משחקי ספורט ממוחשבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שני שחקנים משחקים טניס אחד נגד השני במשחק Wii Sports שבקונסולת המשחקים Wii

משחקי ספורט ממוחשבים היא סוגה של משחקי וידאו המדמים עיסוק בענפי ספורט שונים.

המשחקים בסוגה היו פופולריים עוד מאז שקונסולות המשחקים והמחשבים אישיים הפכו זמינים לציבור. לאורך השנים פותחו משחקי וידאו לרוב ענפי הספורט, כולל לספורט קבוצתי, אתלטיקה, ספורט אתגרי וספורט לחימה.[1] בעוד שבחלק מהמשחקים השחקן ממוקד בלשחק את משחק הספורט עצמו (כגון במשחקים eFootball ו-NBA 2K), במשחקים אחרים השחקן ממוקד בניהול של קבוצות ספורט (כגון במשחקים Football Manager ו- Out of the Park Baseball).

חלק מסדרות משחקי הספורט מכילים כוללים את השחקנים האמיתיים שמשחקים באותן הקבוצות, והקבוצות מתעדכנות מדי שנה כאשר יוצאת הגרסה החדשה של המשחק על מנת לשקף את השינויים שחלו בעולם האמיתי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקנים משחקים במשחק "FIFA Soccer"
משחק ההוקי "EA Hockey", אשר יצא לשווקים ב-1991, במוזיאון משחקי הווידאו בסטוקהולם

משחקי ספורט ממוחשבים קיימים עוד מימיה הראשונים של תעשיית משחקי הווידאו. אחד ממשחקי הספורט הראשונים שפותחו היה המשחק "Tennis for Two" שפותח ב-1958 על ידי הפיזיקאי וויליאם היגינת'ם. עם זאת, רק בסוף שנות ה-70 ותחילת שנות ה-80 זכו משחקי הספורט הממוחשבים לפופולריות עצומה בתקופה בה מכונות הארקייד וקונסולות המשחקים הביתיות הפכו נפוצים.

משחקים בולטים בז'אנר שיצאו במהלך שנות ה-80 כוללים בין היתר את המשחקים "Tecmo Bowl"(אנ')‏, "Double Dribble"(אנ')‏ ו-"Track & Field"(אנ') אם כי הגרפיקה ומכניקת המשחק של המשחקים הללו היו פשוטים יחסית בהשוואה לסטנדרטים המודרניים.

במהלך שנות ה-90, עם ההתפתחות של טכנולוגיית המחשוב, נוצרו כמה מהזיכיונות הפופולריים ביותר בז'אנר כמו "FIFA Soccer"‏, "NBA Jam"(אנ')‏, "Madden NFL"(אנ')‏, וזיכיון משחקי הסקייטבורד של טוני הוק.(אנ') המשחקים הללו השתמשו בגרפיקה תלת-ממדית ובמכניקת משחק מתקדמת, וסיפקו לשחקנים חוויית משחק מציאותית וסוחפת יותר אשר העלו באופן ניכר את הפופולריות של המשחקים בז'אנר.

במהלך שנות ה-2000 נוספו אפשרויות מתקדמות נוספות למשחקים בז'אנר כמו גרפיקה מציאותית יותר, היכולת לשחק במשחקים מרובי משתתפים באינטרנט, ומערכות בקרת תנועה אפשרו גם לשחק במשחקי ספורט כאשר משתמשים בגוף עצמו.

בשנים האחרונות מפותחים גם משחקי ספורט אשר מבוססים על טכנולוגיות מתקדמות כמו מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) אשר מספקים לשחקנים חוויות אפילו עוד יותר אינטראקטיביות.

סוגי המשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משחקי ארקייד - משחקי הספורט באולמות הארקייד זכו לאורך השנים לפופולריות רבה. משחקי הארקייד הם בדרך כלל פחות מציאותיים ומתמקדים יותר בחוויית משחק מופשטת ומהירה יותר.[2][3]
  • משחקי סימולציה - במשחקי סימולציה מושם דגש רב יותר על יצירת משחקים שדומים יותר למשחקי הספורט במציאות מאשר במשחקי הארקייד. המשחקים הללו נוטים להיות איטיים יותר, מדויקים יותר ונוטים להקפיד על הכללים הרגילים, בעוד שמשחקי הארקייד נוטים להיות מהירים יחסית.[4] דוגמאות למשחקים מהסוג הזה כוללים את EA Sports FC, eFootball, NHL, EA Sports WRC, F1, MotoGP, PGA Tour, PGA Tour 2K, MLB The Show, Madden NFL ו- NBA 2K.
  • משחקי ניהול קבוצות ספורט - במשחקים הללו השחקן הינו המנג'ר של קבוצת ספורט, אשר אחראי הן על הפן הספורטיבי והן על הפן הכלכלי והניהולי של הקבוצה, ואשר צריך להביס את קבוצות הספורט האחרות באותה הליגה שנשלטות לרוב על ידי המחשב.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Yu, Patrick (18 בינואר 2023). "What Are Sports Games?". Acer. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Fontana, Scott (2020-09-25). "How NFL Blitz Became the Best Arcade Football Game Ever Made". Den of Geek (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-06-22.
  3. ^ "At 25 years old, 'NBA Jam' is still 'on fire'". The Oklahoman (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-06-22.
  4. ^ jeffrey.creech (2021-06-17). "History of Esports | The University of New Haven Online". University of New Haven (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-06-22.