Fat Bottomed Girls

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Fat Bottomed Girls"
עטיפת הסינגל בממלכה המאוחדת
עטיפת הסינגל בממלכה המאוחדת
עטיפת הסינגל בממלכה המאוחדת
סינגל בביצוע קווין
מתוך האלבום Jazz
יצא לאור 13 באוקטובר 1978 (אנגליה)
24 באוקטובר 1978 (ארצות הברית)
פורמט תקליט ויניל עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט 1978
סוגה גלאם רוקהארד רוק
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 4:16 (גרסת האלבום)
3:22 (גרסת הסינגל)
חברת תקליטים EMI (אנגליה)אלקטרה (ארצות הברית)
כתיבה בריאן מיי
לחן בריאן מיי עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה קווין • רוי תומאס בייקר
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"Fat Bottomed Girls" (בעברית: "בחרות מלאות עם ישבן") הוא שיר של להקת הרוק קווין. השיר נכתב על ידי גיטריסט הלהקה בריאן מיי, ונכלל באלבומם השביעי Jazz, ומאוחר יותר נכלל באלבום האוסף של הלהקה Greatest Hits (אלבום של קווין). כששוחרר כסינגל יחד עם Bicycle Race, השיר הגיע למקום ה-11 במצעד הסינגלים הבריטי ולמקום ה-24 במצעד הבילבורד הוט 100 בארצות הברית. השיר נפתח בסגנון בלוז עם כוונון גיטרה מטאלי ונפתח בפזמון שלו. זה היה אחד משירי קווין הבודדים שהושמעו בכיוון דרופ די. הקליפ לשיר צולם בDallas Convention Center בטקסס באוקטובר 1978.

השיר ומילות התוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר חוגג את המשיכה של המספר (הזמר) לנשים חטובות. שני השירים שוחררו יחדיו כ-סינגל צד א' וצד ב' כפול, ושני השירים מתייחסים זה לזה. לקראת הסוף של "Fat Bottomed Girls", הוא מאזכר את "Bicycle Race", כשפרדי מרקיורי צועק "Get on your bikes and ride!" ("עלה על האופניים שלך ורכב!), בעוד ש"Bicycle Race" גומל בשורה משלו עם "fat bottomed girls, they'll be riding today" ("בחורות מלאות עם ישבן, הן ירכבו היום").

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

המגזין קאש בוקס אמר כי לשיר יש "מקצב סולידי מופרז, הרמוניות מרקיעות שחקים ועבודת גיטרה עמוקה". במגזין רקורד וורלד אמרו כי השיר משלב "מילים והרמוניות יצירתיות" עם קלאסה.

בהופעות חיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קווין ביצעו את "Fat Bottomed Girls" בהופעות מ-1978 עד 1982. מאז שחרורו, השיר הופיע בטלוויזיה ובסרטים, וזכה לכיסוי על ידי מספר אמנים. השיר בוצע ברשימת הסט של סיבובי ההופעות של קווין ביחד עם אדם למברט ב-2012, 2014-2015, 2016, ו-2017–2018 בהשתתפותם של אדם למברט ו-iHeartRadio Music Festival 2013 בתור Queen + Adam Lambert עם פאן (להקה).

גרסאות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר אופיין בעיבוד ווקאלי שונה מהקלטת האולפן כשבוצע בהופעה חיה. בהופעות חיות, השירה המובילה במהלך הפזמון הושרה על ידי פרדי מרקיורי, ויצר הרמוניה בקולות גבוהים (של רוג'ר טיילור) וקולות נמוכים (של בריאן מיי. בגרסת האולפן אין הרמוניה גבוהה. השירה הראשית בבתי השיר מבוצעת על ידי פרדי מרקיורי, בעוד שבריאן מיי שר את הקולות המובילים בפזמונים. גרסת הסינגל (שניתן למצוא בGreatest Hits (אלבום של קווין) אך לא בגרסת הרד קאבר האמריקאית מ-1992) משמיטה את הפסקות הגיטרה המורחבות בין הבתים ומתפוגגת לפני הסוף.

מורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך ראיון עם The A.V. Club, הצהיר מייקל מקין כי "Fat Bottomed Girls" השפיע על השיר "Big Bottom" מסרט המוקומנטריה ספיינל טאפ משנת 1984. השיר לא נכלל באוסף הלהיטים הגדולים ביותר של הלהקה "Yoto" (נגן מוזיקה נייד) של שנת 2023, מכיוון שהתוכן למבוגרים שבו נחשב כלא הולם עבור הילדים שהמכשיר משווק עבורם.

קרדיטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פרדי מרקיורי - שירה וקולות רקע.
  • בריאן מיי - גיטרה חשמלית, שירה ראשית בפזמונים, קולות רקע.
  • רוג'ר טיילור - תופים, קולות רקע.
  • ג'ון דיקון - גיטרה בס.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 21
אירלנד מצעד הסינגלים האירי 10
ארצות הברית בילבורד הוט 100 24
בריטניה מצעד הסינגלים הבריטי 11
גרמניה GfK – טופ 100 27
הולנד מצעד 40 הסינגלים ההולנדיים 7
נורווגיה VG-lista 7
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 20
צרפת SNEP 7
קנדה קנדה הוט 100 17

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]