המדריך למשקיע המתחיל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
המדריך למשקיע המתחיל
The Little Book of Common Sense Investing
מידע כללי
מאת ג'ון בוגל עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה ספר עיון
הוצאה
הוצאה ויילי עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

המדריך למשקיע המתחילאנגלית: The Little Book of Common Sense Investing) הוא ספר העוסק בהשקעות בתעודות סל המתחקות אחר מדדים. הספר נכתב על ידי ג'ון סי בוגל, הידוע בתור אחד מחלוצי ההשקעה הפסיבית.

הספר יצא לאור בשנת 2007. בשנת 2017 יצאה מהדורה שנייה ומעודכנת לשנת 2016. הספר יצא בתרגום לעברית בשנת 2021 בהוצאת סלע מאיר בשם "המדריך למשקיע המתחיל".[1]

זהו הספר השלישי בסדרת "הספר הקטן" של הוצאת ויילי. הסדרה כוללת את "הספר הקטן שמנצח את השוק" מאת ג'ואל גרינבלט (ויילי, 2005) ו"הספר הקטן של השקעות ערך" מאת כריסטופר ה. בראון (Wiley, 2006).

בהשראת הסדרה נכתב הספר "השקעות לעצלנים".

אודות המחבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגל פיתח אסטרטגיית השקעות המושתתת על קרנות נאמנות המתחקות אחר מדדים באמצעות תעודות סל. באופן זה המשקיעים מפזרים את השקעתם ויכולים ליהנות מהתשואה הממוצעת במדדים תוך הקטנת רמת הסיכון של ההשקעה. בהמשך הקים בוגל את קבוצת ההשקעות ואנגארד ויישם בה את אסטרטגיית ההשקעה שלו.

לתפיסתו של בוגל, הניסיון לנצח את השוק "הוא משחק מפסיד", ו"ככל שהמנהלים והברוקרים מרוויחים יותר עמלה, המשקיעים מרוויחים פחות".[2]

לתפיסתו של בוגל, שוק המניות נשלט על ידי משקיעים מנוסים, דוגמת קרנות הון סיכון וחברות גדולות. לפיכך המפסידים בבורסה הם קהל המשקיעים הלא מנוסה. הספר אינו מתיימר להסביר איך להרוויח, אלא אמור להציע דרך לשמור על הערך, הזמינה למשקיע הקטן והלא מנוסה באמצעות כלי השקעה זמינים וזולים - "תעודת סל".

מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר המקורי באנגלית מדורג על ידי אמזון במקום הראשון ברשימת רבי המכר בנושא השקעות[3] ובמקום התשיעי בנושא כספים.[4]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ המדריך למשקיע המתחיל - ג׳ון בוגל, באתר הספריה העסקית
  2. ^ Hannon, Kerry (2007). "Review: Index funds are Common Sense". USA Today.
  3. ^ John C. Bogle, The Little Book of Common Sense Investing: The Only Way to Guarantee Your Fair Share of Stock Market Returns, Updated and Revised edition, Hoboken, NJ: Wiley, 2017-10-16. (בenglish)
  4. ^ Amazon Best Sellers: Best Finance, www.amazon.com