שיחת משתמשת:Ladypine/ארכיון2

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום אורנה, "קונפקציה" אינו שם המוכר בכל בית, כמו זארה, מנגו, איקאה, מק'דונלדס או כל חברה בינלאומית אחרת שמייצרת מוצרים זהים ברחבי הגלובוס והפכו לשם-נרדף למושגים ארכאיים ולא-רלוונטיים כמו "קונפקציה", שהוא גם לא המושג המדוייק ביותר בו ניתן להשתמש. יש לנו McJobs, ועוד לא ראיתי שמישהו האשים את בארבר שהוא מפרסם את מק'דונלדס (או את אורי רם, לגרסתו הישראלית, למרות שני מאמרים שפרסם בהם מצוי מק'דונלס כחלק אינגרטיבי מהכותרת). לצורך הדוגמא הספציפית, זארה סיפקה הסבר משכנע יותר.


מחאה חריפה[עריכת קוד מקור]

שלום,

שימי לב בבקשה להערתי בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:סנקט פטרבורג. השם שבחרת מוטעה. פרטים בדף הדיון. אנא המשיכי בדיון במקומו הרגיל ולא בדף שיחה פרטי. תודה, גילגמש שיחה 07:28, 30 אוגוסט 2005 (UTC)

ערב טוב, תיקנתי את הערך לפי הערת, האם יש עוד בעיות או שאפשר להוריד את הודעת דרושים עריכה?--יום טוב 18:58, 10 ספטמבר 2005 (UTC)

אני רואה שכבר הסתדרתם בלעדי :) לא, אין בעיות נוספות.ladypine 16:35, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

סבבה , טרול רפאים הקדים אותי,תודהבכול אופן.--יום טוב 18:34, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום אורנה,
ראיתי את פנייתך לדורית שדוד שי העתיק למזנון. אכן ראית מספר פעמים שכיניתי את דורית "פמניסטית - קומוניסטית" ושלל כינויים דומים. יתכן שראית גם הודעות נגד "התבנית הזדונית" (הכוונה היא לתבנית "נבדק"). כמו כן יתכן שראית פניות נוספות בנושאים דומים. אציין שהעניין של הפמניזם\קומוניזם ביני לבין דורית הוא ותיק מאוד. בערך בן שנה. הכל התחיל מדיון תמים על הנושא שבו אני טענתי שגברים עדיפים בביצוע מטלות מסוימות ואילו נשים עדיפות בביצוע מטלות אחרות. דורית לא הסכימה והיה דיון שאת יכולה לאתר בארכיון שלה. מאז היא מכנה אותי בשלל כינויים ואני מצידי טוען שהיא פמניסטית וקומוניסטית. אין לראות בכך משום פגיעה בה או במישהו או מישהי אחרת. אני חושב שהכל נובע מאי הבנה. אכן מדובר בבדיחה פנימית לא מזיקה. בכל אופן, אני רוצה להבהיר שלרגע לא חשבתי לפגוע במישהו עם ההודעות האלה. אם זה מפריע לך, אפסיק. גילגמש שיחה 20:24, 11 ספטמבר 2005 (UTC)

שלום גלגמש,

תודה על פנייתך. ניחשתי שיש ביניכם ויכוח פנימי ארוך בנושא, אך לא יכולתי לנחש שאותו יחס לא יופנה אלי אם אדבר בנושא הקשור למגדר. כפי שאתה יכול לנחש, המחשבה אינה מרנינה את ליבי. עתה כשאני מודעת למצב, זה לא משנה לי אישית, אבל אני מאמינה שזה מרתיע נשים אחרות, שלא קראו את ההסבר שלך.

אני חושבת שצריך לזכור שהויקיפדיה היא מדיה פתוחה לכל, לא שיחה אישית וחשוב מכך - לא סדורה. אין להניח שלקורא יש את הרקע, אלא אם אתה מכיר אותו אישית. לשיקולך.ladypine

שלום אורנה. אגב פמניזם, אני לא מסכימה עם טענתך שאני משתפת פעולה או מקבלת ברוח טובה התקפות על פמניזם. דף השיחה המצולק שלי יכול להעיד על כך. בכל מקרה, בן הטבע כתב מספר דברים בדף השיחה שלי, לדעתי הם מיועדים אליך יותר מאשר אלי. מקווה לראותך במפגש, דורית 17:10, 14 ספטמבר 2005 (UTC)
שלום דורית,

איני טוענת ולא טענתי מעולם שאת משתפת פעולה עם זה או מקבלת את זה ברוח טובה. הדבר היחיד שקרוב לכך שאמרתי הוא שמי שכותב הערות שוביניסטיות מניח שהדברים מתקבלים ברוח טובה. אני מצטערת אם הובן דבר אחר מדברי.ladypine 17:30, 14 ספטמבר 2005 (UTC)

טוב לדעת, מצטערת על אי ההבנה, דורית 20:59, 14 ספטמבר 2005 (UTC)
אכן יש צדק בדבריך. הבדיחה הפנימית החלה לפני זמן רב, כשוויקי עוד הייתה קטנה ובדיחות כאלה היו מובנות לכולם. אכן, הבדיחות גלשו לתופעות לא נעימות. אני לרגע לא רציתי לפגוע באיש, אם פגעתי אז אני מצטער. בכל אופן, אני בטוח שאין פה קליקה "שובניסטית". כפי שאמרתי במזנון, אם אפשר לתקן את המעוות, אני יותר מאשמח. גילגמש שיחה 17:45, 14 ספטמבר 2005 (UTC)
שלום גלגמש,
לא פגעת בי, אז אין מה להתנצל.
אחרי שסגרנו את הנושא הזה - אם כבר אתה מציע לעשות משהו בנידון :), אני מציעה שפשוט נשתדל לרסן השתלחויות אישיות, הכללות וסטריאוטיפים באשר הם. ב"נשתדל לרסן" אני מתכוונת לדוגמא אישית כמו גם השפעה על אחרים להתנהג כך. באופן יותר ספציפי, אני מציעה להבדיל בין "ההצעה שלך לקוייה" לבין "אתה לקוי" ולבין "אתה מפגין התנהגות לקוייה האופיינית למגזר שלך". הנוסח הראשון ענייני ובונה, כמה חריף שיהיה. הנוסח השני פוגע, ובדרך כלל אינו מהווה ביקורת בונה. הנוסח השלישי מבצע מה שנקרא "שתי ציפורים במכה אחת", ומצליח לפגוע באדם וגם בדורות של קוראים עתידיים, השייכים לאותו מגזר.
לצורך העניין, מגזר אינו רק נשים או פמיניסטיות. מגזר יכול להיות גם הומואים, רומנים, ערבים, פרסים, או לינוקסאים.

יהודה המכבי[עריכת קוד מקור]

משסנגנו את הנושא הקודם, אני רוצה לשאול: למה הורדת את הבחור הזה מקט' של החשמונאים? גילגמש שיחה 18:09, 14 ספטמבר 2005 (UTC)

אתה יכול להחזיר אותו אם אתה רוצה. הורדתי אותו כי הוספתי את הקטגוריה בתוך התבנית, ובשלב מסויים שמתי לב שהתנהגות הויקימדיה לגבי קטגוריות כפולות השתנתה/תוקנה - אם קטגוריה נמנית פעמיים, היא כבר לא מופיעה פעמיים בתחתית העמוד. כששמתי לב לכך, הפסקתי להוריד את קטגורית החשמונאים מן החשמונאים.ladypine 18:16, 14 ספטמבר 2005 (UTC)

הזמנה למפגש רבתי[עריכת קוד מקור]

הינך מוזמנת להצטרף למפגש רבתי מתוכנן לסוכות. הדף הרלבנטי הוא כאן אמירפדיה 08:26, 28 ספטמבר 2005 (UTC)

ערכתי שינויים בערך, לפי הידע שלי. אשמח אם תראי מקור לטענה שמוצא היהודים מתימן נתמך ע"י מחקר דנ"א כהנים. תודה, אריה א 23:20, 5 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום אריה, אני מסתמכת על הכתוב בערך בדיקת דנ"א כהניםladypine 18:04, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

הגם את במשנים? יישר כוח. דורית 18:22, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

ראיתי שאת צודקת בקשר לצורך בעריכה. את ה "ראה גם" בכותרת של סעיף אפשר בד"כ להפוך אוטומטית, אך לא ראה ערך באמצע הטקסט, שיכול בהחלט להיות "פלוני ראה ש...". פרט לכך, אכן אין בו צורך פעמים רבות. חוץ מזה, זה רק אלף ערכים. הלוואי שהיה לי חיפוש מעודכן - אני עובדת סטטיסטית. האזור של תוצאות 600 בערך עדיין לא נגוע, לכן אני עובדת שם. יש שיטה טובה יותר לרכז את הערכים שזקוקים לטיפול?ladypine 18:31, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

לא שידוע לי, קוסטלו אמר לי שהוא ישלח לי את הבוט, אז נוכל יותר להתמקד בתוך הערכים. איך את עושה את זה? אני השתמשתי בסרגל של גוגל, כי בלתי אפשרי לעבוד יותר עם החיפוש של הויקי. דורית 18:37, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
אני הולכת "על עוור". הנחתי שאת התחלת מהתחלת החיפוש, אז קפצתי כמה מאות קדימה, והתחלתי משם. ביצעתי חיפוש על "ראה גם". הוא נותן לי גם, ברמת התאמה נמוכה, ראה בלבד (בלי הגם). אני פותחת את כל הערכים שבעמוד, ומחפשת בהם את המילה "ראה" באמצעות החיפוש של פיירפוקס. די אפקטיבי, כשנמצעים רחוק. את יכולה לקחת את התוצאות ה700 עד ה800 כשחלוקת עבודה זו תקפה עד שתוצאת החיפוש לא תהיה 963 התאמות, שאז זה אומר שבסיס הנתונים שלו השתנה. אני מקווה שאז כבר נהיה בעשרות.ladypine 18:42, 6 אוקטובר 2005 (UTC)
את חרוצה, אני כרגע במין חופשת ויקי קצרה עקב עייפות חג+ מצטברת. אני מקווה שמחר או שבת אני אתחיל לרוץ עם זה. בכל מקרה, תודה, דורית 18:52, 6 אוקטובר 2005 (UTC)

קישורים אדומים[עריכת קוד מקור]

שלום Ladypine, ראיתי שאת נסערת ממפגש עם הפניות לקישורים אדומים. לדעתי אין לכך הצדקה. הרי ידוע שוויקיפדיה היא אנציקלופדיה בהקמה, שמתפתחת בהתמדה. הפנייה לקישור אדום אומרת שבבוא העת ייכתב הערך הרלבנטי, וכל מי שצבר היכרות קצרה עם ויקיפדיה יודע שקישור אדום, גם אם כתוב לצדו "ראו", מוביל לערך ריק, כך שאין צורך לשנות את הטקסט רק מפני שהקישור אדום. דוד שי 13:21, 7 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום דוד,

איני נסערת מקישורים אדומים כשלעצמם, אלא מן הטענה כי הקורא ימצא שם מידע נוסף. במקומות בהם מחקתי את הקישור האדום, ניכר היה מן הערך כי זהו ערך מתורגם, בו בחרו המתרגמים לתרגם רק ערך ראשי, ולא את כל מכלול הערכים המקיף אותו. במקרה כזה, בדרך כלל הערך צנום יותר, והמידע מרוכז בסעיף בערך הראשי.

אין לי בעייה עם ערכים אדומים ב"ראו גם" שבסוף הערך, ערכים שסביר שייכתבו. אך ערכי משנה שנכתבו רק משום שבויקיפדיה אחרת החליט מי כי סעיף מסויים ארוך מדי, לא סביר בעיני שייכתבו אי פעם. ראה לדוגמא את ההפנייה שמחקתי לאבטיח ערפד מן הערך ערפד. אני משוכנעת שמי שירצה להוסיף מעט מידע בנושא זה יוסיפו בערך ערפד עצמו.ladypine 22:17, 7 אוקטובר 2005 (UTC)

נחה דעתי. דוד שי 09:53, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום. אם זכרוני לא מטעה אותי את מבינה במשחקי ילדים, ותהיתי אם את יכולה לפתור את הבעייה שמופיעה בדף השיחה של הערך. אם אני טועה אנה קבלי את התנצלותי על ההטרדה ,בברכה--יום טוב 10:07, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

בבקשה תתייחסי לכתוב שם. טרול רפאים 19:40, 8 אוקטובר 2005 (UTC)

הערך טופל על ידי Oshani, אנא בדקי שנית את נחיצות התבנית. טרול רפאים 16:56, 11 אוקטובר 2005 (UTC)

תבניות שכתוב ועריכה[עריכת קוד מקור]

שלום אורנה,

את שמה תבניות שכתוב ועריכה על דברים פעוטים בערכים טובים. זה לא בסדר. אם יש משהו קטן שאינך מסוגלת לטפל בו, די בציון הבעיה בדף שיחה. לא צריך לשים תבנית עריכה ובוודאי שאין צורך לשים תבנית שכתוב. תודה, גילגמש שיחה 13:36, 10 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום גלגמש, אני עוברת מהר על ערכים רבים במסגרת פרוייקטים שונים (למשל פרוייקט ראו גם, ערכים שנבדקו מעט, קיטלוג ערכים בקטגוריות עמוסות). כשאני רואה משהו שצריך לעבור לפחות הגהה, ואולי גם עריכה, אני שמה תבנית עריכה.

תפיסתי את התבניות הללו היא כי כדי לאפשר שיתוף פעולה בין עורכים , ניתן לחלק את העבודה לסימון בעיות ופתרונן. אדם שרוצה לפתור בעיות, מוגשת לו בכך רשימה של ערכים שאפשר לשפר. אני יכולה להתעלם מהבעייה, (הערה בדף השיחה תביא את הדבר רק לתשומת ליבם של העוקבים אחרי הדף), אבל זה לא יגרום לערכים להשתפר. לעניות דעתי, זו דרך טובה לשיפור מהיר של ויקיפדיה.

אשמח לדון בדוגמאות ספציפיות, אם אתה רוצה לציין כאלה, של מקרים בהם אתה חולק על שיקול דעתי.ladypine 19:05, 11 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום אורנה,
אף שהרעיון הבסיסי שלך הוא נכון, רשימת הערכים שממתנים לשכתוב מכילה כ-400 מאמרים ורשימת הערכים שודרים עריכה מכילה יותר מ-350 כך שהוספת ערכים שסובלים מליקויים קלים ביותר רק מנפחת את הרשימות. לגבי הערה ספציפית ראי למשל את [1] כששמת הערת עריכה על משהו נורא קטן. מה גם, זה היה מאמר טוב שאף עלה למומלצים. תבנית "עריכה" או "שכתוב" מרתיעות את הקורא וכאן אין מקום להרתעה זו. אולי כדאי לחשוב על תבנית פחות מאיימת אולי אף ריקה למקרים נקודתיים. גילגמש שיחה 19:12, 11 אוקטובר 2005 (UTC)
בהחלט אשמח אם תהיה תבנית ריקה למטרה זו. זה גם יקל על מיקום התבנית במקום בו קיימת הבעייה - זה יוצר לא אסתטי למקם תבנית עריכה באמצע ערך, אבל לעיתים, כאשר מדובר בערך ארוך ובעל סעיפים רבים, זה מאד נוח לסמן את המקום הבעייתי בתבנית.

ladypine 19:16, 11 אוקטובר 2005 (UTC)

אם כך צריך לעשות את זה. יש לך שם מועדף לתבנית? אולי "בעיה נקודתית"? אם כי הייתי מעדיף משהו קליל יותר. גילגמש שיחה 19:19, 11 אוקטובר 2005 (UTC)
ליטוש? הקצעה? סתם רעיונות, הכי חשוב זה שמשמעות שם התבנית תהיה אינטואיטיבית.ladypine 19:25, 11 אוקטובר 2005 (UTC)
נכון. לדעתי השמות שהצעת לא אינטואיטיביים. אולי "ניקיון"? גילגמש שיחה 19:27, 11 אוקטובר 2005 (UTC)
גם טוב.ladypine 19:29, 11 אוקטובר 2005 (UTC)
בסדר. צריך לתת הודעה במזנון. את רוצה לתת או שאני אעשה את זה? גילגמש שיחה 19:30, 11 אוקטובר 2005 (UTC)
אשמח אם תוכל לעשות את זה, כולל לסדר את התבנית מבחינה טכנית. אני מעדיפה לא להתעסק עדיין עם אושיות הויקיפדיה.ladypine 19:33, 11 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום. אנא ראי את שאלתי בשיחה: הו צ'י מין, ועני עליה שם. emanשיחה 15:38, 15 אוקטובר 2005 (UTC)

היי,
ראי בבקשה את הערתי בשיחה:מאוזוליאום. גילגמש שיחה 15:46, 15 אוקטובר 2005 (UTC)

העניין טופל. שיחזרתי את העריכות הבעיותיות. גילגמש שיחה 21:18, 15 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה רבה!ladypine 21:21, 15 אוקטובר 2005 (UTC)
פשוט במקרה זכרתי את הדיון שהיה על לינוקס אז הודעתי לו והוא הפסיק ואחרי זה התפתח דיון קצר וכעת זה הסתיים עם הסכמתו. גילגמש שיחה 21:24, 15 אוקטובר 2005 (UTC)

שאלות בבוטניקה, זואולוגיה וכו'[עריכת קוד מקור]

היי,

את השאלות האלה עדיף להפנות למשתמש:דליק כלבלב. גילגמש שיחה 08:54, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

OK. אני מקווה שאתה לא מתייחס לרשף :) ladypine 08:58, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

הערה לגבי הערך בס"ד[עריכת קוד מקור]

בס"ד היי Ladypine! נעים מאוד, קוראים לי ליאת, ואני משתמשת די טריה כאן ב"ויקיפדיה". ערכתי את הערך בס"ד לפני שהכנסת לו את התיקון, ולדעתי למען ההגינות צריך לכתוב שגם לא מעט חילוניים כותבים את הקיצור, ולא רק יהודים דתיים/מסורתיים, שכן יש לא מעט חילוניים שמאמינים ומבטאים את זה בעזרת כתיבת הקיצור, כמובן שאין לנו אפשרות לדעת בכמה אנשים מדובר, אבל אני חושבת שבקטע הזה צריך לנהוג בהגינות. זה לא משנה אם זה נכתב באותה מידה. ודרך אגב, אני גאה בעריכה הזו שעשיתי לערך המצויין הזה. יש לי הצעה:בוא נעבוד על זה יחד ונמצא את הניסוח המתאים, מה דעתך? תודה, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 10:49, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום ליאת, ראשית אומר שההצעה טובה מאד.
עקבתי אחר העריכה שלך כולל השיחה שקדמה לה, לפני ששיניתי את הערך. אני אישית לא מכירה אף חילוני גמור שמשתמש בקיצור. אף אם מי שמשתמש בקיצור חילוני על פניו, הוא בדרך כלל מקיים מספר מצוות, או ליתר דיוק מסורות. למשל מנשק מזוזה, מפריד בשר וחלב, לא אוכל שרימפס, מייחס חשיבות לעריכת סדר פסח כהלכתו, עורך קידוש או הבדלה לעיתים, אולי מדליק נרות שבת. אלה מוגדרים בדרך כלל יהודים מסורתיים, כי הם שומרים על המסורת, אף אם לא כל כך על המצוות. (לאדם דתי אין כזה דבר מסורת - הכל מוגדר כמצווה). אולי את מגדירה "יהודי מסורתי" באופן שונה?ladypine 10:58, 16 אוקטובר 2005 (UTC)
בס"ד
היי שוב!

מצטערת שפניתי אלייך בלשון זכר, לא ידעתי אם את בת או בן. בואי נגיד כך:תודה שאמרת שההצעה שלי טובה:גילוי נאות, אני חילונית עם קירבה למסורת ולכן חשוב לי לגעת בערכים מסוג זה על מנת להעשיר את הידע של הקוראים. את צודקת לגבי ההגדרה של יהודים מסורתיים, אבל זה תלוי גם בהרגשה של האדם, האם הוא מוצא לנכון לבטא את האמונה הזו בעזרת כתיבת הקיצור או לא, (אני בחרתי לבטא את זה באמצעות כתיבת הקיצור). חשבתי פעמיים לפני שפניתי אלייך כי לא ידעתי איך תגיבי, (זה חלק מהאופי שלי). לגבי הקטע שלאנשים דתיים אין דבר כזה מסורת, זה לא נכון כי על פי המסורת של כולנו הם נוהגים. אז במסורת יש לא מעט מצוות שהם שומרים ועושים רק טוב למען העברת המסורת, ואת זה אני אומרת בתור חילונית. אז איך אנחנו נממש את ההצעה שלנו, יש לך רעיון? אשמח לקרוא, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 11:35, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום ליאת,
את המגדר של הויקיפד את יכולה פעמים רבות ללמוד מדף המשתמש שלו, בו לעיתים קרובות כתוב שמו האמיתי (טיפ להבא).
תיארתי לעצמי שאת חילונית עם קרבה למסורת, אחרת לא היית רואה את הדברים כפי שאת רואה אותם. כשציינתי שלדתיים אין כזה דבר מסורת, התייחסתי לדתיים "מאד" לפי הגדרתי, כאלה המקפידים על קלה כחמורה, ורואים כל פעולה שהם עושים כמשהו שנובע באופן מסויים מן התורה (דרך גלגול זה או אחר של תושב"ע). לכן כל דבר הוא מצווה, אף אם יש רק תרי"ג מצוות "רשמיות". כפי שציין אדם דתי באוזני, "מסורת מבחינתי זה לתת יוגורט במתנה ליום הולדת, כי ככה אמא שלי היתה עושה". לדעתי הם נוהגים לפי מסורת, אבל מה שחשוב הוא איך אדם מגדיר את עצמו.
וברוח זו, של "מה שחשוב זה איך אדם מגדיר את עצמו", מה דעתך להחליף את המילה "מסורתיים" במילה "חילונים עם קירבה למסורת"? מכיוון שזו הדרך בה את מגדירה את עצמך, ואת כותבת "בס"ד" בתחילת הכתיבה.
אני מתארת לעצמי שניתן להגדיר אותי "אתאיסטית עם יחס למסורת ולתרבות עם ישראל". זה אומר שגם אני חושבת שהערכים האלה חשובים מאד, מכיוון שהויקיפדיה היא כנראה המקום היחיד בו ניתן ללמוד על הדברים הללו באופן זמין לקורא החילוני.ladypine 11:47, 16 אוקטובר 2005 (UTC)
בס"ד

היי אורנה! תודה על הטיפ, (בדף המשתמש שלי כתוב שמי הפרטי) ואולי אוסיף גם את אמונתי, ושוב תודה. לגבי אמונתי:צדקת יישר כח!. שמחתי לקרוא את ההבהרה שלך, כי בהתחלה זה נשמע לי די מוזר, (מה שכתבת לפני ההבהרה). אני מסכימה עם אופציית ההחלפה שלך ואשמח להחליף את ההגדרה, אני מקווה שההגדרה הזו תהיה מקובלת על כולם כאן. מסכימה איתך שהגדרה עצמית היא לא פחות חשובה מהדרך שבה מתבצעים הדברים בפועל. די מפתיעה אותי הפתיחות שלך לגבי ערכים מסוג זה, כי חשבתי ש"ויקיפדיה", היא לא המקום שבו הקורא החילוני יכול ללמוד על המסורת. אבל שמחתי לגלות שטעיתי. אני תיכף אחליף את ההגדרה. ועוד משהו אחרון:מותר לי להעביר את השיחה בינינו לארגז החול הפרטי שלי? אשמח אם תתני לי אישור, תודה על הכל, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 12:41, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום ליאת, את מוזמנת להעתיק את השיחה לאן שאת רוצה, אך אנא השאירי את דף השיחה שלי כפי שהוא. כמו-כן, אם יורשה לי להציע, אולי דף השיחה שלך יהיה רעיון מתאים יותר? אבל האמת היא שכל השיחה הזו מקומה יכירנה בדף השיחה של הערך בס"ד, שם יחפש מי שיתעניין בהיסטוריה של הערך. רק אתמול היה מקרה של מישהו ששינה ערכים בנקודה רגישה, בניגוד לשיחה קודמת, כנראה כי השיחה בנושא לא הייתה במקום בו חיפש אותה. ladypine 14:05, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

בס"ד היי אורנה! תודה על מתן הרשות, ברור שאשאיר את דף השיחה שלך כמו שהוא ורק את הקטע הנוכחי אעביר בשלמותו בהעתק אליי. במקביל אעביר את השיחה הזו לדף השיחה של הערך עצמו, כי באמת זה מתאים יותר מפה. תודה על הכל, ליאת.שיחה מישהי שאיכפת לה 14:14, 16 אוקטובר 2005 (UTC)

יצחק דב ברקוביץ[עריכת קוד מקור]

הי אורנה, כל הכבוד על הערך החשוב. רק שני דברים קטנים: לא העלת את התמונה לויקיפדיה העברית לכן היא לא יצאה. תיקנתי זאת. דבר נוסף, בהוספת הקטגוריות צריך להוסיף את שם המשפחה קודם (ברקוביץ, יצחק דב) כדי שיתווספו בקטגוריות אלה בשם משפחתו באות ב' ולא בשמו הפרטי ב-י'. בברכה, אבירם 13:05, 17 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה על התמונה, עדיין לא למדתי מה הנוהל להעברת תמונות. לקחתי לתשומת לבי את הערתך בנושא הקטגוריה.ladypine 14:26, 17 אוקטובר 2005 (UTC)

לפני כמה זמן הוספת לערך תבנית עריכה וכתבת "האם אקטיביזם שיפוטי מהווה דוגמא בפני עצמו? ותקדים? או שהם אמורים להיות חלק מחקיקה שיפוטית?". עד כמה שאני מבין (זו לא תוספת שלי), כל אלה - אקטיביזם שיפוטי, יצירת תקדימים וחקיקה שיפוטית - הם למעשה מעין חקיקה בבית משפט, עם הסתייגויות מכאן ועד להודעה חדשה.

בכל מקרה, לא ממש הבנתי את ההערה שלך, ואודה לך אם תסבירי יותר בבירור למה התכוונת. חוץ מזה, תמיד אפשר לשאול את אלמוג בנושא הזה. בברכה, Cast 13:26, 22 אוקטובר 2005 (UTC)


עונות של ה-MLS[עריכת קוד מקור]

שידרגתי את ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:עונת 1998 ב-MLS לויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/עונות ה-MLS ע"י הוספת הערכים על עונות 1996 ו-1997. הרעיון של הערכים הוא זהה בעיקרון לערך המקורי ומכאן המיזוג. מכיוון שהצבעת בהצבעה הנ"ל, את מוזמנת לשנות את ההצבעה במידת הצורך. טרול רפאים 15:58, 23 אוקטובר 2005 (UTC)

מרווחי מלחמה לדיבידנדים של שלום[עריכת קוד מקור]

הי אורנה, ראיתי שהוספת את הערך לתאוריות קונספירציה, האם עשית זאת על סמך הכרותך עם הספר, או על פי הערך שפורסם ? תודה האזרח דרור 14:24, 24 אוקטובר 2005 (UTC)

על סמך הערך בלבד.ladypine 14:30, 24 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום,
בעקבות הדיון בשיחה:מסדר אבירי היכל שלמה אני חושב שתתענייני בהצבעה הזאת - ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/קטגוריה:תאוריות קשר. גילגמש שיחה 08:26, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום גלגמש, תודה שהערת את תשומת ליבי לנושא. בינתיים, לפחות, אני מעדיפה לשמוע מה יש לאחרים לומר. לצורך השלמות, אוסיף רק הפניה לתחילת הדיון. או שעדיף להעתיקו או להעבירו?ladypine 08:56, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

אני לא בטוח שצריך להוסיף אותו. אם את רוצה, את יכולה להעתיק אותו או לתת הפניה. זה נתון כמובן לשיקול דעתך. בדרך כלל נהוג להעתיק. גילגמש שיחה 08:58, 25 אוקטובר 2005 (UTC)

שיחזרתי את עריכתך בערך רבא[עריכת קוד מקור]

המושג 'ש"ס' מתייחס (מלבד למפלגה) הן לששת סדרי המשנה שנכתבה על ידי התנאים, והן לששת סדרי הגמרא שנכתבה על המשנה. כיום נפוץ יותר דווקא השימוש ביחס לגמרא, מכיוון שהיא נלמדת יותר. בערך הנדון המושג התייחס לגמרא (רבא הוא אמורא) ומכיוון שאכן ניתן להתבלבל, שיניתי וכתבתי גמרא.

ד"א, לא מצאתי ראיה לדברייך בערך דנ"א כהנים. אריה א 00:42, 26 אוקטובר 2005 (UTC)

תודה שטרחת לציין זאת בפני, למדתי משהו חדש.

חזרתי לחפש את הראייה בערך, לא מצאתי, ניסיתי לחפש במקורות אחרים שקראתי באותו יום, לא מצאתי גם שם. כנראה שהתבלבלתי או לא קראתי בתשומת לב. הסרתי את ההערה שהוספתי שם. כל הכבוד לך על העקביות.ladypine 18:45, 26 אוקטובר 2005 (UTC)

למעשה לא מגיע לי כל הכבוד, אלא להיפך, כיוון שאני שכחתי שבכלל שאלתי אותך, עד שנכנסתי בכדי לכתוב את הערתי, וממילא בדקתי את הדברים. לילה טוב אריה א 21:16, 26 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום, אשמח אם תוכלי להבהיר בתוך הערך מה התכוונת במילים "בעיקר בחום" שבסוף הערך הנ"ל (כאשר למטופל יש חום או כאשר מזג האוויר חם או בכלל משהו אחר), בתודה,--ג'ו בלאק 23:01, 26 אוקטובר 2005 (UTC)

קרבות ימיים וימאות[עריכת קוד מקור]

אין שום קשר בין קרבות ימיים לימאות. שני אלה הם נושאים נפרדים לחלוטין, גם אם המשותף להם הוא הים. ימאות עוסקת בהשטת כלי שיט וקרבות ימיים עוסקים בלוחמה ימית, בטקטיקות, בכלי נשק וכו'. שמחה 21:04, 29 אוקטובר 2005 (UTC)


קטגוריות[עריכת קוד מקור]

הקטגוריות בערך צריכות להיות לא על פי מספר הערים כיום בקטגוריה אלא על פי הפונטציאל שלה. זה עדיף מאשר אחר כך לחפש את הערכים שצריכים להיות בקטגוריה ולהוסיף אותם. ברור שצריכה להיות קטגוריה "בריסל: מבנים" - את לא חושבת שיש יותר מחמישה מבנים בעלי חשיבות בבריסל? דרור 21:53, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

מה זה בעלי חשיבות? אני לא שופטת את המבנים בבריסל. השיקול שלי הוא, לאור המצב כיום, איך תיגרם פחות אי נוחות:

  • אם כל מחפשי הערכים על בריסל יחפשו ערכים בקטגוריות שמכילות ערך אחד בלבד, או
  • אם כאשר מישהו יבוא להוסיף מבנה נוסף, הוא ייצור קטגוריה עבור שני המבנים (לאחרונה ראיתי המלצה לפתוח קטגוריה רק עבור חמישה ערכים).

אז כמה זמן עד שיהיו חמישה ערכים? לפי כמות הערכים בקטגוריה כיום, נראה לי שדי הרבה.

אם אתה לא מסכים איתי, לא מפריע לי שתהפוך את מה שעשיתי, ותיצור את הקטגוריה החסרה. העיקר שלא יהיו קטגוריות תלויות באוויר, מכיוון שמצב זה אומר שלא ניתן להגיע את הערך בגישה מלמעלה (דרך ירידה היררכית בקטגוריות).ladypine 21:59, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

אני בדרך כלל לא הופך אותך - כאשר את מעבירה מקטגוריה אחת לשניה (לדוגמא מקטגורית רדיו לתיקשורת) - אבל לפני שאני עושה קטגוריה חדשה אני קודם כל בודק בויקיפדיה באנגלית אם יש די ערכים לקטגוריה - היינו מעל חמישה, ובדרך כלל נכנס אליהם ובודק אותם. קטגוריה "מבנים היסטוריים בלונדון בדרגת שימוש שנייה" (או שלישית או ראשונה) שקיימות בויקי באנגלית אני לא יוצר ולטעמי אין טעם ליצור - די לחלק את המבנים למבנים היסטוריים או מבנים כלכליים (ובכל קטגוריה יכולים להיות הרבה מאד ערכים). לענין הכמות הנוכחית - אני חושב שרצוי לבחון את הפוטנציאל ולא כמה יש היום. לפני כמה דקות יצרתי את הקטגוריה "בריסל" שלא היתה קודם ויש בה רק שני ערכים. אני לא חושב שצריכה להיות מחלוקת שהקטגוריה צריכה להתקיים. וכך גם על "סרטי וולט דיסני" - שאני בטוח שהיו יותר מחמישה מהם. לצערי אני לא מספיק לעשות יותר מערך או שנים ביום (עובדים... את יודעת...) וכל פעם קופץ חור אחר בויקיפדיה שנראה לי יותר חשוב לסתום באותו רגע (כמו מצב הערך מיין) מאשר להמשיך עם "גופי", "דונלד דאק" ושאר דמויות דיסני בשביל קטגורית "דיסני:דמויות". דרור 22:11, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
אוסיף ואציין כי שינויים כמו אלה שעשית בקטגוריות של גמלא ושל ג'יין גריי מקובלים עלי לחלוטין. דרור 22:15, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

קטגוריה כמו בריסל:מבנים היא קטגוריה מתבקשת, כי מי שיכתוב ערך על מבנה בבריסל ירצה להכניסו לשם, כפי שהיה מכניס ערך על מבנה בלונדון ללונדון:מבנים. אך נשאלה השאלה, מה הטעם בקטגוריה דיסני :דמויות, אם אין בה די ערכים? כשיהיו מספיק ערכים, אפשר יהיה לפצל קטגוריה כבדה. עד אז, ייהנו להם קוראי הקטגוריה מכך שהקטגוריה שטוחה. למה להכביד?ladypine 22:19, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

אגב, בקשר לתקשורת - אין קטגוריה לונדון:תקשורת (או בריטניה תקשורת, או מה שזה לא היה בבנין ה BBC). רדיו זה הכי קרוב. אין לי כוונה לפתוח כרגע קטגוריה לתקשורת בבריטניה, אבל אם אתה מכיר ערכים נוספים שאפשר להכניס לשם, מדוע לא תפתח את הקטגוריה, אם אתה חש בה צורך?ladypine 22:19, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

דווקא לעניין קטגוריה זו (לונדון:תקשורת) קיבלתי את עמדתך ואני לא בטוח שיהיו בה די ערכים, אבל את הקטגורייה "בי בי סי" החזרתי. אני בטוח שיהיו בה די ערכים. לגבי דיסני - אני צופה כמות מאד גדולה של ערכים בתחום זה (אם את תוהה איפה הייתי בחלק מהחופשה שלי...) ולכן אני מפצל - יש למעלה מ-100 סרטים, מ-25 דמויות, מ-100 אטרקציות בפארקים השונים (ויש למעלה מ- 20 פארקים ברחבי העולם) ועל כן העדפתי לפצל את הקטגוריה הראשית להרבה קטגוריות משנה. וכך גם בלונדון בה יצרתי הרבה קטגוריות משנה. אם בבריסל נגיע למצב זה ניתן יהיה גם שם בעתיד לפצל את המבנים לקטגוריות שונות אבל אני לא מתכוון לכתוב על בריסל בקרוב - לא הייתי שם ואני לא מכיר את העיר ולכן אני לא רואה עצמי בקיא מספיק להכריע איך לפצל את הקטגוריות של בריסל. דרור 22:23, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

ראיתי שעכשיו שתי הקטגוריות הלא קיימות נמצאות שם (BBC ותקשורת). האם תוכל לבנות אותן, אם אתה רוצה בקיומן? כלומר, לשייך אותן לקטגוריית אם לפחות? אולי גם למצוא ערכים נוספים ששייכים לאותן קטגוריות?ladypine 22:28, 29 אוקטובר 2005 (UTC)

לא הבנתי. החזרתי את הקטגוריה "בי בי סי" שמחקת, אבל לא את "לונדון:תקשורת". ל"בי בי סי" הוספתי עוד ערך - כך שיש בו שתי ערכים ואני בטוח שבעתיד יתווספו עוד. אני אבדוק מה עוד אפשר לשים ב"לונדון תיקשורת" - ואם לא אמצא מספיק, לא אחזיר אותה. דרור 22:32, 29 אוקטובר 2005 (UTC)
החזרת שתי קטגוריות. ראה את ההבדלים בין גרסתי לגרסתך בבית השידור. ומחקת את הקטגוריה רדיו ששמתי. ליתר דיוק, ביצעת שחזור מקיף של כל מה שעשיתי, כולל החזרת שגיאת הקלדה שתיקנתי. ladypine 04:43, 30 אוקטובר 2005 (UTC)
אני מתנצל - לא שמתי לב לתיקון שגיאת ההקלדה. לגבי הרדיו זה לא נראה לי מתאים - זה כללי מידי, ולעתים בבניין עובדות מחלקות טלוויזיה. דרור 10:33, 30 אוקטובר 2005 (UTC)