Power (שיר של קניה וסט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Power"
סינגל בביצוע קניה וסט
מתוך האלבום My Beautiful Dark Twisted Fantasy
יצא לאור 1 ביולי 2010
פורמט תקליטור עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 2010
סוגה היפ הופ
אורך 4:53
חברת תקליטים Def Jam/Roc-A-Fella Records
כתיבה קניה וסט, לארי גריפין, אנדוולה גרדנר, קן לואיס, פרנקסוא ברנהיים, ג'ין פייר-לאנג, בוריס ברגמן, מייק דין, ג'ף באסקר, פיטר סינפילד
לחן סימבוליק ואן עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קניה וסט, S1, ג'ף באסקר
כרונולוגיית סינגלים של קניה וסט
"Forever"
(2009)
"Power"
(2010)
"Erase Me"
(2010)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Power (גם "POWER") הוא שיר של זמר ההיפ הופ האמריקאי קניה וסט, שיצא בתור הסינגל הראשון מתוך אלבום הסטודיו החמישי שלו, My Beautiful Dark Twisted Fantasy. בשיר מופיעים קולות נוספים וקטע של זמר מוזיקת הנשמה, דוולה. בשיר ישנו סמפול של הלהקה קינג קרימזון מתוך שירה, 21st Century Schizoid Man, סמפול מתוך השיר Afromerica של להקת הפאנק Continent Number 6, ומהשיר It's Your Thing של להקת הפאנק Cold Grits. השיר היה מועמד לפרס גראמי בקטגוריית "ביצוע שיר הראפ ליחיד הטוב ביותר" בטקס גראמי ה-53, אך הפסיד לשירו של הראפר אמינם, Not Afraid.

השיר קיבל כמה תארים במדינות שונות, ביניהם תואר הזהב בגרמניה.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

Power הוקלט בהוואי, וסט אמר כי השיר כולל אלמנטים משני סינגלים קודמים שלו, Amazing ו-Jesus Walks. השיר היה אמור להשתחרר כהורדה דיגיטלית בתחילת חודש יוני 2010, אך מסיבה לא ידועה הוא נדחה. ב-28 במאי גרסה לא גמורה של הסינגל הראשון מתוך האלבום הודלפה לאינטרנט. Power שוחרר ב-iTunes ב-30 ביוני 2010 להורדה דיגיטלית, אך עם עטיפה שונה שנוצרה גם היא על ידי הצייר ג'ורג' קונדו שצייר את עטיפת הסינגל העכשווית. קונדו צייר גם את העטיפה לאלבומו של וסט, My Beautiful Dark Twisted Fantasy, ואת העטיפה האלטרנטיבית לסינגל השני של וסט מתוך האלבום, Runaway. השיר מכר בשבוע הראשון לצאתו מעל ל-6,000 הורדות דיגיטליות חוקיות בבריטניה כשהגיע למקום ה-36 במצעד המכירות במדינה. בארצות הברית הסינגל הופיע בבכורה שלו במקום ה-22 במצעד הבילבורד הוט 100, כך גם במצעד "שירי הראפ" של הבילבורד. לשיר יצא רמיקס רשמי באוגוסט 2010 שהופק על ידי סוויז ביטז ומתארח בו הראפר ג'יי זי, עם קולות רקע של סוויז ביטז. השיר קיבל לרוב ביקורות חיוביות, והמבקר ג'ון דולן ממגזין הרולינג סטון אמר כי הוא "הסינגל הטוב ביותר של וסט מאז Stronger".

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הניו יורק טיימס הראה תצוגה מקדימה של הקליפ, שהופק על ידי יוצר הסרטים האיטלקי מרקו ברמבילה. עם כניסת הווידאו מופיע דיוקן ראשו של וסט בוהה במצלמה באינטנסיביות עם עיניים מוארות, כשהוא לובש שרשרת גדולה מזהב בצורה נמוכה, עם תליון גדול של הורוס. ככל שהמוזיקה ממשיכה המצלמה מתרחקת וחושפת את וסט עומד בסוף מסדרון של עמודים חומים, כשהוא מוקף בדמויות נשיות לבושות חלקית; חלק כרוע לפניו וחלק מהדמויות הפוכות, כששתיים מהן שופכות מים אשר זורמים למעלה. ארבע מהדמויות בעלות קרניים. חרב דמוקלס תלויה מעל ראשו של וסט, בזמן שדמויות שונות מופיעות כשהן מוכנות להכות בו עם להבים. הדמויות השונות בקליפ מוצגות בתנוחות דומות ל"מז'ור ארקנה" ו"מינור ארקנה", שבקלפי הטארוט של ז'אן בפטיסטה אלייט.

היסטוריית מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 100
אירופה אירופה הוט 100 86
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 30
ארצות הברית בילבורד הוט 100 22
בילבורד שירי ראפ 14
בילבורד שירי R&B/היפ הופ 22
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 36
ישראל מדיה פורסט ישראל 22
סקוטלנד מצעד הסינגלים הסקוטי 39
פלנדריה אולטראטופ 50 89
קנדה קנדה הוט 100 49

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]