שירלי יוז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שירלי יוז
לידה 16 ביולי 1927
וסט קירבי, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 25 בפברואר 2022 (בגיל 94)
מערב לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר לדקדוק וסט קירבי עריכת הנתון בוויקינתונים
תחום יצירה ספר ילדים, creative and professional writing, איור ספרים עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות ידועות Dogger עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה מדליית קייט גרינוויי (1977)
מדליית קייט גרינוויי (2003)
מפקדת במסדר האימפריה הבריטית
עמית החברה המלכותית לספרות עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שירלי יוזאנגלית: Winifred Shirley Hughes;‏ 16 ביולי 192725 בפברואר 2022) הייתה מאיירת וסופרת אנגליה. יוז כתבה ואיירה מעל 50 ספרים ואיירה כמאתיים ספרים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוז נולדה בוסט קירבי (אנ') במחוז צ'שייר באנגליה ב-16 ביולי 1927. אביה היה הבעלים של רשת יוז - מותג חנויות כלבו מוזלות באנגליה. בילדותה הושפעה מאמנים כגון ארתור רקהאם והית רובינסון ונהגה ללכת לקולנוע ותיאטרון עם אמה. היא למדה בבית ספר לא דתי בוסט קירבי ובגיל 17 עזבה והחלה ללמוד רישום ועיצוב תלבושות בבית ספר לאמנות בליברפול. משם עברה ללמוד בעיר אוקספורד בבית ספר רסקין לאמנות (אנ')חטיבת מדעי הרוח (אנ') של אוניברסיטת אוקספורד).[1]

היא נישאה לארכיטקט ג'ון ווליאמי בשנת 1952 ולזוג נולדו שלושה ילדים ביניהם העיתונאי אד ווליאמי (אנ').

יוז נפטרה בגיל 94 בשנת 2022 לאחר מחלה קצרה. ספריה היו פופולריים ודורות שלמים גדלו עליהם.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקספורד עודדו את יוז לעבוד בפורמט של סיפורת מאוירת וליתוגרפיות. לאחר לימודיה ניסתה לעבוד כמעצבת במה בתיאטרון אך מהר מאוד החלה לעבוד כמאיירת. בהתחלה איירה ספרים של הסופרות דורותי אדוארדס (אנ') ונואל סטריטפילד. הספר הראשון שכתבה ואיירה נקרא "היום של לוסי וטום" ("Lucy & Tom's Day") שהפך לסדרה. מאז כתבה ואיירה עשרות סיפורים כולל הספר שזכה בפרסים רבים בשם "דוגר" ב-1977, סדרת "אלפי" וסדרת "אולי ואני" 1993.

בשנת 2003 גלריית ווקר לאמנות (אנ') בליברפול ערכה לה תערוכה גדולה, לאחר מכן תערוכה זו עברה למוזיאון אשמוליאן לאמנות וארכאולוגיה באוקספורד.

לאורך הקריירה שלה היא גם איירה 200 ספרי ילדים שנמכרו באלפי עותקים. ב-2015, בגיל 84 כתבה ספר ראשון למבוגרים בשם "Hero on a Bicycle".

ספריה זכו בפרסים רבים כגון מדליית קייט גרינאווי (אנ') על שם המאיירת קייט גרינאווי לשנת 1977 ו-2003 עבור איור ספרי ילדים בריטיים, ובפרס אלינור פרג'ן (אנ') על שם הסופרת אלינור פרג'ן, לשנת 1984 עבור שירות מכובד לספרות ילדים.

בשנת 1999 הוענק לה עיטור במסדר האימפריה הבריטית בדרגת קצינה, ובשנת 2000 הוכתרה כחברת כבוד של החברה המלכותית לספרות. כמו כן זכתה בתוארי כבוד באוניברסיטת ליברפול ובאוניברסיטת ג'ון מורס בשנת 2004 ובאוניברסיטת צ'סטר (אנ') בשנת 2012. היא הייתה פטרונית של איגוד המאיירים (אנ') הבריטי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שירלי יוז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]