Ego (שיר של ביונסה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Ego"
סינגל בביצוע ביונסה
מתוך האלבום I Am... Sasha Fierce
יצא לאור 19 במאי 2009
פורמט הורדת מוזיקה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה R&B
אורך 3:55
חברת תקליטים קולומביה רקורדס
כתיבה אלביס ויליאמס, הרולד לילי, ביונסה נואלס
הפקה בלאק אלביס, ביונסה נואלס
כרונולוגיית סינגלים של ביונסה
"Halo"
(2009)
"Ego"
(2009)
"Sweet Dreams"
(2009)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Egoעברית: אגו) הוא שיר של הזמרת האמריקאית ביונסה מאלבומה השלישי I Am... Sasha Fierce. השיר יצא כסינגל החמישי מן האלבום ב-19 במאי 2009. השיר נכתב על ידי אלביס ויליאמס, הורלד לילי וביונסה, והופק על ידי בלאק אלביס וביונסה. זהו שיר מסוג R&B. לשיר יצא גם גרסת רמיקס רשמית בשיתוף אמן ההיפ הופ קניה וסט. תחילה תוכנן השיר לצאת בינואר 2009 יחד עם השיר "Halo", אך לבסוף השיר בוטל כסינגל והוחלף על ידי "Diva".

"Ego" נכתב במקור עבור זמרת מישל כריסאט, אך נדחה. לאחר מכן הציעו כותביו את השיר לביונסה, שנענתה לבקשה, והכניסה את השיר לגרסת הדלוקס של I Am... Sasha Fierce. בשיר ביונסה שרה על אהבתה ל"אגו גדול" בענייני אהבה. השיר קיבל ביקורות טובות ממבקרי המוזיקה, ששיבחו את ביצועיה הקוליים של ביונסה בשיר ואת בחירתה להציג כמה ממגבלות הקול שלה בחלק מהשיר. כמו כן, מבקרים גם ציינו שהשיר משלב אלמנטים משני הצדדים של האישיות המוזיקלית המפוצלת של ביונסה שמהם בנויים האלבום. גרסת הרמיקס של השיר הייתה מועמדת לפרס שיתוף הפעולה הראפ הטוב ביותר בטקס פרסי גראמי ה-52.

"Ego" הפך לשיר החמישי ברציפות מהאלבום של ביונסה שהגיע לטופ 40 במצעד הבילבורד הוט 100 של ארצות הברית, כשהגיע למקום ה-39. בנוסף, השיר הגיע למקום השלישי במצעד ההיפ הופ וה-R&B של ארצות הברית, והגיע למעמד סינגל זהב בארצות הברית עם מכירות של מעל 500 אלף עותקים, ואף הגיע למעמד זהב גם בניו זילנד. אף על פי שהשיר לא יצא רשמית במקום אחר מלבד ארצות הברית, הוא הגיע למקום ה-11 במצעד הפזמונים של ניו זילנד, ולמקום ה-60 בבריטניה. לשיר יצא וידאו קליפ שביים פרנק גטסון ג'וניור. ביונסה הייתה שותפה בבימויו, וזהו היה הבימוי הראשון שלה לקליפ שלה. גם לגרסת הרמיקס צולם וידאו קליפ בהשתתפותו של קניה וסט.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
ארצות הברית בילבורד הוט 100 39
ברזיל טופ 100 ברזיל 4
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 60
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 2
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 11
קוריאה הדרומית סירקל צ'ארט 132
שוודיה סוורייטופליסטן 29

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]