שיחה:רוי פאראן/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 12 שנים מאת תומר ט בנושא הסרת המלצה: רוי פאראן

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הצעת הוספה למומלצים[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים 18:23, 9 בדצמבר 2006 (IST)

ערך מרתק על אדם שהיה גיבור מלחמה, רוצח וחבר פרלמנט. דוד שי 19:20, 2 בדצמבר 2006 (IST)

  • נגד ראשית כל, הערך הזה מקושר ל-3 ערכים בלבד (מה שעשוי להעיד על רמת חשיבותו, אך לא במקרה הזה, צריך פשוט להכניס אותו לערכים מתאימים נוספים), שנית, פסקת הפתיחה והפסקה שתחת הכותרת הראשונה קצרות ולא מקיפות במיוחד, והפסקה "גיבור מלחמה" מכילה הרבה מידע אך לא מפרטת כמעט על כלום (מה גם שהביטוי "בעזרת יוונים ידידותיים" קצת מוזר לי, נשמע כמו סיפור ילדים). ואם מתייחסים לרצח אלכסנדר רובוביץ' בכזה פירוט, מן הראוי שיתייחסו לפחות באותה מידה לשאר פעילותו. גוטה + שיחה + 100 השירים 20:12, 2 בדצמבר 2006 (IST)
  • בעד. לא משנה לכמה ערכים מקושר הערך, יש לבחון אותו בפני עצמו. פיסקת פתיחה אינה צריכה להיות ארוכה, אלא לספק תיאור כללי של הנושא, וכך היא עושה. הנקודה החשובה היא "הנקודה היהודית". בהשוואה לערך האנגלי הכולל אך ורק את עלילותיו כ"גיבור מלחמה" ומתייחס לרצח ברפרוף ובסלחנות, כותב הערך העברי מצא מקום להרחיב ולהראות גם את צידו האפל של פאראן. ולו רק בשל כך (אך גם בשל איכויותיו האחרות) ראוי הערך להיות מומלץ. אלמוג 06:21, 3 בדצמבר 2006 (IST)
רוי פאראן הוא קודם כל גיבור מלחה"ע השנייה ורק אח"כ רוצח, קשה להשוות את זה לביוגרפיות אחרות מבחינת התוכן. העובדה שהרצח מקבל את אותה התייחסות כמו שאר פעילותו מעיבה על פעילותו כגיבור מלחמה (כמו כן, רצח הנער הוא חלק מ"בארץ ישראל" אז מן הראוי שיהיה כתת-כותרת לנושא) גוטה + שיחה + 100 השירים 14:51, 3 בדצמבר 2006 (IST)
הקביעה הזו קשה ערכית בנוגע לכל אדם (האם ז'אן אלרז הוא קודם איש שרותי הביטחון שתרם לבטחוננו ואחר כך רוצח? ומה עם דניאל עוקב?). אדם יכול להיות גיבור גדול, אך ברגע שרצח נער, ואחת היא באיזה נסיבות, הוא "קודם כל" רוצח. אוסיף כי בוויקיפדיה העברית שרוב קוראיה יהודים מישראל, על מנת לשרת את ציבור הקוראים יש לתת ל"נקודה היהודית" תשומת לב מיוחדת, אם כי תמיד בהקשר ותמיד בפרופורציה. לדעתי הערך עמד במשימה זו. אלמוג (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אני בטוח שהוא רצח עוד 50 אנשים, אבל בעניין ההיבט היהודי אתה צודק. אבל למתעמק בערך, פעילותו במלחמת העולם השנייה ראויה לסיקור (לא מצאתי מילה מתאימה) נרחב הרבה יותר, אם יש נגיעה כזו מעטה בפעילותו במלחמה, לעומת טקסט שווה ערך בגודלו על רצח הנער, אפשר לטעון שהוא רוצח נערים ובמקרה גם גיבור מלחמה, זה פשוט הופך את הערך לעוד ערך מהשורה. זה לא משנה אם רוב הקוראים בעברית הם יהודים, קורא הוא אדם שרוצה להשכיל או לכתוב עבודה בנושא, ואני לא חושב שמההיבט ההיסטורי הכללי, הערך הזה מספק את מה שהקורא עשוי לבקש. גוטה + שיחה + 100 השירים 19:14, 3 בדצמבר 2006 (IST)
  • בעד. מעניין וכתוב היטב.מלמד כץ 11:53, 3 בדצמבר 2006 (IST)
  • בעד סופר מריו 19:23, 3 בדצמבר 2006 (IST)
  • נגד הביוגרפיה כתובה היטב, אך הרגשתי שהפרק מיועד כמעט רק לפרשת הרצח ביישוב ולא על פאראן האיש. אין כמעט התייחסות אליו כאדם. למשל: הוא היה עיתונאי ופוליטיקאי זמן רב ואף כתב ספרים, מה היו פעילותו ודעותיו לגבי נושאים שונים? התייחסותו למלחמה בה השתתף והפך לגיבור? האם הוא התייחס לרצח שהואשם בו או לשרותו בא"י? הגותו? משהו? אבירם 19:39, 3 בדצמבר 2006 (IST)
  • נגד - מהסיבות שמנה אבירם. קראתי את הערך עוד אתמול וזה נראה כמו ערך טוב אך חסר. אבירם הצליח לנסח את הבעיתיות של הערך באופן טוב. לב - שיחה 19:42, 3 בדצמבר 2006 (IST)
כאשר אדם הופך לרוצח, פעילותו האחרת מתגמדת במקצת (לאו דווקא בגלל ההקשר הישראלי, ראו למשל או. ג'יי. סימפסון). פעילותו כעיתונאי ופוליטיקאי בקנדה מעניינת בעיקר בהיבט אחד: איך זכה להיקלט כל כך יפה בקנדה חרף עברו בארץ ישראל - האם איש לא הזכיר זאת? הרחבה מסוימת על חייו בקנדה אכן תועיל, אך היעדרה אינו פוגע בערכו של הערך בעיני. דוד שי 07:36, 4 בדצמבר 2006 (IST)
אם ההתייחסות לאישיות נושא הערך, דעותיו ושאיפותיו זה לא דבר חשוב (למשל: התייחסותו למלחמה שבה הצטיין, יחסו לממשל ששלח אותו להילחם, לנאציזם, להתנקשות האצ"ל באחיו ועוד) ורק רצח הנער הוא החשוב, אז הערך הזה היה צריך להיכתב תחת השם "רצח הנער אלכסנדר רובוביץ'". אבל כששם הערך הוא "רוי פראן", אני רוצה לדעת על האדם. ואני לא יודע עליו כמעט כלום, חוץ מהעובדה שהוא היה חייל מצטיין וחשוד עיקרי ברצח הספציפי. אבירם 21:18, 4 בדצמבר 2006 (IST)
נקודה מצויינת! בתוספת למה שאמרתי קודם, רצח הנער תופס חלק מרכזי למדי בערך, לעומת היותו גיבור מלחמה ופעולתו כלוחם בצבא הוד מלכותוגוטה + שיחה + 100 השירים 21:43, 4 בדצמבר 2006 (IST)

הערה כללית למה שנאמר לעיל: מישהו חושב שאם פאראן לא היה מגיע לארץ ישראל, מישהו היה טורח לכתוב ערך על הלוחם הגיבור והאמיץ?

והערות למשתמש:אלמוג:

בברכה, אבינעם 23:02, 4 בדצמבר 2006 (IST)

אין מצב להסתה נגד הערך? הטיעונים שלי, של לב ושל אבירם די חזקים... גוטה + שיחה + 100 השירים 22:08, 7 בדצמבר 2006 (IST)

הוסף

הסרת המלצה: רוי פאראן[עריכת קוד מקור]

הערך עובר להצבעה. תומר - שיחה 13:50, 30 בספטמבר 2011 (IDT)

הערך יחסית קצר ולא מפורט ביחס לסטנדרטים דהיום במומלצים. הפירוט על תקופתו כחייל מעוטר לוקה בחסר, חסר על תקופתו כפוליטיקאי וכסופר ועיתונאי, ועל אף שההתמקדות (בצדק) היא על מעשה הרצח - לא מדובר בערך מושלם. לסיכום, סה"כ ערך טוב, אבל לא ברמת מומלצים של היום. תומר - שיחה 20:03, 26 באוגוסט 2011 (IDT)

ההמלצה הוסרה. תומר - שיחה 00:07, 9 באוקטובר 2011 (IST)