פורטל:משחקים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משחק הוא פעילות, הנעשית בדרך כלל לשם הנאה, בידור ולימוד. מרכיבי המפתח במשחקים הם המטרות, החוקים, האתגרים ושיתוף הפעולה ההדדי. משחקים דורשים בדרך כלל כוח פיזי, שכלי או מנטלי. למשחקים רבים יש יתרונות פרט להנאה, כגון למידה, חשיבה, שיפור המוטוריקה והקואורדינציה, שיפור הכושר הגופני ויצירת אינטראקציה חברתית.

שחמט (מוכר גם בשמות הפחות נפוצים: משחק המלכים ואישקוקה) הוא משחק לוח אסטרטגי המיועד לשני שחקנים. זהו אחד מהמשחקים השכיחים והמורכבים ביותר הקיימים בתרבות האנושית; ההערכות למספר המצבים החוקיים בשחמט נעות בין לבין . המשחק מקובל ברחבי העולם כתחביב וכספורט תחרותי כאחד. אדם העוסק במשחק שחמט באופן מקצועי נקרא שחמטאי.

מקור השם בפרסית: "שאה מט", בתרגום חופשי, "מארב למלך" או "המלך חסר אונים" (בניגוד לטעות הנפוצה באטימולוגיה העממית, "המלך מת"). הניצחון במשחק מושג, כאשר אחד המלכים מאוים, במצב שבו הוא אינו יכול להינצל.

דגמי רכבות כחלק מדגם של שכונה.

ילד משחק כדורגל
ילד משחק כדורגל

המילה תיקו, המציינת שוויון במשחק כדורגל ובמשחקי ספורט אחרים, היא במקורה מושג תלמודי בארמית, שמשמעותו ספק הלכתי שאין בו הכרעה. המושג מצוי למעלה משלוש מאות פעמים בתלמוד הבבלי. מבחינה בלשנית, מילה זו היא קיצור של המילה תיקום, כלומר תעמוד ללא פתרון. מקובל לפרש בדרך רמז, על פי רבי אליהו בחור בספרו "התשבי", כראשי תיבות: תשבי יתרץ קושיות ואיבעיות, דהיינו יש להשאיר את ההכרעה במחלוקת לעתיד לבוא, לבואו של אליהו הנביא. על פי רעיא מהימנא שבספר הזוהר, המילה רומזת לכך שחסר חלק מהתיקון לשאלה.











רוצים לעזור? הנה כמה משימות שבהן אתם יכולים לתרום:

מצאו ערכים לשיפור בנושא משחקים: לשכתובלעריכהלהשלמהקצרמריםחדשיםדורשי מקורלפישוט

בלי תמונה (יש לגלול את המסך כלפי מטה)