שיחה:סיינטולוגיה/ארכיון יוני 2006 - 2007

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת Amire80 בנושא סאות'פארק? מישהו?

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

פניה לאמיר אהרוני[עריכת קוד מקור]

(העברתי את הפניה המעניינת הזו לפיסקה משלה - אמיר א. אהרוני)

לכב' אמיר אהרוני

שלום אמיר, שמי דלית ואני אחראית לענייני הציבור במרכז לסיינטולוגיה, אני כותבת לך דרך דף השיחה היות ואין לי כל דרך אחרת להשיגך. עברתי על כל הערך שערכת לגבי סיינטולוגיה ואני ממש מבקשת להיפגש איתך. למרות היותך נייטרלי בנושא, עדיין הערך מלא בנתונים חסויים שעוותו,בהמון נתונים כוזבים שגורמים לעוול להמון משפחות סיינטולוגיות בארץ וממש חשוב לי להפגש איתך. היות וויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית, אכן אנשים נכנסים ועורכים כאוות נפשם ויוצרים ממש תעמולה שחורה בנושא. תסכים איתי שזאת אפלייה דתית?!אני מאוד גאה בעובדת היותי סיינטולוגית ובהשגים שאנו משיגים למען חברה שפויה יותר.

המילה כת מראה על מצב מאוד מחמיר של דעות קדומות, זוהי מילה המרמזת על קבוצה קטנה, סגורה שדבקה באמונות מסתוריות,בעוד שסיינטולוגיה מונה מעל כשמונה מיליון איש ברחבי העולם, היא פתוחה לכל אחד שרוצה לשפר את חייו ובעלת טכנולוגיה מעשית בנושא. סיינטולוגיה הינה דת כי היא עוסקת ברוח האדם, היא מוכרת כגוף דתי למטרות צדקה במס' מדינות חשובות בעולם, כגון ארה"ב, אוסטרליה, שבדיה, מכסיקו ועוד, יש בידי מסמכים מעניינים בנושא להראות לך, אנא צור עימי קשר במס' טלפון 03-6270304

בברכה דלית וילהלמסן 11:53 1 אוגוסט 2006

שלום דלית,
ניתן לפנות אליי בדף השיחה שלי וגם לכתוב לי דואר אלקטרוני אישי דרך דף המשתמש שלי - יש שם קישור "שלחו דואר אלקטרוני" מצד ימין.
תודה שאת מאמינה לי שאני נייטרלי. אם קראת שיחות אחרות כאן, ודאי ראית שיש עורכים בוויקיפדיה שחושבים שאני נציג של סיינטולוגיה.
אני מסכים איתך שכתיבה אנטי-סיינטולוגית מתלהמת היא אפליה דתית. תשימי לב שדווקא אני נלחמתי עם עורכים אחרים על כך שסיינטולוגיה תזכה ליחס הוגן, כמו איסלם, יהדות וכו'. את מוזמנת להיכנס ללשונית "גירסאות קודמות" ולראות איזה שינויים אני הכנסתי כדי לאזן את המצב.
בשיחות עם עורכים אחרים חזרתי והפצרתי בהם לא להימנע מהשימוש במילה כת. אם זאת, כאשר את מציינת שבערך מובאים "נתונים חסויים" ואח"כ מתלוננת ש"כת" היא "... מילה המרמזת על קבוצה קטנה, סגורה שדבקה באמונות מסתוריות", האם אין בכך סתירה מסויימת? הרי אותם הנתונים החסויים הם-הם הסיבה לכך שאנשים רבים חושבים שאתם קבוצה שדבקה באמונות מסתוריות.
דלית, את מוזמנת לפתוח חשבון בוויקיפדיה ולערוך את המאמר כפי שנראה לך, במיוחד אם את יכולה לצטט מסמכים אמינים שמוכיחים את עמדתך. עם זאת, שינויים שלא יסופק להם נימוק, ישוכתבו די מהר. אנציקלופדיה זה אנציקלופדיה. --אמיר א. אהרוני 20:31, 1 אוגוסט 2006 (IDT)
פניה מAyelet1983 הועברה לתת־נושא חדש - #סובייקטיבי. --אמיר א. אהרוני 09:19, 2 באוגוסט 2007 (IDT)

טעות כתיב/תקלדה?[עריכת קוד מקור]

בסוף הערך, יש ספרים. רק שרשום פעם אחת- "ספארים ביקורתיים ל...". או משהו כזה. האם זו טעות, או שזו מילה שאינני מכיר? ירון 13:57, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

תקלדה, כמובן. תודה על התיקון. --אמיר א. אהרוני 22:32, 8 אוגוסט 2006 (IDT)

תגובה של עופר ש[עריכת קוד מקור]

אמיר יקר א.אני סיינטולוג !! 

ב. אני רואה שה"ערך" הזה מעורר הרבה תגובות ורגשות לכאן ולכאן... רציתי להמליץ לך ולאחרים לנסות להבין בעצמם ולא מכל מיני דעות,שמות ורעיונות של אחרים -פשוט ככו ספר בסיסי כמו "דיאנטיקה המדע המודרני של בראיות הנפש" שהוא הספר הראשון בנושא או "סיינטולוגיה יסודות המחשבה" או "בעיות בעבודה" -ספר בסיסי ושימושי לכל מי שרוצה דרכים בסיסיות לשיפור יכולותיו כאדם עובד ויצרני!!! בסיינטולוגיה יש כלל חשוב מאוד - מה שנכון עבורך הוא מה שנכון לך, וזוהי שלמות אישית !! אז פשוט לקראו גשו לקרוא את המקור ושיפטו בעצמכם !- למה להסתמך על דעות ופרשניות של אחרים האם הם חכמים יותר או יודעים יותר ??? 3.כסיינטולוג רציתי להעיר את עינכם לשלל הפעילויות לשיפור חברתי שסיינטולוגים עושים בארץ בהתנדבות -הדרכות והרצאות בנושאי מוסר וחיים טובים יותר (ללא אלימות וכו') , עשרות שעות של עזרה בישובי הצפון -טבריה חיפה קריית שמונה בזמן המלחמה לאחרונה . סיוע למפוני הצפון בת"א ואזור המרכז במציאת פתרונות דיור וציוד לחודש הנורא הזה עבור משפחות שלמות !! וכו, וכו, אז האם "ההתפלספות " חשובה או המעשים והתוצאות ??!!

 ברכה עופר שמעוני .
עופר ש א. אני לא סיינטולוג !!
ב. אני מה זה מתבעס מכל הסיינטולוגים שבאים, משאירים פה הודעה אחת נרגשת ונעלמים. הלוואי ויכתבו פה עוד משהו !!
3. אני לא יכול לכתוב פה כלום כי קופצת לי איזו אנגרמה כל פעם שאני מגיע לשלוש!!!
ARC --אמיר א. אהרוני 22:13, 10 בספטמבר 2006 (IDT) .
נזכרתי שגם אורי גלר יודע לספור עד שלוש! מעניין איפה הוא למד ?

לאמיר מדלית[עריכת קוד מקור]

שלום אמיר, תודה על תשובתך ונהדר שהכנסת שינויים כדי לאזן את המצב. לגבי שאלתך, הנתונים החסויים (בערך הם מעוותים לחלוטין) הם חלק קטן מאוד מן הכתבים של סיינטולוגיה, חלק הארי זמין לציבור הרחב וכל אחד יכול לקרוא וללמוד אותו. החלק העוסק ברמות המתקדמות ביותר של ייעוץ רוחני מוגבל לאותם אנשים שהשיגו את הרמות הקודמות של מודעות רוחנית. אנו מאמינים שעל האדם להיות ראוי, מבחינה אתית ורוחנית לקבל חומרים אלה ושחשיפה מוקדמת מדי יכולה לעכב את ההתפתחות הרוחנית שלו, לכן המידע בכתבים אלה נשאר חסוי. מעבר לכך, זה ממש לא בלתי רגיל שיהיו בדת מסוימת כתבים ועיסוקים חסויים, עיסוקים דתיים דומים קיימים גם ביהדות ובדת המורמונית. אמיר, בתור עורך של הערך מלכתחילה, אני ממש מבקשת להפגש איתך, אנא צור עימי קשר ב-03-6270304 , בברכה, דלית 11 בספט' 2006

שלום דלית,
אין צורך מיוחד שניפגש. אני לא העורך היחיד של המאמר. בוויקיפדיה כל גולש יכול להיכנס ולערוך וגם את מוזמנת לעשות את זה ממש ברגע הזה. אבל כאמור נא לספק מקורות מהימנים וזמינים לעריכות.
בנוגע לחומרים הסודיים המסולפים - אני מניח שאת מתכוונת לחלק על "האופרה החללית". כיום החלק הזה באמת כתוב גרוע. הוא מתבסס על כל מיני מקורות שמסתובבים באינטרנט באתרים של מתנגדים לסיינטולוגיה. אני לא מתייחס למקורות אלה כאל מקורות אמינים שמדווחים את האמת על מה שקורה בסיינטולוגיה, מכיוון שיש להם דעה מוצהרת. עם זאת אני תומך בכך שהעניין יוצג בצורה כלשהיא, ולו רק בגלל העובדה שזה כל-כך נפוץ באינטרנט. אני כבר חודשים חושב איך לנסח את זה כדי שכולם יהיו מרוצים. את בהחלט מוזמנת לעזור לי גם בזה. אחת הסימאות של ויקידפיה היא: היו נועזים בעריכת ערכים!
לגבי הטענה שלך על חומרים סודיים ביהדות - אני לא שמעתי על שום ספר יהודי שמוגן בזכויות יוצרים וחבוי בכספות. למיטב ידיעתי כל החומרים של יהדות גלויים ויש רבנים שממליצים לאנשים שלא הגיעו לרמת לימוד מספיקה בתורה לא ללמוד את תורת הנסתר (קבלה וכיו"ב). חוץ מזה, יהדות, להבדיל מסיינטולוגיה, לא מנוהלת בידי אירגון הומוגני ובפועל תוכנם של ספרי קודש נמצא ברשות הרבים. על חומרים סודיים של המורמונים אני לא כל כך יודע (למרות שגם עליהם למדתי קצת מתוך סקרנות). --אמיר א. אהרוני 13:51, 11 בספטמבר 2006 (IDT)

מישהו שם לב לזה[עריכת קוד מקור]

שימו לב לדבר מגניב, שרק עכשיו מצאתי: חנן כהן, הלוחם הידוע במכתבי שרשרת ודואר זבל, מפעיל האתר המצויין "לא רלוונטי", חושב שדף השיחה הזה הוא "חומר קריאה מרתק". דף השיחה, רבותיי, לא רק הערך. קישור.

כיפק הי לאבי, שוונץ, דוד, חן, שש"ז, טיפש טו בשבט, אורי, עוזי, גדי, דלית, עופר וכל שאר הכותבים כאן. בואו נמשיך לעשות אנציקלופדיה לתפארת. --אמיר א. אהרוני 16:41, 11 בספטמבר 2006 (I

שמתי לב שמישהו שיודע לעשות מהומה על לא מאומה מקבל תשומת לב עודפת.

עוד תגובה מעופר ש[עריכת קוד מקור]

לאמיר מעופר(הסיינטולוג...) משהו מסויים שרצית לשאול /לדעת ??. מה זה נעלמים ??? יש משהו שאתה צריך או רוצה מידע לגביו ? 

אשמח אם תתיחס ענינית ולךא בציניות לעגנית שלא מעידה טובות לגבי המשתמש בה . אז שוב אשמח לענות לגבי שאלות/הערות עניניות ואני בטוח שאם תיפגש עם דלית זה יהיה בבכלל מעולה . עופר.

שלום עופר,
תודה על התשובה.
כתבתי "נעלמים", כי היו פה כמה אנשים שאמרו שהם סיינטולוגים, כתבו משהו אחד ולא הופיעו יותר. הייתי שמח אם היה פה יותר דו-שיח. מכאן נובעת גם הציניות שלי. אם פגעתי בך, אני מתנצל.
מה שמסקרן אותי על סיינטולוגיה זה חוויית הלימוד בקורסים וחוויית האודיטינג. אתה ודאי תגיד שהכי טוב שאנסה את זה בעצמי, אבל הייתי שמח לשמוע סיפור על זה מסיינטולוג. ושיהיה סיפור אישי ולא ציטוט מ"מהי סיינטולוגיה?", "הדרך אל האושר" או DMSMH - קראתי כבר את כולם.
ד"ש לדלית. אם אתה מדבר איתה, תמסור לה שעניתי לה כאן בדף שיחה ושגם היא מוזמנת לפתוח חשבון. --אמיר א. אהרוני 01:01, 12 בספטמבר 2006 (IDT)

תשובה לאמיר מדלית[עריכת קוד מקור]

שלום אמיר,

תודה על הד"ש.

אני פונה אליך בתור עורך של הערך שמלכתחילה לא היה צריך להכניס לשם נתונים חסויים שלא מיועדים לקהל הרחב, לכן אין לי שום כוונה לעשות זאת. וכל ניסוח חדש שלך פשוט ממשיך להזרים לקהל נתונים כוזבים, לכן אני מבקשת ממך שתוריד לחלוטין את החלק הזה. זה שזה מופיע באינטרנט רק מראה לך עד כמה האינטרנט הוא לא מקור מהימן ועד כמה יש הפרה של זכויות יוצרים על חומרים. (שזוהי הפרה של אחת מזכויות האדם, אז בבקשה אל תמשיך לתת יד לזה)

אני שוב מבקשת, אנא צור איתי לפחות קשר טלפוני, אני לא רוצה כל פעם שנמשיך ונתכתב על גבי האתר, זה לא נראה לי מתאים ומקצועי. כמו כן אשמח לספר לך על השגים והצלחות שלי. אז תתקשר בבקשה ל-050-5614633

בנוסף, אנא כתוב לי את המייל הפרטי שלך, אני רוצה לשלוח לך קובץ שכולל מסמכים סרוקים של הכרות דתיות על סיינטולוגיה . למען ההגינות הייתי רוצה שתכניס מסמכים אלו לערך.

שנה טובה ומאושרת

דלית 09:07 20 בספטמבר 2006

לפני הכל, הערה טכנית קטנה - כאשר את רוצה לענות להודעה, את יכולה להזיח את הטקסט על-ידי כתיבת נקודותיים (:) בתחילת כל פיסקה, כמו בפיסקה הזו. הזחה על-ידי רווחים בתחילת פיסקה לא עובדת ואף מקשה על הקריאה. כל נקודותיים מוסיפה רמת הזחה, למשל:
הפיסקה הזאת מוזחת פנימה בשתי רמות הזחה וכשפותחים אותה לעריכה, רואים בתחילתה פעמיים נקודותיים.
לענייננו - התכתבות בהודעות על דפי שיחה היא דרך יעילה ומקובלת לתקשר בוויקיפדיה ואין בה שום דבר בלתי מקצועי. ככה בנינו אנציקלופדיה שרק בעברית יש בה יותר מ-40,000 ערכים ובכל השפות - 4 מיליון, והמספרים ממשיכים לגדול בהתמדה. יחד עם זאת, אני מודה שגם לי היה קצת קשה להתרגל לשיטת "דפי השיחה" בהתחלה, אבל אחרי כמה ימים שלטתי בה היטב. אני אשמח לתת לך כל סיוע טכני בנושא.
בנוגע לחומרים חסויים - בוויקיפדיה השאיפה היא לכתוב עובדות. יש עובדה: באינטרנט נפוץ הסיפור על Xenu כפי שנפוץ. גם הפרוטוקולים של זקני ציון הוא ספר כוזב אבל עצם היותו נפוץ - עובדה. דוגמה נוספת: אותו פרק של סאות' פארק שעוסק בסיינטולוגיה. הפרק היה לטעמי מגוחך ולא כל כך מצחיק והוא טען כל מיני דברים בלי להוכיח את נכונותם, אבל עצם קיומו וגם הנסיונות של כנסיית הסיינטולוגיה לצנזר אותו הם עובדות. ואנציקלופדיות מתעדות עובדות.
אני לא יודע האם הסיפור על Xenu נכון, אבל דבר לא ישנה את העובדה שהוא נפוץ. גם אם כל הסעיף מפה יימחק - העובדה הזו לא תשתנה. לכן אין זה נכון למחוק אותו לגמרי מהערך. אני יכול להמליץ לך לכתוב את הצד שלך, למען ההגינות והאיזון, אבל בתור אשת יחסי הציבור של כנסיית הסיינטולוגיה את צריכה להבין שמחיקה מוויקיפדיה העברית לא תתרום דבר ליחסי הציבור.
בנוגע לזכויות יוצרים - בוויקיפדיה מתייחסים במלוא הרצינות לנושא זכויות יוצרים. אם את טוענת שזה מפר זכויות יוצרים, אז זה גם אומר שהחומר אינו כוזב אלא נכון. ואם הוא כוזב, אז הוא לא מפר זכויות יוצרים.
בנוגע למסמכים שיש לך - כל מסמך יתרום לאיכות הערך. אם יש לך מסמכים סרוקים, את יכולה להעלות אותם לאתר אינטרנט, ואני בשמחה אוסיף קישור אליהם. אפשר גם להעלות אותם לשרתי ויקיפדיה, אם הם ברשיון מתאים. בשביל זה צריך ללחוץ על קישור "העלה קובץ לשרת" מצד ימין; יש שם גם הסבר על נושא הרשיונות. שוב - את יכולה לבקש ממני כל סיוע טכני.
אני לא נוהג לפרסם את כתובת הדואר האלקטרוני שלי ברבים כדי להימנע מספאם. את יכולה לשלוח לי אימייל פרטי, אם תפתחי חשבון בוויקיפדיה על-ידי לחיצה על קישור "הרשמה/כניסה לחשבון" בפינה שמאלית עליונה.
בברכה. --אמיר א. אהרוני 11:06, 20 בספטמבר 2006 (IDT)
אבקש לציין כי דלית מטעה בנושא הפרת זכויות האדם. על פי מגילת זכויות האדם בנוסח שאושר ע"י מדינת ישראל, "כל אדם זכאי להגנת האינטרסים המוסריים והחומריים הכרוכים בכל יצירה שהיא פרי רוחו". הדגש שלי, במקרה זה, הוא על המילים פרי רוחו. אין אדם חי בכנסיית הסיינטולוגיה שטוען כי הכתבים של הסייטולוגיה הם פרי רוחו. הפרשנות של החוק האמריקאי, מאפשרת הורשה של זכויות יוצרים. אבל לטעון שזכותו של ל. רון האבארד על הכתבים, עברה לידיים של כנסיית הסייטולוגיה, כזכות מוסרית, זו פרשנות מעט יוצאת דופן. Guruyaya 09:13, 3 ביולי 2007 (IDT)

אין זכויות יוצרים על מידע. אל תעלו בדעתכם למחוק מידע בנימוק הזה. עוזי ו. 11:38, 20 בספטמבר 2006 (IDT)

זו בדיוק טענתי - המידע על כך שהסיפור נפוץ באינטרנט הוא עובדה מוחלטת.
התוכן של הכתבים החסויים עשוי להיות מוגן בזכויות יוצרים, ואז אולי יש בעיה לקשר אליו, כמו שיש בעיה לקשר לאתר FTP שניתן להוריד ממנו סרטים הוליוודיים. אבל נכון לרגע זה, כנסיית הסיינטולוגיה לא מוכנה להתייחס לתוכן מעבר לכך שהוא לא נכון והוא מוכן בזכויות יוצרים - ויש פה סתירה פנימית. --אמיר א. אהרוני 12:07, 20 בספטמבר 2006 (IDT)


שלום אמיר,

-תודה על עזרתך לתת לי סיוע טכני. ניסיתי עכשיו לפתוח חשבון כדי לשלוח לך אי מייל, אני לא מצליחה לעשות זאת. -אני מצטטת לך את סעיף 27 של ההצהרה האוניברסלית של האו"ם. זהו חוק שמגן על יצירות של אדם ואומר "אחרים לא יכולים לעשות עותקים ללא רשות". כך שכל עותק, שכפול, הוספה של כל חומר שהוא המוגן בזכויות יוצרים ומוכנס לאינטרנט הוא הפרה של חוק זה. בברכה דלית 9:58 28 לספטמבר 2006

למה את לא מצליחה לפתוח חשבון? זה אמור להיות ממש קל. את מקבלת איזושהיא הודעת שגיאה? --אמיר א. אהרוני 10:11, 28 בספטמבר 2006 (IDT)

אין זכויות יוצרים על מידע. אל תעלו בדעתכם למחוק מידע בנימוק הזה. עוזי ו. 12:04, 28 בספטמבר 2006 (IDT)

"ההיסטוריה הקוסמית"[עריכת קוד מקור]

אני מבטיח לשפר את הפיסקה על "ההיסטוריה הקוסמית" עם מקורות מסודרים וניסוח מאוזן יותר ממש בימים הקרובים. למחוק אותה יהיה לא נכון מבחינה אנציקלופדית וגם חסר-טעם. תודה על הסבלנות. --אמיר א. אהרוני 12:15, 20 בספטמבר 2006 (IDT)

קצת אוף טופיק - אבל אני מוכרח לציין שזה דף השיחה הכי מענין שראיתי מעולם. ושהקריאה בו העלתה מאוד את ההערכה שלי לויקיפדיה, ולצורה שבה נכתבים הערכים בה.
זה לא אוף טופיק וזה משמח מאד. תודה רבה. --אמיר א. אהרוני 01:30, 3 באוקטובר 2006 (IST)
א. אני חושב שהגיע הזמן לארכב חלק מהדיונים כאן. ב. אולי צריך לשקול פתיחת ערכי משנה לסיינטולוגיה. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 01:31, 3 באוקטובר 2006 (IST)
ערכי משנה - מתוך כבוד לפומפרניקל מצוי נמנעתי מזה עד עכשיו, אבל תכל'ס זה מתחיל להיות ארוך מדי. --אמיר א. אהרוני 01:36, 3 באוקטובר 2006 (IST)
ועל ההיסטוריה הקוסמית עצמה - הבטחתי לשפר, אבל אני לא כל כך מצליח. חשבתי על זה הרבה, והפרק הזה כתוב לא רע יחסית לרמה הכללית של המאמר. כמובן שכל שיפור יתקבל בברכה. --אמיר א. אהרוני 01:42, 3 באוקטובר 2006 (IST)

טענת זכויות היוצרים על חומר חסוי היא מגוחכת. אני יכול לטעון שבמחשב שלי נמצאת הויקיפדיה כולה, שהגנתי עליה בזכויות יוצרים ושהיא חסויה.


אפשר להכניס את כל הסדרה סטארגייט לקטע של ההיסטוריה הקוסמית-ועוד כל מיני סרטים בידיוניים/אמיתיים ולא רק את הסיפורים של ל. רון האברד-ממליץ על הסדרה

היא הולכת להכחד מעל מסכי הטלויזיה.

פסקת פתיחה[עריכת קוד מקור]

רזה מאוד ויש מקום לעבותה. במאמר ארוך פסקת הפתיחה מתפקדת כסיכום קצר של המאמר. אולי הפסקה בויקיאנגלית תתאים? --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 00:01, 14 באוקטובר 2006 (IST)

תודה, אני אנסה. גם אתה מומזן :) .
ובלי קשר - לעזאזל, מה קרה פה עם דפי שיחה? אני מכיר את הריבועים הצהובים מוויקיפדיה באספרנטו ולא מת עליהם בכלל. --אמיר א. אהרוני 13:29, 14 באוקטובר 2006 (IST)
אשמח לראות שהורידו את שיטות הטיפול היפנוט ושטיפת מוח כי זה לא השיטות טיפול!
באמת לא כתוב שזו שיטת הטיפול. כתוב פה שיש ועדות ממשלתיות שמצאו שזו שיטת הטיפול.
אתה רשאי לא לקבל את הקביעות של הוועדות האלה.
יתרה מזאת - אם אתה יכול להביא מידע אמין שמוכיח שהוועדות האלה טעו, אתה יכול להוסיף את במידע הזה למאמר.
אשמח אם תוכל לפתוח חשבון בוויקיפדיה ולהבא לחתום בדפי שיחה בשם או בכינוי שתבחר. --אמיר א. אהרוני 12:54, 8 ביולי 2007 (IDT)

הממצאים שנתגלו בבדיקה שלאחר המוות[עריכת קוד מקור]

הוספתי את דוח הרעלים של האברד מבדיקה שלאחר המוות. עריכה ראשונה שלי. הערות יתקבלו בברכה.

העריכה בסדר גמור. הנושא שנוי במחלוקת בכלל והמידע שהוספת בפרט, אבל הוספת את המקור למידע וזה טוב מאד.
רק שתי הערות טכניות:
  1. כשאת כותבת קישור לאתר חיצוני, רצוי מאד לכתוב לו תיאור מילולי. עשיתי את זה בשבילך, תראי איך עושים את זה. מידע נוסף תמצאי בויקיפדיה:קישורים חיצוניים.
  2. כשאת כותבת בדפי שיחה, רצוי לחתום על־ידי כתיבת --~~~~.
תודה רבה - ברוכה הבאה! --אמיר א. אהרוני 07:02, 21 בנובמבר 2006 (IST)
תודה על ההערות. יש לי עוד הרבה מה ללמוד --דעתנית 12:56, 21 בנובמבר 2006 (IST)
גברת דעתנית איך את מסבירה שעמותות של סיינטולוגיה כמו "ועדת אזרחים לזכויות אדם"(cchr) נלחמת בכל מיני מדינות בעולם בתופעת התרופות הפסיכיאטריות(ריטלין קונצרטה וכ"ו)הרי אם רון האברד בעד לקיחת תרופות אמורים ממשיכיו הסיינטולוגים לתמוך בתרופות -אבל הם נלחמים בתרופות פסיכיאטריות.
אולי זה בגלל שמסתירים מסיינטולוגים מהשורה שהאברד עצמו השתמש בתרופות? זה לא נעים כשהמנהיג לא נותן דוגמה אישית.
אם כי אני חייב להודות שאני בכלל לא כל כך יודע לקרוא את הדו"ח הזה, כי אני לא רופא.
בשבילי הדו"ח הזה הוא לא הסיבה העיקרית להיזהר משירותי סיינטולוגיה. מספיק לי המחיר הגבוה של השירותים והתמורה המפוקפקת.
חוץ מזה, cchr לא מי יודע נלחמת בריטלין - היא בעיקר משתמשת בנושא הריטלין שמושך עניין, כדי לגייס אנשים לסיינטולוגיה. --אמיר א. אהרוני 12:35, 1 ביולי 2007 (IDT)


קורות חיי רון האברד פרושים על פני ספרים רבים,כל אחת מלמעלה מ-3000 הרצאותיו מתועדות לפי תאריך ונושא,כל ספריו(למעלה מ-500) מתועדים לפי תאריך,
חלק מספריו (כ-8)אושרו בארה"ב כתואר ראשון המקביל לתואר במנהל עסקים,
לרון האבארד לא היתה שום סיבה להסתיר שום נתון מחייו:בהרצאותיו מתוארים קורות חייו לפרטים,סיפורים על אשתו ,בניו,השירות קקצין בצבא,הכל.
המחיר הגבוה של הלימודים הוא דבר יחסי-גם ללמוד באוניברסיטה זה יקר,
לגבי cchr לא ידוע לי על מישהו שהצטרף לסיינטולוגיה עקב פעילותה-אדם שלקח/סחר בסמים או תרופות פסיכיאטריות לא יכול ללמוד סיינטולוגיה. לצאת להפגנות בבתי חולים פסיכיאטרים זה לא מסע גיוס לסייטולוגיה.
לצאת ל"פעילות הסברתית" ברחוב שינקין זה כן מסע לסיינטולוגיה, כם אם זה נעשה תחת השם CCHR.
בקשר להאברד: אוטוביוגרפיות אף פעם לא נחשבות למקור הטוב ביותר על קורות חייו של אדם, כי יש חשד שכשאדם מספר על עצמו הוא לא מדייק. זה נכון לא רק לגבי האברד, אלא לגבי כל אחד.
אם יש לך נתונים אמינים על כך שאפשר לקבל תואר ראשון מוכר בסיינטולוגיה, אתה מוזמן לצרף אותם לגוף הערך עם ציון המקור. --אמיר א. אהרוני 18:41, 2 ביולי 2007 (IDT)
לעשות הצגת רחוב בשנקין המתארת את דרכי הטיפול של הפסיכיאטרים זה לא מסע גיוס לסיינטולוגיה.
האוטוביוגרפיה של רון האברד לא נכתבה עח ידו,
עדין לא מצאתי סימוכין לכך שהסמכה כיועץ של wise היא תואר מוכר בארה"ב המקביל למנהל עסקים(אבל ממה שידוע לי זה נכון).
האוטוביוגרפיה של רון האברד לא נכתבה על ידו? בהזדמנות קח מילון ותמצא מה פירוש המילה "אוטוביוגרפיה".
בהצגות הרחוב האלה מחלקים עלונים שמסבירים לי שכתחליף לשימוש בריטלין כדאי לחפש מילים במילון ("צייר לי בית ולגין") ומזמינים אותי להירשם לקורס שמסביר את זה יותר לעומק. אם זה לא מסע גיוס לסיינטולוגיה, אז מה זה?
ודרך אגב, אני לא משתמש בריטלין ואני אוהב מאד לחפש מילים במילון ולא הייתי צריך ללמוד סיינטולוגיה בשביל זה. (בגלל זה אני גם כל כך נלהב מלכתוב אנציקלופדיה.)
אם תמצא סימוכין בנושא התואר, תוסיף את המידע הזה - תודה מראש. --אמיר א. אהרוני 00:28, 5 ביולי 2007 (IDT)
ציטוט ויקיפידיה ערך "אוטוביוגרפיה":בעוד חלק מהאוטוביוגרפיות נכתבות בפועל על ידי המחבר, חלקן נכתבות על ידי סופר צללים אשר משכתב את סיפור זיכרונותיו של המחבר.
בקישור הבא ניתן להתרשם ממספר ספרים על רון הבארד:http://www.scientology.org/en_US/l-ron-hubbard/index.html
לבוא ולומר שריטלין זה לא התשובה זה לא מספק אנשים הם רוצים לדעת מה התחליף לריטלין-מילון,זה שאתה בקי בשימוש במילון, לא אומר שאחרים לא צריכים קורס על שימוש במילון,הרבה יתבישו להשתמש או להודות שהם לא בקיאים במילון-אז מציעים להם.
אחרי קורס שימוש במילון מגיעה הצעה לקורס תקשורת ב־500 ₪. הרי אי אפשר באמת "ללמוד כיצד ללמוד" בל ילהבין תקשורת. ואח"כ מגיעה ההצעה לקנות חבילת אודיטינג. הרי אי־אפשר להבין תקשורת בל יקצת אודיטינג, נכון? ו־12.5 שעות עולות בערך 5000 ₪, נכון? (תקן אותי אם אני טועה.)
זה נקרא גיוס ושיווק.
אני מוכן לתת קורס על שימוש במילון בחינם, ותאמין לי שזה יהיה לא רע בכלל.
העלונים והספרים של סיינטולוגיה שאומרים ש"מילים לא מובנות" גורמות לאנשים להירדם כשהם מנסים לקרוא ספר לימוד - האם הן מסתמכות על מחקר מדעי שמוכיח את זה? או רק על מחקר פרטי של האברד? --אמיר א. אהרוני 00:23, 7 ביולי 2007 (IDT)
בהתחשב באלטרנטיבות (להיות כל החיים על סמים פסיכיאטרים,ריטלין וכ"ו)
להציע למישהו קורס ולהציע לו קורס נוסף לאחר שהרגיש בתוצאות חיוביות,
ולהציע לו אודיטינג שיכול לשנות את חייו לטובה(תשאל מישהו כמה הוא מוכן לשלם בישביל להיגמל מסמים)זה לגיטימי-לא הרבה נענים להצעות.
אם אתה יכול לשלם לעצמך משכורת וחשבונות ולתת קורס בחינם תבורך.
בסיינטולוגיה יש כלל "מה שנכון לך הוא מה שהבחנת בו" כלומר אם האדם הבחין שמילים לא מובנות גורמות לאנשים להירדם אז זה מה שנכון ,ואם הבחנת משהו אחר וזה נכון לך אז זה מה שנכון.
זה כלל יפה, אבל זה לא מדע.
במדע לא מספיק שאתה מבחין במשהו - צריך שכל אחד אחר יוכל להבחין באותו דבר כדי שאפשר יהיה לומר שהוא נכון.
(נדמה לי שבליזובסקי דווקא היה אוהב את מה שאני כותב עכשיו ...) --אמיר א. אהרוני 09:50, 8 ביולי 2007 (IDT)
יש הרבה פקולטות באוניברסיטה שמישהו הבחין במשהו וכולם הסכימו עימו וקראו לזה מדע! לדוגמה: לך לפקולטה למדעי האטום כולם יגידו לך שהאטום בנוי במבנה מסוים(גרעין,אלקטרונים,פרוטונים),לך לפקולטה למדעי הפיסיקה יגידו לך שהאטום בנוי ממולקולות-מבנה שונה בתכלית ממדעי האטום,ושניהם מדעיים.

הגנה חלקית[עריכת קוד מקור]

מצטער - עקב ריבוי ההשחתות בזמן האחרון שוב נאלצתי לבקש הגנה מפני עריכות אלמונים על הערך הזה.

תודה על ההבנה.

תודה גם לכל מי שתיקן את ההשחתות! --אמיר א. אהרוני 20:34, 16 בינואר 2007 (IST)

סיינטולוגיה או *ה*סיינטולוגיה?[עריכת קוד מקור]

בערך משתמשים בשתי הצורות. כדאי שנחליט על אחת ונדבוק בה. גדי אלכסנדרוביץ' 00:45, 8 בפברואר 2007 (IST)

ר' משתמש:Amire80/שאלות נפוצות#על סיינטולוגיה.
זה לא עניין של סיינטולוגיה, אלא של עברית. לפעמים כותבים ככה ולפעמים ככה. האם כותבים "יהדות" או "היהדות"? האם כותבים "פילוסופיה" או "הפילוסופיה"? אני ממש לא מצליח להבין את הדיון הזה. --אמיר א. אהרוני 17:09, 11 בפברואר 2007 (IST)
הייתי מסכים איתך אלמלא היה מאוד צורם לי לקרוא "סיינטולוגיה" במקומות רבים בתוך הערך. כן, באותה הצורה היה צורם לי אם היה כתוב "יהדות" (או "מתמטיקה", לצורך הדיון). גדי אלכסנדרוביץ' 18:39, 11 בפברואר 2007 (IST)
כשדיברתי עם סיינטולוגים הם היו אומרים אני לומד סיינטולוגיה ולא אני לומד את הסיינטולוגיה. אבל הם גם אומרים שהם חברים רשומים בכנסיית הסיינטולוגיה.
ואני בשיעורי המתמטיקה בבית ספר למדתי מתמטיקה ולא למדתי את המתמטיקה. כמו כן למדתי היסטוריה, וגם למדתי את ההיסטוריה של מדינת ישראל. יש משפטים שבהם זה מתאים ויש משפטים שבה זה לא מתאים. --אמיר א. אהרוני 16:47, 12 בפברואר 2007 (IST)
זה יופי, אבל זה לא מתאים למה שהולך בערך ועליו אני מדבר. בערך כתוב, למשל "ההיסטוריה הקוסמית לפי סיינטולוגיה". זה דומה לכך שאני אכתוב "מושג האינסוף לפי מתמטיקה" במקום "מושג האינסוף לפי המתמטיקה". נשמע לי רע. גדי אלכסנדרוביץ' 17:46, 12 בפברואר 2007 (IST)
במקרה הפרטני של ההיסטוריה הקוסמית - צריך גם ככה לשכתב את כל הסעיף תוך כדי ציטוט מקורות אמינים ועקביים. ה' הידיעה זו הבעיה הכי קטנה של הסעיף ההוא.
במקרים אחרים - אם יש מקומות פרטניים שבהם זה לא נשמע לך, אתה מוזמן לתקן, אבל אין סיבה להוסיף את ה' הידיעה בכל מקום. --אמיר א. אהרוני 10:21, 13 בפברואר 2007 (IST)

התיחסות מהבנה של סייטולוגיה[עריכת קוד מקור]

אני מעדיף/ה להשאר אנונימי/ת מטעמים השמורים עם כל אלו המתנגדים לסיינטולוגיה. סיינטולוגיה היא דרך רוחנית מעולה בין אם בוחרים ללמוד אותה דרך האינטרנט או דרך המכללות שלה ! לגבי ממצאים של נתיחת גופתו של רון האברד שלאחר המוות:נראה לי מוזר שאדם שכתב ספרים לטיהור הגוף(רון האברד) מתרופות יצרוך תרופות פסיכיאטריות,ואם תרופות פסיכיאטריות הן דבר רע -אז פסיכיאטריה הי דבר רע,ואם סיינטולוגיה היא לא דרך טובה לטיפול במחלות פסיכוסומטיות,אז מה הדרך?

לגבי שיטות הטיפול שפורטו בסייטולוגיה לא עוסקים בהיפנוט או בשיטת טיפול של בידוד המטופל! הדרך היא: לימוד, קורסים,טיהור הגוף, ואודיטינג. לא קראתי בשום מקום שמהפנטים או מבודדים-מקור המידע שגוי.

אני מבקש להביע זעזוע עמוק!!![עריכת קוד מקור]

שלום רב להנהלת ויקיפדיה,

אני סיינטולוג גאה ואני חייב לאמר שאני מזועזע ומאוכזב עד עמקי נשמתי מהמגמתיות בפרסום שלכם אודות הערך סיינטולוגיה, זהו פרסום שנותן אור שלילי על הטכנולוגיה הגאונית הזו, וכל שנותר לי לשאול הוא: ריבונו של עולם, למה? איזו אחריות אתם לוקחים על נכונות הדברים הללו? למיטב שיפוטי והבנתי כמי שבדק את סיינטולוגיה ב-5 השנים האחרונות, כמי שסיינטולוגיה הביאה אותו לרמות נפלאות של אושר, ביטחון עצמי, ודאות ומודעות בחיים, הצלחה כלכלית, יכולת לעזור לחברי ומשפחתי. כמי שסיינטלוגיה נתנה לו כל כך הרבה טוב בחיים - אני מזועזע ומאוכזב מחוסר האמינות, המגמתיות וסילוף העובדות כפי שמוצג כאן בערך סיינטלוגיה.

אני מודיע לכם: סיינטולוגיה תתרחב למרות יחסי הציבור השליליים שאתם עושים לה כאן. היא תתרחב משום שהיא אמת לאמיתה, מדוייקת להפליא כמו שרק מדען פיסיקה גרעינית שהיה גם פילוסוף וסופר ששמו ל.רון האברד מייסד הסיינטולוגיה - יכול היה לגלות אותה, וכל מי שנכנס לסיינטולוגיה רואה את האמת ואת האור הגדול שלה במו עיניו.

עכשיו הרשו לי להשיא לכם עיצה: אתם הרי מעוניינים לשמור על ההגמוניה שלכם כאנציקלופדיה מהימנה ושימושית לציבור הרחב בישראל.

אם כן קחו לכם נתון בסיסי זה: סיינטולוגיה הולכת להתרחב בוודאות, אין טכנולוגיה יותר חזקה שתוכל להתרחב כמוה. מספר הסיינטולוגים הולך וגדל, ועקומת הגרף לא הולכת בצורה ליניארית (קו ישר) אלא היפרבולית (כלומר גידול מואץ).

עכשיו קחו בחשבון: סיינטולוג שנכנס לאתר שלכם רוצה לראות קודם כל מה אתם אומרים על האמונה שלו, וזאת לאחר שהוא עצמו בדק את נכונותה - ולא באופן שטחי כפי שעשה זאת מי שסיקר את הערך מטעמכם. אותו סיינטולוג לא סתם בדק ברפרוף, אלא ישב ולמד, השקיע זמן יקר, לקח קורסים, ביקר בהרצאות, התקדם, השתפר, ראה הצלחות בחייו..והנה אותו סיינטולוג מבסוט נכנס לאתר שלכם ורואה דיווח מעוות ומגמתי על סיינטולוגיה - שלו עצמו היא דווקא מאד מאד חיובית, מאד אהובה עליו, תורמת לו ועוזרת לו והוא בדק זאת ממקור ראשון, הוא לא נזקק לחיפושים באינטרנט.

כעת שערו בנפשכם מה יקרה?

האם אמינותכם בעיני אותו סיינטולוג תיפגע כתוצאה מכך? האם אותו סיינטולוג שראה שפרסמתם דיווח מעוות, מגמתי ולא משקף את האמת ימשיך להיעזר באתר שלכם? מה הוא יספר על האתר שלכם לחבריו ולמכריו?

עכשיו בהנחה שכמות הסיינטולוגים גדלה בהתמדה (והיא גדלה מאד, תאמינו לי - בדקתי), ולא סתם גדלה, אלא גדלה בגידול מואץ עד כדי שתגיע לעמדת השפעה מרכזית במדינתנו הקטנה, מה אתם עושים לעצמכם? נכון, כורתים את הענף עליו אתם יושבים.

המלצתי היא שתעשו כעת את השיקולים שלכם, וקבלו החלטות הישרדותיות מבחינתכם. בדקו את סיינטולוגיה לעומק, נסו בעצמכם להגיע לחקר האמת ולפרסם אותה, ואז אולי תעדיפו שלא לתת במה לכל מיני גורמים אינטרסנטיים לא טהורים ולא הגונים (כמו יצרני תרופות פסיכיאטריות או סוחרי נשק שיודעים שסיינטולוגיה בפריחה "תעשה להם פריחה").

בברכה,

סיינטולוג גאה!

192.116.205.10 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

ויקיפדיה פתוחה לעריכת כל אחד - אם מצאת משהו שמפריע לך בערך (שהוא עובדתית לא נכון), אתה מוזמן לשנות אותו תוך שמירה על עקרונות הנייטרליות והדו-צדדיות (כלומר, להציג את הדברים שהם בעד וגם את הדברים שהם נגד). קסם-אמיתי 16:49, 24 ביוני 2007 (IDT)
אם אתה כל כך גאה למה אתה לא מזדהה? הברווז של העובדות 16:50, 24 ביוני 2007 (IDT)
אני חושב שההערה הזאת היא אחד מהמקרים החריגים שבהם אפשר למחוק דברי אלמונים. קומולוסשיחה 16:53, 24 ביוני 2007 (IDT)
אני לא מסכים בכלל - זה אדם שהלך וקרא את המאמר וזה לא הסתדר לו עם מה שהוא מכיר. זכותו להתרעם וזכותו להביע את מחאתו. חובתנו, בתור קהילה, להזמין אותו להצטרף אלינו ולשנות את הערך בצורה מבוקרת ונייטרלית. ברור שמי שכתב את ההערה לא מכיר את ויקיפדיה ויתכן שבעקבות יחס חם יותר יכיר ויוקיר אותה יותר. קסם-אמיתי 16:57, 24 ביוני 2007 (IDT)
שמע, אני לא חסין טעויות, אבל סגנון הכתיבה שלו לא מעורר בי רצון עז לצרף אותו לויקיפדיה ככותב. קומולוסשיחה 17:08, 24 ביוני 2007 (IDT)
הוא מוטה מכף רגל ועד ראש והוא לא בוחל באיומים מרומזים יותר או פחות. בהחלט אפשר לוותר על תרומתו ואפילו על דעתו. מחוץ לחשבון 62.0.48.11 17:20, 24 ביוני 2007 (IDT)
לי זה נשמע כמו סגנון נרגש במיוחד. מהיכרותי עם נושא הסיינטולגיה, הדבר מוציא מאנשים רגשות עזים לעיתים קרובות. בשום מקרה אני לא ראיתי איום בהודעת האנונימי - יותר כמו קריאת שבר ודרישה למחול על כבודה האבוד של הכת (דת?). זהר קסם-אמיתי 17:25, 24 ביוני 2007 (IDT)
סיינטולוג גאה אלמוני יקר,
זוהי אנציקלופדיה חופשית ואם אתה חושב שכתוב פה חומר שגוי או פוגע, אתה יכול לשנות אותו, אבל רק בתנאי שאתה יכול להביא אסמכתא לחומר שאותו אתה כותב.
למשל, אני מניח שקראת על כך של. רון האברד היה מדען פיזיקה גרעינית באחד מהספרים שמכרו לך בארגון הסיינטולוגיה, אולי "מהי סיינטולוגיה". אבל אני קראתי בספר אחר (Roy Wallis, The Road to Total Freedom: A Sociological Analysis of Scientology‏) שהאברד השתתף כסטודנט במשך שנה אחת בקורס לפיזיקה גרעינית וסיים אותו בציון F, כלומר נכשל. מה יותר אמין בעיניך? תחליט בעצמך! הפניות לשני הספרים כלולות בגוף הערך, ונראה לי שזה הוגן לגמרי.
אם סיינטולוגיה עושה לך טוב אז אתה יכול להמשיך להאמין בה, אבל באנציקלופדיה אפשר לכתוב רק עובדות בדוקות. --אמיר א. אהרוני 12:47, 25 ביוני 2007 (IDT)
שלום אני אלמוני שמצד אחד מבין את הסיינטולוג הגאה מקבל בהבנה את מה שהוא כתב

אבל חולק עליו בדבר פעוט סיינטולוגיה תתרחב ומתרחבת-בעולם, בארץ הכוחות הפועלים למניעת היתרחבותה הם גדולים בכוחם וביכולתם, מהכוחות הפועלים למען היתרחבותה.

ככל הנראה הוא הגיע מכאן - כי מישהו ציטט את ויקיפדיה. רותם 00:13, 27 ביוני 2007 (IDT)

לצערך רותם אני לא מגיע משם,סיינטולוגיה לא שטפה לי את המוח,היא נתנה לי ולרבים אחרים כלים להסתכל על האמת ולבחון אותה והגעתי כמו רבים אחרים להבנה שזו הדרך,לצערי יש רבים כמוך שמעונינים להרחיק אחרים מן הדרך.

תגובה מהסיינטולוג הגאה![עריכת קוד מקור]

ידידי היקר,

אני מעדיף להישאר בעילום שם על מנת להימנע מהתקפות של מטורפים.

אני מוטה? תרשה לי לחלוק עליך. אני בדקתי מהי סיינטולוגיה מרצוני החופשי - אף אחד לא הכריח אותי, בסיינטלוגיה מה שנכון לך הוא מה שהבחנת בו בעצמך, אני הבחנתי שהיא נותנת לי את התשובות שתמיד חיפשתי ולכן בחרתי בה כדרך חיים.

בנוגע לאיומים מרומזים: אני שולל את הסברה הזאת מכל וכל, אני בסך הכל תומך בהישרדות ויקיפדיה כי אני חושב שהיא בעלת ערך רב והעצה שלי היא עצה מציאותית שבסך הכל באה לשמור על רמת האהדה לויקיפדיה כמקור בעל ערך. אני בסך הכל אומר שפרסום מגמתי ומסולף כפי שפורסם פה על סיינטולוגיה, יפגע בויקיפדיה כמקור מהימן - ככל שקהילת הסיינטולוגים בארצנו תגדל (והיא כאמור גדלה באופן היפרבולי).

בהצלחה לכולם,

סיינטולוג גאה.

הוויקיפדיה תשרוד רק אם תדע לתת לקוראיה מידע אמין, מוסמך ונייטרלי. מצאת בערך כלשהו (בין אם זה סיינטולוגיה, מנצ'סטר יונייטד או המלון של הילברט) מידע שאינו כזה - תקן אותו, אך דע להגן על תיקוניך אם תידרש לכך. קילגור טראוט 14:30, 25 ביוני 2007 (IDT)
לידיעת הסיינטולוג הגאה, אני מזכיר לך שוועדות מיוחדות של הכנסת ושל משרד החינוך קבעו שכת הסיינטולוגיה היא כת מסוכנת, ומדינות רבות בעולם קבעו קביעות דומות. ישנן מדינות שהוציאו אותה אל מחוץ לחוק. הרשה לי לפקפק ב"דת" המאמינה שחייזרים נטפלים לבני אדם, עיקרה של "דתך" היא הוצאת כסף מאנשים הנמצאים במצוקה או מאנשים לא חכמים במיוחד. בשבילה המציאו את המילה שרלטנות. עיצה ידידותית ידידי, ברח ממנה כל עוד אתה יכול והתרחק ממנה כמו מאש, טוב לא יצמח לך ממנה!

למיטב ידיעתי הוועדה הזאת הסתמכה בשנות השמונים בקביעתה שסיינטולוגיה מסוכנת, על פי הצהרה של ההנהלה העולמית של סיינטולוגיה שההנהלה של סיינטולוגיה בישראל היא הנהלה מדאכת(suppressive)-הנהלה שפוגעת בשמה של סייטולוגיה ובחבריה. הרבה הנהלות של סיינטולוגיה בהרבה ארצות בעולם לא הוכרזו כמדכאות על ידי ההנהלה העולמית של סיינולוגיה, ולהסיק שסיינטלוגיה מסוכנת בגלל ההנהלה שלה (לשעבר)-ההנהלה הוחלפה לאחר פירסום מודעה בשנת 2000 בידיעות אחרונות, זו מסקנה מוטעית סיינטולוגיה לא מסוכנת -במיוחד בעולם. מדינות שהוציאו אותה מחוץ לחוק(צרפת)הוציאו גם יהדות ועוד דתות אחרות מחוץ לחוק. לקחת קטע מתוך הרצאה אחת (יש 3000 הרצאות בסיינטלוגיה)ולהגיד שזו האמונה בדת-שחייזרים נטפלים לבני אדם-זה עיוות של האמת,מי שנימצא בסיינטלוגיה נמצא מתוך בחירה אישית ולא שרלטנות של מישהו אחר.

הוועדה של משרד החינוך[עריכת קוד מקור]

לידיעתכם הוועדה הזו קבעה שכת הסיינטולוגים היא כת מסוכנת, וכיום משרד החינוך אוסר על חלוקת חומרים, העברת הרצאות וכיו"ב לתלמידים בבתי ספר ממלכתיים. הוועדה של משרד החינוך הסתמכה בקביעותיה בין השאר על וועדה מיוחדת שהייתה בכנסת, שקבעה אף היא שכת זו היא כת מסוכנת.


למיטב ידיעתי הוועדה הזאת הסתמכה בשנות השמונים בקביעתה שסיינטולוגיה מסוכנת, על פי הצהרה של ההנהלה העולמית של סיינטולוגיה שההנהלה של סיינטולוגיה בישראל היא הנהלה מדאכת(suppressive)-הנהלה שפוגעת בשמה של סייטולוגיה ובחבריה. הרבה הנהלות של סיינטולוגיה בהרבה ארצות בעולם לא הוכרזו כמדכאות על ידי ההנהלה העולמית של סיינולוגיה, ולהסיק שסיינטלוגיה מסוכנת בגלל ההנהלה שלה (לשעבר)-ההנהלה הוחלפה לאחר פירסום מודעה בשנת 2000 בידיעות אחרונות, זו מסקנה מוטעית סיינטולוגיה לא מסוכנת -במיוחד בעולם.

תגובה מאת הסיינטולוג הגאה על 'הוועדה של משרד החינוך'[עריכת קוד מקור]

אחד מהדברים שמלמדים אותך בסיינטולוגיה הוא לחפש תמיד מהו המקור של הדבר, בין אם להבהיר את המקור של מילה במילון, או לבדוק מהו המקור של בעייה על מנת לטפל בבעייה עצמה ולא בסימפטומים שלה.

אתה בעצמך אומר שהוועדה של משרד החינוך נסמכת על וועדה מיוחדת מהכנסת, כלומר היא המקור, שזוהי למעשה ועדת תעסה-גלזר אותה ועדה שהחליטה לדכא את סיינטולוגיה. ובכן דברנו על מקור, אז אותי דווקא עניין מי עומד מאחורי ועדת תעסה- גלזר: מי שעמד מאחורי ועדה זו, דחף אותה במלוא המרץ ומי שכל כך היה לו אינטרס לדכא את סיינטולוגיה כדת לגיטימית הם גורמים חרדיים קיצוניים (אז וכמובן שגם היום) ובראשם גדול מדכאי הסיינטולוגיה בישראל, שהחליט לעשות זאת ממניעים אפלים ביותר - וביניהם מניעים אישיים שלו. היום הוא תומך בארגון החרדי הקיצוני 'יד לאחים' שגם הוא חרת על דגלו להילחם בסיינטולוגיה, והם עושים זאת בסתר על מנת שגם חילוניים נחמדים כמו אלה שגולשים כאן יוכלו להיות מושפעים מההסתה שלהם. כמות הנזק שגורם הדיכוי הזה (ע"י החלטות וועדת תעסה-גלזר וארגון 'יד לאחים') לסיינטולוגיה וכתוצאה מכך למדינת ישראל הוא בל יתואר, שכן סיינטולוגיה פורחת בישראל משמעותה גן עדן אמיתי!! וכל סיינטולוג יודע על מה אני מדבר.

יום אחד כולכם תבינו שצדקתי, כשסיינטולוגיה תזכה להכרה ולגיטימציה במדינתנו.

תודה לכולם,

סיינטלוג גאה!

היום שבו אנשים יבינו שצדקת הוא רחוק מאד,סיינטולוגיה לא זכתה להכרה ולגיטימציה במדינתנו בלמעלה מ -30 שנות קיומה.עצתי לך תפעל על פי הדרך אל האושר- פרח ושגשג!

סובייקטיבי[עריכת קוד מקור]

אמיר, לתשומת ליבך, ולתשומת לב כל הקוראים. חשוב לי להגיד שקראתי עכשיו את הערך בלי שהיה לי כל ידע מקדים על הדת הזאת. בכל אופן, כל כך שקוף שהוא כתוב בצורה סובייקטיבית! זה נראה כמו נייר עמדה לגבי סיינטולוגיה. כל כך הרבה הטייה במאמר אחד כבר מזמן לא ראיתי. בסך הכל רציתי לקבל מושג לגבי הדת הזאת, לא דעה של מישהו. חבל אבל אני אאלץ להמשיך לקרוא עוד במקורות אחרים. המאמר ממש לא מאוזן. אני לא אתיימר לשנות אותו בשלב הזה כי אני לא וויקפדית מנוסה ואין לי שום רקע בנושא הזה. אבל אני מאוד מקווה שמישהו יעשה את זה. Ayelet1983 01:07, 2 באוגוסט 2007 (IDT)

שלום איילת,
אני מוכן לשמוע כל טענה על סובייקטיביות בערך. כל משפט שנראה לך סובייקטיבי - אנא תארי אותו כאן בדף השיחה ואני אוכיח לך למה הוא נכון, או אתקן אותו, כדי שיהיה אובייקטיבי יותר.
התגובות שלך חשובות לי. בתודה מראש. --אמיר א. אהרוני 09:17, 2 באוגוסט 2007 (IDT)
לצורך העניין תרגמתי את הפסקה הפותחת מהערך האנגלי (בכמה דקות אז סליחה אם איכות התרגום ירודה). שים לב שבערך העברי יש בקושי 3 משפטים שמתארים את הדת והשאר מדבר רק על הביקורת שיש עליה! בערך אנגלי עשו דבר יפה והקדישו חלק נפרד ונרחב לביקורת. עוד משהו קטן ששמתי לב זה שהקטע עם החיזר זנו הזה, בערך האנגלי מצויין שהסיינטולגים טוענים שזה עיוות של הדת שלהם שנעשה על מנת לגרום לה להראות מגוחכת (זה הופיע בכתבה של העיתון רולינג סטונס לפני חודש)
להשוואה, הפסקה הפותחת באנגלית:
סינטולגיה הוא גוף של לימוד וטכניקות אחרות אשר נוצר על ידי סופר מדע בדיוני אמריקאי בשם רון האברד ב1952 כפיתוח של מערכת עזרה עצמית שהמציא בעבר- דיאנטיקה. האברד אפיין את הסיינטולוגיה כ"פיולוסופיה דתית מעשית" וכבסיס לדת חדשה.
סיינטלוגיה קשורה לכנסיית הסיינטולוגיה שהוקמה ב1953 והיא הגוף הגדול ביות שמקדם את הדת.
כיום, הכנסייה עצמה מנוהלת תחת חסות המרכז הטכנולגי דתי, הארגון אשר מחזיק בזכויות היוצרים לדיאנטיקה וסיינטולגיה ומשגיח על השימוש בהם על ידי הכנסיה ומשתפי פעולה אחרים.
סיינטולגיה מאמינה כי אדם הוא בבסיסו ישות בת אלמוות בעלת גוף ונפש, ושכל אדם מושפע לרעה על ידי החלטות נשכחות שנשארו מטארמות בעבר ומאנרגיות מנטליות שנאגרו בו.
הכשרה וייעוץ סיינטולוגיים מנסים לסלק את ההשפעות האלו ולאפשר למאמינים לרכוש יכולות רוחניות טבעיות אשר הלכו לאיבוד במהלך תקופות חיים רבות.
סיינטולגיה טוענת כי היא ברת יישום בכל היבטי החיים, לרבות תכניות לניהול ארגונים, כישורי למידה וגמילה מסמים.
סיינטולה והארגונים המפיצים אותה מאוד שנויים במחלוקת מאז ראשיתם. עיתונאים, בתי משפט וגופים ממשלתיים במספר מדינות הצהירו שכנסיית הסיינטולגיה היא חברה מסחירת נטולת מצפון אשר הופכת לקורבנות את חבריה ומטרידה את מבקריה. פעמים רבות, עיתונאים, מבקרים וקבוצות דת ברחבי העולם, כינו את הארגון כת.
אחכ הערך ממשיך לפרט חלקים מרכזיים באמונה שלהם ורק בסוף באה הביקורת. Ayelet1983 16:13, 2 באוגוסט 2007 (IDT)
תודה. התרגום שלך לא רע בכלל!
אני כבר מזמן חושב לעבור על הערך באנגלית ולשלב חלקים ממנו בערך בעברית. את מוזמנת להתחיל את זה כבר עכשיו עם מה שכתבת לעיל. כפי שכבר אמרתי, היי נועזת בעריכות ובמקרה הכי גרוע - נתקן את זה.
אף פעם לא אהבתי את הניסוח של סיפור החייזרים כאן בוויקי העברית. זה נושא מוזר ביותר שבאמת קשה לכתוב עליו משהו ברור וניתן לאימות, אבל הוא מוזכר כמעט בכל מקום שמדברים בו על סיינטולוגיה, אז אי-אפשר שלא להזכיר אותו. גם כאן - אם את מוצאת דרך לשפר את הניסוח, אז את מוזמנת.
אם יש לך עוד ביקורת על הערך, אני אשמח לשמוע כל דבר. כמו הפאזל מהסמל של ויקיפדיה, הערך הזה כל הזמן שואף להיות מושלם. --אמיר א. אהרוני 16:30, 2 באוגוסט 2007 (IDT)

התיחסות מתוך הבנה להיסטוריה הקוסמית עפ"י סיינטולוגיה[עריכת קוד מקור]

אני כאן מנסה להסביר ולגרום לאנשים לתהות אם מה שהאברד כתב נכון או לא נכון בהקשר של ההיסטוריה הקוסמית.

יש המון אתרים באינטרנט המציגים תמונות וסירטי וידאו של עבמ"ים(באנגלית ufo), בקישור הבא ניתן לראות תמונות המציגות עבמ"ים ליד הרי געש: http://www.iwasabducted.com/cenapred/spyman.htm

שאלה:מה יש לעבמ"ים לחפש בהרי געש?

תשובה:לפי התמונה בקישור נראה שההר לא היה פעיל ברמה גבוהה-לפי כמות העשן הקטנה שנפלטה לפני שהעב"ם הגיע, כלומר העב"מ יצר פעילות שגרמה לפליטת עשן סמיך. שאלה:איזה פעילות יכולה ליצור עשן? תשובה:הוספת חומר בעירה. שאלה: איזה חומר בעירה עב"מ צריך לשים בהר געש? תשובה:חומר שאם יגלו אותו או שרידים ממנו יכול להרשיע אותו(את החוצן),-החומר הוא אנשים. שאלה :איך אפשר לשים אנשים בתוך הר געש? תשובה:בקישור הבא ניתן לראות עב"מ מושך אליו פרה: http://www.iwasabducted.com/ufogallery/abduction1.jpg

אם ניתן למשוך ניתן גם להשליך -האנשים הושלכו בטכנולוגיה

מתקדמת אל תוך ההר.

כך שלפי דעתי מה שהאברד כתב לא רחוק מהמציאות . אשמח לתגובות.

תגובה: שמעת על פוטושופ? extraordinary claims require extraordinary evidence. עוזי ו. 11:29, 3 בספטמבר 2007 (IDT)
שמעתי על פוטושופ!
בהרבה אתרים באינטרנט מצורפים הסברים עם מספר העדים שצפו באירוע,כולל באתר הישראלי. יש גם הרבה אתרים המציגים תמונות ישנות לפני שהיה אפשר לעבד תמונות(כמות התמונות עולה על 10,000 במאגרי המידע-כמה אפשר לזייף?).
בהנחה (המקלה) שזיוף חובבני כמו תמונת הפרה דורש השקעה של שבוע, ובהנחה (המקלה) שיש רק מאה אנשים בעולם שעוסקים בזיוף, הרי שניתן לזייף 10,000 תמונות בתוך שנתיים. הנחות יותר סבירות (יום אחד, 10,000 זייפנים) גוררת שאת כל הזיופים הללו ניתן לייצר ביום בודד. שאלה מעניינת אחרת היא מה מספר העדים המקסימלי שצפה באירוע יחיד, ואיך זה שהחייזרים זהירים מספיק כדי לא להתגלות אף פעם להמון אדם מסיבי, אבל פועלים באי זהירות מביכה (למעלה מ-10,000 חשיפות לא רצויות!) כשמדובר בפחות אנשים. גדי אלכסנדרוביץ' 08:51, 29 בספטמבר 2007 (IST)
מהתגובה שלך גדי ניתן להבין כי לא שוטטת באתרים באינטרנט של עבמים,אם היית משוטט היית רואה סרטי וידאו,מצלמות וידאו בשידור חי הממוקמות מול הרי געש,ניתוחים של חייזרים,עדויות של אנשים שלא האמינו עד שראו-כולל באתר הישראלי.
שאלה נוספת היא מדוע לזייף התמונה היקרה ביותר שגילה למעלה ממאה שנה של עב"מ נמכרה במכירה פומבית ב385 דולר כמה אפשר לקבל עבור תמונה מזויפת שהושקע בה שבוע עבודה של זיוף?

אם אפשר להוסיף[עריכת קוד מקור]

אשמח אם יתווסף ערך אזור חופשי(סיינטולוגיה) בעיברית,אפשר לקחת את המקור מהקישור הבא באנגלית:http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Free_Zone_%28Scientology%29&curid=177158&diff=125488489&oldid=125042744

ועוד יותר אשמח אם יהיה קישור מהערך סיינטולוגיה לקישור אזור חופשי(סיינטולוגיה)-אפשר להוסיפו בקטגוריה אתרים התומכים בסיינטולוגיה אך מתנגדים לאירגון הרשמי.
רצוי גם שיהיה קישור לדעות הפוכות כמו הנ"ל :ניצולי האזור החופשי[1]

http://www.freezonesurvivors.to

סאות'פארק? מישהו?[עריכת קוד מקור]

לדעתי חשוב שהפולמוס הזה יוזכר בערך. נוי 20:59, 9 בנובמבר 2007 (IST)

סדרה קומית זה לא מקור מהימן לערך אנציקלופדיה.
זה מקור מהימן מאוד ליחס התרבותי לסיינטולוגיה, והאמת, זה מהם שמעתי עליה הכי הרבה. הסכסוך ביניהם היה מפורסם מאוד, וראוי שיוזכר בצורה אובייקטיבית. נוי 11:03, 10 בנובמבר 2007 (IST)
הנושא ראוי לאיזכור. נדמה לי שהוא אפילו היה מוזכר מתישהו פעם אבל נעלם באופן מסתורי... --אמיר א. אהרוני 12:36, 10 בנובמבר 2007 (IST)
יחס תרבותי שמופגן כלפי דתות בסדרה קומית סאטירית לא אמור להיות יחס תרבותי במציאות.
כמובן שאי אפשר לקבל רק מזה תמונה מלאה על התייחסות תרבותית לסיינטולוגיה, אבל הפרשה עצמה עשתה לא מעט כותרות, אז מניעה שתהיה מוזכרת כאן. אם מישהו מוכן לעשות שיעורי ולמצוא את הכותרות האלה - בבקשה. אני נורא עסוק בזמן האחרון - אוכל לעזור בשאלות ותיקונים, אבל לא אוכל להשקיע מאמץ רציני בחיפוש מקורות. --אמיר א. אהרוני 22:51, 11 בנובמבר 2007 (IST)

הדו"ח הטוקסיקולוגי[עריכת קוד מקור]

בינינו, הדו"ח הזה (לפחות הקובץ אליו מופנה הלינק במקורות) לא אמין במיוחד בעיניי. נתחיל עם זה שהתרופה שלכאורה נמצאה בדם, VISTARIL, איננה תרופה פסיכיאטרית, אלא אנטיהיסטמין שרוב פעולתו הוא נגד נזלת. אומנם יש שמשתמשים ביכולתיו המרדימות, אבל מכאן ועד לטעון שזה סם פסיכיאטרי המוכיח שהאברד היה צבוע ביסודו המרחק גדול.

ישנם סימני אזהרה נוספים בהקשר של הדו"ח, כגון שגיאות כתיב ובלבולי תאריכים. האתר שממנו זה נלקח הוא של לוחם קנאי נגד הסיינטולוגיה, ולדעתי צריך לקחת "הוכחות" כאלו בעירבון מוגבל.

(אין לי כוח להירשם ע"מ לחתום, אולי אם יתפתח מזה דיון נוסף אעשה זאת)