שיחה:עמוד ראשי/ארכיון 22

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


דיווח שאורכב ב-30 בינואר 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

נישמח עם( ולצערנו..כי ניפטר) יצורף גם שמו של שאול אליאס ז"ל, שחקן קולנוע ישראלי קטן קומה, שאת עיקר פועלו ניתן היה לראות בסרטיהם של במאיי סרטיי קולנוע ישראליים בייתים דוגמת: אבי ביטר, ליאת בנאי, ימין מסיקה(שייזכו לחיים ארוכים) ואחרים. בתודה מראש, ישראלים ממוצעים האוהבים והמוקירים את תעשיית הקולנוע הישראלי עליה גדלו אהובים מתושביי ואזרחיי מדינה זו; וכמו שאומרים בדתינו היהודית: "ברוך דיין אמת"; אי קולנוע אהוד שניפטר בסוף השבוע הנוכחי, שלישי בטווח לגילאי ה-60 פלוס(בהזדמנות זו גם שווה לבדוק אחר גילו האמיתי, שחלק מאוהדיו אינו בטוח לגביו).

עיצוב[עריכת קוד מקור]

זה רק אצלי (משני דפדפנים שונים, ממחשב) או שהעיצוב של העמוד הראשי התחרבש? איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:49, 6 בפברואר 2021 (IST)

למה הכוונה? ניסיתי בשלושה דפדפנים שונים (פיירפוקס, אדג' ואקספלורר) ובשלושתם העמוד הראשי מוצג כמו שצריך. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 23:52, 6 בפברואר 2021 (IST)
אצלי לשנייה הוא מוצג בסדר, ואז אחרי שנייה (מילולית) זה משתבש - נכון יש שתי עמודות, השמאלית שמתחילה בערך-מומלץ/הידעת/היום-בהיסטוריה, והימנית שמתחילה עם "ברוכים הבאים לוויקיפדיה!" ואז התמונה היומית וכו'? אז החלק השמאלי נשאר במקום והימני "קופץ" למורד העמוד לאחר שנייה, והתוצאה היא עמודה אחת ארוכה ומעט משובשבת כשלצידה שוליים רחבים מאוד. אציין שלא הבחנתי בשום תופעה אחרת מאף דף אחר - הכל נראה אצלי בסדר חוץ מהעמוד הראשי. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:03, 7 בפברואר 2021 (IST)
נראה שסקריפט 98 גורם לזה. קיפודנחש יש לך במקרה מושג? ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 00:19, 7 בפברואר 2021 (IST)
תודה HiyoriX, ירגיע אותי לדעת שזה זה, כי פחות היה אכפת לי מחווית הצפייה האישית שלי, כמו החשש שחלק מהקוראים רואים זאת כך. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:28, 7 בפברואר 2021 (IST)
לא ראיתי בעיה בעמוד הראשי. יכול להיות שבמסגרת מקצה שיפורים קטן בסקריפט, הייתה גרסה באמצע שלא עבדה, ואולי מדובר בבעיה שהייתה קיימת לזמן קצר, אצל אלו שהתקינו את הסקריפט. אם התופעה עדיין קיימת, אנא ציינו פרטים נוספים: עיצוב? (וקטור חדש/ישן)? אולי זו אינטראקציה עם סקריפט אחר, שלא מוצג אצלי? האם הבעיה עדיין קיימת? קיפודנחש 00:56, 7 בפברואר 2021 (IST)
קיפודנחש, תודה! הבעיה עדיין קיימת + העיצוב אצלי הוא על "וקטור (ברירת המחדל)" + סקריפטים פעילים כמובן כאן. אם יש לי עוד מידע שאני יכול לספק ויעזור אשמח. איש השום (Theshumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 16:53, 7 בפברואר 2021 (IST)
לא שמעתי תלונה דומה מאף אחד אחר, ואצלי זה לא קורה, גם בטעינת הסקריפטים שלך. קצרה ידי. קיפודנחש 04:17, 8 בפברואר 2021 (IST)

הצעה לפינה חדשה בעמוד הראשי - "החידה היומית"[עריכת קוד מקור]

אני מציע להוסיף פינה של "החידה היומית" כי אחרי הכל ויקיפדיה היא אתר שמרכז ידע ולדעתי יהיה נחמד אם תהיה פינה כזו. יש כאן עמוד שמרכז הרבה חידות.
מה אתם אומרים? גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 16:26, 9 בפברואר 2021 (IST)

גופיקו, לדעתי זה רעיון מאוד מדליק. מה שכן, אני חושב שיהיה נחוץ בשביל זה שיהיו חידות מכלמיני פורטלים ולא רק ממתמטיקה. אלו יכולות להיות חידות טריוויה (או אולי שאלות שהן לא בהכרח כאלו שיודעים אותן או שלא, כמו טריוויה, אלא כאלו שצריך לחשוב עליהן קצת, בדומה לחידות המתמטיקה, דוגמת "כמה מדינות יש באירופה" או "כמה ספרים יש בתנ"ך"), או רעיונות אחרים שאולי נמצא אם נגגל. עם זאת, בשנים האחרונות היו כמה שניסו לעשות רפורמה בעמוד הראשי, לרענן את העיצוב שלו, ולהחליף את ה"פינות" השונות שיש בו. היזמה נתקלה בסרבלת כללית ובהרבה מחלוקות על האופי הרצוי לעמוד הראשי, וזה הקשה לקדם את הנושא. השאלה האם להכניס פינה חדשה לעמוד הראשי היא חלק מהשאלה הגדולה יותר על "איך צריך להיראות העמוד הראשי" וכדי לקדם את זה (או רעיון מגניב אחר שהוצע אז שאהבתי, לכתוב בכל יום לקוראים טיפ מידע כללי שקשור לוויקיפדיה, כמו זה שיש ניטור או אפשרות לדווח על טעויות וכדומה). אם תרצה לקדם את הנושא, מוטב יהיה עליך להתחבר ליוזמה גדולה יותר, ולדעתי הכי פשוט יהיה להתחיל עם זו שכבר התחילה ונתקעה בזמנו (נדמה לי שטל היה בין היוזמים, אולי יוכל לתת הכוונה/עדכון טוב ממני). איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 23:24, 9 בפברואר 2021 (IST)
איש השום, תודה על ההערות,
  1. בקשר לטיפים, לכל מי שנכנס לויקיפידה כקורא אנונימי ולא כעורך אז יש בסרגל הצד "טיפ" לא יודע כמה טיפים יש ומי אחראי על זה אבל יש.
  2. בקשר לחידות מנושאים שונים, אני מסכים ומקבל את ההצעה שלך.
  3. בקשר לעיצובים אחרים של העמוד הראשי מצאתי את הדף הזה שהועלו בו כל מיני הצעות לעיצוב שחלק מהן לדעתי יותר טובות מהעיצוב הנוכחי (למשל זאת של רונאלדיניו המלך). לדעתי כדאי לנסות להביא לשינוי בעיצוב העמוד הראשי ולהעלות לדיון שוב (להתחיל בלקשר לכאן מלוח מודעות).
בברכה, גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 01:05, 10 בפברואר 2021 (IST)
המערכת כאן כבדה, יהיה קשה לשנות. גם אם יסכימו לגבי הצורך, יתחילו דיונים היכן בדיוק, במקום מה ולמה לפני החלק הזה ולא השני. חוץ מזה, תנאי סף הוא שמישהו ידאג להכנת מאגר גדול של חידות מתאימות. מדובר בהרבה עבודה, כולל הליך בדיקה איזו חידה מתאימה (לא קלה מדי, לא קשה מדי). גופיקו, אתה מתכוון לקחת את זה על עצמך? נרו יאירשיחה • כ"ח בשבט ה'תשפ"א • 15:41, 10 בפברואר 2021 (IST)
העובדה שעברו יותר משלוש שנים והעיצוב לא השתנה מעידה יותר מכל על הסרבלת והבירוקרטיה בהעברת ההצעה. העלתי את הנושא מס' פעמים לדיון בקהילה וריבוי ההצעות והדעות התארך עד שאנשים נטשו את הדיון. לצערי התייאשתי מלעלות את הנושא שוב, והייתי שמח מאוד אם מישהו ייקח זאת על עצמו. אני חושב שהדרך היעילה ביותר היא להעלות זאת ישירות להצבעה בפרלמנט, של 3-2 הצעות עיקריות בלי דיון מקדים. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 20:48, 10 בפברואר 2021 (IST)
אני מזכיר שעיצוב העמוד הראשי נקבע בפרלמנט לאחר דיון מעמיק במזנון והצגת טיוטה ברורה לשינוי. לא די להציע פינה מסוימת. יש להציג טיוטת עיצוב לעיון הקהילה. גילגמש שיחה 21:06, 10 בפברואר 2021 (IST)
נרו יאיר, בהודעה הראשונה קישרתי למאגר גדול (100 חידות) מפורטל מתמטיקה, איש השום הציע להוסיף חידות מעוד נושאים חוץ ממתמטיקה שזה לדעתי רעיון טוב אבל כמו שאמרת צריך למצוא חידות כאלה, לדעתי זה לא יהיה כזה מסובך למרות שממש לא תזיק עזרה.
טל, אני לא דיברתי על שינוי כללי של עיצוב העמוד הראשי (למרות שזה רעיון מבורך) אלא רק על הוספת פינה.
גילגמש, אני לא חושש מדיונים ואם זה מה שצריך אז זה מה שאעשה, בקשר לטיוטת עיצוב אני לא רואה מה יש לעצב, זו פינה שתראה בדיוק כמו שאר הפינות בעמוד (רק עם צבע אחר) שבתוכה תהיה פינה, אין לי בעיה לעצב משהו כזה. בברכה, גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 09:32, 11 בפברואר 2021 (IST)
אז קודם תעצב ואחר כך תעלה את זה לדיון (במזנון). גילגמש שיחה 09:54, 11 בפברואר 2021 (IST)
אשתדל לעצב בהקדם. גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 10:12, 11 בפברואר 2021 (IST)
לא מספיק שיש מאגר חידות. זה צריך להיות בעל עניין לציבור הרחב, לא למתמטיקאים. צריך חשיבה לגבי קריטריונים איזו חידה מתאימה, ואז יישום של הקריטריונים. אני לא מתנגד, רק מבהיר שמדובר בהרבה עבודה. נרו יאירשיחה • כ"ט בשבט ה'תשפ"א • 11:01, 11 בפברואר 2021 (IST)
גילגמש, איש השום, טל, נרו יאיר, סיימתי להכין את הטיוטה ויצא לדעתי טוב, מוזמנים להסתכל כאן. הבעיה היא שכשניסיתי להביא גם את כל הקוד של העמוד הראשי כדי לראות איך זה משתלב זה לא נתן לי לפרסם והראה לי את זה:
הפעולה נמנעה: המסנן האוטומטי זיהה כי בכוונתך לבצע עריכה של TemplateStyles. ויקיפדיה העברית החליטה למנוע, לפחות לזמן הקרוב, עריכות כאלו למשתמשים שלא מזוהים כבדוקים אוטומטית. זאת כדי למנוע אפשרות של עריכות מזיקות. לצערינו, זה מונע גם עריכות מועילות.
אם לדעתכם עריכה זאת חשובה, אנא פנו לדלפק ייעוץ ובקשו שם לבצעה, תוך הסבר למה לדעתכם היא חשובה.
אם המסנן האוטומטי שגה, ואינכם עורכים TemplateStyles ללא הרשאת בדוק אוטומטית, דווחו בבקשה על השגיאה.
אני לא "בדוק עריכות אוטומטית" אז אני לא יכול לפרסם את הטיוטה. ניסיתי לשים תגי nowiki לפני ואחרי ועדיין לא נתן לי לפרסם. אבל ב"תצוגה מקדימה" זה נראה טוב. אבל אתם לא יכולים לראות את זה. מה לעשות? גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 11:41, 11 בפברואר 2021 (IST)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

לא אמשיך בדיון בדף שיחה זה. נאמר לך מה עליך לעשות אם אתה רוצה לשנות את עיצוב העמוד הראשי. גילגמש שיחה 11:44, 11 בפברואר 2021 (IST)

אני פחות מתעסק בצד הטכני/עיצובי אז מעדיף לא לגעת שם - בצד של הקריאייטיב אם וכאשר אשמח לקחת חלק. בכל מקרה, גופיקו, השאלה הגדולה, זו שמסבכת הכי הרבה את העניין, היא - האם פינה חדשה תבוא במקום פינה קיימת (ואם כן איזו?), או שתבוא בנוסף לפינות הקיימות (ואם כן, צריך לוודא שלא תהייה התנגדות סביב הטענה שדף הבית יהיה עמוס מדי). בגדול זו הסיבה שנקודת הפתיחה שלך צריכה להיות המזנון. עם זאת, מאחר שהנושא נדון מספר פעמים, לא יהיה חכם להתחיל את זה מנקודת ה-0, אלא לנסות למצוא את הדיונים הקודמים ולנסות לחשוב - עדיף עם עוד עורך נוסף או שניים (אני יכול לנסות לסייע אם כי הצלחה כאן לא טריוויאלית) - איך כדאי לנסות ולקדם את הדיון, בהתחשב במקומות שנתקע בהן בפעם הקודמת. לדעתי נקודת ההתחלה שלך צריכה להיות לחפש בארכיונים של המזנון את הדיונים האחרונים. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 12:03, 13 בפברואר 2021 (IST)
תודה, אנסה. גופיקו (שיחה | תרומות) תייגו אותי! 19:17, 13 בפברואר 2021 (IST)
לתחזק פינה יומית לאורך זמן– זו משימה ממש לא קלה. אחרי תקופת התלהבות ראשונה, שבה גם כנראה יקבל מחמאות, מן הסתם גוברת השחיקה, ונדרש לא מעט כח רצון כדי להמשיך. למשל, ויקיפדים השקיעו הרבה בהקמת פורטלים, אבל לאחר זמן מה הפסיקו לעדכן אותם, ואין מי שיעשה את העבודה במקומם. לכן מי שמציע פינה חדשה, לדעתי, צריך להיות לתת הערכה מפוקחת, מה הסיכוי שיתמיד בפרויקט לפחות שנה, ושלא יצפה שאחרים ייסיעו לו באופן שוטף או יחליפו אותו. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:56, 15 במרץ 2021 (IST)

משהו ב'הידעת' של היום מוזר...[עריכת קוד מקור]

יש שם שתי מילים מחוברות, ובכלל משהו במשפט לא נשמע הגיוני, אבל אני לא יודעת מה היה המקור כדי לתקן את זה יהודית1000 - שיחה 22:46, 27 בפברואר 2021 (IST)

אני לא רואה בעיה. האם את יכולה לפרט בבקשה אלה 2 מילים מחוברות, ומה המשפט שאינו הגיוני לדעתך? אגסי - שיחה 22:57, 27 בפברואר 2021 (IST)
מתייג גם את אחראי "הידעת" משתמש:חמויישה. ‏עמיחישיחה 23:05, 27 בפברואר 2021 (IST)
הנה: "ההצעה עוררה סערה בירושלים, בייחוד בקרב החוגים החרדים שהתנגדו לכך שיוצג פסל של גברפסל אחר של דוד, לבוש בגדים, מעשה ידיו של אנדריאה דל ורוקיו והפסל הוצב במוזיאון מגדל דוד." יהודית1000 - שיחה 23:34, 27 בפברואר 2021 (IST)
עיינתי בקטע עיין ושנֹה, ולא מצאתי רבב. אני מניח שמשהו בהצגה אצלך לקוי, ואין לי מושג איך למנוע את זה. חמויישֶה - שיחה 09:55, 28 בפברואר 2021 (IST)
אז כנראה הבעיה אצלי. מוזר... סליחה יהודית1000 - שיחה 16:21, 28 בפברואר 2021 (IST)
יש תלונה דומה בקשר למילים מחוברות בקטע אחר בוויקיפדיה:דלפק ייעוץ#בעיית ניסוח משמעותית בקטע "הידעת" היומי. נראה לי שכדאי תחילה לבדוק את התצוגה בדפדפן אחר, ולראות האם הבעיה קיימת גם שם. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:44, 15 במרץ 2021 (IST)
אני מניח שכתובה שם מילה שרימון צינזר ולכן היא לא נראתה וכנראה הרווחים גם נמחקו. --בברוך - שיחה 10:50, 9 באפריל 2021 (IDT)
מסנני האינטרנט עוברים באופן שיטתי על "בל תשחית" - הם עוברים על איסור מדאורייתא בגלל עניינים שספק האם הגיעו לדרגת מדרבנן. דוד שי - שיחה 11:27, 9 באפריל 2021 (IDT)

מה קרה לתאריך הלועזי?[עריכת קוד מקור]

מה קרה לזה כשאתה עומד על התאריך העברי בלוח האירועים העברי אז אתה יכול לראות גם את התאריך הלועזי, עכשיו אתה צריך ללחוץ על התאריך העברי ולהגיע לעמוד בשביל לראות את התאריך הלועזי?

בקשה לעריכת הדף של היום[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, בדיוק עכשיו העלתי את הערך רצח יוליוס קיסר, ואני מעוניין שמישהו שיכול לעשות זאת, ישנה את החלקים של "היום בהיסטוריה", ו"ציטוט יומי". Patqu - שיחה 09:59, 15 במרץ 2021 (IST)

Patqu מה בדיוק לשנות? בערך 15 במרץ מוזכר רצח יוליוס קיסר. איזה ציטוט אתה רוצה להוסיף? גופיקו (שיחה | תרומות) היו נחמדים! 10:23, 15 במרץ 2021 (IST)

שלום גופיקו, אני הייתי מעוניין להוסיף במילה האחרונה בקטע של הציטוט (להירצח) קישור לדף על הרצח, בזמן שבקטע "היום בהיסטוריה", להוסיף בחלק הראשון על רצח יוליוס קיסר במילה "נרצח" קישור לדף על הרצח. Patqu - שיחה 10:29, 15 במרץ 2021 (IST)

ודרך אגב האם אתה יכול בבקשה להוסיף את הדף לוויקינתונים? אני ניסיתי ולא הצלחתי... Patqu - שיחה 10:32, 15 במרץ 2021 (IST)

הוספתי לוויקינתונים. לגבי העריכות אני לא יכול לשנות כי אין לי את ההרשאה המתאימה... גופיקו (שיחה | תרומות) היו נחמדים! 10:38, 15 במרץ 2021 (IST)

תודה רבה Patqu - שיחה 10:40, 15 במרץ 2021 (IST)

הידעת[עריכת קוד מקור]

אין להיום קטע הידעת והקישור אדום, וגם לא לכל הימים הבאים. אחראי המיזם? (חמויישה אם אני לא טועה). עמדשיחה • ו' באייר ה'תשפ"א • 00:02, 18 באפריל 2021 (IDT)

אני רואה הידעת על פילים. גופיקו (שיחה | תרומות) 11:29, 18 באפריל 2021 (IDT)
כי במקרה אולי עברו 12 שעות מאז ומישהו טיפל? דגש - שיחה 11:31, 18 באפריל 2021 (IDT)
אכן, מגיע תודה ל"עמד" על הפניית תשומת הלב, ול"מתניה" שנענה לבקשתי להכחיל את תבנית:הידעת? 18 באפריל 2021. אגסי - שיחההטיות יש לתקן

איך אפשר לערוך באתר?[עריכת קוד מקור]

איך אפשר לערוך באתר? נגיד ערכים ולא רק דפי שיחה כמו עשיתי עכשיו? ?

שלום, הסבר ניתן למצוא בדף- ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 01:11, 28 באפריל 2021 (IDT)
אפשר גם פשוט ללחוץ על "עריכה" בתפריט העליון של כל ערך. גופיקו (שיחה | תרומות) 18:50, 28 באפריל 2021 (IDT)

שרגי גשטטנר[עריכת קוד מקור]

ניתן להוסיף את הערך אודותיו לרשימת הנפטרים האחרונים.

הוספתי. ‏עמיחישיחה 10:14, 2 במאי 2021 (IDT)

עדכון התאריך בדף[עריכת קוד מקור]

עדכון התאריך בדף מתבצע אוטומטית או ידנית? היום 5.6, לא 4.6 (נבדק ב-12:35 בצהריים). ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

סקריפט חדש[עריכת קוד מקור]

אני חדש בויקיפדיה, ואיני יודע מי הם מנהלי הממשק. אבל שידעו שבחב"דפדיה יש סקריפט חדש - כל פעם שאני מקשר מילה לערך, לדוגמא [[אב - נפתחת חלונית על המסך שנותנת אפשרות לבחור את המשך המילה שיש עליה ערך. אותו דבר גם בתבניות {{- וכו' --היסטוריון יהודי - שיחה 16:31, 10 ביוני 2021 (IDT)

יש את זה גם כאן... גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 16:36, 10 ביוני 2021 (IDT)
ראה כאן --חוקר חסידי - שיחה 17:02, 10 ביוני 2021 (IDT)
ראה ויקיפדיה:עורך ממשק וויקיפדיה:סקריפטים. גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 17:13, 10 ביוני 2021 (IDT)
כנראה שאתה מתכוון למשהו אחר, כי אני לא רואה דבר כזה. --היסטוריון יהודי - שיחה 17:14, 10 ביוני 2021 (IDT)
מצטער, לא קישרתי לדף הנכון, ראה העדפות ← גאדג'טים, תחת הכותרת "עריכה". גוֹפִּיקוֹ (שיחה | תרומות) משמעות שמי 17:22, 10 ביוני 2021 (IDT)

דיווח שאורכב ב-20 ביוני 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

ברשימת ממלאי תפקיד ראש המטה של פיקוד צפון נשמט שמו של תא״ל יום טוב תמיר ששימש בתפקיד בשנים 1983-1985,(בערך).אשמח אם יעודכן. תא״ל במייל׳ דר׳ מיכאל וינר קרפ״ר בעבר.

נוסף לקטגוריה, תודה על הדיווח! Oren2 - שיחה 16:08, 16 ביוני 2021 (IDT)

בינוויקי[עריכת קוד מקור]

למה צריך לגלול עד סוף הדף בשביל לראות בינוויקים? שמיה רבהשיחה • י"ח באב ה'תשפ"א • 00:11, 27 ביולי 2021 (IDT)

תקציר הערך המומלץ[עריכת קוד מקור]

מי מעדכן את התקצירים האלה. היום מופיעה בעמוד הראשי שייטת ספינות הטילים עם נתונים מ-2006. זה יותר ממביך. בערך עצמו יש נתונים מ-2021 שזה סבבה. לא הבנתי למשל מה סער 4 עושה בשייטת... ניסיתי להעתיק תקציר חדש מהערך אך לא יודע היכן מעדכנים. שמישהו יסדר את החרפה הזו. בורה בורה - שיחה 12:08, 27 ביולי 2021 (IDT)

בורה בורה אני חושב שתוכל למצוא את התשובה לשאלתך כאן Eladti - שיחה 12:13, 27 ביולי 2021 (IDT)
התקציר הנוכחי נמצא כאן: פורטל:ערכים מומלצים/ערכים/שייטת ספינות הטילים. גופיקו (שיחה | תרומות) 14:03, 27 ביולי 2021 (IDT)

בוצע בוצע בורה בורה - שיחה 19:06, 27 ביולי 2021 (IDT)

אני אחראי על זה, פספסתי את זה. מדור הערכים המומלצים נמצא כרגע בעיצומה של עבודת הכנה ועדכון. תודה על הבדיקה. גילגמש שיחה 20:16, 27 ביולי 2021 (IDT)

קתרין ג'ונסון[עריכת קוד מקור]

נפטרה לפני שנה וחצי ועדיין מוזכרת בתמונה בדף הראשי כחיה. מי מתקן את הטעות המביכה הזו? בורה בורה - שיחה 16:05, 26 באוגוסט 2021 (IDT)

תודה! תיקנתי. ‏עמיחישיחה 16:09, 26 באוגוסט 2021 (IDT)

חתואל וחטואל[עריכת קוד מקור]

השם של הסייפת שמופיעה בתמונה היומית, לפי הערך שלה, הוא "דלילה חתואל", אבל בהסבר שמתחת לתמונה כתוב "חטואל". יהודית1000 - שיחה - 💜 00:26, 16 בנובמבר 2021 (IST)

תודה. תיקנתי בטקסט לחתואל. בינתיים התמונה היומית התחלפה. אגב, מקור הטעות נובע מכך שבמקור שמה היה חטואל כאמור בערך שלה. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 00:37, 16 בנובמבר 2021 (IST)

דיווח שאורכב ב-01 בדצמבר 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

היהודים התימנים לא עזבו את גדרה אלא גורשו משם באלימות פיזית קשה. לאחר שהסתבר לוותיקים שהתימנים שלחו מכתבים למוסדות להקצבת כספים גם להם לקנות אדמות מהערבים. הוותיקים חששו שזה יהיה על חשבונם מצד אחד. ומצד שני לא יהיו להם פועלים אם יהודי תימן יקבלו אדמות משלהם. לכן הם ביקשו מהתימנים להסתלק מגדרה ומשסרבו תקפו אותם באלימות קשה עם אלות ופיצחו כמה ראשים. דרך אגב גם יהודי גרמניה עזבו את גדרה בגלל טענתם שהבילויים חסרי חינוך וברברים.

הרבה מלל ללא שום מקורות. אני תושב גדרה, ובשכונה של שבטי ישראל יש אחוז גבוה של משפחות ממוצא תימני, לכן הטענה ש"היהודים התימנים גורשו משם באלימות פיזית קשה" די תמוהה, קל וחומר כשאין לה תימוכין. כמו כן, אין שום שקשור לגדרה בעמוד הראשי, כך שלא מדובר בטעות. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 14:02, 28 בנובמבר 2021 (IST)
לא ברור למה הדיווח זה הועבר שכאן- לדף הראשי? האם זה קשור לערך מומלץ שהופיע בדף הראשי או הידעת או היום בהיסטוריה? אגסי - שיחההטיות יש לתקן 08:40, 1 בדצמבר 2021 (IST)

לא הצלחתי להבין לאן פונים עם בעיות בציטוט[עריכת קוד מקור]

בציטוט היומי המילה 'שבט' מפנה לכאן ולא לכאן. מוכני - שיחה 21:20, 5 בינואר 2022 (IST)

תודה, סידרתי. מחפשים את התבנית ששואבת את המידע הזה, מגיעים ל{{ציטוט יומי 5 בינואר 2022}} ובקוד המקור שם מגלים שהיא עצמה שואבת מ-{{ציטוט יומי 5 בינואר 2021}}. שם הייתה הטעות ושם סודרה. ביקורת - שיחה 21:43, 5 בינואר 2022 (IST)

פורטל היום[עריכת קוד מקור]

בהסבר לפורטל היום כתוב כך: 'יום הולדתו של מייקל ג'ורדן, נחשב בעיני רבים לשחקן הטוב ביותר בתולדות הכדורסל.' הניסוח הזה מבלבל כי המילה 'נחשב' יכולה להיות מוסבת גם על היום. אני מציע להוסיף ש' לפני הנחשב. מוכני - שיחה 09:22, 17 בפברואר 2022 (IST)

תודה. הוא עדיין נחשב כך, בלי קשר לפרישתו, אבל שיניתי לפי הצעתך, כי זה נראה נכון יותר מבחינה לשונית, וכן הכנסתי שם עוד כמה שינויים קלים. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 11:03, 17 בפברואר 2022 (IST)
תודה על השינוי. אני חושש שלא הבנת אותי, לא התכוונתי שמה שמטעה זו המחשבה שהוא עדיין נחשב, אלא שהמילה 'נחשב' יכולה להיות מוסבת גם על יום ההולדת שלו (שבוודאי לא נחשב כשחקן הכדורסל הטוב ביותר). מוכני - שיחה 12:54, 17 בפברואר 2022 (IST)
אבל יש פסיק לפני המילה "נחשב", וגם בלעדי הפסיק, הקוראים אמורים להבין שאין הכוונה ליום הולדת נחשב. אבל בכל המקרה זה מאחורינו :) אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:31, 17 בפברואר 2022 (IST)

תמונה של מפת אוקראינה[עריכת קוד מקור]

העברה מדף השיחה שלי
Front page request!

Hi, I am coming from the English Wiki because the Ukrainian map placed on Hebrew Wiki Front Page has locked the file from being edited, can you please replace the map with this version so that the file can be updated again, thanks. Viewsridge - שיחה 08:55, 28 בפברואר 2022 (IST)
Page:תבנית:חדשות ואקטואליה

. סוף העברה.
הכותב גם פנה בעניין זה גם למשתמש:רדיומן בדף שיחתו.

אגסי - שיחההטיות יש לתקן 09:18, 28 בפברואר 2022 (IST)

הרבי מליובאוויטש[עריכת קוד מקור]

האם רלוונטי שהיום בהסטוריה סבל מנחם מנדל שניאורסון משבץ מוחי? כאמור זה לא יום פטירתו או משהו גדול שצריך להנציח כך דעתי אשמח לשמוע את דעתכם אברהם שוורץ - שיחה 13:15, 28 בפברואר 2022 (IST)

תודה. החלפתי כעת את הידיעה הזו ב"אירועים בלוח העברי" בשתי ידיעות אחרות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 13:44, 28 בפברואר 2022 (IST)

לשונית השפות[עריכת קוד מקור]

לשונית השפות נמצאת בתחתית הדף (לפחות אצלי) ולא בראשו כמו בשאר הדפים, 0989hשיחה • ד' באדר ב' ה'תשפ"ב • 16:45, 7 במרץ 2022 (IST)

גם אצלי זה כך, בתצוגות מחשב וניידים. זה נראה לי מכוון. אני מתייג את משתמש:רונאלדיניו המלך. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 23:29, 7 במרץ 2022 (IST)
אתם משתמשים עדיין בתצוגה הישנה? משום מה גם אצלי בשבוע האחרון היו כמה דפים ש"קפצו" פתאום לתצוגה החדשה וכשיצאתי מהדף זה חזר לתצוגה תקינה. אין לי שמץ של מושג למה זה קורה. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 23:34, 7 במרץ 2022 (IST)
כן אני מתייחס לתצוגה החדשה (וקטור 2022 בהעדפות) שבה יש לשונית עם מספר השפות, ובעמוד הראשי היא מופיעה למטה. (בווקטור הישן 2010, יש בצד ימין רשימת שפות). משתמש:0989h, אם אתה רוצה להעמיק בנושא, אני מציע שתתייג את הוויקיפדים שעוסקים בעניינים טכניים, ערן, יגאל, דגש, קיפודנחש ואחרים, או כתוב שאלה ב"דלפק ייעוץ". אגסי - שיחההטיות יש לתקן 00:06, 8 במרץ 2022 (IST)
@0989h, @אגסי זה מכוון לגמרי. גופיקו (שיחה) 11:09, 8 במרץ 2022 (IST)
מה הסיבה לזה? טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 11:32, 8 במרץ 2022 (IST)
לא מוצא את המקום שבו זה היה כתוב, אבל לזכרוני זה בגלל שהמפתחים חושבים שיש פחות סבירות שמשתמשים ירצו לעבור לעמוד הראשי של ויקיפדיות אחרות. גופיקו (שיחה) 11:45, 8 במרץ 2022 (IST)

בדף של תמונת היום אף אחד לא הגיב לי[עריכת קוד מקור]

בתיאור התמונה המילה 'פיגוע' מפנה לפיגוע ירי בעוד שהפיגוע הוא בכלל חטיפה. מוכני - שיחה 22:20, 7 במרץ 2022 (IST)

משתמש:מוכני, תודה. שיניתי לפיגוע מיקוח. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 22:33, 7 במרץ 2022 (IST)
תודה רבה. מוכני - שיחה 22:37, 7 במרץ 2022 (IST)

חדשות ואקטואליה[עריכת קוד מקור]

ממליץ להוסיף לפסקה את מעצר מעצר הויקיפדים בבלארוס. דגן דיגן - שיחה 17:41, 13 במרץ 2022 (IST)

לדעתי זה לא אירוע כל כך חשוב כדי שיופיע שם. גופיקו (שיחה) 18:15, 13 במרץ 2022 (IST)
בתבנית מופיעים גם ידיעות שוליות, אבל האירוע הזה ממילא נזכר כעת בראש העמוד הראשי תחת הכותרת הודעה לקוראים על מעצר ויקיפדים בבלארוס. בכל מקרה, המקום להציע הצעות הוא בשיחת תבנית:חדשות ואקטואליה אגסי - שיחההטיות יש לתקן 18:27, 13 במרץ 2022 (IST)

מנחם מנדל גרליץ[עריכת קוד מקור]

נפטר אמש ונקבר היום. 2A01:6502:6458:6925:84E9:BB16:8E1D:6397 21:01, 13 במרץ 2022 (IST)

כבר מוזכר בתבנית "נפטרו לאחרונה", עם פטירתו בשבוע שעבר. ‏עמיחישיחה 21:02, 13 במרץ 2022 (IST)
תודה רבה. 2A01:6502:6458:6925:3408:8075:B90E:782A 00:00, 14 במרץ 2022 (IST)

תצוגה[עריכת קוד מקור]

אצלי הופיעה קטגוריה בתחתית העמוד וגם קישור השפות נמצא למטה משום מה. --2A01:6500:A039:D995:67A7:5C56:3D8:1D6D 13:01, 21 במרץ 2022 (IST)

נכון. ומה לא בסדר? יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:09, 22 במרץ 2022 (IST)

הפיגוע בבני ברק[עריכת קוד מקור]

באירוע החדשותי נכתב: "בידי שוטר שהגיעו לזירה, השוטר נפגע מירי המחבל ונהרג". אם משאירים את הניסוח הנוכחי, יש לתקן: "שהגיע". אבל עדיף לתקן את הניסוח: "בידי שני שוטרים שהגיעו לזירה, אחד השוטרים נפגע מירי המחבל ונהרג". (על פי הדיווחים, המחבל נהרג מירי השוטר השני, שיצא ללא פגע) 2A01:6502:A56:7114:CF3:F1E6:9EC5:BE17 01:22, 30 במרץ 2022 (IDT)

תודה לך. הכנסתי שינוי ברוח ההצעה שלך. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 02:32, 30 במרץ 2022 (IDT)

הידעת[עריכת קוד מקור]

תבנית הידעת היום ריקה. מוכני - שיחה 01:31, 5 באפריל 2022 (IDT)

תודה לך. לבסוף שיבצתי את התבנית של שנה שעברה אגסי - שיחההטיות יש לתקן 01:37, 5 באפריל 2022 (IDT)
אגב, מש:מוכני ומש:אגסי: השורה השלישית בפתיח לדף מתארת את המקום הנכון לדיווח על תקלות ב"הידעת?". דגש - שיחה 01:59, 5 באפריל 2022 (IDT)
תודה. עם זאת, נראה לי שעל תקלה משמעותית בדף הראשי, שמחייבת טיפול מהיר, כדאי לדווח בנוסף גם במקום בולט, שרבים עוקבים אחריו, למשל בדף שיחה זה, או במזנון וכד'. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 02:12, 5 באפריל 2022 (IDT)
בנוסף, לדווח בדפים שההנחיות אומרות לדווח בהם זה לא יעיל, עשיתי את זה כמה פעמים, וככל הידוע לי הפניות שלי עדיין מחכות להתייחסות. מוכני - שיחה 02:29, 5 באפריל 2022 (IDT)

קישור אדום למועמדים לערך מומלץ[עריכת קוד מקור]

@עורכי ממשקמשתמש:Daryagמשתמש:IKhitronמשתמש:Kotzמשתמש:Mikey641משתמש:Uziel302משתמש:חיים 7משתמש:יונה בנדלאקמשתמש:מיכי י-םמשתמש:עלימשתמש:ערןמשתמש:קיפודנחשמשתמש:שמוליק – אני קופץ לפה באמצעות מקף2 רק לרגע אחד כדי לבקש:

תסירו בבקשה מהעמוד הראשי את הקישור לקטגוריה:ויקיפדיה - מועמדים לערך מומלץ שנמחקה.

מתייג גם את @העיתונאי המנטר.

תודה מקף2 - שיחה 16:14, 5 באפריל 2022 (IDT)

מקף2, קרא שוב את הפתיח של הדף ויקיפדיה:עורך ממשק. עלי - שיחה 16:17, 5 באפריל 2022 (IDT)
עמוד ראשי אינו הודעת מערכת, אלא דף במרחב הראשי שמוגן ידנית בהגנת מפעילים. הואיל וכך, אין טעם לתייג את עורכי הממשק – חברות בעורכי ממשק איננה מעניקה יכולת לערוך דף ברמת ההגנה הזאת.
תמורת תיוג בדף השיחה הזה היית צריך פשוט לבקש בוק:במ המוכר והטוב. דגש - שיחה 16:27, 5 באפריל 2022 (IDT)
אני מבין, תודה —מקף 17:06, 5 באפריל 2022 (IDT)
בכולופן מקף2 צורף לרשימת ההשתקה לצד מקף, עקב אזכור יתר של עורכי ממשק כשצריך וכשלא, ואייעץ לעורכי הממשק האחרים לשקול שימוש ברשימה (העדפות ← הודעות). קיפודנחש 20:10, 5 באפריל 2022 (IDT)

אנחנו יהודים[עריכת קוד מקור]

אנחנו יהודים למה צריך לשים כל הזמן בדף הראשי דברים נוצריים

מצטער, לא ידעתי שאנו הויקיפדיה היהודית. אם הינך חש ברע בשל כך, אתה מוזמן לפנות למכלול. לוגי ; שיחה 14:11, 17 באפריל 2022 (IDT)
יש פרק "אירועים בלוח העברי", שיחודי ליהודים. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 14:16, 17 באפריל 2022 (IDT)
אז למה תמונת היום נוצרית? Yair5971 - שיחה 18:00, 17 באפריל 2022 (IDT)
אני באמת חושב שזה לא מתאים. המאו"ר - שיחה 18:01, 17 באפריל 2022 (IDT)
ויקיפדיה העברית רוב דוברי העברית בעולם יהודים Yair5971 - שיחה 18:01, 17 באפריל 2022 (IDT)

שאלה[עריכת קוד מקור]

למה שמים בתמונת היום על חג 'הפסחא'

שלום, בפרק "אירועים בלוח העברי" כתוב על פסח: "היום הראשון של ספירת העומר – תחילתה של הספירה, היום הראשון של חול המועד פסח. בחו"ל – יום טוב שני של גלויות, בזמן שבית המקדש היה קיים – יום הנפת העומר" אגסי - שיחההטיות יש לתקן 14:15, 17 באפריל 2022 (IDT)
תמונת היום - 'יום שישי הטוב' Yair5971 - שיחה 17:56, 17 באפריל 2022 (IDT)
ואתמול הייתה הגדה של פסח, וכך תהיה גם תבנית:תמונה מומלצת 22 באפריל 2022 אגסי - שיחההטיות יש לתקן 18:02, 17 באפריל 2022 (IDT)
ויקיפדיה:עמוד ראשי/מחר על מה היא ? Yair5971 - שיחה 18:06, 17 באפריל 2022 (IDT)
חול המועד פסח הוא הרבה זמן.
ראה את כל התמונות לחודש זה בדף ויקיפדיה:תמונה_מומלצת. —מקף, תייגו אותי 18:08, 17 באפריל 2022 (IDT)
סה"כ שבוע ומתוכו 3 נוצריים ואחד יהודי!! Yair5971 - שיחה 18:11, 17 באפריל 2022 (IDT)
ויקיפדיה העברית היא לא ויקיפדיה היהודית, וגם לא ויקיפדיה הנוצרית. מתייג את Deror avi PRIDE! - שיחה 00:15, 18 באפריל 2022 (IDT)
וכנ"ל גם מחרתיים? Yair5971 - שיחה 18:08, 17 באפריל 2022 (IDT)
Euro know ויקיפדיה העברית היא לא ויקיפדיה היהודית, ולכן גם יש אירועים אחרים הקשורים לא ליהדות: ויקיפדיה:תמונה מומלצת/חגים ואירועים. ובנוסף - אתה מוזמן להציע תמונות להצבעה. דרור - שיחה 00:25, 18 באפריל 2022

(IDT)

וכך גם הציטוטים היומיים. דרור - שיחה 00:25, 18 באפריל 2022 (IDT)
@Deror avi, רק תייגתי אותך בגלל שאתה אחראי על תמונות היום. PRIDE! - שיחה 00:28, 18 באפריל 2022 (IDT)

בקשה[עריכת קוד מקור]

נא לשים בחוה"מ פסח תמונת היום על חג הפסח Yair5971 - שיחה 18:05, 17 באפריל 2022 (IDT)

פורטל היום - תצוגת ניידים - טקסט חוזר על עצמו[עריכת קוד מקור]

בתצוגת ניידים, הטקסט המתאר את פורטל היום חוזר על עצמו פעמיים, בראש התיבה ובתחתיתה. אשמח אם מישהו יוכל לתקן בבקשה. תודה, Le Comte - שיחה 23:41, 20 באפריל 2022 (IDT)

תודה. ביקשתי בבקשות ממפעילים ללתקן את התקלה לכאורה בדף הראשי לפיה "פורטל היום" מופיע פעמיים, בתצוגת מחשבים וגם בניידים, כאמור בדף השיחה זה. זה גם תקף גם לדף של מחר. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 23:58, 20 באפריל 2022 (IDT)
אגסי: במחשב (גם בתצוגת ניידים) אני לא רואה כל כפילות. רק באנדרואיד בתצוגת ניידים אני רואה כפילות. אנסה לבדוק את הקוד. דגש - שיחה 00:04, 21 באפריל 2022 (IDT)
בכל מקרה, טופל. השינוי שעשיתי לא אמור להשפיע על תצוגת מחשבים. נא עדכן האם אתה רואה כפילות בתצוגת מחשבים. דגש - שיחה 00:08, 21 באפריל 2022 (IDT)
דגש, עכשיו זה תקין בתצוגת מחשבים. ראיתי שעשית כעת מחיקה מהדף הראשי, וזה כנראה פתר את הבעיה. תודה אגסי - שיחההטיות יש לתקן 00:10, 21 באפריל 2022 (IDT)

תודה לשניכם,אכן טופל. מועדים לשמחה Le Comte - שיחה 01:02, 22 באפריל 2022 (IDT)

העברה מ-בינלאומי ל-בין-לאומי[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף שיחת ויקיפדיה:מתן שם לערך#העברה מ-בינלאומי ל-בין-לאומי

דב פולק[עריכת קוד מקור]

נפטר היום. להוסיף לרשימת הנפטרים. 2A01:6500:A039:ABB2:DDEC:5C91:1B8:CD91 16:04, 24 באפריל 2022 (IDT)

תודה לך. זה הוסף כעת לתבנית. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 16:19, 24 באפריל 2022 (IDT)

הכותרת של מקבץ הערכים[עריכת קוד מקור]

במקום "ערך מומלץ" אמור להיות כתוב היום משהו כמו "מקבץ ערכים ליום הזכרון לשואה ולגבורה", לא? נדמה לי שככה זה היה בחגים. יהודית1000 - שיחה - 💜 23:03, 27 באפריל 2022 (IDT)

נכון, גם בפסח הייתה אותה בעיה. ראובן מ. - שיחה 23:09, 27 באפריל 2022 (IDT)
תודה לכם, אכן חסר בכותרת תנאי מסוים. ביקשתי בבקשות ממפעילים. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 23:11, 27 באפריל 2022 (IDT)

דיווח על טעויות ותקלות בדף הראשי[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון

אתמול בלילה דיווח משתמש:מוכני בסוף שיחה:עמוד ראשי כי תבנית הידעת ריקה. לדבריו דיווחים שלו בדפים שמיועדים לדיווח על תקלות, שנזכרים בראש אותו דף שיחה, לא זכו למענה. לדעתי, מאחר שמדי פעם יש טעויות ותקלות בדף הראשי, שהוא כידוע חלון הראווה של ויקיפדיה והדף הכי נצפה (ממצוע של מעל 20 אלף ביום), ראוי שדיווח על תקלות בדף ירוכז בדף בולט, שוויקיפדים רבים עוקבים אחריו. כך כל מי שנתקל בתקלה יוכל להודיע באותו הדף, והדיווח שלו יגיע לוויקיפדים רבים, וניתן יהיה לתקן בזריזות כל תקלה, ובמיוחד תקלה בולטת כזו. לדעתי, מומלץ לציין לינק אחד לדיווח על כל טעות או תקלה, בראש ובתחתית דף השיחה של הדף הראשי, וגם בתחתית הדף הראשי עצמו. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 10:19, 5 באפריל 2022 (IDT)

כלומר טופס דיווח חלופי שישלח דיווחים של הדף הראשי לדף נפרד? נשמע לי רעיון מועיל. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:05, 5 באפריל 2022 (IDT)
אני חושב שכלי נפרד עלול להיות טיפה מסובך, אולי עדיף להתאים את כלי הדיווח על טעויות.
בינתיים אני מציע להוסיף {{כפתור לחיץ}} קטן בתחתית העמוד הראשי, שמזמין משתמשים לדווח על בעיות טכניות, משובים, וגם סתם דברים כלליים נוספים בויקיפדיה:ספר אורחים. למשל כפתור כמו זה:
ניתן למסור משוב כללי ולדווח על תקלות טכניות בספר האורחים
מקף 18:22, 5 באפריל 2022 (IDT)
כן, אפשר טופס או לינק שיופיע בתחתית העמוד הראשי, נוסף על ראש ותחתית שיחה:עמוד ראשי , לצורך דיווח על כל טעות בעמוד הראשי. כאלטרנטיבה אפשר גם שהלינק יוביל לוויקיפדיה:ספר אורחים. חשוב שיהיה לקוראים קל לדעת, היכן מדווחים על כל טעות, ושוויקיפדים יעקבו אחרי אותו דף. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 18:26, 5 באפריל 2022 (IDT)
אני חושב שעדיף שהדיווחים יגיעו לשיחה:עמוד ראשי. גופיקו (שיחה) 18:43, 5 באפריל 2022 (IDT)
גם אפשרי, אבל צריך להוסיף הודעה מתאימה בתחתית הדף הראשי, וכך לדאוג שהקוראים יידעו שזה המקום שבו ניתן לדווח על כל הטעויות והתקלות. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 20:48, 5 באפריל 2022 (IDT)
נראה שיש כאן קונזצנזוס להוספה של כפתור כזה.
השאלה היא רק להיכן הוא יקשר.
@גופיקו, השיקול היחיד לכך שזה יהיה לספר האורחים, היא שייתכן שישנו משוב (טכני או תוכני) שאינו קשור דווקא לעמוד הראשי (יכולות להיות כל מיני תקלות ומשובים כללים על האתר כולו). מה דעתך/כם? —מקף, תייגו אותי 04:27, 17 באפריל 2022 (IDT)

קשה למצוא "דף בולט, שוויקיפדים רבים עוקבים אחריו" יותר מהעמוד הראשי עצמו (יותר מ-1000 עוקבים, מהם יותר מ-200 פעילים), כך שדף השיחה של העמוד הראשי נראה מקום בולט לא פחות מכל מקום אחר שאפשר לחשוב עליו. אנצל את ההזדמנות לבקש שוב מהוויקיפדים לבדוק את העמוד הראשי מבעוד יום - קישור ל"עמוד הראשי של מחר" מופיע בתבנית שמתנוססת בראש שינויים אחרונים ורשימת המערב. קיפודנחש 18:34, 17 באפריל 2022 (IDT)

@רונאלדיניו המלך, לאור הדיון וההסכמה הרחבה, אשמח אם תוכל לצרף כפתור שכזה בתחתית העמוד, בתצוגת מחשבים ובניידים כאחד, שיקשר (לפחות בינתיים) לדיווח בשיחה:עמוד ראשי.
הניסוח שלו לא קריטי מדי, ואם במקרה יום אחד ויקיפדיה:ספר אורחים יהיה יותר מרכזי ובולט, יהיה אפשר לשנות את הקישור אליו.
הצעה למשל, אפשר גם משהו אחד:
דיווח על בעיות. —מקף, תייגו אותי 18:57, 18 באפריל 2022 (IDT)
קודם כל, כרגע אין לי הרשאות לערוך את הדף הראשי כי הוא מוגן וצריך לבקש ממפעילי מערכת שיוסיפו זאת. שנית, כדאי לחשוב על המצאת דף חדש בסגנון ויקיפדיה:דיווח על טעויות שיוקדש רק לתיקונים האלו שהצעת, בשם אחר שיבדיל אותו. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 21:13, 18 באפריל 2022 (IDT)
להבנתי ויקיפדיה:ספר אורחים כבר משמש לזה ("משוב כללי" מהקוראים), אבל בדיון כרגע מעדיפים לדף השיחה מפני שהוא יותר מנוטר. —מקף, תייגו אותי 14:43, 20 באפריל 2022 (IDT)
מקף, ניסיתי להציג דוגמה במשתמש:רונאלדיניו המלך/עמוד ראשי2 אבל היא לא מוצלחת. תוכל לנסות שם ולהציג משהו קצת יותר מוצלח? טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 13:43, 21 באפריל 2022 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── אשמח למשוב על השינויים שהוספתי למשתמש:רונאלדיניו המלך/עמוד ראשי2. הוספתי קישורים לעריכת התבניות בכותרת התיבות ובאייקונים. ניסיתי בגרסאות האחרונות כמה צורות לכפתור המשוב כפי שביקשתם. אם הכל תקין, אבקש את הוספת השינויים באופן קבוע לעמוד הראשי. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 18:41, 27 באפריל 2022 (IDT)

סוף העברה

עיצוב חדש לעמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון

ראשית, אציין שלא מצאתי דיון קיים על העיצוב החדש של העמוד הראשי במזנון או בדף החדשות, והשינוי הזה בא לי די בהפתעה. כתוצאה מכך אני לא בטוח לאיזה דף הדיון הזה מתאים, אז אם זה לא המקום הנכון אשמח שתכווינו אותי.
העיצוב החדש נחמד, אבל יש לו חיסרון אחד בולט: אין דרך פשוטה לגשת מהעמוד הראשי לדף של תבנית שמופיעה בו בלחיצה אחת. בעיצוב הקודם היה אפשר ללחוץ על הלוגו שהופיע ליד כותרת התבנית כדי לעבור לתבנית עצמה ולערוך אותה, אך בעיצוב החדש הכפתור לא קיים והדרך היחידה לגשת לדף התבנית היא לכתוב ידנית בסרגל החיפוש "תבנית:..." ולבחור מהרשימה את התבנית הרצויה.
אני מציע להפוך את הכותרת של כל תבנית לקישור שיוביל לדף התבנית (אפשר להשאיר את צבע הכותרת שחור). לחלופין, אפשר גם להפוך את הסרגל הצבעוני שמופיע בראש כל תבנית לכפתור שמקושר לדף התבנית. מיכאל.צבאןשיחה • י"ז בניסן ה'תשפ"ב • 15:32, 18 באפריל 2022 (IDT)

הייתה הצבעה בפרלמנט שהסתיימה קצת אחרי חצות שהתקבלה. PRIDE! - שיחה 15:33, 18 באפריל 2022 (IDT)
תודה ענקית לכל מי שתמך, הוביל, השקיע ושיפר את העיצוב במהלך השנים. מרגש לראות שהמאמץ הוביל לשינוי והעיצוב החדש כבר מתנוסס בעמוד הראשי. למרות שהגרסה נבחרה באופן רשמי, אפשר להרגיש חופשי להזיז קצת ימינה וקצת שמאלה עד שהעמוד יתאים בול. מקווה מאוד שהקהילה תהנה מהעמוד החדש. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 16:59, 18 באפריל 2022 (IDT)
יש אפשרות להשאיר את העיצוב הקודם? מנחם.אל - שיחה 17:13, 18 באפריל 2022 (IDT)
תודה לרונאלדיניו ולשאר העוסקים במלאכה :) ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 17:20, 18 באפריל 2022 (IDT)
יפה העיצוב החדש, תודה לכל מי שטרח. דוד שי - שיחה 17:28, 18 באפריל 2022 (IDT)
למיכאל: אני משתמש בוק:עמוד ראשי/הסבר, מאוד נוח (וככה אנחנו פועלים בצורה שיותר מוכוונת למשתמשים, שלא נרצה שילחצו בטעות על הכותרת ויגיעו לדף שהם לא מבינים מהו). —מקף, תייגו אותי 18:32, 18 באפריל 2022 (IDT)
תודה רבה על כל מי שפעל והשקיע בכל מרכיבי העיצוב, תודה מקף, תייגו אותי 18:33, 18 באפריל 2022 (IDT)
תודה רבה לכל מי שעיצב את העיצוב החדש, העיצוב יפה בעין ובאמת מרענן. אקסינו - שיחה 19:17, 18 באפריל 2022 (IDT)
כל הכבוד לעוסקים במלאכה! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 20:09, 18 באפריל 2022 (IDT)
לא התערבתי בדיון או בהצבעה, כי אין לי דעה בנושא. אבל מעניין אותי לשאול כל מי שמתנגד למצב הנוכחי, לא חשוב מהו: מה זה משנה? אנחנו הרי לא משתמשים בעמוד הראשי, הוא מיועד לקוראים. אז מה זה משנה אם אפשר לערוך ממנו תבניות, למשל, הקוראים לא יערכו תבניות ואנחנו לא נגיע לתבניות משם, אלא ממקומות אחרים, למשל מרשימת התבניות המוכלליות מתחת לחלון העריכה. לטעמי, שני השימושים בעמוד הראשי, של אלו שקוראים אותו ושל אלי שעורכים חלקים בו, לא מתנגשים כלל. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 21:24, 18 באפריל 2022 (IDT)
לדעתי התיבה העליונה ("ברוכים הבאים לוויקיפדיה") נראית קצת כמו באנר, ממש חיפשתי את ה-X בשביל לסגור (אולי כדאי להעלים את המסגרת שלה?)... אבל זה לא קריטי, וחוץ מזה העיצוב נאה מאוד. כל הכבוד לעוסקים במלאכה. ראובן מ. - שיחה 21:31, 18 באפריל 2022 (IDT)
למקף: תודה על ההפניה, לא הכרתי את הדף. אם כי זה לא פותר את הבעיה, מכיוון שעכשיו אצטרך לכתוב בשורת החיפוש "וק:עמוד ראשי/הסבר". ליגאל: לא הייתי אומר שאני מתנגד למצב הנוכחי, אבל הקושי שלי הוא שכשאני רואה שגיאה בעמוד הראשי (שגיאת כתיב או ניסוח מוזר), אני רוצה לתקן אותה. בשביל זה אני צריך להגיע לתבנית שממנה נשאב המשפט, והייתי רוצה שיהיה קל יותר לעשות זאת. ברוב הדפים בויקיפדיה קל לתקן שגיאות: פשוט לוחצים "עריכה" בראש הדף ומתקנים. אבל עכשיו התהליך הזה נעשה מסובך יותר לביצוע בעמוד הראשי. מיכאל.צבאןשיחה • י"ח בניסן ה'תשפ"ב • 21:33, 18 באפריל 2022 (IDT)
תודה על הסבת תשומת הלב, עדכנתי את התיעוד בויקיפדיה:עמוד ראשי/הסברים (שדרך אגב, אפשר להגיע אליו מדף השיחה של העמוד הראשי). מסכים לגמרי שצריך להוסיף קישור לתבנית בכל אייקון. מפעילי המערכת מוזמנים לעשות זאת. טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 22:08, 18 באפריל 2022 (IDT)
גם לי מפריע שאי אפשר להגיע לתבניות ישירות מהעמוד הראשי ואשמח אם יתקנו את זה. בורה בורה - שיחה 19:25, 20 באפריל 2022 (IDT)
בעיה נוספת היא זמן הטעינה הארוך. הבעיה נגרמת כמעט כולה מגרף הקורונה שמוצג במצב מוסתר בתחתית תבנית:חדשות ואקטואליה, ואחראי עליה משתמש:DMY (תבנית זו מוצגת גם בראש ויקיפדיה:חדשות וגורמת לזמן הטעינה הארוך שם).
הברירות הם כדלקמן:
  • השלמה עם המצב הקיים. זה אולי פחות נורא ממה שאפשר לחשוב - אלמונים מקבלים את הדפים מ"מטמון", וזמן הטעינה הארוך משפיע רק על רשומים
  • הסרת גרף הקורונה מהעמוד הראשי
  • שינוי המימוש של הגרף: במקום המימוש הקיים, שעושה שימוש לא יעיל בכלים מתקופת האבן, אפשר לשדרג את הגרפים כך שישתמשו בכלים מודרניים יותר, מה שיקצר את יצירת הגרף מכ-10 שניות לשבריר שנייה. (דמי, הצץ נא בתבנית:Chart graph - נדמלי שהיא מתאימה לצייר את הגרפים בהם מדובר, ותומכת גם בהצגה לוגריתמית)
קיפודנחש 20:00, 20 באפריל 2022 (IDT)
זה היה עוד לפני ששינו את העיצוב של העמוד הראשי. נראה לי שזה עומד לפחות שנה. PRIDE! - שיחה 16:02, 22 באפריל 2022 (IDT)

נכון שזה לא חדש ולא קשור לעיצוב החדש, אבל זה קשור לעמוד הראשי, וזו בעיה מציקה. קיפודנחש 16:29, 22 באפריל 2022 (IDT)

הועלו כאן טיעונים נגד ההצעות שהצעתי. במקום להתווכח אני מציע הצעה נוספת: האם אפשר להפוך את הסמלים עצמם, שמופיעים לצד כותרת התיבה, לקישורים? לדעתי הסיכוי שמשתמש כלשהו ירצה להגיע לדף הקובץ של הסמל נמוך מאד, וגם אם יהיה מישהו כזה הוא יכול לבדוק את קוד המקור של הדף ולראות את שם הקובץ. מיכאל.צבאןשיחה • כ"ה בניסן ה'תשפ"ב • 21:54, 25 באפריל 2022 (IDT)

מיכאל, הייתה כאן תמיכה להצעתך. תראה את הקישורים שהוספתי במשתמש:רונאלדיניו המלך/עמוד ראשי2 בכותרת התיבות וגם באייקונים. מה דעתך? טל (רונאלדיניו המלךשיחה) 17:37, 29 באפריל 2022 (IDT)

סוף העברה

מש:רונאלדיניו המלך, לא ראיתי את ההודעה שלך עד עכשיו. אני חושב שהשינוי שעשית מצוין. תודה רבה לכולם! מיכאל.צבאןשיחה • ב' באייר ה'תשפ"ב • 10:40, 3 במאי 2022 (IDT)

העמוד הראשי נוסף לקטגוריה[עריכת קוד מקור]

הועבר לדף ויקיפדיה:בוט/בקשות
בורה בורה - שיחה 22:57, 2 באוגוסט 2022 (IDT)

מקבצים נוספים בעמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון

אנחנו נוהגים להציג מקבץ חגיגי לחגים בעמודנו הראשי (במקום ערך מומלץ). המקבצים כוללים את כל החגים היהודים העיקריים ובנוסף לזה מקבצים ליום השואה, יום העצמאות ויום הזכרון לחללי צה"ל. אולי כדאי להציג מקבץ גם בחגים עדתיים? אפשר להציג מקבצים בחגים מוסלמים חשובים, בכריסמס ובחג הסיגד של העדה האתיופית. בנוסף, אפשר להציג מקבץ גם ביום ירושלים. גילגמש שיחה 05:30, 24 ביולי 2022 (IDT)

בעיקרון, אפשרי. בפורטל היום זה מראה, ובערכים המומלצים (אלא אם אני טועה) זה מציג את מה שאמרת. PRIDE! - שיחה 09:31, 24 ביולי 2022 (IDT)
רעיון מצוין, אני בעד. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 09:44, 24 ביולי 2022 (IDT)
בעד, רעיון מעולה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 11:44, 24 ביולי 2022 (IDT)
@Gilgamesh, האם יש צורך בתחזוקה שוטפת?
מה עם מועדים של דרוזים וצ'רקסים? ואיך המועדים הללו יופיעו בדף הראשי? באופן אוטומטי או שמישהו צריך לשים אותם באופן ידני? Yyy774 - שיחה 12:24, 24 ביולי 2022 (IDT)
זה לא אוטומטי. צריך לראות מתי זה יוצא ולשים בתאריך המתאים. וכמובן צריך לחשוב מה עושים אם באותו יום יוצאים חגים של כמה עדות במקביל. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:31, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני חושב שאפשר להסתפק בחגי ישראל ובמועדים לאומיים.
(@Yyy774, ראה לדוגמה תבנית:מקבץ ערכים לראש השנה, תבנית:מקבץ ערכים לשבועות) גופיקו (שיחה) 12:32, 24 ביולי 2022 (IDT)
@גופיקו, תודה. Yyy774 - שיחה 12:36, 24 ביולי 2022 (IDT)
תודה, אם כן אני בעד רק אחרי שיהיה פיתוח שיציג באופן אוטומטי את המקבצים. הרעיון כשלעצמו מבורך וטוב.
אם יוצאים כמה חגים באותו הזמן כדאי להציג את כולם לפי סדר כמות דוברי העברית המשתייכים לחג. Yyy774 - שיחה 12:35, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני בעד, ואני גם בעד הוספה של ימי נראות להט"בית. לפחות את מהומות סטונוול (28 ביוני), וכדאי גם את יום הנראות הלסבי (26 באפריל), יום הנראות הטרנסי (31 במרץ) ויום הנראות הביסקסואלי (23 בספטמבר), ויש עוד ימים כאלה אבל זה עשוי להיות קצת יותר מדי. יכולים להיות ערכים על להט"ב במקבצים של הימים האלו. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!12:46, 24 ביולי 2022 (IDT)
הערה לאם ירצו להוסיף ימים לפורטל היום: יום הנראות הלסבי לא יהיה אפשרי בגלל שהיום הזה כבר תפוס למשהו אחר (תבנית:פורטלים-אפריל-26). בפורטל היום, פורטל להט"ב מופיע (לא כולל אם הוא נבחר על ידי ברירת מחדל) ב-תבנית:פורטלים-אוקטובר-11, ב-תבנית:פורטלים-מאי-17, וב-תבנית:פורטלים-נובמבר-11. PRIDE! - שיחה 13:28, 24 ביולי 2022 (IDT)
נגד כל ימי הנראות האלה. גופיקו (שיחה) 15:49, 24 ביולי 2022 (IDT)
ויקיפדיה איננה במה לקידום אידאולוגיה, ואין להציג בעמוד הראשי תכנים שנויים במחלוקת מעבר למה שקיים כבר היום. אני לא רואה מניעה לתת מקום גם למועדים של תרבויות שאינן עבריות במקורן, כמו האיסלאם או הדת הדרוזית, בהתחשב בעובדה שחיים היום בישראל דוברי עברית רבים מקרב עדות אלו. מיכאל.צבאןשיחה • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ב • 18:19, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני לא רואה את זה כקידום אידיאולוגיה. זה לא שאין אזכורים ללהט"בים בעמוד הראשי בכל אופן, אבל אני כן מסכימ.ה שאולי כדאי לצמצם את זה ליום אחד. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!19:53, 24 ביולי 2022 (IDT)
רעיון מצוין! אקסינו - שיחה 14:12, 24 ביולי 2022 (IDT)
רק תיקון קטן: ממה שהבנתי, המקבצים דווקא כן פועלים לפי תבנית, שהיא {{מקבץ ערכים}}. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!15:14, 24 ביולי 2022 (IDT)
המקבצים מופיעים כעת באופן אוטומטי לפי המועד הרלוונטי בלוח העברי. לא מעדכנים את זה ידנית והמקבץ לא משובץ בלוח הערכים המומלצים. אני לא בטוח מה המנגנון הטכני שגורם להופעת המקבץ. צריך לברר אצל האנשים הטכניים שלנו. לגבי חגים צ'רקסים ודרוזים - רעיון מצוין. אני לא מכיר מספיק את התרבות הצ'רקסית והדרוזית ולא יודע אם יש לנו מספיק ערכים למקבץ מלא אבל אני בהחלט תומך ברעיון. לגבי יום נראות להט"ב - אפשר להוסיף גם את זה. אני לא יודע אם יש "יום נראות להט"בי" רשמי כי אין לנו ערך כזה אבל אפשר לשקול משהו כזה. גילגמש שיחה 18:17, 24 ביולי 2022 (IDT)
אין יום נראות לכלל הלהט"ב, אבל יש את חודש הגאווה, ולכן אפשר פשוט לבחור יום ביוני, עם עדיפות ל-28, שהוא יום השנה למהומות סטונוול. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!19:51, 24 ביולי 2022 (IDT)
בסדר. זה רעיון טוב. גילגמש שיחה 20:12, 24 ביולי 2022 (IDT)
אי אפשר לציין כל יום שמישהו הכריז. צריך איזה רף מסויים כדי לציין מקבץ. חג של מאות שנים או שהוא יום חגה של קבוצה שלוקחת בו חופש באופן נרחב לא פחות מהסיגד. לא יום הפיתה הבין-לאומי או היום למודעות למחלת ה(שכחתי את השם). Yyy774 - שיחה 20:29, 24 ביולי 2022 (IDT)
לא בהכרח צריך חופש. הקריטריון לדעתי הוא יום מיוחד שחוגגים אותו דוברי עברית ואפשר לקשר לערכים עליו. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!20:42, 24 ביולי 2022 (IDT)
הכוונה היא כמובן להרבה דוברי עברית. הרבה דוברי עברית חוגגים את חודש הגאווה. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!20:46, 24 ביולי 2022 (IDT)
ברור, אבל יש גם הרבה דוברי עברית שמשחקים פורטנייט ובכל זאת לא ניצור מקבץ ערכים על המשחק ליום הולדתו. חוגגי חודש הגאווה אינם קבוצה מובדלת משאר האוכלוסיה, עם שפה, תרבות ומנהגים משלה, אלא פשוט מגזר עם אידאולוגיה פרוגרסיבית יחסית לשאר דוברי העברית (אני כמובן לא אומר את זה כדבר רע). מעבר לזה, כמו שכתב Yyy774, ימים שנועדו בעיקר לקדם מודעות אינם ראויים ליחס זהה לזה שמקבלים מועדים לאומיים או היסטוריים. מיכאל.צבאןשיחה • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ב • 22:21, 24 ביולי 2022 (IDT)

אם הולכים על מקבצים אני מציעה מקבץ ב-24 באפריל כיום זיכרון לרצח העם הארמני, ראו בערך הפגנות ירוואן (1965) שבו מוסבר התאריך הזה. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 20:46, 24 ביולי 2022 (IDT)

האמת, אפשר לגמרי גם להוסיף מקבצים בט"ו באב, יום האישה ונובי גוד. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!20:51, 24 ביולי 2022 (IDT)
רק לא להגזים. הנה השראה לקראת אוגוסט. בברוך - שיחה 21:13, 24 ביולי 2022 (IDT)
אם נוסיף את כל המועדים שהוזכרו פה בדיון במקום הערכים המומלצים, לא ישאר מקום בשביל המומלצים.
אני מציע להשאיר המצב הנוכחי המפוצל. מקבצים למועדים המרכזיים (חגים יהודיים, יום העצמאות, השואה וכו') מוצגים בתבנית של הערך המומלץ ובתאריכים של אירועים פחות בולטים, יוצג פורטל קשור, בשביל זה מספיקים גם אירועים שוליים כמו בתב:פורטלים-דצמבר-9. גופיקו (שיחה) 22:12, 24 ביולי 2022 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה:
אוקיי, אז: כרגע קיימים 12 מקבצים: עשרת ימי תשובה (מופיע בראש השנה וביום כיפור), סוכות, חנוכה, פורים, פסח, שביעי של פסח, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, יום העצמאות, יום ירושלים, שבועות ותשעה באב. הוצעו במהלך הדיון הזה 7 הצעות לימים ספציפיים:
  1. סיגד (כ"ט בחשוון)
  2. חג המולד (25 בדצמבר)
  3. נובי גוד (31 בדצמבר)
  4. ט"ו באב (ט"ו באב)
  5. יום האישה (8 במרץ)
  6. יום השנה למהומות סטונוול (28 ביוני)
  7. יום הזיכרון לרצח העם הארמני (24 באפריל, כדאי להכחיל את הערך על היום עצמו!)
אני מציע.ה גם את יום הזיכרון ליצחק רבין (י"ב בחשוון) וט"ו בשבט (ט"ו בשבט), שגם להם אין מקבץ.
בנוסף, הוצעו באופן כללי חגים מוסלמיים, דרוזיים וצ'רקסיים. עכשיו, מקריאה של הערך שלנו על צ'רקסים, נראה שהם ברובם מוסלמים סונים ואין להם חגים משל עצמם (למרות שאם אני טועה, תתקנו אותי). זה משאיר אותנו עם המועדים הדרוזיים והאסלאמיים החשובים ביותר, שהם:
  1. חג הקורבן (היום העשירי בחודש ד׳ו אל-חיג׳ה) (יום מוסלמי ודרוזי)
  2. עיד אל-פיטר (היום הראשון עד השלישי בחודש שוואל - אפשר לבחור אחד)
  3. רמדאן (כל חודש הרמדאן - אפשר לציין אותו ביום הראשון לחודש, או בזמן לילת אל-קדר)
  4. חג נבי שועייב (מתחיל ב25 באפריל)
בסך הכל, יש לנו 13 הצעות נוספות, מה שיוביל ל-25 מקבצים בסך הכל: 10 על מועדים יהודיים, 5 על מועדים לאומיים של מדינת ישראל שאינם דתיים, 4 על מועדים מוסלמיים או דרוזים (אחד מהימים הוא מועד של שתי הדתות), 1 על מועד נוצרי, 2 על מועדים עדתיים, ו-3 על ימים גלובליים שאינם דתיים. לדעתי אלו די והותר מקבצים, שכולם עוסקים בימים מוכרים וחשובים לקוראים העבריים בערך באותה מידה. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!22:27, 24 ביולי 2022 (IDT)
אמל"ק: הנה סיכום של כל ההצעות, שלדעתי הוא בסיס די טוב לאיזה ימים אנחנו צריכים ליצור מקבץ. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!22:29, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני חושב ששוקו מוקה סיכם את ההצעה בצורה מצוינת. גילגמש שיחה 22:30, 24 ביולי 2022 (IDT)
מתנגד ל"מהומות סטונוול". נשמע לי מיותר. זה לא איזה אירוע משמעותי בהיסטורית העולם. גופיקו (שיחה) 22:48, 24 ביולי 2022 (IDT)
לא משמעותי? פנה לך כמה דקות, לך לקרוא את הערך ותחזור עם מסקנות מחודשות. ובאשר למה שגילגמש אמר, אני מסכים. ארז האורזשיחה 22:53, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני לא מסכימ.ה איתך, גופיקו, כי מהומות סטונוול הן אלו שהעלו את המודעות הציבורית לזה שקיים כזה דבר בכלל להט"ב ושהזכויות שלהם לגיטימיות, והיה האירוע המכונן שהוביל לעלייה בזכויות הלהט"בים, ובנוסף, מהומות אלו הן הסיבה שחודש הגאווה הוא ביוני. הבחירה במהומות סטונוול הייתה כדי לצמצם את כל חודש הגאווה למקבץ של יום אחד, וזה היום המתאים ביותר לדעתי. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!22:54, 24 ביולי 2022 (IDT)
לדעתי מהומות סטונוול הוא אחד מהאירועים המשמעותיים בהיסטוריה, הרבה יותר מיום הזכירון ליצחק רבין, זה בטוח. אקסינו - שיחה 22:56, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני לא משווה בין השניים אך מהומות סטונוול הוא אירוע משמעותי מאוד. בעד כל האירועים שציין.ה שוקו מוקה. ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 22:57, 24 ביולי 2022 (IDT)
יש אירועים משמעותיים לא פחות כמו מלחמת העולם הראשונה, רצח קנדי, רצח יוליוס קיסר, התפצלות האימפריה הרומית וכו'. המטרה היא לא לאסוף אירועים חשובים אלא חגים. גופיקו (שיחה) 08:00, 25 ביולי 2022 (IDT)
סליחה אבל זה לא עובד ככה.
זה לא סביר שנכניס באופן בלתי מתודי על בסיס מה שמתאים לכל אחד באופן מקרי בדיון זה, ימים קבועים.
מי אמר שרצח העם הארמני חשוב יותר מטבח באינדיאנים ?
ולסינים להודים גם יש חגים מה הם עיזים ?
ויקיפדיה העברית איננה ויקיפדיה של ישראל. אלא ויקיפדיה בשפה העברית
ומחמת שכך הקהילה על בסיס מכנה משותף של דוברי העברית בחרה להתייחס למקבצים בהתאם.
ברגע ששוברים את המתודה הזו באופן חסר גבולות אין לדבר סוף. ואז באמת יש מקום לפגיעה ברגשות ומריבות.
אם אפשר לשים את יום הנראות/מודעות XMNBM אז צריך גם למחלה הזו והזו ולמיגבלה הזו והזו ולכל הימים שהאו"ם קבע ועוד ...
ומה לגבי אוהדי המונדיאל ? האם לא מגיע להם לחוש את האווירה החגיגית בויקיפדיה. מה יש שגם החנונים ילמדו קצת על הכדרוגל? לא אני לא מסתלבט אני רציני לגמריי.
רוצים לפתוח את הקיים , לגיטימי אבל לא ככה. מי-נהר - שיחה 23:05, 24 ביולי 2022 (IDT)
לדעתי צריך לעשות רשימה של החגים הפופולרים ביותר, או משהו דומה, בשביל למנוע מהדבר שציינת לקרות. אקסינו - שיחה 23:08, 24 ביולי 2022 (IDT)
אני בחרתי את הימים שבחרתי בהרבה מאוד שיקול דעת וניסיתי לבחור את הנפוצים ביותר. לגבי יום הזיכרון לרצח העם הארמני - זאת הייתה הצעה של חנה, ולא הייתה כזאת שהייתי בוחר.ת בעצמי, אם כי לדעתי היא הצעה טובה למדי. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!23:22, 24 ביולי 2022 (IDT)
האמת... אפשר לגמרי גם להוסיף את המונדיאל והאולימפיאדה פעם בארבע שנים. רעיון טוב מי-נהר! זאת לגמרי אופציה. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!23:28, 24 ביולי 2022 (IDT)
ואת יום המודעות לחירשים, יום המודעות לעוורים, יום המדען, שבוע החלל, יום ההוקרה לצוותי הרפואה, יום הזיכרון לרחבעם זאבי, יום המודעות לעוד סוג חדש של מגדר שמישהו המציא....
את כל האירועים האלה אפשר להזכיר בפינה של הפורטל היומי, לערך המומלץ זה רק החשובים ביותר. גופיקו (שיחה) 08:02, 25 ביולי 2022 (IDT)
אני די בטוח.ה שה-25 שציינתי הם אכן החשובים ביותר. ובכל אופן, הנחת הבסיס שהימים היהודיים אכן חשובים לכולם היא לדעתי הנחה שגויה. יש הרבה אנשים שלא מציינים את תשעה באב, למשל, ולתת משקל נוסף לימים היהודיים על חשבון ימים אחרים הוא לדעתי דבר לא נכון. צריך להזכיר אותם, אבל לא רק אותם. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!11:28, 25 ביולי 2022 (IDT)
זו תגובה נמהרת. ההיגד "אני די בטוח שאלו החשובים ביותר" המבוסס על 24 שעות של דיון הוא היגד לא רציני, שאני "די בטוח" מבוסס על כך שלא הסתכלת על 800 אפשרויות שקיימות וביצעת הערכה רצינית. זה לא פורמט בידורי (אני קורא גם למהדורות החדשות בישראל בתור רצועות בידור, קרי לא חשוב להם להביא את כל החדשות אלא רק למלא מהדורה באייטמים) שבו לשם העברת הכיף צובעים את הזמן. פה צריכים לסקור את הידע ולהציג אותו בצורה שקולה לאחר שנתנו את הדעת לתמונת הידע כולו וסידרו את ההצגה שלו באופן שיטתי. לענייננו אנו לא מחפשים למלא חורים במקבץ הראשי אלא שואלים האם צריכים להיות מוצגים בו תכנים נוספים. ועל בסיס מה.
יש כאן חוסר הבנה של הבסיס לפיו נקבעו ונבחרו הימים הנוכחיים לתצוגה כמקבץ בעמוד הראשי. מי-נהר - שיחה 13:11, 25 ביולי 2022 (IDT)
אוקיי. למישהו יש הצעות אחרות? ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול!13:51, 25 ביולי 2022 (IDT)
בוודאי שיש עוד הצעות משמעותיות לא חסר וזו בדיוק הבעיה. השאלה היא כמה משבצות ישנן. והאם אפשר להשתמש בהן או צריך להשתמש בהן.
ולא ענו כאן על השאלות מדוע. לשם מה הדבר אמור לשמש. לאיזו תכלית.
יש להסביר מדוע לבכר דווקא הצעות כאלו ולא אחרות ומדוע עליהם להופיע בכל שנה.
יש להראות שלקחו בחשבון את המשמעויות שיש בבחירה של כאלו ולא אחרים.
אתם לא מודעים לדבר אבל מדובר בקבלת החלטות מאד מהותיות ומשמעותיות שנוגעות לדף הראשי ודבר זה יחייב מעבר בפרלמנט.
לדוגמא מה מרווח העדתיות/דתיות/לאומיות אליהם מתייחסים. ברגע שפתחתם את זה מעבר למתודה הקיימת המובחנת מסיבות מובנות, הרי שיצרתם אפליה ונקיטת עמדה בשם כל הקהילה.
למשל האם נתתם דעתכם לשאלה כמה אזרחי ארצות הברית ישנם בישראל ובעולם שהנם דוברי עברית ? אם כך ובהשוואה לדוגמאות אחרות מדוע לא יצוין יום העצמאות האמריקאי ולמה רק יום אמריקאי אחד ולא יותר ?
ואם מבכרים לאום/מדינה מסויימת למה לא מדינות/לאומים אחרים?
ומה לגבי ימים בעלי משמעות ללאום הפלסטיני ? כמה מהם דוברי עברית ומשתמשים במיזם זה ? לא אתפלא אם הרבה יותר מאשר הארמנים. בעוד שלארמנים יש ויקיפדיה ייעודית בשפה שלהם על מאפייניה. ועל זה הדרך... מי-נהר - שיחה 20:15, 25 ביולי 2022 (IDT)
@שוקו מוקה, לא נעים לומר אבל לאור נסיונות ההרחבה שלך אני משנה את דעתי ונגד הוספת מקבצים נוספים גם אם זה יהיה ללא צורך בעדכון ידני. זה לא שווה לי את זמן הדיון להגדיר היטב מה בפנים ומה בחוץ (עבור אזור לא קריטי בדף הבית). אז זה הרעיון, לרדת מהוספת מקבצים לגמרי. Yyy774 - שיחה 14:54, 25 ביולי 2022 (IDT)
אולי אפשר במועדים המוצעים פה להחליף את רשימת הפורטלים במקבצים ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 18:24, 25 ביולי 2022 (IDT)
לדעתי התוספת המוצעת היא גדולה מדי. עדיף להישאר ללא שינוי. דוד55 - שיחה 20:06, 25 ביולי 2022 (IDT)
המצב הקיים בו יש מקבצים כאלה שקשורים רק במועדים דתיים יהודיים, או לאומיים של מדינת ישראל הוא חוסר נייטרליות זועק לשמיים. לדעתי צריך לבטל את כל המקבצים האלה. זה גורם לי להרגיש שנאי בבית ספר יסודי, ולא באנצציקלופדיה. אבל אם כבר משאירים, אז לעשות את זה באופן יורת נייטרלי, כפי שהוצע. emanשיחה 20:45, 25 ביולי 2022 (IDT)
מועדים צ'רקסים יכתבו בוויקיפדיה הצ'רקסית. כאן זו ויקיפדיה העברית ויכתבו רק מועדים יהודיים או לאומיים. בורה בורה - שיחה 23:47, 25 ביולי 2022 (IDT)
כאן זו ויקיפדיה העברית וייכתבו מועדים בשפה העברית.
אני בעד ההצעה לבטל את כל המקבצים וזהו. Audrey well well - שיחה 10:58, 26 ביולי 2022 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── בעקבות דברי מי נהר שיניתי את דעתי, ואני מתנגד לכל הוספה של מקבצים מעבר למצב הקיים. זו תיבת פנדורה שעדיף לא לפתוח. (לפרוטוקול: עברים, ישראלים ויהודים הם כינויים משלבים שונים בהיסטוריה לאותה קבוצה). מיכאל.צבאןשיחה • כ"ז בתמוז ה'תשפ"ב • 11:39, 26 ביולי 2022 (IDT)

ויקיפדיה בעברית היא ויקיפדיה בשפה העברית וזה גרוע שמישהו כותב "כאן זו ויקיפדיה העברית ויכתבו רק מועדים יהודיים או לאומיים" כאילו זו במה ישראלית ממלכתית. Audrey well well - שיחה 11:42, 26 ביולי 2022 (IDT)
לדעתי המקבצים הקיימים מספיקים. דג קטן - שיחה 20:54, 27 ביולי 2022 (IDT)

סוף העברה

האם ניתן להוסיף את שארלבי דין ל"נפטרו לאחרונה"?[עריכת קוד מקור]

הוספתי עליה ערך לפני יומיים, מותה היכה גלים בתקשורת הישראלית והעולמית Hila Livne - שיחה 21:07, 3 בספטמבר 2022 (IDT)

הוספתי. דוד שי - שיחה 21:14, 3 בספטמבר 2022 (IDT)

חלק מהפינות מופיעות פעמיים[עריכת קוד מקור]

חלק מהפינות (למשל הציטוט היומי, פורטלים, הטיפ היומי) מופיעות אצלי פעמיים. אולי זה מה שהתכוון עזריאל כאן. דג קטן - שיחה 14:36, 6 בספטמבר 2022 (IDT)

אכן זה מה שהתכוונתי עזריאל - שיחה 15:20, 6 בספטמבר 2022 (IDT)
@רונאלדיניו המלך, נשמח לעזרתך.
גם אני רואה משום מה מדי פעם חלק מהתיבות פעמיים, ואחת שעוטפת את כל האחרות.― מקף15:51, 6 בספטמבר 2022 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: נראה שהמחלקות לא מקיימות את ייעודן, ומציגות גם את התצוגה לניידים וגם את התצוגה למחשבים. css הוא פחות בתחום שלי, אז אתייג לכאן עורכי ממשקמשתמש:Daryagמשתמש:IKhitronמשתמש:Kotzמשתמש:Mikey641משתמש:Uziel302משתמש:חיים 7משתמש:יונה בנדלאקמשתמש:מיכי י-םמשתמש:עלימשתמש:ערןמשתמש:קיפודנחשמשתמש:שמוליק; אולי מישהו מהם ידע להסביר האם השתנו שמות של מחלקות או משהו אחר שקרה במפלג העיצוב. דגש - שיחה 15:52, 6 בספטמבר 2022 (IDT)
עדכון: יונה תיקן. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 18:14, 6 בספטמבר 2022 (IDT)
אכן הסתדר. תודה רבה! דג קטן - שיחה 19:59, 6 בספטמבר 2022 (IDT)
גם אצלי זה כבר נראה טוב.
תודה רבה לכל העוסקים במלאכה. עזריאל - שיחה 17:13, 7 בספטמבר 2022 (IDT)