שיחת משתמש:Eman/ארכיון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מהיכן לדעתך היכרותי עם הנושא?

התשובה ברורה. הכרותך שלך היא החידה הנוכחית. ככל הנראה הינך תושב משגב

אלון 19:14, 1 פבר' 2004 (UTC)


ממש ממש לא. אני יליד ותושב באר שבע (וייסדתי את הערך הזה וכתבתי את רובו, נכון לעכשיו). מאיפה אני מכיר את הנושא? קראתי פעם או פעמיים כתבות על זה. eman 20:23, 1 פבר' 2004 (UTC)

________________________________________________________________________________

שלום eman שמי אורן מירון אתה הערת על אחד מהערכים שלי ואני רוצה להגיד לך למה כתבתי אותו קראתי באתר כל אסטרונומיה כי אני מבין בנושא ורציתי לבדוק אם יש מה לתקן ואז ראיתי שסיפרו על חגורת האסטרואידים שנמצת בין מאדים לצדק והכלתתי לכתוב את התאוריה הזאת שהיא לא שלי אלא היא מתוך כתבה

ליעתיך אורן

ברור שלא המצאת את התיאוריה הזו. אבל מה שכתבת אפשר להוסיף לערך קיים. זה לא היה ראוי לערך משלו. כמו כן ממש ממש לא נהוג לכתוב בערך עצמו מי כתב אותו.מי שרוצה לדעת את זה יכול להסתכל ב"גרסאות קודמות". eman 11:15, 8 פבר' 2004 (UTC)


שתי שאלות:

  1. כרגיל מטריד אותך בנושא עברית. אתה לא חושב שגרביטציה צריך להיות תחת הכותרת כוח הכובד או פשוט כבידה. למה לועזית אם יש מילה ברורה ונפוצה בעברית?
לא אני פתחתי את הערך הזה. ואם פתחו אותו דוקא כ"גרביטציה", כנראה שיש סיבה. בכל אופן, אם כבר אז "כבידה", ולא "כוח הכובד".
  1. יש פה ערך חוקי התנועה של ניוטון. למיטב ידיעתי אלו הם לא חוקי תנועה כמו למשל חוקי גליליאו (וטרנספורמציות לורנץ?). ידיעתי טובה? צריך לשנות לחוקי הכוחות של ניוטון?Pasteran 18:16, 11 פבר' 2004 (UTC)
דוקא אני לא חושב שטרנספורמציות גלילאו או לורנץ נקראות "חוקי תנועה". לגבי הערך על חוקי ניוטון, דוקא נראה לי שזה בסדר, אבל אני לא בטוח. צריך להסתכל בספרים לראות אם קוראים לזה גם "חוקי התנועה של ניוטון". אני הייתי קורא לערך פשוט "חוקי ניוטון", אבל צריך יהיה לשנות גם 8 ערכים שמובילים לערך הזה.

אימן היקר!

עקבתי אחרי הדיון סביב יציאת מצריים.

אני מבקש ממך שלא למחוק ערים בלא שיחה מקדימה שתבאר את הדברים, ובוודאי לא לפני שהשיחה הסתיימה.

חכה מעט, ראה את התגובות. בקש מאחרים להגיב. מחיקת ערכים הינה מעשה אלים, היזהר איתה.

הוויקיפדיה לא נועדה לקרבות, מלבד במקרים ברורים וחד-משמעיים של השחתה.

בהערכה,

אלון 22:49, 20 פבר' 2004 (UTC)


דבריך לבליזובסקי בשיחה על בריאת העולם - כדורבנות!

לא משנה .


עריכת אירועים היסטוריים[עריכת קוד מקור]

ברכותי / תודתי על העבודה הרבה והמצוינת שאתה עושה בעריכה של האירועים ההיסטוריים. מכיוון שגם אני מתעסק בזה "פה ושם", אני יודע עד כמה זה מייגע.
והערה: למה לכתוב מ. או נ. במקום לכתוב מפורשות: נפטר / נולד - תחשוב על הקוראים המזדמנים - קשה לי להאמין שכולם יקלטו את ה"מסר". ואתה בוודאי לא עושה זאת כדי לחסוך בתווים.
המשך תרומה פוריה ^^ דוד1 02:08, 18 מרץ 2004 (UTC)

תודה רבה על המחמאות. זה אכן הרבה יותר מייגע ממה שחשבתי. לבדוק האם התאריך באמת כזה משמעותי, או שאולי זה רק משמעותי לקורא האנגלי. לראות איך לכתוב שמות בעברית, והאם הם כבר מופיעים, וכו'.
דוקא כן נראה לי שזה מובן ככה, עם קצת הגיון פשוט. השיקולים הם: א. עצלות. ב. איך שזה נראה. איכשהו זה נראה לי יותר מדי "עמוס" וארוך כשכותבים את המילים המלאות. לכתוב נ. מ. נראה לי משום מה יותר מקצועי, ויותר נכון "גרפית". אבל אני לא אצא על זה למלחמות. מה אתה אומר?
וחוץ מזה תתפלא, אני מסוגל לעשות דברים בשביל לחסוך תווים. למשל למחוק רק חלק ממילה, ולהשתמש בחלק מהאותיות שלה בשביל המילה החליפית... כל אחד והמוזרויות שלו eman
גמני לא אוהב את מ./נ.. במיוחד לא את נ. - תמיד אני מתבלבל בין נולד לבין נפטר...
קראטון 21:48, 18 מרץ 2004 (UTC)
EMAN - איו צורך שתעתיק את מה שכתבתי לך כאן לדף השיחה שלי. התחלתי וכתבתי בדף השיחה שלך, רצוי שתגיב גם כן בדף השיחה שלך. זו תהיה הבעיה שלי לעקוב אחרי התשובה שלך. מקסימום רשום לי הודעה / תזכורת (בדף שלי) שיש לי מענה בדף שלך.
חוץ מזה, כל שיטת התקשורת הזו היא די טיפשית, ואני מקווה כי זה ישתנה מתישהוא ^^ דוד1 03:47, 19 מרץ 2004 (UTC)

ויליאם כהן

אימן - הקביעה שמינוי שר ממפלגת האופוזיציה הוא אירוע נדיר יחסית, מופיעה במהדורה האנגלית של ויליאם כהן... האם יש לך מקור אחר לסמוך עליו? גימפל תם 21:22, 18 מרץ 2004 (UTC)

מהכרותי עם הפוליטיקה האמריקאית. הם צריכים להראות איזו רוח של "bipartizanship". לדוגמה, גם בקבינט של בוש יש חבר דמוקרטי eman

תשובה להערותיך[עריכת קוד מקור]

הצעת שבויקיפדיה:היום בהיסטוריה יהיה כל פעם 10 ימים קדימה ו-10 אחורה. הבעיה היא שזה בלתי אפשרי, אלא אם כן אצור 365 דפי היום בהיסטוריה, אחד לכל יום, וזה לא מעשי. הברירה שבה בחרתי היא דף שיכיל את כל ימי החודש הנוכחי. הדף מתעדכן אוטומטית בסוף כל חודש, כך שב-1 באפריל יופיעו שם כל התאריכים של אפריל.
מכיון שביקשת, הלכתי בכל זאת צעד אחד נוסף, ויצרתי שנים עשר דפים נוספים - אחד לכל חודש - מלבד הדף הראשי שמשתנה אוטומטית, כך שכעת אפשר לערוך את כל התאריכים בכל שלב. אפשר להגיע לדפים אלו מויקיפדיה:היום בהיסטוריה, בסוף העמוד.

את הקישור ליום הנוכחי בויקיפדיה:עריכת העמוד הראשי החזרתי, מכיון שישנם משתמשים שבדרך כלל מעוניינים דוקא בו. אני, למשל, לא כל כך עוקב אחרי השורות של הימים הבאים, אבל כאשר אני רואה את השורה של היום הרבה פעמים צץ לי רעיון לתוספת או לשינוי לשוני ואני רוצה להגיע אליה ולתקן אותה. חוץ מזה, עדיף שתהיינה למשתמש יותר מדי אפשרויות מאשר פחות מדי.

אגב, כל הכבוד לעבודתך העקבית בעריכת ערכי הימים ו"היום בהיסטוריה" הקרובים.

נפתלי 01:21, 28 מרץ 2004 (UTC)



עמנואל שלום,

שתי הערות לגבי מונה גייגר:

  • הייתי בטוח שכפיסיקאי בוודאי שמת לב שהכיתוב המקובל בוויקפדיה ל-Neutron הוא נייטרון ולא נויטרון. לכן מאד הופתעתי שתיקנת במונה גייגר את הכיתוב לנויטרון.
  • מדוע הורדת את המשפט: "המכשיר מודד את מספר החלקיקים שעוברים בו לשנייה."?
אביהו 05:23, 28 מרץ 2004 (UTC)

שלום אביהו.

  • אני לא שיניתי את זה לנויטרון. זה ככה היה במקור שלך, אתה יכול לבדוק. והאמת היא שאני לא רגיל לכתיב נייטרון, אז לא שמתי לב לחוסר האחידות.
  • הורדתי את המשפט הזה כי הוא לא מדוייק. מונה הגייגר נותן אינדיקציה למספר החלקיקים שפוגעים בו (אגב, הוא לא מונה את כל החלקיקים, ובקרוב אני אוסיך על זה). אפשר לתת אינדיקציה קולית, כמו שכתבת, ואפשר למנות את מספר החלקיקים לשנייה. זה כבר תלוי במה עושים איתו.

eman


היום בהיסטוריה[עריכת קוד מקור]

תיקנת בעיה שיצרתי, ויצרת בעיות חדשות.

התחלתי את פרוייקט התבניות של היום בהיסטוריה ב-11 במרץ, יומיים מאוחר מכדי לשים לב מיד להבדל שבין תבנית CURRENTMONTH (שנותנת 03 לחודש מרץ) לבין CURRENTDAY (שנותנת 3 ליום השלישי בחודש). כך נוצר הבאג שגרם לכפילות בערכים. מצאת את מקור הבעיה ותיקנת אותה, אבל השארת שלושה חורים חדשים.

  • החור הקטן: ישנם ערכים כפולים. למשל - Ann0401 ו-Ann041.
  • חור מעצבן: הערכים לא ברורים. לך תנחש מה המשמעות של Ann121... (זה 1 בדצמבר, כי 21 בינואר הוא Ann0121, אבל זה כבר לא אינטואיטיבי.)

נפתלי 17:08, 1 אפר' 2004 (UTC)

שלום נפתלי.
הבנתי מה קרה ולמה.
אני טיפלתי רק בדבר הכי דחוף, מתוך תקווה שאתה יכול לעשות את השינוי באופן אוטומטי בקלות בשאר. אם צריך לעשות את זה ידנית אז אני יכול לעשות את זה בעצמי. זה מן הסתם יפתור את שני החורים הראשונים (+ מחיקה של Ann041 שאני חושב שהוא היחידי שכבר קיים).
אני מניח שאי אפשר לגרום ל CURRENTDAY לתת ערכים כמו 04, כי אז נקבל 04 באפריל במקום 4 באפריל, מה שאומר שעם החור המעצבן נצטרך לחיות. או שאפשר לעשות שני סוגי CURRENTDAY? או שיש לך רעיון אחר לפתרון?
eman
את השינוי שעשית צריך לעשות ידנית בכל 12 דפי החודשים. אני לא אספיק לעשות זאת בימים הקרובים, אם תעשה זה יהיה מועיל מאד.
OK, אבל קודם צריך להחליט מה בדיוק עושים eman
לגבי החור המעצבן יש לי רעיון, אבל קצת מרגיז ליישום. אפשר להוסיף מקף לפני ה-CURRENTDAY (למשל: Ann04-1, Ann01-21, Ann12-1 וכו'). הבעיה היא שצריך לעשות את זה בכל העמודים הרלוונטים (היום בהיסטוריה + 12 דפי חודשים + עריכת העמוד הראשי + עמוד ראשי וכו') וזה קצת מרגיז.
אם אתה רוצה לעשות את זה, הדרך הקצרה ביותר שאני מכיר היא כך: פתח חלון וורד במקביל לויקיפדיה, העתק אליו את כל הערך, החלף את כל המופעים של Ann{{CURRENTMONTH}} ב- Ann{{CURRENTMONTH}}- (או את כל המופעים של Ann04 ב- Ann04-, בהתאם לסוג הדף), העתק בחזרה לחלון העריכה ושמור.
השאלה היא האם בצורה הזו זה הרבה יותר ברור ככה שזה שווה את הטירחה? מה זה Ann בדיוק? ואם כבר הייתי שם d במקום מקף. ואולי m במקום Ann
eman
Ann = Anniversary - יום השנה. לא הייתי מוריד את האותיות Ann משם התבנית, מכיון שהן מלמדות על משמעותה. תוספת האותיות m ו-d אפשרית. בכל מקרה, אם הולכים על שינוי טוטאלי, אפשר להפוך את הסדר למקובל בארצנו - יום ואח"כ חודש. נפתלי
אגב, באנגלית (למדו מאיתנו...) קוראים לזה
{{msg:{{CURRENTMONTHNAME}}_{{CURRENTDAY}}_selected_anniversaries}}
נפתלי
הבעיה היא שהן לא מעידות טוב, ולראיה שהייתי צריך לשאול אותך. אם כבר להשקיע באותיות אז אולי עדיף לקרוא לזה Month03Day4 וכו'? דוקא נראה לי שכן יהיה יותר נוח לשים את היום בסוף, כי הוא משתנה. כשכותבים במפורש זה לא משנה מה הסדר המקובל. eman
לדעתי זה לא צריך להעיד על שום דבר. אי אפשר להשתמש רק בתאריך, מכיון שאם נרצה פעם ליצור סידרה מקבילה לענין אחר זה עשוי להיות מבלבל, לכן צריך להוסיף קוד קבוע שילווה את כל הסידרה. זה יכול להיות Ann, יכול להיות HB (היום בהיסטוריה) ויכול להיות כל דבר שתרצה. העיקר שיהיה.
אגב, אני יוצא לחופשת פסח ולא יודע אם תהיה לי שם גישה לרשת, אז אל תחכה לי... נפתלי
OK, הבנתי, אני מקווה לעשות את זה בימים הקרובים. ותהנה בחופשה! eman
נפתלי 22:50, 1 אפר' 2004 (UTC)

תלונות של חזי[עריכת קוד מקור]

אתה כלומניק תאב פרסום

נמאס לקרוא את הרשימה הזאת בכל יום.

חזי


חזי:

  1. אף פעם, אבל אף פעם אל תכתוב למישהו בדף המשתמש שלו. בשביל זה יש דף שיחה.
  2. אף אחד לא הכריח אותך להכנס לדף המשתמש שלי, בודאי לא כל יום. אני תוהה מה גורם לך להכנס אליו כל יום, זה נשמע כמו הפרעה נפשית. אני בעצמי נכנס אליו לעיתים רחוקות ביותר.

eman


תורת הכאוס[עריכת קוד מקור]

אני בטח אצטער שהתערבתי, אבל... את הדיון (אם אפשר לקרוא לזה כך) עם ועל רפאל לירז תנהלו בבקשה בדפי השיחה שלכם. דף השיחה של הערך מיועד לדיון בתכנים של הערך, והתקפות אישיות לא מקלות על הדיון ובדרך כלל לא מקדמות הגעה לפתרון מוסכם. וכן, אני ראיתי את השימוש של האלמוני בתקצירי-עריכה, וזה עוד יותר גרוע. Timtzeptel 20:31, 17 אפר' 2004 (UTC)



ריכוז הדברים שרפאל לירז כתב בשורות התקציר:

  • אולי מישהו יסביר את פשר ההתנהגות הזאת שבאה בהחפזות למחוק ערכים ובהתבטאות בוטה כלפי שותפים לעשייה?
  • אם המשתתף Eman סבור שהוא יכול לכתוב ערך טוב יותר שיוכיח זאת כעת,ולא ישאיר ערך חשוב ריק לגמרי!
  • המשתתף Eman מרתיע בהתנהגותו ויחסו משתתפים פוטנציאלים לטול חלק במלאכת הויקיפדיה.
  • יש להוקיע את המשתתף Eman על אופן התנהגותו ובטויים הפוגעים."ככה לא בונים אנציקלופדיה" ושיפסיק עם רגשי העליונות שלו שלא במקומם.


רפאל, אם יש לך משהו לומר, תאמר אותו פה, ולא בהערות ה"תקציר". מה אפשר לעשות, אתה לא מנהל את לוח הזמנים שלי, ואני גם לא צריך להוכיח לך כלום. תעשה לכולנו ולויקיפדיה טובה, ותמנע מלכתוב על עינייני פיסיקה, או על עניינים אחרים שאתה פשוט לא מבין בהם. זה יכסוך לך בושות, ולויקיפדיה התבזות.

ואם לא היית כל כך עקשן, וכל כך אטום להבנת רמזים ואפילו דברים מפורשים, לא הייתי צריך להיות בוטה.

eman

נא "שים עין" על מה שערכתי ב-23 באפריל, ותקן מה שנדרש. בתודה מראש ^^ דוד1 19:48, 20 אפר' 2004 (UTC)

שלום דוד
בדיוק רציתי לכתוב. קודם כל תודה על ההשקעה. אני שמתי לב לעניין עם הקווארק שלא תרגמת אותו בדיוק נכון. אבל אני צריך לבדוק האם בכלל יש משהו בדבר. הרבה פעמים יש בויקי האנגלית סתם שטויות בתאריכים. למשל על ה22 הם כתבו שהיתה סופר נובה ב1056. בסוף התברר שזו הסופרנובה של 4 ביולי 1054.
ועוד משהו - כבר דיברנו על זה בעבר, אבל לדעתי כתיבת השם באנגלית בדף היום מיותרת כמעט תמיד, ובודאי כשהערך בעברית כבר קיים. מי שרוצה למצוא את הבן אדם בויקי האנגלית יכול לעשות את זה בלחיצת שני כפתורים, על ידי הליכה לדף היום שם. וכשיש ערך בעברית על אחת כמה וכמה זה מיותר.
לגבי השאר אני אבדוק מחר.
eman

בהקשר לויכוח על יום העצמאות רציתי דווקא לשבח אותך. שנינו נמצאים בויקיפדיה כבר די הרבה זמן, וזו הפעם הראשונה שבה שמתי לב שאתה משתייך לשמאל הקיצוני. מאחר שיש לי עיניים חדות לכאלה, זה מפתיע אותי ומראה שאתה יודע לשמור על אובייקטיביות בדרך כלל, וחבל שסטית ממנהגך. לא משנה



שלום EMAN. כתבת שהערך מתכת איננו ברור. מה בדיוק היה לא ברור? אם תגיד לי, אשמח לתקן. ההגדרה המילונית של מתכת היא לפי אנרגיית הינון של האלקטרונים, היות ולכל היסודות יש תכונות מתכתיות. אנא תפנה את תשומת ליבי למקומות לא ברורים גילגמש 13:12, 28 אפר' 2004 (UTC)~


EMAN,
המטרה שלי לא היתה להוסיף להיום בהסטוריה ערכים לא קיימים אלא לכתוב ערכים לארועים חשובים. עקב הפסקת חשמל הופסקתי אתמול באמצע הערך "סקוטלנד" שאבד ללא שוב.
מאיר מ 10:46, 2 מאי 2004 (UTC)



תודה וכל הכבוד על העבודה היפה.

נותרו עדיין כמה תבניות בסגנון הישן, במחצית השניה של מרץ (ניתן לראות זאת בגירסה הקודמת). צריך להעביר אותם לשם החדש.

נפתלי 08:39, 14 אפר' 2004 (UTC)

עלודבר, ותודה על המחמאות
אני יודע שעוד לא העברתי אותן, אני העברתי רק 3 תבניות לוודא שהכל עובד נכון. אבל זה סה"כ הדבר הכי פחות דחוף, ואני תוהה האם אפשר להעביר ולמחוק אותן באופן אוטומטי (והאם כתיבת הדבר שיעשה את זה לא יותר מייגעת מלעשות את זה ידנית).
eman
אפשר לכתוב משהו אוטומטי, אבל זה יהיה מורכב יותר מלעשות זאת ידנית.
כדי להקל על הענין ערכתי להלן לינקים ישירים להעברה.
נפתלי


התפלגות[עריכת קוד מקור]

היי Eman. קודם כל, אני לא כתבתי את הערך התפלגות אלא בעיקר תרגמתי אותו מהערך המוצלח (לדעתי) בויקיפדיה האנגלית. לשאלתך, אני מבין מה כתוב בו, אבל זו לא חכמה, כי ידעתי את זה קודם. אני מסכים שנוסף על הדיון המפורט והטכני, רצוי שיהיה בערך גם הסבר אינטואיטיבי יותר (למרות שיש הסברים אינטואיטיביים יותר בערכים אחרים העוסקים בתורת ההסתברות), וגם דוגמאות קונקרטיות. רשמתי לפניי לנסות להוסיף את הדברים האלה, ותודה שהסבת את תשומת לבי לצורך בהם. Timtzeptel 17:09, 15 אפר' 2004 (UTC)

בתשובה להערותייך: אה, כן?! והערך בוזון יותר טוב?! :-) אבל זה ממש בצחוק. יותר ברצינות, אני חושב שכמו שאי אפשר לצפות שהערך "בוזון" יהיה מובן למי שלא יודע... (תעזור לי?) פיסיקה של חלקיקים (ורק במקרה לא זוכר מיהם הבוזונים. אגב, "בוזה" או "בוז", כמו יצרנית הרמקולים?), ככה לא חייבים לדרוש שהערך "התפלגות" יהיה מובן למי שלא יודע מה זה משתנה מקרי ומה זה הסתברות. בכל זאת, אני עדיין מסכים איתך ש:

  1. למרות שלא חייבים לדרוש, זה יהיה נחמד אם זה כן ייתן איזה מושג גם למי שלא יודע
  2. גם מי שיש לו מושג מה זה משתנה מקרי ומה זו הסתברות ("יש לו מושג" אין פירושו "יודע לצטט את ההגדרות" אלא "מבין מה זה ולמה זה טוב") עלול להיבהל מהערך בצורתו הנוכחית

ולכן,

  1. אני אנסה להרחיק כמה מהמושגים המבהילים מתחילת הערך, כך שעבור האוכלוסיה מהסעיף הקודם הוא יהיה יותר קריא
  2. אני אמשיך לחשוב איך לתת אפילו לאנשים שאין להם מושג (לפי ההגדרה הקודמת) לצאת עם משהו מקריאת הערך. היה לי רעיון אחד, ואחר כך הצצתי באנצקלופדיה העברית (שכמובן לא השתגעה להקדיש ערך לכל תת-מושג בתורת ההסתברות, אז יש לה ערך אחד בנושא), שלא נחשבת ידידותית-להדיוט, כדי לראות איך היא מתמודדת עם זה וזה נתן לי עוד איזה רעיון, אבל אני צריך עוד לחשוב מה לעשות.

בכל אופן, אני מציע להעביר את המשך הדיון, אם יהיה, לשיחה:התפלגות. Timtzeptel 16:33, 17 אפר' 2004 (UTC)

שלום, עמנואל

שני נושאים לי אליך.
  • ראשית, רודוס. האי נכבש ע"י האיטלקים מיד התורכים בשנת 1912 (טעות של 100 שנה. קורה. ראה en:Rhodes).
  • שנית, כפיסקאי תוכל בבקשה לבצע איחוד בין הערך הוותיק יחסית האפס המוחלט לערך שנפתח היום אפס מוחלט?
אביהו 20:20, 3 מאי 2004 (UTC)
שלום Eman, רק לאחר שסיימתי לשלב את הערכים האפס המוחלט ואפס מוחלט, שמתי לב לפנייתו של אביהו. בכל אופן השילוב שלי הוא בעיקר טכני, ונחוץ פיסיקאי שיבדוק את התוכן של הערך האפס המוחלט וערך נוסף שנולד משילוב זה, מוליכות על, כף שאתה מוזמן להמשיך במלאכה. דוד שי 04:10, 4 מאי 2004 (UTC)

ברצוני להתוודות ולהתנצל על השינויים המשחיתים שערכתי בויקיפדיה האנציקלופדיה החופשית.

עלי לציין כי לא אעשה זאת שוב.

לגוף המעשה: אכן הכנסתי שטויות בערכים וערכתי ערכי שטות חדשים, אך אלו היו מועדים למחיקה על ידי לאחר שהייתי מראה אותם למכר. זאת ועוד כי לא היה בדעתי להשחית, מכיון שגם אני השתמשתי בויקיפדיה לצרכיי הפרטיים ולא העליתי בדעתי להרוס למשתמשים אחרים.

בתקוה להבנה ולשיתוף פעולה פורה, freddy9

נא בדוק את התיקונים והתוספות שערכתי שם (הכל תורגם מויקי באנגלית). בתודה. ^^ דּוֹד1 05:02, 15 מאי 2004 (UTC)


שלום עמנואל,

לצערי אני נאלץ לדחות את בקשתך בנוגע לצ'ארלס לינדברג. הסדר שבו אני כותב ערכים יובהר בעוד כחודש (אם לא נחשת אותו עד עכשיו).

אביהו 19:11, 19 מאי 2004 (UTC)


שיחת משתמש:Eman/ארכיון


רציתי לשאול למה מה שעשיתי בדפי "היום בהיסטוריה" לא טוב. ומה אני צריך לעשות כדי שהיה טוב.?
nadav 22:28, 1 דצמ' 2004 (UTC)

התפלגות בולצמן[עריכת קוד מקור]

שלום עמנואל,

האם הערך האנגלי en:Maxwell-Boltzmann distribution מקביל לערך "התפלגות בולצמן" שכתבת?
אביהו 13:48, 26 מאי 2004 (UTC)

שלום אביהו
לא, התפלגות מקסוול בוצמן מדברת על התפלגות המהירויות בגזים אידאלים (זה החלק השני של מה שיש במאמר שם). זה בעצם מקרה פרטי של התפלגות בולצמן. התפלגות בולצמן זה מה שאני כתבתי, והם מזכירים אותה בהקדמה של הערך כל התפלגות מקסוול בולצמן. למרבית הפלא אין להם ערך עצמאי על התפלגות בולצמן. בערך על היפוך אוכלוסיה, כשהם מפנים לזה, הם מפנים לערך הראשי של מכניקה סטטיסטית.
eman 14:09, 26 מאי 2004 (UTC)

שלום עמנואל,

רציתי לשאול מאיזה מחלקה לפיסיקה אתה?

חוץ מזה, אני תוהה אם יש איזשהו ערך לכתיבת ערכים בפיסיקה בעברית. הרי ברור שכל מי שיש לו רקע מטמתי להבינם כבר יודע אנגלית, ואין סיכוי שנתחרה אם הוויקיפדיה האנגלית, ותירגום לעברית נראה לי קצת מיותר.

מנקודת המבט שלי, יש להגביל את מאמצי כתיבת הוויקיפדיה העברית לדברים שרצוי לקרוא דווקה בעברית - כמו קולנוע ישראלי, שירים עבריים, התנ"ך וכו' בנושאים אילו, זה מלאכותי ולא יעיל לקרוא או לכתוב באנגלית.

כמו כן יש צורך בערכים עם שמות משונים כמו אשלגן או תירס כדי להוסיף היסטוריה של השם בעברית, ויש צורך בערכים להם יש פרספקטיבה עברית שונה - כמו ערים בעולם שניתן להוסיף נתונים על קהילות יהודיות שבהן...


דגון 15:41, 30 מאי 2004 (UTC)


שלום דגון

  • למה אין סיכוי להתחרות בויקי האנגלית? לא כל מה שיש שם מוצלח. ולי הרבה יותר קל לכתוב בעברית מאשר באנגלית.
  • אתה צודק שצריך לחשוב על ערך מוסף בעברית אם יש.
  • כשאני מנסה לכתוב אני חושב באמת על זה שהערך יתרום גם למישהו שמתעניין בערך ברמה פופולרית (ומנסה לשים את זה בהתחלה), ואחרי זה על מישהו ברמה של סטודנט באוניברסיטה. למה שלא יהיה לו משהו בעברית שיכול לעזור לו? אני מסכים איתך שברמה הכי גבוהה, מי שמחפש את זה אולי עדיף שיחפש באנגלית. אבל כמעט בכל נושא אפשר וצריך לכתוב בשתי הרמות שציינתי םה.
  • אני לומד בב"ש. אתה מוזמן לכתוב לי לאי-מייל (יש אפשרות כזו פה), אני גם ניסיתי להשתמש במספר UIN בICQ, אבל אין תגובה בינתיים

eman


פשוט יש הרבה יותר כותבים ופעילות באנגלית.... התחלתי להתייאש מגודל המשימה לתרגם או לכתוב מחדש כל כך הרבה שכבר נכתב... בנתיים, נראה לי שהאנשים בוויקי העברית יודעים אנגלית, ומחפשים כאן רק את הערך המוסף, או את הפרשפקטיבה המקומית. היש מקום בו מרכזים את המאמצים של הכתבים בעברית לכיוונים כאלו? דגון

אל תחשוב דוקא על "האנשים בויקי". אלה האנשים שכותבים. אבל קהל היעד הוא גם אנשים שחיפשו משהו בגוגל, והגיעו לויקיפדיה (בהרבה מאוד מקרים, הויקי מדורגת מאוד גבוה בגוגל)
eman

MediaWiki וTemplates[עריכת קוד מקור]

ההבדל בין Templates לMediawiki ועוד כמה דברים נוספים בנושא מוסברים במפת הדרכים תחת הכותרת Template syntax. ערן 19:44, 31 מאי 2004 (UTC)

אני מניח שהתשובה למה שאני מחפש נמצאת כאן:
Custom messages are separated from interface text (internal messages). The interface text will remain in the MediaWiki namespace, and the custom messages will be moved to the new Template namespace. The moving will be done with a script.
אבל אני לא ממש מבין אותה ): אתה יכול להסביר לי במילים פשוטות?
eman
אנסה אני להסביר.
מנגנון התבניות של האתר כולל שני סוגים של תבניות, שנקרא להן לצורך העניין "תבניות ממשק" ו"תבניות כלליות". תבניות הממשק (הותיקות יותר, אם אינני טועה) הן למעשה ערכים במתחם ששמו MediaWiki, שמשמשים את התוכנה שעליה פועל האתר (שאגב נקראת גם כן MediaWiki) כדי להציג את הממשק של האתר בשפות השונות. (זוהי שיטה חדשה שהונהגה לפני כחצי שנה. עד אז היה על השרת קובץ בשם Laguage.php שהיה צורך לערוך אותו, ורק לבודדים היתה גישה אליו.) למשל: בסרגל הניווט הימני ישנו קישור שנקרא "מאמר אקראי". בויקיפדיה האנגלית הקישור נקרא "Random page". איך התוכנה יודעת מה להציג בכל שפה? לשם כך קיים בכל ויקיפדיה ערך שנקרא MediaWiki:Randompage (הערך המקביל באנגלית הוא en:MediaWiki:Randompage), וממנו התוכנה לוקחת את הטקסט שתציג בקישור הנ"ל. אם נשנה את הערך הזה (רק מפעילי המערכת יכולים לעשות זאת) - ישתנה הטקסט שמוצג בכל דף. מפעילי המערכת משתמשים בטקסטים שבמתחם MediaWiki כדי לתרגם את תוכנת האתר לשפה המקומית וכדי לשפר את ההודעות שלה או להוסיף עליהן. רשימה מלאה של תבניות הממשק נמצאת כעת בדף מיוחד:Allmessages (דף ארוך!).
הסוג השני של התבניות - תבניות כלליות - הוא המוכר יותר לרוב המשתמשים, והיא משמשת כדי ליצור טקסטים אחידים שחוזרים על עצמם בתוך הערכים. תבניות אלו אינן מוגנות, וכל משתמש יכול ליצור ולערוך אותן כרצונו. למשל: תבנית Stub שמשמשת להצגת "הודעת קצרמר", נמצאת ב-Template:Stub. השידרוג: עד השידרוג האחרון נכללו שני סוגי התבניות במתחם MediaWiki, וכעת מתחם זה משמש רק לתבניות המערכת, ואילו התבניות הכלליות הועברו למתחם Template.
נפתלי 11:56, 1 יוני 2004 (UTC)


תשים לב בבקשה להערתי בדף שיחה:נפוליון בדבר שינוי התאריכים גילגמש 11:59, 22 יוני 2004 (UTC)
אהלן עמנואל, תודה על ההסבר בקשר לדפי תאריכים. נחמד לפגוש פרצופים מוכרים כאן. :-) --אייתלאדאר 09:16, 11 יולי 2004 (UTC)

תודה על stub[עריכת קוד מקור]

שלום EMAN - הוספתי קצרמר בהנדסת חשמל כיון שאף אחד לא מילא כלום במשך 9 חודשים - כך שעדיף ערך כזה מכלום. עדי לב

פרסום וגיוס[עריכת קוד מקור]

טגיד, Eman, מדוע אינך מנסה לגייס את ידידינו המשותפים והמשועממים (ע"ע "הפורום הזה כל-כך עייף, שרק המנוח מחזיק אותו בחיים") לטובת כתיבה בויקיפדיה? הרי הידע האיזוטרי שצבור שם מתחנן להנצחה במקום שכזה, לא? --אייתלאדאר 11:23, 29 יולי 2004 (UTC)

אם היית מגיע למפגשים, היית יודע שאני דיברתי על הויקיפדיה בלי סוף. אבל אני לא יכול להכריח את האבוס לשטות את הסוס. eman

הדגלים המקושרים לוויקי באנגלית[עריכת קוד מקור]

שלום Eman. בעקבות מה שכתבת על הערך שוויץ - גם אני הופתעתי לגלות בזמנו שברוב ערכי המדינות הדגלים הם קישורים ישירים לתמונות הדגלים בוויקי באנגלית. אך אל פחד! כחלק מתרגום כל ערכי הדגלים לעברית אני גם מייבא את התמונות לוויקי שלנו ומסדר את הקישורים לדגלים בערכי המדינות. אני חושב שאם תעבור על כל המדינות בקטגוריה "מדינות העולם" עד האות מ"ם בערך (פרט לכמה יוצאים מהכלל) תגלה שעד שם זה כבר תוקן.

אבל, נשאלת השאלה, האם יש דרך להצביע מהוויקי שלנו לוויקי אחרת ולקבל ממנה בחינם את תמונת הדגל, במקום להעמיס שכפול נוסף ומיותר של התמונה? הייתי מצפה למעין אפשרות לקישור אינטרוויקי שידע להביא את התמונה מויקי אחרת, תוך הפעלת כל הפעולות האפשריות על תמונה מקומית כמו thumb או left או 125px וכד'. האם יש דרך לעשות זאת? Eranb 21:38, 30 יולי 2004 (UTC)

מה שקרה בערך על שוויץ זה שהם מחקו את התמונה שאליה היה הקישור. ולמה שהם לא ימחקו? הרי לא מופיע שם שיש אליה קישור. וזה בדיוק למה התמונות צריכות לשבת אצלנו. תמונות PNG של דגלים שוקלות כמעט כלום, אז גם את דאגה זו אתה יכול להסיר מליבך. eman

מחיקת שפות[עריכת קוד מקור]

שלום EMAN - מדוע מחקת שפות של ויקי מקושרות בערך של שוויץ? גימפל תם 19:02, 31 יולי 2004 (UTC)

השפות אלו הוספו על ידי הבוט שגורש מפה שהוסיף שפות בלי הבחנה. עיצבן אותי שבשביל למצוא את הערך באנגלית אני צריך לחפש בין שלל שפות שלא רק שאני לא יודע, חלקן אפילו אחרי חיפוש לא קצר אפילו לא הצלחתי לזהות מה הן! בכלל, לדעתי לא צריך להיות קישור לכל השפות, אלא רק לשפות הרלוונטיות. בעתיד אני מקווה יהיה אפשר לעשות משהו כמו שפות עיקריות, ושפות נוספות שלא יופיעו בערך עצמו, אלא בלינק נפרד (שאולי יהיה משותך לכל הויקיפדיות.). בינתיים השפות שהשארתי הן אנגלית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, ולטינית, שהן השפות שיכולות להיות רלוונטיות לערך הזה. eman
עם כל הכבוד - מה הקשר לאיזה שפות אתה יודע ו/או מזהה? למה לטינית יותר רלבנטית מסינית? הבוט גורש כי עבד בשעות שהפריעו את מנוחת השכנים. גימפל תם 09:29, 1 אוג' 2004 (UTC)
לטינית רלוונטית לשוויץ, בגלל שהשם הרשמי של שוויץ שמופיע למשל על המטבעות הוא דוקא בלטינית: Helvetia או Confoederatio Helvetica. לכן גם אם מישהו לא יודע לטינית יש את הדבר הקטן הזה שהוא ירויח אם הוא ייכנס לערך בלטינית. לעומת זאת מהערך בסינית או באפריקאנס אין שום ערך מוסף עבור הערך הזה. במיוחד אם הוא קצרמר או תרגום מהויקי האנגלית. ובתור אחר ממגרשי הבוט, מה שהפריע לי זה לא רק מנוחת השכנים, אלא זה שהוא הוסיף דברים אוטומטית, הוסיף דברים שלטעמי מיותרים, ובראש ובראשונה דרס את מה שמקובל פה שהקישור לאנגלית הוא הראשון. eman
טעמך לא רלבנטי פה. זה לא מיזם של סבתא שלך. לטעמי סינית, צ'כית וסנסקריט הן חשובות ואינני שולט כלל באנגלית. זה רלבנטי?
טעמי רלוונטי בשאלה הזו כמו שהוא רלוונטי בשאלה האם לכתוב את בחלקיקים הנחזים בתיאורית סימטרית העל באותה רשימה עם החלקיקים שהתגלו למדע או לא. בשני המקרים יש לי נימוקים רציונאליים, ובשני המקרים אפשר להסכים איתם או לא. אם זה כל כך חשוב לך, ואתה באמת חושב שיש חשיבות להכללת הערך בסנקסקריט שעולה על החסרונות שזה יוצר אתה יכול להחזיר את הרשימה המלאה, או להעלות את זה לדיון במזנון, או לעשות מה שבא לך. אבל אתה לא יכול להתלונן נגדי על זה שעשיתי את מה שראיתי לנכון לעשות לפי מה שאני מבין שהיא טובת הויקיפדיהeman
טוב ויפה, אבלך לפני שאני מחזיר דברים היה ראוי שאני אברר אם זה לא נעשה בגלל שזה יוצר בעייה טכנית. כשאתה כותב ערך תכליל את מה שבא לך ואחר ישלים עם דברים נוספים שנראים לו רלבנטיים אבל לך לא נראו רלבנטיים. למחוק רק בגלל שמבחינה אסטטית לא נראה לך... תמוה. לפחות היית מעלה את זה לשיחה לפני שמחקת, הרי לא מדובר בתיקון השחתה.
לפי דעתי מה שהבוט עשה בהלט היה השחתה. אנחנו מקפידים שהאנגלית תהיה בראש רשימת השפות, והוא קבר אותה בותך הרשימה הענקית. שיקול אסתטי הוא בהחלט שיקול לגיטימי. אבל אני חושב שיש פה יותר מהשיקול האסטתי. בבחירה שאנחנו עושים לאילו שפות לקשר ולאילו לא יש ערך תוכני. בכל אופן, אם אתה מתעקש להחזיר את הסנקסריט והאפריקנס (מה שאני עדיין נגד), אנא שים אותם אחרי חמשת השפות ששמתי. אני גם ממליץ שכן תעלה את זה לדיון במזנון לפני שאתה עושה את זה, ונראה מה התגובות. eman
סליחה שאני מתערב, אבל: מה דעתכם על האפשרות להגביל את הרשימה לשפות שסביר שיהיו בעלות משמעות לישראלים? דהיינו: אנגלית, ערבית, רוסית, יידיש (!?) ואמהרית.