעירים שעורך הקונסרבטוריון יחד עם מרכז מונארט ועיריית אשדוד משנת 2009. מטרת התחרות היא גילוי כישרונות צעירים (בגילאים 6-28) בנגינה בפסנתר להזנקת הדורות הבאים של הפסנתרנים בעיר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיינו גם בפורטל

פורטל אשדוד הוא שער לכל הנושאים הקשורים בעיר אשדוד. בפורטל תמצאו מידע נגיש אודות ההיסטוריה של העיר, אתריה והאנשים המרכיבים אותה, הרבעים וכל מה שיש לדעת אודות העיר הגדולה במחוז הדרום בישראל.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 4 משה דרור, אריאלה ברמכר (ע), הקדנציה השנייה, צילקר – אשדוד שאהב, אשדוד: אבי אלעד, 2022, עמ' 120