שיחה:חמש מצלמות שבורות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משוב מ-15 בפברואר 2013[עריכת קוד מקור]

השאלה היא מי מימן את חמש מצלמות שבורות? 46.116.181.184 13:54, 15 בפברואר 2013 (IST)תגובה

שימוש במילים ובנוסח נטרלי[עריכת קוד מקור]

לדעתי, ישנה חשיבות גדולה בעיקר בגלל שמדובר בערך אנציקלופדי שלא אמור להביע דיעות או העדפות, וגם עקב הרגישות לכל היבט של הסכסוך הישראלי-פלסטיני במרחב הישראלי, להימנע משימוש במילים ובכתיבה אשר נוטה לצד זה או אחר. למשל, כאשר מתוארת ההתנגשות בין חיילי צה"ל לבין המפגינים הפלסטינים, שימוש במילה 'עימות' עדיפה על 'מאבק'. עימות מרמז על מחלוקת והתנגשות - אין שיפוט ערכי של אחד מהצדדים. המילה 'מאבק' מאידך גיסא, היא מילה אשר מחוברת לרוב עם מושגים כמו 'צדק', 'צדדים לוחמים' ובעיקר מחוברת ל'מאבק צודק' - מרמזת על הטייה, ועדיף שלא להשתמש בה כאשר אין מובהקות או כאשר הנושא שנוי במחלוקת. גארפילד - שיחה 08:57, 25 בפברואר 2013 (IST)תגובה

מתוך ישראל היום[עריכת קוד מקור]

לילך שובל,

כתבתנו לענייני צבא
הארגון "קונצנזוס - לוחמים למען לוחמים" פנה לאחרונה לחיילים המופיעים בסרט "חמש מצלמות שבורות" כדי שאלו יפנו אליהם, ויחד יבקשו מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה נגד יוצרי הסרט בטענה להסתה. עוד שוקלים בארגון להגיש תביעות אזרחיות בגין הוצאת דיבה נגד היוצרים.
"זהו סרט של הסתה," ציינו בארגון, "בשנים האחרונות ארגונים פרו-פלשתיניים משקיעים זמן בפרסום תמונותיהם של חיילים. זה יכול להוביל לפגיעה בנפש ולתביעות בחו"ל נגד החיילים." לפי חברי פורום "קונצנזוס," ארגונם הוא א-פוליטי, שנועד להגן על חיילי צה"ל. עד כה פנו לארגון חיילים בודדים בלבד, אך בארגון מקווים שבימים הקרובים יגברו הפניות.
רס"ן (('מיל עו"ד יעקב לאור הבהיר כי הסרט "ערוך בצורה מגמתית, יש אירועים שלמים שנמחקו ממנו, האירועים שם ערוכים במטרה להכפיש את חיילי צה"ל. הם מנסים לייצר תמונה אכזרית בצד הלוחמים ותמונה יפה בצד השני."

האם רצוי לצטט מזה בגוף הערך? --בן נחום - שיחה 14:32, 25 בפברואר 2013 (IST)תגובה

כן. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 14:38, 25 בפברואר 2013 (IST)תגובה
לצטט? ממש לא. אם יתברר שזה לא איזה ארגון קיקיוני לחלוטין, אפשר יהיה להזכיר את זה. אלב אני מציע להמתין. emanשיחה 14:54, 25 בפברואר 2013 (IST)תגובה
נגד הציטוט. כמו שציינתי בדיון למעלה. זה נושא טעון. בתור אנציקלופדיה האחריות שלנו היא שזה לא ייהפך לזירה של האשמות.
כל עוד אין תביעות של ממש - זו רק האשמה/טענה, ללא ביסוס או הוכחה. הרי כל אחד יכול לטעון שיש פניות לאנשים המאוגדים בארגון כלשהו.
בין כה וכה, גם אם יהיו תביעות (ואפילו הרשעה), לא סביר שהסרט יוגדר כ'סרט מסית' רק בגלל תביעות של אנשים. מקסימום, יוסף לו פרק של 'מחלוקת' בו תתואר המחלוקת, הסיבה, והגורמים השונים המעורבים ועיקר הטיעונים שלהם, כמו בדוגמה של הסרט ג'נין ג'נין. גארפילד - שיחה 19:55, 25 בפברואר 2013 (IST)תגובה
כן, לצטט. בראיון בתוכנית הבוקר של ערוץ 10 הודיע חייל מילואים על תביעת דיבה נגד יוצרי הסרט. בברכה, MathKnight-at-TAU - שיחה 15:25, 26 בפברואר 2013 (IST)תגובה
כשהיא תוגש, יהיה אפשר לדבר. emanשיחה 00:43, 27 בפברואר 2013 (IST)תגובה

ציטוט הפתיחה של הסרט - נחוץ או לא[עריכת קוד מקור]

"חוויות רבות עברתי בחיי. הן צורבות בראשי כמו להבה בוערת. כאב ושמחה, פחד ותקווה, כולם מתערבבים יחד. אני מאבד את עצמי. לפצעים הישנים אין זמן להחלים,ופצעים חדשים באים ומכסים אותם. אז אני מצלם כדי לשמור על זיכרונותי" הצבתי את הציטוט הזה בפתיח של תיאור העלילה. לטעמי הציטוט מבהיר את הלך הרוח של היוצר, ומכניס את הקורא שמבקש לדעת על מה הסרט מדבר, לתוך האוירה של הקריינות - שהיא תמה בולטת בסרט. אשמח לדעת מה דעת שאר הויקיפדים, כדי שההחלטה בנושא תהיה דמוקרטית ולא שרירותית. גארפילד - שיחה 20:04, 25 בפברואר 2013 (IST)תגובה

ויקיפדיה:היו נועזים בעריכת ערכים. קרני 17:40, 26 בפברואר 2013 (IST)תגובה
מיותר בתכלית. • צִבְיָהשיחה • ט"ז באדר ה'תשע"ג 21:54, 26 בפברואר 2013 (IST)תגובה
קודם כל יש פה קצת עיניין של טעם אישי. אני בעד להמעיט בציטוטים.
מעבר לכך, יש שאלה עד כמה הציטוט הזה אפקטיבי. אני בהחלט מבין מה אתה מתכוון שהציטוט מכניס את הקורא לאווירה. אני רואה את הדברים, וממש שומע את הקול בראש. השאלה אבל האם זה עובד גם על קורא שלא ראה את הסרט? צריך יהיה למצוא מישהו שקודם קרא את הציטוט, ורק אחרי זה ראה את הסרט.
וחוץ מזה יש בעיה שהציטוט הזה נותן אווירה, אבל לא כל כך תוכן. emanשיחה 00:45, 27 בפברואר 2013 (IST)תגובה


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:56, 17 ביוני 2013 (IDT)תגובה


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 09:56, 17 ביוני 2013 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחמש מצלמות שבורות שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 03:42, 7 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בחמש מצלמות שבורות שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 11:45, 14 בנובמבר 2022 (IST)תגובה