Assassin's Creed: Bloodlines

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Assassin's Creed: Bloodlines
עטיפת המשחק
עטיפת המשחק
כללי
תאריך הוצאה 17 בנובמבר 2009
סוגה משחק פעולה-הרפתקאות, משחק התגנבות
מספר שחקנים שחקן יחיד
פיתוח Griptonite Games
הוצאה לאור Ubisoft
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה Assassin's Creed
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות PlayStation Portable
המשחק הקודם Assassin's Creed: Altaïr's Chronicles עריכת הנתון בוויקינתונים
המשחק הבא Assassin's Creed II
www.assassinscreed.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Assassin's Creed: Bloodlines (בתרגום לעברית: אמונת המתנקש: שושלות דם) הוא משחק פעולה-הרפתקאות שפותח בידי Griptonite Games והופץ בידי יוביסופט. זהו משחק הספין-אוף השני בסדרת משחקי Assassin's Creed ומשמש כהמשך ישיר למשחק Assassin's Creed משנת 2007. המשחק מתחיל מעט לאחר סיומו של המשחק הראשון, ועוקב אחרי הפרוטגוניסט הראשי אלטאיר אבן לא-אחד שעורך מסע לקפריסין כדי להשמיד את אחרוני מסדר הטמפלרים וללמוד יותר על תוכניתם. המשחק גם חוקר את מערכת היחסים של אלטאיר עם מריה ת'ורפ, סוכנת טמפלרית שאלטאיר חס על חייה במשחק הראשון ובסופו של דבר הפכה לאשתו.

המשחק הוכרז בידי סוני בכנס E3‏ 2009 בתור הכותר החדש לקונסולת המשחקים הניידת שלהם, PlayStation Portable. המשחק יצא בנובמבר 2009 בו זמנית יחד עם משחק ההמשך Assassin's Creed II ומשחק הספין-אוף השלישי Assassin's Creed II: Discovery, וזכה לביקורות מעורבות בידי המבקרים. משחק הספין-אוף הבא - Assassin's Creed III: Liberation - יצא באוקטובר 2012.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק הוא משחק פעולה-הרפתקאות והתגנבות המתרחש בעולם פתוח. סגנון המשחקיות זהה כמעט לחלוטין מהמשחק Assassin's Creed מבחינת השליטה בדמות, אם כי נעשו שינויים מינוריים בסכמת השליטה, מאחר שחסרים מספר מקשים בבקר המשחק של קונסולת PlayStation Portable. כמה אלמנטים מהמשחק הקודם הוסרו, כמו מבט הנץ, שמאפשר לשחקן לזהות מטרות בסביבתו.

אחד ההבדלים בין שני המשחקים היה כמות האזרחים שמתקהלים ברחובות העיר. בשעה שהמשחק הראשון היה מלא באזרחים ועוברי אורח רנדומליים, יש במשחק "Bloodlines" מעט מהם, אם בכלל. ההסבר לכך ניתן בתוך המשחק, כאשר לאזרחים קיים חוסר אמון בצורת הממשל הנוכחית. אולם, אזרחים עדיין יגיבו להתנהגותו של אלטאיר, כמו טיפוס על בניינים וריצה במרחבי העיר.

ההתגנבות במשחק הופחתה בגלל סיבות שנובעות מסכמת השליטה המוגבלת של בקר המשחק. הופחתה גם האופציה להתערות בקהל, אם כי בשל פלטפורמת המשחק. למרות שעדיין קיימים אנשים מלומדים במשחק, אלטאיר לא יכול להשתמש בהם כאמצעי מחבוא. אולם, דמותו של אלטאיר עדיין יכולה להתערות בקהל, אם כי הדבר ייעשה רק בשביל להתחמק משומרים כדי לא לעורר חשד. הטיפוס על הבניינים נעשה קל ומהיר יותר ובאנימציה פשוטה יותר מאותן סיבות של מגרעות קונסולת המשחקים. תנועות בסיכון גבוה ונמוך עדיין מצויות במשחק, אם כי במידה פחותה יותר.

במקום הדגלים אותם ניתן לאסוף ברחבי העולם הפתוח של המשחק הקודם, אלמנט אספנות חדש הוא מטבעות טמפלרים שמאפשרות שדרוג מד הבריאות של השחקן ומידת הנזק שכלי הנשק מסוגל לגרום לו. קיימים שלושה סוגים של מטבעות במשחק - ארד, כסף וזהב, כאשר הזהב מחזיק בערך הגבוה ביותר. כמו במשחק הראשון, גם כאן יש משימות צדדיות שזמינות לשחקן, כמו למשל הצלת אזרחים מחיילים טמפלרים וביצוע משימות מיוחדות עבור בני הברית של המרד. מגוון המשימות הצדדיות הורחב, וכולל העברת מכתבים ליעדם וסיכול שליחים בדרכם למסור מכתבים. בתמורה, אלטאיר יקבל מטבעות כפרס, במקום סיוע מקבוצות שונות כמו מלומדים ופורעי חוק.

המשחק מתרחש בעיקרו באי קפריסין, שבו השחקנים יכולים לחקור בחופשיות את הערים לימסול וקירניה. עקב גודלה הקטן של המפה, רכיבה על סוסים הוסרה לגמרי מהמשחק. כמו במשחק הקודם, אלטאיר מסוגל להסתנכרן ממקומות צפייה גבוהים ברחבי העיר כדי למפות את יתר סביבתו. למרות שהמפה כבר משורטטת במלואה, הסתנכרנות תגלה מקומות של משימות צדדיות.

המשחק מציג טכניקות התנקשות חדשות, כמו גם כלי נשק חדשים. נשקים מהמשחק הקודם מופיעים גם הם, כמו החרב של אלטאיר, הלהב הנסתר שלו, סכיני הטלה ואגרופיו. ההתנקשויות גם הן דומות לאלה שבמשחק הקודם, אם כי הגרפיקה צומצמה כדי להתאים לדרישות הקונסולה הניידת. טכניקת התנקשות חדשה התווספה למשחק, המאפשרת לאציו למשוך אויבים מעבר למעקים, בדומה לטכניקה שנעשה בה שימוש במשחק Assassin's Creed II.

במשחק, סצינות מעבר מתרחשות באמצע דיאלוגים בזמן הווה, כשהמודלים של הדמויות מבצעים תנועות בזמן הווה. תנועות מיוחדות נעשות רק בעימותים מול דמויות בוס, כמו מולך והאורקל האפל. למשחק נוספו כתוביות, מה שמאפשר הבנה קלה יותר של עלילת המשחק.

משימות הסיפור וההתנקשויות הן כעת פשוטות וישירות יותר. כתחליף להאזנה בסתר ולכיוס, המשימות בנויות באותו אופן כמו במשחק Assassin's Creed II על ידי כך שאלטאיר מתמודד עם משימה אחת בכל פעם עד אשר מקבל מידע חיוני גם מבני בריתו וגם מאויביו בכל סיום משימה.

המשחק "Bloodlines" מציג הישגים אותם ניתן לקבל בתוך המשחק ומעניקים לשחקן מטבעות טמפלרים. ניתן להרוויח הישגים על ידי ביצוע מטלות מסוימות כמו הריגת מספר מסוים של חיילים בסדר מסוים, וגם מציאת כל מטבעות הטמפלרים הפזורות ברחבי עולם המשחק.

למרות הצמצומים, המשחק כולל אלמנט משחקיות חדש שאינו נמצא בשאר משחקי הסדרה. אלטאיר מסוגל להשיג מחדש סכיני ההטלה על ידי הליכה על אלה שזרק. מאחר שכיוס הוסר מהמשחק והיה לדרך היחידה בה ניתן לקבל סכיני הטלה במשחק הראשון, אלטאיר יכול להשתמש שוב בסכיני ההטלה שלו בתנאי שהסכין נחתה על הקרקע או על אויב. אם הסכין נחתה במים, אלטאיר אינו מסוגל לקבל אותה חזרה. סכיני הטלה יכולים להירכש גם על ידי תיבת סכינים חדשה שנוספה במשחק ונמצאת בכל בית מפלט ברחבי העולם הפתוח.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר חודשים לאחר אירועי Assassin's Creed, אלטאיר אבן לא-אחד הוא כעת המנטור של אחוות המתנקשים ומגלה את תוכניתם של אחרוני מסדר הטמפלרים להימלט לקפריסין. הוא מסתנן לאחת המצודות שלהם בעכו כדי לעצור אותם מלעשות זאת, אך נכשל. לעומת זאת, הוא מביס ולוכד את מריה ת'ורפ שניסתה לנקום את מותו של אדונה רוברט דה סאבלה מידיו של אלטאיר. זה האחרון מצליח להשיג ספינה ועושה את דרכו לקפריסין יחד עם מריה.

כשאלטאיר מגיע לקפריסין, הוא מגלה על קיומו של ארמנד בושארט, שהחליף את רוברט דה סאבלה כראש הטמפלרים. אלטאיר מקבל סיוע מתנועת המחתרת המקומית, שמתנגדת לנוכחותם של הטמפלרים, שאחרי שקנו את האי מהמלך ריצ'רד הנהיגו משטר דיכוי כדי לשלוט ביבשת ובתושביה. אלטאיר מגלה גם על הארכיון הטמפלרי, שעשיר במידע ובחפצים טמפלרים וחבוי במקום כלשהו באי. כיאה לדרכי המתנקשים, אלטאיר מאתר את מיקומו של הארכיון ומשחרר את קפריסין מאחיזתו של בושארט אחרי התנקשות בחסידיו - פרדריק "האדום", מולך "השור", שאלים ושאהר התאומים, והאורקל האפל "המכשף". לבסוף, אלטאיר מתעמת עם בושארט עצמו בתוך הארכיון, שתוכנו נלקח בידי הטמפלרים למקום אחר. אלטאיר הורג אותו והארכיון מתחיל להתמוטט, אך אלטאיר מצליח להימלט מהמקום.

המשחק גם מתאר את מערכת היחסים בין אלטאיר ומריה. בתחילה, מריה מלאת סרקזם ועוינת כלפיו (כדבריה, "האיש שחס על צווארה אך גנב את חייה"), אך עם התקדמות הסיפור היא נפתחת כלפיו אחרי שהוא מציל אותה בעקבות אינספור ניסיונות הבריחה שלה אך אינו מעניש אותה. לבסוף, היא מחליטה לסייע לאלטאיר על ידי הריגת החפרפרת הטמפלרית במחתרת בקפריסין, וכן עוזרת לו להרוג את בושארט בקרב הסופי. עם הזמן היא לומדת לאהוב את המתנקש, ואחרי שהם נמלטים מארכיון הטמפלרים, היא מגלה לו את תוכניותיה לנטוש את הטמפלרים ולטייל ברחבי העולם. אלטאיר מסכים ללוות אותה במסעותיה.

קישוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מאפשר קישוריות בלעדית לגרסת המשחק של Assassin's Creed II לפלייסטיישן 3. נחשף בכנס E3‏ 2009 שבמידה ומחברים את קונסולת ה-PSP לפלייסטיישן 3, ניתן יהיה לפתוח שישה כלי נשק חדשים בשני המשחקים, וכן כלי נשק חדש ייפתח במשחק Assassin's Creed II בכל פעם שיובס בוס במשחק Bloodlines. בנוסף, תהיה אפשרות להמיר כסף שיורווח ב-Bloodlines למטבעות פלורין ב-Assassin's Creed II. לסירוגין, תתאפשר במשחק Bloodlines בריאות נוספת, אפשרות לחסום בעזרת הלהב הנסתר, וכן תינתן אפשרות להטיל פגיונות על ידי השגת דפי קודקס ב-Assassin's Creed II.

קבלה וביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציון מבקר
מבקר ציון
Metacritic 63/100[1]
ציון ביקורות
פרסום ציון
1Up.com B-
GameSpot 5.5/10[2]
GameSpy 2.5/5[3]
GameZone 5.3[4]
IGN 6.9/10[5]

המשחק קיבל ביקורות מעורבות מהמבקרים. מגזין GameSpot העניק למשחק ציון של 5.5 ושיבח את האפקטים הקוליים, אולם מתח ביקורת על שלבי הפלטפורמה, האזורים הקטנים מדי, ושימת דגש על קרב יותר מאשר תחומים אחרים.[2] בניגוד גמור, מגזין IGN העניק למשחק ציון 6.9 ומתח ביקורת על האפקטים הקוליים החוזרים ונשנים ומערכת הקרבות החד־ממדית, אך שיבח את הגרפיקה.[5] מגזין GameSpy העניק למשחק ציון 2.5 מתוך 5 ושיבח את נאמנותו לסדרת המשחקים ואת סגנון המשחקיות, אך מתח ביקורת על התפאורה, המשחקיות החוזרת על עצמה, כמו גם תסריט ועבודת דיבוב גרועים.[3] מגזין GameZone העניק למשחק ציון 5.3 מתוך 10 וציין שהמשחק גנרי ושהוא דוגמה טובה ליכולות הגרפיקה של קונסולת ה-PSפ, אם כי אינו כך במונחים של משחקיות.[4]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Assassin's Creed: Bloodlines בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Assassin's Creed: Bloodlines for PSP Reviews, Metacritic, March 10th 2019
  2. ^ 1 2 Assassin's Creed: Bloodlines Review, Kevin VanOrd, November 17th 2009
  3. ^ 1 2 The Consensus: Assassin's Creed: Bloodlines Review, Eric Neigher, November 17th 2009
  4. ^ 1 2 Assassin's Creed: Bloodlines Review, Louis Bedigian, December 9th 2009
  5. ^ 1 2 Assassin's Creed Bloodlines Review, David Clayman, November 18th 2009