שיחה:קומיקס בישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שלום, המידע אודות אמנית הקומיקס אורית עריף לא מדוייק. כתבתם: "אורית עריף פירסמה קומיקס בבלוג שלה.‏[2] בתחילת 2011 יצאו קומיקס אלה לאור כחוברת בשם "פעם אחרונה ודי". וצריך להיות: אורית עריף פירסמה קומיקס תיעודי בבלוג שלה.‏[2] בתחילת 2011 יצאו שלושה סיפורי קומיקס שאיירה (לטקסטים מאת שהם סמיט, דרור פויר ואורית עריף)לאור כחוברת בשם "פעם אחרונה ודי".

תודה רבה, אורית עריף

תיקנתי. דוד שי - שיחה 19:32, 7 במרץ 2011 (IST)תגובה

מידע או פרסומת?[עריכת קוד מקור]

כל הקטע על הקומיקסים אצל החרדים נראה כאילו כתב אותו איזה מפיץ ספרים. "הצלחה רבה" "פופולריות", כל מיני נתונים על ספרים מסויימים בלי מקורות. הוא גם מספר סיפורים מפורטים של קומיקסים שלא מוכרים כל כך (לדעתי). צריך תיקון רציני.01:39, 9 באפריל 2013 (IDT)

הסעיף אכן היה פרסומת בוטה. ניקיתי אותו מהתוכן השיווקי הגלוי. דוד שי - שיחה 08:04, 9 באפריל 2013 (IDT)תגובה

מה זה "סצנה אלטרנטיבית"?[עריכת קוד מקור]

והאם לא כדאי לאחד זאת עם קומיקס למבוגרים? מתוך ש"אלטרנטיבי" הוא קומיקס לא לילדים, ולכן - למבוגרים. Doronve - שיחה 22:20, 9 באפריל 2013 (IDT)תגובה

לא הוספתם גם שתרגמו מנגה אחת לעברית ומתכננים לתרגם עוד... (מלך השאול).

רשימת אמנים[עריכת קוד מקור]

מחקתי את הרשימה מן הערך, כי אין בה חשיבות אנציקלופדית. היא גם לא ממש מעודכנת. עם זאת, בחרתי להשאיר אותה כאן, כדי שתוכל לשמש בעתיד להמשך כתיבה של הערך כנראטיב היסטורי ולא כרשימת מכולת. Talmor Yair - שיחה 19:10, 15 ביוני 2014 (IDT)תגובה

  • חבורת A4 - חבורת A4 הוקמה על ידי דודו גבע, גלנדון ואיזבלה, יובל כספי, ניר מטרסו, רפאל פוגל ואחרים בשנת 2001. רעיון הקבוצה היה למכור סיפורי קומיקס של מגוון אמנים על דפי A4 מקופלים (כך שנוצר שער, שני עמודים פנימיים ועמוד אחורי) שימכרו בשקל אחד בלבד. כמעט כל אנשי הקומיקס האלטרנטיבי השתתפו ויצרו דפי A4 משלהם עד שנוצרו כמעט 100 "חוברות", ביניהם יוצרי החבורה עצמה ואמנים שונים כמו גלנדון ואיזבלה, זאב אנגלמאיר, אורי פינק, אמיתי סנדי ואחרים רבים. לבסוף החבורה התפרקה אך רבים מחבריה ויוצריה התקדמו בזכותה ופנו לחבורות ולקבוצות שונות, למשל עיתון "הבועה" שהקים יובל כספי.
  • חבורת דימונה - חבורת דימונה הוקמה על ידי אמיתי סנדי בשנת 2002. קבוצה של 5 אמנים המפרסמים את סיפורי הקומיקס שלהם בצורת אוסף בשפה האנגלית: יפעת כהן, גיא מורד, מירב שאול, מיכל ברוך ואמיתי סנדי עצמו. האמנים המופיעים באוספים אלה מייצגים סגנונות ואופיים שונים של אמנות וסגנון. החבורה מנסה באופן אלטרנטיבי ועצמאי לבחון את גבולותיה במדיום הקומיקס. סיפורי הקומיקס לרוב נוגעים לגבי חיי האמנים בת"א, חרדותיהם והפנטזיות שלהם. החבורה הוציאה שלושה ספרים ומספר חוברות מצליחות שנמכרו בפסטיבלים, אירועים ובחנויות בארץ ובעולם.
  • Plan B - חבורת Plan B הוקמה על ידי בועז קדמן וגיל לביא בשנת 2001 תחת הוצאת אפרוגותיקה. עד כה יצאו לקבוצה 5 גליונות המתאפיינים בקומיקסים במבנה מסורתי עם פואנטה בסוף כל סיפור. הקומיקסים נוגעים בסקס, פוליטיקה ובנושאים אחרים. בין האמנים שהשתתפו בחוברות השונות הם זאב אנגלמאיר, ניר מטרסו, גלנדון ואיזבלה, יוני לווינטל, גיל לביא ובועז קדמן.
  • כלום בפיתה - חבורת כלום בפיתה הוקמה על ידי "נירית הספורטאית", "פפי קוטלברגר" ו"עליזה פומפרניקל" בשנת 2001. מדובר בפנזין ובו קטעים כתובים (סיפורים, טורים ולפעמים קומיקס) שלרוב הם הזויים למדי. משתתפות החבורה פרסמו שלושה גליונות עד כה ופרסמו בחוברתו של דודו גבע, "ספרות זולה". החבורה ידועה בקשרה המיוחד לדודו גבע, שעודד אותם ועזר להם ביצירה ובמכירות.
  • פרויקט ספרות זולה - ספרות זולה היא בעצם שמה של חוברת שיצאה תחת "הוצאת הברווז" בשנת 2005, שבוע לפני מותו של דודו גבע. את החוברת ואת ההוצאה הקים גבע בשיתוף עם עופרה רודנר וימי ויסלר. כוונת ההוצאה היא ליצור חוברות שונות ובהם מדיומים שונים של כתיבה ושל אמנות פלסטית (תוך דגש על קומיקס) עם רוח שטות אך גם עם דברי הגות עמוקים בעלות נמוכה ובמחירים מוזלים במיוחד. שלושה עקרונות חשובים עומדים מאחורי ההוצאה והחוברת עצמה: עקיפת הוצאות הספרים והעיתונות הגדולות (שלפי החבורה, אינן מעריכות את האמנים המשתתפים בהן), מכירת החוברות במחיר זול במיוחד (כך שכל אחד יוכל להנות מתוכנן) ונתינת במה לאמנים שונים המתעסקים במדיומים שונים - ביניהם אמנים מתחילים ואמנים מנוסים יחד. החבורה, ובראשה דודו גבע, התכוונה לייצר כמות גדולה של חוברות ו"ספרונים", אך מותו של דודו גבע הפסיק תהליך זה. למרות זאת, מתכוונים חברי הקבוצה ליצור חוברת נוספת ("ספרות זולה 6") שאת חומריה ייצרו גבע וחבורתו לפני מותו. רשימת האמנים המשתתפים גדולה מאוד ובין המשתתפים ניתן למצוא אנשי קומיקס, אמנים וכותבים ידועים (וקצת פחות ידועים) כמו אסי דיין, רעם דון, דוד ריב, ניר מטרסו, גלנדון ואיזבלה, טינקרבל, אלכס ליבק, הוברט הוברט, כלום בפיתה, גיל לביא, בועז קדמן, דדי דובי, איתן הלל, זאב אנגלמאיר, משפחת פוגל, רוני סומק, סייד קשוע, רחלי רוטנר, אמיתי סנדי, חבורת הכוס, חברי הקבוצה עצמם ועוד רבים. את החוברת ניתן למצוא אך ורק בחנות "תולעת ספרים" בכיכר רבין.
  • קומיקום - קבוצת יוצרי קומיקס ברשות אביב אור וערן אביאני. קבוצה זו מתמקדת ביצירת קומיקס "מיינסטרימי" ופחות גס וחתרני בניגוד לשאר הסצנה. הפרויקט הראשון שלהם הוא סיפור פנטזיה בהמשכים בשם ארינאה המתבסס על משחקי מבוכים ודרקונים. לאחר שסיימו להוציא את ארבע חוברות המיני-סדרה התחילו בסדרה חדשה בשם דדליין, שמתארת בצורה קומית את קורותיהם כיוצרי קומיקס בארץ.
  • קומיקס הצופר - עיתון קומיקס כתיבה ואיור, מופץ חינם אחת לחודש ברחבי תל אביב. משלב יוצרים קבועים לצד אמנים אורחים.
  • אקטוס טרגיקוס - הוצאת קומיקס עצמאית שפועלת מסוף 1995. חברי הקבוצה הם ירמי פינקוס, בתיה קולטון, רותו מודן, מירה פרידמן ואיציק רנרט. אקטוס מוציאה לאור (באנגלית) ספרים וחוברות קומיקס של חברי הקבוצה. כמה מהכותרים יצאו גם בעברית בשיתוף פעולה עם הוצאת מודן. חברי אקטוס הוציאו לאור כ-25 ספרים וחוברות כולל ספר קומיקס לילדים המבוסס על אגדות האחים גרים. שניים מהכותרים שהוציאו היו מועמדים לפרס אייזנר, מטעם תעשיית הקומיקס האמריקאית: ג'טלג (1998) (ע"פ סיפורים של אתגר קרת) ו-"Dead Herring" שהוא אסופה בעלת אופי מגזיני וכוללת עבודות של יוצרים נוספים בהם ארט ספיגלמן, דויד פולונסקי, רות גווילי, מרואו (אמן קומיקס אלטרנטיבי יפני) ועוד.

יוצרים בודדים[עריכת קוד מקור]

  • דני פריפריאלי - הקומיקס של אודי שרבני (כותב) ומיכל ברוך (איור) בוואלה! תרבות. סיפור עלילותיו של דני פריפריאלי בעיר הגדולה, תל אביב, ושל חברו הטוב משכבר הימים, שימי. פרק שבועי, מדי שישי, שמנסה לאגף את "השיח" על העיר הגדולה דרך הבין לבין של הסטרואטיפים משני הצדדים; תושבי תל אביב, ומבקריה[1].
  • אורית עריף פירסמה קומיקס בבלוג שלה[2]. בתחילת 2011 יצאו לאור שלושה סיפורי קומיקס שאיירה, לטקסטים מאת שהם סמיט, דרור פויר ואורית עריף, בחוברת בשם "פעם אחרונה ודי"[3].

נעדר כליל מהערך!

פינגווינים בכפר סבא[עריכת קוד מקור]

משום מה "סטיות של פינגווינים" אינו מוזכר כלל בערך. האם זה משום סיבה מיוחדת? Naftaly1978 - שיחה 02:00, 8 בספטמבר 2019 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בקומיקס בישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 15:19, 15 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה