שיחת משתמש:יעבץ

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 3 שנים מאת Xnet1234 בנושא עובדיה לחמן

תפילת שבע[עריכת קוד מקור]

שלום, שים לב בבקשה להערתי בשיחה:תפילת שבע. דרך אגב, מקובל בקהילתנו שלא לרוקן את דף השיחה, אם כי זכותך כמובן שלא לנהוג כך. נתנאל 16:00, 22 ספטמבר 2005 (UTC)

איחוד ערכים[עריכת קוד מקור]

לדעתי כדאי שתאחד את עירוב תחומין עם תחום שבת, וכן את מלאכות שביעית עם שמיטה. זה מאפשר לקורא להבין יותר טוב את המושגים בהקשרם במקום להתרוצץ מערך לערך. נתנאל 08:14, 7 נובמבר 2005 (UTC)

תודה על הערותיך בדף השיחה שלי לגבי שילוב מלאכות שביעית בערך שמיטה, ושילוב עירוב תחומין בתחום שבת.
לא הכנסתי את מלאכות שביעית לשמיטה, משום שהערך שמיטה כתוב מתוך נקודת מבט ביקורתית היסטורית, ולא על פי ההלכה. לדוגמה, מצות הקהל איננה חלק ממצוות שביעית, אין התייחסות להבדל בין שמיטה בזמן שבית המקדש בנוי ורוב ישראל על אדמתם, לבין שביעית בזמן הזה. ההצגה של תקנת פרוזבול איננה נכונה מבחינה הלכתית, ועוד. שילוב בין הערכים הוא מין בשאינו מינו.
גם הערך של תחום שבת זקוק לתיקון. העברתי את ההמלצה לדף השיחה של המשתמש: יהודי. --יעבץ 15:53, 8 נובמבר 2005 (UTC)
לפני התשובה שלי, הערה: מנהג המקום להמשיך את השיחה במקום בו החלה. כך קל יותר לעקוב אחרי השתלשלותה. הוספתי את דף השיחה שלך לרשימת המעקב שלי, ולכן אדע שענית לי גם אם תעשה זאת כאן. אם תיכנס לדף העריכה תראה כיצד אני עושה שימוש בסימן הנקודתיים (:) כדי ליצור את דירוג הפסקאות המבדיל בין דבריך לדבריי. כל סימן נקודתיים בתחילת פסקה דוחף את הפסקה קצת יותר פנימה.
לעצם העניין: אכן הערך שמיטה איננו מציג כרגע את הלכות השמיטה כפי שהן בחז"ל. הסעיף הראשון עוסק בפסוקים והסעיף השני בהיסטוריה. בדיוק מסיבה זו מתאים מאוד שתוסיף את הערך שלך כפסקה באמצע, שכותרתה "הלכות השמיטה" או מעין זה. אל תחשוש לשנות בשאר הערך לפי הצורך (אם אתה עושה שינויים רציניים, כדי להסביר אותם בדף השיחה של הערך). הרי בסך הכל שני הערכים עוסקים בדיוק באותו מושג, והפיצול ביניהם מפריע ואפילו מטעה לחשוב שמדובר בדברים שונים.
אותו דבר לעניין תחום שבת: את המידע המופיע עכשיו בערך אפשר לרכז בפסקה אחת שכותרתה "האיסור", ואת נושא עירוב תחומין בפסקה שנייה. כך קוראי הערך יקבלו תמונה מלאה על הנושא. אגב, משתמש:היהודי מזמן לא היה פה, כך שאתה יכול לטפל בערך בעצמך.
בברכה, נתנאל 08:21, 9 נובמבר 2005 (UTC)
אני עונה כאן, כדי שלא יחשבו שחזרתי. אני רק מרחרח מידי פעם. אני לא כותב את השם המפורש חו"ח, ואשתדל לראות את הערך מידי פעם. ד"א, כעת למדו זאת בדף היומי. היהודי # ה' הוא המלך! # [[שיחת משתמש:היהודי|שיחה]] # לא נשכח! # [[גוש קטיף]] 13:33, 15 נובמבר 2005 (UTC)

שלום, תוכל בבקשה להסביר השינויים שביצעת בערך הנ"ל? תודה, Yonidebest Ω Talk 11:02, 10 נובמבר 2005 (UTC)

שלום לך, ביצעתי כמה שינויים המוסיפים מידע על סוגי הכתב השונים. ביצעתי גם תיקון המגביל את הלכת כסדרן לתפילין ומזוזות בלבד, ולא לספרי תורה נביאים ומגילות.
ובכן, למה שינית את המילה "חוק" למילה "חק"? איני מכיר מילה בשם זה. Yonidebest Ω Talk 11:36, 10 נובמבר 2005 (UTC)
המילה חק בביטוי חק תוכות, משמעותה חקק, כמו חקק בסלע, ולא מלשון חוק ומשפט. כך הביטוי מופיע בכל סיפרות ההלכה. מי שכתב את הערך הושפע מן ההגיה האשכנזית של הקמץ כ'O' באנגלית, ולכן טעה בכתיב.--יעבץ 12:34, 10 נובמבר 2005 (UTC)

שלום. אני מזמין אותך להשתתף במיז"ם תרי"ג, לכיסוי המצוות בוויקיפדיה. הלל 07:44, 5 פברואר 2006 (UTC)


אני מכיר אותך מאיפשהו?[עריכת קוד מקור]

גוונא + שיחה + פורטל הלכה זקוק לדם חדש 02:33, 16 במאי 2010 (IDT)תגובה

אולי מתפילת ליל שבת לפני ברכו. יעבץ - שיחה 02:59, 16 במאי 2010 (IDT)תגובה

הילמן וצייטלין[עריכת קוד מקור]

הי, ב-2013 קיטרגת את דוד הילמן כבוגר בי"ס צייטלין. האמנם? מישהו הסיר את הקטגוריה, אם ידוע לך הדבר בוודאות, עשה עם זה משהו. תודה מראש. ביקורת - שיחה 22:00, 18 בדצמבר 2016 (IST)תגובה

הפניתי את שאלתך למוחק Avi1111 - יעבץ - שיחה 14:16, 18 בספטמבר 2017 (IDT)תגובה

התשובה - בדף השיחה שלי Avi1111 - שיחה 08:34, 19 בספטמבר 2017 (IDT)תגובה

עובדיה לחמן[עריכת קוד מקור]

שלום יעבץ,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. הערך-לעתיד "עובדיה לחמן" שכתבת עדיין אינו עומד בסטנדרטים של כתיבת ערכים באנציקלופדיה, והועבר לבינתיים ממרחב הערכים אל הדף "משתמש:יעבץ/‏עובדיה לחמן". הוא יימצא בטיוטה עד לתיקונו, בה ניתן להמשיך להרחיב ולערוך את תוכנו. נושאים שבדרך כלל זקוקים לשיפור הם:

  • חשיבות אנציקלופדית וסימוכין – האם ברור מה חשיבות הנושא ומה מייחד אותו? האם יש סימוכין ומקורות?
  • סגנון ועיצוב – האם יש קישורים וחלוקה לכותרות בערך?
  • תוכן – ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, וערכים צריכים לספק לקורא מידע מעבר להגדרה מילונית (לצורך זה קיים ויקימילון). ניתן לכתוב ערך קצר עם מעט מידע בסיסי (קצרמר), אך לא ערך קצר ביותר (אולטרה-קצרמר).
  • לשון – האם הערך מנוסח היטב בהתאם לנהוג בוויקיפדיה?

ניתן לפנות לחממה כדי לבקש משוב ספציפי יותר על הערך. בנוסף, ניתן להסתייע במדריך לכתיבת ערכים. לאחר שהערך יורחב ויתוקן, וכאשר יעמוד בסטנדרטים של ערך בוויקיפדיה – יתאפשר להחזירו למרחב הערכים. בהצלחה! xnet1234 - שיחה 22:37, 29 בנובמבר 2020 (IST)תגובה