'39

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"'39"
צד ב' של התקליטון עם הסינגל
צד ב' של התקליטון עם הסינגל
צד ב' של התקליטון עם הסינגל
שיר בביצוע קווין
מתוך האלבום A Night At The Opera
יצא לאור 18 ביוני 1976
הוקלט אוגוסט-נובמבר 1975
סוגה רוק מתקדםפופ רוקפולק רוקסקיפל
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
איי-סייד "You're My Best Friend"
אורך 03:30
חברת תקליטים Queen Music Ltd.
כתיבה בריאן מיי עריכת הנתון בוויקינתונים
לחן בריאן מיי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה רוי תומאס בייקר עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

'39 הוא שיר של להקת הרוק הבריטית קווין. השיר נכתב והולחן על ידי גיטריסט הלהקה בריאן מיי והוא הרצועה החמישית באלבום האולפן הרביעי של הלהקה A Night At The Opera. כמו כן השיר הופיע כצד ב' של הסינגל You're My Best Friend.

השיר מספר אודות קבוצת חוקרי חלל היוצאים למסע בן שנה. בשובם, הם מבינים כי על כדור הארץ חלפו כבר מאה שנים ויקיריהם כבר מתו או שהם זקנים. התופעה נובעת מהתארכות הזמן אותה תיאר אלברט איינשטיין בתורת היחסות הפרטית. השיר מתאר את המסע במילים מעורפלות ולא מתייחס ספציפית למסע חלל עתידני, אלא מתאר אותו כמו מסע של חלוצים לארץ חדשה.

באותה העת עבד בראיין על עבודת הגמר שלו באסטרופיזיקה, אך זנח את לימודיו כדי להמשיך בקריירה עם הלהקה. בשנת 2006, חידש את לימודיו וסיים את עבודת הגמר שלו, שכותרתה A Survey of Speed Radial in the Zodiacal Dust Cloud, וקיבל את הדוקטורט שלו בשנת 2008.

להקת קווין קראה לשנים מאלבומיה על שמות סרטי האחים מרקס, "לילה באופרה" ו"יום במרוצים" (אנ'). בעקבות כך, היחיד מהאחים מרקס שהיה עדיין בחיים, גראוצ'ו מרקס, הזמינם לביתו במרץ 1977 שם ניגנו לו את השיר בסגנון א-קפלה. חמישה חודשים לאחר מכן גראוצ'ו נפטר.

הקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראיין מיי שר את השיר בהקלטות אולפן וזהו אחד השירים היחידים שלו בהקלטות הלהקה. מיי ביקש מבאסיסט הלהקה, ג'ון דיקון, לנגן בשיר קונטרבס בתור בדיחה אבל להפתעתו הרבה, ג'ון הגיע לסטודיו עם הכלי כמה ימים אחר כך, מוכן לנגן איתו.

אם מונים את כלל השירים שהוציאה הלהקה, החל מהאלבום הראשון, השיר הוא ה-39 במספר. בנוסף, במרחק של בערך 0.39 יחידות אסטרונומיות מהשמש, ניתן למצוא את כוכב חמה - Mercury באנגלית.

הופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהופעות החיות היה השיר אחד מהפופולריים ביותר. לראשונה בוצע בהופעה חיה באדינבורו בספטמבר 1976 ונשאר ברשימת השירים בהופעות עד דצמבר 1979 אם כי פעם אחת בוצע גם בשנת 1984. בהופעות החיות השיר מבוצע על ידי פרדי מרקורי והוא ראה אור באלבום "Live Killers".

בקונצרט המחווה לפרדי מרקורי שהיה באפריל 1992 ביצע את השיר ג'ורג' מייקל.

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]