קסנדרה קלייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. ייתכן שהערך מכיל טעויות, או שהניסוח וצורת הכתיבה שלו אינם מתאימים.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
קסנדרה קלייר
Cassandra Clare
לידה 27 ביולי 1973 (בת 50)
טהראן, איראן עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה ג'ודית רומלט
מדינה ארצות הברית, איראן עריכת הנתון בוויקינתונים
שם עט Cassandra Clare עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים קולג' ברנרד עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ספרות נוער עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות בני הנפילים עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
cassandraclare.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'ודית לואיסאנגלית: Judith Lewis; נולדה ב-27 ביולי 1973) המוכרת בשם העט שלה קסנדרה קלייר (Cassandra Clare) היא סופרת פנטזיה יהודייה-אמריקאית. ידועה בעיקר בזכות סדרת ספריה "בני הנפילים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ודית רומלט נולדה בשנת 1973 בשם ג'ודית רומלט (Judith Rumelt) בטהראן שבאיראן למשפחה יהודית- אמריקאית. את רוב ילדותה העבירה במסעות בעולם עם משפחתה, כשהייתה פעוטה, במהלך אחד מטיולי המשפחה בהרי ההימלאיה, העבירה חודש שלם בתיק הגב של אביה. עד לגיל 10 הספיקה להתגורר בצרפת, אנגליה ושווייץ. לאחר שסיימה תיכון בלוס אנג'לס, חילקה את זמנה בין ניו יורק וקליפורניה, שם עבדה ככתבת לענייני בידור בהוליווד.

בעודה מתגוררת בלוס אנג'לס, היא התחילה לכתוב סיפורי פנטזיה כשהיא משתמשת בשם הבדוי קסנדרה קלייר.

את "בני הנפילים: עיר של עצמות" כתבה כשהתגוררה בניו יורק, בהשראת נופי העיר. הספר זכה להצלחה גדולה, הספר וספרי הממשך נמכרו במליוני עותקים, וכיכבו בראש רשימת רבי המכר בארצות הברית. הסרט המבוסס על הספר הראשון בסדרה – "בני הנפילים: עיר של עצמות" יצא לאקרנים ב-21 באוגוסט 2013 בחו"ל, ויום לאחר מכן בישראל. אך הסרט לא היה הצלחה גדולה ובשנת 2015 התחילו לעבוד על סדרת טלוויזיה המבוססת על בני הנפילים שהתחילה ב-12 בינואר 2016 והסתיימה ב-6 במאי 2019.

כיום מתגוררת קלייר במסצ'וסטס עם בעלה ג'ושוע לואיס. היא ממשיכה לכתוב ספרים על עולם ציידי הצללים.

סדרת בני הנפילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בני הנפילים: עיר של עצמות - קליירי פריי, נערה ניו-יורקית תמימה למראה, נשאבת בפתאומיות אל תוך עולם פנטזיה[1] מלא ביצורי קסם מיתולוגיים ואנשים הקוראים לעצמם ציידי הצללים - כת לוחמים סודית בעלי דם מלאכים שנשבעה להגן על האנושות מפני השדים החיים בקרבה. לאחר שקליירי מותקפת בידי שד בביתה שלה, היא מגלה שאמא שלה נעלמה ושכל חייה היא חיה בשקר, היא מוצאת את עצמה קשורה בעולם הפנטזיה הבלתי אפשרי הזה באופן בלתי נמנע. כעת, על קליירי להיות אמיצה כפי שמעולם לא הייתה כדי להציל את אמה, ומי יודע - אולי גם את האנושות כולה. יחד עם חברה הטוב סיימון ולוחם הצללים הסרקסטי ג'ייס, קליירי עומדת לעבור הרפתקאות מסעירות בעודה מגלה עולם צללים קסום ומסתורי המתקשר אל עברה המעורפל וקשור בגורל אל עתידה הלא ידוע.
  • בני הנפילים: עיר של אפר - מאז שגילתה על היותה ציידת צללים, חייה של קליירי לא הופכים קלים יותר. אם לא מספיק שוולנטיין עוד נמצא בשטח, זומם את תוכניותיו האפלות העללות להשפיע על גורל העולם כולו, קליירי גם נאלצת להתמודד עם הרגשות הלא מובנים של עצמה. סיימון, חברה הטוב, זקוק לתמיכתה, אך קליירי חשה חוב לעזור גם לג'ייס המיוסר - אשר רגשותיה כלפיו אסורים בהחלט - שמחפש צרות כאילו עלה על המסלול להרס עצמי. נאמנות. קשרי דם. משפחה. שום דבר כבר לא בטוח. בעוד קליירי נאבקת עם עצמה, היא חייבת להתמקד, אחרת כל מי ומה שאי פעם הכירה, יהיו בסכנה איומה.
  • בני הנפילים: עיר של זכוכית - הכל היה אמור לחלוף ללא תקריות - אז זהו שלא... קליירי נחושה בדעתה לנסוע לעיר הזכוכית - בירתם של ציידי הצללים - כדי למצוא את התרופה שתציל את אמה, אף על פי שבכך היא עוברת על חוק שעונשו מוות. וגרוע מזה: ג'ייס לא רוצה בה שם. סיימון נכלא, ובנוסף לכל זה, ציידי הצללים היהירים מסרבים לשתף פעולה עם שוכני התחתיות אף על פי שזאת עלולה להיות הדרך היחידה שלהם להתמודד כנגד ולנטיין. בעוד המתח בין קליירי וג'ייס מרקיע שחקים, קליירי נאלצת למצוא בעצמה את כל הכוחות הדרושים להציל את כולם - גם במחיר אישי יקר.
  • בני הנפילים: עיר של מלאכים נופלים - המלחמה נגמרה, ונראה שקליירי פריי בת ה16 יכולה לחזור לשגרת חייה - עד כמה שאפשר בהיותה ציידת צללים כעת באימונים. בהיעדר האיסור, קליירי וג'ייס יכולים סוף-סוף להיות יחד. האומנם? סיוטים רודפים את לילותיו של ג'ייס המיוסר, ובעודו שומר מרחק מקליירי ללא סיבה נראית לעין, תככים ומזימות אפלות כבר רוחשים מתחת לפני השטח. נדמה שלכל מקום אליו סיימון פונה, יש מישהו הרוצה בכישרונו או במותו. מצב העניינים רק מידרדר כשבפני סיימון נחשפים חלקים ערפדיים בו, אותם הוא ניסה להדחיק במשך זמן כה רב. שום דבר כבר לא ברור - רציחות מסתוריות, אגודת סתרים מוזרה, ערפדית רבת עוצמה שמסוגלת לתעתע גם במוח החד ביותר, וסיפור אהבה אחד שעלול להגיע לקיצו המוחלט.
  • בני הנפילים: עיר של נשמות אבודות - איזה מחיר גבוה מידי לשלם, אפילו בשביל אהבה? כשקליירי נפגשת שוב עם ג'ייס פנים מול פנים לאחר היעלמותו המסתורית, היא נחרדת לגלות שהכישוף ששמה עליו השדה לילית קשר אותו בקשר הדוק אל אחיה המרושע סבסטיאן והפך אותו למשרתו. ציידי הצללים מתכננים להשמיד את סבסטיאן, אך כל עוד הם קשורים אין דרך לפגוע באחד מהם בלי לפגוע באחר. בעוד שאלק, מגנוס, סיימון ואיזבל מחפשים עזרה לג'ייס בכל מקום אפשרי, קליירי משחקת משחק קטלני משלה. היא תעשה הכל כדי להציל את ג'ייס, גם אם זה אומר לשים את עצמה בדרך הרשע. אהבה, קשרי דם, בגידה, נקמה. הסכנות גבוהות מתמיד בעוד קליירי מנסה למצוא את האור באפלה. האם היא תצליח? או האם ג'ייס אבוד יותר משהיא חשבה?
  • בני הנפילים: עיר של אש שמיימית - הספר האחרון בסדרת בני הנפילים. על קליירי וחבריה להתמודד מול האויב הכי גדול שלהם: אחיה של קליירי. בעזרת גביע התופת, הופך סבסטיאן את צידיי הצללים ליצורים חסרי לב בשליטתו המוחלטת, גורם להם להילחם אחד בשני בעודו קורע משפחות ואהבות במסעו להפוך את כולם כחלק מצבא האופל שלו. צידיי הצללים הנותרים ניסוגים לאידריס, עיר הזכוכית, אבל גם ביתם של צידיי הצללים לא יהיה מוגן מסבסטיאן לנצח, וכמובן מי יגן על העולם מהשדים בעוד צידיי הצללים ניצודים? כאשר הם נבגדים באופן מפתיע, קליירי, ג'ייס, איזבל, סיימון ואלק בורחים אל מימד השדים, מקום בו אף צייד צללים לא דרך... ובטח שלא חזר ממנו. אהבה והקרבה... האם הם ינצחו בפעם האחרונה?

טרילוגיית מכשירי התופת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מכשירי התופת

מכשירי התופת היא טרילוגיה המתרחשת באותו עולם של ציידי הצללים אך מקדימה את מאורעות בני הנפילים ב-100 שנה.

מכשירי התופת: מלאך מכני - טסה גריי בת ה16 מגיעה בספינה מניו-יורק ללונדון כדי למצוא את אחיה שנעלם באופן מסתורי. טסה התמימה אינה מודעת לעולם הצללים הרוחש מתחת לפני השטח, וכשהיא מניחה את רגלה בפעם הראשונה על אדמת לונדון האפורה, היא לא יכולה להעלות בדעתה עד כמה החיים שלה הולכים להסתבך. כשטסה נחטפת על ידי אחיות האופל - חברות אגודת סתרים בשם "מועדון פנדומוניום" - היא עד מהרה מגלה שגם היא עצמה מהווה חלק מהעולם האפל, וכי גם לה יש כוחות על טבעיים רבי עוצמה ונדירים במיוחד, כוחות שחברי מועדון פנדומוניום חומדים לעצמם. בודדה, נרדפת, וללא חברים, טסה מוצאת מקלט בקרב מסדר ציידי הצללים אשר נשבעים לסייע לטסה למצוא את אחיה אם תסכים להשתמש בכוחותיה לטובת מאבקם הנצחי ביצורי האופל. ואם זה לא מספיק, טסה מוצאת את עצמה נקרעת בין שני נערים - וויל כחול העיניים, השנון והאמיץ, שנראה שסודו המסתורי והלא ברור מסוכן מכפי שטסה יכולה לשער. וג'יימס האדיב, אשר סודו לא פחות רחוק מלהיות טרגי וקטלני. יחד הם עוברים הרפתקאות, וטסה מגלה שהיא עומדת בפני בחירות בלתי אפשריות.

מכשירי התופת: נסיך מכני - בעיותיה של טסה רחוקים מלהיגמר. אם זה לא מספיק שהמגיסטר עדיין עורב לה בצללים, רק מחכה לרגע הנכון להכות, שרלוט עומדת בפני המסדר הרוצה בהחלפתה. בעזרתם של וויל וג'ם, טסה חושפת את סיבותיו האישיות של המגיסטר כנגד ציידי הצללים. לא רק זה, טסה גם מוצאת את עצמה במסע גילוי אחר סודות העבר שלה, התשובות אליהן אפלות יותר משהיא חשבה. על רגע בגידה של אחד משלהם, טסה מתקרבת יותר ויותר לג'ם, אך ליבה ממשיך לצאת אל וויל, שמשאיר אותה במרחק יד מסיבות לא ידועות.

מכשירי התופת: נסיכה מכנית - הספר האחרון בטרילוגיית מכשירי התופת. כאשר טסה מתכוננת לחתונתה עם ג'ם, סודות אחרים נחשפים ברחבי המכון בעוד שקשרים חדשים נבנים. המגיסטר צריך רק דבר אחד אחרון כדי להשלים את תוכניתו, ובשביל זה הוא צריך את טסה. וויל וג'ם, אשר שניהם אוהבים את טסה, מוכנים לעשות הכל כדי להציל אותה ברגעים הקריטיים האחרונים. כל בני הנפילים עומדים בפני סכנה כאשר כוחותיו של המגיסטר עומדים בפתח וכל התשובות נחשפות לסוף לא צפוי וקורע לב.

טרילוגיית מיומנויות אפלות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטרילוגיה מתרחשת 5 שנים לאחר עלילות הספר השישי (והאחרון) בסדרת בני הנפילים - City of Heavenly Fire (בתרגום חופשי: "עיר של אש שמיימית"), באותו עולם מוכר של ציידי הצללים, בלוס אנג'לס.

מיומנויות אפלות: גבירת חצות - לאחר שאיבדה את הוריה, ולאחר כל הדם והאלימות שחוותה בהיותה ילדה, אמה קרסטיירס, ציידת צללים צעירה, החליטה להקדיש את חייה לקטילת שדים, בהיותה הטובה ביותר, המהירה ביותר והקטלנית ביותר מאז צייד הצללים ג'ייס. בעודה צדה את אלו האחראים למות הוריה, השביל מוביל חזרה אל אלו שבהם אמה וג'וליאן תמיד שמו את אמונם. במקביל, אמה מוצאת את עצמה מתאהבת בג'וליאן - החבר הטוב ביותר שלה, ובהיותו גם הפרבטאי שלה, האדם היחיד שבו, על פי חוק ציידי הצללים, היא אסורה בהחלט להתאהב. אמה מוכרחה ללמוד לסמוך על ראשה ועל ליבה, בעודה חוקרת מזימת שדים קטלנית.

מיומנויות אפלות: אדון הצללים - אמה קרסטיירס וג'וליאן בלאקתורן, ציידי הצללים הצעירים, הצליחו לפענח ולעצור את סדרת הרציחות בלוס אנג'לס. עכשיו אמה נאלצת להתמודד עם סוד נורא: בגלל קללה עתיקה, האהבה בינה לבין ג'וליאן עלולה להוביל להרס מוחלט שלהם ושל כל משפחתם. הדבר היחיד שיכול למנוע זאת הוא הדבר שאין ביכולתה לעשות – להתרחק מג'וליאן ולהפסיק לאהוב אותו. ובינתיים, התרחשויות מאיימות אחרות מטלטלות את עולם ציידי הצללים: כוח חדש בשם הקוהורטה זומם להשתלט על המסדר ולסלק את בני משפחת בלאקתורן ממכון ציידי הצללים בלוס אנג'לס, בעוד סכנה גדולה עוד יותר מתקרבת מארץ הפיות – קסם אפל של המלך מאיים לכלות את כל מה שבדרכו. התקווה היחידה של ג'וליאן, אמה וחבריהם היא הספר השחור – ספר כשפים אימתני במיוחד. אולם הם אינם היחידים שרוצים להשיגו, וכדי להגיע אליו ראשונים עליהם לעמוד מול אויבים מטילי אימה ולכרות בריתות עם שותפים מפוקפקים. התוכנית שהם רוקחים נראית כמו צעד של יאוש, אך היא חייבת להצליח – כי כישלון יגבה מחיר שלא יעלה על הדעת.

מיומנויות אפלות: מלכת האוויר והחושך - הספר האחרון בטרילוגיית מיומנויות אפלות. משפחת בלאקתורן צריכה לאסוף את השברים בעוד המסדר עומד על סף מלחמת אזרחים. רוב בני המשפחה נמלטים ללוס אנג'לס, ואילו אמה וג'וליאן נשלחים למשימה מסוכנת בארץ הפיות בעקבות כרך המתים השחור. הם ימצאו שם סוד שעלול לזעזע את עולמות בני הנפילים ושוכני התחתיות כאחד. אמה קרסטיירס וג'וליאן בלאקתורן, ציידי הצללים המוכשרים ביותר בדורם, נמצאים במירוץ נגד הזמן להציל את עולמם מפני הכוחות האפלים שפועלים נגדו מבפנים ומבחוץ לפני שכוחה הקטלני של קללת הפראבטאי ישמיד אותם ואת כל מי שהם אוהבים. הם יחברו לקליירי, ג'ייס, סיימון, איזבל, אלק ומגנוס, גיבורי סדרת "בני הנפילים" - לקרב שעליו הם עלולים לשלם מחיר כבד.

מגיסטריום[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשיתוף פעולה עם הסופרת הולי בלק, כתבה קסנדרה קלייר את סדרת הספרים הראשונה שלה שלא מתרחשת בעולם ציידי הצללים (הכוללת 5 ספרים).

מגיסטריום עוקבת אחרי קאלם האנט, קוסם צעיר, והרפתקאותיו בעולם הקסמים יחד עם חבריו.

מבחן הברזל - כולם חולמים להתקבל למגיסטריום, אבל לא קאלם האנט. הוא יודע שקסם הוא עסק מסוכן. כשכוחותיו מושכים את תשומת לבם של המאסטרים, הוא מנסה להיות התלמיד הכי גרוע בכיתה — אבל נכשל. עכשיו עליו ללמוד במגיסטריום המופלא ומעורר האימה, וללכת בעקבות גורלו. אט–אט יגלה שעולם הקסם קשור בקשרים אפלים לעברו, ומוביל בדרך מלאת סכנות אל עתידו. מבחן הברזל הוא רק ההתחלה. המבחן הגדול ביותר עוד יגיע...

יד הנחושת - האויב קרוב. קרוב יותר משאתם חושבים. החיים של קאל לא פשוטים... החבר הכי טוב שלו הוא זאב מוכה־כאוס, אבא שלו משוכנע שקאל הוא התגלמות הרוע, וגם קאל עצמו כבר לא יודע מי הוא באמת. הכול מסתבך עוד יותר כשכפפת הקסם אלקהסט נעלמת. קאל וחבריו, ארון וטמרה, יוצאים מיד לחפש את המכשיר הקסום ובדרך מעוררים את תשומת לבם של אויבים נוראים ומתקרבים לאמת מסוכנת. יחד יוכלו להתגבר על הכול, אבל מה יקרה כשיגלו שהסכנה האמיתית שוכנת בקרבם?

מפתח הארד - קסם יכול להציל. קסם יכול להרוג. אחרי חופשת קיץ מהנה ורגועה, קאל משוכנע שכל הצרות נותרו מאחוריו ומעכשיו עולם הקסם יאיר לו פנים. תקוותיו מתנפצות אחרי שערב הוקרה לו ולחבריו מסתיים בניסיון התנקשות בחייו ובמותה המחריד של אחת מתלמידות המגיסטריום. קאל, תמרה וארון מבינים ששום מקום אינו בטוח עד שיתפסו את הרוצח האלמוני. כאשר המאמצים של קוסמי המגיסטריום לאתר את האיום נכשלים שוב ושוב, לא נותרת לקאל וחבריו ברירה אלא לחשוף בעצמם את זהותו של האויב שלהם. אבל עד מהרה הם מגלים שכדי להוציא את האמת לאור יהיה עליהם לסכן את חברותם ואפילו את חייהם.

מסכת הכסף - כאוס רוצה לבלוע. קאלם רוצה לחיות. החיים של קאל הולכים ומתדרדרים. החבר הכי טוב שלו איננו, האנשים הקרובים אליו ניתקו מגע, והוא סגור בכלא מאובטח. ובכל זאת, קאל לא לבד כמו שהוא חושב. כאשר מתחילות להגיע שמועות על כוונות להוציא אותו להורג, קאל משתחרר מהכלא במבצע הצלה נועז ומגיע לאי נטוש ומסתורי. עד מהרה הוא נשאב לתוך עולמות של יומנים סודיים, של אויבים נסתרים ושל לחשים להחייאת המתים. הבחירות שיעשה עכשיו יחרצו את גורלו ואת גורלם של כל חברי המגיסטריום.

מגדל הזהב - לכל קסם יש סוף...

מצבו של קאלם האנט מעולם לא היה גרוע כל כך. הסוד שלו ידוע לכולם ונראה שהוא מעורר בעיקר רגשות דחייה ופחד. כששנת הלימודים האחרונה במגיסטריום מתחילה, קאל מגלה שרוב חבריו מתרחקים ממנו, והוא נותר להתמודד לבדו עם כוחות אופל נוראיים לאין שיעור. כי סודו האמיתי של קאל עדיין נסתר מעיני כול, אפילו מקאל עצמו, וכעת יהיה עליו להגיע אל סף האבדון כדי להבין אם הוא נועד ליצור או להרוס.

ספריה - יצאו, צפויים לצאת ומתוכננים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספרים שבסדרת בני הנפילים:

  • עיר של עצמות (city of bones) - שנת יציאה בחו"ל: 2007, שנת יציאה בארץ: 2011.
  • עיר של אפר (city of ashes) - שנת יציאה בחו"ל: 2008, שנת יציאה בארץ: 2012.
  • עיר של זכוכית (city of glass) - שנת יציאה בחו"ל: 2009, שנת יציאה בארץ: 2012.
  • עיר של מלאכים נופלים (city of fallen angels) - שנת יציאה בחו"ל: 2011, שנת יציאה בארץ: 2013.
  • עיר של נשמות אבודות (city of lost souls) - תאריך יציאה בחו"ל: 8 במאי 2012, תאריך יציאה בארץ: 18 בפברואר 2016.
  • עיר של אש שמיימית (city of heavenly fire) - תאריך יציאה בחו"ל: 27 במאי 2014, תאריך יציאה בארץ: 4 במרץ 2021.

הספרים שבטרילוגיית מכשירי התופת:

טרילוגיה זו מתרחשת 100 שנה לפני מאורעות "בני הנפילים".

  • מלאך מכני (clockwork angel) - תאריך יציאה בחו"ל: 31 באוגוסט 2010, תאריך יציאה בארץ: 1 בינואר 2013.
  • נסיך מכני (clockwork prince) - תאריך יציאה בחו"ל: 6 בדצמבר 2011, תאריך יציאה בארץ: שבוע הספר 2018.
  • נסיכה מכנית (clockwork princess) - תאריך יציאה בחו"ל: 19 במרץ 2013, תאריך יציאה בארץ: 1 ביולי 2020.

הספרים שבטרילוגיית מיומנויות אפלות:

טרילוגיה זו מתרחשת 5 שנים לאחר מאורעות "בני הנפילים".

  • גבירת חצות (lady midnight) - תאריך יציאה בחו"ל: 8 במרץ 2016. תאריך יציאה בארץ: 20 ביוני 2017.
  • אדון הצללים (Lord of shadows) - תאריך יציאה באנגלית: 23 במאי 2017. תאריך יציאה בארץ: 7 ביוני 2018.
  • מלכת האוויר והחושך (The Queen of Air and Darkness) - תאריך יציאה בחו"ל: 4 בדצמבר 2018. תאריך יציאה בארץ: 13 ביוני 2019

"סיפורים מאקדמיית ציידי הצללים" (Tales from the Shadowhunter Academy), היא סדרה של סיפורים קצרים המתרחשת לאחר "עיר של אש שמיימית" ועוקבת אחרי דמות מסוימת ששרדה את הסיום של "בני הנפילים". הסיפורים, בין היתר, נותנים מבטים ורמזים לטרילוגיות "מיומנויות אפלות" ו"השעות האחרונות". הסיפורים צורפו אל ספר אחד, אך לא תורגמו לעברית.

הספרים שבסדרת מגיסטריום:

טרילוגיה זו אינה קשורה לצידיי הצללים, היא מתרחשת בעולם אחר ונכתבה בשיתוף פעולה של קסנדרה קלייר והולי בלק.

  • מבחן הברזל (The Iron Trial) - תאריך יציאה בחו"ל: ספטמבר 9, 2014. תאריך יציאה בארץ: 1 בפברואר 2015.
  • יד הנחושת (The Cooper Gauntlet) - תאריך יציאה בחו"ל: ספטמבר 1, 2015. תאריך יציאה בארץ: 1 בספטמבר 2016.
  • מפתח הארד (The Bronze Key) - תאריך יציאה בחו"ל: אוגוסט 30, 2016. תאריך יציאה בארץ: 1 בספטמבר 2017.
  • מסכת הכסף (the silver mask) - תאריך יציאה בחו"ל: אוקטובר 10, 2017. תאריך יציאה בארץ: אוגוסט 2018.
  • מגדל הזהב (The Golden Tower) - תאריך יציאה בחו"ל: ספטמבר 11, 2018. תאריך יציאה בארץ: יולי 2019.

The Last Hours

The Last Hours (בתרגום חופשי: "השעות האחרונות") טרילוגיה זו מתרחשת לאחר מאורעות טרילוגיית "מכשירי התופת" ותעקוב אחר ילדיהם של הדמויות מ"מכשירי התופת".

  • chain of gold (בתרגום חופשי: "שרשרת של זהב") - תאריך יציאה בחו"ל: 3 במרץ 2020.
  • chain of iron (בתרגום חופשי: "שרשרת של ברזל") - תאריך יציאה בחו"ל: 2 במרץ 2021
  • chain of thorns (בתרגום חופשי: "שרשרת של קוצים") - תאריך יציאה בחו"ל: מרץ 2022

The Bane chronicles

"דברי הימים של ביין" (בתרגום חופשי) היא סדרה של 10 סיפורים קצרים, בגרסה אלקטרונית, שיצאו גם בתור ספר מודפס (בחו"ל, הסיפורים עוד לא תורגמו בארץ), שעוקבים אחר הרפתקאותיו של המכשף בן האלמוות מגנוס ביין, דמות מוכרת מספרי "בני הנפילים" ו"מכשירי התופת". סדרה זו נכתבה על ידי קסנדרה קלייר בשיתוף פעולה עם סופרות אחרות - ביניהם שרה ריס ברנן ומאורין ג'ונסון.

Ghosts of the Shadow Market[עריכת קוד מקור | עריכה]

"רוחות הרפאים של שוק הצללים" (בתרגום חופשי) היא סדרה של סיפורים קצרים בגרסה אלקטרונית שיצאו גם בתור ספר מודפס (לא תורגמו עדיין לעברית), שעוקבים אחר הרפתקאות דמויות שונות בשוק הצללים לאורך ההיסטוריה, ביניהם ג'ם קרסטיירס, דמות ידועה מ"מכשירי התופת". סדרה זו נכתבה על ידי קסנדרה קלייר בשיתוף פעולה עם סופרות אחרות - ביניהם שרה ריס ברנן ומוארין ג'ונסון.

The Eldest Curses

קללות קדמוניות (The Eldest Curses) היא טרילוגיה אותה כותבת קסנדרה קלייר בשיתוף פעולה עם הסופר ווסלי צ'ו על חייהם של אלק לייטווד ומגנוס ביין.

  • מגילת הכשף האדומות (The Red Scrolls of Magic) - תאריך יציאה בחו"ל: 9 באפריל 2019. תאריך יציאה בארץ: 11 באוגוסט 2020.
  • The Lost Book of the White (בתרגום חופשי: "הספר הלבן האבוד") - תאריך יציאה בחו"ל: 1 בספטמבר 2020. תאריך יציאה בארץ: 20 ביוני 2021.
  • The Black Volume of the Dead (בתרגום חופשי: "הכרך השחור של המתים") - עתיד לצאת.

The wicked powers

the wicked powers (בתרגום חופשי: "הכוחות המרושעים") היא הטרילוגיה האחרונה אותה מתכננת קסנדרה קלייר בעולם ציידי הצללים. הטרילוגיה תתרחש 3 שנים לאחר עלילות טרילוגיית "מיומנויות אפלות" (the dark artifices) ותעקוב אחרי טיי ודרו בלקאתורן וקיט הרונדייל, אותם פגשנו לראשונה בטרילוגיית מיומנויות אפלות.

Sword Catcher

Sword Catcher ("לוכד החרב" בתרגום חופשי) היא הסדרה הראשונה של קסנדרה קלייר שלא תתרחש בעולם ציידי הצללים. זהו סיפורו של גבר צעיר שגדל להיות body double עבור נסיך לא ראוי, אישה צעירה שנועדה לשנות את העולם, ועוד שורה של דמויות אחרות: פושעים, נסיכים, קוסמים ולוחמים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קסנדרה קלייר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]