שיחה:AJAX (תכנות)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בתחרות מיוחדת שמתקיימת מחוץ לתחרות "מקצרמר למובחר", אני מעניק לערך זה את פרס הערך האיום ביותר. זמן רב לא ראיתי אוסף נורא כל כך של מילים חסרות פשר, המתיימרות להיות ערך אנציקלופדי. מישהו צריך להגן על גולשי ויקיפדיה מערכים כאלה - הרי גולש שיגיע לערך כזה באקראי לא ישוב לכאן לעולם. דוד שי 21:14, 18 מרץ 2006 (UTC)

  • אני מבין שאת הרגישות למילה ווב, שכמה מופעים שלה השמטת מהערך, אתה נושא עמך עוד משיחת קטגוריה:פיתוח יישומי ווב.
  • רק ששם הצעת שלא נזלזל בוויקיפדיה האנגלית בתחום זה וכתבת שאתה מתבייש בכך שבמקום לתרגם ערך מוויקיפדיה האנגלית, אתה מכלה את זמנך בדף שיחה. ובכן- ערך זה תורגם על ידי מוויקיפדיה האנגלית. ושם, כפי שידוע לך כבר מהשיחה הנ"ל, מבכרים את המילה ווב.
  • כוויקיפד ותיק ובפרט כמי שתחום המתמטיקה קרוב לליבו, אני מניח שאתה מכיר את תבנית:לפשט. ולכן אני תמה, מדוע לא שמת כאן תבנית זו, במקום להתבטא כפי שבחרת להתבטא.
  • תמיהתי אף מתחזקת מאחר שבדפי שיחה של ערכים שבהם הוכנסה התבנית לא התבטאת בכזו סערת רגשות, שעוררה בקרבי דאגה לשלומך.
  • אפשר רק לקוות שהאהבה לא קילקלה אצלך את השורה.
תודה על הפרס, מלח השמים שיחה 00:37, 19 מרץ 2006 (UTC)
תרגום מאנגלית צריך להיעשות בתבונה, ולצערי לא מצאתי תבונה במלאכת התרגום שלך. במקרה שלפנינו, גם ויקיפדיה האנגלית טעתה בכך שפסקת הפתיחה של הערך היא כל כך טכנית ובלתי מובנת. שם אפשר להתנחם שההמשך פחות טכני, ומציג רקע היסטורי ויתרונות וחסרונות, אך בערך שיצרת אין כל תנחומים לקורא, רק הטחת אגרוף בפרצופו בדמות ערך גדוש במילים חסרות פשר. הערך היה כל כך גרוע, שחשוב היה להבהיר זאת בהערתי בדף השיחה, ותבנית לפשט לבדה, או הערת העריכה שהוספת, אין בהם די כדי להבהיר עד כמה הערך פוגע בקורא. אין בדברי כל סערת רגשות, רק דאגה אמיתית לגולשי ויקיפדיה. שינויים אחדים שעשיתי בערך אולי יבהירו לך איך אפשר לעשותו טוב יותר. דוד שי 06:18, 19 מרץ 2006 (UTC)

שחזור "אסתטי"[עריכת קוד מקור]

כיעור הוא מונח יחסי. לדעתי תמונה שתקועה באמצע הערך (איפה עוד יש כאלה?) היא המכוערת, והופכת אותו לעוד פחות קריא ממה שהוא בלעדיה... ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 06:12, 19 מרץ 2006 (UTC)

או קיי, סידרתי את התמונה בצד שמאל. דוד שי 06:27, 19 מרץ 2006 (UTC)
ראיתי את זה, וגם שערכת את התוכן. אני עורך את התוכן מעט גם. ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 06:32, 19 מרץ 2006 (UTC)

שם חדש לערך: AJAX או Asynchronous JavaScript And XML?[עריכת קוד מקור]

אני בעד הראשון, למרות שהרבה יותר אנציקלופדי לפרוש ראשי תיבות בשמות ערכים. דעות נוספות? הא? 11:08, 5 אפריל 2006 (UTC)

מסכים. במקרה הזה נראה לי שלפתוח את ראשי התיבות יהיה מיותר להחריד. (אגב, אני מרגיש שעשיתי טעות בפתחית ראשי התיבות של ISAPI, מה אתה חושב?) ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 11:11, 5 אפריל 2006 (UTC)
כנראה שכן. הייתי הולך על Internet Server API. הא? 11:37, 5 אפריל 2006 (UTC)

ובעניין המעבר מ-Ajax ל-AJAX[עריכת קוד מקור]

הערך באנגלית חושב על Ajax כמו על שם, יעני רק A גדולה. ככה גם מקובל במקומות רבים. במקומות אחרים דווקא מקובל AJAXAjax. מדוע אתה משוכנע ש-AJAX הוא נכון יותר? הא? 11:44, 5 אפריל 2006 (UTC) וגם 12:18, 5 אפריל 2006 (UTC)

שאלה מצוינת. אם תעבור על הערכים בכל הויקיפדיות הזרות תראה שהן מתפלגות בערך חצי-חצי לגבי האותיות הגדולות(Ajax/AJAX). אולי באנגלית משתמשים באותיות קטנות כי מתייחסים לאייאקס כאל שם (כמו קבוצת הכדורגל), אבל אצלנו מדובר בראשי תיבות. AJAX איננו שם הטכנולוגיה (כמו PageRank), אלא ראשי תיבות ממש. השאלה צריכה להיות: למה להשתמש באותיות קטנות, שהרי מדובר בראשי תיבות? ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 12:02, 5 אפריל 2006 (UTC)
כי אולי ככה מקובל, או כך עושה איזה ארגון שהוא כמעט בר סמכה בעניין. אם אין, אז שיהיה AJAX. בשבילך.
אתה יודע ששמות בעולם המחשוב זה דבר שיש להיזהר איתו, ויש בו הגיון מצומצם והרבה תרבות במקום. emacs ו-Emacs אינם זהים; perl ו-Perl אינם זהים; אין דבר כזה Sendmail; וכו'. הא? 12:18, 5 אפריל 2006 (UTC)
אם נגלה משהו בעתיד, תמיד אפשר להחזיר. שים לב שהקטגוריה שאליה הערך Ajax שייך היא w:en:Category:AJAX. כן, כן. באותיות גדולות. האלה בויקי האנגלית סתם לא סגורים על עצמם... :)
מה שאתה אמרת הוא סיפור ידוע, בעיקר בעולם היוניקס והקוד הפתוח. :) אז מה נכון: mysql, MySQL, MySql, mySql, או אולי My Structured Query Language? :)
במרכז הפיתוח של מוזילה גורסים גם AJAX(כאן: [1]). אז, בשבילי, אני מעביר. :) ‏conio.h ‏• ‏שיחה‏ 12:30, 5 אפריל 2006 (UTC)

אני אשתמש בזה, תודה![עריכת קוד מקור]

מדהים! 79.182.192.16 20:47, 18 בספטמבר 2011 (IDT)תגובה

תוספת לערך[עריכת קוד מקור]

יש לציין שכיום שפה זו, הופכת לנפוצה יותר ויותר ככל שהולכים ופוחתים שימושי הפלאש לסוגיו. כמו כן, זהו כלי נדרש באתרים דינמיים, בעיקר עם כניסת HTML5 ו - CSS3. מערכות של קוד חופשי דוגמת וורדפרס מספקות כיום תבניות שבהן מובנית ה - AJAX בשילוב עם JQERY 85.64.29.154 22:39, 7 באפריל 2012 (IDT)תגובה

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:08, 13 במאי 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ב־AJAX (תכנות) שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:14, 19 ביוני 2023 (IDT)תגובה