ויקיפדיה:פיתוח התשתית/ארכיון 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ביטול ההבחנה בין תווים דומים בעת חיפוש[עריכת קוד מקור]

מנגנון הקישורים ומנוע החיפוש של ויקיפדיה מבחינים בין מקף למרווח, ולכן יש צורך בהפניה מהכתיב הנפוץ דוד בן-גוריון לערך דוד בן גוריון. ביטול הבחנה זו, כך שכל אחת משתי צורות הכתיב תוביל לערך הנכון, תחסוך הפניות רבות, ותאפשר את ביטול הכלל המגביל שלפיו שמות ערכים בויקיפדיה ייכתבו ללא מקף.

צריך לבצע שינוי מעמיק הרבה יותר בדרך שבה מנוע החיפוש מבצע התאמה של טקסט (לדוגמא, להעלים בחיפוש את ההבדל בין מקף לקו מפריד). השינוי מוכתב ע"י נספח לתקן יוניקוד, שעדיין לא נסתיימה העבודה להשלמתו. מידע נוסף בבאג מספר 4430 במערכת מעקב הבאגים של מדיהויקי. יש לציין שהשינוי רלוונטי גם לשימוש בכפתור "לך". שינוי כזה ישפיע לטובה על שימושיות ויקיפדיה. הא? 23:35, 30 דצמבר 2005 (UTC)

סימון ישור פסקה[עריכת קוד מקור]

כתיבת טקסט משמעותי באנגלית היא בעיה בשל בעיות ישור ורינדור ה-HTML. בעיקר בולט הדבר בסימני הפיסוק. למשל:

The quick brown fox,
jumps over lazy dog.

פתרון רצוי הוא אפשרות לתג ויקי שמסמן פתיחת פסקה של טקסט מימין לשמאל או פתיחת פסקה של טקסט משמאל לימין, כמו גם תג סוגר מתאים.

יש פיתרון (קצת קשה)

<div dir="ltr">
The quick brown fox,
jumps over lazy dog. </div>

The quick brown fox,
jumps over lazy dog.

טיפול אוטומטי בקישורי interwiki[עריכת קוד מקור]

כעת מתבזבז זמן עריכה רבה, של בוטים ושל בני אדם, על יצירת קישורי אינטרוויקי. יש להעביר משימה זו לתוכנת התשתית. יש קישור אינטרוויקי מהערך העברי לערך בויקיפדיה זרה כלשהי (בדרך כלל ויקי האנגלית), וזהו. בהנחה שקשר אינטרוויקי הוא סימטרי, ייווצר אוטומטית הקישור ההפוך, מוויקי האנגלית לוויקי העברית. בהנחה שקשר אינטרוויקי הוא טרנסיטיבי, ייווצרו אוטומטית קישורי אינטרוויקי לכל יתר השפות המקושרות לערך המקביל בוויקי האנגלית.

הצגת הודעות[עריכת קוד מקור]

חשוב ליצור אפשרות להציג הודעות על המסך (כדוגמת ההודעה אודות "הודעות חדשות"). הדבר קריטי בהפנייה מפרוייקט אחד למשנהו, כדי לחדד את העובדה שהמשתמש הופנה לפרוייקט אחות.

העלאת תמונה[עריכת קוד מקור]

בעת העלאת תמונה לויקיפדיה העברית המשתמש מקבל אזהרה כאשר פעולתו דורסת תמונה קיימת בעלת אותו שם. לא ניתנת לו כל הודעה כאשר פעולתו מסתירה תמונה ב-WikiCommons בעלת אותו שם, וזה פתח לשיבוש (ראו מקרה ריצת מרתון). דוד שי 02:16, 19 מרץ 2005 (UTC)

פתרון אפשרי, להוסיף קידומת יחודית לשם קובץ תמונה לפי סוג השרת. ככה תהיה הבדלה בין הקבצים. אפשר למשל להתחיל כל שם קובץ מקומי ב-L (קיצור של local) , ובוישיתוף להתחיל ב-G (קיצור של Global). אפי ב. • התחברו לרגשותיכם01:46, 13 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
בימים האחרונים ראיתי תזוזות בדף הזה. אני לא חושב שמישהו קורא אותו או עושה איתו משהו. תומר א. - שיחה - משנה ויקיפדית 06:59, 13 בינואר 2010 (IST)[תגובה]
אפשר להוסיף פתרון זמני ב-JS. ‏Yonidebest Ω Talk23:06, 13 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

תפריט עכבר ימני[עריכת קוד מקור]

להוסיף תפריט צץ בעכבר ימני, ובו פונקציות שימושיות באתר (וכן פונקציות אחרות). ככה יהיה אפשר להפעיל אותן מכל מקום בדף, מבלי צורך לגלול את הדף, כאשר נמצאים במקום מסוים בו. --אפי ב. 12:20, 28 מרץ 2005 (UTC)

האפשרות הזאת קיימת כבר וניתן להשתמש בכל מיני תוספים שונים ומשונים כמו http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=User:Avichai/popups.js, השאלה היא האם יש משהו אחיד שאנחנו רוצים להכניס? טרול רפאים 19:20, 1 יולי 2006 (IDT)

יצירה אוטומטית של גרסה קלה[עריכת קוד מקור]

ישנם משתמשים רבים אשר רוצים לנצל את יתרונות האינטרנט המהיר ולצפות בסרטים ישירות, עם הטענת העמוד. לעומתם ישנם משתמשים אשר יסכימו להסתפק בטקסט בלבד בתור שלב ראשון של הצפייה. אפשרות פשרה היא להוסיף בהעדפות אפשרות לבחור בין "מצב מולטימדיה" שיציג את כל התוכן אוטומטית, לבין "מצב מהיר" אשר יכיל רק כיתובים אשר לחיצה עליהם תפתח את הסרט, הצליל או התמונה.

העברת דפים לפרוייקטים אחרים[עריכת קוד מקור]

לעתים קרובות אנו נתקלים בהגדרות מילוניות או במאמרים שמועלים לשרתי ויקיפדיה. המשימה להעביר אותם לפרוייקטים האחרים מלווה כיום בסבל (לא קיומי, כמובן) של העברת היסטורית התרומות ודף השיחה. לא רק שהתחיל איטי מאוד הוא גם אינו מעביר גירסאות קודמות ואינו שומר על הקישורים לויקיפדיה. העברה אוטומטית שכזאת תקל מאוד את המלאכה ותשאיר את הקשר עם הכותבים המקוריים על תילו.

פקודה ליצירת עמודות[עריכת קוד מקור]

פקודה ליצירת עמודות בשם columns או כל שם אחר - בדומה לפקודת גלריה - שתפצל את הכתוב לעמודות, עם פרמטר שיקבע את מספרן. כיום פיצול לעמודות נעשה באמצעות טבלאות, (כפי שנעשה בתחילת הקטגוריה קיבוצים) והוא מסורבל ולא גמיש ומצריך עבודה מיותרת. יצירת עמודות כבר קיימת בויקי בקטגוריות, שמפצלת את הרשימה לשלוש עמודות, כך שלא מדובר בכתיבה של פונקציה חדשה, אלא בהנגשה של פונקציה קיימת לכלל הגולשים. --אפי ב.שיחה • 17:49, 7 מאי 2005 (UTC)


אפשרויות בנוגע לקישורים בויקיפדיות אחרות[עריכת קוד מקור]

לפי דעתי צריך שני דברים:

  1. אפשרות להדגיש חלק מהשפות (אנגלית, ושפת שרלוונטיות במיוחד לערך).
  2. אפשרות לכתוב בנוסף לשפה את שם הערך, או בעצם כל דבר אחר שרוצים. זה חיוני כשיש כמה ערכים בשפה אחרת שמתאימים לאותו ערך בעברית. המצב הקיים מניח שההתאמה בין הויקיפדיות היא חד חד ערכית, אבל זה לא כך.

eman 08:47, 13 מאי 2005 (UTC)

אלו באמת הצעות מעולות! גילגמש שיחה 08:54, 13 מאי 2005 (UTC)
מסכים עם קודמי. אמיתי 20:31, 14 מאי 2005 (UTC)
רעיון טוב. --אפי ב.שיחה • 05:57, 15 מאי 2005 (UTC)
רעיון חשוב ומהותי. נתקלתי בבעיה זו, למשל, בערך דיבוק (יש שני ערכים שונים רלוונטיים באנגלית, dybbuk ו-possession). Tal Cohen 05:44, 16 מאי 2005 (UTC)
רעיון מעולה, --maayan 15:24, 10 יוני 2005 (UTC)
  1. הוספתי קוד ל monobook.js הכללי ויצרתי את תבנית:בינויקי מודגש על פי en:Template:Link_FA וכעת אפשר להדגיש בינויקי. אופן השימוש: כדי להדגיש את בינויקי מסוים יש להוסיף בערך {{בינויקי מודגש|he}} (ובמקום he לכתוב את השפה הרצויה למשל en עבור אנגלית, de עבור גרמנית וכו'). דוגמה מופיעה במשתמש:ערן/מבחנה 2. (אם הקישור לאנגלית לא מודגש נסו לרענן עם Ctrl+F5)
  2. אפשר להוסיף אפשרות כזו באופן דומה לאפשרות הראשונה אבל יכולות להיות עם זה בעיות אבטחה כך שכנראה אי אפשר לתת למשתמשים לקבוע מה יופיע בחלק של קישורים לשפות אחרות. ייתכן שאפשר שיוכלו לקבוע את מאפיין הalt (כלומר את התיאור שמופיע כשהעכבר נמצא מעל קישור). ערן 20:42, 12 ספטמבר 2005 (UTC)
מה בעית הבטחון? מה עלולים לעשות אם תהיה אפשרות כזו? האם הבעיה תהיה גם אם כל מה שיהיה אפשר לעשות זה להוסיף משהו בסוגריים אחרי שם השפה? emanשיחה 21:12, 13 ספטמבר 2005 (UTC)

בודק קישורים שבורים[עריכת קוד מקור]

בוט שיעבור ויבדוק קישורים שבורים לאתרים חיצוניים ולתמונות וירכז אותם בעמוד ויקיפדיה:קישורים שבורים, וכך יהיה אפשר לאתר בקלות קישורים שבורים לאתרים שהתפוגגו ולתמונות שמשום מה נמחקו. --אפי ב.שיחה • 15:26, 13 מאי 2005 (UTC)

רעיון טוב. באופן עקרוני התחזוקה מול אתרים חיצוניים לוקה בחסר בויקיפדיה.אמיתי 20:31, 14 מאי 2005 (UTC)
רעיון טוב. לגבי איתור תמונות שהתפוגגו/נמחקו אפשר לחפש "תמונה חסרה" בחיפוש ולמצוא את רוב הערכים שיש בהם בעיות עם תמונות. ערן 10:37, 15 מאי 2005 (UTC)

חלונית קישורים[עריכת קוד מקור]

להוסיף דף מיוחד ויקיפדיה:תפריט קישורים שמטרתו תהיה לרכז קישורים, ובו יושמו כל הקישורים החשובים כמו "מזנון", "דלפק יעוץ" ועוד. כל הקישורים הקיימים בדף זה יופיעו אוטומטית כקישורי תפריט בחלונית "קישורים" מתחת לחלונית "תיבת כלים" או "שפות", בחלק הימני של כל עמוד. עוד להוסיף אפשרות לקישורים אישיים, בדף "העדפות" או בדף מיוחד תחת שם משתמש משתמש:שם משתמש/קישורים כדוגמת דף הCSS, שבו כל משתמש יוכל לקבוע לעצמו את הקישורים החשובים, שיופיעו תמיד באותו סגנון כמו הקישורים הכלליים.--אפי ב.שיחה • 18:33, 14 מאי 2005 (UTC)

אני משתמש ב - bookmarks של הדפדפן בשביל זה ("מועדפים" - בלע"ז). אורי מוסנזון 18:55, 14 מאי 2005 (UTC)
תוספת לשונית בפנים נוחה מאוד בשביל משתמשים שלא הולכים עם הבוקסמרקס שלהם. אמיתי 20:31, 14 מאי 2005 (UTC)
באמת נכון. אני בעד. אורי מוסנזון 05:39, 15 מאי 2005 (UTC)
קצת הקפצה, אבל למה צריך דף מיוחד? למה לא לעשות את זה בדף המשתמש שלך, כמו שרבים מאיתנו עושים? נדב 07:58, 10 יוני 2005 (UTC)

חיפוש במומלצים[עריכת קוד מקור]

אני מציע לאפשר חיפוש במאמר המומלצים למספר תכליות:

  1. אם מחפשים מאמר לא צריך לקרוא את כל הרשימה (בשביל לבדוק אם מאמר היה מומלץ כדאי לא להמליץ עליו שוב, אם מחפשים אם מאמר מסוים היה מומלץ וכו')
  2. לנוחות הקוראים במאמרים המומלצים אחרי הפניה מהדף הראשי.

אני מניח שאפשר לחשוב על עוד סיבות טובות לכך. מתניה 08:40, 15 מאי 2005 (UTC)

אפשר להשתמש בחיפוש שיש בדפדפן. ערן 10:23, 15 מאי 2005 (UTC)
כך אני עושה. בברכה Shayakir 10:55, 15 מאי 2005 (UTC)
החיפוש בדפדפן הוא כרגע אופציה גרועה ומסורבלת. לדעתי צריך למצוא דרך למיין את כל המומלצים לפי אלף בית, שאז אפשר להגיע ישר למקום המדוייק, ואפשר לסרוק את הערכים ולראות גם האם יש ערכים דומים. האפשרות האלגנטית היחידה שקיימת היום, היא להוסיף קטגוריה "מומלץ", שאז מקבלים רשימה של הערכים המומלצים בסדר האלפבית. אף שדובר על זה רבות והעסק נשלל, לטעמי אף שזוהי פסדו קטגוריה, היא חשובה גם בשל העובדה שאדם שיודע שהוא קורא ערך מומלץ אולי ישקיע יותר בקריאתו, ולממליצים לא צריך ללכת ולבדוק האם הערך מומלץ או לא, הם רואים את זה בעיניים. ולמי שלא רוצה להתייחס זה לא ממש אמור להפריע. --אפי ב.שיחה • 12:38, 15 מאי 2005 (UTC)
לצורך זה אפשר אולי לדון בקטגוריות בלתי-נראות שיאפשרו קטלוג בלתי-נראה למטרות ויקיפדיות ולא למטרות קוראים מזדמנים. אמיתי 15:20, 15 מאי 2005 (UTC)
רעיון מצויין. בזמנו דובר על קטגוריות נוספות שהיו למטרות ויקיפדיות, שנפסלו בגלל עיני הגולשים. --אפי ב.שיחה • 20:49, 15 מאי 2005 (UTC)
אחינו מארץ הכרוב הכבוש מציינים בתבנית מיוחדת בסוף הערך את העובדה שהוא זכה כבר להיות מומלץ, ראו למשל בסוף הערך מעורר הקנאה de:Goldener Schnitt. Harel 20:54, 15 מאי 2005 (UTC)
אם כבר זה עולה, הראל, אתה מדבר כרוב כבושית, לא? אולי תרים את הכפפה הכבדה ותעבה את הערך שלנו על יחס הזהב? אורי מוסנזון 04:14, 16 מאי 2005 (UTC)
פעם, אחרי שאצא לפנסיה, אקח על עצמי לתרגם כמה מהאוצרות המופלאים של אחינו הכרוביים (ויש הרבה כאלה). Harel 14:25, 17 מאי 2005 (UTC)

האמת היא שהפתרון הרבה יותר טוב יהיה לאפשר חיפוש שמוגבל לדף ולדפי המשנה שלו, כך ניתן יהיה לחפש בארכיונים וגם במומלצים. טרול רפאים 08:20, 10 יוני 2005 (UTC)

העלאת תמונה לערך נוכחי[עריכת קוד מקור]

אוטומציה בהעלאת תמונה לערך. כרגע להעלות תמונה ולחבר אותו לערך מסויים קצת מסורבל, מצריך פעולות לא מעטות, ואולי גורם לכמה אנשים להתעצל בהעלאת תמונות. היה אפשר לעשות כי בסופה של הפעולה שתופעל מהלשונית "העלאת תמונה לערך נוכחי", וחלקו הראשון יהיה כמו כל העלאת קובץ לשרת, הערך יפתח במוד עריכה ותושתל בו שורה של קישור תמונה עם שם הקובץ וההערה, כפי שמילא הגולש כאשר העלה את הקובץ. --אפי ב. 09:09, 20 מרץ 2005 (UTC)

כרגע העסק די מסורבל, ודורש מספר של פעולות מיותרות.

פתרון אחד[עריכת קוד מקור]

קישור בתיבת הכלים "הקובץ האחרון שהועלה", שיצור קישור אוטומטי לקובץ האחרון שהועלה [[תמונה:PictureFileName.jpg|left|thumb|250px|כיתוב תמונה - ילקח מההערה של העלאת קובץ]] דבר זה יקל על שילוב תמונות וקבצי מדיה בערכים.--אפי ב.שיחה • 07:25, 16 מאי 2005 (UTC)

פתרון שני[עריכת קוד מקור]

קישור בתיבת כלים, "העלה קובץ ולנקק אותו לערך נוכחי", לאחר העלאת תמונה למסד, יפתח את הערך בעריכה, וישתול בתחילתו קישור לתמונה שהועלתה. --אפי ב.שיחה • 07:25, 16 מאי 2005 (UTC)

היום קיים פתרון די מוצלח, כשמופיע קוד שקורא לתמונה שעדיין לא הועלתה יש קישור ישיר להעלאת התמונה (למשל [[תמונה:איןתמונה.jpg]]). ערן 13:43, 13 ספטמבר 2005 (UTC)

נעילה של דף אישי[עריכת קוד מקור]

שרק משתמש יוכל לערוך את הדף האישי שלו, ולויקיפדים רגילים הוא יהיה חסום. או שתהיה לפחות אופציה שכזו, לנעילת דף אישי. כמובן, שמפעילים יוכלו להתערב, ולמחוק דברים לא ראויים. --אפי ב.שיחה • 08:47, 16 מאי 2005 (UTC)

אני מתנגד. דף משתמש הוא דף על המשתמש, לא של המשתמש. אם רוצים לנעול דף משתמש, הוא צריך לעמוד בקריטריונים כמו כל דף אחר בויקיפדיה (השחתה חוזרת וכד'). רועי | שיחה | 08:50, 16 מאי 2005 (UTC)
אני דווקא מאד תומך בהצעה של אפי. אני רואה טעם למקום שבו משתמש יוכל לספר על עצמו כפי שהוא רוצה. שטח פרטי לכתיבה. בפועל, כל האנשים המנומסים פה, פועלים לפי כלל זה. אורי מוסנזון 09:07, 16 מאי 2005 (UTC)
אבל, ישנם מקרים בהם אנשים מבקשים התערבות בדף האישי, וזה לא יהיה אפשרי. מצד שני, חלק ממפעילי המערכת (אני למשל), חוסמים את דף המשתמש שלהם על בסיס קבע, כך שאני לא יכולה להתנגד להצעה כזו כשלי עצמי יש את האופציה. דורית 09:10, 16 מאי 2005 (UTC)
למען הגילוי הנאות, יש לציין שגם הדף שלי מוגן, אבל רק משום שחנוכה נוהג למלא אותו בביוגרפיות בכל פעם שהוא מבקר כאן. לאורי - מכיוון שרוב המנומסים כאן אכן לא נוהגים לערוך לאחרים את הדף האישי, אין צורך בהגנה. רועי | שיחה | 09:14, 16 מאי 2005 (UTC)
כפי שאתה יודע, רועי, לא כולנו מנומסים. מה רע בהצעה של אפי? אורי מוסנזון 09:36, 16 מאי 2005 (UTC)
מבחינה עקרונית, נראה לי שנעילה ללא שום צורך מעשי לא משתלבת טוב בעקרונות הויקי, שלפיהם כל אחד יכול לערוך כל דף, ושנעילה היא "רע הכרחי". הערת אגב - אפילו דף המשתמש של ג'ימבו ויילס בכבודו ובעצמו לא נעול (ומהסתכלות בהיסטוריה של הדף נראה שהוא חוטף השחתות בערך בקצב שבו אנחנו מארכבים את המזנון). רועי | שיחה | 09:53, 16 מאי 2005 (UTC)
ובכל זאת, הדף האישי הוא השטח הפרטי היחיד (כמעט) שיש לויקיפד. ולכן רצוי לאפשר לו להפוך את הדף למוגן. וזאת מבלי להכנס לבעיות אבטחה שעלולות להגרם מהשחתה של דפים מסויימים במרחב דף המשתמש (וד"ל) --המממ (שיחה) 10:51, 16 מאי 2005 (UTC)

אני מתנגד להצעה לנעול את דפי המשתמשים, לדעתי אין בכך צורך וזה מצביע בעיקר על חוסר אמון. זאת הסיבה שהדף שלי לא נעול גם לאחר המתקפה האחרונה של אזרח א. אם מישהו משנה את הדף של משתמש אחר, אני משחזר את זה אוטומטית (הרבה פעמים מדובר במשתמש שהתעצל להיכנס לחשבון). לטעמי אין צורך בדרישה הזאת. טרול רפאים 08:22, 10 יוני 2005 (UTC)

אני מצטרף להצעה של אפי. איני מבין לשם מה צריך מישהו לערוך דף משתמש של אחר. לשם פנייה למשתמש קיים דף שיחה. כלומר, נעילת דף משתמש למשתמשים אחרים יש בה רק תועלת (מניעת השחתות). אמנם, נעילה כזו תמנע ממשתמשים או מפעילים כמו טרול את התענוג שבשיחזור - אולם במקום שיחזורים מיותרים כאלה היו יכולים לנצל את הזמן לתרומה לוויקיפדיה. --Act 06:57, 4 פברואר 2006 (UTC)
מי שרוצה להשחית ימצא תמיד את המקום לעשות זאת! נעילה של דפי משתמש לא תצמצם את ההשחתות אפילו במעט.
תפקוד נכון של ויקיפדיה תלוי רבות בנימוסים בכל מקרה. התערבות של אחרים בדפי משתמש לא שונה מהותית מעריכה של דף אנציקלופדי אודות אדם שאודנו בחיים. אפשרות כזאת עשויה להיות שימושית ב-MediaWiki, אך אבוי לפרוייקט מבית קרן ויקימדיה שיעשה בה שימוש. הא? 14:20, 4 פברואר 2006 (UTC)
טרם קיבלתי הסבר מתי התערבות של אחרים בדף משתמש מועילה. האפשרות היחידה שאני מעלה על הדעת היא תיקון שגיאות כתיב ותחביר שיכולות להיעשות על ידי הערה בדף השיחה.--Act 20:07, 4 פברואר 2006 (UTC)
שאל את דורית (כתגובה למה שכתבה דורית). היא זו שהתייחסה למקרים כאלו.
לשיטתי, אין סיבה לאסור דברים, אפילו אם האפשרות לבצע אותם לא ממש שימושית. הא? 21:13, 4 פברואר 2006 (UTC)
שיטה דפוקה - הא? אין שום סיבה להתיר דברים שרק עלולים לגרום נזק ואינם גורמים תועלת.
  1. דורית עצמה חוסמת את דף המשתמש שלה. והיא מדברת על משתמש מזוכיסט שמעוניין בכך שאחרים יכתבו בדף המשתמש שלו.
  2. איני מבין מדוע הוא מעוניין. אפשר לפנות אליו בדף השיחה.
  3. ואם בכל זאת מעוניין - אפשר להתנות חסימה בהסכמת המשתמש (לא שזה נחוץ).
--Act 21:59, 4 פברואר 2006 (UTC)
בחן את השפה שלך, בבקשה.
ולעניין, יש שתי גישות חוק, הכל אסור פרט למה שמותר, והכל מותר פרט למה שאסור. אני מעדיף באופן ברור את השניה. מעבר לכך, קרא שוב את שכתבתי קודם (מי שרוצה להשחית ימצא וגו'). כבר שם ישנה תשובתי לטענות שאתה מעלה כאן. ולחידוד, מי שרוצה לעשות נזק יצליח לעשות אותו בלי קשר לחסימת דפי משתמש. נזק בדפי משתמש לא יותר חמור מנזק בערך אנציקלופדי. ערכים אנציקלופדיים לא יחסמו, ולכן גם לא דפי משתמש. זה עניין תרבותי ועקרוני. הא? 07:27, 5 פברואר 2006 (UTC)

שבירה[עריכת קוד מקור]

לפי דעתי יש לצמצם את העריכה של הדף למשתמש עצמו ולמשתמשים בעלי ותק של יותר משבועיים עורך ויקי 17:22, 19 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

פמיניזם בויקי העברית[עריכת קוד מקור]

למה רק [[משתמש:ויקיפד]]? שיהיה גם [[משתמשת:ויקיפדית]]--עמית 12:28, 18 מאי 2005 (UTC)

רעיון לא רע, אבל לא סביר להניח שישים. טרול רפאים 08:23, 10 יוני 2005 (UTC)

השוואת גרסאות[עריכת קוד מקור]

בחינת כל השינויים של משתמש מסויים לאורך כל הערך[עריכת קוד מקור]

אפשרות לקבל את כל השינויים שהכניס משתמש מסויים בכל הערך. כך למשל תראה הגרסה הסופית, ויצבעו כל המילים שהכניס בצבע אחד, ויופיעו כל המילים המחוקות שמחק מהערך בקו מחיקה.

אפשרות למיון של רשימת התורמים לערך לפי תרומה כמותית[עריכת קוד מקור]

שיהיה כפתור נוסף "מיון לפי תרומות" במסך השוואת גרסאות, ויהיה אפשר לראות באופן גס, האם היה שינוי מינורי בערך או שינוי מקיף ומשמעותי, כאשר יש מיון מבעל השינוי הגדול ביותר אל הקטן ביותר. וכך יהיה אפשר להבחין האם מישהו עשה עשר עריכות וכל פעם עשה ויקילנק, לבין מישהו שעשה עריכה אחת אבל תרם בה עשר פסקאות עמוסות.

עמודה נוספת בהשוואת גרסאות "מספר תוים ששונו"[עריכת קוד מקור]

הדבר יכול להוות אינדיקציה, לאיזה סוג שינוי בוצע בין ערך לערך. ויכול למנוע בחינת השוואות מיותרות. כי אם יהיה כתוב 4 או 8 תוים, יהיה ברור שהשינוי שנעשה או כנראה ויקילינק ולא יותר. ואין צורך לבחון אותו שוב.

צביעת ערך לפי תרומות[עריכת קוד מקור]

דף שימפה את כל תרומות הערכים לפי צבעים ומפתח צבעים, כך שתרומה של כל אדם בערך הנוכחי, תצבע בצבע שונה לפי האדם. כך יהיה אפשר לדעת למי שרוצה או צריך, מי תרם מה בדיוק לערך. --אפי ב.שיחה • 07:07, 19 מאי 2005 (UTC)

צריך לבדוק את האפשרויות שדנים בהם במטא ולאחר מכן להחליט. טרול רפאים 08:24, 10 יוני 2005 (UTC)

יש איזשהו כלי שמאפשר לעשות סינון של הגרסאות הקודמות לפי פרמטרים שונים בm:User:Jah/histfilter ערן 14:46, 10 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]
לאחרונה יש דיון בנושא בבאג 639. ‏– rotemlissשיחה 20:02, 11 בנובמבר 2006 (IST)[תגובה]

שחזור קבוצתי[עריכת קוד מקור]

מתקפה של טרול מתבטאת פעמים רבות בהשחתה שיטתית של ערכים רבים. למפעילים יש אפשרות לשחזר כל אחת מעריכותיו, אך עליהם לשחזר כל ערך בנפרד. שחזור קבוצתי, שיאפשר שחזור בלחיצת כפתור אחת של כל תרומותיו של משתמש מסוים שטרם נערכו על-ידי משתמש אחר (כלומר הן עריכות אחרונות), תשפר מאוד את היכולת להתמודד עם טרולים.

ללא ספק אחת ההצעות היותר מועילות שהיו לאחרונה. גילגמש שיחה 17:38, 1 אפריל 2006 (UTC)
קיים באג בבאזילה בנושא. ערן 18:20, 4 יולי 2006 (IDT)

הגדלת אופציות החסימה[עריכת קוד מקור]

המצב נכון לעכשיו הוא שאפשר לחסום רק לעריכת כל הדפים בוויקי ללא הבדל בין דפי שיחה ומאמרים. ברירת המחדל של החסימה היא 24 שעות. אפשר לשנות את ברירת המחדל ולבחור פרק זמן אחר, אך זה לא נח. מה שאני מציע:

  1. אפשרות לחסימה כללית
  2. אפשרות לחסימת עריכת מאמרים
  3. אפשרות לחסימת דפי שיחה ומרחב ויקיפדיה
  4. שתיים - שלוש אופציות לזמן החסימה
    1. חסימת אזהרה ל-10 דקות
    2. חסימה לכמה שעות (נניח 3-4).
    3. חסימה ל-24 שעות

העניין הוא שרב הנחסמים עוזבים מיד עם קבלת החסימה ולכן אין טעם לחסום ל-24 שעות ודי בחסימה לפרק זמן מוגבל יותר וזה יפתור, לפחות חלקית, סימת כתובת IP משותפות. חסימת אזהרה תבוא לפני החסימה ההארוכה כי בד"כ המשתמשים לא שמים לב להערת אזהרה. ההבדל בין חסימה לעריכת דלפים לעריכת מאמרים בא לתת מענה למשתמשים שמנסים להכניס תוכן פסול לתוך ערך מסוים ובכל זאת רוצים לתת להם אפשרות להגן על דעתם בדפי השיחה. נכון לעכשיו, על מנת להשיג את זה צריך לנעול את הערך ולהעניש בכך ויקיפדים שלא עשו כלום ואופציית העריכה נשללה מהם. גילגמש שיחה 14:05, 5 יוני 2005 (UTC)

הסעיף האחרון מומש, השאר עדיין מחכים. טרול רפאים 19:22, 1 יולי 2006 (IDT)
קיים באג בבאגזילה בקשר לחסימה חלקית רק ממרחבים מסוימים (ויש באג נוסף בקשר לחסימה מהעלאת קבצים) ערן 18:24, 4 יולי 2006 (IDT)

שינויים בערכים בקטגוריה[עריכת קוד מקור]

בקטגוריות, יופיע בתיבת הקישורים, לצד 'שינויים בדפים המקושרים' גם 'שינויים בדפים הכלולים'. כך ניתן לעקוב בקלות אחרי תחום מסוים בויקיפידה. נדב 08:16, 10 יוני 2005 (UTC)

אפשר להשתמש בתג catnews. לדוגמה כדי לראות את כל השינויים שנעשו בערכים שכלולים בקטגוריה פיזיקה <catnews>פיזיקה</catnews>. ערן 08:24, 10 יוני 2005 (UTC)
רעיון טוב, אבל אין לנו תיעוד לאופציה הזאת בשום מקום, תוכל לכתוב עליה? טרול רפאים 08:25, 10 יוני 2005 (UTC)
הערה: מאז השדרוג האחרון בוטלה האפשרות לcatnews. לדעתי שינויים בדפים המקושרים מצביע גם על שינויים בדפים הכלולים.ערן 07:17, 26 אוגוסט 2005 (UTC)

עכשיו שינויים בדפים המקושרים מראה גם את השינויים בדפים הכלולים. ערן 12:35, 14 יוני 2006 (IDT)

אפשרות לממשק עברי במטא[עריכת קוד מקור]

היום אנחנו נאלצים לכתוב את דפי העזרה בוויקיפדיה וזאת מכיוון שאין אפשרות מעשית לכתוב במטא מימין לשמאל. הרעיון הוא לאפשר למשתמש לקבוע באיזה כיוון ייכתב הטקסט שלו לפי ברירת המחדל. טרול רפאים 09:13, 17 יוני 2005 (UTC)

מה דעתך על זה? נראה לי שאם נצליח להשתיל מפעיל מערכת שם נוכל להוסיף בMediaWiki:Common.css/he את הקוד:
@import "/style/monobook/rtl.css";
שיוסיף תמיכה בrtl כשהשפה היא עברית. בנוסף אפשר ליצור תבנית לקישורים בעברית (שיצרו לינק עם הגדרה בURL לממשק עברי) וכך כשיעשה שימוש בממשק עברי ההצגה תהיה עם rtl. ערן 18:29, 6 יולי 2006 (IDT)
אין גרסה עברית ל־Common.css, אלא נעשה שימוש בשפה הראשית; כמו כן, אפשר היה פשוט לבקש ממפעיל שם אם זה היה אפשרי; כמו כן, ראה m:Multilingual MediaWiki; ולבסוף, ראה באג 6100. ‏– rotemlissשיחה 18:55, 6 יולי 2006 (IDT)

מיפוי הערך בצבעים[עריכת קוד מקור]

שיהיה אפשר לקבל את כל הערך בצורה של הסטוריית שכבות, כך שלכל ויקיפד או אפילו עריכה יהיה צבע אחר, וכך יהיה ניתן לקבל מיפוי כתיבה של הערך, לכל הדרך שהוא נבנה, ולדעת מי היה אחראי למה. הדבר חשוב במיוחד כאשר ישנה הסתייגות של מישהו מתוכן מסויים, שיוכל בקלות לפנות את האחראי ולבקש ממנו הבהרות, לפני שהוא מוחק או משנה את הכתוב בו. הדבר גם יאפשר לראות מי הדומיננטי בערך, ומי שולי. וגם ילמד לא מעט על התפתחות הערך. --אפי ב.שיחה • 08:33, 24 יוני 2005 (UTC)

מסורבל מאוד. יש ערכים שכותבים אותם עשרות אנשים. זה לא יהיה יעיל. גם עכשיו יש אפשרות לבדוק מי שינה את הטקסט בעזרת הגרסאות הקודמות. גילגמש שיחה 08:53, 1 יולי 2005 (UTC)
גילגמש, תנסה היום באמצעות גרסאות קודמות לאתר מי הוסיף או מחק שורה אחת בערך גדול שערכו אותו 20-30 עריכות או יותר, ותראה שמדובר במבצע בלשי. אני ניסיתי את זה כמה פעמים, וזה דורש סבלנות ומאמץ. --אפי ב.שיחה • 09:39, 1 יולי 2005 (UTC)
אני מסכים שהמצב הנוחכי אינו נוח, אבל מה שאתה מציע גם כן לא נוח במיוחד. בערך כמו אריאל שרון יש מאות עריכות, והשתתפו בו עשרות ויקיפדים, חלקם כמה פעמים אז צבעים יתנגדשו עם צבעים. אני לא בטוח שזה יהיה באמת יעיל. אולי אפשר לנסות עם ערך אחד ולראות אם זה נוח או לא. גילגמש שיחה 09:46, 1 יולי 2005 (UTC)
אם אמחוק את הסעיף "מיפוי הערך בצבעים" ואת כל התוכן שלו מהדף הזה- איך זה יוצג במיפוי של הדף הזה בצבעים? או שזה יציג גם קטעים מחוקים (גם השחתות?). ערן 09:50, 1 יולי 2005 (UTC)
הוא אמור להציג את כל ההסטוריה. ולכן קטע, משפט, או מילה שנמחקו יוצגו באופן מחוק, כאשר עובר עליו קו. אפשר גם להבדיל בין סתם מחיקה לבין השחתה, כאשר קטע עריכות השחתה יסומנו ככאלו על ידי מפעילי מערכת, והמערכת תתעלם מהם. הבעיה העיקרית שאני צופה במנגנון של המיפוי הוא עומס על המערכת, בשל הניסיון לעבד את כל ההסטוריה של הערך. --אפי ב.שיחה • 10:11, 1 יולי 2005 (UTC)
צריך לעשות פיילוט ולראות אם זה נוח או לא. גילגמש שיחה 10:18, 1 יולי 2005 (UTC)
לדעתי זה רעיון מצוין. יש את זה ב tkcvs וזה שימושי מאוד.אורי מוסנזון 10:59, 22 פברואר 2006 (UTC)

עקרונית ההרחבה המתאימה קיימת, אף על פי שלא הצלחתי להבין איך היא בדיוק מותקנת, ראו את meta:Annotation. טרול רפאים 00:21, 5 יולי 2006 (IDT)

  • טופס להעלאת מספר תמונות בבת אחת. דבר שמקובל בהרבה אתרים. כרגע יש להעלות תמונה תמונה, דבר שמסורבל, כאשר יש הרבה תמונות להעלות.
  • כמו כן, אפשרות להעביר תמונה מויקי אחת לשניה, מבלי להוריד אליך את התמונה ולהעלות אותה שוב. --אפי ב.שיחה • 16:43, 28 יוני 2005 (UTC)
שני הרעיונות רעיונות טובים מאוד לדעתי מבחינת הנוחות. רק צריך מפעיל מערכת שיגיד אם זה יישים. Ofeky 3 יולי 2005 12:07 (UTC)
בקשה להוספת אפשרות להעלאת מספר קבצים בבת אחת נמצאת בבאגזילה (באג 488). ערן 19:27, 22 אוגוסט 2005 (UTC)

תו מספרי רץ[עריכת קוד מקור]

בדומה לתו # בתחילת שורה, שמבצע מיספור שלו. שיהיה תו (אולי ##) שבכל מקום במסמך ימוספר בסדר עולה. כך שאם יהיו שלשה תוים כאלו, הראשון יקבל את הערך 1, השני - 2 והשלישי - 3. יהיה יעיל במיוחד לתבניות של הערות שוליים. כמו כן יהיה צריך תיחום באמצעות תג בקרה של התחלת מספור ותג בקרה של סיום, במקרה ורוצים באותו עמוד ליצור כמה קבוצות ממוספרות. בהערות שוליים, יש קבוצה של מיספור למעלה בהפניה, וקבוצה של מיספור למטה מתחת להערות. --אפי ב.שיחה • 14:47, 20 יולי 2005 (UTC)

אין אפשרות להשתמש ב־## יש לו שימוש בתחילת השורה... טרול רפאים 14:50, 20 יולי 2005 (UTC)

שליחת דואר לויקיפדים[עריכת קוד מקור]

בדף מיוחד:שלח דואר למשתמש/שם משתמש להרחיב את תיבת הטקסט, לרוחב כל העמוד. מה ה"קמצנות" שם ברוחב הצר. בנוסף הייתי מוסיף אפשרות להוסיף קבצי צרופות, במקרה שרוצים לשלוח תמונה או מסמך בנוסף לטקסט.--אפי ב.שיחה • 10:03, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

בפיירפוקס התיבה מופיעה לכל הרוחב. לגבי קבצים - אני יכול לדמיין את חנוכה כותב בוט שישלח מיילים לכולנו עם וירוסים מצורפים.... רועי | שיחה | 12:24, 2 אוגוסט 2005 (UTC)
אני לא יודע מה עם חנוכה, אבל הייתי שמח ללמוד על הבוט הזה בעצמי. (-: מלבד זאת, היה אפשר שמשלוח קבצים יהיה פתוח רק לויקיפדים רשומים, ואולי שאף יהיה אפשר לנעול אותו במקרים מסויימים. מלבד זאת, בנתיים לא ראיתי שמישהו ניסה לעשות בוט, בכדי להציף את הוקיפדים בהודעת זבל, ונראה לי שמדובר בחשש רחוק. וגם אם הוא יקרה, הויקיפדים יהיו מספיק חכמים לא לפתוח את הצרופות הללו. --אפי ב.שיחה • 15:46, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

דפים מבוקשים בערכים[עריכת קוד מקור]

במיוחד:Wantedpages, אפשרות להציג את הערכים המבוקשים רק על ידי ערכים אחרים. כלומר - יספרו רק קישורים היוצאים ממרחב השםפ של הערכים, ולא כאלה היוצאים ממרחב דפי השיחה, לדוגמא. יעיל ל'זיקוק' של הערכים המבוקשים . נדב 18:02, 7 אוגוסט 2005 (UTC)

טווח זמן בשינויים אחרונים[עריכת קוד מקור]

אפשרות נוספת לגבי טווח זמן של "שינויים אחרונים" ושל "רשימת מעקב": מאז הפעם האחרונה שהמשתמש עיין ברשימה. יאיר בן-צבי, אילת 19:14, 16 אוגוסט 2005 (UTC)

זה קיים כבר. בראשית דף השינויים האחרונים כתוב: "הצג שינויים חדשים החל מ-15:46, 17 אוגוסט 2005", לוחצים על הקישור וזה מציג רק את השינויים שנעשו מאז. נתנאל 12:48, 17 אוגוסט 2005 (UTC)

אבל הזמן שמופיע באופציה זו הוא הזמן הנוכחי, ולא הזמן הקודם בו ביקשתי לראות שינויים אחרונים. ליתר ביטחון בדקתי עכשיו שוב: ראיתי שינויים אחרונים, המתנתי כמה דקות, ראיתי שוב, אך המצב הוא כמו שאמרתי ולא קיימת בינתיים אופציה הנותנת שינויים אחרונים החל מהזמן הקודם בו נכנסתי להצגת שינויים אחרונים. יאיר בן-צבי, אילת 15:10, 17 אוגוסט 2005 (UTC) י"ב באב תשס"ה

תמיכה בתאריך עברי[עריכת קוד מקור]

אפשרות נוספת לחתימת שם בה יופיע תאריך עברי ולצידו לועזי למעוניינים בכך. יאיר בן-צבי, אילת 19:14, 16 אוגוסט 2005 (UTC)

הנושא של תמיכה בתאריך עברי עלה בעבר מספר פעמים. בשיחת ויקיפדיה:מזנון/ארכיון 64 כתבתי למשל:
"לדעתי צריך לבקש ממתכנתי הויקיפדיה ליצור תבניות מערכת לטיפול בתאריך עברי, על בסיס הפונקציה jdtojewish() שממירה תאריך לועזי לעברי והפונקציה JewishToJD() שממירה עברי ללועזי. המתכנתים הישראליים של הPHP דאגו שזה יהיה מובנה בפנים. לעוד פרטים"
צריך לפנות למשתמש:ערן ולבדוק האם ניתן באמצעות פונקציית ג'אווה לעשות שימוש בפונקציות הPHP. ואם לא. ניתן להשתמש בפונקציות ג'אווה שתומכות בהמרות תאריך. --אפי ב.שיחה • 12:43, 17 אוגוסט 2005 (UTC)

חלון אזהרה במקרה של יציאה באמצע כתיבת/עריכת ערך[עריכת קוד מקור]

האם יש אפשרות, והאם כדאי לדעתכם להוסיף הודעת אזהרה במקרה של נסיון לסגירת החלון באמצע עריכה?

כמה פעמים קרה לי שהתעסקתי בכמה דברים במקביל ומחקתי דברים שכתבתי בטעות בשל כך, (בדרך כלל דווקא כשכתבתי דברים ארוכים יחסית, והייתי צריך לעשות כמה דברים נוספים במקביל) ואני מניח שקל לנחש שזה מרגיז מאד כשזה קורה. אז, האם יש אפשרות להתריע על סגירת החלון בזמן עריכה? והאם אתם מאמינים שכדאי יהיה להוסיף אפשרות כזו? יובל מדר

אולי כדאי שתפרט טיפה יותר איך קרה שסגרת את החלון, לי זה בד"כ לא קורה. עד כמה שידוע לי פיירפוקס מזהיר אם מנסים לסגור חלון שיש בו כמה טאבים פתוחים במקביל, אבל בכל מקרה מדובר באזהרה שצריך להוסיף לדפדפן, לא לויקיפדיה.
הפתרון האמיתי, אבל, הוא בך: תתרגל להעתיק את הטקסט שאתה כותב לקליפבורד כל שתי דקות, ואפילו לעבוד עם עורך חיצוני או סתם לשמור בו את הטקסט במהלך העריכה. גדי אלכסנדרוביץ' 08:23, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
אין לי מושג, היינו צריכים לחפש משהו ובסוף העניין שמתי לב שהחלון שעבדתי עליו לפני כן כבר לא היה שם. לא בטוח שאני זה שסגרתי אותו במקרה הזה, אבל באופן כללי אני יודע שזה קרה לי כבר פעם או פעמיים. אני זוכר שראיתי בכמה אתרים הודעות (שנוצרו על ידי JS, נדמה לי) השואלות אותך האם אתה בטוח שאתה רוצה לצאת מהם. אני יכול לחפש את הפקודות המתאימות אם אתה מעוניין.
עורך חיצוני זה פתרון טוב. השתמשתי בו כמה פעמים בעבר, אבל בד"כ אני מעדיף לכתוב ישירות בויקיפדיה. (בעיקר כיוון שויקיפדיה הרבה פחות נוחה ממעבד תמלילים, והרבה דברים שיעבדו באופן נפלא במעבד תמלילים לא יעבדו כמו שצריך בויקיפדיה)
הקליפבורד הוא פתרון קצת פחות טוב, כי אני משתמש בו כל הזמן, וברגע שאעתיק משהו אחר, אאבד את כל מה שכתבתי לפני כן.
טוב, אני מניח שבאמת הפתרון הטוב ביותר יהיה להרגיל את עצמי להשתמש במעבד תמלילים ולקוות שאתרגל מהר. :-) יובל מדר
אפשר באמת להוסיף ג'ווסקריפט כזה, ואפשר אפילו לשלוח לשרת פעם ב-10 שניות גרסאות זמניות של העריכה (אני מאמין שזה לא יגדיל בצורה משמעותית את העומס על השרת). פכידרם 09:08, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
מסכימה עם גדי אלכסנדרוביץ'. צריך פשוט להתרגל לא לסגור חלונות. איך בנאדם סוגר חלון במקרה? אתה באמצע עבודת הקלדה, מגיע כמעט לתחתית החלון.. נסתרות דרכי האל :)
פשוט תצטרך להתרגל.
פכידרם, חוץ מהעומס פשוט חבל על העבודה במערכת בשביל אדם אחד שצריך להיפטר מהרגל מגונה :*) -*- עמבה -*- 09:18:39, 2005-08-23 (UTC)
אה, זה בסדר, לא התנדבתי לעשות את זה, אני רק זורק רעיונות. :-) פכידרם 09:21, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
כן, אתם צודקים. אם אני היחיד שעושה את השטות הזו באמת אין טעם לשנות משהו. השאלה היא האם זה באמת המצב. (אני יודע שמתכנתי מעבדי התמלילים השונים מצאו שיש טעם לעשות את זה, אז אולי מדובר בצורך של אנשים נוספים פרט אליי)
אה, ודרכיו לא כל כך נסתרות. חבל בויקיפדיה לשמור לאחר כל משפט, כי כל העריכות נשמרות. אז אני משתדל לכתוב דברים מעט יותר משמעותיים בכל פעם. ו... לפני שגמרתי לכתוב את כל מה שרציתי, הייתי צריך להפסיק ולהתעסק עם משהו אחר. :-) יובל מדר
זה רק אומר שהצורה שמתאימה לך היא כתיבה במעבד תמלילים והעתקה לפה. גילגמש שיחה 09:48, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

רישום חיפושים שנכשלו[עריכת קוד מקור]

בצד ימין של המסך מופיעה משבצת לחיפוש ערכים בויקיפדיה. האם הערכים שאנשים חיפשו ולא מצאו נרשמים? אולי נלמד על נושאים מבוקשים במיוחד, או שנגלה איות חדש ופופולרי לערך קיים. עוזי ו. 11:53, 6 ספטמבר 2005 (UTC)

רעיון מצוין. אפשר יהיה להגדיר אלגוריתם חדש לבכירת "מבוקשים ביותר" על בסיס ההצעה שלך. גילגמש שיחה 20:24, 6 ספטמבר 2005 (UTC)

מילות מפתח[עריכת קוד מקור]

(הועבר מהמזנון)

נראה לי שהוספת מילות מפתח לכל ערך תייעל את החיפוש בצורה משמעותית. כך, כל מי שיחפש, יופנה לערך בשם זה, אם ישנו; אם לא, יועבר לרשימת הערכים המכילים מילת מפתח זו. ורק אם לא, יועבר לחיפוש.

זהו נוהג נפוץ במקומות רבים (סתם לדוגמה, אתר 'דעת'), ויעיל מאוד. אמנם, זה יצריך עבודה נוספת על הערכים, אבל בסופו של דבר, זה נראה לי משתלם. ורומא לא נבנתה ביום אחד... הללג 11:12, 9 ספטמבר 2005 (UTC)

איפה תהינה מילות המפתח? דרור 11:19, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
בערכים. צריך ליצור "מוסד" כזה, איזושהי תבנית כותרת (כמו ה"ראו גם", קטגוריות, וכו'). זה מצריך עבודה, כמובן. אבל הרי זה טיבן של הצעות ייעול. הללג 11:34, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
מילות מפתח כעוד שורה בטקסט הן חסרות ערך - סביר שהן מופיעות בטקסט ממילא, ולכן חיפוש רגיל יתפוס אותן. צריך חיפוש לפי מילות מפתח. למעשה, הקטגוריות ממלאות תפקיד דומה, רק שאי אפשר להצליב בין קטגוריות (אופציה לא רעה, יש לציין) נדב 11:40, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
הטיעונים לגבי מילות מפתח נכונים חלקית. אכן אין צורך במילות מפתח עבור טקסטים (שמן הסתם יכילו את המילים הללו), אולם עבור תמונות יש הגיון בכך, אין צורך בתמיכה מיוחדת אלא פשוט ביצירה של תבנית מתאימה. טרול רפאים 11:56, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
אינני מסכים. בחיפוש רגיל, אין יכולת (או שיש יכולת חלקית בלבד) להבחין בין מילים "מרכזיות" ל"שוליות". מילות המפתח נותנות דגש על המילים החשובות והמרכזיות בכל ערך. הללג 12:00, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
ואיך תבדיל ערכים על בסיס מילות מפתח? הרי יש הרבה ערכים שעוסקים בנושאים דומים. לדעתי, זה מיותר. הקטגוריות מאפשרות חיפוש יעיל למדי אם המשתמש לא בטוח בשם הערך. גילגמש שיחה 12:03, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
לא הבנתי את השאלה. החיפוש ייתן מספר מצומצם של ערכים, שמתוכם אוכל לבחור את הרלוונטי. השתמשתי בחיפוש לפי מילות מפתח באתר 'דעת' פעמים רבות, והוא לא מחליף את הקטגוריות שם, וגם לא את החיפוש החופשי. בפרט, ככל שוויקיפדיה תלך ותגדל, הקטגוריות ייהפכו להרבה יותר סבוכות וקשות לניווט. הללג 12:07, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
בכל אופן, צריך להמתין שהאופציה הזאת תתווסף למערכת ואחר כך אפשר יהיה לדון אם אנחנו רוצים אותה או לא. גילגמש שיחה 12:09, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
קצת הסבר... מילות מפתח זה דבר מאוד מקובל, במיוחד בדפי אינטרנט, על מנת שיימצאו על ידי מנועי החיפוש השונים. בHTML, עושים זאת באמצעות הוספת תגית META:

<meta name="keywaord" content="baseball, soccer, football, basketball">

זוהי דוגמה לדף המתעסק בספורט כדור. אצלנו אפשר להגדיר דרך חדשה ופשוטה יותר, כגון: %%כדוריד, כדורגל, כדורסל%%.. צריך יהיה גם לשנות את מנוע החיפוש כדי שייתן למילים אלו יותר דגש. בכל אופן, נראה לי שזה באמת עבודה והחלטה של אנשי המערכת ולא של אנשים "פשוטים" כמונו... Yonidebest Ω Talk 12:24, 9 ספטמבר 2005 (UTC)
את זה צריך להציכ בויקיפדיה:הצעות לפיתוח התשתית. נדב 13:04, 10 ספטמבר 2005 (UTC)
טוב, מי שיודע איך להעביר את הדיון הזה לשם - אשמח אם יעשה זאת... הללג 17:06, 10 ספטמבר 2005 (UTC)

מילות המפתח כבר קיימות ונוצרות באופן אוטומטי. לא ברור לי איך הן נבחרות, אך אם תבצעו "view source" תוכלו לראות את תג ה-meta ש-Yonidebest ציין. עד כמה שאני יודע, מנועי חיפוש מתייחסים למילות המפתח פחות ופחות, בעיקר בשל העובדה שאתרים שונים שמבקשים להעלות את מיקומם בתוצאות מוסיפים מילות מפתח ללא בקרה. שיטת מילות המפתח היא שיטה שנזנחה על ידי מרבית מנועי החיפוש, אבל זה אף פעם לא מזיק... רועי | שיחה | 04:41, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

בדקתי מילות מפתח של הערך הזה וזה מה שקיבלתי: <meta name="KEYWORDS" content="ויקיפדיה:פיתוח התשתית/הצעות,ויקיפדיה - דיונים,תבנית:קיצור דרך,תבנית:הפניה,תבנית:הערה,1984 (ספר),אירועי אוקטובר 2000,גורדוניה,דיבוק,ויקי" />
מאוד מעניין, איך גורדוניה ודיבוק קשורים לכאן לא ברור.
ובערך פיגועי ה-11 בספטמבר -->> <meta name="KEYWORDS" content="פיגועי ה-11 בספטמבר" />
אין מילות מפתח. מה עם אל קעידה וטרור?
היה באמת ראוי, שבכל ערך תהיה אפשרות לסמן מילות מפתח.--אפי ב.שיחה • 07:18, 11 ספטמבר 2005 (UTC)
דווקא יש בזה הגיון - מילות המפתח כוללות את שם הדף, את הקטגוריות אליו הוא משויך, את התבניות שבו (במקרה הזה הן לא מועילות, אך בערכים בהם מופיעה תבנית:היסטוריה של מדינת ישראל, לדוגמה, יש בזה טעם) ומרגע שנגמרו קטגוריות ותבניות, מופיעים גם כמה קישורים. שים לב שהדף בו אנו נמצאים מכיל קישורים גם לגורודוניה וגם לדיבוק (חפש באמצעות ctrl-f ותמצא). המערכת צריכה לנחש, וזו הדרך ההגיונית ביותר.
באשר ליכולת שלנו לשלוט במילות המפתח - שוב, עתידה של שיטת מילות המפתח כבר מאחוריה, ומנועי החיפוש הגדולים (ובואו נקרא לתינוק בשמו - גוגל) כבר לא משתמשים בה. זה לא יכול להזיק, אך זה חסר טעם ולא כדאי להשקיע בזה את המאמץ. רועי | שיחה | 12:47, 12 ספטמבר 2005 (UTC)

תיבת עריכה ויזואלית ומחולל טפסים[עריכת קוד מקור]

[[תמונה:EditBoxT.png|left|thumb|450px|טופס שמחולל טבלה, וכפתורים לשליטה עליה בהבטים שונים, של הוספת עמודה ושורה וגריעתם ועוד]] [[תמונה:EditBoxF.png|left|thumb|450px|אפשרות חיפוש מחרוזת ואף החלפתה במחרוזת אחרת בתוך תיבת עריכה ויזואלית באתר ישראבלוג]] [[תמונה:EditBoxC.png|left|thumb|450px|שימוש בצבעים מתוך מבחר קיים באתר דקס. קיימים בעורכים ויזואלים בצורות שונות.]] (אין כאלה תמונות)

עקב בעיות שונות טכניות שונות, התקדמות טכנולוגית באתרים רבים (שמשאירים אותנו מאחורה), ורצון להנגיש את הכתיבה לקהל רחב ככל האפשר, (ובמיוחד כזה שאין לו ראש לטכניקות כתיבה אלא כזה שאוהב להיות עסוק יותר במהות) מעלה שוב את הנושא של תיבת עריכה ויזואלית לצד תיבת העריכה הטקסטואלית או בשילוב איתה באיזו צורה. דבר כזה יכול לחסוך ערימות של דפי עזרה בנושא של טבלאות, הכנסת תמונות, חיפוש מחרוזת והחלפתה ועוד כהנה וכהנה.

ביחד עם זה, באם יהיה מחולל טפסים לתמיכה ביצירת טפסים, כמו שקיים למשל באתר IPAPER, נוכל ליצור בעצמנו טפסים שונים שיחוללו תחביר מסויים כמו:

  • טופס ליצירת טבלה שבו המשתמש צריך למלא פרמטרים כמו מספר שורות, עמודות, סגנון טבלה, רוחב, גובה והטופס ישתול לו את התחביר בתוך תיבת הטקסט.
  • טופס לשתילת תמונה, שבו כפרמטרים יהיו שם התמונה (בתיבה משולבת), רוחבה, טקסט נלווה, ועוד פרמטרים, ואישור ישתול את התחביר לתוך תיבת הטקסט.
  • טופס להצבעה שיהיה רק צריך לסמן את הבחירה ולאשר, ועוד כהנה וכהנה.

התמונות מדגימות מספר תיבות עריכה ויזואליות באתרים שונים, עם פונקציונאליות חלקית שלהן. בתקווה שלא נפגר יותר מדי מאחורי אתרי בלוגים ואתרי ידע אחרים.

מחולל טפסים[עריכת קוד מקור]

[[תמונה:FormsDev.png|left|thumb|450px|מחולל טפסים באתר IPAPER]] (אין כזאת תמונה)
בנוסף ורסיה מעניינת של מחולל הטפסים היא זו המאפשרת לייצור טופס שיוצר טבלה מאחוריו, פקודה אחת מאפשרת להציג את הטופס בכל עמוד שהוא בכדי שגולשים יוכלו למלא נתונים באמצעותו בטבלה שלו, פקודה נוספת גורמת להצגת הנתונים במראה טבלאי. צורת עבודה כזו מיושמת באתר IPAPER. ותאפשר הגדלת היכולות של הויקיפדיה. --אפי ב.שיחה • 17:11, 21 ספטמבר 2005 (UTC)

הוספתי לmonobook.js הכללי מחולל טבלאות פשוט כמו שיש בוויקי הצרפתית. אל הכלי החדש אפשר לגשת דרך כפתור הטבלה בסרגל הכלים (יש לזכור לעשות רענון עם Ctrl+F5 כדי שזה יעבוד). ערן 20:32, 12 מרץ 2006 (UTC)

בהמשך לאחד הרעיונות שהועלו על ידי אורי, ובמסגרת המאמצים להביא את הגאולה לעולם, ולשפר את ההיבט של "כל האומר דבר בשם אומרו" בויקיפדיה, במצב הקיים כיום יכול להיות מצב, שאדם שכתב את רוב רובו של הערך ידחק לאחור ב"גרסאות קודמות" ואפילו לא יופיע בעמוד הראשון שלו אלא באחד העמודים הבאים ואלו שעשו שינויים מינוריים יופיעו במקומו. ומי בכלל מדפדף בגרסאות קודמות לערכים קודמים?
הצעתי היא שתהיה לשונית נוספת "תורמים לערך" שבו יופיעו התורמים לערך ממויינים לפי כמות התוים שתרמו לערך בסדר יורד. "שם משתמש, כמות תוים, מספר עריכות" (אף שמדד זה לא מחליף את המדד הטיכותי) ובנוסף לכך בתחתית הערך או בצידו תהיה רשימה של שלושת התורמים הגדולים לערך (או שבעת התורמים). "שם משתמש1, שם משתמש2, שם משתמש3" באופן הזה יהיה קרדיט אמיתי לכותבים, והדבר יכול לעודד כתיבה, כי אנשים יופיעו במקום קצת יותר בולט, ואולי תהיה תחרות בין הכותבים בכדי להגיע למקומות הראשונים?--אפי ב.שיחה • 07:32, 22 ספטמבר 2005 (UTC)

בס"ד מסכימה ב-100%, הדבר בהחלט יכול לעודד כתיבה, וזה גם מראה על העובדה שקהילת "ויקיפדיה", מעריכה את כל התרומות המתקבלות, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 00:47, 17 אוקטובר 2005 (UTC)

תקציר מידע[עריכת קוד מקור]

שבכל ערך (במקום רוב קישורי השפות שקצת מיותרים) תקציר מידע שיכלול מידע סטטיסטי על הערך כמו:

  • תאריך יצירת הערך:
  • מספר עריכות:
  • מספר צפיות בערך:
  • מספר עורכים:
  • האם ערך מומלץ:
  • דירוג בידי גולשים:
  • מספר תוים/מילים בערך:

וכדומה --אפי ב.שיחה • 08:24, 31 אוקטובר 2005 (UTC)

הסתרת קטגוריות[עריכת קוד מקור]

לאחר דיון בפרלמנט בנוגע לבעיה האסתטית (ותוכנית במידה מה) כאשר יש מספר גדול של קטגוריות בערך מסויים. כדי לפתור בעיה זו אני מציע ליצור, בנוסף לקטגוריה הקיימת, סוג חדש של קטגוריה. הקטגוריה הזו תוסתר מעיני הקורא, עד שילחץ על קישור "קטגוריות נוספות". כדי להבדיל בין קטגוריה רגילה לקט' מוסתרת, אני מציע לשנות את התחביר של הקט' המוסתרת בצורה הבאה: קטגוריה רגילה תשאר כפי שהיא: [[קטגוריה:ישראלים]], בעוד שקט' מוסתרת תכתב כך: [[#קטגוריה:אישים עם אף ארוך מאוד]]. מקווה שזה מספיק ברור... Yonidebest Ω Talk 11:04, 10 דצמבר 2005 (UTC)

הוספת קישור ל-ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש[עריכת קוד מקור]

מנגנון הוספת ערכים חדשים בוויקיפדיה מאוד לא אינטואיטיבי (חיפוש ולחיצה על עריכה) כפי שניתן ללמוד משאלה זו למשל. אני מציע להוסיף לקישורי הניווט בצד ימין את ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש כדי להקל על החדשים. Wikitiki 13:15, 2 ינואר 2006 (UTC)

אני חושב שהמצב כעת בסדר גמור. הוספת כפתור כזה תביא לנו בעיקר ערכי זבל. אינני חושב שאנו צריכים אנשים ש"רוצים לכתוב ערכים" בכל מחיר ובהתעלם מכך שהערך אולי קיים. רוצים לכתוב על "חדקרן גבה גלי"? מצוין. חפשו אם יש כזה ערך. אם יש, כל אחד יכול לערוך את הערך, כידוע. אם אין, החיפוש מציע מיד "לכתוב דף חדש". מי שלא הצליח לכתוב ערך חדש באופן כזה, אינני בטוח שכדאי שיכתוב ערכים חדשים. odedeeשיחה‏ 19:21, 2 ינואר 2006 (UTC)
כוונתי היתה לקשר לדף העזרה ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש בסרגל הניווט ולא ללינק שיצור ערך חדש. הדבר יקל על החדשים ולא ברור לי מדוע הדבר יביא ערכי זבל. Wikitiki 11:38, 3 ינואר 2006 (UTC)
יצירת דף אמורה להיות פעולה פשוטה (לחיצה על קישור אדום), וברגע שמגיעים ליצירת דף יש הסבר קצר על איך ליצור עם הפניה להסבר מפורט. לדעתי אין צורך להוסיף קישור נוסף לתיבת הניווט, אם כי אולי כדאי מעט להרחיב את נושא יצירת ערכים חדשים בויקיפדיה:ברוכים הבאים. ערן 11:53, 14 יוני 2006 (IDT)

חיתוך, החסרה והפחתה של קטגוריות[עריכת קוד מקור]

למיטב ידיעתי אין כיום אפשרות לבקש את כל הערכים השייכים לשתי קטגוריות מסויימות. זה נראה דבר די שימושי . אפשר כמובן להכליל ולתמוך בכל פעולת אריתמיטיקה של קבוצות על קטגוריות ("תן לי את כל הערכים של אנשי מחשבים או פיזקיים שאינם פלוסופים" וכ').אורי מוסנזון 10:56, 22 פברואר 2006 (UTC)

עוד יותר מזה: זה יאפשר לנו לוותר על כל קטגוריות הקצרמרים המייגעות - אפשר יהיה לחתוך את "ישראל" ו"קצרמר" במקום להשתמש ב"קצרמר ישראל". ‏– rotemlissשיחה 13:09, 22 פברואר 2006 (UTC)
כמובן שדף שמוקדש לקטגוריה בעצם צריך להיות מוקדש לשאילתה על הקטגוריות של הערגים. כך, כל ערך יהיה כלול בכל הקטגוריות שהוא צריך להיות כלול בהן (בלי קשר להיררכיה של הקטגוריות, שכן שינוי בהיררכיה לא צריך לגרור שינוי בערך). דפי הקטגוריה יצינו אילו קטגוריות כלולות יש לכלול ברשימה ואילו לא.
כוונתי ברורה, או שאסביר שוב?
באופן כללי, כל מנגנון הקטגוריות של מדיה-ויקי צריך חשיבה מחדש. אפשרי בהחלט לעשות את זה נכון. חבל שאנחנו פה, אבל מדיה-ויקי שם. הא? 14:49, 22 פברואר 2006 (UTC)
כן, תסביר שוב.אורי מוסנזון 17:19, 22 פברואר 2006 (UTC)
זה רעיון ישים, אבל ספק אם יתקבל עקב הצורך לשנות את כל מנגנון הקט'. בכל מקרה, תבדוק שאין דבר כזה בבאגזיליה. Yonidebest Ω Talk 15:05, 25 פברואר 2006 (UTC)

תראו בבאגזילה את 1106 וחשוב מכך את 1411. גדול עלי להבין אם זה אותו דבר או לא.

שימו לב גם לCatScan המאפשר לבצע זאת ופעולות נוספות. ערן 12:20, 14 יוני 2006 (IDT)

הרחבה המאפשרת לעשות זאת מותקנת כנראה בוויקיחדשות בגרמנית, ראו את meta:DynamicPageList2. טרול רפאים 00:22, 5 יולי 2006 (IDT)

הנה רעיון שכדאי (לדעתי) להעלות למטה, ואשמח אם מישהו שיודע איך עושים את זה יעשה את זה: להוסיף לכל משתמש רשימת "Todo". הרשימה תכיל ערכים שהמשתמש חושב שיש "לטפל" בהם. זה יכול להתבטא בצורות רבות - ערך שהמשתמש התחיל לכתוב וטרם סיים, ערך שהמשתמש רוצה לכתוב עליו אבל עוד לא יצא לו, ערך שהמשתמש מחק בו משהו מחשש להעתקה ורוצה לזכור לבדוק את המקרה ואולי לתקן אם יש צורך, וכדומה. כרגע אין מענה מובנה לצרכים הללו - הכנסת הערך לרשימת המעקב אינה יעילה (יש צורך לפרט?) ובנוסף, הגיוני שרשימת "Todo" תהיה ניתנת למיון בצורות רבות - למשל, על פי עדיפות שנותנים לכל פריט בה, ולא רק על פי שם או תאריך. התקווה שלי היא שכמו שיש כרגע כפתור "עקוב", יהיה גם כפתור "הכנס לרשימת המטלות לביצוע" או משהו דומה. לדעתי זה ישפר מאוד את תנאי העבודה של כל התורמים לויקיפדיה, ואני לא חושב שקשה לממש את זה או שזה מגדיל את העומס על השרת. גדי אלכסנדרוביץ' 11:12, 23 פברואר 2006 (UTC)

רעיון מצויין. דרור 12:31, 23 פברואר 2006 (UTC)
רעיון טוב, במיוחד שאפשר יהיה לחלק את הדפים ב"רשימה לביצוע" לקבוצות, ע"פ הטיפול הדרוש.
אני חושש שהוא לא יזכה לתשומת לב גדולה, כי יש דברים דחופים יותר. הא? 14:36, 23 פברואר 2006 (UTC)
אולי במקום דף חדש (אם אני מבין נכון), להוסיף אפשרות קיטלוג של רשימת המעקב. ככה כל אחד יוכל לחלק את רשימת המעקב שלו לפי נושאים, רשימות ToDo, או כל דבר אחר שנוח לו. גרוטאון 17:27, 23 פברואר 2006 (UTC)
זו נראית דרך סבירה לממש את זה. כדאי לזכור שמרגע שבו מקוטלגת "רשימת מעקב" שלא על פי עריכות אחרונות, היא כבר לא רשימת מעקב. גדי אלכסנדרוביץ' 17:50, 23 פברואר 2006 (UTC)
אני בעד שני ההצעות. גם קטלוג רשימת המעקב לפי נושאים תהיה נחמדה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 18:08, 23 פברואר 2006 (UTC)
כל קטגוריה ברשימת המעקב תהיה מסודרת עפ"י עריכות אחרונות לפי ההצעה שלי. גרוטאון 20:01, 23 פברואר 2006 (UTC)
אז זה מפספס את כל הרעיון בהצעה שלי. אני לא רוצה שזה יהיה מסודר על פי עריכות אחרונות אלא, למשל, על פי סדר העדיפויות שאני נותן למטלות. גדי אלכסנדרוביץ' 21:53, 23 פברואר 2006 (UTC)
עוד הרחבה (אלמנטרית) רצוייה: שברשימה הזו יוכלו להיות גם ערכים שטרם נכתבו. דרך טובה להזכיר לך איזה ערכים רצית לכתוב וטרם עשית זאת. גדי אלכסנדרוביץ' 17:42, 24 פברואר 2006 (UTC)
אהבתי את הרעיון. אפשר אולי גם לבצע חתך משתמשים שסימנו את הערך לטיפול, כך יהיה ניתן ליצור אשכולות משתמשים אשר מעוניינים בשיפור ערכים ספציפיים אשר מסוגלים לדון ביניהם ולבצע באופן דינאמי עריכה משותפת. דלמוזיאן - שיחה 00:05, 12 יוני 2006 (IDT)

מימוש פשוט יחסי כבר קיים בהרחבה שצריך לבקש להתקין אותה כאן, היא מתועדת במטא. טרול רפאים 19:27, 1 יולי 2006 (IDT)

בדף התרומות קימת אפשרות לחלק לקבוצות לפי ספרות 20, 50, 100, 250 ו500 וספרה נוספת הנקבעת בדף ההעדפות, אך לא למספר את הרשימה כמו שמופיע למשל ברשימת הקטגוריות
שימושי למשתמשים חדשים (כמוני) שרוצים לדעת אם רשות ההצבעה ניתנה להם ולמשתמשים ותיקים שרוצים לכתוב בדף המשתמש שלהם כמה עריכות הם עשו.--רורו שיחה 15:41, 26 יוני 2006 (IDT)

יש כמה וכמה הרחבות כאלו ברשימת ההרחבות במטא אבל לדעתי הן לא שוות את המאמץ. טרול רפאים 15:35, 13 יולי 2006 (IDT)
כפי שאמר טרול, זו יותר רשימת ההחרבות מרשימת ההרחבות. כל המוסיף גורע. צהוב עולה 15:39, 13 יולי 2006 (IDT)
רשע מרושע :-) תקלדתי. טרול רפאים 15:40, 13 יולי 2006 (IDT)
אפשרות הערות השוליים בדפים, אני מבין, אינה שימושית, כי מי צריך מקורות. גם ההרחבות שמאפשרות לדוד שי למנות מפעילי מערכת וביורוקרטים, ולמנות ולהדיח בוטים, או לשנות שמות של משתמשים, כלל אינן שימושיות ולא צריך מפעילי מערכת או בוטים. ה־CharInsert שאנחנו משתמשים בו במדיה ויקי:Edittools גם הוא מיותר כי אנחנו יודעים לכתוב כל תו, קווי הזמן ותיבות הקלט – למי אכפת מכרונולוגיה או מנוחות מסוימת, יומן המשתמשים החדשים אינו בשימוש – אם משתמש נרשם בשם "גילגמש הוא היטלר", ברוך הבא, לעולם לא נשים לב אליו, ואת ה־ParserFunctions יש להחריב ולהתחיל להפריד תבניות. ראה גרסת התוכנה לרשימת כל ההרחבות שאנחנו משתמשים בהן.
או במילים אחרות – ממש לא מסכים איתך. להפך, כמה מההרחבות צריכות להיות מובנות. ‏– rotemlissשיחה 16:09, 13 יולי 2006 (IDT)
בתור מי שעבר על (כמעט) כל רשימת ההרחבות במטא, אני יכול להגיד שחלק נכבד מההרחבות המוצעות אכן שימושיות, אולם למרבה הצער, לא בוויקיפדיה. אכן ההרחבה היחידה שצריך לשקול את בקשת ההתקנה שלה היא רשימת שמות משתמשים אסורה אבל גם אחרת שאי אפשר להתקין מסיבות אבטחה (Gnuplot למשל) היו מתקבלות בברכה. טרול רפאים 16:18, 13 יולי 2006 (IDT)

דף שיחה לדפים המיוחדים[עריכת קוד מקור]

הרחבה בסיסית כזאת (עם באג מעצבן שהדפים משויכים למרחב "שיחת פרויקט") קיימת פה. לעיתים קשה למשתמשים חדשים למצוא את הדפים בהם אנחנו משתמשים כתחליף. טרול רפאים 15:38, 13 יולי 2006 (IDT)

באיזה דפים משתמשים כתחליף לאילו? בעיקרון אפשר לערוך את הודעת המערכת בראש הדף המיוחד המתאים, ולתת שם קישור לדפים החלופיים. ערן 21:21, 14 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

קטגוריות, בלי רקע כחול[עריכת קוד מקור]

כול [[קטגוריה:שחמט|קישור לקטגוריה]]יוצא ככה: קישור לקטגוריה באמצע שורה וברקע כחול בשורה נפרדת וזה נורא לא נוח כשרוצים לקשר רגיל את הקטגוריה --128.139.226.37 12:07, 14 יולי 2006 (IDT)

צריך פשוט להוסיף את הסימן ":" לפני המרחב "קטגוריה", כפי שעשיתי כאן. לדוגמה: [[:קטגוריה:שחמט|קישור לקטגוריה]]. ‏– rotemlissשיחה 12:11, 14 יולי 2006 (IDT)

הצגה משובשת של תיבה בשוא"ש[עריכת קוד מקור]

ראו הפנייה לכאן. ליאור ד 13:34, 11 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

מחיקת חשבונות שלא נעשה בהם שימוש מעולם לאחר פרק זמן[עריכת קוד מקור]

לאחרונה ראיתי שנוצרים חשבונות משתמש, אך לא נעשה בהם שימוש. יש בכך משום "מפגע בטיחותי", שכן אפשר להגן על ערכים מפני עריכה של משתמשים בעלי ותק של פחות מארבעה ימים, וכך יכול משחית לפתוח חשבון, לא להשתמש בו, ואז לנצל אותו כדי לתקוף ערכים מוגנים בהגנה חלקית. כמו כן, יש בכך משום בזבוז שכן חשבונות שכאלו תופסים "שמות טובים". אני מציע שחשבון שלא נעשה בו שימוש (דהיינו, לפחות עריכה אחת בכל מרחב שהוא על ידי בעל החשבון) תוך ארבעה ימים ממועד פתיחתו ימחק. ערןב 16:08, 19 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

בס"ד פרק הזמן של 4 ימים למחיקת שם משתמש שלא נעשה בו שימוש זמן רב הוא קצר מדיי לדעתי. אני הייתי מאריכה את התקופה הזו קצת יותר. אבל אני מסכימה עם הרעיון הכללי.מישהי שאיכפת לה "(שיחה 16:12, 19 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
מסכים עם ערן. ואני לא חושב שדרוש פיתוח - אם אני זוכר נכון, יש אפשרות למחוק משתמשים לא פעילים. ו-4 ימים זה מספיק, אם נמחוק חשבונות מעל 4 ימים באופן קבוע, משתמשים עדיין יוכלו לנצל את החשבונות, והם יהוו "מפגע בטיחותי", כך שלא עשיתי בכך כלום. 4 ימים הוא מינימום ומקסימום. ‏Yonidebest Ω Talk 16:15, 19 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
למיטב הבנתי, ניתן לעשות זאת רק באמצעות פנייה למתחזקי השרת, שיריצו את הסקריפט removeUnusedAccounts.php. כמו כן, למיטב ידיעתי הסקריפט אינו מבדיל בין חשבונות חדשים לישנים. ‏– rotemlissשיחה 17:06, 19 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]
עלינו להיזהר מ"תסמונת חנוכה" שבה התפרעויותיו של ונדליסט אחד ינחו את צעדינו, ויגרמו לתגבור אמצעי ההגנה תוך פגיעה בחפים מפשע. פתיחה של חשבון ללא כל עריכה בעקבותיו, גם במשך חודש, נראית לי התנהגות טבעית ביותר, ואינני מוצא טעם לפגוע במשתמשים חדשים רק בגלל שיש מי שמנצל זאת לרעה. מפעילי המערכת מסוגלים להגן על ויקיפדיה מפני ונדליסטים, גם ללא ההגנה הנוספת שהוצעה כאן. לא מדובר בפרצה שרבים עוברים דרכה - זו פרצה שנוצלה רק על ידי ונדליסט אחד. דוד שי 19:33, 19 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

הרשימה של קישורי הניווט מאוד קצרה ודלה אני מציע להוסיף את הדפים הבאים:

עורך ויקי 15:42, 26 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

אני מעדיף שלא – זה יהפוך את הרשימה לארוכה מדי. לדעתי, הרשימה הנוכחית מספיקה. ‏– rotemlissשיחה 17:39, 26 בספטמבר 2006 (IDT)[תגובה]

רעיון גאוני באחריות![עריכת קוד מקור]

בשיטוט ארוך בארכיוני המזנון וכל הדפים הדומים גיליתי שיש עשרות שאלות שחוזרות על עצמן וגורמות לארכוב יותר מהיר כמו איך נקרא הדף הזה והזה ולדעתי יש צורך להוסיף בתחילת הדפים הודעה קצרה עם אחדים מהתשובות מה דעתכם?WIKICOOL שיחה 16:30, 6 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
קודם כל, זה לא קשור לפיתוח התשתית. שנית כל, יש פתרון, אבל פשוט לא נעים להגיד אותה (RTFM), ולכן עונים כל פעם מחדש. יש דפי עזרה נורא מסודרים בתפריט עזרה. ‏Yonidebest Ω Talk 16:50, 6 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

תגיות בוויקיפדיה - העברה מהמזנון[עריכת קוד מקור]

שלום רב,

האם ניתן להצמיד תגיות לערכים? נראה לי שבצורה כזאת יהיה קל יותר לחפש אחר מידע.

תודה!

יש לנו קטגוריות... ‏Yonidebest Ω Talk 01:41, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
קטגוריות אינן תגיות, ולמעשה תגיות אינן רעיון כל כך רע. מעניין מה דעת מדיה-ויקי בעניין. גדי אלכסנדרוביץ' 08:45, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
גדי, יכול להיות שאני לא יודע מהן תגיות, אבל האם תוכל להבהיר את ההבדל בינן לבין הקטגוריות שלנו? קומולוס 10:25, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
תגיות בסגנון של Flickr ו־del.icio.us הן שימושיות בתחומן, אבל לאציקלופדיה הן יתנו מראה חובבני.
שיטת הקטגוריות הנוכחית עדיפה בעיניי על־פני תגיות כאלה.
לעתיד הוורוד והמדהים של מדיה-ויקי אני מקווה שהקטגוריות יהיו יותר מונחות עצמים, כלומר שאפשר יהיה להגדיר יחסים של "פלוני הוא ...", "פלוני קשור לנושא ...", "פלוני הוא חלק מ..." וכו' (ירושלים היא עיר, ירושלים היא בירה, ירושלים קשורה לנושא יהדות, ירושלים היא חלק מישראל). מהבחינה הזו, רעיון התגיות הכי קרוב ל"פלוני קשור לנושא ...", שהוא הסיווג החופשי ביותר, אבל גם אז הייצוג צריך להיות שונה מסגנון ה"ענן" של del.icio.us. --אמיר א. אהרוני 11:39, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
"תגית" כפי שאני חושב עליה היא פשוט מילה מסויימת שמוצמדת לערך ומאפיינת אותו, כך שמי שמחפש את המילה (בחיפוש מיוחד של תגיות) ייתקל בין השאר בערך הזה. כמובן שהכוח האמיתי של זה מתגלה כשעושים הצלבות של תגיות. להבדיל מקטגוריות כאן לא צריך להיות מבנה היררכי, ולא צריך לפתוח קטגוריה נפרדת לכל תגית. כך למשל מי שהיה נשוי שלוש נשים יזכה ודאי לתגיות של "תלמוד" ו"תורת המשחקים" (שהן גם קטגוריות) אבל גם לתגיות כמו "ישראל אומן", "חוק הכלים השלובים", "שניים אוחזין", "דיני פשיטת רגל" וכדומה (אני מקווה שלא מצפים שנפתח קטגוריה "חוק הכלים השלובים"). מי שלדעתו זה גורם לאנציקלופדיה להיראות "חובבנית", שיבושם לו - משתמשים בתגיות גם בקטלוג הספריה שלי וגם במאמרים שאני קורא. גדי אלכסנדרוביץ' 14:44, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
הרעיון טוב אבל צריך לממש אותו מבלי לפגוע בחזות המאמר. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 15:08, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
אפשר להוסיף את התגיות בדף השיחה של הערך. ‏Colonel Clown 15:17, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
צריך לשים את התגיות במקום מיוחד משל עצמן, רצוי לא כזה שיהיה גלוי בתוך המאמר (אולי רק גלוי מדף העריכה שלו) כדי לא להפחיד את אלו שחוששים מחזות "לא רצינית". גדי אלכסנדרוביץ' 15:39, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
אני מתנגד. החסרונות רבים מהיתרונות, לדעתי: התגיות יעניקו לוויקיפדיה חזות פחות רצינית והקטגוריות מספיקות. לא צריך עוד בלאגן. ‏pacmanשיחה 15:21, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
א. אני מציע להפסיק תא דיון השווא הזה. בלאו הכי דברים כאלה אי אפשר להחליט ברמה של ויקיפדיה יחידה.
ב. מי צריך עוד מערכת, שבמידה רבה תהיה חופפת לקטגוריות? בשביל מה זה טוב? בשביל שיהיה עוד סט שלם של דיונים, ויכוחים, הצבעות ומריבות?
eman שיחה(: \ ): 15:24, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
זה משפר בהרבה את רמת ואיכות יכולת החיפוש באופן שקטגוריות לא יכולות לעשות. אני מסכים שכדאי להעביר את הרעיון למטא-ויקי ולא להמשיך להתווכח עליו כאן. גדי אלכסנדרוביץ' 15:39, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
מה זה מוסיף על הקטגוריות?
אני אלחץ על התגית "תלמוד", ואקבל רשימה של ערכים שיש בהם את התגית הזו. במה זה שונה מקטגוריה, חוץ מזה שיש לזה שם "סקסי"? eman שיחה(: \ ): 15:53, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
הרעיון אינו ללחוץ על תגיות מסויימות, אלא לבצע חיפוש של מספר תגיות בו זמנית. פרט לכך, יש גם יתרון כלשהו לתגיות בתור פסאודו קטגוריות - הן פחות מחייבות מבנה היררכי והרבה פחות נוקשות ביחס לשאלה מי שייך לאיזו תגית, ולכן הן מסוגלות להוות קטגוריות יותר גמישות (מה שלא בא בתור חלופה לקטגוריות הקיימות שמיועדות לספק סידור הרבה יותר ברור של הערכים). גדי אלכסנדרוביץ' 16:22, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]
לבאגזילה ולא למטא־ויקי. במטא־ויקי זה עלול להישאר עד קץ הימים בלי שמישהו יעשה עם זה משהו; בבאגזילה יש לפחות סיכוי גבוה יותר שזה ימומש (כי רוב המפתחים עוקבים אחרי הבאגים הנ"ל) – או יתויג כ־WONTFIX. ‏– rotemlissשיחה 17:25, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

יש לי הצעה פשוטה לכל מי שרוצה להציע שיפורים משמעותיים למערכת ויקיפדיה, להסתכל קודם כל כאן וכאן, יש שם מאות הרחבות וברוב המוחלט של המקרים אחת מהן כבר עושה את מה שאתם רוצים (ובכך מגדילה בהרבה את סיכויי המימוש של הצעתכם). גם במקרה הנוכחי יש לא מעט הרחבות כאלו. טרול רפאים 19:51, 10 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

מי כתב זאת?[עריכת קוד מקור]

לעתים כשרואים טקסט בתוך ערך, רוצים לדעת מי הכותב המדוייק שהוסיף את הטקסט לערך (למשל, כדי ללכת לדף המשתמש שלו ולצרוח עליו למה הוא כותב שטויות). לדעתי כדאי להוסיף אפשרות חיפוש שתאפשר זאת - כלומר, תקבל כקלט ביטוי וערך, תעבור על ההיסטוריה של אותו הערך ותחזיר את כל השינויים שבהם התווסף הביטוי לערך. במקרה הקצה, שבו הביטוי נוצר על ידי שני כותבים או יותר (למשל, אחד כתב את הכל והשני רק תיקן שגיאת כתיב) אפשר בשלב ראשון לא לטפל, ובשלב שני להחזיר גם התאמות חלקיות. גדי אלכסנדרוביץ' 09:37, 26 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

ראה באג 639. ‏– rotemlissשיחה 16:44, 26 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

בוט ההעתקות[עריכת קוד מקור]

לנוכח פרשת ההעתקות של דונובן, אני מציע אתגר לכותבי הבוטים שבינינו: לכתוב בוט לזיהוי העתקות. הבוט יעבור על כל ערכי ויקיפדיה, ומכל ערך ידגום שני משפטים, מתחילת הערך ומאמצעו. בכל משפט יילקח הטקסט בלבד, ללא סימני עריכה. כל משפט שנדגם יועבר לגוגל, לחיפוש מדויק (בתוך מרכאות). אם המשפט נמצא, זהו חשד העתקה, וצריך לברר את כיוון ההעתקה: מדף חיצוני אל ויקיפדיה, או להיפך - שני המקרים מצריכים טיפול. אין צורך לטפל בקצרמרים, אין לדגום משפטים הנמצאים בציטוט, ויש להתעלם מהופעה בוואלהפדיה ובאתרי ראי נוספים של ויקיפדיה. אני מניח שעם ההפעלה יתברר צורך בכיוונונים נוספים, אבל הבוט יספק מידע רב ערך. כיוון שהבעיה משותפת לכל הוויקיפדיות, לא אופתע אם יתברר שכבר נכתב בוט כזה, ורק נדרש מתנדב שיפעיל אותו. דוד שי 10:34, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

אני בעד, רק שתי הערות:
  1. צריך שלבוט תהיה גישה לאנציקלופדיית YNET (שעובדת במנוי).
  2. אם ניתן, צריך שהבוט ידגום משפטים מהנוסח הראשוני של הערך (למשל אני מעלה ערך מועתק, אבל אלדד מוסיף פסקה מקורית משלו).
  3. אני יודעת שערכים שמועלים על ידי אנונימיים נבדקים, אז אולי איכשהו אפשר לחסוך את הטרחה ולא לבדוק ערכים אלו. אליזבט •• שיחה 13:57, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
זה רעיון מצוין. לדאבוני, לוקח זמן רב לאתר את הפגעים האלה. בינתיים המשתמש מציף את ויקי בעשרות ערכים שצריך למחוק. כך הוא גם פוגע בשמה הטוב של ויקי וגם תופס את מקום הערכים הכשרים עם ההעתקות שלו. אולי אם הוא לא היה מעתיק את הערך מישהו אחר היה כותב ערך כשר וטוב במקום. הכלי שדוד הציע יכול לחסוך עוגמת נפש ועבודה רבה. גילגמש שיחה 14:07, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
לפי דעתי אפשר לעלות (לפחות באופן ראשוני) על העתקות מהאנציקלופדיה של ynet דרך גוגל, גם בלי גישה לאנציקלופדיה. אמנם אי אפשר לקרוא את כל הערך, אבל הוא הביטוי המחופש כן יופיע (בצירוף סביבתו המיידית) בדף החיפוש. emanשיחה 14:11, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: להערותיה של אליזבט:
  1. לגוגל, שישרת את הבוט, יש גישה לאנציקלופדיה ynet, וזה מספיק לענייננו.
  2. בדיקה מהנוסח הראשוני היא רעיון טוב, אבל אני מציע לפתח אותו בשלב שני של חיי הבוט. בדיקה זו נחוצה בנוסף לבדיקה של הגרסה הנוכחית, כי טקסט מועתק יכול להתוסף בכל שלב של חיי הערך.
  3. אין לסמוך על בדיקת הערכים האנושית: הכל נבדק, אבל הבוט בא להוסיף בדיקה של מכונה, שיש לה יתרון על האדם מבחינת שקדנותה. דוד שי 14:14, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
נכון. גילגמש שיחה 14:15, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
לא צריך את גוגל שיש את קופיסקייפ --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 14:15, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
גוגל או לא גוגל זה משני. מה שנחוץ זה בוט. גילגמש שיחה 14:17, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
דבר אחד חשוב: יש להיזהר במקרים כאשר מדובר בהעתקה מויקיפדיה העברית. בברכה, MathKnight הגותי |Δ| (שיחה) 14:22, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
מה לעשות עם מישהו מצא טקסט באנגלית (המוגן בזכויות יוצרים) ותרגם אותו? אנחנו צריכים להניח שאדם שמעתיק ערכים הוא עצלן מדי, מכדי לעשות את זה? אליזבט •• שיחה 15:15, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
מצטרף לאביר - יש הרבה אתרי מראה לויקיפדיה (אפילו אותי האשימו פעם בהעתקה בגלל אתר שכזה). ירוןשיחה 15:19, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
הבוט לא פותר את כל הבעיה ולא לוקח את מקומו של האדם, הוא רק בא כתוספת. אי-אפשר לתכנת בוט שיבדוק אם היה תרגום של טקסט המוגן בזכויות יוצרים (וגם קשה מאוד לאחד מאיתנו לתפוס תרגומים כאלה). אני מניח שהבוט יצור רשימה שעליה יצטרכו לעבור מפעילי מערכת, הוא לא ישר ישלח הודעה למשתמש ולא ישר ימחק את המידע מהערך. הבעיה עם אתרי המראה פשוטה יחסית מכיוון שאפשר להכין רשימה של אתרים כאלה וכל פעם שנמצא אתר חדש נוסיף אותו לרשימה של אתרים שהבוט מתעלם ממנו. Yonatanh 15:48, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
רעיון מצוין. מתנגד להצעתו של צ'כלברה כי עדיף שאנו נבנה את האלגוריתם בעצמנו ונסמוך על גוגל, מאשר על אתר שלא ידוע איך הוא עובד ומתעדכן. ברור שהבוט יכין רשימה של ערכים החשודים בהז"י, ועל ערכים אלו יעברו ויקיפדים שיקבעו האם אכן יש כאן חשד אמיתי להפרת זכויות יוצרים, האם הם העתיקו מאיתנו או האם במקרה יצאה התוצאה בגוגל ואין קשר בין המקרים. צהוב עולה 15:57, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
בוויקיפדיה האנגלית מופעל en:User:Wherebot והקוד+ההתקנים הנחוצים להפעלתו מפורטוים בen:User:Wherebot/Source. ערן 16:00, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
העתקות מויקיפדיה? חשבתי שמה שכתוב כאן הוא ברשיון חופשי (או שאני לא מבין מה זה GFDL?). בכל אופן, יש המוני אתרים שמצטטים מויקיפדיה. כוס מים 16:32, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
אכן. GFDL אומר שעליך לתת קרדיט לכל הכותבים. אם אתה מעתיק בלי הפניה לדף ההיסטוריה של הערך זה לא חוקי. המתעתקשיחה 19:26, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
ההצעה של דוד שי מתייחסת רק למעתיקנים "עצלנים". אם מדובר במעתיקנים מתוחכמים, ההצעה לא נראית לי טובה דיה, כי ייתכן שהמשפט שיידגם מתחילת הערך או מאמצעו יהיה דווקא משפט שחובר על ידי המעתיק. האם יש אפשרות שגם אם אחד המשפטים יימצא במדויק כמועתק - המערכת תתריע? אלדדשיחה 19:56, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
כן אך חיפוש כזה ישתמש ב*הרבה* יותר משאבי מערכת. בכל מקרה הבוט לא נועד להחליף בני אדם. Yonatanh 20:15, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
ברור. תודה על תגובתך. אלדדשיחה 20:20, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

ואם כבר, יש לי שאלה בנושא - מה בדיוק נחשב העתקה? אם אני מתרגם דף מאנגלית, זאת הז"י? אם אני משכתב דף בעברית ומעלה אותו לכאן? איפה בדיוק עוברים הקווים? ‏Godfather שיחה 20:39, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

אם מישהו יכול להצביע בפניך "הנה, במקור הזה השתמשת" - סימן שהפרת זכויות יוצרים (וכן, גם תרגום הוא הפרת ז"י). ‏odedee שיחה 20:41, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
ברוב הערכים שכתבתי, שילבתי מידע מכל מיני אתרים שונים (בעיקר הויקי האנגלית, אבל גם IMDb, allmusic וכמובן גם ידע אישי), אז ייתכן שהשתרבבו להם משפטים בערך כמו שהם הופיע במקור. זה נחשב הפרה? (ואם כן, איך אפשר לכתוב ערכים מבלי שיהיה דמיון למקורות?). ‏Godfather שיחה 21:04, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
אי אפשר לענות על זה ב"כן" או "לא". אין דין משפט כמו "אוכלוסיית קמצ'טקה היא 10,000,000" כדין "אוכלוסיית קמצ'טקה שהייתה בעבר 1,000,000 איש זינקה ל-10,000,000 ב-1999 עקב גילוי מרבצי טופי שהביאו להגירה מכל היבשת". בעיקרון עדיף לא לקחת משפטים שלמים בכלל, וכדי שזה לא יקרה כדאי לכתוב מהזיכרון ולא כאשר המקור מול עיניך. ‏odedee שיחה 21:09, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
ודרך אגב, כאשר אתה מתרגם ערך מוויקיפדיה האנגלית אתה עובר על זכויות היוצרים של מי שיצר את הערך המקורי באנגלית אלא אם כן אתה מקשר לגרסאות הקודמות של הערך באנגלית (יכול להיות שגם קישור לערך מספיק או כתיבת כל העורכים של הערך המקורי בדף השיחה). Yonatanh 02:40, 18 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
בדקתי את קופיסקייפ שהציע צ'כ והקטנצ'יק לא גילה עותקים (חוקיים ולא חוקיים) של מאמריי הנושנים. באסה. ליאור 21:02, 17 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

לא צריך בוט העתקות, צריך יותר משתמשים שיבדקו העתקות אצל משתמשים רשומים. ‏Yonidebest Ω Talk 02:46, 18 במרץ 2007 (IST)[תגובה]

יש לך דוא"ל חדש[עריכת קוד מקור]

הועבר מהמזנון:

עלה במוחי רעיון, אני לא בטוח שזה המקום הנכון לספר אותו, אבל אני זורק אותו לאוויר בתקוה שמישהי/ו י/תתפוס אותו ות/יעשה איתו משהו.

בדומה להודעות שאנחנו מקבלים כשמישהו כותב לנו משהו בדף השיחה, כאשר מישהו שולח לנו אימייל (דרך ה"שלח אימייל למשתמש זה") אז תופיע לנו שורה צבעונית שאומרת "דואר חדש מחכה לך בתיבה". אני לא מבין בתכנות, אבל נדמה לי שזה לא צריך להיות יותר מידי מסובך. בברכה, תומאס 17:15, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]

בס"ד רעיון מצויין, ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה) 17:18, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
בהחלט בר ביצוע.. מרום נחום 17:22, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
זה בר ביצוע (למרות שיהיה צורך להוסיף טבלה נוספת למסד הנתונים או לחילופין להוסיף עמודה חדשה לטבלה קיימת), אבל יש שתי בעיות:
  1. לאן ההודעה תקשר?
  2. מתי היא תיעלם?
‏– rotemlissשיחה 17:30, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אני חושב שהיא יכולה לקשר לאתר הדואר האלקטרוני שלך, וההודעה תיעלם ברגע שתילחץ עליה. תומאס 17:54, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
ואם אני לא משתמש באתר? קומולוסשיחה 18:18, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
לא הבנתי את השאלה. תומאס 18:23, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
ז"א אם הוא משתמש בתוכנת דואר אלקטרוני כמו אאוטלוק או ת'נדרבירד, אם הבנתי נכון. דורית 18:25, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
לא חשבתי על זה... תומאס 18:31, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
אפשר להוסיף קישור קטן/תיבת סימון תחת ההודעה בנוסח "הסתר עד לשליחת דוא"ל נוסף" או משהו דומה.--שמעון 18:57, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
כדאי להעביר דיון זה לדף הצעות שיפורים בתוכנה. ערןב 20:49, 2 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
איך הדף הזה נקרא? תומאס 08:40, 3 במאי 2007 (IDT)[תגובה]
הועבר מהמזנון

(הועתק מכאן, ללוח המודעות ומשם לכאן. הצעה של אנונימית)
הצעה לשיפור ויקיפדיה: הוספת אפשרות "הסל שלי" (בלי קשר להרשמה לחשבון) לשמירת ערכים אחרונים ו/או ערכים נבחרים. תודה, שירה

תודה, זה רעיון מעניין. אם הבנתי נכון כוונתך למשהו כמו ה-wish list באתרים כמו amazon. אבל התועלת בכך היא רק כאשר רשומים לחשבון, אחרת אין למערכת דרך לזהות אותך ולהציג בפניך את הסל שלך. משתמשים רשומים יכולים כבר היום לשמור לעצמם ערכים או דיונים מעניינים, בדף המשתמש שלהם. ‏odedee שיחה 14:05, 7 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]
אפשר להשתמש בקוקיז בצד לקוח. זה יעזור מאד, כשנתקלים במהלך הקריאה בקישורים מעניינים אבל לא רוצים לקטוע אותה. יאירשיחה 21:42, 7 ביוני 2008 (IDT)[תגובה]

מה דעתכם? אבי־עד - שיחה 11:30, 7 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

לדעתי זה יהיה נחמד אם מישהו יתנדב לעשות זאת. נוי - שיחה 11:31, 7 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

מזנון? סתם עומרשיחה גם אני רוצה לקדם מיזם 13:37, 7 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]


עד כאן הדיון הראשוני


זה יכול להיות מעולה. בעיקר אם יהיה ניתן לגרור קישורים לתוך הסל. —> יהונתן = )השיחה • 07.07.08 - 13:55

זה לא בשבילנו זה למפתחי מדיה ויקי. הידרו - שיחה 13:53, 7 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

לא ניתן לשנות דברים טכניים רק אצלנו? —> יהונתן = )השיחה • 07.07.08 - 13:55
לרשומים גם יש כבר את תיבת "הקישורים שלי" שאפשר לסמן בדף ההעדפות האישי. ליאה - שיחה 14:17, 7 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
כן אבל זה סקריפט שמשתמש בדף במרחב המשתמש ולכן כך הוא גלוי לכל, נכון? הידרו - שיחה 14:30, 7 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
לכן כתבתי שיהיה ניתן לגרור. אני לא יודע אם זה באמת אפשרי טכנית. —> יהונתן = )השיחה • 07.07.08 - 14:45
מה זאת אומרת גלוי לכל? אם תכנס לדף משתמש:Leia/הקישורים שלי, תוכל לראות מה שמתי שם, אבל זה לא יופיע לך כתיבה בצד ימין, רק לי לי לי. ליאה - שיחה 14:58, 7 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
נכון, וגם לי יש את הרשימה שלי. אבל היות וצריך בערך דוקטורט בהנדסת מחשבים לעדכן אותה, חוששני שחוץ משנינו ויוני אף אחד לא משתמש בזה. צריך משהו קל ונוח, כמו "רשימת המעקב". חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ד' בתמוז ה'תשס"ח • 16:12, 7 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]
הרעיון שלי היה שפשוט יהיה קישור בסוף התיבה: "הוסף דף זה" והדף יתווסף לרשימת הדפים שלך. בלי להיכנס לדף משתמש. —> יהונתן = )השיחה • 07.07.08 - 16:22
אפשר לעשות משהו כזה שכאשר משתמש מחובר זה יכנס ל"קישורים שלי" או משהו בסגנון, ולמשתמש אנונימי ישמר בקוקיס, אבל אכן זה למפתחי מדיה ויקי. גיל כ. (שיחה) • 20:47, 07/07/08
(גם אני משתמש בדף קישורים) זה שאני לא יכול להשתמש בדף של משתמש אחר בתיבת הצד אין זה אומר שאיני יכול לראות מה יש שם לכן יהונתן = ) זה אכן גלוי לכל. טום בומבדיל - שיחה 18:06, 9 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

להעביר אותו גיור כהלכה, שיתמוך בכתיבת עברית רגילה. כבר עברו כמה שנים מאז שנתנו את דעתנו בעניין, ושום דבר לא התקדם בעניין, וצריך להמשיך לכתוב בו בעברית הפוכה. סיבה שגורמת למעט בשימוש בו אצלנו, כמובן, מלבד הסיבוכיות שתמיד תהיה קיימת בו. --אפי ב. • התחברו לרגשותיכם21:42, 12 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

הוראות תנאי[עריכת קוד מקור]

להוסיף הוראות שעושות מניפולציות על טקסטים (מה שנקרא בתכנות פונקציות מחרוזתיות). למשל הוראה שהופכת את הטקסט (טסקטה -> הטקסט), בכדי לטפל בעברית הפוכה. דבר שיהיה שימושי בציר זמן, עד שיטפלו שם בנושא של העברית ההפוכה (אם בכלל יעשו זאת). --אפי ב. • התחברו לרגשותיכם11:21, 13 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

יש הרחבה כזו, אבל זה לא מופעל בוויקיפדיות. ‏Yonidebest Ω Talk11:28, 13 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

סימן מעבר שורה[עריכת קוד מקור]

מעניין שלא מצאו לנכון לכלול בקוד ויקי סימן לירידת שורה. נכון שאפשר להשתמש בתג <br /> או בתבנית {{ש}}, אבל נראה שיש צורך בסימן קל ומוסכם כמו כל סימני ויקי. באסקי ישנם שני תוים שמיועדים לכך CRLF, (ולרוב גם אחד עושה את העבודה), כך שזה מסורבל להשתמש ב-6 תוים של קוד HTML (שדי קשה לזכור), או בתבנית שנוצרה במיוחד רק לעברית. כשם שבהדגשה, ובהטיה ובדברים אחרים הויקי משתמשת בסימנים מוסכמים, כך היה אפשר לחשוב על רצף תוים שיעשו את העבודה הנפוצה הזו למשל: == , <!>, ^^, |>, {}, }{, ++, --אפי ב. • התחברו לרגשותיכם13:08, 26 בפברואר 2009 (IST)[תגובה]

מרחב שם חדש: "תקציר:"[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון
בויקיפדיה ישנם מספר סוגי קבצים. לדעתי יש להוסיף סוג קובץ חדש "תקציר:" הדומה לסוג קובץ "תמונה:" . לסוג הקובץ הזה יכנסו תרומות רבות שיושבים היום בכותרת של "הידעת" "הפנייה למאמר מובחר" , "תמצית מאמר מומלץ" . עיקר העבודה הינה של בוט שיהפוך את התרומות שהוזכרו לעיל לסוג הקובץ "תקציר:". יוסי ישראלי - שיחה 13:19, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

הערה: קוראים לזה מרחב שם ולא סוג קובץ. ערן - שיחה 13:27, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
אז נקרא לזה מרחב "תקציר:" יוסי ישראלי - שיחה 13:41, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
אני בעד. למרות שנראה לי שפתיחת מרחב חדש תצריך טרטור כלל ויקיפדי, זו הרי תהיה פונקציה לכל הויקימיזמים בכל השפות. אני לא בטוח שזה שווה את הטרטור הזה, מרחב "ויקיפדיה:" הוא לא רע בכלל. סתם עומרשיחה 20:03, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
והתועלת בהצעה הזו היא...? עידושיחה 20:32, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
גם אני לא בטוח שהבנתי. אביעדוסשיחה 20:37, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
אם זה מופיע במרחב ויקיפדיה, זה לא טוב. לדעתי זה צריך להופיע במרחב תבנית. ‏Yonidebest Ω Talk21:11, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
ומי יכתוב את ה"תקציר"? גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 22:30, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
הוא מדבר על העברת תקצירים קיימים לשם. ‏Yonidebest Ω Talk22:34, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
כאמור הכוונה הוא להשתמש בערכים הקיימים בתחת הכותרת "הידעת" וכן "תמצית מאמר מומלץ" וכן "הפנייה למאמר מובחר" . באופן שנעשית פעולה של בוט שיהפוך את התרומות האמורות למרחב "תקציר:".
באשר להשפעה על ויקיפדיות בשפות אחרות הרי שאין בהכרח הנסיון בויקי העברי צריך להשפיע על ויקי אחר , הכל מותנה ביוזמה נפרדת. יוסי ישראלי - שיחה 23:05, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
לא ענית על השאלה לשם מה זה טוב. דניאל ב. 23:07, 18 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
קורא שמעוניין בערכים מתומצתים וקצרים (להבדיל כמובן מקצרמר) יכול למצוא מענה לצרכיו. באם התקציר יעניין את הקורא הבחירה בידיו לעבור למאמר מורחב או מאמר מומלץ . יוסי ישראלי - שיחה 00:27, 19 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]
אני חושב שזה יפגע בשירות שמוענק לקורא. מי שלא רוצה לקרוא את כל הערך יכול להסתפק במבוא שהוא מעין תקציר. גילגמש שיחה ביקרת כבר במיזם היובל? 06:15, 19 באפריל 2009 (IDT)[תגובה]

אפשרות למעקב אחרי משתמשים משחיתים סדרתיים.פואנקרה - שיחה 17:36, 11 באוגוסט 2009 (IDT)[תגובה]

חיפוש באותיות אנגליות[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:פיתוח התשתית/וקטור
יש סיכוי להוסיף רכיב בתוכנה שיתקן חיפוש שנכתב בטעות באותיות אנגליות (במידה ואין ערך בשם האנגלי)? שיתקן לדוגמה "nfch jhpv" ל"מכבי חיפה" (כמו בגוגל) Orias! - שיחה (עזרו בבחירת הלוגו!) 10:13, 1 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

רעיון טוב. יש סיכוי מסוים שייושם בחודשים הקרובים. ––אמיר א׳ אהרוני - שיחה 11:56, 1 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

תפריט תבניות[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:פיתוח התשתית/וקטור
למה שלא נוסיף תת-תפריט או תפריט נסתר (כדי לא יהיה עומס) שיכיל כפתורי תבניות פרמטריות נפוצות? תבנית:עיר, תבנית:אישיות, תבנית:סרט וכדומה. אנדר-ויק19:27, 15 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]

היה משהו כזה במונובוק? ––אמיר א׳ אהרוני - שיחה 20:13, 15 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]
לא, לא היה. אני חושב שזה נחמד דווקא כי זה לא יהיה זמין בעין למי שלא משתמש בזה, כי זה יצריך קליק נוסף. אנדר-ויק01:09, 16 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]