שיחת משתמש:פעמי-עליון/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת 128.139.225.245 בנושא אגב, לידיעה

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

טקסט חלופי=שרידי ארכיון אבלה, בתקווה שהארכיונים שלי יישמרו מסודרים יותר...
טקסט חלופי=שרידי ארכיון אבלה, בתקווה שהארכיונים שלי יישמרו מסודרים יותר...
ארכיונים

ארכיון 1
ארכיון 2
ארכיון 3
ארכיון 4

If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום פעמי-עליון, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, נריה - 💬 - 23:12, 31 בינואר 2022 (IST)

כתב נטוי בעברית[עריכת קוד מקור]

שלום,

אין להשתמש בכתב נטוי בעברית בכתיבה בוויקיפדיה. גילגמש שיחה 05:29, 5 בפברואר 2022 (IST)

תודה על ההערה. אני עוד חדש כאן, ולא בקיא בכתיבה המקובלת. במה להשתמש במקום בכתב נטוי? מרכאות? פעמי-עליון - שיחה 12:42, 5 בפברואר 2022 (IST)
לשיקולך. אני לא משתמש בשום דבר, אלא אם זה נחוץ מבחינה תחבירית. יש כאלה שבוחרים בהדגשה, מרכאות וכו'. אני חושב שזה מיותר כי זה מסיט את תשומת לבו של הקורא. גילגמש שיחה 16:26, 5 בפברואר 2022 (IST)

קובץ:דגל תנועת העברים הצעירים.png[עריכת קוד מקור]

היי. אשמח להבין את השינוי. הצבעים בוודאי לא תואמים את המקור, ואני לא בטוח גם לגבי מיקום הראם. GHA - שיחה 12:20, 10 בפברואר 2022 (IST)

צבעי הדגל הם תכלת וארגמן. על התכלת יש הסכמה כללית שמדובר בכחול הבהיר שאנחנו קוראים לו תכלת כיום, וצבע הארגמן נמצא בחפירות ארכאולוגיות (למשל תמנע), וכן שמו בלטינית (Purpura) מלמד על צבעו (מהשם הלטיני הגיעה המילה Purple באנגלית). לגבי מיקום הראם, כך הוא מופיע בביוגרפיה של יונתן רטוש "שלח ועט בידו". אני יכול לשלוח את התמונה, אבל הביוגרפיה פורסמה ב-1989 כך שאני לא חושב שזה אפשרי מבחינת זכויות יוצרים. פעמי-עליון - שיחה 12:25, 10 בפברואר 2022 (IST)
אם מסתכלים על מסמכים אותנטיים מהתקופה ברור שהצבעים אינם תואמים לקיים. לגבי מיקום הראם, ראיתי כמה גרסאות ולכן כתבתי שאני לא בטוח. לגבי הצבעים, זה מאוד ברור שהצבעים הנוכחיים לא מייצגים את המצב בפועל. GHA - שיחה 12:26, 10 בפברואר 2022 (IST)
אתה יכול לשלוח קישורים למסמכים אותנטיים? אני הוספתי קישור אחד לקובץ, ובו הנייר דהוי מאוד (ממש בצבע חום), וגם הזהב, שצבעו לא השתנה מאז 1943, נראה שכבר דהה והפך לחום כהה עד שחור. לכן אין לדעת האם הצבעים המקוריים היו אדום או סגול. על כן אני חושב שיש להסתמך, במידת האפשר, על צבעי הארגמן המקוריים מהעת העתיקה - ואין ספק שלכך התכוונו יוצרי הדגל, שהתייחסו לצבעיו כצבעי מלכות קדומים.
הנה הארגמן הקדום שנמצא בתמנע. פעמי-עליון - שיחה 12:32, 10 בפברואר 2022 (IST)
ראה כאן, וכן גם במשא הפתיחה מקיץ 1944 בו מופיעים אותם הצבעים בדיוק (לא מוצא לינק, ניתן לאתר בגוגל). גם כאן ניתן לראות שהאדום הוא אדום (כאן בהחלט ניתן להבין שהמוצג דהה וכי האדום היה עמוק וכהה במקור). חשוב גם להתייחס לשני דברים:
  1. ארגמן בעברית מודרנית מתייחס לאדום עמוק וכהה.
  2. התגלית האמורה היא מהשנים האחרונות ולא הייתה מוכרת בימי העברים הצעירים.
עוד קישור שאני לא מצליח להיכנס אליו ניתן כנראה יהיה לראות באופן זה.
לסיכום, הצבעוניות הנוכחית היא לדעתי בבירור טעות. GHA - שיחה 12:41, 10 בפברואר 2022 (IST)
מה ששלחת כאן הוא בדיוק מה שאני צירפתי לתיאור הקובץ. האתר השני הוא אמנם צילום של פרסום של "משא הפתיחה" של רטוש, אולם האתר מלא באי דיוקים (כמו למשל "הסמל הופיע לראשונה בפרסום משנת 1944 של אוריאל שלח (הוא יונתן רטוש), ושימש כדגל תנועת העברים, או "העברים הצעירים", כפי שנקראו בתחילה" - ראשית, זה לא הפרסום הראשון של הדגל; הוא פורסם ב-1943 ב"כתב אל הנוער העברי". שנית, הוא שימש כסמל רק בשני הפרסומים ("כתב אל הנוער העברי" ו"משא הפתיחה") ולאחר מכן הסמל הפך לעיצוב האות א' המופיעה על הדגל בלבד. שלישית, הם לא נקראו "העברים הצעירים" עד 1951, אז הם אימצו את השם בהשראת התורכים הצעירים. לכן אני לא לגמרי סומך על אמינות המקור הזה).
לפי הערך בויקיפדיה אליו קישרת, ארגמן הוא סגול אדמדם, ולא אדום עמוק וכהה. כך ראה למשל, בשימוש בעברית מודרנית, את אירוס הארגמן, שהוא סגול כהה ובפירוש לא אדום, ובכל זאת ניתן לו השם "ארגמן" בעברית מודרנית.
אגב, לא מדובר בסמל "ראם", אלא בסמל שור (אלף, כלומר אלוף). רק קרניו הגדולות מדומות לקרני ראם (בכור שורו הדר לו, וקרני ראם קרניו).
אני מבין שיש מקום לשנות את גוון הארגמן, פשוט לא לאדום כפי שמופיע בקישורים ששלחת, אלא פשוט לצבע כהה יותר וסגול פחות. פעמי-עליון - שיחה 13:03, 10 בפברואר 2022 (IST)
אבל למה? מה שהיה קיים הוא חלק מצילום אותנטי של מסמך שעליו הופיע הדגל, ולא ספקולציה לגבי כוונותיהם של חברי הארגון. GHA - שיחה 13:12, 10 בפברואר 2022 (IST)
אינני מכיר את ה"ארגון" הזה, אולם נראה לי שהוא אנרכיסטי ולכן המילה "ארגון" לא מתאימה לו. אינני יודע מאיפה הצילום הגיע, ונראה שהמעלה לא קרא את "משא הפתיחה" כלל.
התצלום אכן מקורי, אך גם בו הצבע דהוי - שוב, הזהב נשאר אותו זהב מימי המנדט, ועם זאת צבע הזהב בתצלום דומה לחום יותר מאר לזהב. בנוסף, נראה שהדגל של ה"ארגון" הוא אותו דגל רק בעיוות של ה-א' ובצבעי אדום בוהק (שהוא בבירור אינו ארגמן) וכחול בוהק (שהוא בבירור אינו תכלת), ולכן אני אינני בוטח לחלוטין בכוונות מעלה התמונה.
התגלית של הארגמן בתמנע אכן חדשה, אך ציורי קיר עתיקים בכנסיות שתיארו ארגמן כסגול היו גלויים לַכּל גם בתקופת פרסום הדגל, כך שיש מקום להאמין שיוצרי הדגל הבינו שהארגמן היה סגול יותר מאשר אדום. פעמי-עליון - שיחה 13:19, 10 בפברואר 2022 (IST)
דווקא העובדה שהצבע דהוי מעידה שהדגל המקורי היה כהה, ולא בהיר. בילדותי "ארגמן" התייחס לאדום כהה ועמוק. זו הייתה הפרשנות היחידה של כל מי שהכרתי לשם הצבע. תכלת היה אכן כחול בהיר, אבל אני לא יכול לדעת אם זה היה הפירוש גם בשנות הארבעים המוקדמות. הרבה מושגים השתנו מאז. אני חושב שבמקום ספקולציות לגבי משמעות השמות כפי שפירשו אותם אנשי ה"ארגון", צריך פשוט להתייחס לדגלים המקוריים שיש לנו צילומים שלהם. ברשותך, אחכה לתגובתך ואז נעביר את הדיון כולו לשיחת הקובץ. GHA - שיחה 14:59, 10 בפברואר 2022 (IST)
אי אפשר לבסס את ויקיפדיה על חוויות אישיות מהילדות.
כאשר צבעים דוהים, הם לא משנים רק את בהירותם. ישנם צבעים, בעיקר כאלה שנוצרים מתערובות, שבהם גוון אחד דוהה יותר מגוון אחר. העניין הזה כימי לחלוטין.
בכל מקרה, ביצעתי תיקונים והעליתי את הקובץ החדש. אמור לי אם הוא מקובל בעיניך. פעמי-עליון - שיחה 15:06, 10 בפברואר 2022 (IST)

עדיה חורון[עריכת קוד מקור]

שלום פעמי עליון. אני העורך של לקסיקון הספרות העברית החדשה במסגרת הלקסיקון אני עסוק כרגע בסריקת כתב העת קשת. בכתב העת יש סדרה של מאמרים מאת ע.ג. חורון ואני מכין עבורו עמוד בלקסיקון. ניסיתי למצוא תאריכי לידה ופטירה מדויקים של עדיה גור ומצאתי במאגר העיתונות רק שנפטר בספטמבר 1972 (תשרי תשל"ג). השארתי בדף השיחה שלו הערה בעניין שמו הרשמי. לדעתי יש לשנות את שם הערך לעדיה גור. מה דעתך? בברכה Jgalron - שיחה 21:08, 5 במרץ 2022 (IST)

שלום יוסי. אני שמח לראות שגם בעלי תפקידים בפרסומים מדעיים לוקחים חלק פעיל בויקיפדיה.
לגבי תאריך הפטירה, אשמח אם תוסיף הפניה לקטע העיתונות שבו פורסם מותו, או שתכתוב לי את שמו ואני אוסיף את ההפנייה.
לגבי עדיה גור חורון, אני חושב שהכי טוב לנסות להיוועץ בשארי בשרו - מרגלית שנער בתו וקדם שנער נכדתו. אין לי פרטי התקשרות איתן, אך ניתן להשיגם בקלות (קדם היא אדריכלית, כך שוודאי ניתן ליצור עמה קשר באינטרנט). אולם, לפי ויקיפדיה:מתן שם לערך, "לעיתים, סופרים כותבים ספרים תוך שימוש בשמות־עט. יש להפעיל שיקול דעת ולכתוב את הערך בשם הנפוץ יותר, תוך כדי יצירת הפניה מהשם הנפוץ פחות." אני חושב שאם ספריו ומאמריו פורסמו תחת "ע. ג. חורון" ולא תחת "עדיה גור", ייתכן שכדאי להשאיר את שם הערך, או לשנותו ל"עדיה גור חורון" כפשרה. אתה, בתור אקדמאי שעוסק בנושא, תוכל להכריע בעניין.
אני מכיר את מאמריו של גור-חורון בקשת וקראתי חלק גדול מהם; הוא פרסם גם באלף, ולפי הביוגרפיה של יונתן רטוש "שלח ועט בידו" גם בביטאונים שונים בארצות הברית (אולם לא בעברית). פעמי-עליון - שיחה 21:34, 5 במרץ 2022 (IST)

מקורות על תנועת הכנענים[עריכת קוד מקור]

מצאתי בארכיון המדינה כ-25 קבצים הנוגעים לתנועת הכנענים. אלה מסמכים של השב"כ, שירות הידיעות של ההגנה (ש"י) ושל משטרת ישראל. הורדתי את הקבצים ל-Google Drive ולהלן הקישורית אליהם:

https://drive.google.com/drive/folders/1DKkKLie0XvGfQgyvEXC7kpI0dubndbp3?usp=sharing Jgalron - שיחה 21:31, 5 במרץ 2022 (IST)
תודה רבה יוסי, אך התיקייה אינה פתוחה. כדי לאפשר לי לצפות עליך ללחוץ שם התיקייה המופיע בסרגל השני מלמעלה; תיפתח לך רשימה של אפשרויות, האפשרות השלישית נקראת "שיתוף" - לחץ עליה. תיפתח לך חלונית שבתחתיתה כתוב "שינוי ההרשאה לשיתוף עם כל מי שיש לו את הקישור". לחץ על זה, ואז יופיע לך קישור להעתקה - העתק אותו ושלח אותו כאן. אולי בקרוב אחזור לערוך על תנועת הכנענים. פעמי-עליון - שיחה 21:45, 5 במרץ 2022 (IST)
נסה: https://drive.google.com/drive/folders/1DKkKLie0XvGfQgyvEXC7kpI0dubndbp3?usp=sharing Jgalron - שיחה 02:17, 6 במרץ 2022 (IST)
@Jgalron הקישור עובד, תודה. נראה שרדיפות פוליטיות קיצוניות לא היו נחלת הגוש הקומוניסטי והמקארתיזם בלבד. אולם החומר הנמצא שם מטושטש מאוד בחלקו, ולא לגמרי אמין בחלקו האחר (במיוחד בלט בעיני אזכור "פולחן העשתורת"; נדמה שהמשטרה קיבלה אגדה אורבנית זאת כעובדה מוגמרת). לכן, החומר מעניין ויכול לספק מידע רב על רדיפת הכנענים על-ידי המשטרה, אך לא יכול להוות מקור אמין למידע על הכנענים עצמם. פעמי-עליון - שיחה 11:18, 6 במרץ 2022 (IST)

ירקה ולא צמח העכביש[עריכת קוד מקור]

ירקה

הי, לגבי התמונה הזאת, זאת ירקה, יש לי בשפע בגינה. ראה כאן. מהיכן לקחת את השם צמח העכביש? חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 19:53, 6 במרץ 2022 (IST)

גם לי יש כמה בגינה; מעולם לא קניתי אותם אלא הם תוצאה של רבייה, ולכן אני לא יודע מה שמם בעברית. באנגלית קוראים להם Spider Plant, אז תרגמתי את השם לעברית. אני שמח לראות שמסתכלים בדברים שאני כותב :) פעמי-עליון - שיחה 21:04, 6 במרץ 2022 (IST)

גזרות בעברית[עריכת קוד מקור]

היי, ביקשתי את מחיקת הערכים על הנגזרות בעברית, זה לא נהוג פה, זה ויקיפדיה ולא ויקימילון, מצטער שהעבודה הזאת הולכת לפח. אקסינו - שיחה 15:54, 26 במרץ 2022 (IDT)

אקסינו, הדף גזרת חפ"ן קיים עוד מ-2006, ואיש לא ביקש למחקו. הוא זוכה בממוצע לעשרות צפיות ביום, כך שברור שיש בו עניין. אשמח אם לפני המחיקה יתקיים דיון כראוי, ואם יוחלט למחוק, יתאפשר לי להעביר את המידע לערך גזרה (דקדוק). פעמי-עליון - שיחה 15:58, 26 במרץ 2022 (IDT)
אני חושב שבאמת עדיף לקיים דיון חשיבות. אקסינו - שיחה 16:00, 26 במרץ 2022 (IDT)
תודה. מה הכוונה ב"ביקשתי את מחיקת הערכים"? האם הבקשה כבר העברה למופקדים על המחיקות?
בכל מקרה, אני אפתח דיון חשיבות בדף גזרה (דקדוק). יהיה קשה לנהל דיון כזה בכל אחד מערכי הגזרות בנפרד. פעמי-עליון - שיחה 16:02, 26 במרץ 2022 (IDT)
הכוונה היא שביקשתי את מחיקתם בדף בקשות ממפעילים, שזה דף שבו מבקשים הגנות, חסימות, מחיקות ובירורים של משתמשים, אבל ציינתי שאם יש התנגדות למחיקה, ניתן ואף רצוי לקיים דיון חשיבות. אקסינו - שיחה 16:03, 26 במרץ 2022 (IDT)
אם אפשר, כדאי למחוק את הבקשות האלה; אם יוחלט שאין לערכי הגזרות חשיבות אנציקלופדית, הדפים לא יימחקו אלא יהפכו לדפי הפניה לפרק המתאים בערך גזרה (דקדוק). פעמי-עליון - שיחה 16:09, 26 במרץ 2022 (IDT)
אקסינו, אם יש לך בעיה עם ערך שאינו ערך הבל, אז הנכון הוא לשים תבנית חשיבות ולא לפנות לבקשות מפעילים למחיקת הערך. תודה חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 23:58, 26 במרץ 2022 (IDT)
אני מסכים עם חנה, אם הערכים היו נמחק היה נמחק איתם תוכן שיכל להשתלב ולתרום בערך הראשי על הגזרות, וחלקו אולי גם לויקיספר. פעמי-עליון - שיחה 09:04, 27 במרץ 2022 (IDT)

שמשתמש[עריכת קוד מקור]

סתם סקרנות: שם המשתמש שלך, על שום מה? 213.137.64.109 21:51, 31 במרץ 2022 (IDT)

איש לא יודע...
וברצינות, הוא מבוסס על טעות ישנה שלי, לפיה השם "פיגמליון" הוא גרסה יוונית ל"פעמי-עליון" (צעדיו של עליון), המבוססת על הנאמר בויקיפדיה. חיבבתי מאוד את השם הזה, אך לבסוף גיליתי שאין זה השם העברי המקורי של פיגמליון: השם המקורי הוא "פמייתן" או "פעמייתן", שמשמעותו "(האל) פעמי/פמי נתן". כשנרשמתי לויקיפדיה, חשבתי שיהיה נחמד לאמץ כינוי חביב כמו "פעמי-עליון", שגם יזכיר לי כמה קל להטעות דרך ויקיפדיה. אם להיות כנה, זה רק חלק מהסיפור, אולם לא אחשוף את הסיפור כולו כאן. פעמי-עליון - שיחה 11:19, 1 באפריל 2022 (IDT)

כוכב איכותי![עריכת קוד מקור]

כוכב איכותי
תודה על שיפור הערך סעודת מרזח. עכשו נעים לקרוא בו. אפי ב. 17:44, 7 באפריל 2022 (IDT)
תודה רבה! באמת מרגש אותי לקבל הכרה על עבודתי פעמי-עליון - שיחה 17:45, 7 באפריל 2022 (IDT)
אתה רואה שהיה כדאי להירשם? אני שמחה שקיבלת את העצה שלי. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 03:47, 8 באפריל 2022 (IDT)
חנה, בהחלט צדקת! פעמי-עליון - שיחה 18:31, 8 באפריל 2022 (IDT)

הערה למחיקת תוכן מדף השיחה שלך[עריכת קוד מקור]

שלום פעמי עליון, ראיתי שמחקת תוכן מדף השיחה שלך. הכלל בוויקיפדיה הוא שאסור למחוק, אפשר לארכב, ולקשר מדף השיחה שלך לארכיון שלך. ראה דוגמה אצלי בשיחת משתמשת:Hanay/ארכיון ראשי המקשר לכל הארכיונים שלי. אני מבקשת שאת כל התוכן שמחקת מדף השיחה שלך, תעתיק לדף ארכיון שיחת משתמש:פעמי-עליון/ארכיון 1 ותיצור אליו קישור מדף השיחה הראשי שלך. תודה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 15:24, 8 באפריל 2022 (IDT)

לא ידעתי, סליחה. אני אתחיל לארכב פעמי-עליון - שיחה 16:08, 8 באפריל 2022 (IDT)
לכן הסברתי לך. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 17:50, 8 באפריל 2022 (IDT)

בדוק עריכות אוט'[עריכת קוד מקור]

שלום פעמי-עליון,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה,--היידן 06:34, 13 באפריל 2022 (IDT)

תודה רבה! ותודה לחנה על הבקשה! פעמי-עליון - שיחה 14:56, 13 באפריל 2022 (IDT)

כתיבת ערך על יישובים ערביים המשמרים שם קדום[עריכת קוד מקור]

שלום,

אולי תוכל לנצל את החופשה כדי לכתוב ערך על יישובים ערביים המשמרים שם קדום, ובו הקדמה הכוללת הסברים אטימולוגיים והיסטוריים, ואחריה טבלה עם רשימת היישובים הנוכחיים, השמות הקדומים הדומים לשם הנוכחי, הערות נוספות ומקורות. לאחר מכן נוכל למחוק בנחת את הקטגוריה השנויה במחלוקת, שעורכים רבים הסתייגו ממנה בדף השיחה.

תודה, -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 17:55, 19 באפריל 2022 (IDT)

שלום, כפי שציינתי, על אף שיש כמות נכבדה של מקורות העוסקים בנושא, אין לי גישה לרובם המוחלט. רשימת המקורות שמצאתי, דרך אזכורים בערכים שונים בויקיפדיה עצמה, נמצאת בשיחת משתמש:RimonLV#יישובים ערביים שמקור שמם בעברית, וכן רשימת הלקסיקונים בתחתית העמוד הראשון כאן. אני אישית מאמין שדווקא לאחר כתיבת הערך ולאור הכתוב בו, עורכים רבים יסירו את הסתייגותם מהקטגוריה; על כל פנים אין ספק שלערך כזה יש חשיבות לא רק בהקשר של הקטגוריה, ושאם הקטגוריה תמשיך לספוג ביקורת כדאי יהיה למחוק אותה, או להחליפה בקטגוריה כגון קטגוריה:יישובים ערביים המשמרים שם קדום, כפי שהוצע מספר פעמים. בכל מקרה, אין ביכולתי כעת לכתוב ערך ברמה אקדמית נאותה, אבל אני מודה לך שהעלית את הנושא (כבר כמעט שכחתי מהקטגוריה, וגם בדף השיחה שלה השיח נדם). פעמי-עליון - שיחה 18:11, 19 באפריל 2022 (IDT)
אולי כדאי בינתיים להחליף את השם של הקטגוריה בשם המוצע, זה שם שכמה וכמה עורכים תמכו בו. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 18:41, 19 באפריל 2022 (IDT)
אני בעד, אך אני לא יודע מה הנהלים הנוגעים בדבר (האם צריך הסכמה פה אחד, רוב או נוהל אחר?). אני חושב שאולי כדאי להוסיף לדף הקטגוריה את הביבליוגרפיה המוצעת לערך, כדי שמי שמתעניין בנושא יוכל להתעמק בו דרכה בהיעדר ערך בויקיפדיה. פעמי-עליון - שיחה 12:34, 20 באפריל 2022 (IDT)

Tariff הוא מכס, לא תעריף[עריכת קוד מקור]

ראה en:tariff. צחקשוח - שיחה 11:33, 29 באפריל 2022 (IDT)

באופן כללי אתה צודק, אך במקרה של כתובת זאת, לפי אוצר הכתובות הפניקיות של נחום סלושץ, מדובר בתעריף; הכתובת מפרטת תעריפי קורבנות במקדש. הכתובת פותחת ב"בת בעלצפן", כלומר מקדש בעל-צפון (כמו שבית יהוה הוא מקדש יהוה), ולאחר מכן "בעת המשאתת": בעת מפורש על פי השורש הערבי ב.א.ע. שמשמעותו מקח וממכר, ומשאתות הן התשלום שנשאו על הקורבנות. לאחר מכן באים שמות קורבנות שונים ומחירם. פעמי-עליון - שיחה 12:15, 29 באפריל 2022 (IDT)

כוכב בשבילך![עריכת קוד מקור]

הכוכב המקורי
נהנה לראות אותך מהצד משבח ומשדרג את ויקיפדיה. תודה לך! Asaf M - שיחה 20:11, 6 במאי 2022 (IDT)
תודה אסף! :) פעמי-עליון - שיחה 20:16, 6 במאי 2022 (IDT)

כתובות כנעניות וארמיות[עריכת קוד מקור]

צריך להיות מאד זהיר בהעברת שמות של ערכים. החיפזון הוא מהשטן, ובוויקיפדיה צריך לגלות סבלנות. תודה חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 12:02, 15 במאי 2022 (IDT)

אני מצטער על החיפזון. לפני שהעברתי הסתכלתי בדף השיחה, אך לא שמתי לב שאני מסתכל בגרסה קודמת שלו ולא בגרסה העדכנית. ברגע שראיתי את התנגדותך ביטלתי את ההעברה. פעמי-עליון - שיחה 12:47, 15 במאי 2022 (IDT)

ביכורים[עריכת קוד מקור]

שלום פעמי-עליון/ארכיון 1, ותודה על תרומתך לוויקיפדיה. שמים לב לפעילותך המבורכת כאן בזמן האחרון.

רציתי להזמין אותך להשתתף במיזם "ויקיפדיה:ביכורים", המארח פעם בחודש ויקיפדים בשנה הראשונה לפעילותם, ונותן להם במה להציג את עצמם. נשמח מאוד אם תרצה להשתתף ולכתוב כמה מילים, למשל על תחומים בהם אתה תורם בוויקיפדיה, על צעדיך הראשונים וחוויית ההתאקלמות כאן ואולי הערות על כך, תכנוניך להמשך, אולי נושא שהיית רוצה לקדם ולשתף את הקהילה לגביו - הבמה שלך, כל מה שנראה לך מתאים. אפשר להסתכל בדף המיזם ולקבל השראה מוויקיפדים קודמים שהשתתפו.

אם מתאים לך, תוכל לכתוב טיוטה בדף משתמש:פעמי-עליון/ארכיון 1/ביכורים. אשמח לסייע בכל שאלה והערה.

אז מה דעתך?...

בברכה, גופיקו (שיחה) 11:42, 27 במאי 2022 (IDT)

תודה, יהיה לי לעונג להשתתף. אתחיל בימים הקרובים. פעמי-עליון - שיחה 13:41, 27 במאי 2022 (IDT)
מעולה, אשמח אם תשתדל שיהיה מוכן עד יום רביעי הקרוב. גופיקו (שיחה) 16:26, 27 במאי 2022 (IDT)
ערב טוב גופיקו, התחלתי לכתוב (בוורד, יותר נוח לי שם) ואני קצת מתקשה. תוכל לפרט יותר על המבנה, מה נהוג לכתוב, באילו נושאים לגעת וכדומה? פעמי-עליון - שיחה 01:08, 28 במאי 2022 (IDT)
אתה יכול להסתכל בדף ויקיפדיה:ביכורים ולראות את הטורים הקודמים ולקחת רעיונות. בדרך כלל המשתמש מספר קצת על עצמו, תחומי העניין שלו, איזה ערכים הוא כתב בינתיים, מודה למשתמשים שעזרו לו ולפעמים מציע רעיונות לשיפור המיזם. גופיקו (שיחה) 08:40, 29 במאי 2022 (IDT)
בסדר, תודה פעמי-עליון - שיחה 13:13, 29 במאי 2022 (IDT)
אני הייתי הראשונה שהייתה אחראית על הביכורים. היסטוריה עתיקה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 20:11, 29 במאי 2022 (IDT)
מוכן? גופיקו (שיחה) 07:47, 31 במאי 2022 (IDT)
אני מצטער, אך לא אספיק להשתתף בביכורים הפעם. כל כמה זמן זה מתפרסם? אולי אתפנה לכך בפעם הבאה פעמי-עליון - שיחה 13:30, 31 במאי 2022 (IDT)
כל חודש. גופיקו (שיחה) 14:58, 31 במאי 2022 (IDT)

סקרנות[עריכת קוד מקור]

שלום.

אם יורשה לשאול: מה משמעותו של שם המשתמש שלך, או מהו מקורו? דגש - שיחה 12:49, 30 במאי 2022 (IDT)

אני נהנה לראות שהשם מושך לא מעט סקרנות
לא מזמן כתבתי למשתמש אנונימי ששאל: "הוא מבוסס על טעות ישנה שלי, לפיה השם "פיגמליון" הוא גרסה יוונית ל"פעמי-עליון" (צעדיו של עליון), המבוססת על הנאמר בויקיפדיה. חיבבתי מאוד את השם הזה, אך לבסוף גיליתי שאין זה השם העברי המקורי של פיגמליון: השם המקורי הוא "פמייתן" או "פעמייתן", שמשמעותו "(האל) פעמי/פמי נתן". כשנרשמתי לויקיפדיה, חשבתי שיהיה נחמד לאמץ כינוי חביב כמו "פעמי-עליון", שגם יזכיר לי כמה קל להטעות דרך ויקיפדיה". מאז גיליתי שייתכן דווקא שפיגמליון הוא פעמי-עליון, לא במשמעות של צעדיו של עליון אלא במשמעות של "האל פעמי הוא עליון". עכשיו נותר רק לחכות שתתגלה כתובת פניקית עתיקה ועליה כיתוב מפורש של השם 𐤐𐤏𐤌𐤉𐤏𐤋𐤉𐤅𐤍, או שלא תתגלה לעולם, ו"פיגמליון" ייותר תעלומה, כמו שם המשתמש שלי. פעמי-עליון - שיחה 13:01, 30 במאי 2022 (IDT)
נחמד. אפילו גוגל לא מכיר שום דבר כזה מעבר לשמך. אשר למה שכתבת בשורה האחרונה – אצלי רואים קוביות ממולאות בסימן שאלה. אין לי מושג מה שרבטת שם. דגש - שיחה 13:06, 30 במאי 2022 (IDT)
אני חושב שהרבה מידע שנמצא בויקיפדיה לא נמצא בשום מקום אחר במרשתת, לפחות בעברית,וזאת עיקר התרומה שלנו; בשורה האחרונה כתוב פעמיעליונ, "פעמיעליונ" ביוניקוד פניקי. פעמי-עליון - שיחה 13:13, 30 במאי 2022 (IDT)
החכמתני; תודה. דגש - שיחה 13:18, 30 במאי 2022 (IDT)
אהבתי את השאלה, גם אני הסתקרנתי ואהבתי את התשובה.. תודה! Asaf M - שיחה 13:39, 30 במאי 2022 (IDT)
(: פעמי-עליון - שיחה 15:33, 30 במאי 2022 (IDT)

אזהרה[עריכת קוד מקור]

טענות אד הומינם, כמו אלו שהעלית בשיחת ויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 26, יובילו לחסימה. עליך לדון לגופו של עניין ולא לגופו של עורך. אנא הקפד שלא להפר את כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 00:10, 31 במאי 2022 (IDT)

אני מצפה שתתנצל באופן ברור בפני חברי הקהילה שאליהם כוונה הטענה הפוגעת שלך. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 00:15, 31 במאי 2022 (IDT)
העיתונאי המנטר, התנצלתי מספר רב של פעמים על כך בויקיפדיה:בקשות ממפעילים#בקשות חסימה / הסרת חסימה (התוכן הוסר משם), והצעתי לאלה שנפגעו להתנצל גם בדף בו נאמרו הדברים הבעיתיים. אשמח לדעת אם ידעת על כך שהתנצלתי לפני שפרסמת את ההזהרה בדף שיחתי. פעמי-עליון - שיחה 00:41, 31 במאי 2022 (IDT)
ההתנצלות שלך לא הייתה התנצלות, אלא הסכמה להסרה הדדית של הדברים. אני מצפה שתחזור בך, באופן ברור, מהכללתו של קהל עורכים שלם תחת הגדרה זו. 00:43, 31 במאי 2022 (IDT)
להלן חלק מהתנצוליותיי:
"אתה צודק, אזכור הרבנים לא היה במקום; אינני יודע מה פרקטיקות הבחירה של שני המשתמשים וייתכן שהם, כמו חלק מהאנשים הדתיים, הם אנשים חופשיים בדעתם, והיתה זאת שגיאה לרמוז אחרת; יוסף ויניב, על זאת אני מתנצל. אולם זה בפירוש לא הדבר שהלהיט את הדיון; הרי מצדי זאת תגובתי האחרונה בדיון."
"לגבי הביקורת על הקישור לדברי הרב והרמיזה שעשיתי לפיה אנשים דתיים לא פועלים בעצמם אלא הולכים באמונה עיוורת אחרי רבנים, אני התנצלתי ואני מתנצל שוב על כך"
"אני מתנצל על הרמיזה שאתם מצייתים באמונה עיוורת לרבנים ועושים רק מה שהם אומרים לכם. לגבי תיקון התגובה - אני נגד תיקון תגובות, אם אמרתי משהו אני לאיכול לקחת אותו בחזרה, אלא רק להתנצל עליו. אם אתה רוצה, אתנצל גם בשיחת ויקיפדיה:בודק/בחירת בודקים - 26."
נראה שלא הבנת נכון את דבריי. אני דווקא התנצלתי מספר פעמים, והתנגדתי להסרה של הדברים; יניב הוא זה שהציע זאת, ואני התנגדתי מאחר שלדעתי, לא הגיוני למחוק את שנאמר, אלא רק להתנצל על כך, ואכן התנצלתי. פעמי-עליון - שיחה 00:49, 31 במאי 2022 (IDT)
נראה שהתבלבלתי קצת בין הדברים שלך לאילו של יניב. בכל אופן, אני מצפה שלא תחזור על טיעונים מפלגים כמו אלו או על כל סוג של טיעוני אד הומינם. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 00:54, 31 במאי 2022 (IDT)
בוודאי. הבנתי את הטעות בדבריי לאור ההסברים של מקף ועוד משתמשים, ולא אחזור על כך. בכללי, אני משתדל להתמקד בעריכות במרחב הערכים, אך בדיון הספציפי על בחירת הבודק נסחפתי. עם זאת, מאחר שהתנצלתי עוד לפני האזהרה, אשמח אם תבטל או תסיר את האזהרה - אני חושב שהיא הגיעה מתוך בלבול ואינה עושה עמי צדק, לאור התנצלותי. פעמי-עליון - שיחה 00:57, 31 במאי 2022 (IDT)
העיתונאי המנטר, פעמי עליון הוא עורך חדש ומאד מועיל. הלוואי ועורכים חדשים רבים היו נכנסים בתנופה כמוהו. הכותרת אזהרה מאד מיותרת, וגם אינך מרפה. אני הותקפתי הרבה יותר ולא ראיתי אותך אי פעם מתערב לטובתי, אלא להיפך. הוא התנצל, אז אני מציעה שתניח לו. ולך פעמי עליון אני מציעה להתעלם מעורכים כמו נהוראי. אל תגיב לו בכלל. פשוט בקש טיפול בבקשות מפעילים, וגם שם ציין מה קרה ואל תגיב לו, גם אם הוא מגיב שוב ושוב ושוב. בהצלחה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 02:12, 31 במאי 2022 (IDT)
תודה רבה על התמיכה חנה! אני שמח שבכל הפרשה הזאת נחשפתי לנחמדות אמיתית מצד יותר מויקיפד אחד (ואת בינהם). את צודקת, לא הייתי צריך להיכנס בכלל לדיון הזה; אני משתדל להישאר בעיקר במרחב הערכים, ומעתה והלאה אדבוק אף יותר בדרך זאת. פעמי-עליון - שיחה 02:18, 31 במאי 2022 (IDT)
אם אתה מתלבט במשהו, אתה תמיד מוזמן להתייעץ איתי. אתה נכס אמיתי לוויקיפדיה העברית, תורם בתחום שמעטים כותבים בו. העורכים שכותבים הם חוד החנית של הוויקיפדיה, הם סיירת מטכ"ל. בלעדי העורכים הכותבים, לא הייתה ויקיפדיה. פרח בשבילך חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 07:26, 31 במאי 2022 (IDT)

תגובה לדבריך[עריכת קוד מקור]

כתבת לי כך

Yyy774 אתחיל בתגובה לך כי דבריך היו הקצרים ביותר. אני לא חושב שאני זה שהלהטתי את הרוחות - מצדו של יוסף ההתקפה החלה מתגובתו הראשונה, וכל הביקורת העניינית שהושמעה כאן כלפי היא על תגובתי האחרונה בלבד. אני חושב שתפיסה לפיה "עליו להיחסם מעט לאזהרה" מסוכנת לויקיפדיה ועלולה להרחיק משתמשים טובים - לא הוזהרתי או התקרבתי מעולם לחסימה, מדוע ידך כה קלה על ההדק? לגבי הביקורת על הקישור לדברי הרב והרמיזה שעשיתי לפיה אנשים דתיים לא פועלים בעצמם אלא הולכים באמונה עיוורת אחרי רבנים, אני התנצלתי ואני מתנצל שוב על כך מאחר שאני לא מכיר את שני האנשים הספציפיים לגביהם רמזתי את זה, וייתכן שעל אף שאמונה עיוורת היא יסוד מוסד ביהדות, הם אנשים חופשיים עם בחירה עצמית שאינה תלויה ברבנים. אני מודה לך על הבקשה מיוסף להפסיק לטעון שאני משקר.
בקיצור, סליחה על הרמיזה.

אני מאמין שפעלת בתום לב ובאמונה תמימה שדתיים אינם מפעילים שיקול דעת. לכן מהצד שלך כתבת ענייני ובתום לב. הבעיה שהאמונה שלך היא דעה קדומה שאין לה יסוד במציאות. דעה שאין לה מקום בחברת בני אדם ובפרט בחברה הישראלית. יהודים מאמינים סבלו רבות כדי לשמור את השבת. כאשר יהודים היגרו לארצות הברית לפני מעל מאה שנים רובם המכריע התקשה מאוד למצוא פרנסה שאינה דורשת לעבוד גם בשבת, רבים מהם הפסיקו לשמור שבת. פה חסכתי עוד סיפורים עד שמירת השבת והמחיר ששומרי שבת שילמו עליה. כשאתה מבקש להפלות שומר שבת על אמונתו אתה דורך על ציפור נפש מיוסרת בת אלפי שנים. אבל לא עצרת בזה, לדעתך בערך, דתיים הם מעין שלוחה לא תבונית של רבנים. רבנים,לשיטתך, הם שיבוט של הרב עובדיה יוסף שאינו מופת גדול להתנסחות מכובדת בין מגזרים. והבעיה שאני מאמין לך שזה מה שאתה מאמין בו. זה מאוד מאכזב לראות תורם ידען כמותך כה בור וחסר היכרות עם השכנים שלו. העובדות, דתיים הם אנשים תבוניים שבחרו לשמור תורה ומצוות. דתיות אינה משנה את היכולות השכליות (אומרים שלימוד גמרא מפתח את החשיבה). דתיים משתדלים לא לעבור עבירות, זה לא תמיד פשוט כי דתיים הם בני אדם עם רצונות וחולשות כמו שבני אדם נוצרו. דתיים רבים משתמשים ברב כרופא שנותן מענה לשאלות בתחום הדת ולפעמים גם להכוונה באופן אישי. לרבנים אין שליטה על התלמידים שלהם. רבנים אינם יושבים כיום יחד ומחליטים החלטה אחידה (וחבל) לכן גם אין דעה שאתה יכול לומר שרב בן זמנינו הכריע שצריך לחשוב כמותה. לא סתם מפלגות דתיות עובדות קשה להביא מצביעים לקלפי. גם קריאות רבנים לא מביאות את כולם לקלפי. אני אישית מעולם לא הצבעתי בבחירות לכנסת לפי מה שרב אמר לי. מה יש? עמדה דתית שלפי תת הזרם הספציפי תוכל לנבא בקירוב טוב מהי עמדתו של הדתי. בדיוק כפי שתוכל לנבא מה עמדתו של כל אדם שאתה מכיר את מערכת הערכים שלו. אני לא יודע איך אינך מכיר, אבל עם המציאות אין להתווכח, אפילו מה מכאיב לדתי נעלם ממך. מכל האמור אני מאמין שהגיע הזמן שתכיר, שתיקח לך זמן לשיחה פתוחה עם אדם דתי. אישית אני מעוניין לשמור על הפרטיות שלי. לעזור לך למצוא מישהו כזה שיסכים? Yyy774 - שיחה 08:43, 31 במאי 2022 (IDT)

אני מוכן לשיח נורמלי יוסף נהוראי - שיחה 10:14, 31 במאי 2022 (IDT)
Yyy774 ויוסף נהוראי, ממה שכתבתם כאן אני באמת מתרשם שאתםמבקשים לקיים שיח אמיתי וענייני בנושא. עם זאת, אני רוצה להשאיר את הנושא מאחורי. אציין רק שאינני כלל בא ממקום של שנאה, להיפך - מחצית מהמשפחה שלי דתיים, חלקם חרדים ממש, וכואב לי לראות אותם מוותריםעל עצמם ועל חשיבתם החופשית ומתמסרים בציות עיוור (ומתגאים בכך) לרבנים עשירים, שאינם בהכרח רוצים בטובתם. עם זאת, כאשר רמזתי שגם יוסף ויניב הם כאלה מבלי להכיר אותם, לא חשבתי על הדברים עד הסוף ופעלתי מתוך אמוציות, ואני מצטער מאוד על הפגיעה בכם כתוצאה מכך. ולגביך, יוסף, אף שהדגשתיבבקשת החסימה שזאת יותר בקשת בירור אם צריך חסימה מאשר ממש בקשת חסימה, ידי היתה קלה מדי על ההדק והייתי צריך קודם לבקש ממך להתנצל בשיחת המשתמש. גם על כך אני מצטער ומתנצל.
אולי בעוד כמה שבועות, כשהרוחות באמת יירגעו, אהיה מוכן לקיים שיח בנושא. אם תרצו כתבו לי בעוד שבועיים. פעמי-עליון - שיחה 12:40, 31 במאי 2022 (IDT)
אולי באמת בעתיד ועד אז "מודים ועוזבים ירוחמו" יוסף נהוראי - שיחה 12:44, 31 במאי 2022 (IDT)
אני מקווה שהבנת שלא התכוונתי לדבריי ואינך כועס יותר. מבחינתי, אפשר לשכוח ממה שאמרת כלפיי בדיון פעמי-עליון - שיחה 12:47, 31 במאי 2022 (IDT)
@פעמי-עליון הכל נשכח ונסלח שנינו טעינן יוסף נהוראי - שיחה 13:49, 31 במאי 2022 (IDT)
פעמי עליון, הנושא בצד ונניח לו. מבחינתי אפשר לארכב, Yyy774 - שיחה 22:19, 31 במאי 2022 (IDT)
אני מעדיף לארכב בבת-אחת את כל השיחות בדף... אעשה זאת בקרוב כי הצטברו לא מעט פעמי-עליון - שיחה 22:24, 31 במאי 2022 (IDT)

צבי רין[עריכת קוד מקור]

שלום. תיקנתי. הערך טוב מאוד. לא נהוג לתת שמות ילדים אלא אם הם ידועים. לא מחקתי. כתבת ערך מומלץ בעבר? 2A02:3038:410:ADBF:F84C:F166:EEE6:BB5B 12:55, 31 במאי 2022 (IDT)

שלום, תודה על המחמאה על הערך אך לא אני כתבתיו, וגם עד כה אף אחד מהערכים שכתבתי לא הפך למומלץ. לפי מה שראיתי במספר ערכים מומלצים בארכאולוגיה (כנראה מומלצים ותיקים מאוד), לעתים הרמה שלהם לא גבוהה במיוחד וחסרים מידע ומקורות רבים; לכן אני לא רוצה להתחיל להיכנס לזה ולסבך את עצמי בויכוחים האם ערך שכתבתי ראוי להיות מומלץ או ערך ישן ראוי להיות מוסר מרשימת המומלצים.
מדוע אינך נרשם לויקיפדיה, אם אפשר לשאול (או שאתה במקרה כרגע מחוץ לחשבון)? הרבה יותר נוח לתרום מחשבון משתמש. פעמי-עליון - שיחה 12:59, 31 במאי 2022 (IDT)
תודה. חשבתי שאתה כתבת בעקבות קריאת דף השיחה של נ. דובב. לי נוח יותר לפעול כאלמוני 2a02:3038:410:adbf:f84c:f166:eee6:bb5b (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם ב־13:08, 31 במאי 2022 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

אגב, לידיעה[עריכת קוד מקור]

אם בעתיד תעלה צילום מסך מוויקיפדיה, אז תבנית הרישיון הנכונה היא לא cc 3.0, אלא {{צילום מסך ויקימדיה}}. במקרה שמופיע גם סמל (נניח סמל של ויקיפדיה, ויקישיתוף, ויקימילון או כל מיזם אחר) עליך להוסיף גם {{ויקימדיה סימנים מסחריים}}. cc 3.0 הוא רישיון שנועד לתכנים שאתה בעל הזכויות שלהם, ולא לתכנים שיתופיים. דגש - שיחה 13:28, 31 במאי 2022 (IDT)

תודה, אדע זאת לפעם הבאה. לא הקפדתי על זה הפעם כי ידעתי מראש שהקובץ מיועד למחיקה לאחר יום או יומיים פעמי-עליון - שיחה 13:32, 31 במאי 2022 (IDT)
האם אתה הפעמי-עליון מהחוג למקרא וארכיאולוגיה באוניברסיטה העברית?
אם כן, אמור שלום פעם הבאה:) 128.139.225.245 13:10, 30 ביוני 2022 (IDT)
128.139.225.245, נקטתי בלשון זכר כי אינני מכיר אותך. על אף שאני מופתע שיש עוד "פעמי-עליון" מלבדי, אתה מתבלבל עם אדם אחר.
בנוסף, אסור לגלות את זהותו של משתמש ויקיפדיה ללא הסכמתו. למזלך ולמזלי אתה טעית בזיהוי, אבל אל תעשה זאת למשתמש אחר בדף השיחה, אלא רק באפשרות של "שליחת דוא"ל למשתמש". פעמי-עליון - שיחה 13:14, 30 ביוני 2022 (IDT)
לא ידעתי. התנצלותי. 128.139.225.245 13:16, 30 ביוני 2022 (IDT)