Assassin's Creed II: Discovery

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

'סיווג: משחק וידאו' אינו ערך חוקי

Assassin's Creed II: Discovery
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה Nintendo DS:
17 בנובמבר 2009
iOS:
7 בינואר 2010
סוגה פעולה-הרפתקאות, התגנבות
מספר שחקנים שחקן יחיד
פיתוח Griptonite Games
הוצאה לאור Ubisoft
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות Nintendo DS, iOS
המשחק הקודם Assassin's Creed: Bloodlines עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא Assassin's Creed II
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed II: Discovery (בתרגום לעברית: "אמונת המתנקש 2: תגלית") הוא משחק פעולה-הרפתקאות בגלילה צדדית שפותח בידי Griptonite Games והופץ בידי יוביסופט. זהו משחק הספין-אוף השלישי בסדרת משחקי Assassin's Creed ומשמש כהמשך ישיר למשחק Assassin's Creed II משנת 2009. המשחק מתרחש בין השנים 1491 ל-1492 בזמן אירועי המשחק השני, ובפרט בין רצפי הזכרונות 12 ו-13, ועוקב אחרי הפרוטגוניסט הראשי אציו אודיטורה דה פירנצה במסעו לספרד כדי לעזור לחברי אחוות המתנקשים, שנרדפים בידי מסדר הטמפלרים תחת מסווה האינקוויזיציה הספרדית.

המשחק הוכרז ב-9 בספטמבר 2009 בידי המפתח בן מאתס במהלך כנס אפל, והוא יועד לקונסולת המשחקים הניידת Nintendo DS. המשחק יצא בנובמבר 2009 בו זמנית יחד עם משחק ההמשך Assassin's Creed II, בעוד גרסת המשחק למערכת ההפעלה iOS נדחתה ל-7 בינואר 2010. המשחק זכה לביקורות חיוביות בידי המבקרים, שראו בו שיפור יחסית למשחק הספין-אוף הקודם Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles. גרסת המשחק ל-iOS הוסרה מ-App Store בשנת 2013.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק גלילה צדדית עם גרפיקת 2.5 ממדים, כשהשחקנים לוקחים שליטה על דמותו של אציו אודיטורה דה פירנצה. המשחק מתרחש בעיקר באיטליה ובספרד, ואציו מנווט ברחבי שלבי המשחק ומשלים מטרות עבור כל משימה. אציו מסוגל לטפס על בניינים, כמו גם להתגלגל, לקפוץ ולהתנדנד בסביבתו. כשהוא נתקל בשומרי האויב, השחקן יכול לבחור אם לחמוק מהם או להילחם בהם. כמה מהארכיטיפים של שומרים מצויים במשחק, כמו שומרי האלברד (גרסה נייחת של המחפשים), משמר המפקד (גרסה זריזה יותר של הבריונים) וקשת. בעת קרב, אציו יכול להשתמש במספר נשקים כמו הלהב הנסתר שלו, חרב וסכיני הטלה. אציו יכול גם להתנקש בחשאי בשומרים מנקודות מחבוא שונות כמו מעקים, ערימות חציר וחביות.

מערכת הקרב במשחק נושאת הקבלות למשחקים הקודמים בסדרה. בעת קרב חרבות, השחקן יכול לבצע תקיפות בשרשרת ששוברת את הגנת היריב, וגם לבצע תקיפות נגד שמובילות למוות מהיר או לאפשר רגע קצר לתקוף חזרה. בנוסף, שחקנים יכולים לבצע תקיפות המתנגשות עם היריב, מה שמוביל למבחן כוח בין השניים שמצוין על ידי מד לחיצות בצידי המסך (בסגנון המיני-משחקון "Test Your Might" שבמשחקי מורטל קומבט). על השחקנים להיאבק בהתנגדות של השומרים בכדי לנטרל אותם, אחרת אציו יקבל נזק.

המשחק מכיל שלושה סוגים של זכרונות (שלבים), מה שמצריך מהשחקן לשנות את דרך הגישה שלו אליהם:

  • רגיל - שחקנים יכולים לקבל גישה לזיכרון באיזו דרך שיבחרו ולקחת את זמנם בחקירת הסביבה ואספת חפצים.
  • מרדף - על השחקנים להשלים את הזיכרון בדרך המהירה ביותר, להתחמק מקרב ולמצוא את הדרכים המהירות ביותר כדי להגיע למטרה. למשך כל הזיכרון, השחקן נרדף בידי אסופת חיצים שניתן להתחמק מהם רק על ידי שהייה בתוך בתים או בתוך מקום מחבוא.
  • התגנבות - שחקנים חייבים להשלים את המשימה תוך שימוש בהתגנבות, להתחמק מקרבות ולהשתמש בהתנקשויות. השחקן יכול להתגלות בידי השומרים שלוש פעמים בלבד לפני שהם נכשלים בזיכרון ונאלצים לעבור אותו מההתחלה. קיימת גם מגבלת זמן להשלים את הזיכרון.

בדומה לשאר משחקים מאוחרים בסדרה החל מ-Assassin's Creed: Brotherhood, כל רצפי הזכרונות מציגים מטרות אופציונליות שצריך להשלימן כדי להשיג סנכרון של 100%. הדבר כולל בין היתר השלמת זיכרון תחת מגבלת זמן, ספיגת נזק מינימלי, והריגת כמה שיותר אויבים.

המשחק כולל גם חדרי אתגר שבהם אציו צריך להשיג מטרה מסוימת. חדרי האתגר משוחקים במסדרון האנימוס בדומה לשלבי ההדרכה. כמו כן, נכללים במשחק גם צ'יטים, המיוחסים כ"פריצות אנימוס", והם ניתנים לפתיחה על ידי השגת נקודות סנכרוניזציה גבוהות. פריצות אלה יכולות להיות סקין לדמויות, תנועתיות משופרת וגם אלמנטים מסוימים שמעניקים לשחקן יתרון מסוים או מאפשרים לו לשדרג את תלבושתו של אציו. אולם, ניתן להשתמש בפריצה אחת בכל פעם, וכשהשלב הסתיים וכלל שימוש בפריצה, המשחק לא ימשיך באופן אוטומטי לשלב הבא אלא יחזיר את השחקן לתפריט השלב.

ישנם כחמישה פרטי אספנות במשחק: שבילי זכרונות המתפקדים כמדריכים בתוך המשחק, מפות רנסאנס אשר פותחות את חדרי האתגרים, סכיני הטלה הממלאים את אספקת הציוד של אציו, כרזות מבוקשים שניתן לקרוע כדי להגביר את מד הבריאות, וחתיכות אמנות אותן ניתן לפתוח על ידי מציאת חדרים נסתרים במהלך משימות. גרסאות האייפון ו-Nintendo DSi מאפשרות לשחקנים למזג את תווי פניהם לתוך הדמות באמצעות תמונות ובכך להחליף את תמונות המבוקש בשלהם. בנוסף, חלקי האמנות במשחק ניתנים לשימוש באייפון כערכת נושא.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1491, אציו אודיטורה דה פירנצה ממשיך לחפש אחר תפוח עדן, שנגנב בידי ג'ירולמו סבונרולה. הוא מזומן לוונציה בידי בן בריתו אנטוניו דה מגיאניס כדי לפגוש באחד מאנשי הקשר שלו מספרד - לואיס דה סנטנגל. דה סנטנגל מייצג את כריסטופר קולומבוס והוא מבקש מאציו להגן על קולומבוס מתוך חשש להתנקשות בחייו. למרות שבתחילה הוא מהסס, אציו מסכים לעזור לאחר שהוא מגלה על קשריו של קולומבוס עם ראש מסדר הטמפלרים רודריגו בורג'ה. הוא מסכל ניסיון התנקשות בחייו של קולומבוס ומלווה אותו בחזרה אל לואיס. השניים מבקשים מאציו טובה אחת אחרונה - להשיב אליהם אטלס מבית המארחים שלהם, שמכיל מפות ונתיבי נסיעות שחיוניים למשלחת הקרובה שלהם. אציו משיב את האטלס ונותן אותו ללואיס, שאומר לו לפני שהוא עוזב שאחוות המתנקשים הספרדית נעצרה בידי תומאס דה טורקמדה כחלק מהאינקוויזיציה הספרדית.

אציו חוזר לאנטוניו, ומכריז בפניו שהוא חייב לדחות את חיפושו אחר התפוח כדי לנסוע לספרד ולשקם את האחווה שם. בברצלונה, אציו מחפש את אחוות המתנקשים המקומית ומגלה שבמקום שורצים חיילי אינקוויזיציה. אחרי שהוא נמלט מהמארב, אציו נפגש עם מתנקש בשם רפאל סנצ'ז, שאומר לו שיתר חברי גילדת המתנקשים נעצרו בפקודתו של האינקוויזיטור גספר מרטינז. אציו מסתנן לתוך מגוריו של מרטינז וחוקר אותו בעניין המתנקשים האסורים. האינקוויזיטור מכחיש את העובדה שהוא מחזיק במתנקשים, אך מודה שאחד מהם מיועד להוצאה להורג בפומבי. אציו הורג את מרטינז, לוקח מגופתו רשימת שמות ומציל את המתנקש מהעלאה על המוקד. הוא חוזר לרפאל עם הרשימה, שמגלה שמדובר במתנקשים מסרגוסה ומורה לאציו לנסוע לשם ולמצוא את פדרו לורנטה, המפקח על האינקוויזיציה.

בסרגוסה, אציו עד להוצאתו להורג של אחד מחברי המתנקשים בפקודתם של לורנטה ודה טורקמדה, שפועלים בהנחייתו של רודריגו בורג'ה. אציו מציל את שאר המתנקשים ומתנקש בלורנטה, שמתכחש לקיומם של הטמפלרים לפני מותו. אציו חוזר לסנצ'ז, שמתגלה בתור האוצר של איזבלה הראשונה, שהמתנקשים נאבקים לעצור את האינקוויזיציה ושזו מזימה טמפלרית לפטור את ספרד מהמורים. אציו ממשיך בדרכו לגרנדה ונפגש שוב עם לואיס דה סנטנגל, שחושף שגם הוא מתנקש ושהוא משרת את חצר המלכות. המתנקשים מתחילים לחשוד שהטמפלרים מתכננים משלחת משלהם כדי לחשוף את העולם החדש. אציו מסכים לעזור ללואיס למצוא מרגל טמפלרי וגישה לתוך ארמון אלהמברה המבוצר. בדרך, אציו מגלה שהטמפלרים שמרו את המלך מוחמד ה-12 במאסר כדי להאריך את המצור ולייבש את משאביה של המלכה במלחמה המתחוללת. בסופו של דבר, אציו מציל את המלך ומוסר את החדשות לגבי התפטרותו מכס המלוכה.

כתגובה לסיכול תוכניתם של הטמפלרים בנוגע למלך, תומאס דה טורקמדה מורה על שורה של מעצרים והוצאות להורג. אציו מונע כמה מהמעצרים ומתנקש באינקוויזיטור שאחראי על המהלך, חואן דה מרילו. בינתיים, כריסטופר קולומבוס שומע חדשות לגבי סיומה הקרב של המלחמה, ומבקש לקבל הצעות אחרות למימון המשלחת שלו אם המלכה איזבלה לא תחזיר לו תשובה. הוא אינו מרוצה מכך שהמלכה אינה מתחשבת במטרתו, ועושה את דרכו לפריז כדי לקבל הצעה מהמלך שארל. הטמפלרים מנסים להתנקש בחייו לפני שהוא מגיע ליעדו, אך אציו מציל שוב את חייו ומשכנע אותו לחזור למלכה איזבלה, מאחר שהיא שינתה את דעתה אחרי ששוחחה עם לואיס ורפאל.

אחרי שקולומבוס מצליח להוציא את המשלחת שלו, טורקמדה שולח חיילים להרוג את לואיס ורפאל. אציו מגן על שניהם לפני שמאתר את מיקומו של טורקמדה ומתעמת איתו. האינקוויזיטור הראשי מתכחש לקשריו עם הטמפלרים וטוען שעזר לרודריגו בורג'ה רק משום שכמוהו הוא אדם מאמין, וכי הוא מועמד לתפקיד האפיפיור. לפני שאציו יוכל להרוג את טורקמדה, זה האחרון נמלט. אציו מדווח לשאר המתנקשים לגבי ניסיון ההתנקשות הכושל שלו, בהאמינו שטורקמדה כלל לא היה טמפלר מלכתחילה ושמותו יגרום לסערה נוספת במקום למנוע אותה.

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנכ"ל חברת אפל בזמנו, סטיב ג'ובס, הכריז על פיתוחו של המשחק ב-9 בספטמבר 2009. המשחק יצא לקונסולת נינטנדו DS ב-17 בנובמבר 2009 ולמערכת ההפעלה אייפון ב-7 בינואר 2010.

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציון מבקר
מבקר ציון
GameRankings iOS:‏ 79%[1]
Metacritic DS: ‏ 69/100[2]
ציון ביקורות
פרסום ציון
GameSpot DS: ‏7/10
GameZone DS: ‏8/10
IGN DS: ‏8/10
iOS: ‏7/10
Pocket Gamer iOS: ‏7/10
TouchArcade iOS: ‏[3]
Slide to Play iOS: ‏4/4[4]

המשחק קיבל ביקורות חיוביות ברובו. מגזין המשחקים IGN העניק לגרסת נינטנדו DS של המשחק ציון 8 מתוך 10, וציון 7 מתוך 10 לגרסת iOS. מגזין GameSpot העניק לגרסת נינטנדו DS ציון 7 מתוך 10. המגזין הרשמי של נינטנדו באוסטרליה וניו זילנד העניק למשחק ציון שלילי של כ-55%, אם כי שיבח את המעבר לגרפיקה של 2.5 ממדים ועל האנימציה של הדמויות, אך מתח ביקורת על החוסר במשימות, עיצוב השלבים הפשוט ושליטה מגושמת בדמות באומרו שמדובר ב"הזדמנות נחמצת לתקן את שגיאות המשחק הראשון" ו"חוויית השלבים היסודית".

מגזין GameZone העניק למשחק ציון 8 מתוך 10, באומרו שמדובר במשחק מרשים שנאמן לסדרת המשחקים, ומהווה כותר בידורי ומוצר נלווה טוב מאוד לקונסולת המשחקים הניידת, אם כי ציין ש"המשחק רחוק מלהיות מושלם, אך קל להתעלם מהמגרעות כשהמשחק כיפי מדי בשביל לשחק בו".[5]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]