שיחת משתמש:יונתן דוד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת Daniboy בנושא חצי המנשה

מקור מידע, פרק 264[עריכת קוד מקור]

אתחיל ואציין, למען הסר ספק, כי אני מוצא את תרומתך לויקיפדיה רצויה ביותר.

קראתי בעיון רב את הפניות אליך בנושא זה כאן בדף השיחה וכן בשיחה:יהדות מרוקו, ואני רואה לנכון להאיר את עינייך ועיני שאר המשתתפים בדיון במספר נקודות:

  1. חשד להעתקה: מהנושא הזה אני מבקש מכולם לרדת. יונתן הצהיר כי לא העתיק דבר, והוא ויקיפד רשום. לשאלות בדבר מקור החומר הוא ענה "ידע אישי" - עלינו לקבל את טענתו זו. בפועל, אין שום סיבה שלא נעשה זאת: נניח את הגרוע מכל, שחלק מהערכים כן מועתקים, ומחר יבוא מוציא לאור מכובד ויגיש תביעה בבית משפט ישראלי בגין הפרת זכויות יוצרים. הרי אנו, כמפעילי מערכת, ידינו נקיות: עשינו את מיטב יכולתנו לברר את מקור המידע. מי שבמקרה זה יתן את הדין על מעשיו הוא יונתן (שכידוע, במקרה של מעשים פליליים מציאתו הפיזית היא עניין של מה בכך). אם יונתן העתיק את ערכיו ממקור כל שהוא, ומוכן להסתכן בתביעה אישית על 20,000 ש"ח בגין כל ערך מועתק - יבושם לו. הויקיפדיה, על כל מרכיביה, לא תהיה צד לעניין.
  2. הבעיה היותר קשה בעיני בגישה הזאת, היא שמידת האמינות של ערכים שמקורם "בראשו" של הכותב היא נמוכה מאוד. ואכן, יונתן לא חף מטעויות, וחלקן אף מחרידות. היות וכך, ניתן לשחזר עריכות של יונתן לנוכח חשד קל ביותר - ללא צורך לנמק.
  3. וליונתן, על מנת שתבין: אם הידע שלך כמו שציינת מקורו בלימודיך בבית ספר או בהדרכות ששמעת בטיולים, הרי שאלה הם מקורות מידע מפוקפקים ביותר. זה מסביר שגיאת מחרידות שכתבת כמו
==ניצחון האימפריה העותומאנית ונפוליאון על הממלוכים וכיבושה של ארץ ישראל==
בשנת 1517 נכבשה ארץ ישראל על ידי הסולטן התורגי סלים הראשון ובכך נגמרה שליטת הממלוכים על ארץ ישראל.  מארץ ישראל נעו העותומאנים דרומה למצרים ומוטטו את רוב האימפריה הממלוכית.
באותו הזמן נע מכיוון מערב צבא נפוליאון וכבש מספר ערי חוף בישראל אך לבסוף נסוג מארץ ישראל לאחר התהפוכות באירופה והתורכים המשיכו לשלוט בארץ ישראל.

(מתוך הערך התקופה הממלוכית בארץ ישראל, שמחקתי מיד לאחר שקראתי אותו)

  • ונקודה אחרונה, אבל מאוד מעניינת: אם הזיכרון שלך כל כך טוב, איך זה שאתה לא זוכר איפה וממי בדיוק שמעת את הדברים? הבט נא בשתי דוגמאות: תשובתי לדוד שי בשיחה:אברך, ולעוזי בשיחת משתמש:עמית אבידן/ (עד 26.1.06)#עם קשה עורף. גם אחותך, אם יש לה השכלה רלוונטית, יכולה להיות מקור מצוין למידע, וזו לא בושה לציין זאת. היו לך מורים טובים? תן להם קרדיט.

עמית 23:11, 9 מאי 2006 (IDT)

לך עמית אני אענה שתי תשובות על שני הנושאים השונים שהעלת, הראשון, בענין הממלוכים, העותומאנים ונפוליאון, הרי שכל המידע שהכנסתי לערך זה הוא חיבור של מידע שמצאתי בערכים השונים בויקיפדיה, עם סידור הידע לתקופות כרונולוגיות. ובאשר לשמות המרצים והמורים או אחיות למיניהן, אני מצטער על שאיני זוכר פרטים כאלו או אחרים אך זוכר פרטים אחרים, יכול להיות שניחנתי בזיכרון סלקטיבי במיוחד אך אני איני זוכר שמות אנשים לתווך ארוך כלל (ואגב, גם אין לי בכלל אחיות). יונתן דוד 13:14, 10 מאי 2006 (IDT)
לך תוכיח ;-). אבל בעניין חיבור המידע: מה שחשוב זה מבחן התוצאה, והתוצאה היתה לא טובה. אתה צריך להיות הרבה יותר ביקורתי כלפי המידע שאתה נחשף אליו. חשוב לעבוד עם מקורות אמינים, להצליב מקורות ולא להסתמך על מקור יחיד - בטח לא הויקיפדיה. חלק משיטת עבודה זו היא ליקוט המקורות, וזה יאפשר לך להציגם אח"כ בערך. עמית 13:59, 10 מאי 2006 (IDT)

הודעה חשובה לכל מי שזה מעניין אותו[עריכת קוד מקור]

החלטי רשמית לעזוב את הויקיפדיה לאור העובדה שאני מרגיש שכבר אין שום אמון בי ובערכים שאני כותב ודבר זה כבר נמאס עלי. אם אף עורך אינו יכול פעם אחת להאמין לדברי ולא לשאול שאלה מחוכמת אחריהם על מנת לנסות להפיל אותי בפח שאני לא קשור אליו אז אין מקומי פה כנראה.

מאחל לכם יום טוב וחיים נעימים.

יונתן דוד 13:32, 10 מאי 2006 (IDT)

יש הבדל בין חוסר אמון לבין ביקורת בונה. עמית 14:01, 10 מאי 2006 (IDT)
כבר מזמן לא ניתן להגדיר את מה שקורה פה כביקורת בונה אלא כחקירה בשב"כ. יונתן דוד 16:16, 10 מאי 2006 (IDT)
ולכן נכנסתי לדף השיחה שלך על מנת לשים לזה קץ: מבחינתי, אם לא הבנת, אתה נקי מכל חשד, ובאמת הגיע הזמן שירדו ממך. אבל לכך נלווית ביקורת כלפיך: אתה לא בודק מספיק את הנתונים. אי אפשר לכתוב אנציקלופדיה מהזכרון, יהא טוב כאשר יהא. עמית 16:30, 10 מאי 2006 (IDT)
יונתן, בקשה להצגת תימוכין ומקור לטענה זו או אחרת הוא לגיטימית ומקובלת, וסביר להניח שתיתקל בה גם בחיים שמחוץ לוויקיפדיה (גם אם לא תגיע לעולם למרתפי השב"כ). כולנו כאן עושים זאת השכם והערב, הן בוויקי והן מחוצה לה. העלבונות והפרישה הדרמטית בעקבותיהם קצת מופרזים, וחבל שמי שמן הסתם נהנה משהייתו ופעילותו כאן (אחרת לא היה עושה ימים כלילות בכתיבת ערכים) יעלה על עץ גבוה כזה. מגיסטר 16:40, 10 מאי 2006 (IDT)
גם אם הייתה הנאה במעשי, החקירה הצולבת הזאת הוציאה את ההנאה מהעריכה ואני את שלי החלטתי. יונתן דוד 17:42, 10 מאי 2006 (IDT)
יונתן, זו ממש לא חקירה צולבת, מה שביקשו כאן היה לגיטימי. איננו חושדים שאתה מעתיק, וגם איננו רוצים שתפרוש אך קשה לנו שאינך מביא מקורות, יהיו אשר יהיו. בברכה, דורית 19:27, 10 מאי 2006 (IDT)
מצטרף לדורית. השאלה הייתה שאלה לא רק לגיטימית אלא גם פשוטה. יכולת לפטור אותה בתשובה פשוטה, ובא לציון גואל. אלא שבחרת להתרגש ממנה וכן ל"השיב" בצורה שאין אלא לומר שהיא מוזרה, אם לא תמוהה. נשמח אם תחזור (וגם תשיב לשאלתנו). Harel - שיחה 19:32, 10 מאי 2006 (IDT)
אני לא מבין על מה כל הסאגה? שילך לעזאזל אם הוא לא רוצה לענות על שאלה אחת מטומטמת.
תודה לאדון/גברת מההודעה הקודמת שלא רוצה אפילו לחתום בשם, כנהוג בויקיפדיה, ובכך מעיד/ה על רמתו/ה. יונתן - הייתי מציע לך לעיין כאן וגם כאן. יאיר בן-צבי, אילת 01:48, י"ג באייר ה'תשס"ו (תאריך עברי)


אני לא מצוי בכל הנושא. אני דווקא התרשמתי שתרומתך לויקי טובה, ותרגום מהויקי האנגלית או כל שפה אחרת מבורכת. אני באופן אישי אשמח אם תמשיך לכתוב בויקי.

Geagea 01:11, 1 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

היי יונתן,
אם אתה עדיין עמנו, החלטתי לעדכן את התבניות שיצרת על הליגות הנמוכות. עדכנתי את התבנית של הליגה הארצית, אני אעדכן את של ליגת העל והלאומית כשייקבע סופית שנצרת עילית או כפר סבא ירדו ליגה, אבל אני צריך לדעת: איזו מבין היורדות מליגה הארצית הולכת לליגה א' דרום ואיזו לצפון? אני מניח שצפרירים לדרום. אילו קבוצות עלו מליגה ג'? זה לא כתוב ב-ONE. בברכה צהוב עולה 13:09, 13 מאי 2006 (IDT)

שלום, העברת בזמנו את מעיין צבי למעין צבי, כנ"ל גם מעיין ברוך. עד כמה שידוע לי לפי כללי הכתיב המלא הצורה עם ה-י' המוכפלת היא הנכונה. האם יש סיבה מיוחדת להעברה הזו? odedee שיחה‏ 07:15, 14 מאי 2006 (IDT)

יהדות סרדיניה[עריכת קוד מקור]

אנא ראה דף שיחה בערך.‏Daniel Ventura00:17, 15 באפריל 2007 (IDT)תגובה

חצי המנשה[עריכת קוד מקור]

במקרב ראיתי את הערך שכתבת. יישר כח. התפלאתי לראות את מחאתך. חבל. אני מציע קצת תנוח ותחזור. אנחנו מצפים לך. דני. ‏Daniel Ventura14:15, 3 ביולי 2007 (IDT)תגובה

אולי זה לא מקומי ויש סיכוי סביר שלא תקרא את זה, אבל חבל! אדם חכם ותורם כמוך לויקיפדיה שבשל היעלבות כה קשה "טורק את הדלת" אחריו. אין זה שייך לויקיפדיה, והרי שזה עשוי לתפוס אותך בכל חברה אנושית. זה טבע האינטראקציות ביננו לבקר זה את זה. באמת שלא צריך להיפגע. Daniboy - שיחה 10:44, 16 במאי 2011 (IDT)תגובה