שיחת משתמש:Gadial/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

כסטודנט בקורסים מתמטיים, נזקקתי לכמה מהערכים שכתבת (או תרגמת, איני יודע) והם מעולים אחד אחד. תודה!


שלום שים לב למה שעשיתי בערך טור (מתמטיקה). תאמר אם זה מוצא חן בעיניך. לפי דעתי עדיף לעשות את זה ככה, כשכל דבר שחורג מהשורה מוצא ממנה.

שים לב גם איך פתרתי את הבעיה של הסוגריים



יש פקודה אחת שמגדילה את הרווח, ואחריה פקודה אחרת שמקטינה אותו, ואיכשהו זה פותר את הבעיה. eman

יש בעיה? לי שתי הנוסחאות נראות זהות לגמרי. אתה עושה המרה תמידית לPNG? כי אצלי זה ככה. בפונטים רגילים זה באמת יכול להיראות בעייתי, אבל מי שרוצה מתמטיקה, מוטב שתמיד ימיר בכל מקרה.
אה, לא. זה היה במצב אחר של "HTML אם פשוט, אחרת PNG". שזה כנראה הדיפולט, ומה שרואה משתמש לא רשום. תעבור רגע למצב הזה, ותראה מה קורה. נראה לי שצריך בגלל זה להקפיד עד כמה שאפשר השדברים יעבדו גם במצב הזה.
ובעניין הלא לשים דברים בתוך השורה (דוקא אם משתמשים בהמרה תמידית), אתה מסכים איתי?
eman
את הראשון הוא מציג בהטמל והסוגריים מסתבכות, את השני הוא מציג בPNG וזה נראה בסדר גמור. אם יש דרך "להכריח" משתמש לא רשום להשתמש בPNG (על ידי הכנסת סימן "מסובך" פנימה) אני אשמח לדעת אותה. ויקיפדיה בעברית ומתמטיקה לא הולכים בייחד, זו הסיבה למה כמעט תמיד אני משתמש בלטך, אפילו כשאפשר בלי. באשר לשאלה השנייה שלך, כן, אני בהחלט מסכים איתך. ותמיד טוב שיש עוד מישהו שעובר על העמודים ומשנה דברים כאלו. מה שנראה קריא מאוד לאחד עשוי להיות בלתי נסבל לשני. גדי אלכסנדרוביץ'
ברור שיש, וזה מה שעשיתי בלי להבין. זה שהכנסתי פקודה בLaTeX (פקודה ממש, עם \ ) חייב אותו להפוך לPNG. השאלה היא האם יש דרך יותר פשוטה, או פשוט פקודה אחת שלא עושה כלום, במקום שתיים שבמצטבר לא עושות כלום.
עוד משהו שאני מציע שתשים לב זה איך פירקתי את הנוסחרות (בדף עריכה) לשורות. זה לא משפיע על איך שזה נראה בסוף, אבל זה בד"כ הרבה יותר נוח למי שרוצה אחרי זה לערוך את הנוסחה.
eman
אני לא חובב גדול של לפרק נוסחאות לשורות. לי אישית יותר קל לקרוא אותן כשהן בצורה הזו. זו העדפה אישית כנראה. לא ממש מפריע לי אם אחרים יפרקו. בקשר ל"פקודה מכריחת לטך", אני אבדוק. גדי אלכסנדרוביץ'

אפרופו סוגריים - תודה על התיקון במשפט אוילר, ובכלל על כל מאמציך בתחום הסוגריים העבריות והמפעל הציוני. חגי הלמן 11:00, 11 אפר' 2004 (UTC)



אין פה שום בסיס לתביעות דיבה, ואם יהיו כאלה נא לשלוח את כולם אליי. הבעיה היא הכפשת שמה של ויקיפדיה בציבור. הם מוציאים את דיבתנו, ולא אנחנו את דיבתם של אחרים. לגבי מר ז'קונט, אינני סבור שאנו זקוקים למהומות בתקשורת למען מישהו שספק אם אחד מאלף מכירו בציבור הרחב. אני גם מבכר שאף אחד לא יכפיש אדם בערך אלא לאחר שיחה בנידון. ובכל זאת, כמה בעיות מיסוי לא עושות אדם לפושע, וכיצד היינו חיים היום אם מרקו פולו לא היה עושה את ימיו בבית האסורים, ביחד עם יוסף, שר המשתים ואשתו של פוטיפר. בן הטבע 18:26, 9 אוג' 2004 (UTC)

אני מציע שתעבור על הגירסאות הקודמות ותבין מה קרה: כתבו על ז'קונט שישב בכלא, אחרי שככל הנראה ז'קונט עצמו לא מיהר לספר על עברו. בתגובה, בדומה לסיפור הקלטת הלוהטת, הגיב ז'קונט והודה בחלק מהדברים והכחיש חלק אחר. לאחר המהומה, ניסה ז'קונט לחזור בו באמצעות תביעת דיבה (כביכול, שכן לא הוגשה כל תביעה עד היום), וכן לתת תשובות מעורפלות היוצרות את הרושם שמישהו התחזרה לו. האם אתה בקוראך את הדברים חושב שמישהו התחזה לז'קונט? אם את חושב כמוני, שלא, מה כל זה אומר על ז'קונט?


ראה תשובתי בשיחה:משפט אי השלמות של גדל. דוד שי 17:28, 9 יולי 2004 (UTC)


היי גדי - תודה על ההערה בקשר למלחמות השושנים. "הנחלות ביבשת" הן נחלותיה של אנגליה בצרפת. כמדומני שתיארתי בתחילת הערך כיצד ביסס הנרי החמישי את שלטונה של אנגליה בחלקים נרחבים מצרפת, וכיצד אלו אבדו בתקופתה של ז'אן דארק, בימי בנו הנרי השישי. לאור הערתך אקרא שוב את הערך ואם הדבר אינו ממש ברור אשתדל להבהירו. ברור שבימים אלו לא היתה "יבשת" אחרת, שכן אמריקה התגלתה רק למעלה ממאה שנים לאחר מכן... בכל מקרה יש לך ייתרון עלי שכן גם אם אנסה מאד חזק, אוכל להבין רק 25% בערך (זה שליש, נכון?) ממה שאתה כותב בערכים המתימטיים. אלמוג 11:39, 17 אוג' 2004 (UTC)

נראה לי שהאשמה כאן בקריאה חפוזה מדי שלי, אני מתחייב לתת לערך קריאה מקיפה. גדי אלכסנדרוביץ' 11:46, 17 אוג' 2004 (UTC)

מינוי למפעיל מערכת[עריכת קוד מקור]

שלום גדי. מיניתי אותך למפעיל מערכת. קרא בבקשה את ויקיפדיה:הנחיות למפעילי מערכת. דוד שי 16:45, 18 אוג' 2004 (UTC)

המאמר המומלץ[עריכת קוד מקור]

שלום גדי,
תשים לב בבקשה להצעתי במזנון ויקיפדיה:מזנון#המאמר המומלץ - הצעה

גילגמש 23:06, 20 אוג' 2004 (UTC)


גדי שלום,

האם ניתן לפנות אליך ב-e-mail?

אביהו 03:52, 22 אוג' 2004 (UTC)

גדי שוב שלום,

ניסיתי את הצעתך וקבלתי הודעה: אין כתובת דואר-אלקטרוני. הסבר: משתמש זה לא הזין כתובת דואר-אלקטרוני חוקית או בחר שלא לקבל דואר אלקטרוני ממשתמשים אחרים.

אביהו 14:39, 22 אוג' 2004 (UTC)

אני כתבתי שהרגלי איננו כלי. אפשר לדעת מדוע אתה חושב שהרגלי הוא כלי? יש הפרדה ברורה לרגלים ולכלים. גילגמש 17:05, 26 אוג' 2004 (UTC)

ייתכן שאתה צודק כי אני לא מומחה לטרמינולוגיה של השחמט, אבל אשמח אם תביא לי הפניות שעליהן אפשר להתבסס. בטרמינולוגיה של הערך, בכל מקרה, הרגלי הוא בהחלט כלי. אני אביא מספר דוגמאות למקומות שבהם כותבים "כלי" ומתכוונים גם לרגלי, ולכן ההפרדה הזו נראית משונה ומיותרת, לפחות בערך הספציפי הזה:
  1. "כל שחקן מניע בתורו את אחד הכלים שברשותו" - כמובן שמותר להניע גם רגלים, וגם הם נחשבים כלי "אחד".
  2. "אם ניצב אחד מכליו של היריב בדרכו של הכלי, באפשרותו להכות ("לאכול") אותו" - כמובן שאפשר לאכול רגלים ורגלים יכולים לאכול.
  3. "אם אין אפשרות להזיז כל כלי כולל המלך, מקבלים פט" - כמובן שאם רגלי יכול לזוז, המצב אינו פט.
  4. "כל שחקן מתחיל את המשחק עם 16 כלים" - אם הרגלי אינו כלי, הרי שמתחילים עם 8 כלים בלבד.

אתה מבין את הרעיון. בכל מקרה, לדעתי צריך לעשות ריביזיה בערך, שכרגע יש בו הרבה כפילויות (כותבים פעמיים על אגב הילוכו, למשל, כמו גם על פט) ואולי כדאי לפצל אותו לכמה ערכים. גדי אלכסנדרוביץ' 17:16, 26 אוג' 2004 (UTC)

המ.. כן. אכן יש בעיה מסוימת. אין לי כרגע מקור להפנות אותך אליו. אני אשאל את פיני. כמדומני אינני טועה, אם כיספר לימוד השחמט שיש לי הוא ישן (משנות ה-50) ויכול להיות, שהטרמינולוגיה שונתה. מה גם הוא לא אצלי כרגע, כך שלא אוכל לבדוק. אני אשאל את פיני ואחזור אליך. בינתיים תשאיר את זה איך שערכת אותו, כי אכן יש היגיון בדבריך. גילגמש 17:37, 26 אוג' 2004 (UTC)
שאלתי את פיני והוא מצדד בדעתך, קרי הרגלי אכן כלי, אך איננו קצין. לקצינים נחשבים הכלים בשורה הראשונה. אי לכך אשנה את הערך בהתאם. גילגמש 09:41, 27 אוג' 2004 (UTC)
אני לא אתווכח עם הקביעה הזו ולא אשלח את ידי לערך, אבל אני בכל זאת מסתקרן - איזה טעם מעשי יש לבצע את ההפרדה הסמנטית הזו? דהיינו, מתי חשוב לדבר על "קצין" ולא כל "כלי" באופן כללי? ההבדל היחיד, אולי, הוא שקצין יכול לאכול תמיד בכיוון תנועתו, ורגלי לא, אבל לא ברור לי בשביל מה בכלל צריך מושג כמו "קצין" כשמתארים שחמט. מתמטיקאים, אתה יודע, שונאים כל אקסיומה והגדרה מיותרות... גדי אלכסנדרוביץ' 12:21, 27 אוג' 2004 (UTC)
אין טעם של ממש. זה פשוט ענין של הגדרה. מה הטעם להגדיר מעגל? זה אותו הדבר. זאת הטרמינולוגיה של השחמט ויש להשתמש בה. גילגמש 16:33, 27 אוג' 2004 (UTC)
אה, בדיוק על זה הדיון. מעגל הוא דבר מעניין ושימושי. המקום הגיאומטרי של כל הנקודות שמרחקן מנקודה אחת קבוע הוא אובייקט בעל תכונות מאוד יפות ומעניינות שבגללן ראוי לייחד לו שם משל עצמו. לעומת זאת, כשאתה בא להפריד בין "קצין" ובין "רגלי", לא ברור מה ההפרדה הזו תורמת לך - מבחן טוב היא השאלה באיזה מקומות, בכל המידע שאתה כותב על שחמט, אתה *חייב* להשתמש במילה קצין. כמובן, אני לא אומר לך "אסור לך לכתוב את זה!" ואני גם לא הולך להתערב בערך באספקטים הללו, אבל אני עדיין סקרן בשביל מה צריך את ההפרדה הזו. אם אין סיבה, וגם לא משתמשים בהפרדה הטרמינולוגית הזו בשום מקום בצורה שאינה מאולצת, ובכן, זה סתם מוזר. גדי אלכסנדרוביץ' 16:53, 27 אוג' 2004 (UTC)
תסלחו לי על ההתערבות, אבל גם לי לא נראה העניין להפריד בין "קצינים" לחפ"שים. מה עוד שלא זכור לי בכל שנות פעילותי השחמטאית (הלא מי יודע מה מוצלחת, אבל בכל זאת) ששמעתי את המושג "קצין". אני הייתי אומר שכל הכלים הם כלים. לעומת זאת לפעמים משתמשים במושג "כלי" לציון הפרשים והרצים, במיוחד כשאומרים שיש למישהו "ייתרון של כלי". אבל נראה לי שזה יותר "סלנג" שחמטאי.
eman
אכן, הביטוי יתרון של כלי מתיחס ליתרון של קצין ולא של רגלי. לטעמי מדובר בפיסת טריוויה, שאמנם אין לה משמעות גדולה מדי, עדיין בערך כה גדול ורחב ניתן לדעתי לשלב את זה. המילה "קצין" בהקשר של שחמט, אכן לא באה לידי ביטוי בתדירות גבוהה ובד"כ משתמשים במילה "כלי". זאת גם הסיבה שגינה טענתי בהתחלה שהרגלי איננו "כלי". באמת שלא מדובר במשהו מהותי, אך כאמור, אני לא רואה סיבה שזה לא יהיה כתוב. גילגמש 16:52, 27 אוג' 2004 (UTC)
האמת, הדיון הזה היה בינתיים קוריוז, אבל עכשיו אני מתחיל לתהות אם לא כדאי לפרט את הנקודה הזו גם בערך, אם באמת משתמשים ב"סלנג" שלפיו "כלי" הוא רק קצין. למשל, להוסיף משהו כמו "לעתים קרובות נהוג להשתמש במילה "כלי" כאשר הכוונה רק לכלים שאינם רגלים. למשל, כאשר מדברים על היתרון של אחד השחקנים על השני.." וכו'. גדי אלכסנדרוביץ' 16:56, 27 אוג' 2004 (UTC)

אין לי כח לכתוב מיליון נקודות, אז אכתוב כאן. כן, לדעתי באמת יש טעם. גילגמש 16:57, 27 אוג' 2004 (UTC)

אני אדגיש שוב: עד כמה שאני מכיר הביטוי "יתרון של כלי" מתייחס רק ליתרון של פרש או רץ. לא של צריח או מלכה (או מלך...) eman

גם יתרון של צריח או מלכה הוא יתרון של כלי. אין יתרון של מלך. גילגמש 19:33, 29 אוג' 2004 (UTC)

קטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום גדי,
ראיתי, שפתחת קטגוריה חדשה. הבעיה עם התעתיק שלך היא שכל המאמרים מופיעים תחת האות "מ" משפט של... או "ה" המשפט של... יש אפשרות לכתוב בצורה הבאה אוילר, משפט וכך הערך יופיע בתור "משפט אוילר" תחת האות א'.
גילגמש 19:33, 29 אוג' 2004 (UTC)

אני לא בטוח אם צריך לעשות את זה, האמת. הרי כאן לא מדובר על שמות משפחה של אישים, ואין לי מושג איך צריך ורצוי לקטלג. עם זאת, יש היגיון כלשהו במה שאתה אומר, ראוי להעלות את זה בשיחת הקטגוריה עצמה. גדי אלכסנדרוביץ' 19:39, 29 אוג' 2004 (UTC)

שלום גדי, שים לב בבקשה לויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/קרין.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 18:40, 31 אוג' 2004 (UTC)

כתיב מתמטי[עריכת קוד מקור]

שלום גדי. אנא עיין ב:שיחה:אתר (כימיה). אולי תוכל להושיע, כי נדמה לי שזה בתחום שלך. תודה מראש, Eranb 14:43, 10 ספט' 2004 (UTC)

אשמח אם תבדוק את האופן שבו רשמתי את הצבעתך שם, לפי מה שכתבת, ותראה האם היא אכן משקפת את דעתך. שן שש זעם

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי בויקיפדיה:הגבלת עריכות של משתמשים אנונימיים
גילגמש 12:28, 20 ספט' 2004 (UTC)


גדי, אני מאד מרוצה מהערכים אודות ספרות הפנטסיה שהתחלת להקדיש להם זמן. זוהי ספרות פופולארית, ומי שיחפש מידע אודות עלילות ספרים אלה יגיע אל ויקיפדיה, ויזכה לקרוא מילים נאות, ואף יתוודע לקיומו של מפעלנו רב המימדים שעודנו קט. הבה נאחל שכתיבתך הפורייה בתחום זה ובנושאים אחרים תמשך לתועלת האנושות כולה ולמען הסופרים והספרים עצמם.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 11:05, 5 אוק' 2004 (UTC)

אלגברה בוליאנית[עריכת קוד מקור]

שלום גדי, נחוץ טיפולך בבעיות TEX בערך אלגברה בוליאנית]. דוד שי 09:11, 9 אוק' 2004 (UTC)

תודה רבה. לאחר השמחה שנגרמה לי למקרא הערך מספר רציונלי, הגעתי לערך שדה, ונשבר לבבי למראה הערת השכתוב שנוספה לו. האם תוכל להרחיב את הערך כך שניתן יהיה להסיר את הערת השכתוב? דוד שי 14:42, 9 אוק' 2004 (UTC)
אני יכול לנסות. שדה זה לא משהו שלמדתי בצורה רצינית עדיין (מה שלומדים באלגברה לינארית זה קצה הקרחון), ותכננתי לעשות לערך הרחבה רצינית בסמסטר הקרוב. כל הדברים שאלון העיר עליהם (תורת גלואה, שדות סופיים, קודים לתיקון שגיאות וכו') הם דברים שאני מתחיל להכיר רק עכשיו, ומעדיף לחכות שתהיה לי פרספקטיבה יותר טובה עליהם. גדי אלכסנדרוביץ' 14:52, 9 אוק' 2004 (UTC)

בעמוד המשתמש שלך רשומות התקומות שלך, כדי לך לחלק אותם לפסקאות ותת-פסקאות כדי להקל על הניווט. MathKnight 17:04, 5 נוב' 2004 (UTC)

Halló Gadial
Thank you for your answer!
I do not understand Hebrew
Did I make a mistake?
Greetings from München, Gangleri 10:50, 8 נוב' 2004 (UTC)


!Halló Gadial
.Sorry I have seen the mistake now
.I have not seen the comment either
.I wondered why I have seen only so litle InterWikis to Hebrew Wikipedia
?Is this intentionaly
Gangleri 15:37, 8 נוב' 2004 (UTC) Regards

אואן קולפר[עריכת קוד מקור]

ראיתי ששמת VFD בערך אואן קולפר. מדוע לא copyvio? מלבד זאת לא היה בכלל דיון בעניין, אבל אם אתה יודע שהערך מועתק, אני חושב שאפשר למחוק אותו וזהו. עבר מספיק זמן, לא? --אייתלאדאר (שיחה) 07:09, 9 נוב' 2004 (UTC)

לא הכרתי את התבנית (עכשיו אני מכיר), אבל אתה צודק, הגיע הזמן למחוק את הערך. גדי אלכסנדרוביץ' 20:34, 9 נוב' 2004 (UTC)

היי גדי, בקשר לפונטים, שיניתי את המסגרת לפונט "דוד" שנראה יותר טוב מהנוכחי בניקוד. עם זאת, עשיתי ניסוי עם כמה פונטים, בEffib/פונטים. אשמח לשמוע לדעתך מה נראה הטוב ביותר. --אפי ב. 09:35, 12 נוב' 2004 (UTC)

חתכי דדקינד[עריכת קוד מקור]

האם אתה מכיר את הנושא ותוכל ליצור ערך העוסק בהם? תודה. יובל מדר

בצורה מרפרפת בלבד. בכל הנוגע לבנייה של הממשיים, אני מכיר הרבה יותר טוב את רעיון ההשלמה באמצעות סדרות קושי. מה שכן, מכיוון שהנושא מסקרן אותי, אני אקח את ההצעה שלך כאתגר ואנסה לקרוא קצת עליו. גדי אלכסנדרוביץ' 14:00, 13 נוב' 2004 (UTC)
אני יודע שהעניין מכוסה בקפידה בספרו של מייזלר, בהוצאת אקדמון. Amitayk 14:17, 13 נוב' 2004 (UTC)
מיזלר הוא המקום שבו נתקלתי בו לראשונה, וכנראה גם זה שבו אני אתחיל לקרוא עליו, אבל מקור אחד רחוק מלהיות מספיק. גדי אלכסנדרוביץ' 14:21, 13 נוב' 2004 (UTC)

הודעת עריכה[עריכת קוד מקור]

היי גדי. שמתי לב שאתה מעיר בהיסטוריה על ערכים חדשים כי הם תחת עריכה. האם תוכל להוסיף בפעמים הבאות הודעת עריכה? בתודה מראש. Amitayk 16:09, 18 נוב' 2004 (UTC)

הכוונה כלל איננה להרתיע או למנוע ממשתמשים אחרים לערוך את הערכים שאני כותב. אני אף פעם לא מעלה ערך בזמן שאני עובד עליו, וגם לא מאמין בהעלאת ערכים "שלמים". אני פשוט מציין על ערכים שיש עוד הרבה עבודה לעשות בהם, כדי שאם יראה מישהו שהעליתי את הערך, ידע שהוא מוזמן להצטרף לחגיגה. זה עבד מצויין בערך נורמה (מתמטיקה), למשל. גדי אלכסנדרוביץ' 21:08, 18 נוב' 2004 (UTC)
הבנתי. אם כך אני חושב שיש להדביק הודעת קצרמר על המאמר. לשיקול דעתך. Amitayk 22:02, 18 נוב' 2004 (UTC)
לטעמי כבר עכשיו מכיל המאמר מספיק מידע כדי שלא להיחשב קצרמר (זה בדיוק מה שיודעים תלמידי קורס אינפי 1, וזה לא מעט) אבל אתה מוזמן לשים הודעה שכזו אם אתה חושב שזה מתאים ושלעת עתה זה יעזור במשהו. גדי אלכסנדרוביץ' 22:29, 18 נוב' 2004 (UTC)

שלום גדי, בקשר למערכות גרפיים אני עובד על זה לאחרונה ומנסה לייצור מערכת שתהיה טובה לויקיפדיה בלי תיכנות, והנוסחאות הם חלק מהדבר. הנה דוגמא.

כותרת הגרף

47

207

452

214

97

שנת 2000 שנת 2001 שנת 2002 שנת 2003 שנת 2004 מספר

--אפי ב. 14:37, 26 נוב' 2004 (UTC)

אני בהחלט מתרשם לטובה ולוקח חזרה את מה שאמרתי עד עכשיו, זה נראה יפה מאוד... אם תוכל ליצור תבנית של זה, זה יהיה מעולה. גדי אלכסנדרוביץ' 14:44, 26 נוב' 2004 (UTC)

רציתי להתייחס שם למה שהכרתי כ"אקסיומת החסם העליון" - לכל קבוצה חסומה מלעיל קיים חסם עליון - אבל הבנתי שלא מדובר באקסיומה אלא בתכונה של המספרים הממשיים הנובעת מהגדרתם. האם אתה יודע כיצד מסיקים תכונה זו ותוכל לציין אותה בערך? (לא קציתי לחטוא באי-דיוק ולהתייחס למשפט כאל אקסיומה) יובל מדר

ובנוגע להורדת ההקדמה, היא נעשתה בטעות, סליחה. יובל מדר
האקסיומה לא תקפה תמיד, כמובן, אלא רק עבור קבוצות מסויימות - ביניהן גם המספרים הממשיים. באופן עקרוני התכונה הזו מוגדרת מבנייתם של המספרים הממשיים כך שיהוו מרחב שלם, שבו כל סדרת קושי מתכנסת (חתכי דדקינד תוקפים את זה בצורה עוד יותר ישירה, אם אני לא טועה). להוכיח את זה פורמלית אני לא יודע, ולכן אני אצטרך לקרוא עוד קצת בנושא לפני שארחיב שם. זוהי בהחלט לא אקסיומה מהסוג של "ככה נראה לנו הגיוני, תתמודדו" (אקסיומות כאלו לא קיימות ממש במתמטיקה של זמננו). גדי אלכסנדרוביץ' 19:24, 26 נוב' 2004 (UTC)

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי במזנון

גילגמש

היי גדי, הייתי שמח לראות את הצבעתך במזנון. בברכה SHIMONSHA 19:59, 9 דצמ' 2004 (UTC)

בתגובה ל "בוט שייצור אוטומטית ערכים יפים כמו 42 (מספר). הלוואי עלינו שפרט להכנסת התבנית הוא ידע לעשות משהו אחר", באותה ההזדמנות אפשר לייצר בוט של שאלות :-) מנצ'קין

תבנית מספר שלם[עריכת קוד מקור]

היי, בתבנית Template:מספר שלם למה בעצם יש את הפרמטר "כותרת מספר", אם בפועל מדובר בקישור קבוע לערך מספר שלם? ראה למשל 21 (מספר), 42 (מספר), 11 (מספר) וכו'. האם התכוונת שבכותרת יופיע המספר עצמו (21)? בברכה, ערןב 09:15, 12 דצמ' 2004 (UTC)

אתה צודק, זה באמת מיותר, כי בתבנית ממילא נשתמש רק עבור מספרים שלמים. גדי אלכסנדרוביץ' 10:24, 12 דצמ' 2004 (UTC)

הערה ביקורתית[עריכת קוד מקור]

שלום, גדי
לדעתי מוטב לכולנו שתמשיך לעשות חיל בערכי המתמטיקה ותחדל ממאמציך להביא לכאן כותב שצפוי לגרום יותר נזק ובלגן מחכם חנוכה ומ-SHIMONSHA ביחד. מה עוד שהלבביות המוזרה שאתה מפגין כלפיו מביאה אותך להגן על ערכים שאין מקומם בויקיפדיה שש"ז 19:19, 15 דצמ' 2004 (UTC)

אם תעיין בדברים שכתבתי מזה זמן לא מועט כבר, תראה שאני מאוד מודאג מהיד הקלה על הדק המחיקות, שהולך ונהיית קלה יותר ויותר עם הזמן. לכן אין כאן לבביות מוזרה, אלא דאגה אמיתית מכך שאנחנו הופכים לקליקה סגורה שמוחקת בשרירותיות ערכים שלא מוצאים חן בעיניה. ייתכן מאוד ש-idan הוא טיפוס שאי אפשר להתדיין איתו או להגיע להסכמה - אבל לא ראיתי שניסיתם (ייתכן שזו טעות שלי). בכל מקרה תודה על הביקורת ואקח אותה לתשומת לבי, בתקווה שגם אתם תעשו את אותו דבר. גדי אלכסנדרוביץ' 20:09, 15 דצמ' 2004 (UTC)
קודם כל ניסינו. אומנם לא בדיונים ארוכים, אבל מי כמוך יודע שאין זמן לזה. החדש, הוא זה שצריך לקבל את חוקי המקום ולא המקום הוא זה שצריך לקבל את חוקי החדש. הבחור בא ושינה את הערך באופן שרירותי, בצורה החורגת מהמתכונת המקובלת. אני רואה במקרה שלו ובמקרים דומים ניסיון מצידם של אנשים מסוימים לפרש את ויקיפיה כפורום פתוח, בו כל אחד רושם את מה שיש לו להגיד. ויקיפדיה איננה פורום ואיננה מילון. אתה יודע שבשמחה רבה היתי מוחק כמה מאות קצרמים שכל תרומתם לידע האנושי מסתכם בשורה וחצי שמפרשת את שם הערך. אני משתדל לשמור על נייטרליות בערכים וקשה להאשים אותי שניסיתי להשפיע בהתאם לדעתי על ערכים באופן שרירותי. לעולם לא ניסיתי להסתיר את דעתי בדפי השיחה והתנגדתי לפסקאות שלמות ואף לערכים מלאים. יחד עם זאת לעולם לא פעלתי באופן שרירותי ותמיד יזמתי דיון לפני שינוי גורף כלשהו. בנוסף לכך, אני מנסה (לא תמיד בהצלחה) ללכת לפי המדניות הקיימת. הפסקתי למחוק הגדרות מילוניות וקצרמרים איומים (ראה לעיל). אני לא חושב שאפשר לקרוא לויקיפדיה קליקה סגורה, להפך. לסיכום, אני שמח מאד מהתפתחותה של ויקיפדיה, לכניסת חברים חדשים כמו רמי שתורם המון במיון הערכים ופיתוח פרויקט הפורטלים לצד כתיבת ערכים, בחורים צעירים כמו QWERTY, שכתב מאמר ארוך ויפה על הממלכה החיתית, מספר מאמרים על ההיסטוריה הצבאית וצייר כ-10 תמונות וחברים חדשים נוספים. ויקיפדים כאלה צריכים לקבל את כל העזרה האפשרית ואני תמיד משתדל לעזור כמה שאפשר, אך מקרים של השחתה, הכנסת דעה אישית והתנהגות בריוניות אינם מקובלים עלי ואני רואה בהם פגיעה בפרויקט היפה הזה. גילגמש 20:35, 15 דצמ' 2004 (UTC)
אני מתנצל, לא ברור לי על מה אנחנו מדברים כרגע. אתה אומר שהוא בא ושינה ערך, אבל חשבתי שהדיון היה על ערך שהוא כתב מאפס (המיצובישי) ונמחק ללא דיון מקדים בעניין. אני בהחלט מסכים שויקיפדיה היא לא פורום ולא מילון, ויש ערכים שצריכים להימחק ממנה - אבל אני רוצה לוודא שהם זוכים ל"משפט הוגן" לפני שהם נמחקים. זה הכל. צר לי שאתה כותב "הכנסת דעה אישית" באותה שורה עם "השחתה" ו"התנהגות בריונית". בעוד שני האחרונים בלתי מקובלים לחלוטין, הראשון הוא בלתי נמנע כמעט - ולכן, גם אם יש לפעול נגדו, אין לעשות זאת באותם אמצעים שבהם מטפלים בהשחתה. בכל מקרה, אני סבור שהביקורת ההדדית הועברה ולא יועיל הרבה אם נמשיך לשפוך מלל בעניין. אנחנו יכולים לקבל אותה או שלא לקבל אותה, אבל לא יעזור להמשיך לדוש בכך. גדי אלכסנדרוביץ' 21:13, 15 דצמ' 2004 (UTC)
בהחלט אין טעם בדיון מייגע. קיבלתי את הערותיך בקשר "אצבע קלה מדי על כפתור המחיקה" ואשתדל להמנע מכך ככל האפשר. לגבי דעה אישית, הכוונה היתה לדעה אישית, המטה באופן חריג את הערך. גילגמש 05:46, 16 דצמ' 2004 (UTC)

הלמה של קנטור[עריכת קוד מקור]

שלום. אנא שים לב לשינוי שבוצע בערך הלמה של קנטור. בברכה, ערןב 09:45, 22 דצמ' 2004 (UTC)

מדובר בתיקון של שגיאת הקלדה אומללה שלי. יש סיבה מיוחדת שהפנית אותי אליו? אני עוקב אחרי הערכים שאני כותב, אז הייתי שם לב לזה בעצמי (תודה בכל מקרה). טוב לראות שהסתמכות עיוורת על המתקן האקראי עובדת לפעמים (אם כי אני צריך להתחיל לעבור על כל הערכים שכתבתי ולחפש שגיאות, באמת. תמיד מוצאים). גדי אלכסנדרוביץ' 10:51, 22 דצמ' 2004 (UTC)
כיוון שתרמת כל כך הרבה ערכים, חששתי שמא אולי תפספס את זה. ואתה, בעיני, סמכות מוסמכת לעניין. בברכה, ערןב 11:07, 22 דצמ' 2004 (UTC)

אנא תעיף מבט בהתפלגות נורמלית, ההגדרה נראית לי לא מדויקת, אך אני לא בקיא במתמ' על מנת לקבוע זאת. גילגמש 21:29, 27 דצמ' 2004 (UTC)

גם אני לא בקיא מספיק בהסתברות (עדיין?) כדי לקבוע זאת. ההגדרה מזכירה את מה שלמדתי בשעתו - אבל לא למדתי בצורה רצינית, ואני גם לא זוכר טוב. גדי אלכסנדרוביץ' 05:11, 28 דצמ' 2004 (UTC)

אינטגרל לא מסויים[עריכת קוד מקור]

ראה את שאלתי בשיחה:אינטגרל. יובל מדר


שלום גדי, אנא שים לב למיזם החדש שאני מנסה להרים. אשמח אם תוכל לתרום בו. מה דעתך על רשימת הפירסומים האנגלית במדעי המחשב? תודה, APH 06:02, 3 ינו' 2005 (UTC)

ההכרות שלי עם מאמרים בפרט, ומאמרים פורצי דרך בכלל, היא ירודה למדי. התחום הזה נוגע יותר להיסטוריה של המדע מאשר למדע עצמו, ובתחום הזה אני חלש אפילו יותר מאשר במדע עצמו, ולכן לא ברור עד כמה אני אוכל לעזור לך.
רשימת הפירסומים רק בתחילת דרכה, כמובן. גדי אלכסנדרוביץ' 12:27, 3 ינו' 2005 (UTC)
גם אני חשבתי כך לפני שהתחלתי לעסוק בזה. תעיף מבט ברשימת הפרסומים מבמדעי המחשב הגרסה האנגלית.
אני מניח שתמצא שחלק ניכר מהמאמרים מאד רלוונטים לתחום עד היום. אמנם במדעי המחשב זו לא חוכמה גדולה, מאמרים מלפני 30 שנה הם כבר קלאסיים אולם יש דוגמאות לכך גם בתחומים אחרים. לאור ניסיוני האישי, אני ממליץ לך לקרוא את המאמרים הקלאסיים ולא את חומר הלימוד ה"מועבד". אני הופתעתי לגלות עד כמה הם יותר ברורים, מרחיקי ראות וקצרים (!) מהעיבודים החדשים.APH 12:44, 3 ינו' 2005 (UTC)

שלום,
תשים לב בבקשה להצעתי במזנון בקשר לעיטורי ויקי. הרעיון הוא להעניק עיטורים על תרומה יוצאת מגדר הרגיל לויקי, בדומה לויקיפדיה האנגלית שממנה שאבתי את הרעיון.
תודה,
גילגמש 12:37, 7 ינו' 2005 (UTC)

שלום גדי, שמתי לב שאתה עוסק בקצרמרים, האם תוכל לשים לב לשאלתי ב-Category talk:קצרמר? תודה, דורית 20:07, 8 ינו' 2005 (UTC)

שינוי שינוי קווים מנחים לכתיבת ערכי אישים[עריכת קוד מקור]

שלום,
תשים לב בבקשה להצעתי לשנות ויקיפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים במזנון בהתאם לתוצאת ההצבעה אודות פריס הילטון. גילגמש 14:08, 9 ינו' 2005 (UTC)

איחוד רשימות[עריכת קוד מקור]

שלום,
ראיתי שהשתתפת בדיונים אודות איחוד הרשימה של יצירות נודעות ואהובות בספרות העולמית עם יצירות מופת בספרות העולמית. אולי תרצה להביע את דעתך בדיון שפתחתי אודות איחוד שתי הרשימות ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/יצירות נודעות ואהובות בספרות העולמית. גילגמש 09:44, 10 ינו' 2005 (UTC)

שיניתי את הצבעתך ל"מתנגד לאיחוד" בעקבות הערותיך. גילגמש 11:06, 10 ינו' 2005 (UTC)

זמן מינימלי לדיון[עריכת קוד מקור]

אנא ראה את הצעתי בנוגע לקביעת זמן מינימלי לדיון במזנון. בתודה אמיתי 14:29, 10 ינו' 2005 (UTC)


קטגוריות קצרמר[עריכת קוד מקור]

איך יוצרים קטגוריות קצרמר? רועי אסולין\Keiser_Soze 12:00, 11 ינו' 2005 (UTC)

פשוט שמים קישור לקטגוריה שלא קיימת, על ידי זה שמשתמשים בה כאילו היא קיימת. כלומר כותבים תבנית:קצרמר שםהקטגוריה. מקבלים לינק אדום. נכנסים אליו, ומדביקים בפנים את מה שמופיע בתבניות הקיימות של קצרמרים. משנים את השם לשם המתאים, מוסיפים תמונה אם יש, ושומרים. אחרי זה מעדכנים את הרשימה הגדולה. כדי להיכנס לתבנית קיימת, פשוט תערוך דף שבו משתמשים בו, ובדף העריכה למטה (אחרי ה"שמור דף") יהיה לך קישור לתבנית. גדי אלכסנדרוביץ' 15:10, 11 ינו' 2005 (UTC)

גופות ושות'[עריכת קוד מקור]

בעקבות דבריך בדיון אודות צילומי חלקי גופות, אני מזמין אותך להתרשם מהתמונה, המופיעה בלינק מהמזנון. גילגמש 20:58, 11 ינו' 2005 (UTC)

רנורמליזציה[עריכת קוד מקור]

הי גדי. קודם כל, תודה על הקישור. קראתי ונהניתי (אני תמיד נהנית לקרוא משהו חדש, גם אם זה משהו שידעתי ושכחתי (אני מצפה בקוצר רוח לימי האלצהיימר D-:), אם כי אני לא בטוחה שזה המקרה).

לגבי תוכן הערך, ובמיוחד המשפט האחרון:

התחלתי לכתוב לך תשובה מפורטת, ותוך כדי כך חשבתי לעצמי שאולי עוד קוראים של הערך ישאלו שאלה דומה. לכן העברתי את ההסבר לשיחה:רנורמליזציה. אתה מוזמן לקרוא את ההסבר שלי שם.

הערות והארות יתקבלו בברכה. חשמלית 10:18, 16 ינו' 2005 (UTC)

בעיית הניווט בויקי ועיצובו של העמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

שלום,
ראה בבקשה את הצעתי לשנות את עיצוב העמוד הראשי ולפתור את בעיית הניווט והפורטלים במזנון. תודה. גילגמש שיחה 09:30, 24 ינו' 2005 (UTC)

הזמנה להשתתף בקביעת חוקי הדיון[עריכת קוד מקור]

זוהי הצבעה מיוחדת, הקובעת את חוקי הפרלמנט. הצבעתכם חשובה, אנא השתתפו בהליך זה. נא לא לפתוח דיון על כל סעיף וסעיף ולהסתפק בהערת שוליים בלבד.
על הפרק עומדים 4 סעיפים - 1. מינימום משתתפים לקביעת תוקפו של הדיון. 2. זמן מינימום להצבעה. 3. פרק זמן מינימלי לדיון חוזר 4. הצבעות הדורשות רב מיוחס.

אחרי קבלת הנוהל החדש כל ההצבעות יתקיימו במזנון. אפשר לעקוב אחרי ההצבעות ב-רשימת הצבעות. לא ישלחו עוד בזמנות אישיות להצבעה בדיונים. מי שירצה להשתתף יהיה חייב לעקוב אחרי רשימת ההצבעות

להצבעה --- > ההצבעה

הבהרה בנוגע לשימוש בלשון זכר: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, ננקטת לעיתים לשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה.


בברכה,

גילגמש שיחה

נגיסה בפאי[עריכת קוד מקור]

היי גדי. האם תוכל, כאשר אתה מטפל בתוספות של הטרול, קודם כל לשחזר לגרסה הפרה-טרולית (כשאתה שומר את השינוים של הטרול בצד) ורק אז להוסיף את התוספות שיש להשאיר? חשוב גם לשמור על החזית האחידה של "אין מקבלים את תרומתו של טרול", ולו רק לשם שמירת השקט בבית ועזרה בשמירה על אחדות השורה בטיפול בו. אני חושב שאם נשקלל את העלות מול התועלת, זהו הצירוף המשתלם ביותר. בברכה, ערןב 08:40, 31 ינו' 2005 (UTC)

אם תעיף מבט בהיסטוריה של הערך תראה שגילגמש כבר טרח לשחזר (ולנעול) לגרסה הפרה טרולית, ואני בסך הכל העתקתי את התוספות של הטרול שהסכמתי איתן מהגרסה שלפני השחזור. חוץ מזה, כבלבניסט אתה ודאי פועל על פי האקסיומה שהפוליטיקאים חכמים לפחות כמוך, אז מדוע לא להחיל זאת גם על חנוכה? אתה לא חושב שהוא טיפש מספיק כדי שיחשוב שלא מקבלים תרומות ממנו אם נעתיק את התוספות שלו רק אחרי שנשחזר לגרסה שמלפני התוספות (למרות שבמקרה הנ"ל לא מדובר בתוספות של חנוכה אלא בתרגום הערך האנגלי) גדי אלכסנדרוביץ' 09:35, 31 ינו' 2005 (UTC)
כבלבניסט אני חושב דווקא על אנשים כמו גילגמש שנפגעים מהעובדה שאנחנו מקבלים תוספות של טרול. אני חושב שבדרך זו נוכל להשיג קונצנזוס - מצד אחד, לא תהיה הכרה רשמית בתרומה של טרול, ומצד שני, נרוויח כל תוספת שהיא גם במקרה נכונה. בברכה, ערןב 10:40, 31 ינו' 2005 (UTC)
כקפיטליסט, אני חושב שהיחיד שפוגע בגילגמש הוא גילגמש עצמו ושאם הוא נפגע מכך שחנוכה כותב מידע אבל לא מזה שאני משחזר אותו הוא עובד על עצמו, אבל אני מסכים איתך, ואכן כך נהגתי במקרה הזה. בכל מקרה אני מתנגד בתוקף לגישה שקוראת להעיף לכל הרוחות את מה שחנוכה מעלה רק כי מישהו שונא אותו - התוצאה של זה היא פגיעה בויקיפדיה. על המוחק במקרים כאלו, ואפילו אם הוא מוחק, לקרוא למישהו שיש לו כוח לעבור על התוספת ולבחון האם ראוי לשלב אותה בערך או לא. גדי אלכסנדרוביץ' 11:14, 31 ינו' 2005 (UTC)
הורד בבקשה את ההגנה על פאי יש עוד דברים שצריך להוסיף על זה. ואם אפשר תוריד את ההגנה המיותרת גם על קוקאין ועל גרון עמוק (סרט).
לא אני שמתי את ההגנה ואיני מעורה בסיבות המדוייקות שבגללן הושמה, ולכן אני מעדיף לא להיות זה שיוריד אותה. אני מציע לך לעבור לעת עתה לעריכת ערכים שלא יעוררו מחלוקת - ונסה לא להעתיק חלקית טקסטים כך שאתה אפילו לא מתרגם אותם במלואם. כמו כן זכור שמה שכתוב בויקיפדיה האנגלית אינו קדוש, ואם משהו כתוב שם אין זה אומר כלל שצריך או רצוי להעתיק אותו לערך העברי המקביל, או שבכלל צריך ערך עברי מקביל. גדי אלכסנדרוביץ' 14:27, 31 ינו' 2005 (UTC)

שלום גדי,
בודאי שמת לב לדיונים במזנון בנוגע לעיצובו של העמוד החדש. אחד השינויים העיקריים בעמוד החדש הוא הפורטלים, שיקבלו במה מרכזית יותר מאשר בעמוד הראשי הנוכחי. לצורך הענין נפתחים פורטלים חדשים ופורטלים ישנים עוברים שינוי. השינוי העיקרי הוא אוטומטיזציה של הפורטל. במקום להפנות לערכים סטטים, אני מנסה להפנות לקטגוריות המתאימות. זה גורם לכך, שאין או כמעט אין צורך לעדכן את הפורטל, כי הוא מתעכדן בלאו הכי דרך הקטגוריות. הפורטל הנוכחי של המתמ' מפנה רק לערכים סטטים, לכן כדאי להתאימו לתבנית החדשה. הידע שלי במתמ' מוגבל למדי ומסתכם בהשכלה תיכונית ממוצעת. אני פשוט לא יודע מה הוא התחום הראשי ומה הוא תת התחום בתחום הראשי, לכן אני אתקשה לבנות את הפורטל לבד. אודה לך מאוד אם תסכים להתאים את הפורטל למבנה החדש. לדוגמא ראה את פורטל:ספורט, פורטל:גאוגרפיה, פורטל:היסטוריה, פורטל:מדעי החלל.
בברכה,
גילגמש שיחה 13:17, 2 פבר' 2005 (UTC)


לא יפה מצידך לא לענות. לפחות היית אומר שאתה לא רוצה, הייתי פונה למישהו אחר. גילגמש שיחה 08:50, 4 פבר' 2005 (UTC)

האמת שלא עניתי כי תכננתי לעשות את זה, ובחוסר אחריות שכחתי אחר כך. אני אעשה את זה עכשיו, וקבל את התנצלותי. גדי אלכסנדרוביץ' 09:23, 4 פבר' 2005 (UTC)
מתקבלת. גילגמש שיחה 09:28, 4 פבר' 2005 (UTC)