שרון רוסטורף-זמיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרון רוסטורף-זמיר
לידה 1965 (בת 59 בערך)
כפר ויתקין, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות אוניברסיטת תל אביב, הפקולטה לאמנויות ע"ש יולנדה ודוד כץ עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרון רוסטורף-זמיר (נולדה ב-1965, כפר ויתקין) היא זמרת אופרה ומלחינה ישראלית, מורה לפיתוח קול, פרופסור חבר בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רוסטורף-זמיר נולדה בכפר ויתקין. רוסטורף מספרת[1] שהיא החלה לשיר בגיל שנה והוריה הבינו מכך שעתידה בתחום הזמרה. רוסטורף התחילה ללמוד תווים ולזמר בגיל 13. היא הייתה זמרת וסולנית במקהלת העפרוני בניצוחה של מיה שביט.[2] בגיל 16 הצטרפה רוסטורף ללהקת מגפיים, להקה של מושבניקים, מקומיים מכפר ויתקין והסביבה. רוטסורף הייתה סולנית הלהקה במרבית השירים לצד חברי הלהקה ביניהם אבי גבע ואתי עמית.

לאחר השירות הצבאי, רוסטורף למדה ושרה בדרום-אפריקה, שם סיימה תואר ראשון באוניברסיטה, בתחומיה, והופיעה באופרות ואורטוריות. לאחר מכן עברה להופיע במילאנו ובווינה.

מתחילת שנות ה-90 רוסטורף התגוררה והופיעה באירופה. בסוף שנות ה-90 חזרה להתגורר בישראל.

בגיל 24 רוסטורף התמנתה לסולנית קבועה באופרה של פרנקפורט למשך חמש עונות. כמו כן שרה באירופה, יפן וארצות הברית באופרות, רסיטלים וקונצרטים בליווי תזמורות. היא שרה בבתי האופרה של פריז, פראג, בילבאו, מדריד, רומא, לונדון, וינה ועוד. כמו כן הופיעה בהפקות רבות של האופרה הישראלית החדשה, למשל "פאמינה" בחליל הקסם (מוצרט) ו"אולימפיה" בסיפורי הופמן (ז'אק אופנבך).

רוסטורף הופיעה לעיתים קרובות עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית עם המנצח זובין מהטה, וכן עבדה עם המנצחים קורט מזור, רפאל פריבק דה בורגוס, יוליוס רודל, גאבור הולרונג, דייוויד שטרן, דן אטינגר ואחרים. מלחינים ישראלים שכתבו יצירות לקולה: גיל שוחט, יוג'ין לויטס, אהרון חרל"פ, שרון פרבר ודובי זלצר.

ב-2002 וב-2006 נבחרה רוסטורף-זמיר ל"זמרת האופרה של השנה" על ידי מבקרי המוזיקה בישראל.

ב-2003 הופיעה בהפקה "צור ירושלים" מאת מתתיהו שוהם בעיבוד יוספה אבן-שושן, בבימוי יוסי יזרעאלי. את האופרה הזו הלחין גיל שוחט עבור שחקני תיאטרון בית ליסין והתזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של סטנלי ספרבר, ובביצוע זמרת האופרה רוסטורף-זמיר. זהו סיפור האהבה הלא ממומש בין אליהו הנביא למלכה איזבל. מן המחזה עולה שאליהו סירב לאיזבל ומכאן ניתן היה להסיק שהקנאות הדתית של איזבל - מקורה בעלבון מיני. בהצגה שיחקו יונה אליאן קשת, עודד תאומי, גיל פרנק, שלמה בר-שביט, הדס קלדרון, אוהד שחר, אורי רביץ, נבו קמחי, יורם יוספסברג, שמוליק כהן, צחי גליק והילד הזמר אלחנן אלפנבאום.

ב-2004 הופיעה כ"סוזנה" בנישואי פיגארו באופרה של ניו יורק. בשנת 2006 השתתפה לצידו של יניב ד'אור באופרה יוליוס קיסר באולם האופרה הישראלית החדשה.[3] ב-2013 הוציאה לאור את השיר "ברח בני" פרי עטו של אוריאל זוהר שכתבה עמו, הלחינה ושרה.[4]

רוסטורף-זמיר משמשת כמורה למקצועות הקול בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב.

שרון רוסטורף-זמיר מתגוררת בתל אביב, נשואה ואם לשלושה, בת ושני בנים.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]