ויקיפדיה:מתקפת איכות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מתקפת איכות היא יזמה לריכוז מאמץ של קהילת הוויקיפדים בהגברת איכות הערכים בנושא מסוים ומשתנה. מתקפת האיכות היא פלטפורמה לעבודה מרוכזת על נושא מתחלף, לפי תוכנית עבודה מפורטת, קצוב בזמן, בתשומת לב מרבית של הקהילה עם גושפנקא רשמית המתבטאת בפרסום מתאים.

נושא מתאים

כדי שניתן יהיה לרכז סביב נושא מתקפת איכות, אסור שהוא יהיה

  • גדול מדי (למשל "אישים"),
  • קטן מדי ("ספרות יידיש ברומניה"),
  • מקצועי מדי ("פיזיקה קוואנטית") או
  • פופוליסטי מדי ("הבחירות לכנסת השבע עשרה").

הנושאים הנבחרים צריכים לעניין קבוצה גדולה מספיק של ויקיפדים, שגם יוכלו לתרום להם בצורה אפקטיבית.

מכנה משותף נושאי

ההקשר הנושאי המשותף לכל מתקפת איכות יבטיח עבודת צוות אמיתית, אחידות, קישוריות ובחינה מתאימה של הנושא בכללו.

הגבלה בזמן

כדי להבטיח ניצול ענייני של הזמן, לכל מתקפה יוקדש זמן מוגבל וקבוע של כשלושה שבועות. לשם הסדר הטוב, המתקפות תתחלנה בימי ראשון ותסתיימנה במוצאי שבת.

ריכוז מאמץ

במקום ריבוי של מיזמים פרטיים המתחרים על תשומת לב מוגבלת ולכן מדשדשים במקום או דועכים (ראו למשל ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה), מתקפת האיכות תבטיח תשומת לב מרבית לנושא אחד לפרק זמן קצוב.

הצעת עבודה מסודרת

נושאים שיוצעו למתקפת איכות ילוו בהצעת עבודה מסודרת, שאותה ייצרו ויקיפדים שהנושא קרוב לליבם והם מתמצאים בו במיוחד. הצעת עבודה שכזו תכלול, למשל:

  • תיאור של הנושא - יש להציב גבולות ברורים, אבל יצירתיים.
  • מטרת מתקפת האיכות הספציפית ויעדיה - מה ייחשב להצלחה?
  • סקירה כללית של הקיים - האם המצב באמת מצדיק מתקפת איכות בנושא זה?
  • רשימה מפורטת של האישים, הזרמים, המושגים והתקופות הרלוונטיים לנושא, שגם תקל על מצטרפים פוטנציאליים להבין את התחום ולהתעמק בו
  • פילוח של הרשימה לעיל לפי ערכים חסרים, קצרמרים, ערכים לבדיקה והרחבה וכיוצא בזה
  • רשימה של מקורות רשת זמינים ומתאימים שיוכלו לשמש את המצטרפים למתקפה (חשוב!), וגם מקורות כתובים מומלצים
  • רשימה של מצטרפים פוטנציאליים
  • קישור לרשימת השינויים האחרונים בערכים המשתתפים במתקפה (באמצעות פונקציית "שינויים אחרונים בדפים המקושרים")
  • פנייה אל גורמים חוץ-ויקיפדים שיש להם עניין מובנה בהצטרפות למתקפה (למשל פנייה לפורומים מתאימים ברשת)
פרסום מתאים

למתקפת האיכות ייוחד פרסום מתאים במקומות בולטים במיוחד - למשל בדף הראשי (בתחתיתו) ובשער הקהילה, שיבטיחו התגייסות ומודעות מרביות של הקהילה, ואפילו של מבקרים מזדמנים. הערכים המשתתפים במתקפה יסומנו בתבנית ייחודית, שתוסר עם השלמת המתקפה. לכל מתקפות האיכות יהיה סמל אחיד ומשותף.

בחירת מתקפה

כאן ניתן להעלות הצעות עבודה מסודרות, כפי שהוסבר לעיל, להצבעה. מטרת ההצבעה היא לבחור את המתקפה הבאה בתור, ולא לפסול הצעות עבודה לחלוטין. רק הצעות עבודה שלא מתאימות בעליל או שלא תעוררנה מספיק עניין או התלהבות לא יעמדו בפני בחירה כלל.

המתקפה הבאה בתור תיבחר לפי שקלול של מספר גורמים, ביניהם כמות הוויקפדים שהצהירו על נכונות להשתתף, התאמת המועד לצורכי המשתתפים הפוטנציאלים, חגים ומועדים שחלים במהלך המתקפה, וכן גיוון בסוג הנושא ואופי המתקפה בין מתקפה אחת למשנתה. להצעת מתקפה חדשה, לחצו כאן.

ארצות :תרבות[עריכת קוד מקור]

הערכים בויקיפדיה על תרבות של הארצות הוא דל מאוד מאוד. בקטגוריה "תרבות על פי מדינות" בכל המדינות מלבד יפן יש אוסף דל למדיי של מושגים. גם כמעט ואין ערכים שמרכזים הסבר נפרד על תרבויות של מדינות שונות חוץ מיפן, ישראל, ארה"ב, גרמניה ומונגוליה וזה חבל ועצוב מאוד.

גם בערכים על הארצות עצמם, במדינות שיש הרבה מה לכתוב על תרבותם אין שום אזכור (רוסיה,טורקיה, מקסיקו ועוד מדינות רבות נוספות) בחלק מהמדינות יש אזכור דל מאוד על התרבות כמו למשל הודו שהיא אחת ממדינות ערש התרבות, שם יש בה פיסקה קצרה ועלובה על סרטים הודיים.(בלי ערכים מורחבים כמעט)

התרומה העיקרית שלי לתרבות המדינות היא ברזיל שם המצב פחות גרוע מבמקומות אחרים, בזכות מתקפת איכות מוצלחת ביותר שנערכה כאן בעבר, אבל עדיין המידע בסיסי והוא שטחי ודל ביותר יחסית למה שיש למדינה הזאת להציע, אבל כמובן שיש לי מידע גם על ארצות אחרות באופן כללי, אני מניח שיש פה אנשים מכל מיני רקעים (או אהבות) שיכולים לתרום ידע על תרבויות שונות ולהעשיר את ויקיפדיה הישראלית במידע מעמיק ומעניין.

כימיה כללית / מדעים ברמת הבסיס[עריכת קוד מקור]

התחלתי ללמוד כימיה כללית כבסיס לתואר שלי כמהנדס פולימרים. אני גולש באתר ורואה שהרבה פעמים בנושאים מדעיים, דווקא הערכים הבסיסיים ביותר הם אלו הלוקים בחסר ומכילים מידע שגוי. כרגע זה שהחלטתי להתעכב עליו הינו קשר קוולנטי, מהדוגמה אתם מבינים עד כמה בסיסיים הערכים המדוברים כעת. ראיתי כי התקיימה פה מתקפת איכות בעבר בנושא כימיה עם שאיפה גרנדיוזית, אולם אני רואה את הצורך דווקא להתעכב בכובד ראש על הערכים הבסיסיים ביותר. אני רואה שלא הייתה פעילות כבר כמה שנים, אבל לפי דעתי זהו הצעד הנכון ביותר - ואם יש מספיק ויקיפדים - אני אומר להרחיב את המתקפה על ארבעת תומי המדע העיקריים - מתמטיקה, פיזיקה, ביולוגיה וכימיה. כי הבסיס הינו הכי חשוב!
Almighty ~ שיחה 17:06, 24 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

הצעות הערות שאלות והכל בויקיפדיה:מתקפת איכות/מדעים ברמת הבסיס ובדף השיחה שלו. תודה רבה. ‏Almighty ~ שיחה 17:16, 24 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]

חצי האי ערב[עריכת קוד מקור]

השבוע הבא מוקדש כולו לחצי האי ערב, מתקיים מקבץ שבועי בנושא והויקייטנה עוסקת בנושא, חשבתי, למה לא לקחת את זה צעד אחד קדימה, כדי שיהיה באמת שבוע שמוקדש לחצי האי ערב. ישנה רשימה מוכנה של ערכים בויקיפדיה:מתקפת איכות/חצי האי ערב, רשימה מצוינת למתקפת איכות. מעוניין לקבוע את מתקפת האיכות מהתאריך 25 ביולי יום שני שעה 6:00 בבוקר עד ל-27 ביולי יום רביעי שעה 23:00 בערב. מה אתם אומרים??? מתייג את משתמש:Eldad, משתמש:יונה בנדלאק, משתמש:Doror, משתמש:המקיסט, משתמש:גילגמש ומשתמש:ים שיביעו דעתם בנושא.

חצי האי ערב - קטר, בחריין, תימן, עומאן, איחוד האמירויות הערביות וערב הסעודית.
הנושא לא סוקר כמעט כלל בויקיפדיה עד כניסתי ותרומתי בנושא (בעיקר על המדינות בחריין וקטר בתחומים רבים כגון פוליטיקה, גאוגרפיה, היסטוריה, ערים וכמובן יחסים בינלאומיים.)
50 ערכים חדשים בנושא ייחשבו להצלחה. ofek j ~ צרו קשר! ~ מקום מלבב בלב המדבר 22:14, 18 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]