שיחת משתמש:עמי דרור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת Gridge בנושא ארל'ה.jpg

ברוך בואך לוויקיפדיה![עריכת קוד מקור]

If you can't read Hebrew, click here

שלום וברוך בואך לוויקיפדיה – האנציקלופדיה העברית החופשית הראשונה. ויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית ופתוחה שכולם יכולים לא רק לקרוא ולהיעזר בה, אלא גם לערוך אותה. להלן מידע שיהיה לך לתועלת:

  • עריכה: אם ברצונך להוסיף או לשפר בערך שקראת, ניתן ואף כדאי לעשות זאת. יש ללחוץ על לשונית "עריכה" בראש העמוד ולתקן כמיטב הבנתך. לפני שמירת השינוי מומלץ ללחוץ על "הראה תצוגה מקדימה" ולוודא שהשינוי שעשית תקין. לפרטים נוספים: איך לערוך דף, סיוע לגבי עריכות "נעלמות", איך לעצב דפים.
  • דפי משתמש: למרבית המשתמשים הרשומים בוויקיפדיה יש "דף משתמש" ודף "שיחת משתמש". דף המשתמש (אליו ניתן להגיע בלחיצה על שמו של המשתמש) משמש בדרך כלל את המשתמש כדי להציג פרטים על עצמו. דף השיחה של המשתמש נועד כדי להשאיר למשתמש הודעות אישיות.
  • דפי שיחה: בראש כל דף בוויקיפדיה, מופיעה לשונית "שיחה", שלחיצה עליה מובילה לדף השיחה של הדף. שם ניתן לדון עם אחרים בתוכן הערך. לדף השיחה ניתן להוסיף הערה בלחיצה על לשונית הפלוס (+) הנמצאת בראש הדף.
  • חתימות: בוויקיפדיה אין חותמים בגוף הערכים, אך רצוי לחתום בסוף כל הערה שכתבת בדף שיחה. כדי לעשות זאת יש להוסיף ארבעה סימני ~ (זרקא, tilde) בסוף הטקסט שכתבת (כך: ~~~~). בזמן השמירה יהפכו סימנים אלו אוטומטית לחתימה הכוללת את שמך, קישור לדף המשתמש שלך, השעה והתאריך.
  • הודעה אישית: כדי לכתוב הודעה למשתמש מסוים יש להיכנס לדף השיחה של אותו משתמש (בלחיצה על שמו, ולאחר מכן מעבר ללשונית השיחה), לערוך אותו ולהשאיר בו הודעה. לאחר הוספת הודעה בדף השיחה יקבל המשתמש חיווי על ההודעה הממתינה.
  • לתשומת לבך: אין להכניס לוויקיפדיה חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. מעשה כזה מהווה עבירה פלילית ופגיעה במדיניות שלנו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אסור להעלות לוויקיפדיה תמונות שמצאת סתם כך בשיטוט באינטרנט אלא יש לברר מי אוחז בזכויות היוצרים עליהן והאם הוא מרשה את השימוש בהן. במקרה ספק ניתן לפנות לדלפק היעוץ.


אם ברצונך בעזרה נוספת ניתן לקרוא את דפי העזרה. אם ברצונך לשאול שאלה כללית הקשורה לוויקיפדיה (מדיניות, נהלים וכד'), יש לעשות זאת במזנון. אם יש לך שאלה ספציפית, או שברצונך לקבל עזרה בנושא מסוים, ניתן לפנות לדלפק היעוץ. אני אישית אשמח לעזור אם תתעורר שאלה או בעיה, וכך גם כל שאר הוויקיפדים.

בהנאה!

(התנצלות: כדי למנוע סרבול מיותר, וכמקובל בשפה העברית, אנו משתמשים בלשון זכר בהתייחסות אל כלל הגולשות והגולשים ובמתן שמות לערכים. אנא קבלו זאת בהבנה!)
צהוב עולה 17:17, 27 פברואר 2006 (UTC)

ברוך הבא לוויקיפדיה, מהיכן נלקחה התמונה? באופן כללי אין להעלות לוויקיפדיה תמונות מהאינטרנט, למעט תמונות מוויקיפדיה בשפות אחרות, מפני שאנו מקפידים רבות על זכויות יוצרים. צהוב עולה 17:17, 27 פברואר 2006 (UTC)


וגם תמונה:M buchachi mainpic.jpg. כמו כן,

בעת העלאת תמונות לוויקיפדיה, עליך להקפיד כי:

  1. על התמונה לשמש ערך בוויקיפדיה או לצורכי דף המשתמש. תמונות ללא שימוש בוויקיפדיה יימחקו.
  2. ציון המקור ממנו נלקחה התמונה ומצב זכויות היוצרים שלה.
  3. השימוש בתמונה איננו מהווה הפרת זכויות יוצרים. זה ייתכן כאשר:
    • מדובר בשימוש הוגן (יש לפרט מדוע זה אכן כך).
    • התמונה פותחה לפני יותר מ־50 שנה והזכויות עליה פגו.
    • יוצרי התמונה שחררו אותה לרשות הכלל.
    • יוצרי התמונה שחררו אותה תחת רישיון חופשי, כגון GFDL.
  4. שם התמונה יהיה שם משמעותי ויתאר את תוכנה.
  5. בדף התמונה יופיע תיאור שלה (למשל: מי האנשים המופיעים בה, שם מקום וכך הלאה). את תיאור התמונה יש להכניס בעת העלאתה בתיבה המיועדת לכך.
  6. התמונה איננה תמונה פוגענית או קשה לצפייה (חריגים יתאפשרו רק אם יש הצדקה טובה לכך, למשל: בערך על מחלה).

תמונה שלא תועלה בהתאם לכללים הללו, סביר להניח שתימחק.

תודה, בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 17:22, 27 פברואר 2006 (UTC)

תמונה:M caravan mainpic.jpg: אנא אל תעלה אף תמונה חדשה שלא עומדת בכללי זכויות היוצרים, ובלי לציין את מצב זכויות היוצרים שלה. צהוב עולה 17:55, 27 פברואר 2006 (UTC)

כמו כן, רבים מהתמונות שלך לא מקושרות לשום מאמר. עליך לספק כאן הסברים לפני שתוכל להעלות תמונות נוספות. שים לב שרובן מסומנות למחיקה עקב כך שלא עמדת בכללים למרות בקשותינו. אנא אל תעלה תמונות נוספות עד שנושא זה יובהר. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 18:03, 27 פברואר 2006 (UTC)

אזהרה בעקבות העלאת תמונות עם חשד להפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

שלום,

הערך (לא ערך) תמונות שהעלית (לא ערכת) שערכת נחשד כמפר זכויות יוצרים, שוויקיפדיה מקפידה מאוד על שמירתן. על פי מדיניות האתר אין להעתיק תוכן המופיע במקורות אחרים ולהעלותו לוויקיפדיה, אלא אם קיבלת רשות מפורשת בכתב לעשות זאת, או שיצרת את התוכן בעצמך, ולך זכויות היוצרים. נראה שמקור הטקסט נמצא
לא צורף מקור – חובה להכניס מקור
.

אם התוכן המועתק שייך לך, או אם ברשותך אישור מתאים מבעלי התוכן, יש לפעול על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS.

המשך תרומה לוויקיפדיה על ידי העלאת חומרים מקוריים משלך הוא מוזמן ומבורך.

תודה, כאן הכוונה היא לא לעריכה אלא להעלאה שיטתית של תמונות בניגוד לכללים, וחשד רציני להפרה שיטתית של כללי ויקיפדיה בנוגע לזכויות יוצרים תוך התעלמות מהבקשות בנושא שניתנו לך בדף השיחה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 19:00, 27 פברואר 2006 (UTC)


שלום רב,

זכויות היוצרים על התמונות מהסדרה "שיעור מולדת" שייכות לרשת - ערוץ 2 והתמונות מועלות לאתר באישור מיכל קיזלשטיין, דוברת רשת.

אבקשכם להחזירם לאתר.

תודה רבה.

שלום, לגביי הערך שיעור מולדת - זכויות היוצרים על כל התמונות כולל הלוגו שייכות ל"רשת". מיכל קיזלשטיין, דוברת רשת, מאשרת השימוש.

אבקשכם להחזירם.

תודה.

שלום, יש לך אישור בכתב? גילגמש שיחה 17:55, 5 מרץ 2006 (UTC)

לאן לשלוח לך אישור בכתב? אשמח לקבל פקס או מייל לשליחה.

אם יש לך אישור, העתק אותו לויקיפדיה:אישורים להעתקה תחת קטגוריה "שיעור מולדת", בצורה שמתוארת שם. כשאתה מעלה את התמונות, שים תבנית מתאימה וכתוב תחת הרשיון כי האישור נמצא באישורים להעתקה. ללא תבנית התמונות נמחקות. בברכה, אבירם 20:01, 6 מרץ 2006 (UTC)

בלוז לחופש הגדול[עריכת קוד מקור]

אתה כתבת את הערך כאנונימי? אם כן אז כל הכבוד, כך צריך להראות ערך של סרט ישראלי. בצעתי לו קצת עריכה. אבירם 22:04, 21 מרץ 2006 (UTC)


בקשה ליצירת קטגוריה חדשה[עריכת קוד מקור]

שלום רב, אני מעוניין לקחת על עצמי כתיבת ערכים חדשים תחת קטגוריה של סרטים ישראליים קצרים (מרביתם סרטי גמר של סטודנטים לקולנוע) אין כיום קטגוריה מתאימה, ואשמח אם תוכלו ליצור קטגוריה כזו. ממתין לאישורכם.


הערך דוד גורפינקל[עריכת קוד מקור]

שלום רב. לאחר כתיבת הערך נוכחתי לגלות שנפלה טעות בשם בכותרת: האיות הנכון הוא דויד גורפינקל (י' אחרי ה-ו'). אודה לכם אם תוכלו לתקן את שם הערך, וכן לענות על שאלתי הקודמת (לעיל).

לא ענינו כי אתה שואל במקום הלא נכון. היית צריך לשאול או לבקש עזרה בדלפק הייעוץ. כדי להעביר שם של ערך, יש ללחוץ על "העבר" שבראש הדף. לגבי קטגוריה, כאשר תכתוב את הערכים, תפנה אלי בדף שיחתי ואעזור לך בהמשך (אנחנו מקדימים את המאוחר). בברכה, דורית 16:44, 27 מרץ 2006 (UTC)


שאלת תמונות לערכים ספציפים[עריכת קוד מקור]

תודה דורית על המענה המהיר. העלתי מספר תמונות לערכים "בלוז לחופש הגדול" ו"אורי זוהר", אך למרות גודלן המרשים הן מופיעות כמאוד קטנות בערך. האם אפשר להגדילן בערכים?

בלוז לחופש הגדול[עריכת קוד מקור]

יופי של ערך, על סרט שמאוד אהבתי. יש לך מושג איפה אפשר לקנות DVD של הסרט? היתכן שפשוט אין להשיג?? תודה, אביעד המקורי 17:29, 27 מרץ 2006 (UTC)

הסרט לא נמצא על גבי DVD. אני יודע שתוך כשנה הוא אמור לצאת. מדי שנה-שנתיים הוא מוקרן בטלוויזיה.

שלום,

על פי מדיניות האתר ובהתאם לחוק, אין להעתיק תוכן שמופיע במקורות אחרים ולהעלותו לכאן, אלא אם קיבלת רשות מפורשת בכתב לעשות זאת, או שיצרת את התוכן בעצמך, ולך זכויות היוצרים. הערך שערכת חשוד כמפר זכויות יוצרים (ראה/י ויקיפדיה:זכויות יוצרים), שוויקיפדיה מקפידה מאוד על שמירתן. אם התוכן המועתק שייך לך, או אם ברשותך אישור מתאים מבעלי התוכן, יש לפעול על פי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS.

המשך תרומה לוויקיפדיה על ידי העלאת חומר שאינו מועתק יתקבל בברכה.

אוי וי 19:56, 27 מרץ 2006 (UTC)

מהיכן הערך מועתק? Pacman 20:02, 27 מרץ 2006 (UTC)

פאקמן, הרי רשומה הכתובת ממנה הועתק החומר. עמי, אני מדגישה שאנו מקפידים מאד על זכויות יוצרים, אם יש לך רשות להשתמש בחומר, אנא הודע אחרת נאלץ למחוק זאת. בנוסף, תיקנתי את התמונות והגדלתי כבקשתך, אני מקווה שזה בסדר. בברכה, דורית 22:01, 27 מרץ 2006 (UTC)
כשהגבתי תבנית הפרת זכויות היוצרים עוד לא היתה. Pacman 22:03, 27 מרץ 2006 (UTC)

שלום רב, החומר לערך הועבר לידי על ידי הגברת ליה ון-ליר באמצעות סינמטק ירושלים, לבקשתם. החומר לערך שייך לסינמטק ירושלים המעוניין בפירסומו כאן. כלומר - אין הפרה של זכויות יוצרים אודה לכם להעלאת הערך חזרה. בברכה ובתודה, עמי דרור

הערך שוחזר ונערך. פעם הבאה יש לציין מראש בדף השיחה או בויקיפדיה:אישורים להעתקה את מקור הערך והאישור. אבירם 04:02, 1 אפריל 2006 (UTC)
תודה רבה אבירם.

שאלת עריכה ובקשה[עריכת קוד מקור]

שלום לכם, בשעות האחרונות אני שוקד על כתיבת ערכים תחת הקטגוריה (הלא קיימת עדיין) סרטים ישראליים קצרים. מה אפשר לעשות על מנת להפוך את הקטגוריה לשרירה וקיימת? ובנוסף - שאלת עריכה: מדוע הערכים "בידיים טובות", "גול עצמי" ו"ל"ג בעומר" (סרט) מצויינים על ידכם כזקוקים לעריכה? אני עובד לפי כללי העריכה שלכם. אם יש משהו שיוכל להאיר את עיניי או דוגמת עריכה שתוכלו להראות לי זה יעזור. ערכים אחרים שכתבתי היום באותו פורמט בדיוק ("חול (סרט), אנדרדוג, ועוד) לא צויינו כזקוקים לעריכה. אשמח אם תבדקו את העניין, ואם מדובר בהערה שגויה - אנא הסירו אותה, או לחילופין אשמח להבין מה יש לתקן. בתודה ובברכה, עמי דרור

שלום עמי, כדי ליצור קטגוריה עליך לרשום בסוף כל אחד מן הערכים [[קטגוריה:סרטים ישראלים קצרים]]. לאחר מכן, יש לרשום בדף הקטגוריה מספר מילים על הנושא, כדי שהקישור לקטגוריה לא יהיה אדום. לגבי עריכה, זכור שרומא לא נבנתה ביום אחד. לוקח זמן להכיר את כל כללי העריכה שלנו. ראה את הערכים לאחר שיסיימו איתם הויקיפדים הותיקים יותר, ותוכל להשוות. בברכה, דורית 20:05, 3 אפריל 2006 (UTC)
והערה נוספת, קשה לנו לעקוב אחר שאלות שנשאלות בדף השיחה. בכדי לשאול שאלות, יש לפנות אל ויקיפדיה:דלפק יעוץ, או שתוכל כמובן לפנות אלי או אל ויקיפדים אחרים בדף שיחתם. כך תוכל לקבל מענה טוב יותר. בברכה, דורית 20:09, 3 אפריל 2006 (UTC)

דורית - תודה על תשובתך. וכן, זה אני שפנית אליו בקשר לערך עונג שבת. שכחתי להיכנס בשם.

בבקשה, אם תצטרך עזרה נוספת, אנא פנה אלי בשיחת משתמש:דורית. המשך עשייה מוצלחת, דורית 20:18, 3 אפריל 2006 (UTC)

ערכי הסרטים הקצרים[עריכת קוד מקור]

תצטרך כנראה לאחד את כל ערכי הסרטים הקצרים שהעלת לערך אחד, אולי בשם "סרטים קצרים של בית הספר סם שפיגל" בנוסח הערך שיעור מולדת שכתבת. אין לדעתי שום הצדקה לערכי סרטים של רבע שעה, גם אם הם טובים. אבירם 22:04, 3 אפריל 2006 (UTC)

להבא, נהוג בויקיפדיה להמשיך השיחה מהמקום בו התחילה. בכל מקרה, עניתי לך בדף שיחתי. אבירם 16:53, 4 אפריל 2006 (UTC)

שלום עמי דרור,

תודה על כתיבתך בוויקיפדיה. לרשותך עומד דף המשתמש, שבו ביכולתך להציג את עצמך ואת תחומי העניין שלך. אין עניין דווקא בהצגת פרטים אישיים. לכן, תוכל להציג את עצמך מבלי לחשוף פרטים אישיים.
באפשרותך ליצור כעת את דף המשתמש שלך, באמצעות כניסה לדף "משתמש:עמי דרור". יצירת הדף תקל על הנפגשים בעריכותיך לדעת מי עומד מולם, ותחשיב יותר את עריכותיך כוויקיפד מן המניין.

בברכה, הדור של הדור 05:36, 4 אפריל 2006 (UTC)

לתשומת ליבך, ראה את הצבעת המחיקה שפתח משתמש: A&D. בברכה, אבירם 19:38, 5 אפריל 2006 (UTC)

שלום! ראיתי שאתה בענייני סרטים ישראלים. אשמח אם תוכל, בבקשה, לכתוב ערך על "חולה אהבה משיכון ג'" של שבי גביזון. תודה. HansCastorp 07:33, 6 אפריל 2006 (UTC)

אשתדל להעלות את הערך בקרוב :-)

שלום! כאן כל אחד עורך מה שנראה לו, וכותב על מה שמעניין אותו, ולכן אנא ראה בדברים בקשה / המלצה בלבד. אני מברך אותך על פעילותך בהעלאת ערכי סרטים קצרים של בית הספר סם שפיגל, ואתה יוצר כאן בסיס נתונים נאה וראוי. השאלה היא האם לא ראוי שייכתבו ערכים בסיסיים הנוגעים לקולנוע הישראלי, ליוצריו, לסרטים החשובים (יותר ופחות), להיסטוריה שלו וכו'. נראה לי שלפני שבונים את הקומה השבע עשרה, צריך בסיס, ובסיס כזה לא קיים כאן. מה דעתך? אלמוג 16:47, 9 אפריל 2006 (UTC)

מלבד זאת, לא סתם ויקיפד פתח כאן הצבעת מחיקה על שני ערכים: ערכים של רשימה טכנית עם שורה אחת של עלילה זה ממש לעג לרש. רוצה להעלות סרטים שלא ירצו למוחקם? כתוב עוד על כל סרט, עלילה, משמעות, מסרים, משהו... אבירם 16:51, 9 אפריל 2006 (UTC)

שלום לשניכם, אלמוג - אכן ראוי לכתוב ערכים בסיסיים, ואף כתבתי מספר ערכים על אישי מפתח בתעשייה. בשלב זה אני מתמקד בסיום משימה שהגדרתי לעצמי - להעמיד רשימה ראשונית של סרטים קצרים, כאשר במקביל אני חושב על כתיבת ערכים נוספים בתחומים אחרים, וכמובן כל מי שרוצה ורואה לנכון יכול להוסיף ערכים בסיסיים יותר. ואבירם - אני מעמיד כאן בסיס, ואשמח להרחיב ולהוסיף משמעויות בהמשך.

שמות ערכי הסרטים[עריכת קוד מקור]

שלום!

רבים מערכי הסרטים שאתה מוסיף הם בעלי שמות עם משמעות נוספת. לעיתים זה לא משנה (למשל פרמננט). אך לעיתים נוצרים קישורים מוזרים (למשל מיוחד:Whatlinkshere/סטריפטיז). ישנם גם מקרים של קישורים לא נעימים (למשל טרבלינקה -> אפר או זק"א -> חסד של אמת). נראה לי שכדאי להקפיד על הוספת "(סרט)" לשם הערך, כדי למנוע מקרים כאלה.

לא-יודע 11:49, 10 אפריל 2006 (UTC)

אתה צודק, אבל אני לא יודע איך לשנות בדיעבד את שם הסרט. סרטים ששמתי לב מראש לבעיה הגדרתי מלכתחילה כ"כביש (סרט)" למשל.

אתה צריך להשתמש בלשונית "העבר". כשאתה בערך אפר תלחץ על "העבר" ותרשום בשם החדש "אפר (סרט)". בברכה, רחל 14:54, 10 אפריל 2006 (UTC)

הערות בונות על כמה מערכי הסרטים[עריכת קוד מקור]

  1. לעיתים הוספת מילים כמו "המוערך" וכו' שאינם ניטרליות, דבר שמקפידים עליו. ראה: ויקיפדיה:נקודת מבט נייטרלית. גם המונח "עטור פרסים", אף שהוא עובדה, איננו כ"כ מקובל, אפילו לא לגבי טיטניק (סרט), (אם כי יש חריגים).
  2. "תקציר:", "צוות:" - הנקודותיים מיותרות, זה כבר כותרת.
  3. התוספת "במסגרת מועדון הסרט הטוב של MSN VIDEO וניתן לצפות בו באתר." עדיף שתימחק, כיוון שזה לא מוסיף מידע משמעותי (זה לא כמו פרס בפסטיבל), ובתחתית הערך תמיד הקפדת לצרף את הקישור לאתר.

בהצלחה בהמשך (אגב סרטי מעלה גם בתכנון?). DGtal 16:51, 10 אפריל 2006 (UTC)

מתקפת איכות - הקולנוע הישראלי[עריכת קוד מקור]

שלום עמי. לאחרונה אתה הוא שמוביל את הנושא בויקיפדיה העברית, ולכן אתה מוזמן להשתתף בויקיפדיה:מתקפת איכות/הקולנוע הישראלי. המטרה היא לתת בשלושה שבועות החל ב-1 במאי כיסוי יפה לנושא. נוכחותך מאד מתבקשת, ואשמח לראות כל תרומה שלך. ראשית, יש להרשם בויקיפדיה: מתקפת איכות כי יש כמה הצעות ל"מתקפות", ויש צורך בכך שבנושא זה יירשמו יותר ויקיפדים מבנושאים אחרים. תודה על תרומתך לנושא עד עכשיו, ומצפה לראותך במהלך המתקפה. אלמוג 10:56, 22 אפריל 2006 (IDT)

בפוסט הזה, קישרו לערך שובב אותו אתה יצרת. נחמד, לא? (למרות שהנושא של הפוסט ממש לא נחמד) דורית 20:21, 4 מאי 2006 (IDT)

מתקיף מצטיין במתקפת האיכות

עם סיום מתקפת האיכות אני מעניק לך מדליה כאות על תרומתך. יצרת מספר ערכים חשובים, וסייעת להצלחת המתקפה. תודה! אלמוג 06:03, 19 מאי 2006 (IDT)

תמונה:Korby.jpg[עריכת קוד מקור]

האם תוכל לספק את הטקסט המלא של האישור שקיבלת מסם שפיגל עבור הצילום? תודה, וולנד 23:20, 7 ביוני 2007 (IDT)תגובה

ארל'ה.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום. במסגרת הטיפול בתמונות בעייתיות במיזם התמונות אותרה התמונה הנ"ל. רישיונה של התמונה אינו תקין ואינו עומד בהנחיות החדשות המופיעות בדף העלאת קובץ לשרת ובדפי העזרה בנושא תמונות. אנא פעל על פי ההנחיות בדף זה, אחרת התמונה עלולה להימחק בעשרת הימים הקרובים. בהמשך לפנייה זו אני לרשותך לשם מתן מידע ועזרה. לחלופין, ניתן ואף רצוי לפנות לדלפק הייעוץ שכן שם יש סיכוי טוב יותר לקבל תשובה מהירה יותר.‏Gridge ۩ שיחה 21:56, 5 באוגוסט 2007 (IDT)תגובה

ובקצרה - אנו זקוקים לרישיון חופשי. ‏Gridge ۩ שיחה 21:57, 5 באוגוסט 2007 (IDT).תגובה