It's a Hard Life

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"It's a Hard Life"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום The Works
יצא לאור 1984 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט אוגוסט–אוקטובר 1983
סוגה הארד רוקגלאם רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 4:08
5:05 (הגרסה המורחבת)
כתיבה פרדי מרקיורי עריכת הנתון בוויקינתונים
לחן פרדי מרקיורי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין, ריינהולד מק
כרונולוגיית סינגלים של קווין
"I Want to Break Free"
(1984)
"It's a Hard Life"
(1984)
"Hammer to Fall"
(1984)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

It's a Hard Lifeעברית: אלה חיים קשים) הוא שיר של להקת הרוק הבריטית קווין, שנכתב על ידי הסולן פרדי מרקיורי. הוא נכלל באלבום The Works משנת 1984, וזה הסינגל השלישי מאלבום. בשנת 1991 הוא נכלל באלבום האוסף השני של הלהקה, Greatest Hits II.

הוא הגיע למקום השישי במצעד הסינגלים בבריטניה והיה השלישי ברציפות בטופ 10 מתוך האלבום. הוא הגיע גם למקום השני באירלנד ולמקום ה-20 בהולנד.

הקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבחינה מוזיקלית, הלחן של "It's a Hard Life" דומה ללחן של השיר "Play the Game" משנת 1980. הליריקה והלחן הפותח את "It's a Hard Life" מבוסס על השורה "Ridi, Pagliaccio, sul tuo amore infranto!" (צחקו, ליצן, על אהבתכם השבורה!) מתוך "וסטי לה ג'ובבה", אריה מתוך האופרה "פליאצ'י" של רוג'רו לאונקוואלו. אותה מנגינה מצוטטת גם בפסקול הסרט A Night at the Opera שעל שמו קראה קווין לאלבום שלה משנת 1975.

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ, בבימויו של טים פופ והפקתו של גורדון לואיס, נוצר בסגנון "אופראי", כאשר הלהקה והניצבים מופיעים בתחפושות בסגנון אופרה. בסרטון הוצגה גם גיטרה שנראתה כמו "גולגולת ועצמות" שעלתה יותר מ-1,000 ליש"ט, שבה ניגן בריאן מיי, וניתן ניתן לראות אותה גם על עטיפת הסינגל.

הסרטון צולם באולפן ארנולד אנד ריכטר במינכן. השחקנים קורט ראאב וברברה ולנטין, חבריו של מרקיורי, יכולים להיתפס כתוספות. אינגריד מאק, הנשואה למפיק המוזיקלי ריינהולד מק וחבר הלהקה, מופיעה בקליפ.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]