אריאל צוקרמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אריאל צוקרמן
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1973 (בן 51 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל, אירופה
מקום לימודים המכללה המלכותית למוזיקה בסטוקהולם עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מנצח, חלילן
כלי נגינה חליל צד עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.arielzuckermann.de
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אריאל צוקרמן (נולד ב-1973 בתל אביב) הוא מנצח וחלילן ישראלי, שמוקד פעילותו בישראל ובאירופה.

ילדותו ולימודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריאל צוקרמן גדל בישראל. מגיל חמש למד נגינה בפסנתר. מאוחר יותר למד נגינה בחליל צד אצל אורי שוהם, יוסי ארנהיים ומשה אהרן אפשטיין. אחרי שירותו בתור מוזיקאי מצטיין בצה"ל נסע ללמוד בגרמניה. באקדמיה למוזיקה של מינכן היה תלמידם של החלילנים פאול מייזן ואנדראש אדוריאן, כמו כן השתלם בכיתות אמן של אלן מריון ואורל ניקולה.

הקריירה כחלילן[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוקרמן זכה בתחרויות בינלאומיות רבות וניגן, בין השאר, תחת ניצוחם של לורין מאזל, דניאל בארנבוים, זובין מהטה וריקרדו מוטי בתזמורות כמו תזמורת רדיו בוואריה, הפילהרמונית של מינכן, התזמורת הפילהרמונית הישראלית, תזמורת האופרה הממלכתית של בוואריה. אחרי שנת 2002 היה סולן בהרכב השווייצרי "חמישיית העולם - קול שמחה" (Kolsimcha - The World Quintet), שהקליט והופיע בכל רחבי העולם.

הקריירה כמנצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריאל צוקרמן למד ניצוח אצל יורמה פאנולה באקדמיה המלכותית למוזיקה בסטוקהולם ואצל ברונו וייל בבית הספר הגבוה למוזיקה ולאמנויות הבמה במינכן שם סיים את לימודיו ב-2004.

כמנצח הקים צוקרמן במרץ 2001 את "תזמורת הרמס מינכן" שהורכבה מטובי הנגנים בתזמורות גרמניות שונות, מורים באקדמיה למוזיקה במינכן ונגנים סולנים.

בינואר 2007 התמנה צוקרמן לתפקיד מנהל מוזיקלי של התזמורת הקאמרית הגיאורגית הפועלת (משנת 1990) בגלות באינגולשטאדט, גרמניה, ועמד בראשה עד שנת 2011. בתוקף תפקיד זה שיתף צוקרמן פעולה עם אמנים כמו זולטן קוצ'יש, טביאה צימרמן, היינריך שיף ודיאנה דמראו.

אריאל צוקרמן כיהן בעונת 20032004 כעוזר מנצח של איוואן פישר בתזמורת פסטיבל בודפשט, שם רכש ניסיון עם רפרטואר עשיר והופעות מרובות. בהמשך הוזמן צוקרמן לנצח על התזמורת הסימפונית של ברלין (2007) ועל התזמורת הלאומית הבסקית בסיור בספרד (2009). ניצח גם בקונצרטים ובהקלטות עם התזמורת הממלכתית של בוואריה[1] התזמורת הפילהרמונית הישראלית, התזמורת הפילהרמונית של פראג[2] התזמורת הפילהרמונית של ברמן, התזמורת הסימפונית של במברג, התזמורת הסימפונית הלאומית של דנמרק, התזמורת הסימפונית של בזל, התזמורת הסימפונית של לוצרן, התזמורת הסימפונית חיפה, התזמורת הסימפונית ירושלים, הקאמרטה הישראלית ירושלים, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ועוד.

כיום צוקרמן הוא מהמנצחים המחוזרים בדור הצעיר של ישראל. עם קאמרטה אקדמיקה זלצבורג סייר ברחבי אירופה ועם תזמורת רדיו וינה הופיע בסין. הוא הרבה לנצח על תזמורת אמני הצליל באולם אגודת המוזיקה הוותיק של וינה. כמו כן ניצח על התזמורת הפילהרמונית של צפון-גרמניה ברוסטוק והתזמורת הפילהרמונית של פוזנן בפולין, הסינפונייטה של הונג קונג, התזמורת הסימפונית של לונדון ועוד רבות.

בסיבוב הופעות ראשון ביפן ניצח על התזמורת הפילהרמונית היפנית החדשה בכל הקונצ'רטי לפסנתר ולתזמורת של בטהובן עם הפסנתרנית הגאורגית אליסו וירסלדזה. הוא סייר עם התזמורת הלאומית הצעירה של אוסטרליה ועם התזמורות הפילהרמוניות הצעירות של גרמניה ושל ישראל שאוחדו.

אחרי התפטרותו בשנת 2014 של יואב תלמי מתפקיד המנהל המוזיקלי של התזמורת הקאמרית הישראלית בנסיבות משבר כלכלי של התזמורת, נבחר צוקרמן, מבין 23 מועמדים, לתפקיד המנהל המוזיקלי החדש. במאי 2015 ניצח כבר עם תזמורת זו יחד עם הכנר איתמר זורמן על בכורת הקונצ'רטו לכינור "מחווה לסשה ארגוב" מאת משה זורמן. על התזמורת הקאמרית הישראלית ניצח בפסטיבלי מרואו בפורטוגל ותלאוי בגאורגיה. ביולי 2023 פוטר צוקרמן מתפקיד המנהל המוזיקלי של התזמורת.

דיסקוגרפיה חלקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלילן[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Hui Buh Ost CD, 2006.
  • Das Jesus Video (Soundtrack), CD 2002.
  • The World Quintet, The World Quintet/ Herbert Grönemeyer, CD 2003.
  • Selma – in Sehnsucht eingehüllt, שירי זלמה מרבאום-אייזינגר, David Klein/ The World Quintet, CD 2005.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]