עיר של עצמות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עיר של עצמות
City of Bones
מידע כללי
מאת קסנדרה קלייר עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות ניו יורק עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה סיימון אנד שוסטר עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 27 במרץ 2007 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
הספר הבא עיר של אפר עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-84-08-08380-1
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עיר של עצמותאנגלית: City of Bones) הוא הספר הראשון בסדרת הפנטזיה בני הנפילים מאת הסופרת קסנדרה קלייר. הסדרה זכתה במקום הראשון ברבי המכר של הניו יורק טיימס. הספר מתחיל את סיפורה של קליירי פריי, נערה הנתקלת בחבורת נפילים המתגלים כ"ציידי צללים", ויוצאת איתם למסע בחיפוש אחר אמא.

הספר תורגם לעברית על ידי אינגה מיכאלי ויצא לאור בהוצאת גרף ב-2011.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליירי, נערה בת חמש עשרה, הולכת למועדון עם חברה הטוב סיימון לואיס, שם היא רואה ילד כחול שיער וילדה שחורת שיער מתגנבים למחסן, נרדפים על ידי שני גברים אחרים; אחד מהם חמוש, היא מתגנבת בעקבותם אל המחסן, שם היא עדה ל"ילד" כחול השיער נהרג ונעלם מהחדר - היא מקבלת את ההסבר שהשדים "חוזרים לממדים הביתיים שלהם כשהם מתים". סיימון נכנס למחסן עם הסדרן ושואל מדוע היא שם לבד. כשקליירי מבינה שאף אחד אחר לא יכול לראות את הנערים האחרים, היא ממלמלת התנצלות ויוצאת מהמועדון.

כשהיא חוזרת הביתה, אמה, ג'וסלין, נוזפת בה על שנשארה בחוץ בשעה כל כך מאוחרת. למחרת, ג'וסלין מודיעה לה שהן יוצאות לחופשה אצל חבר של ג'וסלין - לוק. קליירי, נסערת מההודעה הבלתי צפויה, מספרת לסיימון שהיא לא יודעת כמעט שום דבר על אמה או על כל משפחתה. הם הולכים להקראת שירה שבה קליירי רואה את ג'ייס, אחד מהנערים מהלילה הקודם, שמספר לקליירי על ציידי שדים, הנקראים ציידי צללים או נפילים, וטוען שקליירי אינה סתמית (אדם רגיל), בגלל שיש לה את הראייה, המאפשרת לה לראות ישויות מעולם הצללים. קליירי עונה לשיחה מג'וסלין, שמזהירה אותה בלחץ לא לחזור הביתה ולהגיד ללוק ש"הוא" מצא אותה. השיחה מסתיימת בפתאומיות.

לאחר שלא הצליחה להתקשר חזרה, קליירי חוזרת לביתה ומוצאת אותו מבולגן לגמרי, ואמה לא שם. היא מותקפת על ידי שד אחר, אותו היא הורגת עם החיישן של ג'ייס, אבל לא לפני שהיא ננשכת בידי השד ומתעלפת. ג'ייס מביא את קליירי ל"מכון" - המפקדה המקומית של ציידי הצללים, שם היא פוגשת את שני ציידים האחרים שפגשה במועדון - איזבל ואלק, ומורה לאומניות לחימה, הודג'. ג'ייס סימן את קליירי באסטלה והיא לא נפגעה, דבר שמוכיח שלקליירי יש דם נפילים, שכן רק אותם אפשר לסמן באסטלה בלי שיפגעו.

בהמשך הודג' מספר להם על "המעגל": קבוצה של ציידי צללים שאדם בשם וולנטיין הקים כדי לחסל את כל אנשי העולם התחתון (ערפדים, אנשי זאב, פיות, קוסמים ואחרים), במעגל היו חברים הוריהם של אלק ואיזבל, גו'סלין, ולוק שבעבר היה שמו לוסיאן והיה צייד צללים והפרבטאי של ולנטיין. פרבטאי הוא קשר קדוש בין שני ציידי צללים.

קליירי וג'ייס הולכים לעיר השתקנים לדבר עם האחים השתקנים, שאומרים להם שיש חסימה במוחה שמונעת ממנה לזכור את עולם הצללים; החסימה הוצבה על ידי קוסם בשם מגנוס ביין.

איזבל בינתיים קיבלה הזמנה למסיבה בביתו של מגנוס. במסיבה, קליירי פוגשת את מגנוס, שאומר שהכישוף שלו מורכב מכדי להסיר אותו, אך יתפוגג באופן טבעי אם הוא לא יחוזק כל שנתיים, והוצב בהוראת ג'וסלין להגנתה של קליירי. אלק ומגנוס מתחילים להתאהב.

במהלך המסיבה, סיימון מתעלם מהאזהרה של איזבל ושותה נוזל כחול שהופך אותו לעכברוש. ערפדים לוקחים אותו, אבל קליירי וג'ייס מצילים אותו ומחזירים אותו לצורת אדם. באותו לילה, ג'ייס לוקח את קליירי לחממה של המכון בפיקניק חצות כדי לחגוג את יום ההולדת השש-עשר של קליירי, שם לאחר מכן ג'ייס מנשק אותה.

כשהזכרונות שלה מתעוררים, קליירי מסיקה שגביע התמותה חבוי באחד מקלפי הטארוט של מאדאם דורותיאה. קליירי משיגה את הגביע, אבל השד אבדון החזיק במאדם דורותיאה והוא מחופש אליה, כשהוא מנסה לקחת אותו. בסיוע סיימון, הם בורחים וחוזרים למכון שבו הודג' מוסר את הגביע ואת ג'ייס מחוסר הכרה לוולנטיין. הודג' בורח, נרדף על ידי קליירי. הודג' תוקף אותה בסמטה, אך היא ניצלת באופן בלתי צפוי על ידי לוק, שהוא איש זאב.

בעוד להקת אנשי הזאב של לוק תוקפת את העוקבים של ולנטיין, קליירי מאתרת את אמה, מחוסרת הכרה, וגם מוצאת את ג'ייס, שלדבריו וולנטיין זיהה את ג'ייס עצמו כבנו; זה מדאיג גם את ג'ייס וגם את קליירי. המשמעות היא שג'ייס וקלירי, שניסו להיכנס למערכת יחסים רומנטית, הם אח ואחות. ולנטיין מפתה את ג'ייס לחזור איתו לאידריס - ארץ הולדתם של ציידי הצללים. ג'ייס מסרב, ולנטיין בורח דרך שער קוסמי עם הגביע, ומנפץ את השער מאחוריו.

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – בני הנפילים: עיר של עצמות (סרט), ציידי הצללים
ב-10 ביוני 2010 הוכרז כי הולך לצאת סרט שיתבסס על עיר של עצמות. את התסריט כתבה ג'סיקה פוסטיגו ואת הסרט יביים הארלד זווארט. ב-10 בדצמבר 2010, הוכרז רשמית כי לילי קולינס תשחק את תפקידה של קליירי פריי. במרץ 2011, ג'יימי קמפבל באוור, לוהק לתפקיד של ג'ייס. ג'ונתן ריס מאיירס לוהק לתפקיד וולנטיין, רוברט שיהאן לוהק כסיימון, ג'ימימה וסט לוהקה כאיזבל, קווין זגרס לוהק כאלק, וגודפרי גאו לוהק כמגנוס.

הצילומים התחילו ב-15 באוגוסט 2012. הסרט יצא ב-22 באוגוסט 2013. בסופו של דבר התוכניות לסרט המשך נגנזו, ובמקומו החלו הצילומים לתוכנית טלוויזיה בשם ציידי הצללים עם שחקנים חדשים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]