שיחת משתמש:ספיד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 6 שנים מאת קורי בנושא עזרה בדיון מחיקה?
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום ספיד, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,odedee שיחה‏ 09:39, 8 מאי 2006 (IDT)

כמו שהבחטתי, הנני מקיים. הסכמנו שיש הגיון רב יותר בריכוז כל הקונספירציות בערך אחד, ראשית נבדוק האם הוא קיים. בערך פיגועי 11 בספטמבר, המסכם את כל הנושא בכלליות. שם נמצא סעיף קצר המדבר על תאוריות הקשר ואף פסקה המדברת על הסרט אותה הכניס משתמש:Keiser Soze ב-28 באפריל. בראש הפסקה מופיעה הפנייה לערך מורחב תאוריית קשר#פיגועי ה־11 בספטמבר, שהוא למעשה תת-תת סעיף בערך תאוריית קשר. נראה שזה סך כל ההתיחסות לעניין הקונספירציות.

פסקה זו היא דיי קטנה ולא ממצת, לטעמי. אם יש לך דיי חומר על התיאוריות השונות (קרי, אתה יכול לכתוב בהרחבה על מספר תיאוריות) ניתן לכתוב ערך עצמאי, בשם תיאוריות הקשר על פיגועי ה-11 בספטמבר או משהו דומה. אם אין לך מספיק חומר ממצה - הוסף את המידע שיש לך לפסקאות הרלוונטיות.

כעת, אם יש לך מידע, בוא נדון בשאלה כיצד ליצור דף מתאים. עצתי לך היא כזו: אל תיצור אותו עדיין. כמו שאמרת, אתה עדיין חדש ועל כן אולי כדאי שתעזר במשתמש בעל נסיון והבנה בשביל לכתוב את הערך הראשון. אם תרצה, אשמח להתדנב ולעזור לך, אך אתה כמובן יכול לפנות לכל משתמש אחר (משתמש:Keiser Soze נראה כמתעניין בדבר וגם הוא בעל נסיון).

עצתי היא שבמקום לפתוח ערך חדש, תפתח "ארגז חול" במרחב המשתמש שלך. "ארגז חול" הוא כינוי לעמוד זמני שנועד לטיוטות ולהערות. בתור דוגמה, ראה את ארגזי החול שלי (1, 2 ו3). בשביל ליצור ארגז חול וכן קישור מדף המשתמש שלך אליו (כדי שתוכל להגיע אליו בקלות), ערוך את דף המשתמש שלך ורשום:

[[משתמש:ספיד/ארגז חול 1]]

בארגז חול זה תתחיל לבנות את הערך. במהלך העריכה תוכל לבקש מאחד המשתמשים המנוסים יותר לעבור על מה שכתבת, לעזור ובהסכמתך - לתקן ולשפר. לאחר שתסיים תוכל להעלות את הערך לדף בו תרצה שישכון בדרך הרגילה (משמע, לעשות "העתק-הדבק" מארגז חול).

לגבי Loose Change: כרגע הערך מיותר ויש למוחקו. תוכל לעשות כן ע"י הצבת תבנית {{מחיקה}} בראש הדף. יעזור אם בתקציר העריכה בה תשים את התבנית תכתוב כי אתה כותב הערך והגעת למסקנה שהוא חסר חשיבות. תוכל גם לפרט זאת במפורש בדף השיחה תוך כדי שאתה מזכיר כי אתה עובד כעת על ערך מקיף יותר. בעתיד, לאחר שתעלה את הערך, תוכל להפוך את הדף Loose Change לדף הפניה, אבל זה עניין לעתיד וכשניגע לגשר - נחצה אותו.

עוד הערה אחת: האם אתה מכיר את הסרט The Great Conspiracy? גם סרט זה מדבר על תאוריית קשר שעומדת כביכול מאחורי הפיגועים. בסרט זה נטען כי בוש, קונודוליסה רייס וקולין פאוול זממו זאת כדי לאחד את האומה למלחמה במעצמות הנפט הערביות, כשם שקרה עם פרל הרבור במלחמת העולם השנייה. אם תרצה, אוכל לתרום מנסיוני על סרט זה. אני זוכר סרט נוסף (את שמו אני לא זוכר בדיוק, איזושהי וריאציה על הפרוטוקולים של זקני ציון), סרט זה הוא סרט תיעודי שמדבר על תיאורית הקשר הגורסת כי היהודים עומדים מאחורי הפיגועים ומנסה להפריכה.

אעיר בגילוי נאות שאני לא מאמין לכל תאוריות הקשר האלו, אך בכל זאת, אשמח לעזור. אם אתה זקוק לאיזושהי עזרה - אתה מוזמן לפנות אלי ואענה בשמחה כמיטב יכולתי. זהר דרוקמן 19:56, 9 מאי 2006 (IDT)

עוד קצת עזרה[עריכת קוד מקור]

שלום ספיד, עוד קצת עזרה עקב הודעתך האחרונה בשיחה:Loose Change:

שים לב שאין סיבה לעשות שבירת שורה ("אנטר") אחד בויקיפדיה. כמו שאתה יכול לראות בשיחה הנ"ל, אין לזה כל משמעות. בשביל לרדת שורה אחת רשום <br> בסוף השורה. בדרך כלל (קרי, בערכים) אנו משתמשים בירידה של שתי שורות ("דאבל אנטר"). בשיחות נהוג שלא לעשות לא זאת ולא זאת, אלא להשאיר את הכל בפיסקה אחת, אם כי שום דבר לא יקרה אם תשבור שורות (אבל אל תפריז, כמו ששברת שורות בהודעתך האחרונה בשיחה המדוברת). עוד הערונת קטנה: כאשר כותבים תגובה לאדם כלשהו בשיחה נהוג לפתוח את השורה בכניסה שמאלה. לדוגמא:

משתמש א: בלה בלה...

משתמש ב': אתה טועה!
משתמש א': אין לך מושג על מה אתה מדבר!

כך נוצר רושם כיצד התנהלה השיחה ומי ענה למי. אנו עושים זאת ע"י סימן הנקודתיים ":". כאשר אתה מסמן ":" בתחילת שורה היא תתחיל מעט שמאלה, אם תשים פעמיים ":" היא תתחיל מעט יותר וכן הלאה.

אני יוצא למעין חופשת ויקי, על כן לא אוכל לעזור לך מי יודע מה בערך אותו אתה מתכנן, שכן אהיה פעיל רק לסירוגין. אשתדל לקפוץ מדי פעם ולראות מה קורה ולנסות לעזור. אתה כמובן מוזמן להמשיך ולפנות אלי בכל נושא בו תזדקק לעזרה דרך דף השיחה שלי. אולי התשובה שלי לא תהיה מהירה, אבל אעשה ככל יכולתי.

אני מקווה שאני עוזר, זהר דרוקמן 21:48, 15 מאי 2006 (IDT)

זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מאחזים". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, עידושיחה 13:04, 7 ביולי 2008 (IDT)תגובה

צמרמורת (סדרת ספרים)[עריכת קוד מקור]

שלום ספיד,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "צמרמורת (סדרת ספרים)" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:ספיד/‏צמרמורת (סדרת ספרים)". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! שלד של ערך שלא טופל למעלה מחודש עם ישראל חי - שיחה 00:24, 8 ביולי 2010 (IDT)תגובה

כפי שסיכמנו אני מזכירך לערוך את הערך הנ"ל... וכידוע נא לא לקשר ביני לבין עולם המציאות כאן. טרול רפאים (מחוץ לחשבון) 16:52, 4 בינואר 2011 (IST)

זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:סתיו שפיר". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, • חיים 7לכתוב לי • י"ב בתשרי ה'תשע"ב • 21:23, 10 באוקטובר 2011 (IST)תגובה

פלאפל בשבילך![עריכת קוד מקור]

סחטיין על התרומות שלך לאתר. גם אני חושב שלצמרמורת ראוי שיהיה ערך, חבל שהם לא חושבים ככה... אני אשמח אם תוכל לומר לי, אגב, איך אני מוסיף תמונה שברשותי לערך שיצרתי "אלישע בן דוד"... תודה..
SegevAfriat - שיחה 03:54, 13 בנובמבר 2011 (IST)תגובה
אתה צריך להשתמש באפשרות ויקיפדיה:העלאת קובץ לשרת, אבל תוודא לקרוא את ההוראות וההגבלות, כדי שלא יסירו לך את התמונה עקב הפרת זכויות יוצרים. ובקשר לצמרמורת, זה לא שלא מגיע לסדרה ערך, אלא שהיה חסר שם תוכן. אתה מוזמן להוסיף תוכן וליצור מחדש. ספיד - שיחה 04:08, 13 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

ננסות איים[עריכת קוד מקור]

תודה רבה! כאב לי להסיר את הקישור הזה מהעמוד הראשי (: ליאור ޖޭ • כ"ד בשבט ה'תשע"ב • 16:02, 16 בפברואר 2012 (IST)תגובה

בבקשה, אתה לא היחיד שההסרה הזו הפריעה לו :) ספיד - שיחה 16:05, 16 בפברואר 2012 (IST)תגובה

בדוק עריכות[עריכת קוד מקור]

שלום ספיד,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, Itzuvit - שיחה 12:30, 10 ביוני 2012 (IDT)תגובה

אחמד דבאח[עריכת קוד מקור]

תודה על העדכון! האם יש לך מידע נוסף אודותיו. אנא עדכן! תודה, ‏עמיחישיחה 09:33, 14 באוגוסט 2012 (IDT)תגובה

הוספתי לערך קישור עם מידע נוסף מאתר ynet, אתה מוזמן לראות מה ניתן להוסיף משם לערך. ספיד - שיחה 09:53, 14 באוגוסט 2012 (IDT)תגובה

דפנה מאיר ז"ל[עריכת קוד מקור]

כפי שדיברנו, יצרתי את הטיוטה להצעת השחזור, אתה מוזמן להעלות אותה החל מה-21 באוקטובר (יש צורך ב-5 בעלי זכות הצבעה, אני לא נספר). טרול רפאים - שיחה 16:04, 30 בספטמבר 2016 (IDT)תגובה

עזרה בדיון מחיקה?[עריכת קוד מקור]

היי, שלום, נעים להכיר. שמי קורי, ונכנסתי קצת לטירוף סביב ערך שלי שהועמד למחיקה, אז חשבתי לנסות את מזלי בפנייה לוויקיפדים שתומכים בעיקרון ההכללה. אני רואה שאתה בעניין ואשמח אם תחווה את דעתך בדף הדיון. אני יודעת כמובן שישנה אפשרות שדווקא תחשוב שהערך צריך להימחק, אבל אני לוקחת את הסיכון בשמחה. הערך הוא של לידרס, חברת פרסום באמצעות משפיענים, תחום חדש שאני, לפחות, מוצאת מעניין. דיון המחיקה הוא כאן. יום טוב ולהית, קורי - שיחה 21:24, 8 בינואר 2018 (IST)תגובה