טופ-היט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טופ-היט
Tophit
סוג אתר אינטרנט עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 2003–הווה (כ־21 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
tophit.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טופ-היטאנגלית: TopHit) הוא פורטל מוזיקה רוסית, העוסק בהפצה דיגיטלית אונליין של שירים חדשים לרדיו וסרטוני מוזיקה לערוצי טלוויזיה, וכן בפרסום מצעדים המבוססים על רוטציה של השירים בשידור. כל מצעדי Tophit מתעדכנים מדי שבוע ביום רביעי.

בשל הפופולריות שלו (יותר מ -420 תחנות רדיו שותפות) והזמינות לקהל הרחב של תרשימים שפורסמו, TopHit.ru משמש לעיתים קרובות כמקור לנתונים על הפופולריות של אמן ברוסיה. Universal Music קראה ל-Tophit.ru כאתר הסמכותי ביותר העוקב אחר שידורי הרדיו של רוסיה.

השיר הראשון 1 № היה "האוקיינוס ושלושת הנהרות" (Океан и три реки) של להקת "VIA Gra" וולרי מילדזה ב־23 בנובמבר 2003.

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל שבוע מתפרסם Airplay Detection TopHit 100 - תרשים מאוחד המתבסס על רוטציה של השירים בשידור של תחנות רדיו שותפות. בעלי זכויות היוצרים מפרסמים את עבודותיהם בפורטל. לאחר מכן, תחנות הרדיו השותפות מורידות אותן וכל שבוע מספקות דיווחים על הביקוש לשירים בשידור.

בנוסף לתרשים המאוחד, מתפרסמים תרשימים שבועיים עבור מוסקבה, סנט פטרסבורג וקייב, טבלאות חודשיות (כלליות, כמו גם עבור ערים שצוינו) ותרשימים שנתיים (כללי, עבור ערים שצוינו ולחוד לפי זמרים). נתונים סטטיסטיים נפרדים על הזמנת היצירות בידי מאזינים נשמרים.

על סמך נתוני הפורטל, ערוץ Muz-TV משנת 2010 עד 2013 הוציא את תוכנית הטלוויזיה "Top Hit Chart", המציגה את שלושים השירים הפופולריים ברדיו ברוסיה ובמדינות חבר העמים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]