שיחה:מכבי תל אביב (כדורסל)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנה מאת 84.94.96.213 בנושא טבלת "הישגים לפי עונה"

בן הטבע
שובב
ככה. בלי להתייעץ אתה בונה ערך עם שם בעייתי.
אני חשבתי שמכבי תל אביב - כדורסל הרבה יותר מתאים.
זה היה מתאים גם למכבי תל אביב - כדורגל, מכבי תל אביב - כדורעף, מכבי תל אביב - אתלטיקה קלה וכדומה.
מה דעתך ??
על התוכן הבסיסי - אני כבר לא מדבר. ^^ דוד1 19:25, 26 אוק' 2003 (UTC)

לי זה לא משנה אם כך או עם סוגריים או עם מקף. הביטוי השגור הוא "כבי תל אביב בכדורסל". השם הרשמי: "מחלקת הכדורסל של מכבי תל אביב".בן הטבע 19:32, 26 אוק' 2003 (UTC)


העברתי את הערך לשם:מכבי 'עלית' תל אביב

Guy0307 13:49, 30 יוני 2004 (UTC)

העברתי את הערך לשם: מכבי עלית תל אביב, בלי גרשים סביב המילה "עלית", כי כך השם מופיע באתר הרשמי של הקבוצה. דוד שי 06:13, 10 יולי 2004 (UTC)
אני חושב שאתם טועים. זה צריך להיות מכבי תל אביב כדורסל, כמו שמכבי ת"א כדורגל אינה מכבי "בזק" תל אביב, או מכבי חיפה אינה מכבי "הונדה" חיפה (למרות שזהו שמן הרשמי, על פי, לפי הסכמי חסויות שונים). וכן על פי הפורמט האיטלקי, ממנו נולד הרעיון להוסיף לשם הקבוצה את שם המאמץ.


אבל מה הקשר? תסתכל באתרי ספורט כל שהם מה שזה לא יהיה וגם בשידורים של המשחקים ביורוליג תראה מכבי "עלית" תל אביב כמו Maccabi "Elite" Tel Aviv ככה כתווב באתר היורוליג ובעוד מקורות, אז אני עשיתי שיכולים להיכנס גם דרך השם מכבי "עלית" תל אביב.- משתמש:OmerAtary 12:37 1 נובמבר 2006 (UTC)


קחו את קליממיו בולוניה (היא קינדר מגמר 04', היא טים סיסטם והיא פאף בעבר). היא היתה, נשארה ולעולם תישאר פורטיטודו בולוניה (הבולוניה האחרת היא וירטוס). השם המסחרי מתווסף למען החסויות, ומשתנה בהתאם, מדי שנה לעיתים. לא קיים בשום אתר כדורסל מקצועי, טקסט שמתייחס לקליממיו, היסטוריה וכו'. אם אתה רוצה ללמוד על הקבוצה וגילגוליה- תחת השם פורטיטודו. תיאורתית, מחר עלית עשוייה למשוך ידה ממכבי, ואז השם ישתנה.--אורליאן 06:20, 25 אפר' 2005 (UTC)

מה זה "בליגה הטובה בעולם" זה עדין אינציקלופדיה לא ראוי לכתוב בצורה כזאת, יכול להיות שלא כולם יסכימו עם זה וזה לא עובדה ברורה. אורי 11:08, 28 בדצמבר 2006 (IST)תגובה

כוכבי הקבוצה[עריכת קוד מקור]

דרק שארפ לא היה ולא יהיה כוכב של קבוצת הכדורסל מכבי עלית תל אביב. אינני יודע למה MathKnight שם אותו ככוכב בקבוצה. סליחה אם אני פוגע בו,אבל אני משאר שהוא לא מבין בכדורסל ושהוא הסתמך על משחק אחד,הוא שהוא מבין ודריק השחקן האהוב עליו. מקווה שזה לא יוביל למלחמת עריכה, Guy0307 04:14, 7 מאי 2005 (UTC)

אני מתכוון לקרוא לזה "שחקני הקבוצה" אם מישהו יודע, שיכניס את השנים בהם שיחקו בקבוצה. (בתקווה שאף אחד לא ידחוף לשם נערי פוסטר). --איש המרק 09:33, 11 יולי 2005 (UTC)

שם הערך - דיון נוסף[עריכת קוד מקור]

שלום. קראתי את הכתוב בשיחת הערך של מכבי עלית תל אביב. אני חושב שאין שום הגיון בכך שהערך היחיד המזכיר את שם המאמץ וללא סוג הספורט זה מכבי תל אביב. כמו שיש הפועל ירושלים (כדורסל) והפועל תל אביב (כדורסל). אין שום סיבה שבערך של מכבי ישתנו הנהלים. אני מבקש רשות להעביר את הערך למכבי תל אביב (כדורסל), ולשים הפניה ממכבי עלית תל אביב. בתודה.--Hmbr 13:29, 22 מאי 2005 (UTC)

אני מסכים, שם הערך צריך להיות מכבי תל אביב (כדורסל). נתנאל 05:57, 23 מאי 2005 (UTC)
מצטרף. השם "מכבי תל אביב" היה קיים לפני שעלית שילמה לקבוצה כדי שהקבוצה תקרא לעצמה בשם של ממתק. אני מעולם לא קיבלתי תשלום כדי להשתמש דווקא בשם כזה, ולכן (לו הנושא היה מעניין אותי) אני ממשיך להשתמש בשם הקודם. זו מלה בשפה, והיא שייכת לדוברי השפה, ולא לבעלי הקבוצה. עוזי ו. 06:11, 23 מאי 2005 (UTC)

רות הישר. .--Hmbr 10:29, 23 מאי 2005 (UTC)

שם הערך - התנגדות[עריכת קוד מקור]

חייב להתנגד נמרצות לחלק שרשום לגבי מכבי תחת הכותרת התנגדות לקבוצה יש בחלק זה הרבה האשמות שהנם הוצאת לשון הרע נגד יושב ראש הקבוצה הרבה פרשנויות סובייקטיביות של פרשן אוהד הפועל ממורמר אשר זורע ארס במסווה תמים. לדעתי יש צורך לבטל את חלק זה או לפחות לשנותו - ישנה התנגדות ממכבי מעצם זה שהיא הקבוצה החזקה ביותר והדומיננטית ביותר בענף ומכיוון שבמשך מעל ל30 שנה היא הפסידה את האליפות פעם אחת בלבד. היא עשתה זאת בזכות ועקב היותה קבוצה שמנוהלת הרבה יותר טוב מהאחרות ובעקבות זאת גם אהודה הרבה יותר ועשירה יותר.עד כמה שאני יודע אין חוק נגד זה והתיאור הכי טוב לזה הוא שאיפה למצויינות. מה שאין לקבוצות אחרות בענף וכל הרמיזות לגבי שחיתויות שלא הוכחו הם בגדר קישקוש.

הפסקה "הקבוצה של המדינה?"[עריכת קוד מקור]

שלום, לאחר שסקרתי את הערך המרתק של מכבי, גיליתי כי הוכנסו בו שינויים מגמתיים, תחת הכותרת "הקבוצה של המדינה" אשר מטרתם הכפשת מועדון הכדורסל. אינני חושב שראוי לאנציקלופדיה להיכנס לויכוחי אוהדים רדודים אלה, ועל הערך להישמר בשלמותו, כערך אינפורמטיבי בלבד. מוטי

אני מסכים איתך צהוב עולה 13:03, 28 מרץ 2006 (UTC)

הסיבות לכך שהפסקה מגמתית ולא נכונה:

  • להפועל ירושלים ולמכבי תל אביב יש את אותו מספר זרים בליגת העל, ולכן זו צביעות להגיד שמכבי תל אביב היא קבוצה של זרים.
  • לפי סקר שראיתי בפתיחת העונה או בסוף העונה שעברה, מעל 70% מכלל תושבי ישראל אוהדים את מכבי ת"א בכדורסל (גם אם רובם בחיים לא באו למשחק ורק אוהדי טלוויזיה של היורוליג). גם מה-30% הנוספים, בטח רבים תומכים במכבי ת"א באירופה. הוכחה לכך היא רייטינג השיא שמקבלים משחקים של מכבי, וההתנגדות למכבי שבאה רק מקרב חלק מאוהדי הפועל ת"א והפועל י-ם, שהם לא אחוז רב כל כך מכלל האוכלוסייה.
  • הטענות שמועלות לפיהן המהלכים להגבלת מכבי כושלים לא נכונות. ראו חוק בריסקר לדוגמה. תקרת שכר - כאילו להפועל ירושלים חסר כסף. גם הרמיזה ששמעון מזרחי מתוקף תפקידו כמ"מ יו"ר איגוד הכדורסל בולם את המהלכים הוא מעין לשון הרע. צהוב עולה 13:58, 28 אפריל 2006 (IDT)

יפה. אתם מוזמנים לערוך את הפיסקה, אך לא למחוק אותה. יש טענות כנגד הקבוצה, ויש להם מקום פה- אתם חושבים שהם מוטות- תשנו. תפסיקו להיעלב מכל ביקורת. --Hmbr 14:40, 28 אפריל 2006 (IDT)

  • לא נראה לי שאותם אלה המוסיפים קטעים הפוגעים באמינותו של הערך ובשלמותו, היו עושים את אותו הדבר לקבוצות אותן הם אוהדים. אין מקום לדעות ולפוליטיקות קטנות בערך אנציקלופדי. מוטי.

מוטי, בכל ערך יש מקום לויכוח בין המצדדים והמתנגדים . גם אצל אישים או גופים שנמתחה עליהם ביקורת היא מצויינת בערך, ואין בכך כדי לפגום "באמינות הערך". מדובר כאן על טענות שקיימות, גם אם אתה אינך מסכים לכך. ושים לב לפיסקה הדשנה על תומכי ומתנגדי מכבי בערך בויקיפדיה האנגלית. אני מקווה שזו פעם אחרונה שאצטרך לשחזר את מחיקותיך. אם לדעתך יש צורך בשינוי אתה מוזמן לעשות זו- אך לא בדרך זו. --Hmbr 14:45, 2 מאי 2006 (IDT)

חסוך את "אני מקווה שזו פעם אחרונה שאצטרך לשחזר את מחיקותיך". במלחמת עריכה אתה לא יכול להגיד שאתה הצודק והוא הטועה. צהוב עולה 14:47, 2 מאי 2006 (IDT)

במקרה של מחיקה של פיסקה שלמה- בפעם השנייה ולאחר דיון, זאת לא מלחמת עריכה , זאת השחתה. --Hmbr 15:21, 2 מאי 2006 (IDT)

אפשר גם להגיד באותה מידה שהחזרת הפסקה, לאחר שמוטי פתח דיון במרץ, היא השחתה. צהוב עולה 18:22, 2 מאי 2006 (IDT)
טוב, בוא נפסיק עם ויכוחי הסרק האלה, ונסגור שלא עושים שינויים חד צדדיים מעכשיו והלאה. --Hmbr 12:45, 3 מאי 2006 (IDT)

שאלה בקשר לדרק שארפ וג'יימי ארנולד[עריכת קוד מקור]

שלום רב! מצאתי טעות בערך מכבי תל אביב ותיקנתי ואז מחקו לי אותו, והטעות היא: דרק שארפ שאני מכיר ואתו היטב במראהו וג'יימי ארנולד רשום בסגל השחקנים עם דגל ישראל? לא יכול להיות ששחקן תימני/אתיופי/אמריקאי (לפי השם נראה לי שהם אמריקאים) ינשאו דגל ישראל בסגל שלהם? יש לשנות זאת לדעתי...

היש ממש בכך שיש דגל ארה"ב? אם כן הטעות כולה שלי

לטעמי, שאלה זו איננה במקומה, אלא אם כן הדובר הינו מנהל במשרד הפנים, ובאפשרותו לשנות את אזרחותו של השחקן. כבר מזמן הוחלט שלא לערב בערך זה שיקולים גזעניים כאלה ואחרים, ולמען הידיעה, ישנו הבדל בולט בין הגדרת אדם כיהודי, דתי או חילוני, לבין הגדרתו כישראלי. כך, שעל פי החוק אדם (שחקן או כל אדם אחר) הנמצא בישראל מספר שנים, נשוי לישראלית ותורם למדינה - ראוי בהחלט לקבל את תעודת הזהות הישראלית, כנהוג במדינות רבות.

כמו כן, כאן המקום לשאול האם מציג השאלה מודע לכך שדרק שארפ מתגורר בישראל מעל לעשר שנים, היה נשוי לישראלית (+2) ושירת בצהל? לדעתי אין מקום להערות גזעניות כדוגמת דברי השואל באתר זה. ND.

אכן כן, הדובר מודע לכך שדריק שארפ מתגורר מעל עשר שנים בישראל והיה נשוי לישראלית (כדי לקבל אזרחות, לאחר חצי שנה הכה אותה, והתגרש ממנה (ושמעון מזרחי השתיק את הסיפור במיידי), וכן, מותר גם לשלול אזרחות במדינה הזאת)אך, הדובר גם מודע לכך שקני וויליאמס שיחק בארץ זו 9-10 שנים, והיה נשוי לישראלית, ולא, לא עשו לו אזרחות, אני גם מודע לכך שלקורי קאר, שמתחנן לאזרחות ומשחק כאן המון לא נתנו אזרחות (כי הוא לא מכביסט)וכמובן שהוא יכול לשפר את הליגה בהרבה! הדובר גם כן מודע לכך שנתנו לארנולד, שארפ, "ציון" תומאס (רק בגלל השם הדומה), דיוויד בלות'נטאל (ואני מאמין שלעוד כמה...) אזרחות, ומדהים שהמחנה המשותף הוא... הם משחקים במכבי!

בלי להתייחס יותר מדי לטענות (המגוחכות) שאתה מעלה, דייוויד בלו (בלות'נטל) הוא יהודי ואזרח מכוח חוק השבות. מקווה שזה מספיק טוב בשבילך.

תשובה פשוטה לשואל - אדם עם צבע עור ששונה מלבן יכול להיות אזרח ישראלי. להבהרות נוספות פנה למשרד הפנים. Omertavo - שיחה 23:12, 1 במאי 2022 (IDT)תגובה

הוספת פסקת משנה בערך[עריכת קוד מקור]

הוספתי את הפסקה 'שחקני עבר שיצאו ל-NBA', כיוון שחיפשתי חומר על הנושא, ולאחר שלא מצאתי אותו בויקי - החלטתי שאעזור לאחרים שיחפשו על כך חומר בעתיד.

כמו כן, הסרתי את הקישור לאתר המכבים.קום, כיוון שהאתר איננו פעיל עוד. ND.

עדכון רשימת השחקנים[עריכת קוד מקור]

עדכנתי את רשימת שחקני הקבוצה לעונה הנוכחית, לאחר החתמתו של הזר האמריקאי החדש.
כמו כן, השארתי לבינתיים את מספרו בסימן שאלה, כיוון שעוד לא הוחלט בודאות האם הוא ילבש את גופיה מס' 8.
לדעתי יש חשיבות לתוספת זו, על אף שמספר השחקן (כמו גם זה של ליאור אליהו) עוד לא ידוע, על מנת לאפשר למי שמעוניין לקבל מידע עדכני בתקופה זו על הקבוצה למצוא אותו בערך זה. ND.

נפתלי, תודה על העדכון. אתה מוזמן לעדכן גם בלי להסביר מפורטות בדף השיחה את שינוייך, אלא בחצי שורה בתקציר העריכה (תיבת "תקציר" שמעל "שמור דף"). צהוב עולה 15:02, 23 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה
tsarich letaken legabei gmar 77: uma shlema kimat tzofa bamishak. nachon yoter lichtov: kimat uma shlema tzofa bamishak 89.101.194.34 15:47, 21 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה

וויל ביינום (שחקן חדש)[עריכת קוד מקור]

לינק ל"צהבת" עם פרטים ראשונים

דף השחקן ב - NBA

גובה 1.83, נולד ב-4/1/83 שיקאגו, ארה"ב.

שיחק במכללת ג'ורג'יה טק ומחנה הקיץ של בוסטון סלטיקס.

לא נבחר בדראפט ה-NBA ושיחק ביינום ברואנוקה מליגת ה-NBDL. בעונת 2005/6 שיחק בגולדן סטייט.


כמובן לא לפרסם עדיין, ברגע שיהיה אישור אפשר יהיה לפרסם.

אבי קדמי 17:47, 4 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

עמרי כספי נמחק[עריכת קוד מקור]

ישחק בעונה הבאה בגליל, הושאל לשנה אחת.

מחקתי אותו.

הוא גם עדיין היה לינק אדום, מי שרוצה יכול לכתוב עליו, כרגע אין משהו מיוחד לכתוב.

אבי קדמי 16:17, 6 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

עונה אחר עונה[עריכת קוד מקור]

הוספתי סעיף חדש,

בעונות הבאות יהיו גם הערות לגבי השתתפות שחקנים בנבחרות אירופה וטורנירים שבהן מכבי השתתפה.

עד - 15/9/06 הסעיף יהיה גמור.

--אבי קדמי 02:28, 9 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

מספרי חולצה חדשים[עריכת קוד מקור]

[1]

לינק למספרים החדשים, בסוף הכתבה.

--אבי קדמי 14:16, 12 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

פרוייקט הממוצעים[עריכת קוד מקור]

אני לוקח על עצמי את פרוייקט הממוצעים.

לכל שחקן (אני גם אדאג למלא בקרוב את הלינקים הריקים), יהיה את הממוצעים של שנה שעברה ביורוליג ובליגה (מי ששיחק בשנה שעברה במכבי)

מי שלא שיחק במכבי אבל שיחק באירופה, יהיה ממוצע של היורוליג + שם הקבוצה בה שיחק + ממוצעים מהליגה אם אמצא.

מי שלא שיחק באירופה שנה שעברה ארשום את הממוצעים שהיו לו איפה ששיחק עד כמה שאמצא.

לגבי 2006/7 - אני אעדכן כל שחקן בסוף חודש את הממוצעים ביורוליג ובליגה ובסוגריים יהיה רשום לאיזה חודש זה מעודכן)

דוגמא יש כבר אצל שארפ.

הממוצעים כוללים: כמה משחקים, כמה דקות למשחק, כמה נקודות, כמה ריבאונדים וכמה אסיסטים.

--אבי קדמי 00:09, 21 בספטמבר 2006 (IDT)תגובה

שינתי קצת בצבעים של הקופסת קבוצה[עריכת קוד מקור]

תסתכלו בערך של הפועל ירושלים תראו איך כבר מההתחלה הם עשו צבעים יפים לBOX של הקבוצה אני ראיתי את זה ועיתי גם ככה למכבי שיהיה מתאים, (כאילו הצבעים, צהוב, כחול).

רק שתדעו שיש כאן הערה שרק חלק קטנטן מאוד לא אוהד מכבי באירופה אז תדעו שעכשיו כבר 2 ילדים בכיתה שלי לא אוהדים אותם כי הם מרגיישים שהם לא מייצגים אותם (ובצדק) לפי דעתי השנה מכבי הרבה פחות ומייצגת את ישראל והרבה יותר רוצים שהיא תפסיד אז ההערה, נכון להיום, לא נכונה!
זוהי תבנית של קבוצת כדורגל, אפשר ליצור תבנית יותר איכותית של קבוצת כדורסל. ובלי קשר נראה לי ראוי שתיהיה פחות או יותר אחידות בכל הליגה. אדם אדום 00:09, 10 בנובמבר 2006 (IST)תגובה

החוק הרוסי[עריכת קוד מקור]

הורדתי את החלק על החוק הרוסי. הניסוח של "גם חוק זה נועד להקשות על מכבי" הוא מאוד בעייתי ולא נכון. החוק לא נועד כדי להקשות על מכבי,וישנה רמיזה לכך שתמיד מנסים לחוקק חוקים כנגד מכבי,דבר שהוא לא נכון.

למה להסיר כשאפשר לשכתב? אמנם הניסוח הקודם אכן לא היה משהו, החוק בהחלט היה בעל משמעות ברכש השחקנים וברוטציה של מכבי העונה. אם העונה אני רואה מדי פעם משחקים בהם למשך מספר דקות אין זרים בכלל (וזה עוד ביורוליג), ללא ספק יש משמעות עמוקה עבור מכבי. החזרתי את הפיסקה תוך כדי שינוי ניסוח. זהר דרוקמן - אהמ 19:31, 23 בפברואר 2007 (IST)תגובה

תאריך המשחק ב-1977[עריכת קוד מקור]

מי יזכה? נעה 01:29, 27 בספטמבר 2007 (IST)תגובה

נראה לי שמצאתי פתרון: המשחק נגד צסק"א אכן נערך ב-17 בפברואר, אך המשחק בו זכתה מכבי ת"א בגביע אירופה היה מול מובילג'ירג'י וארזה והוא התקיים ב-7 באפריל. נכון? נעה 12:26, 27 בספטמבר 2007 (IST)תגובה

המשחק נערך ב-7 לאפריל מכיוון שהגמר נערך בסביבות אפריל-מאי בדרך כלל.צחי - שיחה 16:44, 25 באפריל 2008 (IDT)תגובה

נס ז'אלגיריס[עריכת קוד מקור]

אין הנושא ראוי לערך בויקיפדיה? כתבתי פה כי זה הנושא הכי קשור בויקי.. אם אפשרי - אמרו לי ואפתח

כן, תפתח בבקשה זה יהיה מאוד נחמד

גביע בין יבשתי[עריכת קוד מקור]

למה הוא מופיע תחת הכותרת תארים אירופים ? Ron she2560 - שיחה 17:06, 28 ביוני 2009 (IDT)תגובה

"שחקנים שיצאו מהקבוצה ל NBA" --- בעייתי ושגוי לחלוטין. שחקנים כגון טום צ'יימברס, דיוויד בנואה ועוד *היו* בליגה הטובה בעולם (וכן, ללא עוררין היא כזו, למי שהיה לו ספק... וזהו ביטוי מקובל ושגור!) עוד לפני שהגיעו למכבי. נא לתקן!

אותו ויכוח נושן[עריכת קוד מקור]

אני רואה שבעבר התנהלו דיונים עיקשים בנושא הצמדת שם הספונסר ("עלית" דאז) לשמו של המועדון, וקשה לומר שלתומכים באזכור המסחרי היו טיעונים ענייניים. לכן, מפתיע לראות שחברת "אלקטרה", הספונסר הראשי של המועדון, מוזכרת בערך (ואף בפסקת הפתיחה). אני מוצא פה טעם לפגם ועורך אותו.

אבקש להדגיש כי לא מדובר בשמה של החברה, שלפחות לי הידוע לי הוא "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב (1995)", אלא בשם מסחרי לכל דבר. כשם שויקיפדיה אינה מעודדת תכנים פרסומיים חיצוניים, אין סיבה שתאפשר פרסומות סמויות טקסט, כבמקרה זה.

במידה וטענה זו אינה מקובלת עליכם, אבקש כי תתייחסו למיקום המרכזי שניתן לאזכור בערך.

(אין לי מושג איך חותמים פה בשמי, אז נשתמש בכינוי גילעד).

למה[עריכת קוד מקור]

חואן נבארו בסגל של מכבי? לא שמעתי על חתימתו וגם בערך שלו עצמו לא כתוב על כך דבר Mulbeni - שיחה 14:27, 6 במרץ 2010 (IST)תגובה

רשימת המאמנים[עריכת קוד מקור]

נאלצתי למחוק את רשימת המאמנים בערך משום שויקיפדיה איננה מדור סטטיסטיקה. לפרטים: ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה איתמר צור - שיחה 23:01, 1 באפריל 2010 (IDT)תגובה

אוהדים וקישורים[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם, לאחרונה ערכתי את נושא ארגוני האוהדים, הוספתי תוכן רלוונטי, קיצרתי פיסקאות וכדומה, כנ"ל לגביי הקישורים שהוספתי אתרים רלוונטים למכבי. למה החזירו את הגירסא הישנה לפני השינויים הללו ובכלל שחסמו את האפשרות לערוך?

האולם הקודם[עריכת קוד מקור]

רשום "בשנת 1964 עברה מכבי לשחק במגרש יד אליהו, שהפך מאוחר יותר, לאולמה ולסמלה הבלתי מעורער.", כשחסר הפרט הבסיסי מאיפה היא עברה.

סודר. Mod - שיחה 18:39, 2 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

לגבי שחקנים בולטים בעבר.[עריכת קוד מקור]

פופה שחקן בולט? אולי עם מדברים על צילום קבוצתי על החוף הוא באמת יבלוט, אבל מה הקשר למציאות הספורטיבית? דבר שני, אם מכניסים את ויקטור אלכסנדר וטום צ'יימברס שעשו רק עונה אחת בקבוצה, בטח שצריך להכניס את רנדי וייט. לדעתי לא צריך להכניס שחקנים ששיחקו עונה אחת בלבד, אלא אם כן מדובר במקרה מיוחד. חוץ מזה איפה דרק שארפ??

כתשובה לשאלה האחרונה - על ספסל המחליפים (לצערי, כי הוא שחקן ענק). קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:29, 26 בנובמבר 2010 (IST)תגובה

ומה מוטי דניאל היה?וגור שלף?ועוד הרבה שחקנים ברשימה המוזרה הזאת שאין שום בה שום קריטריונים הגיוניים וברורים.

"מזרחי החל במסע רכש של שחקנים זרים שיצרו פער גובר והולך"[עריכת קוד מקור]

משפט לא מדויק ולא נכון היסטורית. Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 19:01, 10 באפריל 2011 (IDT)תגובה

מסכים. הפער היה קיים לפני שמזרחי הגיע למכבי (11 אליפויות ו-8 גביעים ב-16 עונות), ומרגע הצטרפותו למועדון במשך מספר עונות חל איסור על שיתוף שחקנים זרים בליגה הישראלית - כך ש"מסע רכש של שחקנים זרים" לא היווה את הגורם לפער, שהתחיל עוד קודם לכן. Mod - שיחה 22:55, 10 באפריל 2011 (IDT)תגובה
גם זה לא ממש מדויק. למען ההגינות יש לציין שבשנות ה-60, השנים שלפני כניסתו של מזרחי, האליפויות התחלקו בין מכבי והפועל תל אביב, כאשר בשנה שלפני כניסתו של מזרחי הפועל הייתה יותר טובה ואפילו זכתה בדאבל. כך שבהחלט אפשר לומר שהפער התחיל להווצר עם כניסתו של מזרחי, אבל הוא לא נוצר עקב "מסעות רכש של שחקנים זרים". למעשה עד שנות ה-80 שחקנים זרים לא שיחקו בליגה, ומתאזרחים היו גם בקבוצות צמרת אחרות. Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 00:03, 12 באפריל 2011 (IDT)תגובה
11 אליפויות ו-8 גביעים ב-16 עונות זה פער דיי גדול, שאומנם גדל לאחר הגעתו של מזרחי, אבל המשפט המדובר נותן הרגשה שהפער נוצר ("יצרו פער") אך ורק לאחר שהגיע, ובגלל קניית זרים (וכמו ששנינו ציינו לא היה בהתחלה זרים בכלל). אני מאמין שאם עד מחר (3 ימים אחרי שהעלת את זה) אף אחד לא יתנגד לזה, יהיה אפשר להסיר את המשפט או לשנות אותו. Mod - שיחה 02:09, 12 באפריל 2011 (IDT)תגובה
הכל תלוי כמה אחורה מסתכלים. בשנות ה-50 היה למכבי פער, אולם הוא נסגר לחלוטין בשנות ה-60 (חמש אליפויות לכל קבוצה) ולמעשה הפועל עברה את מכבי לפני שמזרחי נכנס. הפער כמו שאנחנו מכירים אותו היום אכן נוצר אך ורק אחרי שמזרחי הגיע. Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 02:13, 12 באפריל 2011 (IDT)תגובה

שיניתי את המשפט. Tdunskyדברו אליהמשחק הכי cool בעולם - עכשיו בערך מומלץ! 12:51, 9 ביוני 2011 (IDT)תגובה

נראה לי לא חיכית מספיק זמן :) נראה הרבה יותר טוב עכשיו. Mod - שיחה 15:24, 9 ביוני 2011 (IDT)תגובה

החוק הרוסי בחוץ לא?[עריכת קוד מקור]

וגם להוסיף את הרכש החדש.

תאריך לידה של שחקני מכבי תל אביב[עריכת קוד מקור]

תאריך לידתם של שחקני מכבי תל אביב גיא פניני 4.9.1983 גרדן פרמאר 30.11.1986 סופוקליס שחורציאניטיס 22.6.1985 גון שאייר 24.8.87 תאודורוס פאפאלוקאס 8.5.1977 ליאור אליהו 9.9.1985 שון גיימס 10.9.1983 טל בורשטיין 19.2.1980 דווין סמית 12.4.1983 דייויד בלו 18.7.1980 ריצארד הנדריקס 15.11.1986 יוגב אוחיון 24.4.1987 מילן מצבאן 16.11.1989 79.182.22.230 21:58, 5 באוקטובר 2011 (IST)תגובה

משוב מ-3 בפברואר 2012[עריכת קוד מקור]

יש גם שחקן חדש בשם רון כהן 84.228.89.42 21:27, 3 בפברואר 2012 (IST)תגובה

משוב מ-20 במרץ 2012[עריכת קוד מקור]

מענין מאוד 85.250.98.179 19:52, 20 במרץ 2012 (IST)תגובה

תוספות[עריכת קוד מקור]

כדי לאזן ולהיות מדוייקים לגבי הביקורות על שליטתה של מכבי בליגה, ערכתי קצת את החלק הרלוונטי + הוספתי קישורים לביסוס הטענות. Rattner - שיחה 13:42, 14 במאי 2013 (IDT)תגובה

מכבי ב-nba.[עריכת קוד מקור]

לקראת עונת 2013/2014 מייסדי משחק הכדורסל לקונסולות nba 2k 14 החליטו לשלב קבוצות יורוליג למשחק ובין הקבוצות נמצאת מכבי תל אביב. 85.65.87.199 11:22, 3 ביולי 2013 (IDT)תגובה

מכבי ת"א היו חולמים להיות ב-NBA. בנוגע למשחק, אני לא חושב שיש סיבה להוסיף פרט מידע זה בערך על מכבי ת"א. -יונה בנדלאק - שיחה 15:04, 3 ביולי 2013 (IDT)תגובה

משוב מ-20 באפריל 2014[עריכת קוד מקור]

אתר מדהים , נותן השראה לכל העוסקים בספורט . 2.230.125.134 10:25, 20 באפריל 2014 (IDT)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

תציינו שטייריס ריס MVP דווח על ידי: 109.65.105.31 05:44, 22 במאי 2014 (IDT)תגובה

זה כתוב בערך טייריס רייס. אין צורך לכתוב את זה בערך על הקבוצה. גיא - פתרון למחיקה 08:46, 22 במאי 2014 (IDT)תגובה


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

כתוב שלהיכל נוקיה קוראים היכל יד אליהו

מקור: דווח על ידי: אורי בן עמי 77.125.133.76 10:00, 31 במאי 2014 (IDT)תגובה

שיניתי מופע אחד של שם שגוי. תודה. גיא - פתרון למחיקה 08:45, 3 ביוני 2014 (IDT)תגובה


ביטול השינויים שביצעתי בערך ב-26.7.2014, לגבי חגיגות הניצחון לאחר משחק חצי הגמר וכן הזכייה בגביע אירופה בכדורסל 1977[עריכת קוד מקור]

עקב שיחה שלי עם אבא בנוגע לחגיגות הניצחון שהתרחשו במסגרת הזכייה הראשונה של מכבי תל אביב בכדורסל, בגביע אירופה בכדורסל 1977, הבנתי ממנו שהחגיגות עצמן (בהשוואה לצפייה במשחקי חצי הגמר והגמר בטלוויזיה) התרחשו רק בתל אביב ולא בכל הארץ, וכן הן התרחשו בכיכר מלכי ישראל (היום כיכר רבין), ולא ברחובות הארץ (אמצעי התקשורת נוטים להגזים בכתיבה בעת סיקור חגיגות ציבוריות, וכך גם הערך).

עקב כך, שיניתי ב-26.7.2014 את הקטעים הקשורים לחגיגות הניצחון בערך לגרסה הזו.

משתמש כלשהו (שלא נראה לי כשייך לצוות ויקיפדיה), ביטל לי את העריכות שביצעתי בערך, מתוך טענה ש"דרוש מקור" (כן. דרוש מקור להוכחה גם שחגיגות הניצחון התרחשו בכל רחבי הארץ, ולא רק בתל אביב, ושאנשים יצאו לרחובות כדי לחגוג את הזכייה, ולא רק בכיכר מלכי ישראל כמו בזכיות מאוחרות (אבא שלי אף טען שהחגיגות לא היו שונות באופיין מהחגיגות של הזכיות המאוחרות יותר של הקבוצה באליפות אירופה, בין השאר מבחינת מספר החוגגים ומיקום התקיימותן).

יש לציין שאבא שלי חי בתקופה זו, כך שהוא חווה את מה קרה בארץ ביום זכייתה של הקבוצה בגביע אירופה בכדורסל. אין שום סיבה שאפילו שינויים קטנים בערכים שאינם משמעותיים, ידרשו קישור חיצוני לצורך מקור. גם מקור בעל פה ממישהו אחר, אמור להספיק.

על כן הנני מחזיר את השינויים שביצעתי בערך לפני שהמשתמש הזה (ששוב, אינני יודע אם הוא שייך לצוות האתר) ביטל לי אותם. זור987 - שיחה 13:40, 5 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה

אביך אינו מקור שניתן להסתמך עליו מבחינה אנציקלופדית, וממילא הוא טועה. הטענה שבמקומות אחרים לא חגגו את הזכייה ההיסטורית בגביע אירופה פשוט לא עומדת במבחן המציאות. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 13:50, 5 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה
ברוקולי צודק--גיא22 - שיחה 23:17, 5 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

יש למכבי תל אביב 7 אליפויות אירופה

מקור:בדקתי באתר דווח על ידי: 95.86.69.174 15:14, 9 בפברואר 2015 (IST)תגובה

1977, 1981, 2001, 2004, 2005, 2014. באיזה עוד שנה הם זכו? יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 15:46, 9 בפברואר 2015 (IST)תגובה


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

פספסתם בכל שהשמטתם ופספסתם בגדול: ראשית, הזכרתם את בורנשטיין ושארפ ואחרים אך שכחתם הנפלד שהיה בורג מרכזי הרבה יותר בשנות הזהב. כן הזכרתם את סילבר ומרסר אך איך השמטתם את ג'ים בוטרייט?! ראוי שתתקמו ויפה שעה קודם כי זה צורם לעין... דווח על ידי: 93.172.54.237 01:56, 17 במאי 2015 (IDT)תגובה



סגל השחקנים[עריכת קוד מקור]

מדוע סגל השחקנים אינו מסודר כמו אצל קבוצות כדורסל אחרות?

אנונימי מדי - שיחה 15:32, 11 באפריל 2016 (IDT)תגובה

כנראה מישהו שכח לסגור את התבנית. עכשיו זה טוב? ביקורת - שיחה 15:54, 11 באפריל 2016 (IDT)תגובה

מכבי תל אביב וישראל[עריכת קוד מקור]

מכבי תל אביב מצליחה באירופה ומייצגת מדינה שלמה אחריה במילאנו הם באו עם דגל ישראל ענק ושרו ״הבה נגילה״ והתקווה כל משחק הם משתמשים בדגלי ישראל בשירים עם המונחים ישראל ומגן דוד כך זה גם בכדורגל לפי דעתי צריך להתייחס לזה זה מנהג של אוהדי מכבי MTA100 - שיחה 12:39, 18 בנובמבר 2016 (IST)תגובה

הצעות לשחקנים בולטים נוספים[עריכת קוד מקור]

דיון תומאס, קומג'יס, מרכוס פייזר, פרקינס, קרלוס ארויו, צ'סטר סימונס, מרכוס בראון, ונדל אלכסיס, ראדוביץ', צ'אק אידסון. מציע להוסיף את כל אלה (אולי חוץ מקומג'יס) תחת שחקנים בולטים בעבר, בהתחשב בזה שחלק מהשחקנים שכבר רשומים שם לא השפיעו יותר מאלה. 79.180.93.213 22:29, 24 בנובמבר 2016 (IST)תגובה

הפוך, גוטה, הפוך - אם יש ברשימה אנשים שלא ממספיק בולטים יש להסיר אותם ולא להוסיף עוד שחקם בינוניים לרשימה המיותרת. Eladti - שיחה 22:33, 24 בנובמבר 2016 (IST)*-*-+תגובה

הרעיון הוא תיעוד ההיסטוריה, כל אלה הם בלתי נפרדים מהישגים חשובים של הקבוצה. לא צריך להכניס רק כוכבים או כאלה שלקחו אליפויות במו ידיהם. מוסיף לרשימה את וויל ביינום, נואל פיליקס, סימאס יסאיטיס, ד'אור פישר, אלן אנדרסון, ג'רמי פרגו, פאפאלוקאס, ריקי היקמן, יואב ספר, נוריס קולמן, טום צ'יימברס

את תיעוד ההיסטוריה עושים לאורך כל הערך. ברשימה צריכים להופיע הדובדן של הקצפת של השחקנים ולא כל אחד שיה שותף להישג אחד או שניים לאורך השנים (ובמכבי היו המון הישגים מרשימים). לא רואה איך אף אחד ברשימה עונה להגדרה. Eladti - שיחה 20:52, 4 ביוני 2017 (IDT)תגובה
כבודו של כל שחקן במקומו מונח, אך אם נתחיל לציין כל שחקן שהיה נחשב טוב בתקופתו, הרשימה לא תסתיים.. לכן על הרשימה לציין אך ורק את הטובים ביותר - או את אלה המוכרים ביותר ואלא שהביאו אליפויות וכו'. קרוקס שיחה 20:56, 4 ביוני 2017 (IDT)תגובה

הסנטר ג'וני אובריאנט[עריכת קוד מקור]

ישנם עוד החתמות להשנה שלא מופיעות בסגל השחקנים: http://www.maccabi.co.il/player.asp?PlayerID=949&cYear=2019

דיווח שאורכב ב-25 בדצמבר 2018[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: טופל

תחת היסטוריה יש דיווח על הפיצול לשתי קבוצות. בפועל הפיצול לא קרה. אפשר להזכיר מניעים אפשריים לפרסום הרצון לפצל מבלי לפצל באמת

עדכנתי את הערך, תודה לך! Amiroשיחה 09:43, 24 בדצמבר 2018 (IST)תגובה

עדכון בעלי תפקידים[עריכת קוד מקור]

יש לערוך את תיבת בעלי התפקידים והפירוט בעמוד. אשמח לקבל הרשאת עריכה Dsha10 - שיחה 17:04, 9 ביולי 2019 (IDT)תגובה

מספר המושבים 2019/2020[עריכת קוד מקור]

מספר המקומות שכתוב הינו 11,060 ללא מקור, נדרש מקור למספר המקומות בהיכל מנורה מבטחים בזמן משחק של מכבי תל אביב, מספר המושבים הינו 10,383 אך לא בהכרח זה הוא מספר המקומות שיש במשחק של מכבי תל אביב. אני בעד שיהיה רשום מספר המושבים (לא אלה שמוסיפים או זמניים אלא המושבים הקבועים בהיכל שתפוסים עם 2 ברגים - מה שרשום באתר היכלי הספורט) משתמש:מחסל האגדותשיחה 09:36, 19 באוקטובר 2019 (IST)תגובה

עדכנתי את מספר המקומות עפ"י אתר היורוליג של המשחק של מכבי תל אביב שבו היה סולד אאוט כרטיסים. משתמש:מחסל האגדותשיחה 19:46, 21 באוקטובר 2019 (IST)תגובה

הערך נעול ולא מעודכן!!![עריכת קוד מקור]

נעלתם את הערך, הכל טוב ויפה, אבל שכחתם ממנו והוא לא מעודכן. ברשימת השחקנים מופיעים שמות של כדורסלנים שמזמן כבר עזבו את את המועדון, דוגמת ארון ג'קסון. שימו לב! --87.70.115.35 21:46, 28 ביולי 2020 (IDT)תגובה

דוגמא נוספת, השחקן סנדי כהן כבר קיבל אזרחות ישראלית. נא לעדכן רבותיי. --87.70.115.35 22:01, 28 ביולי 2020 (IDT)תגובה

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

ציינתם בכותרת את כל הזכיות של הקבוצה; 55 פעמים באליפות ליגת העל הישראלית, 45 פעמים בגביע המדינה, 8 פעמים בגביע הליגה, 6 פעמים ביורוליג וכן פעם אחת בגביע הבין-יבשתי. מן הראוי שתציינו בכותרת גם את אליפות הליגה האדריאטית. דווח על ידי: 2001:4DF4:218:3600:383E:C6A5:EE16:D2B9 17:51, 21 ביוני 2021 (IDT)תגובה

הוסף לפתיח, תודה. Mod - שיחה 10:00, 22 ביוני 2021 (IDT)תגובה


מוני פנאן[עריכת קוד מקור]

עם כל אי הנעימות, לא ייתכן שמוני פנאן לא יוזכר בערך על מכבי תל אביב בכדורסל.

הפעילות שלו במועדון צריכה להיות בערך, אך הפעילות האישית שלו שלא קשורה למועדון צריכה להיות בערך עליו. אין קשר לאי נעימות. Mod - שיחה 10:16, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה
אבל הפעילות הזו קשורה למועדון.
זה לא ערך מידע באתר המועדון, זה ערך שעוסק במועדון.
והבנק של מוני הוא חלק מההיסטוריה של מכבי. יותםכהן - שיחה 11:04, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה
אם אתה מתנגד להוספה, אפשר גם לפתוח על זה דיון. לא חושב שאפשר לחלוק שתת הערך היה כתוב באופן ניטרלי, שגם מתייחס באופן חיובי לפועלו של פנאן לפני הפרשה. אם אתה מתנגד להוספה בערך הזה, נמק כאן בדף השיחה, משום שנראה שהדבר רלוונטי מאד. בתור אוהד מכבי, הפרשה הזאת אכן היתה מטלטלת ונגעה למועדון באופן מובהק. השימוש בפרשה לאחר מכן בצורה מעוררת קבס לא קשור לרלוונטיות שלה. Nermer - שיחה 11:31, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה
אבל יתכן שהייתי מוסיף גם את השימוש המגונה בפרשה בשירי אוהדים, ואת האיסור מצד מנהלת הליגה לשיר את השירים העוסקים בפרשה, כגון "מזרחי תתאבד", ואת המרכזיות של המאבק בשירים הללו במאבק ב[[אלימות בספורט]]. Nermer - שיחה 11:38, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה
כל מה שכתבת נכון - למעט העובדה שהוא לא מתאים לערך על המועדון. על עסקי סוכנות השחקנים של אבי נימני לא צריך לכתוב בערך על מכבי תל אביב בכדורגל, ועל היות יניב קטן שדרן ברדיו חיפה לא צריך להיות כתוב בערך על מכבי חיפה בכדורגל. בשביל זה יש להם, ולפנאן, ערך משלהם. גם השירים ואיסור הליגה לא מתאים לערך על המועדון, אלא לערך על מזרחי וכמו שציינת הערך באלימות בספורט. Mod - שיחה 12:09, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה
מקבל את העריכה של שנילי. אזכור של המקרה, הסבר של ההקשר לערך ובלי כניסה לעניינים אישיים שלא קשורים לערך. תודה. Mod - שיחה 12:56, 15 בפברואר 2022 (IST)תגובה

באיצטדיון יד אליהו מכרו כרטיסים כבר משנת 1964.[עריכת קוד מקור]

אני לא מבין איך אפשר לכתוב גם "בשנת 1964 עזבה מכבי את מגרש מכבי אשר היה ממוקם ברחוב המכבי שבמרכז העיר, ועברה לשחק במגרש יד אליהו", וגם "כרטיסים למשחקים היו קשים מאוד להשגה, כשיד אליהו הכיל אז כ-5,000 מקומות ישיבה.", וגם "בשנת 1970 הגיע שינוי מהותי בקבוצה, כאשר עורך הדין שמעון מזרחי נתמנה ליושב ראש הקבוצה. מזרחי נקט בשנותיו הראשונות בתפקיד במספר פעולות ששינו את פני הקבוצה, ובראשן תחילת מכירת כרטיסים בתשלום למשחקיה". אז אם כבר בשנת 1964 היא עברה ליד אליהו ששם מכרו כרטיסים שהיו קשים להשגה, איך יכול להיות שרק בשנת 1970 התחילו למכור כרטיסים? כיוון שאני קניתי כרטיסים למשחקים של מכבי ביד אליהו הרבה לפני 1970, אני הולך למחוק את האגדה הזאת. אהוד פרלסמן - שיחה 03:38, 20 באפריל 2022 (IDT)תגובה

עונת 2021/2022[עריכת קוד מקור]

אפשר לציין בנוסף שזאת העונה הראשונה בתולדות מכבי שהקבוצה לא העפילה לשום גמר באף לא מסגרת אחת (להוציא את גביע ווינר) 2A06:C701:4565:BB00:9543:FD2D:2A7B:D78D 17:26, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

טבלת "הישגים לפי עונה"[עריכת קוד מקור]

מצב טיפול: טופל

השורה של השנה הנוכחית צריכה להיות "2022-2023" במקום "2022-202". לא ניתן לערוך. 84.94.96.213 12:25, 19 בפברואר 2023 (IST)תגובה