תמחור בטפטוף

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תמחור בטפטוףאנגלית: Drip pricing) היא טקטיקת תמחור, הרווחת בעיקר בקמעונאות המקוונת, ובה חלק מהמחיר הסופי של מוצר או שירות מתגלה לצרכן רק בשלב מאוחר יותר בתהליך הקנייה.

הטקטיקה מקשה על מנועי חיפוש ייעודיים להשוואת מחירים לבצע את עבודתם ובכך להשיג עבור הצרכנים מחירים נמוכים יותר כתוצאה מתחרות. תועלת כלכלית נוספת של השיטה, עבור החברות, טמונה בכך שהיא מאפשרת למשוך לקוחות באמצעות מחירים נמוכים לכאורה, כאשר בפועל המחיר הסופי גבוה יותר. עובדה זו מעוררת ביקורת בקרב צרכנים ובקרב רשויות הרגולציה במדינות שונות. במדינות האיחוד האירופי (האזור הכלכלי האירופי) יש חקיקה האוסרת על שימוש מטעה בתמחור בטפטוף וחובה להציג את העלויות הסופיות בפועל לצרכן בטרם ביצוע העסקה. וגם במדינות אחרות, דוגמת בריטניה, הותקנו תקנות וקיימים פיקוח ואכיפה כנגד חברות העושות שימוש מופרז בשיטה.

תמחור בטפטוף נפוץ בענפי התעופה והמלונאות בשל העובדה שחבילות שירותים ומוצרים הנמכרים בענפים אלו מורכבים בדרך כלל מכמה סעיפים, שניתן לתמחר חלק מהם בנפרד מחוץ לחוזה הראשוני המוצג ללקוח. למשל בתשלום נפרד על כבודת יד, או דמי שירות שאינם כלולים מראש במחיר האירוח המוצג באתר החברה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא כלכלה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.