Innuendo (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Innuendo"
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום Innuendo
יצא לאור 14 בינואר 1991 עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 1989–1990
סוגה רוק מתקדם[1]
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 6:30
חברת תקליטים פרלופוןהוליווד רקורדס
כתיבה פרדי מרקיורי, רוג'ר טיילור
הפקה קווין, דייוויד ריצ'רדס
כרונולוגיית סינגלים של קווין
"The Miracle"
(1989)
"Innuendo"
(1991)
"I'm Going Slightly Mad"
(1991)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Innuendoעברית: רמיזה) הוא סינגל של להקת הרוק הבריטית קווין. נכתב על ידי פרדי מרקיורי ורוג'ר טיילור. זוהי רצועת הפתיחה באלבום באותו השם. הסינגל הגיע למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי בינואר 1991, הלהיט הראשון של הלהקה מאז "Under Pressure" מ-1981, ובנוסף הגיע לעשירייה הראשונה בעשר מדינות אחרות. הוא נכלל באלבום האוסף השני של הלהקה, Greatest Hits II. זה היה הסינגל הראשון של הלהקה שיצא בשנות ה-90.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר תואר כ"מזכיר" את "Bohemian Rhapsody". חלקים מהשיר כוללים קטע גיטרות פלמנקו בביצועם של גיטריסט להקת יס, סטיב האו, וגיטריסט קווין, בריאן מיי. בנוסף, מופיעים בשיר קטעים של אופרה וקטעים של רוק כבד המזכירים את קווין בתקופתה המוקדמת, נטען כי הליריקה בשיר קיבלה השראה חלקית ממחלתו של פרדי מרקיורי. על אף שדיווחים בתקשורת על בריאותו הוכחשו בתוקף, הוא כבר היה חולה קשה במחלת האיידס, ממנה נפטר בנובמבר 1991, 10 חודשים לאחר יציאת השיר.

לחן[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר בנוי במבנה של בית-פזמון. לאחר הפזמון השני מגיע חלק רגוע בשיר, ואחריו יש קטע פלמנקו. בין קטע הפלמנקו האקוסטי וסולו הגיטרה החשמלית, נמצא קטע אופרה ואחריו סולו הגיטרה החשמלית משחזר את המנגינה של גיטרות הפלמנקו. אחרי הסולו, חוזר השיר למקצב הראשוני של הבתים והפזמונים. סולו הגיטרה הספרדי נוגן על ידי גיטריסט להקת יס, סטיב האו.

מילות השיר שואבות השראה משירם של לד זפלין, "Kashmir". במופע המחווה לזכרו של פרדי מרקיורי, בוצע השיר ע"י סולן להקת לד זפלין, רוברט פלאנט, אשר שילב בשיר מילים מהשיר "Kashmir".

וידאו קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקליפ כולל קליפים קודמים של הלהקה כמו "The Miracle", "Scandal", "Breakthru", "The Invisible Man", "I Want It All". בקטעי ההנפשה בקליפ, פרדי מרקורי מצויר בסגנון של לאונרדו דה וינצ'י, בריאן מיי מעוצב בסגנון ויקטוריאני, רוג'ר טיילור מעוצב בסגנון של ג'קסון פולוק, וג'ון דיקון מעוצב בסגנון של פבלו פיקאסו. שאר הקליפ מורכב מקטעים של סטופ מושן.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (1991)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 12
אוסטרליה מצעד הסינגלים האוסטרלי 28
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 4
ארצות הברית בילבורד הוט 100 -
מצעד שירי המיינסטרים רוק 17
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 1
גרמניה GfK – טופ 100 5
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 4
מצעד 100 הסינגלים ההולנדיים 4

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Queen - Innuendo". rokpool.com. אורכב מ-המקור ב-13 בינואר 2016. נבדק ב-18 באוגוסט 2015. {{cite web}}: (עזרה) "The opening self-titled track has the band doing their tourist bit reminiscent of 'Bohemian Rhapsody' harking back to their progressive rock roots."