קאזוקי טאקאהאשי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קאזוקי טאקאהאשי
高橋 和希
טאקאהאשי ב-2005
טאקאהאשי ב-2005
טאקאהאשי ב-2005
לידה 4 באוקטובר 1961
טוקיו, יפן
נהרג 4 ביולי 2022 (בגיל 60)
נאגו, אוקינאווה, יפן
שם במה 高橋 和希 עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה 高橋 一雅 עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה יפןיפן יפן
תקופת הפעילות 1981–2022 (כ־41 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אינקפוט (2015) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://studio-dice.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קאזואו טאקאהאשייפנית: 高橋 一雅,‏ 4 באוקטובר 19614 ביולי 2022), שנודע בשם העט קאזוקי טאקאהאשי (高橋 和希), היה קומיקסאי ואמן מאנגה יפני הידוע כיוצר של סדרת המאנגה יו-גי-הו!.

משחק הקלפים המבוסס עליה, יהפך לימים למשחק קלפי האספנות הנמכר ביותר בעולם על פי ספר השיאים של גינס.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1981 כתב טאקאהאשי את המאנגה המצליחה הראשונה שלו, מאנגה בת פרק אחד בשם Ing! Love Ball, שפורסמה במגזין השונן Weekly Shōnen Sunday בהוצאת Shogakukan וזכתה באותה שנה בפרס מיוחד מטעם ההוצאה לאור. מאנגה זו נכתבה ופורסמה תחת שם העט האג'ימה מייאבי[1].

הפריצה שלו לקהל הרחב הגיעה ב-1986 עם פרסום סדרת המאנגה Go-Q-Choji Ikkiman, אותה עיבד טאקאהאשי מאנימה בעלת אותו השם. בהמשך, בין השנים 1990–1992, כתב טאקאהאשי מאנגות נוספות שחלקן התפרסמו במגזין Weekly Shōnen Jump של הוצאת Shueisha, בה הוא עתיד לימים לפרסם את סדרת המאנגה הידועה ביותר שלו, יו-גי-הו!. לימים, יתייחס טאקאהאשי אל המאנגות המוקדמות שיצר ופרסם כ"כישלונות חרוצים"[2].

סדרת יו-גי-הו! (遊☆戯☆王, מיפנית: "מלך המשחקים") פרי עטו יצאה לאור לראשונה ב-1996, ורצה בהמשכים במגזין Weekly Shōnen Jump עד 2004. סדרת המאנגה זכתה להצלחה עולמית, עם מכירות של למעלה מ-40 מיליון עותקים, וכן למספר עיבודים טלוויזיוניים (סדרת אנימה בת 27 פרקים בהפקת טואי אולפני אנימציה; וסדרת אנימה נוספת, וידועה יותר, בת 224 פרקים בהפקת TV Tokyo/NAS שאף דובבה לשפות נוספות וביניהן עברית), ולמשחק קלפי אספנות באותו שם שנוצר על ידי חברת Konami ומחזיק בשיא גינס בהיותו משחק קלפי האספנות הנמכר ביותר בעולם, עם מכירות של למעלה מ-25 מיליון קלפים נכון ל-2011[3]. חותמו של טאקאהאשי על יצירת המשחק היה כה בולט, שעד 2020 כל הקלפים שיצאו על ידי קונאמי הכילו שורה המייחסת את זכויות היוצרים ישירות לטאקאהאשי[4].

אף על פי שהוא לא כתב את מאנגות ההמשך של הזיכיון, המשיך טאקאהאשי לפקח על הזיכיון והתפתחותו עם תום ריצתה של המאנגה המקורית ועד למותו.

בין המאנגות הנוספות שפרסם לאחר מכן נמנות, בין היתר, מאנגה בת פרק אחד בשם Drump שהתפרסמה ב-Weekly Shōnen Jump ב-2013; The Comiq משנת 2018; ומאנגה בת פרק אחד בשם Secret Reverse שנכתבה ופורסמה ב-2019 כחלק משיתוף פעולה בין Shueisha לבין מארוול קומיקס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

טאקאהאשי היה חובב משחקים, ואהב לשחק משחקי קלפים ומשחקים כשוגי ומה-ג'ונג, וכן במשחקי תפקידים שולחניים[5]. בראיון שהעניק למגזין Shonen Jump האמריקני, ציין טאקאהאשי כי המאנגות האהובות עליו הן אקירה מאת קאצוהירו אוטומו, ההרפתקה המוזרה של ג'וג'ו מאת הירוהיקו אראקי, ודרגון בול מאת אקירה טוריאמה[6]. כמו כן, ציין טאקאהאשי כי הוא נהנה גם מקריאת קומיקס אמריקני, וציין את הלבוי של דארק הורס קומיקס כקומיקס המערבי האהוב עליו.

כלב המחמד של טאקאהאשי, כלב מגזע שיבה-אינו בשם "טארו", הונצח בקלף היו-גי-הו "Shiba-Warrior Taro"; טאקאהאשי עצמו צייר את האיור שעל הקלף[7].

טאקאהאשי נהג להביע בפומבי את דעותיו בנושאי פוליטיקה באמצעות אמנותו. בין היתר, העלה לחשבון האינסטגרם שלו איור פרי עטו ובו נראות מספר דמויות מזיכיון "יו-גי-הו!" שמבקרות את ממשל שינזו אבה ומעודדות את הבוחרים להצביע בבחירות ב-2019. בהמשך, התנצל טאקאהאשי על הפרסום[8].

ב-4 ביולי 2022, טבע טאקאהאשי למוות וגופתו נמצאה יומיים לאחר מכן, ב-6 ביולי, בסמוך לחופי נאגו שבאוקינאווה, על ידי משמר החופים היפני. על פי דיווח שהתפרסם ב-11 באוקטובר בעיתון "כוכבים ופסים" של הצבא האמריקני, טבע טאקאהאשי בניסיון להציל שלושה בני אדם שנלכדו בזרם סחף[9].

פרסומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Ing! Love Ball (ING!ラブボール) (1981; פרק אחד, פורסם במגזין Shogakukan's Weekly Shōnen Sunday)
  • Go-Q-Choji Ikkiman (剛Q超児イッキマン) (1986; סדרת מאנגה, פורסמה במגזין Kodansha's Weekly Shōnen Magazine)
  • Tokio no Taka (闘輝王の鷹) (1990; one-shot, פרק אחד, פורסם במגזין Shueisha's Weekly Shōnen Jump)
  • Tennenshoku Danji Buray (天然色男児BURAY) (1991–1992; סדרת מאנגה, פורסמה במגזין Shueisha's Weekly Shōnen Jump)
  • Yu-Gi-Oh! (遊☆戯☆王) (1996–2004; סדרת מאנגה, פורסמה במגזין Shueisha's Weekly Shōnen Jump)
  • Drump (2013; פרק אחד, פורסם במגזין Shueisha's Weekly Shōnen Jump)
  • The Comiq (2018; סדרת מאנגה, פורסמה במגזין Shueisha's Weekly Shōnen Jump)
  • Secret Reverse (2019; יצא לאור במגזין Shueisha's Shōnen Jump+)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קאזוקי טאקאהאשי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 福山幸司, 『遊戯王』の作者・高橋和希さんが死去。沖縄県名護市で遺体となって発見、海上保安署と警察が死亡するまでのいきさつを調査中と報道, 電ファミニコゲーマー – ゲームの面白い記事読んでみない?, ‏2022-07-07 (ביפנית)
  2. ^ Samuel Spencer, Kazuki Takahashi Dead At 60: Celebrating The 'Yu-Gi-Oh' Creator's Legacy, Newsweek, ‏2022-07-07 (באנגלית)
  3. ^ Yu-Gi-Oh! Sets Guinness Record with 25.1 Billion+ Cards, Anime News Network (באנגלית)
  4. ^ ב-2020 הוחלפה השורה במהדורה האנגלית של הקלפים כך שזכויות היוצרים מיוחסות שם לסטודיו שטאקאהאשי הקים, Studio DICE, וכן ל-Shueisha ולקונאמי.
  5. ^ SHONEN JUMP, web.archive.org, ‏2008-04-12
  6. ^ "Kazuki Takahashi interview". Shonen Jump. Vol. 1, no. 20. הוצאת Viz Media. אוגוסט 2004.
  7. ^ Shiba-Warrior Taro, Yu-Gi-Oh! Wiki (באנגלית)
  8. ^ Yu-Gi-Oh Creator Kazuki Takahashi Apologizes for Political Statements, Anime News Network (באנגלית)
  9. ^ Army officer recognized for rescuing three people from riptide that killed ‘Yu-Gi-Oh!’ creator, Stars and Stripes (באנגלית)