ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:רקמות הלב2

הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת ברוקולי בנושא הקדמה


שגיאות פרמטריות בתבנית:ארכיון

שימוש בפרמטרים מיושנים [ מידע ]

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<רקמות הלב

תאריך תחילת הדיון: החלף-בחמישה-"~"

הקדמה

המחלוקת היא ביני לבין משתמש:יוסי הראשון. מהות המחלוקת היא האם התרגום של המונח הלטיני epicardium למונח העברי "עילית הלב" הוא תרגום נכון.

טענתי המרכזית היא כי התרגום שגוי מהסיבה הבאה: המונח "עילית הלב", גם אם ניתן לפרשו כמתייחס לרקמה העליונה של הלב ולא לחלק העליון של הלב (העליות וכדומה), לא יכול לתאר את האפיקרדיום. כיום, נהוג לראות את כיס הלב (pericardium) כחלק מהלב. לפיכך, רקמת האפיקרד כבר לא נחשבת כרקמה העליונה של הלב. לפיכך, אין זה נכון לכנות אותה עילית הלב.

הבהרה: ההצבעה כאן היא בין השימוש בתעתיק העברי אפיקרדיום לבין שימוש במונח המתורגם (משנת 1957) עילית הלב. ברוקולי 02:19, 27 במאי 2007 (IDT)

אם כבר משתמש:ברוקולי פתח את הצבעת המחלוקת המיותרת הזו, אני מבקש להבהיר שמאז הצבעת המחלוקת הקודמת בעניין הערך רקמות הלב, לא נוצרה בינו לביני כל מחלוקת בעניין כלשהו מכיוון שלא נערך בינו לביני כל דיון בעניין כלשהו. לכן אני מבקש לחזור ולהדגיש שטענתי לכאורה לא מיוצגת בדיון זה מכיוון שלא טענתי אותה. יוספוסשיחה 02:40, 27 במאי 2007 (IDT)
אתה טענת את הטענה הזאת בעבר. האם אתה חוזר ממנה? אם לא, ההצבעה לא מיותרת. ברוקולי 02:42, 27 במאי 2007 (IDT)
מבחן גוגל: אפיקרד - 12 תוצאות. "עילית הלב" - 11 תוצאות (התוצאה היא אפיקרד 21 : עילית הלב 22 עם חזרות). דבר זה מוכיח שהמונח לא קנה לו אחיזה מבוססת בארץ. ברוקולי 06:00, 27 במאי 2007 (IDT)

דיונים קודמים

המשך הדיון

הצבעה

רק משתמש רשום בעל ותק פעילות של חודש ו-100 עריכות במרחב הראשי (ערכים בלבד ולא דפי שיחה, תמונות וכד') הוא בעל זכות הצבעה בדיוני מחלוקת.

אפיקרדיום ובסוגריים epicardium בכל מקום בערך שהמונח מופיע

  1. ברוקולי 02:19, 27 במאי 2007 (IDT)
===עילית הלב ובסוגריים epicardium בכל מקום בערך שהמונח מופיע===