שיחה:אי הפסחא

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת Tamarnet בנושא כל הכבוד
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 21 במרץ - סדרה 2
ערך זה הוא נושאו של קטע "הידעת?" המופיע בתבנית:הידעת? 21 במרץ - סדרה 2

[עריכת קוד מקור]

ערך מרשים בהיקפו ובצורת הגשתו ! יישר כוח! רפאל לירז (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה

תודה. אביהו 17:00, 17 ינו' 2004 (UTC)

קצת רקע על אופן בניית ערך זה ע"י משתמש:אביהו, התיאור הועתק מדף הבית שלו ^^ דּוֹד1 18:44, 3 יולי 2004 (UTC)

מיזם אי הפסחא[עריכת קוד מקור]

המיזם החל כאשר נפתח (שלא על ידי) לראשונה הערך "אי הפסחא". אף על פי שבדרך כלל התרכזתי בנושאי פיסיקה, החלטתי שלנושא אי הפסחא, שריתק אותי מאז נתקלתי בתיאור התעלומה ובפתרונה (השגוי אומנם) באנציקלופדיה "תרבות", מגיע ערך קצת יותר מכובד.

השקעתי שעות רבות בקריאת אתרים באינטרנט בנושא (ויש רבים כאלה) וחזרתי וקראתי את ספרו של תור היירדאל "אקו אקו". התוצאה היא ערך, שלעניות דעתי הוא המפורט ביותר הקיים בעברית בנושא אי הפסחא, ערך שמכיל יותר מהויקיפדיות בשפות האחרות.

כשסיימתי את הערך ראיתי שרוב מכריע של הקישורים בערך צבועים באדום, כלומר הערך שהם מייצגים לא קיים. זו הנקודה בה החלטתי שמעתה והלאה אתרכז בכתיבת כל הערכים שהקישורים אליהם בערך "אי הפסחא" היו אדומים.

החלטתי שכל ערך ייכתב בצורה המפורטת ביותר. לפני כל כתיבת ערך קראתי אותו בויקי האנגלית, וחיפשתי אתרים נוספים בהם קיים מידע מקיף יותר. לעתים נעזרתי בחומר מודפס מחדר העיון, לעתים נעזרתי בידע אישי שהיה לי בנושא.

הערכים שנוצרו במיזם מפורטים בדף המשתמש.

קניבליזם[עריכת קוד מקור]

האם העדויות על הקניבליזם באי לאחר הדלדלות המשאבים מבוססות לחלוטין? אומר מראש שהידע שלי בנושא האי מזערי, אני רק רוצה לדעת לבטח. וולנד 11:02, 3 אפר' 2005 (UTC)

בהחלט. נמצאו עצמות אדם באתרי פסולת המזון וקיימים ביטויים בלשון הילידים הקשורים לקניבליזם. אחד העלבונות המקובלים בין התושבים היה הביטוי "בשר אימך עוד תקוע בין שיני". אביהו - שיחה 19:55, 5 אפר' 2005 (UTC)

הבנתי, תודה על ההבהרה. וולנד 09:52, 11 מאי 2005 (UTC)


תעלומה נוספת[עריכת קוד מקור]

    • אודה לך אם תוסיף לערך רשימת ספרים באנגלית ועברית.
    • קראתי ספר בעברית, ובו נטען שהיה מפגש קודם עם הארופאים, ובו האי מתואר כגן עדן עלי אדמות, ורק לאחר מספר שנים מועט היה מפגש נוסף בו האי אינו ראוי אפילו להיות מקום עצירה לתדלוק והשגת מי שתיה. באותו ספר גם נטען שההתדרדרות הסביבתית לוותה בלחימה. האם אתה יודע במה מדובר?
    • בפרק היסטוריה של האי מופיעה למעשה בתחילה נתונים על האקולוגיה שלו (ההיסטורית) , ורק לאחר מכן ההיסטוריה האנושית.
    • האי מהווה תעלומה במישור הסביבתי כלכלי - הוא דוגמא לכאורה לכך שאסון סביבתי יכול להתרחש , ובניגוד לדעה הרווחת (9לדוגמא בקרב הזרם הנאו קלאסי בכלכלה), האוכלוסיה האנושית לא תמצא מענה הולם (על ידי פיתוח טכנולוגיה וכו'). התייחסות מפורשת יותר לסוגיה זאת בערך - כלומר מה הן הדעות השונות הנוגעות להעלמות האוכלוסיה והרס התרבות היא תעלומה לא פחות קטנה מהתעלומות שהזכרת.
    • אם יש דעות מוטעות רוחות לגבי איי הפסחא, יש מקום לציין מה הם ולהגיד מה הנימוקים נגדם. אחרת עלול להשתמע שהם לא מופיעות בגלל בורות, ונוכחותם תשאר, ומצד שני, ייתכן שדעות אלו יתבררו בעתיד כנכונות.

האזרח דרור 15:05, 5 ספטמבר 2005 (UTC)

רק עכשיו ראיתי את השאלות של האזרח דרור ואני מקווה יום אחד לשוב לנושא ולענות לו. אבל בכל מקרה היופי בוויקיפדיה שהערך איננו שלי. כל אחד יכול להוסיף מידע, ועל פי השאלות ששאל האזרח דרור יש לו מידע כזה ורצוי היה במקום לשאול לתקן את הערך על פי הבנתו. במאמר מוסגר, אכן ראיתי בוויקיפדיה האנגלית שיש הסוברים כי השואה האקולגית שמתאר ג'ארד דיימונד לא הייתה במציאות.
הסיבה שהגעתי לדף השיחה היא תיקונים שבצע אלמוני שחלקם מקובלים עלי וחלקם לא והחלטתי לפרטם כאן. ראשית, שמות מונחים בפולינזית שהאלמוני התעקש להחליף מעברית לאותיות לטיניות. החזרתי את העברית (סוף כל סוף זו אנציקלופדיה בעברית), והשארתי את השם בלטינית, אך אוסיף שאין לכתב הלטיני שום יתרון בהבנת הנושא שהרי לא כך כתבו הפולינזים את שפתם (מן הסתם בהתעלם מנושא הרונגו-רונגו שאינו ברור לא היה להם כתב מעולם). שנית, בניסיון לדייק קלקל האלמוני שני קישורים שהחזרתי, שלישית, שתי עובדות שתיקן והתיקון שלו שגוי. האחד לגבי משקלם של הפסלים (נכון שרובם שוקלים 20 טון אבל יש פסל ששוקל 80 טון), והשנייה השגוייה לחלוטין לגבי התקופה שבה הוקמו הפסלים. בוודאות מוחלטת הפסלים הוקמו עד 1500 לספירה. ישנו פרט אחד שהשארתי אם כי איני בטוח בנכונתו והוא מרחקו של מוטו נואי מאי הפסחא.
אביהו 14:27, 31 דצמבר 2005 (UTC)


* השאלות שלי הן שאלות. מכיוון שאיני יודע את התשובה, שאלתי.
* לגבי עברית ואנגלית.טוב עשה האלמוני אם הוסיף השם בלעז בסוגריים. הוספת שם מונח לועזי באנגלית יכולה לסייע לאנשים החפצים במידע נוסף למצוא אותו באינטרנט או בספרות. קשה למצוא שמות לועזיים על פי התעתיק העברי שלהם. גם אם שפת המקור שונה, יש טעם בלועזית או אנגלית - היות ויש הרבה יותר מידע בלעז על

המונחים מאשר בעברית. האזרח דרור 08:11, 3 ינואר 2006 (UTC)

* בקשה להוספת ספרות והרחבות.

התמונות הרחבות[עריכת קוד מקור]

שלושת התמונות הרחבות שנוספו, ונמצאות במרכז העמוד ולא בשוליים מפריעות מאוד לקריאה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 11:17, 15 מאי 2006 (IDT)

לדעתי הן לא מפריעות, אני מציע שנחכה לדעותיהם של אחרים. לגבי ההפניות לערכים מורחבים - בהחלט יש מקום להרחבה; ראה לדוגמא את הערך בויקיפדיה הגרמנית. Pacman 22:30, 15 מאי 2006 (IDT)
החלק על היסטוריה זהה בגדלו (מבחינת פסקות ומילים - 28 פסקות, 1300 מילים בערך). בגיאוגרפיה אנחנו (בעצם, אביהו) מנצחים בגדול - השוואה לגרמנית אומרת שהם צריכים להרחיב את החלק על גיאוגרפיה, לא שאצלנו צריך להפנות למאמר מורחב בלתי-קיים. מה שכן, אצלם יש יותר פרטים על בעלי-החיים והצמחיה שעל האי (ואולי יותר פרטים על המואי, אצלנו הערך עליהם 600 מילה, ואצלם הפסקה בת 900).
וכמו שאביהו עצמו כתב: התוצאה היא ערך, שלעניות דעתי הוא המפורט ביותר הקיים בעברית בנושא אי הפסחא, ערך שמכיל יותר מהויקיפדיות בשפות האחרות. אתה חושב שיש פוטנציאל להרחיב עוד על ההיסטוריה והגיאוגרפיה של האי? מאיפה?
לגבי התמונות: כל מה שאני יכול להגיד הוא שקראתי את הערך מספר פעמים, וזה היה פשוט כיף כל פעם מחדש. עם התמונות הנוספות, אני לא מצליח לעבור מעבר לפסקת הפתיחה. הן פשוט מפריעות לזרימת הטקסט. תעביר אותן לצד, לגלריה בתחתית הערך, לכל מקום. ככה זה פשוט בלתי-קריא, וחבל. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 19:52, 16 מאי 2006 (IDT)
אם כך, אפשר להוריד את ההפניות לערכים נרחבים. לגבי התמונות; שוב, לדעתי הן מוסיפות לערך ולא גורעות ממנו, אני מציע שנחכה לדעותיהם של אחרים. Pacman 19:55, 16 מאי 2006 (IDT)
ניסיתי לשפר את העיצוב, איך זה עכשיו? Pacman 20:03, 16 מאי 2006 (IDT)
זו שהזזת שמאלה כבר לא מפריעה. אלה שנשארו באמצע הטקסט ממשיכים להפריע בדיוק כמו קודם... :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 20:18, 16 מאי 2006 (IDT)
נו, נסה להתפשר קצת (:. את התמונה הראשונה הקטנתי והאחרונה הורדה לסוף הפיסקה האחרונה בערך עצמו (לאחריה יש רק את ה"לקריאה נוספת" וכדומה) כך שאינה מפריעה לרצף. Pacman 21:18, 16 מאי 2006 (IDT)
תסתכל על זה. זה ממש נורא ככה, לדעתך? :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 21:52, 16 מאי 2006 (IDT)
אחלה. :) ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 22:19, 16 מאי 2006 (IDT)

"רובם מתו במסע חזרה, ורק 15 חזרו בחיים. הם הביאו איתם את מגפת האבעבועות השחורות ובפעם הבאה שהגיע אירופאי לאי הוא מצא 111 איש בלבד." מ-15 ל-111 נשמע לי גידול משמעותי.

האלף שנחטפו לעבדות לא היו כל אוכלוסיית האי. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 17:41, 22 מאי 2006 (IDT)
מה שמעניין זה שבויקי האנגלית כתוב ש-2000 נלקחו בשבי לעבדות, ולא אלף. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 17:43, 22 מאי 2006 (IDT)

מספר נקודות[עריכת קוד מקור]

שמעתי השבוע את הרצאתו של ד"ר יוסי מזרחי (שגם כתב ספר על אי הפסחא) וברצוני לציין מספר נקודות שהזכיר בהרצאתו והן שונות מהמוזכר בערך זה:

  • שטח האי: 171 קמ"ר
  • הילידים לא צדו דולפינים כי אם דגי טונה
  • המערות לא נחפרו ע"י אדם כי אם מערות טבעיות באי
  • הוא נשאל על הקניבליזם והחליט לנקוט זהירות כי לדעתו הממצאים מעלים אפשרות של קניבליזם ולא מוכיחים קניבליזם באופן חותך.
  • מי שהתחרה על ביצת הציפור היה נציג מטעם המועמד לשלטון ולא המועמד עצמו
  • האתגר היה להביא את הביצה הראשונה של עונת הקינון.
  • תחרות אנשי הציפור נערכה בסביבות חודש ספטמבר.

יובל האגר 01:55, 1 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

""

טוב בדקתי את הנושא והוספתי/שיניתי מס' נקודות:

  • תחרות בחודש ספטמבר
  • שיניתי את הנוסח שלמעשה מעמיד את הקניבליזם באי כעובדה מוגמרת.

לגבי הטענות הנוספות, לא מצאתי תימוכין להן על אף שאני לא שולל את נכונותן, מלבד העובדה שלפי מה שבדקתי שטח האי אינו עולה על 165 קמ"ר.

Beiza_Kasha - (89.0.230.53

""

העלאה מחודשת לדף הראשי[עריכת קוד מקור]

מהמשובחים שהיו. הוצג ב-1 באוקטובר 2004. חגי אדלר 01:58, 30 ביולי 2007 (IDT)תגובה

מי יכול לסייע באיתור דיון ההמלצה. א&ג מלמד כץשיחה 01:55, 31 ביולי 2007 (IDT)תגובה
אני יוצא לחיפוש. בברכה, תומר 02:03, 31 ביולי 2007 (IDT)תגובה
הגרסה הראשונה של ויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים היא זו ובה מופיע שהערך הזה כבר מומלץ. אני לא יודע איך נעשו לפני כן הדיונים, מישהו מהוותיקים בטח יכול לעזור פה ולתת איזשהו הסבר. בברכה, תומר 02:17, 31 ביולי 2007 (IDT)תגובה
הוא מופיע כאן: ויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים/ארכיון 1 #דיונים מוקדמים של הוספה למומלצים. לא שתמצא שם הרבה... חגי אדלר 02:37, 31 ביולי 2007 (IDT)תגובה

יועלה לדף הראשי ב-28/08/07

משפט לא מובן[עריכת קוד מקור]

בפרק גאולוגיה: "אי הפסחא הוא אי גבוה טיפוסי לאוקיינוס השקט". ניתן להבין את המשפט במספר דרכים - כדאי לשפר את הניסוח. א&ג מלמד כץשיחה 00:41, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

אנסה. בכל אופן יש באוקיינוס השקט שני סוגים עיקריים של איים. איים גבוהים שמוצאם געשי ואיים נמוכים שנוצרו מאלמוגים בדרך כלל כטבעת שבמרכזה לגונה. אי הפסחא כפי שמוסבר בערך נוצר מסדרה של הרי געש (כבויים כיום). אביהושיחה 07:32, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
מעניין, כדאי להבהיר נקודה זו. הערך, כאמור, מרשים באיכותו. לקראת הצגתו המחודשת בעמוד הראשי עשינו סיבוב חלקי של עריכה לשונית. מומלץ לעשות סיבוב נוסף. א&ג מלמד כץשיחה 10:11, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
הערך במצבו הנוכחי מפגין את הרעה החולה של ויקיפדיה, יותר מדי ידים בוחשות בתבשיל וחלקן לצערי מקלקלות ולא מתקנות. אני כרגע עסוק בערך אחר וכשאסיים אוסיף תבנית בעבודה לערך ואנסה לטפל בכל הקלקולים שראיתי ואולי להוסיף עוד מידע. אביהושיחה 17:21, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
הערך בהחלט זקוק לסידור נוסף ולליטוש לשוני, אבל לדעתנו דווקא העבודה המשותפת היא הדבר היפה בוויקיפדיה. כאן למשל, האזרח דרור הוסיף אספקט אקולוגי מעניין שמעשיר את הערך הנהדר הזה עוד יותר. א&ג מלמד כץשיחה 17:39, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
שלא אובן לא נכון, יש גם יתרונות בצורת עבודה זו. אבל אחרי זמן מה כשמדי פעם מישהו מוסיף משפט פה, מילה שם, מתקן דבר שלא צריך לתקן בגלל חוסר ידע לגבי העובדות או חוסר ידע בעברית (לעוזי ו. יש דף מיוחד לתיקוני עברית מיותרים), מוסיף עובדה הקיימת כבר בערך במקום אחר וכך הלאה נוצר מישמש של סגנונות ועובדות הדורש מעבר על הערך על מנת ליישר אותו. אביהושיחה 18:14, 6 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
שלום אביהו, שים לב שמועד ההעלאה לדף הראשי מתקרב. א&ג מלמד כץשיחה 22:01, 20 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
שלום אריה & ג'ודי. חוששני שלא אגיע לטפל בערך עד אז, אבל אולי אספיק לתקן ניסוחים שצרמו לי. בכל אופן, לכבודכם פתחתי את הערכים אי גבוה (שקוּשר לערך) ואי נמוך. אביהושיחה 22:26, 20 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה
תודה אביהו. אלה הם עוד שני מושגים חדשים שלמדנו בעקבות קריאת הערך, והם מצטרפים לרבים נוספים בערך הנפלא הזה. א&ג מלמד כץשיחה 22:34, 20 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

אזור באתר מורשת עולמית[עריכת קוד מקור]

האם אסיה-אוקיאניה (מיקום גיאוגרפי) או אמריקה הלטינית, על פי שיוכה של צ'ילי? לא ראיתי שדה כזה באתר האינטרנט שלהם. חגי אדלר 19:15, 1 באוקטובר 2007 (IST)תגובה

שם הערך[עריכת קוד מקור]

מדוע מופיע שם הערך גם באנגלית ? הרי האי שייך לצ'ילה ולמיטב ידיעתי, אנגלית היא לא שפה רשמית בצ'ילה.--Lanqner - שיחה 08:42, 9 במאי 2009 (IDT)תגובה

צודק, ולכן הורדתי. אביהושיחה 09:38, 9 במאי 2009 (IDT)תגובה

ערך מרתק![עריכת קוד מקור]

קראתי היום את הערך והיה לי ממש מעניין. הערך יפיפה וכתוב באופן קולח ומרתק. תודה רבה לאביהו ולכל התורמים לכתיבה. Ravit - שיחה 16:18, 27 בפברואר 2010 (IST)תגובה

הערך הזה הוא המיזם הפרטי הראשון בוויקיפדיה, והאיכותי ביותר, ושימש כסטנדרט לפיו נבחנו כל הערכים שנכתבו אחריו. אני שב ומוריד את הכובע. אלמוג 16:27, 27 בפברואר 2010 (IST)תגובה
איזה כיף לקבל כאלה מחמאות. תודה לשניכם. אביהושיחה 07:40, 28 בפברואר 2010 (IST)תגובה

משוב מ-8 בנובמבר 2011[עריכת קוד מקור]

יפה 85.250.123.156 18:23, 6 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

מחקרים גנטיים[עריכת קוד מקור]

כמדומני, הטענה שתושבי האי הם ממוצא פולינזי זכתה לאישוש במחקרים גנטיים רבים. ראוי לציין זאת בערך. דניאל תרמו ערך 14:21, 21 במרץ 2012 (IST)תגובה

באי הפסחא מדברים ספרדית[עריכת קוד מקור]

אם אי הפסחא שייך לצ'ילה אז מדברים בו ספרדית 94.188.253.243 07:05, 19 באפריל 2013 (IDT)תגובה

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:51, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה

הוסר. ‏Guycn2 - שיחה 13:28, 11 בינואר 2014 (IST)תגובה

קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 14:51, 3 במאי 2013 (IDT)תגובה

משוב מ-6 באוקטובר 2014[עריכת קוד מקור]

ערך מצומצם מאוד חסר בו מידע רב 62.219.161.198 12:33, 6 באוקטובר 2014 (IDT)תגובה

אז למה אתה לא מוסיף? עמירם פאל - שיחה 13:37, 6 באוקטובר 2014 (IDT)תגובה

פיתיונאיים[עריכת קוד מקור]

בערך מופיע פיתיונאיים (Antennariidae). היום נכתב הערך דגי צפרדע וגם שם מופיע השם המדעי Antennariidae. לא יודע מה עדיף אבל כדאי לקשר בין הערכים. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 21:42, 12 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

השם הנכון הוא פיתיונאים, אני מתקן בערך ומציע שינוי שם בערך דגי צפרדע שברור מהשם שזה כינוי ולא שם רשמי. אביהושיחה 08:49, 13 באוגוסט 2015 (IDT)תגובה

הבהרת מספר משפטים[עריכת קוד מקור]

במהלך הגהה שערכתי לחלקים שונים בערך נתקלתי במספר משפטים הדורשים בעיני הבהרה וניסוח מחדש. בטרם אניח תבנית רלוונטית אשמח לתשובה או תיקון כאן. המשפטים הם:

  • בפרק טופוגרפיה: "ראנו רארקו" (Rano Raraku), "ראנו ארוי" (Rano Aroi) בסמוך לפסגת מאונגה טרוואקה, והאגם הגדול שבהם, בקוטר של 1.6 ק"מ, מצוי בלוע הר הגעש "ראנו קאו" (Rano Kau).
  • בפרק אוכלוסייה: ב-1877 דווח שבאי נותרו 111 תושבים בלבד ומתוכם רק ל-36 תושבים היו צאצאים.

בברכה, Ariel196 - שיחה 21:23, 8 בדצמבר 2016 (IST)תגובה

  • בפרק טופוגרפיה:' ניסחתי קצת אחרת.
  • בפרק אוכלוסייה: מחקתי את החלק השני והבאתי מקור.
אביהושיחה 22:30, 8 בדצמבר 2016 (IST)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

באי הפסחא האנשים שהתיישבו שם לא היו כל כך חזקים וגבוהים כדי למקם את הסלעים גם הסלעים שמהם ניבנו הפסלים הם סלעי בזלת ולא נמצא בארכיאולוגיה זכר לאבני בזלת אז יש כאלה שאומרים שזה חייזרים כי בני אדם לא יכולים ליצור דבר עוד לפני הטכנולוגיה

מקור: מקורות חסויים מורים ואנשים חכמים ואתרים אחרים

דווח על ידי: רומיאבני 217.132.115.241 15:43, 26 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה
לא הבנתי (חסר פיסוק), אבל הטענה שהסלעים מהם נבנו הפסלים הם סלעי בזלת שגויה. קרא בבקשה את הערך. אביהו - שיחה 20:31, 26 באוקטובר 2017 (IDT)תגובה


חשד לתקלדה[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על תקלדות

באורסמה->בכורסמה? הקשר: ~~~ נושי הוא הביולוג ההולנדי יאן באורסמה
באורסמה (Jan J. Boersema) בספרו משנת 2015 "ההישרדות של אי הפסחא" (The Survival of Easter Island).====פולחן איש הציפור====[[קובץ:SootyTernLordHoweIsland.jp ~~~

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באי הפסחא שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 23:33, 6 בנובמבר 2022 (IST)תגובה

כל הכבוד[עריכת קוד מקור]

ערך מרשים מאוד. ישר כח Tamarnet - שיחה 14:13, 8 בפברואר 2023 (IST)תגובה