ההרפתקה המוזרה של ג'וג'ו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ההרפתקה המוזרה של ג'וגו
ジョジョの奇妙な冒険

תמונת הכרך הראשון של המאנגה. מימין לשמאל: דני, ג'ונתן ג'וסטאר, ודיו בראנדו.
סוגה הרפתקאות, על טבעי, פנטזיה
מאנגה
יוצר הירוהיקו אראקי
מאייר הירוהיקו אראקי
הוצאה

(יפן)Shueisha

(ארצות הברית)VIZ Media
התפרסם לראשונה במגזין

Weekly Shonen Jump (1982-2004)

Ultra Jump (2005 עד היום)
תקופת הפרסום המקורית 1 בינואר 1987 – רץ
מספר הכרכים שהתפרסמו 131 (נכון ל-17 בספטמבר 2021)
אנימה
אורך פרק 24 דקות
במאי נאוקטסו טסודה (עונות 1-5), קניצ'י סוזוקי (עונה 6)
אולפני אנימציה David Production
תקופת שידור מקורית 5 באוקטובר 2012 – רץ
מספר העונות 6

ההרפתקה המוזרה של ג'וג'ויפנית: ジョジョの奇妙な冒険,‏ באנגלית: JoJo's Bizarre Adventure) היא סדרת מאנגה שנכתבה ואוירה על ידי הירוהיקו אראקי, פורסמה בהמשכים במגזין שונן ג'אמפ השבועי (Weekly Shonen Jump) מ-1987 עד 2004 ובמגזין החודשי אולטרה ג'אמפ (Ultra Jump) מ-2005.

הסדרה מחולקת לתשעה חלקים, כל אחד מהם עוקב אחר הסיפור של פרוטגוניסט חדש הנושא את הכינוי "ג'וג'ו" ומשתייך לשושלת משפחת ג'וסטאר; החלק הנוכחי, "הג'וג'ולנדס" התחיל לצאת בהמשכים בפברואר 2023.

סדרת OVA בעלת 13 פרקים הופקה על ידי סטודיו A.P.P.P בין השנים 1993 ל-2002, וזו עיבדה את החלק השלישי של המאנגה, צלבני אבק הכוכבים. בהמשך, הפיק הסטודיו סרט אנימה שעיבד את החלק הראשון של המאנגה, דם הפנטום, והוא יצא לאקרני בתי הקולנוע שביפן בשנת 2007. באוקטובר 2012, שודרה לראשונה בערוץ Tokyo MX סדרת אנימה שהופקה על ידי הסטודיו David Production, שעקבה אחרי החלק הראשון והשני של המאנגה. סטודיו זה עיבד את חלקי המאנגה לעונות נוספות במהלך השנים – את החלק השלישי בשנת 2013, את החלק הרביעי בשנת 2016, את החלק החמישי בשנת 2018 ואת החלק השישי בשנת 2022. סרט לייב אקשן המבוסס על החלק הרביעי של המאנגה שודר ביפן בשנת 2017.

ששת החלקים הראשונים מתחברים לסאגה המתארת את הקונפליקטים העל טבעיים בין חברי משפחת ג'וסטאר ונבלים שונים. ההרפתקה המוזרה של ג'וג'ו נמכרה ביותר מ־100 מיליון עותקים[1], מה שהופך אותה לאחת מסדרות המאנגות הנמכרות ביותר בכל הזמנים.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל אחד מתשעת גיבורי העלילה הוא חלק ממשפחת ג'וסטאר, שצאצאיה נושאים כתם לידה בצורת כוכב מעל השכמה השמאלית, ושם שאפשר לקצר ל"ג'וג'ו". העלילה הכללית של כל חלק מתארת, בדרך כלל, את הגיבור הראשי, שאוסף קבוצה של בעלי ברית שלומדים לשלוט ביכולתם העל טבעית, נלחמים באויבים שונים, ומתעמתים עם הנבל החזק ביותר בכל חלק. ששת החלקים הראשונים של הסדרה מתרחשים בתוך המשכיות יחידה שהסכסוך הרב-דורי שלה נובע מתוך היריבות בין ג'ונתן ג'וסטאר ודיו ברנדו, בעוד ששלושת החלקים האחרונים מתרחשים ביקום חלופי, בו עץ משפחת ג'וסטאר עבר שינוי כבד.[2]

דם רפאים (Phantom Blood)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרכים 1–5, 44 פרקים, אנימה: 9 פרקים

בסוף המאה ה-19 באנגליה, אביו של ג'ונתן ג'וסטאר, ג'ורג', מאמץ את דיו בראנדו, בנו של איש עני שג'ורג' חושב שהציל את חייו אף על פי שבפועל ניסה לגנוב ממנו את רכושו. דיו מנסה להרוס את חיי ג'ונתן ולהפוך את אביו לשונאו, כדי לקבל את הירושה של משפחת ג'וסטאר. למרות זאת, ניסיונותיו נכשלים והוא נאלץ להשתמש במסכת אבן קדומה שהופכת אותו לערפד. ג'ונתן משתמש בטכניקה ששמה האמון (תנודה או אַדְוָה ביפנית), הכוללת שליטה באנרגיית החיים וזרימת הדם דרך נשימה, אותה למד מן המנטור שלו, ויליאם זפלי, אשר כבר נתקל בעברו בכוחות של מסכת האבן. יחד עם ויליאם ועם חבר כנופיה לשעבר בשם רוברט א.ו. ספידווגון, ג'ונתן יוצא להילחם בדיו, על מנת למנוע ממנו להשתלט על העולם.

נטיית הקרב (Battle Tendency)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרכים 5–12, 69 פרקים, אנימה: 17 פרקים

בשנת 1938, בניו יורק, חי ג'וזף ג'וסטאר, נכדו של ג'ונתן. לאחר ששמע שספידווגון מת בחפירה ארכאולוגית, הוא מגיע למקסיקו ומגלה שהשמועות על מותו לא נכונות. הוא חוקר את ההתעוררות של איש עמוד (Pillar man), ישות עתיקה דמוית אדם ובעלת כוח עצום שהגזע שלה הוא האחראי ליצירתן של מסכות האבן. עוד שלושה אנשי עמוד מתעוררים ברומא, ומחפשים את האבן האדומה של אג'א, שיכולה להפוך אותם ליצורים האולטימטיביים. בשביל להביס אותם ג'וזף חובר לסיזר זפלי, נכדו של וויל, וביחד הם מתאמנים לשלוט בכוח ההאמון. המורה שלהם היא אישה בשם ליסה-ליסה, שהיא גם השומרת של האבן האדומה של אג'א שלבסוף מתגלת כאליזבת ג'וסטאר ואמו של ג'וזף.

צלבני אבק הכוכבים (Stardust Crusaders)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרכים 13–28, 152 פרקים, אנימה: 48 פרקים

בשנת 1988, ג'וטארו קוג'ו, תלמיד תיכון יפני, מוצא את עצמו בכלא מפני שהוא מאמין שהוא מכושף על ידי "רוח רעה". אמו, הולי קוג'ו קוראת לאביה, ג'וזף ג'וסטאר על מנת שיכניס היגיון בבנה. בעזרתו של חברו, נביא עתידות מצרי בשם מוחמד עבדול, ג'וזף מגלה שג'וטארו פיתח כוח על טבעי הנקרא סטאנד (Stand), שהופיע במשפחתם בגלל תחייתו של דיו, שגנב את גופו של ג'ונתן ויצר קשר דם בינו לבין משפחת ג'וסטאר. ג'וזף מסביר שהסטאנד, יכולת על טבעית, הוא התגלמות כוח המשתמש בצורת דמות שאינה גשמית. אחרי סיכול ניסיון ההתנקשות של תלמיד תיכון בשם נוריאקי קאקיואין, אשר היה תחת שליטתו של דיו, ג'וזף וג'וטארו מגלים שהולי גוססת כתוצאה מהתעוררות לא רצונית של הסטאנד שלה. ג'וטארו מחליט למצוא ולהרוג את דיו, וג'וזף מוביל אותו, את עבדול ואת קאקיואין (שהחלים) אל מצרים, בה דיו שוכן. בדרכם ליעד הם נלחמים במשתמשי סטאנד אויבים, אך גם פוגשים בבעלי ברית - הסייף הצרפתי ז'אן פייר פולנארף, שרוצה לנקום בשם מות אחותו, וכלב בוסטון טרייר בעל אינטליגנציה אנושית ששמו איגי. יחדיו הם יוצאים למסע מסביב לעולם במטרה להגיע למקום הימצאו של דיו במצרים, לפני שיעברו 50 ימים שלאחריהם הולי תמות.

היהלום בלתי שביר (Diamond Is Unbreakable)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרכים 29–47, 174 פרקים, אנימה: 39 פרקים (4 פרקים נוספים בפורמט OVA \ הוצאה ישירה לווידאו)

בקיץ 1999, ג'וטארו מגיע לעיירה היפנית הבדיונית, מוריו, ונפגש עם ג'וסקה היגאשיקאטה כדי לספר לו שהוא בנו הממזר של ג'וזף ג'וסטאר, אך גם על מנת להזהיר אותו שמוריו מתמלאת במשתמשי סטאנד. ג’וסקה מגלה על החץ והקשת המסתוריים, שביכולתם להעניק סטאנד לאלו שנדקרים על ידי ראש החץ. לאחר שהוא משיג נקמה על משתמש סטאנד שהרג את סבו, ג'וסקה מסכים לעזור לג'וטארו לתפוס את האדם שמחזיק בחץ ובקשת על מנת לעצור את התופעה. אל השניים מצטרפים קואיצ'י הירוסה, שנדקר מהחץ; אוקויאסו ניג'ימורה, שאחיו השתמש בחץ ובקשת עד שאלו נגנבו ממנו; מאייר המאנגה המפורסם רוהאן קישיבה; ואביו המבוגר ג'וזף ג'וסטאר. יחד החבורה נקלעת לקרבות עם משתמשי הסטאנד החדשים שבמוריו. לאחר זמן מה, אחד מחבריהם מת, וזה מוביל אותם לגלות על רוצח סדרתי שהשיג יכולת סטאנד על ידי החץ. ג'וסקה וחבריו נאלצים לרדוף אחר האדם שמאיים על שלום העיירה, ולעצור אותו לפני שיהיה מאוחר מדי.

רוח מוזהבת (Vento Aureo)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרכים 47–63, 155 פרקים, אנימה: 39 פרקים

בשנת 2001, ג'יורנו ג'ובאנה, בנו של דיו (בזמן שראשו היה מחובר לגופו של ג'ונתן ג'וסטאר) מעיר את כוחות הסטאנד שלו, ונתקל בברונו בוצ'ראטי – גנגסטר בקרטל הסמים וארגון המאפיה "פאסיונה" (Passione). ג'יורנו מחליט להצטרף ליחידה שבוצ'ראטי מוביל על מנת למגר מבפנים את עסקאות הסמים שיוצר הארגון בנאפולי שבאיטליה. את ארגון המאפיה מנהיג הבוס המסתורי, שמחביא את זהותו גם מהבכירים ביותר בארגון. לאחר שג'יורנו מתנקש בפולפו, קאפו מהארגון, על מנת שבוצ'ראטי יתפוס את מקומו, מקבלת היחידה משימה ישירה מהבוס להוביל בבטחה את בתו הביולוגית טריש לוונציה – שם הוא נמצא. בדרך רודפת אחריהם יחידת המתנקשים, שרוצה לנצל את טריש כדי לגלות את זהותו האמיתית של הבוס ולהרוג אותו כנקמה על שרצח שניים מחברי היחידה.

אוקיינוס האבן (Stone Ocean)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרכים 64–80, 158 פרקים, אנימה: 38 פרקים

בשנת 2011 ליד נמל סנט לוסי, פלורידה, ג'ולין קוג'ו (בתו של ג'וטארו קוג'ו) נעצרת ונכלאת בכלא "רחוב הדולפין הירוק" באשמת רצח. לפני שהיא נאסרת, ג'ולין נדקרת על ידי חתיכה קטנה מאחד מהחצים שמעירים את כוחות הסטאנד, ומעירה את הסטאנד שלה "Stone Free". לאחר שג'וטארו מבקר את ג'ולין בכלא, הוא מותקף על ידי הסטאנד "וויטסנייק" (Whitesnake), אשר יכול לקחת מאנשים תכונות ומאפיינים אנושיים ולצרוב אותם על דיסקים. ג'וטארו נכנס לקומה וג'ולין וחבריה לכלא מאחדים כוחות בשביל להציל אותו.בסוף

מרוץ כדור הפלדה (Steel Ball Run)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרכים 81–104, 95 פרקים

בציר זמן אלטרנטיבי ב-1890, נערכת בארצות הברית תחרות רכיבה על סוסים מסן דייגו בקליפורניה למנהטן שבניו יורק, ושמה ה"Steel Ball Run". לתחרות מגיע ג'וני ג'וסטאר, רוכב סוסים מקצועי בעברו שבעקבות קטטה הפך לנכה, וג'יירו זפלי, רוכב מסתורי מאיטליה ששולט באמנות לחימה מסתורית ושמה "Spin". ג'וני מתלווה לג'יירו במרוץ הסוסים, מתוך המחשבה שאם ילמד את אמנות הספין יוכל ללכת שוב. במהרה השניים מגלים שמאחורי מרוץ הסוסים עומדת קונספירציה הקשורה לגופתו של "קדוש", שיכולה להעניק לבאים איתה במגע את כוחות הסטאנד. בעקבות גילוי זה השניים מחליטים לחפש במהלך המרוץ את חלקי הגופה, כאשר אויבים רבים החפצים בכוח הגופה מתחרים בהם.

ג'וג'וליון (JoJolion)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרכים 105–132, 110 פרקים

ב-2011, באותו יקום בו התרחש החלק הקודם של הסדרה, מכה בעיירה מוריו רעידת אדמה מסתורית. סטודנטית מקומית בשם יאסוהו הירוסה מוצאת ליד המקום בו התרחשה רעידת האדמה נער קבור מתחת למערום סלעים, אותו היא מכנה "ג'וסקה". הנער סובל מאמנזיה, ולא זוכר דבר מעברו או כיצד נקבר בעודו חי. הירוסה מציגה את ג'וסקה למשפחת היגאשיקטה, שמחליטה לאמץ אותו. בו בזמן היא וג'וסקה מנסים לחפש פרטים על זהותו של ג'וסקה ומי הוא למעשה, ומגלים קשר בינו לבין אדם בשם "קירה יושיקאגה" שמת בנסיבות מסתוריות. אמנם במשפחת היגאשיקטה יש לא מעט סודות, אך מעבר לכך דרכיהם נצלבות בדרכיו של ארגון משונה המורכב מאנשים בעלי כוחות סטאנד. החיפוש אחר זהותו של ג'וסקה הופך למירוץ נגד הזמן כדי להשיג את פרי ה"לוקאקאקה" (Locacaca) שלו מסתבר, יש סגולות על טבעיות.

הג'וג'ולנדס (The JOJOLands)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כרכים 133-?, 12 פרקים עד כה

בשנות ה-20 של המאה ה-21, ג'ודיו ג'וסטאר, נער בן 15 הסובל מהפרעת אישיות אנטיסוציאלית ואחיו הגדול [3] דראגונה גרים באי אואהו שבמדינת הוואי בארצות הברית. ג'ודיו ודראגונה הם הנכדים של ג'וזף ג'וסטאר ביקום של החלק השביעי של הסדרה וקרובי משפחה רחוקים של ג'וסקה מג'וג'וליון. מטרתו של ג'ודיו בחיים כפי שהוא מתאר אותה היא "להיות עשיר כקורח". הוא מסביר שבכוונתו לעשות זאת באמצעות מערכת הנקראת "המנגנונים" ("Mechanisms") שאותה הוא מתאר כחוקיות קבועה של היקום שניתן להשתמש בה על מנת להביא מזל ועושר לאינדיבידואל אם משתמשים בהם בצורה הנכונה. ג'ודיו עובד תחת מאפיונרית בשם מריל מיי צ'י העובדת גם כמנהלת בית הספר שלו בתוך כנופייה ביחד עם אחיו דראגונה, קלפטומן בשם פאקו לאבורנטז ונער מכור לסמים בשם אוסאגי אלוהה'אוה. מריל שולחת את הכנופייה לגנוב יהלום בשווי של כ-6 מיליון דולר מתייר יפני מהאי הוואי. במהלך השוד הכנופיה מוצאת אבן בזלת המושכת לכיוונה חפצים בעלי ערך. ג'ודיו וחבריו פועלים על מנת להבין את המנגנון שמפעיל את אבן הבזלת וממשיכים במאמץ להפוך לעשירים כקורח.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דם רפאים (Phantom Blood)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ונתן ג'וסטאר (Jonathan Joestar) - בנו טוב הלב והג'נטלמן של ג'ורג' ג'וסטאר והפרוטגוניסט הראשי בחלק זה של הסדרה. נולד ב-4 באפריל 1868. יריבו ואחיו המאמץ של דיו בראנדו. לאחר שדיו הופך לערפד והורג את אביו, ג'ונתן יוצא למסע להביס את דיו בעזרת כוח ההאמון, אותו הוא לומד מזפלי. מאוהב בחברת ילדותו ארינה פנדלטון ואף מתחתן איתה. נהרג ב-7 בפברואר 1889 במהלך שיט תענוגות בזמן שדיו ניסה להשתלט על גופו.
  • ג'ורג' גוסטאר (George Joestar) - אביו של ג'ונתן ג'וסטאר ואביו המאמץ של דיו בראנדו. האמין שדאריו בראנדו הציל אותו ממוות ולכן הבטיח להחזיר לו את החוב יום אחד, והיום הזה הגיע כאשר דיו הצטרף למשפחת ג'וסטאר. נהרג על ידי דיו בזמן שהגן על בנו ג'ונתן מפני מתקפה שכוונה אליו בגופו.
  • דיו בראנדו (Dio Brando) - בנו של הנוכל דאריו בראנדו ואחיו המאומץ של ג'ונתן ג'וסטאר. גדל בעוני מחפיר ולאחר שאומץ החליט לנסות ולגרום לג'ורג' ג'וסטאר להוריש לו את הונו במקום לג'ונתן. לאחר שמזימתו נכשלה והוא הפך לערפד בעזרת כוחה של מסכת האבן, מחליט לנסות להשתלט על העולם ולהשמיד את משפחת ג'וסטאר, ועל מנת לעשות זאת הוא משתמש ביכולותיו החדשות והופך אנשים לזומבים אשר יילחמו עבורו. דיו הוא האנטגוניסט הראשי בחלק זה של הסדרה. שמו לקוח משמותיהם של הזמר רוני ג'יימס דיו והשחקן מרלון ברנדו.
  • רוברט אי. או. ספידווגון ( Robert E.O. Speedwagon) - חבר כנופיית רחוב מלונדון אשר ניסה להרוג את ג'ונתן אך הפך לבן בריתו הנאמן ביותר. הקים את 'קרן ספידווגון' בעזרת הכסף שהרוויח בתור איל נפט, אשר מסייעת לאורך השנים למשפחת ג'וסטאר. שמו לקוח משם הלהקה אר.אי.או ספידווגון.
  • וויל א. זפלי (Will A. Zeppeli) - מאסטר של אמנות הלחימה האמון וארכאולוג איטלקי שחקר את ההיסטוריה של מסכת האבן. לאחר ששמע על דיו וכוונותיו להשתמש במסכה על מנת להשתלט על העולם, החליט ללמד את ג'ונתן את אומנות ההאמון כדי להביסו. נהרג בקרב נגד טארקוס. שמו לקוח משם הלהקה לד זפלין.
  • ארינה פנדלטון (Erina Pendelton) - חברת ילדות של ג'ונתן ג'וסטאר ובסופו של דבר גם אשתו. שרדה את פיצוץ ספינת התענוגות בה נהרג בעלה הטרי ג'ונתן בזמן שהיא הצילה תינוקת של אישה שגם הייתה בספינה אך נרצחה, ובזמן שהיא בעצמה בהריון.
  • טארקוס וברופורד (Tarkus & Bruford) - זוג אבירים מהמאה ה-16 אשר שירתו את מלכת סקוטלנד, מרי, והוצאו להורג. הוחזרו לחיים בתור זומבים על ידי דיו על מנת להרוג את ג'ונתן. שמותיהם לקוחים משמות האלבום "Tarkus" של להקת אמרסון, לייק ופאלמר והמתופף ביל ברופורד.
  • טונפטי (Tonpetty), דייר (Dire) וסטראיזו (Straizo) - שלושה משתמשי האמון מטיבט. טונפטי היה המאסטר של זפלי והאיש שלימד אותו את יכולות ההאמון. הגיעו על מנת לסייע להביס את דיו וצבאו. שמותיהם לקוחים משמות הזמר טום פטי והלהקה דייר סטרייטס.

נטיית הקרב (Battle Tendency)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וזף ג'וסטאר (Joseph Joestar) - נכדם של ג'ונתן ג'וסטאר וארינה פנדלטון. נולד ב-27 בספטמבר 1920. נער יתום בן 19 החי בניו יורק יחד עם סבתו ארינה ועם ספידווגון ובעל יכולות האמון טבעיות. לאחר שנלחם בסטראיזו שהפך לערפד, נוסע ג'וזף למקסיקו להציל את ספידווגון שנחטף על ידי חיילים נאצים המעירים את אנשי העמודים משנתם. בעקבות כך, ג'וזף מתחיל לעבור אימונים אינטנסיביים לשליטה בהאמון אצל המאסטרית ליסה ליסה יחד עם סיזר זפלי על מנת לעצור מבעדם להשיג את האבן האדומה של אג'א. מאבד את כף ידו השמאלית בקרבו הסופי נגד קארס. מתחתן עם סוזי קיו.
  • סיזר אנטוניו זפלי (Ceasar Anthonio Zeppeli) - נכדו של וויל זפלי ותלמידה של ליסה ליסה. לוחם האמון איטלקי בעל טכניקת הבועות אשר מסייע לג'וזף להילחם באנשי העמודים. נהרג בקרב נגד וואמו.
  • ליסה ליסה (Lisa Lisa)- מאסטרית האמון שלמדה את טכניקת ההאמון מסטראיזו אשר מאמנת את ג'וזף וסיזר על מנת שיוכלו לשלוט בהאמון ולהביס את אנשי העמודים. בסוף הסיפור התגלה שהיא הייתה התינוקת אותה הצילה ארינה מהספינה ושהיא למעשה אימו של ג'וזף. ואשתו של בנה הביולוגי של ארינה שמה לקוח משמה של הזמרת ליסה ליסה.
  • רודול וון-סטרוהיים (Rudol Von Stroheim) - שטורמבאנפיהרר בצבא הנאצי אשר אחראי על יחידת המחקר החוקרת את אנשי העמודים. מעריץ נלהב של מדע ובעיקר של עולם המדע הגרמני אותו הוא מחשיב כטוב בעולם. הופך לסייבורג לאחר שגופו נהרס בקרב נגד סנטנה ומשתף פעולה עם קרן ספידווגון על מנת להביס את שאר אנשי העמודים. וון-סטרוהיים נהרג לאחר מכן במהלך מלחמת העולם השנייה בקרב על סטלינגרד. שמו לקוח משמו של השחקן הגרמני אריך פון שטרוהיים.
  • לוגינס ומשינה ( Loggins & Messina) - מאסטרי האמון אשר אימנו את ג'וזף וסיזר יחד עם ליסה ליסה. לוגינס נהרג על ידי אסידיסי. שמותיהם לקוחים משמם של המוזיקאים קני לוגינס וג'ים מסינה.
  • סוזי קיו (Suzi Q) - המשרתת של ליסה ליסה שאינה משתמשת האמון. מצאה את ג'וזף לאחר הקרב נגד קארס, טיפלה בו ולבסוף נישאה לו. שמה לקוח מהשיר "Susie Q" של הזמר דייל הוקינס ומשמה של הזמרת סוזי קוואטרו.

אנשי העמודים (The Pillar Men)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סנטנה (Santana) - אחד מאנשי העמודים והראשון להתעורר. משרתם של קארס, וואמו ואסידיסי אשר ננטש במקסיקו על ידם עד שחזר לחיים על ידי חייליו של סטרוהיים. הובס על ידי ג'וזף מכיוון שאיננו ידע שכח ההאמון הוא חולשתם של אנשי העמודים. שמו לקוח משמו של המוזיקאי קרלוס סנטנה.
  • קארס (Kars) - מנהיגם של אנשי העמודים ויוצר מסכת האבן. יצר את מסכת האבן על מנת להפטר מחולשת הגזע שלו לאור השמש ולהפוך לצורת החיים האולטימטיבית. בעל זוג להבים אשר יוצאים מזרועותיו ורגליו. הובס על ידי ג'וזף בכך ששוגר לחלל על ידי סלע הניתז בגלל התפרצות הר געש. כיום הוא מרחף קפוא בחלל. שמו לקוח משם הלהקה המכוניות(The Cars).
  • וואמו (Wamuu) - אחד מאנשי העמודים אשר מנסים להשיג את האבן האדומה של אג'א. בעל היכולת לשלוט בתנועות גופו כך שיוכל לתקוף בעזרת רוח. הרג את סיזר בקרב בניהם בשווייץ והובס לאחר מכן על ידי ג'וזף. שמו לקוח משם הלהקה וואם.
  • אסידיסי (Esidisi) - אחד מאנשי העמודים אשר מנסים להשיג את האבן האדומה של אג'א. בעל היכולת להעלות את טמפרטורת הגוף שלו ואף להצר את הוורידים שלו מחוץ לגופו ולהשתמש בהם ובדמו כנשק. הובס על ידי ג'וזף אך מוחו המשיך לחיות ללא גוף עד שהושמד על ידי אור השמש. שמו לקוח משם הלהקה AC/DC.

צלבני אבק הכוכבים (Stardust Crusaders)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצלבנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וטארו קוג'ו (Jotaro Kujo) - הנכד החצי יפני בן ה-17 של ג'וזף וסוזי קיו ובנה של הולי קוג'ו. יוצא למסע למצרים על מנת להציל את אמו ולחסל את דיו לפני שתמות משום חוסר התאמתה ליכולת סטאנד. לאחר התחייה של דיו, ג'וטארו קיבל את הסטאנד סטאר פלטינום/כוכב פלטינה (Star Platinum), סטאנד בעל כוח פיזי עצום ויכולת ולעצור את הזמן לחמש שניות, ובעל צורת בן אדם המזכיר את ג'וטארו עצמו.יש לו מנהג לכעוס על בנות שעושות רעש.
  • ג'וזף ג'וסטאר (Joseph Joestar) - הדמות הראשית של החלק השני ובעל ברית מרכזי בחלק זה. ג'וזף הוא סבו של ג'וטארו ומשמש כמעין מנהיג ומנטור לצלבנים בדרכם למצרים. לאחר תחייתו מחדש של דיו, מקבל את הסטאנד הרמיט פרפל/נזיר סגול (Hermit Purple), אשר נראה כמו גפנים סגולים וקוצנים המסוגלים לתפוס דברים ולגלות דברים כאשר הוא משולב עם מכשיר טלוויזיה או מצלמה.
  • מוחמד עבדול (Muhammad Avdol) - מגיד עתידות ממצרים וחבר קרוב של ג'וזף ג'וסטאר. בעל ידע נרחב על סטאנדים אשר מסייע לג'וטארו וג'וזף במסעם להגיע אל דיו. בעל הסטאנד מג'ישנס רד/המכשף האדום (Magician's Red) אשר יכול לשלוט באש. נהרג על ידי ונילה אייס באחוזתו של דיו. שמו לקוח משמה של הזמרת פאולה עבדול.
  • נוריאקי קאקיואין (Noriaki Kakyoin) - תלמיד תיכון יפני אשר נשלח להרוג את ג'וטארו על ידי דיו שהשתלט על מוחו. לאחר שג'וטארו שחרר אותו משליטתו של דיו, קאקיואין החליט להצטרף למסע למצרים על מנת להרוג את דיו ולהציל את הולי. בעל הסטאנד היירופנט גרין/כהן ירוק (Hierophant Green) אשר מסוגל לשלוט בבני אדם ולירות קריסטלי אנרגיה מידיו. נהרג על ידי דיו.
  • ז'אן פייר פולנארף (Jean Pierre Polnareff) - איש צרפתי אשר יצא למסע למצוא את האיש בעל שתי הידיים הימניות שאנס ורצח את אחותו. דיו השתלט על מוחו. לאחר שהובס על ידי עבדול והשתחרר משליטתו של דיו, הצטרף לקבוצה כדי לסייע להם להגיע לדיו עד שימצא את רוצח אחותו שרי. בעל הסטאנד סילבר צ'ריוט/מרכבה כסופה (Silver Chariot) בעל דמות של סייף משוריין אשר נלחם בעזרת רפייר. איבד שתי אצבעות ואת כל אצבעות רגלו השמאלית לאחר הקרב עם ונילה אייס. שמו לקוח משמותיהם של השחקן הצרפתי ז'אן-פול בלמונדו והזמר הצרפתי מישל פולנארף.
  • איגי (Iggy) - כלב לא חברותי מסוג בוסטון טרייר מניו יורק אשר נשלח על ידי קרן ספידווגון למצרים על מנת לעזור לקבוצה. בעל הסטאנד דה פול/השוטה (The Fool) אשר מסוגל לשלוט בחול. מאבד רגל בקרב נגד פט שופ ובסופו של דבר נהרג על ידי ונילה אייס בזמן שהגן על פולנארף. שמו לקוח משמו של הזמר איגי פופ.

דיו וסוכניו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דיו בראנדו (נכתב כ-DIO החל מחלק זה) - אויבם הוותיק של משפחת ג'וסטאר שחזר לחיים לאחר שרק ראשו היה כלוא בתוך ארון קבורה במעמקי הים במשך מאה שנים, לאחר פיצוץ ספינת התענוגות בסוף "דם הפנטום". לאחר שחזר החליט להמשיך עם תוכניתו להשתלט על העולם בעזרת צבא של בעלי סטאנד, כל זה בזמן שהוא מחזיק בגופו של ג'ונתן ג'וסטאר. קיבל את הסטאנד דה וורלד/העולם (The World), המסוגל לעצור את הזמן לחמש שניות (בהמשך לתשע שניות) ובעל כוח פיזי גדול מאוד. מובס סופית על ידי ג'וטארו בקהיר בסוף החלק הזה של הסדרה.
  • גריי פליי (Gray Fly) - איש זקן אשר נלחם בקבוצתו של ג'וטארו במטוס בו טסו למצרים. בעל הסטאנד טאוור אוף גריי/המגדל האפור (Tower of Gray) אשר נראה כמו חיפושית אייל מפלצתית וגדולה שיכולה לעוף. שמו לקוח משמו של הזמר גלן פריי.
  • קפטן טניל המתחזה (Captain Tennille) - מתנקש שנשלח להרוג את קבוצתו של ג'וטארו והתחזה לקפטן של הספינה עליה הם היו אמורים להפליג למצרים. בעל הסטאנד דארק בלו מון/ירח כחול כהה (Dark Blue Moon) אשר מסוגל לשחות במהירות וביכולתו לנשום מתחת למים. שמו לקוח משם ההרכב המוזיקלי קפטן וטניל.
  • פוראבר (Forever) - קוף אורנגאוטן בעל אינטליגנציה גבוהה. בעל הסטאנד סטרנגת'/חוזקה (Strength) אשר נראה ומתפקד כאוניית משא ענקית בה הוא יכול לשלוט במכשירים השונים שיש בה. שמו לקוח משם האלבום "Wu-Tang Forever" של הרכב ההיפ הופ וו טאנג קלאן.
  • דיבו המקולל (Devo The Cursed) - שמאן אינדיאני שעובד כרוצח שכיר אשר מנסה להרוג את פולנארף במלון בסינגפור. בעל הסטאנד אבוני דוויל/שטן חום (Ebony Devil) אשר מעניק לו את היכולת להכניס את נשמתו לחפצים דוממים לאחר שהוא נפצע. שמו לקוח משמה של הלהקה דיבו.
  • ראבר סול (Rubber Soul) - מתנקש אשר פוגש את הקבוצה במהלך שהותם בסינגפור כאשר הוא מתחזה לקאקיואין. בעל הסטאנד ילו טמפרנס/מתינות צהובה (Yellow Temperance), מין רפש צהוב אשר מעניק לו את היכולת לשנות צורה, להתחזות לאנשים ולהדביק את הרפש על אנשים, דבר אשר מעכל אותם לאט לאט. שמו לקוח משמו של האלבום "Rubber Soul" של להקת הביטלס.
  • ג'יי גייל (J. Geil) - בנה של אניה המכשפה, שותפו של הול הורס והאיש שרצח את אחותו של פולנארף. בעל שתי ידיים ימניות בדומה לאימו. נפגש עם קבוצתו של ג'וטארו בקולקטה. בעל הסטאנד האנגד מן/האיש התלוי (Hanged Man) אשר קיים בעולם המראה ויכול לקפוץ בין דברים בעלי השתקפות ויכול לתקוף משם. נהרג על ידי פולנארף. שמו לקוח משמה של הלהקה ג'יי גילס באנד.
  • הול הורס (Hol Horse) - קאובוי ושותפו של ג'יי גיל שנשלח לחסל את קבוצתו של ג'וטארו בכלכותה. בורח לאחר שג'יי גיל מת ומתחבר בהמשך במצרים לבואינגו. בעל הסטאנד אמפרור/הקיסר (Emperor) אשר הוא אקדח אשר מסוגל לירות מספר בלתי מוגבל של קליעים ולקבוע את כיוונם לאחר שנורו. שמו לקוח משמם של הצוות המוזיקאים הול ואוטס.
  • ננה(Nena) - מתנקשת המנסה להרוג את ג'וזף ג'וסטאר בואראנסי. בעל הסטאנד אמפרס/הקיסרית (Empress) אשר יוצר טפיל חי בגוף המטרה שלה, אשר הולך וגדל עד שהוא מקבל צורה אנושית. שמה לקוח משמה של הזמרת הגרמנית ננה.
  • זיזי (ZZ) - מנסה להרוג את הקבוצה כאשר הם נוסעים במכונית מהודו לפקיסטן. בעל הסטאנד וויל אוף פורצ'ן/גלגל המזלות (Wheel of Furtune) אשר נראה ומתפקד כמו מכונית. שמו לקוח משמה של הלהקה זיזי טופ.
  • אניה המכשפה (Enya The Hag) - אמו של ג'יי גיל. מכשפה בעל שתי ידיים ימניות אשר משמשת כעוזרת הראשית של דיו. לאחר שבנה נהרג על ידי פולנארף, יצאה לנסות לחסל את קבוצת הצלבנים בעצמה אך נכשלה. בעלת הסטאנד ג'סטיס/צדק (Justice) בעל צורה של גולגולת העשויה מערפל, אשר יכול ליצור אשליות ולשלוט ביצורים אשר אניה פצעה כמו בובות על חוטים. שמה לקוח משמה של הזמרת האירית אניה.
  • סטילי דן (Steely Dan) - מתנקש אשר פוגש את הקבוצה בפקיסטן כאשר הוא מתחזה למוכר קבב/שווארמה. הרג את אניה המכשפה לאחר שזו נכשלה להרוג את ג'וטארו וקבוצתו. בעל הסטאנד לאברס/אוהבים (Lovers) אשר בעל מראה של פרעוש בגודל מקרוסקופי שמסוגל להעביר כל תחושת כאב ופציעה שסטילי דן סופג אל המטרה שלו ולהכפיל פי כמה את הכאב של המטרה שלו, וכך סטילי דן נשאר ללא פגע. נאמר על ידי סטילי דן שהסטאנד שלו הוא החלש בעולם אשר לא יכול להרים אפילו שערה. שמו לקוח משם הלהקה סטילי דן.
  • ארביה פאטס (Arabia Fats) - מתנקש אשר מנסה להרוג את קבוצת הצלבנים כאשר הם מגיעים אל המדבר. איננו פוגש את הקבוצה פנים אל פנים אך הובס על ידי ג'וטארו. בעל הסטאנד סאן/שמש (Sun) אשר נראה ומתפקד כמו השמש. שמו לקוח משמו של הפסנתרן פאטס דומינו.
  • מאניש בוי (Mannish Boy) - תינוק גאון אשר החבורה מנסה לעזור לו מבלי לדעת שהוא נשלח על ידי דיו. בעל הסטאנד דת' 13/מוות 13 (Death 13) אשר מכניס את כל מי שנרדם לידו לתוך עולם חלומות בו הוא שולט. שמו לקוח משם השיר "Mannish boy" של הזמר מאדי ווטרס.
  • קמעו (Cameo) - מתנקש אשר פוגש את הקבוצה באי בים האדום בו הם אוספים את עבדול. בעל הסטאנד ג'דג'מנט/פסק הדין (Judgement), אשר מתנהג כמו ג'יני המגשים משאלות אך מעוות אותן. שמו לקוח משם הלהקה קמעו.
  • מידלר (Midler) - תוקפת את הקבוצה של ג'וטארו כאשר הם שטים בצוללת אל מצרים. אינה פוגשת את הקבוצה פנים אל פנים אלא רק דרך הסטאנד שלה. בעלת הסטאנד היי פריסטס/הכוהנת הגדולה (High Priestess) אשר מסוגל לשנות צורה לכל חומר או חפץ שאינו אורגני. כשהסטאנד "הכוהנת הגדולה" מתקרב אל מידלר הוא גדל ומתחזק ושיניו הופכות לקשות כיהלום. שמה לקוח משמה של הזמרת בט מידלר.
  • ונילה אייס (Vanilla Ice) - הערפד האחרון שנוצר על ידי דיו, וגם המשרת הכי חזק ונאמן שלו. בעל הסטאנד קרים/שמנת/קרם (Cream) אשר נראה כמו שד אשר פיו משמש כשער לריק שמסוגל לשאוב לתוכו כל מה שנמצא בדרכו. בדרך כלל ונילה אייס נכנס לתוך הסטאנד שלו קרים ואז קרים אוכל את עצמו, דבר אשר יוצר כדור שחור ששואב הכל. הורג את עבדול ואת איגי, ובוספו של דבר מובס על ידי פולנארף ונהרג על ידי אור השמש. שמו לקוח משמו של הראפר ונילה אייס. ונילה אייס הוא הדמות הראשונה בסדרה ששם הסטאנד שלה הוא רפרנס מוזיקלי, כאשר שלו הוא ללהקה קרים.

תשעת אלי מצרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נ'דול (N'Doul) - המתנקש הראשון של דיו אותו הצלבנים פוגשים כשהם מגיעים למצרים. עיוור המשתמש ביכולות שמיעה מתקדמות על מנת להילחם. בעל הסטאנד גב (Geb), שהוא כמות מים קטנה אשר יכולה לשנות את צורתה, ובדרך כלל ימצא בצורה של יד. מעוור זמנית את קאקיואין ושם קץ לחייו כאשר ג'וטארו מביס אותו. שמו לקוח משמו של הזמר הסנגלי יוסו נ'דור.
  • אוינגו ובואינגו (Oingo & Boingo) - זוג אחים כאשר אוינגו הוא האח הבכור. מנסים להרוג בפעם הראשונה את הקבוצה באסואן כאשר אוינגו מתחזה לג'וטארו. לאחר שאוינגו יוצא מובס, בואינגו משתף פעולה עם הול הורס אך נכשל בפעם השנייה. אוינגו הוא בעל הסטאנד ח'נום (Khnum) אשר מאפשר לו לשנות את צורתו את משקלו וריחו לאנשים אחרים ובואינגו הוא בעל הסטאנד תחות (Tohth) ספר מאנגה אשר מראה את העתיד הקרוב בעזרת ציורים. שמם לקוח משם הלהקה אוינגו בואינגו.
  • אנוביס (Anubis) - סטאנד ללא משתמש אשר כלוא בתוך חרב ומשתלט על כל אדם שמוצא אותה. נלחם בחבורה לאחר שהשתלט על מוחו של איכר בשם צ'אקה ופעם נוספת אחרי שהשתלט על מוחו של ספר בשם קאן. לאחר שהובס, החרב שבה אנוביס כלוא נזרקה לתוך נהר הנילוס. שמם של האנשים עליהם השתלט אנוביס נלקח משם הזמרת צ'אקה קאן.
  • מאריה (Mariah) - מתנקשת שנלחמת בג'וזף ועבדול כאשר החבורה מגיעה אל לוקסור. בעל הסטאנד בסתת (Bastet) אשר מופיעה בצורה שקע חשמלי שכל מי שנוגע בו הופך למגנט אנושי. שמה לקוח משמה של הזמרת מריה קארי.
  • אליסי (Alessi) - אדם סדיסטי אשר נלחם רק באנשים חלשים ממנו. בעל הסטאנד סת (Set) אשר בעל מראה של צל והופך את כל מי שבא איתו במגע לצעיר יותר. שמו לקוח משמה של הלהקה האחים אליסי.
  • דניאל ג'יי. ד'ארבי (Daniel J. D'Arby) - מהמר מומחה ואחיו הגדול של טלנס. בעל הסטאנד אוסיריס (Osiris) אשר לוקח את הנשמה של כל מי שמפסיד בהימורים נגד דניאל או נתפס מרמה ומכניס אותה לאסימון הימורים. שמו לקוח משמו של הזמר טרנס טרנט ד'ארבי.
  • פט שופ (Pet Shop) - בז אשר מתפקד כשומר השער לאחוזה של דיו. בעל הסטאנד הורוס (Horus) אשר מסוגל ליצור ולשלוט בקרח. שמו לקוח משם הלהקה פט שופ בויז.
  • טלנס טי. ד'ארבי (Telence T. D'Arby) - המשרת של האחוזה של דיו ואחיו הצעיר של דניאל. בעל הסטאנד אתום (Atum) אשר מתפקד כגלאי אמת ומסוגל לקחת את הנשמות של כל מי שהפסיד לטלנס במשחק וידאו ולהפוך אותן לבובות. שמו לקוח משמו של הזמר טרנס טרנט ד'ארבי.

היהלום בלתי שביר (Diamond Is Unbreakable)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וסקה היגאשיקאטה (Josuke Higashikata) - בנו בן ה-16 של ג'וזף מרומן שניהל עם אישה יפנית ובעקבות זאת הוא דודו של ג'וטארו. ג'וסקה הוא נער צעיר שחי בעיירה מוריו עם חבריו. לאחר שאחד מחבריו נרצח על ידי רוצח סדרתי, הוא מתחיל במרדף למצוא את אותו רוצח ולהביא אותו לצדק. יש לו מנהג לקבל התקף זעם בלתי נשלט כאשר מישהו מעליב את התסרוקת שלו שנובע מכך שהיה חולה מאוד שהיה קטן אדם בעל תסרוקת זהה לשל ג'וסקה שיחרר את הרכב שהיה בו עם אמו ן שהיו תקועים בו בזמן סופת שלגים,ג'וסקה רוכש כובד למעשה הזה ומאמץ את התספורת הזו הוא מרגיש שלועגים לאדם שהציל אותו. בעל הסטאנד קרייזי דיימונד/היהלום המשוגע (Crazy Diamond) המסוגל לתקן ולרפא כל דבר, חוץ מאת ג'וסקה עצמו. שם הסטאנד שלו לקוח משם השיר "Shine On You Crazy Diamond" של להקת פינק פלויד.
  • קואיצ'י הירוסה (Koichi Hirose) - תלמיד תיכון הגר בעיר מוריו. פגש את ג'וטארו כשהגיע לעיר והפך לבן ברית וחבר קרוב שלו ושל ג'וסקה. קיבל את הסטאנד שלו בעזרת החץ והקשת על ידי האחים ניג'ימורה במטרה שיקבל סטאנד שיהיה מסוגל להרוג את אביהם. בעל הסטאנד אקו/הדהוד (Echoes) אשר הוא בעל ארבע צורות: אקו שלב 0, הסטאנד עדיין נמצא בתוך הביצה שלו; אקו שלב 1, אקו נראה כמו מין תינוק לטאה מוזר עם זנב במקום רגליים אשר מסוגל להטמיע קול בתוך עצמים ואנשים; אקו שלב 2, אקו נראה יותר כמו ילד, הוא קצת יותר גדול יש לו רגליים עכשיו ויש לו פגיון קטן בקצה של הזנב. בצורה הזאת אקו מסוגל לתת תכונות חדשות לעצמים כאשר הוא רושם עליהם מילים; אקו שלב 3, אקו כבר נראה הרבה יותר כמו בן אדם עכשיו הוא כבר בגובה של המשתמש שלו קואיצ'י. היכולת שלו מסוגלת להגדיל את המשקל של המטרה שלו ולמנוע ממנה לזוז. בן זוגה של יוקאקו . שם הסטאנד שלו לקוח משם השיר "Echoes" של להקת פינק פלויד.
  • אנג'ורו "אנג'לו" קאטאגירי (Anjuro "Angelo" Katagiri) - פושע מבוקש שברח מהכלא והפך למשתמש סטאנד על ידי קייצ'ו ניג'ימורה. הרג את סבו של ג'וסקה כנקמה על כך שהכניס אותו לכלא. בעל הסטאנד אקווה נקלס/שרשרת מים (Aqua Necklace) אשר נראה כמו יצור עשוי מים המסוגל להשתלט על אנשים ולשנות צורה. גופו שולב עם סלע על ידי הסטאנד של ג'וסקה ונשאר שם עד היום הזה. שמו לקוח משם המלחין אנג'לו בדלמנטי ושם הסטאנד שלו לקוח משם האלבום "Aqua" של הלהקה אסיה.
  • אוקיאסו ניג'ימורה (Okuyasu Nijimura) - חברו ושכנו של ג'וסקה, אוקיאסו הוא נער בעל רמת משכל נמוכה והוא יודע זאת. פגש את ג'וסקה כאויב במקור כאשר עזר לאחיו הגדול קייצ'ו להפוך את קואיצ'י למשתמש סטאנד על מנת למצוא מישהו שיוכל להרוג את אביהם. בעל הסטאנד דה האנד/היד (The Hand) אשר יכול למחוק מהיקום כל דבר החל מעצמים פיזיים' האוויר עצמו ואפילו מרחק. שם הסטאנד שלו לקוח משם הלהקה הבנד (The Band).
  • קייצ'ו ניג'ימורה (Keicho Nijimura) - אחיו הגדול של אוקיאסו. האחראי ליצירתם של משתמשי הסטאנד בעיר מוריו בעזרת החץ והקשת על מנת למצוא אחד שיוכל להרוג את אביו. נרצח על ידי רד הוט צ'ילי פפר. בעל הסטאנד באד קומפני/חבורה רעה (Bad Company) שהוא צבא של חיילים, מסוקים וטנקים מיניאטורים. נהרג על ידי אקירה. שם הסטאנד שלו לקוח משמה של הלהקה Bad Company.
  • רוהאן קישיבה (Rohan Kishibe) - אמן מאנגה מפורסם אשר גר במוריו, ואדם גאוותני ויהיר במיוחד. לפי דבריו, מטרתו בעולם היא ליצור את המאנגה הטובה ביותר ושאנשים יקראו אותה, הוא מנסה להשיג את מטרה זו בכך שהוא משיג השראה מהמציאות ורואה אותה כחומר הגלם הטוב ביותר למאנגה. עקב זאת הוא תוקף את קואיצ'י בעזרת הסטאנד שלו, הבנס דור/דלת גן העדן (Heaven's Door) היכול להפוך יצורים חיים (בעיקר בני אדם) לספרים אשר הוא יכול לקרוא את זכרונותיהם, לשנותם, לקרוע מהם דפים ולגרום להם לעשות דברים נגד רצונם על ידי זה שהוא כותב שם דברים. לאחר שג'וסקה מביס אותו בקרב, הוא הופך לחבר טוב של קואיצ'י אך עדיין נוטר טינה לג'וסקה על כך שתקף אותו. בהמשך הוא עוזר לג'וסקה וחבריו למצוא את יושיקאגה קירה, זאת לאחר שהתגלה כי קירה הוא זה שרצח נערה שהקריבה את עצמה למענו כשהיה תינוק. שם הסטאנד שלו לקוח מן השיר "Knockin' on Heaven's Door" של בוב דילן.
  • יושיקאגה קירה (Yoshikage Kira) - האנטגוניסט הראשי של החלק הזה. רוצח סדרתי בעל פטיש לכפות ידיים אשר גר במוריו במשך שנים רבות ורצח 48 נשים שונות ולקח את כפות ידיהן עקב הפטיש שלו. לאחר ששיגיצ'י לקח בטעות שקית שהכילה יד של קורבן שלו, הוא רוצח אותו. בעל הסטאנד קילר קווין/המלכה הקטלנית (Killer Queen) אשר מסוגל להפוך כל דבר שבה הוא נוגע לפצצה. לסטאנד של קירה יש עוד שתי יכולות: התקף לב מוחלט (Sheer Heart Attack), טנק קטן ועמיד מאוד אשר יוצא מהיד של המלכה הקטלנית שנמשך לחום הכי גבוה בסביבתו, ומתפוצץ במגע איתו; אוכל אבק (Bites The Dust), שקיבל לאחר שגופו נדקר על ידי החץ לאחר שרצח את היאטו. היכולת להחזיר את הזמן שעה אחורה וכל פעם שעוברת שעה הזמן זז שעה אחורה שוב וכל מה שקרה אחרי שהיכולת הופעלה יקרה עוד פעם אחרי שהיכולת תופעל שוב אלא אם כן קירה יבטל את היכולת. שם הסטאנד שלו ויכולותיו לקוחים מן השירים "Killer Queen",‏ "Sheer Heart Attack" ו-"Another One Bites the Dust" של הלהקה קווין.
  • יושיהירו קירה (Yoshihiro Kira)- אביו של יושיקאגה קירה. אחרי שמת הפך לרוח רפאים ורדף את הבית הקודם של הבן שלו להגן על סודותיו של יושיקאגה. אחרי שהובס על ידי ג'וטארו ונתקע בתוך תמונה יושיהירו לקח את חץ הסטאנדים והקים חבורה של משתמשי סטאנד מוזרים ומטופשים למדי בניסיון להגן על בנו. מת בפעם השנייה והאחרונה על ידי זה שבנו פוצץ אותו בטעות. בעל הסטאנד אבא לב אטום (Atom Heart Father) אשר מאפשר לו לחיות בתוך תמונות כך שכל מה שהוא מבצע בתוך התמונה קורה גם בעולם האמיתי. שם הסטאנד שלו לקוח מהאלבום "Atom Heart Mother" של להקת פינק פלויד.
  • אקירה אוטואישי (Akira Otoishi)- גיטריסט ופושע שהפך למשתמש סטאנד על ידי האחים ניג'ימורה בניסיון למצוא מישהו שיוכל להרוג את אביהם. הרג את קאיצ'ו גנב ממנו את חץ הסטאנד וניסה להרוג את ג'וטרו על מנת שיוכל להמשיך לבצע פשעים. בעל הסטאנד רד הוט צ'ילי פפר/פלפל צ'ילי חם ואדום (Red Hot Chili Pepper) אשר מסוגל לספוג ולהשתמש בחשמל ואף לנוע בתוך כבלי חשמל. שם הסטאנד שלו לקוח משם הלהקה רד הוט צ'ילי פפרס.
  • ריימי סוגימוטו (Reimi Sugimoto) - רוח רפאים של נערה שנרצחה על ידי קירה שרודפת את אחת הסמטאות של מוריו יחד עם הרוח של הכלב שלה, ארנולד. פגשה את קואיצ'י ורוהאן וביקשה מהם למצוא את הרוצח שלה על מנת שתוכל לנוח על משכבה בשלום ולעבור לעולם הבא. הצילה אות רוהאן כשהיה תינוק כאשר קירה הגיע לביתה ורצח אותה ואת משפחתה. שמה ושם הכלב שלה לקוחים מהשירים "See Emily Play" ו-"Arnold Layne" של להקת פינק פלויד.
  • שיג'צי-נער בכיתה ח, חברם של ג'וסקה ואוקיאסו שהתחברו אליו בגלל השיטה שהוא אוסף כסף בעזרת הסטנד שלו שנקר הרווסט שיכול להיות המון יצורים קטנים וספיק חזקים כדי לחתוך למישהו את הגרון,שיגצ'י בטעות לקח שקית של קירה שייתה בה יד של קורבן שלומ ולאחר מכן הוא רצח אותו,נראה על ידי ריימי עולה לשמיים ומתפוצץ לאחר מותו.

הרוח המוזהבת (Golden Wind)[עריכת קוד מקור | עריכה]

צוות בוצ'ראטי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ורנו ג'ובאנה (Giorno Giovanna) - בנו של דיו, שהפרה אישה יפנית בעזרת גופו של ג'ונתן ג'וסטאר. ג'יורנו (במקור, הארונו שיאובנה) הוא נער בן 15 שגר בעיר נאפולי שבאיטליה ולאחר שהוא רואה כיצד סחר הסמים בעיר פוגע בתושבים שבה, הוא מחליט להצטרף למאפיה הנפוליטנית שבעיר ששמה "פאסיונה" (Passione) על מנת לעצור את סחר הסמים בה ולהשתמש בכוחה הרב למעשים טובים. בעל הסטאנד ניסיון הזהב (Gold Expirience) היכול ליצור יצורים חיים וכדומה מחפצים דוממים, בהמשך גם איברי גוף המאפשרים לג'יורנו לרפא את חברי הצוות שלו בהמשך העלילה הסטנד שלו עובר התפתחות כי דקר את עצמו עם החץ המוזהב של הסטנד. שם הסטאנד שלו לקוח משם האלבום "The Gold Experience" של הזמר פרינס.
  • ברונו בוצ'ראטי (Bruno Bucciarati) - חבר בפאסיונה אשר מחליט לעזור לג'יורנו להצטרף למאפיה על מנת להפיל את הבוס שלה ולעצור את סחר הסמים בעקבות תקרית מעברו שגרמה לו לתעב סמים. מנהיג צוות משל עצמו המכונה "צוות בוצ'ראטי". הופך לקאפו של המאפיה לאחר שקאפו בשם פולפו מתאבד (בפועל הוא נרצח על ידי ג'יורנו). בעל הסטאנד אצבעות דביקות (Sticky Fingers) המאפשר לו לשים ריצ'רצ'ים על כל דבר שהוא רוצה ובכך לעבור דרכו או להסתיר בתוכו חפצים שונים. שם הסטאנד שלו לקוח משם האלבום "Sticky Fingers" של להקת הרולינג סטונז.
  • גווידו מיסטה (Guido Mista) - האקדוחן בכנופיה של בוצ'ראטי. מיסטה הוא נער בן 18 אשר אהב לחיות חיים פשוטים ורגועים, זאת עד שראה אדם תוקף אישה בתוך מכונית בניסיון לאנוס אותה, מיסטה מחליט להציל את האישה ובכך מעיר את הסטאנד שלו, סקס פיסטולס (Sex Pistols) שישה יצורים דמויי קליעים אשר יכולים לנווט את כיוון הקליעים אותם הוא יורה מאקדחו. למיסטה יש מקרה רציני של טטראפוביה (פחד מהספרה 4) או שהוא מושפע מהאמונה הסינית שאומרת שהמספר 4 מביא חוסר מזל. והוא מקבל החלטות של חיים ומוות על פי אמונה/פוביה זו. שם הסטאנד שלו לקוח משמה של להקת הפאנק סקס פיסטולס.
  • נראנצ'יה גירגה (Narancia Ghirga) - התצפיתן בצוות של בוצ'ראטי. נראנצ'יה הוא נער בן 17 אשר איבד את אימו למחלת עין קטלנית ורומה על ידי חברו הטוב ביותר בשביל לשבת בכלא במקומו. בוצ'ראטי הציל אותו מחיי הרחוב, ואף על פי שאמר לו בשום פנים ואופן לא להצטרף למאפיה הוא הלך בסודיות למבחן ההצטרפות לפאסיונה וקיבל את הסטאנד שלו, אירוסמית' (Aerosmith), מטוס קטן בעל מקלע קטן ורדאר המאתר פחמן דו-חמצני. שם הסטאנד שלו לקוח משם הלהקה אירוסמית'. נהרג על ידי דיאבולו
  • לאונה אבאקיו (Leone Abbacchio) - דרכה של הכנופיה לצפות באירועי העבר. אבאקיו הוא אדם בן 21 אשר חיפש צדק במשך נעוריו ובעקבות זאת הצטרף למשטרה האיטלקית על מנת לשרת את הציבור, אך מהר מאוד התגלה לו כי המשטרה מושחתת וחסרת תועלת ויום אחד כאשר הוא לקח שוחד בעצמו, האדם שנתן לו שוחד ניסה לירות בו, אך שותפו של אבאקיו נהרג במקומו. בעקבות האשמה שהרגיש אבאקיו פרש מהמשטרה וחי חיים חסרי תועלת עד שבוצ'ראטי מצא אותו והציע לו להצטרף אליו. בעל הסטאנד מודי בלוז (Moody Blues) היכול לנגן ולשדר אירועים אשר קרו בעבר ולהמחישם. שם הסטאנד שלו לקוח משם הלהקה המודי בלוז. נהרג על ידי דיאבולו אחרי שניסה לחשוף את זהותו.
  • פאנאקוטה פוגו (Pannacota Fugo) - הכוח ההרסני ביותר בכנופיה של בוצ'ראטי. פוגו הוא נער בן 16 בעל רמת איי קיו העומדת על 152 אשר נזרק מביתו לאחר שתקף בעוצמה פרופסור שהטריד אותו מינית ונמצא על ידי בוצ'ראטי כאשר השתמש בחוכמתו על מנת להשיג אוכל ממסעדות. לפוגו יש סף עצבים נמוך מאוד והוא בעל בעיות זעם קשות. ניתן לראות זאת בסטאנד המסוכן שלו, ערפל סגול (Purple Haze) היכול לשחרר וירוס בטווח קצר המסוגל להרוג כל יצור חי בכמה שניות בלבד, הווירוס אינו יודע להבדיל בין אויב לחבר ולכן פוגו לא משתמש בו הרבה. שם הסטאנד שלו לקוח מהשיר "Purple Haze" של הזמר ג'ימי הנדריקס. עוזב את הצוות באמצע הסדרה.
  • טריש אונה (Trish Una) - טריש היא נערה בת 15 ובתו של הבוס המסתורי של פאסיונה. בוצ'ראטי והצוות שלו מקבלים משימה לשמור עליה ממתנקשים בדרך אל הבוס בוונציה. טריש היא נערה מפונקת ששותה רק מים מצרפת ושמה בושם של ג'יבנשי. בהמשך, לאחר שהבוס מנסה לרצוח אותה על מנת לשמור על זהותו סודית, היא מצטרפת באופן לא רשמי לכנופיה של בוצ'ראטי ומעוררת את הסטאנד שלה, ספייס גירל (Spice Girl) המסוגל לרכך כל דבר שהוא נודע בו ובכך להפוך אותו ליותר עמיד מיהלום. שם הסטאנד שלה לקוח משם הלהקה ספייס גירלז.
  • קוקו ג'ומבו (Coco Jumbo) - החדר הבטוח של הצוות. צב שניתן במתנה לצוות על ידי הבוס. קוקו ג'ומבו מחזיק בסטאנד בשם מר. נשיא (Mr. President) שהוא מעיין חדר קטן אשר נמצא בתוך מפתח המוטבע על השריון שלו. משמש את הצוות בתוך חדר בטיחות במהלך המשימה,נשמתו של פולנרף עוברת אל הצב לאחר שדיאבולו רצח אותו ונותן מדע חשוב לצוות ששרד שמו ושם בסטאנד שלו לקוח משם הלהקה Mr. President ושירם "Coco Jamboo".

פאסיונה (Passione)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לוקה (Luca) - חבר בפאסיונה והאחראי על כל בדברים הלא חוקיים שמתרחשים בשדה התעופה של נאפולי. ניסה להרוג את ג'יורנו לאחר שגילה אותו פועל בטריטוריה שלו בלי לשלם. מכונה "לוקה עין דולפת" בעקבות העין הימנית שלו שדומעת באופן תמידי. שמו לקוח מהשיר "Luka" של הזמרת סוזן וגה.
  • פולפו (Polpo) - קאפו בפאסיונה אשר חי בבית הכלא של נאפולי ואחראי לבחון חברים חדשים לפאסיונה. נתן לג'יורנו מצית דולקת והורה לא להשאיר אותה דולקת במשך עשרים וארבע שעות כמבחן קבלה. כאשר המצית נכבתה והודלקה מחדש, הדבר הפעיל את הסטאנד שלו שבת שחורה (Black Sabbath) אשר נע רק בתוך צללים ובעל חץ סטאנד אשר הורג אנשים שאינם ראויים לקבל אחד. לאחר המבחן נהרג על ידי ג'יורנו כנקמה על כך שאיש זקן ותמים נהרג בגלל המבחן. שם הסטאנד שלו לקוח משם הלהקה בלאק סבאת'.
  • מאריו זוקרו (Mario Zucchero) - חבר בפאסיונה ושותפו של סלה. תקף את הצוות על ספינה בדרכם לאי קאפרי על מנת לקחת את האוצר של פולפו. בעל הסטאנד מכונה רכה (Soft Machine) אשר יכול לגרום לחפצים ובני אדם להתכוון ול"התרוקן" מאווויר כמו בלון. שם הסטאנד שלו לקוח משמה של הלהקה הבריטית סופט מאשין.
  • סלה (Sale) - חבר בפאסיונה ושותפו של מאריו זוקרו. נלחם במיסטה וג'יורנו באי קאפרי כשניסה לגלות מהם איפה נמצא אוצר של פולפו. בעל הסטאנד עבודת יצירה (Kraft Work) המסוגל לשלוט באנרגיה קינטית של עצמים ואף לנעול אותם במקום בלי יכולת לזוז. שם הסטאנד שלו לקוח משמה של הלהקה הגרמנית קרפטוורק.
  • פריקולו (Pericolo) - קאפו בפאסיונה. פגש את הצוות על מנת לקחת מהם את האוצר של פולפו, להעניק לבוצ'ראטי את תואר הקאפו ולהתיל עליהם את המשימה ללוות את טריש לוונציה. בניגוד לרוב חברי פאסיונה, לפריקולו אין כוח סטאנד. שמו לקוח משמו של הזמר פרי קומו.

צוות המתנקשים לה סקוודרה (La Squadra Esecuzioni)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • פורמג'יו (Formaggio)- עקב ונלחם בנאראנצ'יה על מנת לגלות היכן צוות בוצ'ראטי מסתירים את טריש. בעל אישיות נינוחה ואינו מפחד להתבדח ולחשוף את עצמו מול המטרות שלו. בעל הסטאנד רגלים קטנות (Little Feet) אשר יכול לכוון כל יצור חי או חפץ שהציפורן שלו חותכת. נהרג על ידי נאראנצ'יה. שם הסטאנד שלו לקוח משם הלהקה ליטל פיט.
  • אילוסו (Illusu) - פוגש את צוות בוצ'ראטי בחורבות פומפיי ומנסה למצוא לפניהם את המפתח שהבוס השאיר. בעל הסטאנד איש במראה (Man in the Mirror) אשר יכול להכניס את אילוסו ואנשים אחרים אל "עולם המראה", גרסה הפוכה של העולם האמיתי, דרך השתקפויות. נהרג על ידי הווירוס של שהסטאנד של פוגו שחרר. שם הסטאנד שלו לקוח משם השיר "Man in the Mirror" של מייקל ג'קסון.
  • פרושוטו (Prosciutto)-שותפו של פשי. מתנקש קר ורציני אשר נלחם בצוות בוצ'ראטי על הרכבת לוונציה. בעל הסטאנד מת אסיר תודה (The Grateful Dead) בעל היכולת לגרום לאנשים להזדקן במהירות כאשר הדרך היחידה למנוע זאת היא לשמור על חום גוף נמוך. שם הסטאנד שלו לקוח משם הלהקה גרייטפול דד. נהרג אחרי נפילתו מהרכבת.
  • פשי (Pesci)- שותפו של פרושוטו. מתנקש פחדן וחסר ביטחון עצמי. נלחם בצוות בוצ'ראטי על הרכבת לוונציה. בעל הסטאנד ילד חוף (Beach Boy), חכת דיג אשר מסוגלת לתפוס כל דבד ומסוגלת לעבור דרך עצמים מוצקים. שם הסטאנד שלו לקוח משם הלהקה הביץ' בויז. נהרג על ידי בוצ'ראטי.
  • דיאבולו/דופיו-הבוס של המאפייה,פועל עם שותף בשם דופיו כצוות על גוף אחד בגלל פיצול אישיות,דיאבולו הוא הבוס המסתורי של האמפייה שגרם לצוות של ג'ורנו וברונו להביא את בתו אליו לונציה רק כדי לחסל אותה ושלא ישאר מישהו שיודע את זהותו,,לאחר שהצוות מחליט להפנות לו עורף שולח מתנקשים שירצחו אותם,בעל הסטנד קינג קרימזון שיכול לעצור את הזמן לכמה שניות למימד עצמאי משלו,בעבר נלחם בפולנרף ורצח אותו בקולוסיאום ברומא.דופיו הוא שותפו של הבוס הוא מתקשר איתו בעזרת טלפון,מובס על ידי גו'רנו ואז נכנס לאשליות אינסופיות שבהן חייו לא מפסיקים להיגמר ברגע.

אוקינוס האבן:

ג'ולין קוג'ו-בתו של גוטרו,נכלאת בכלא רחוב הדולפין הירוק בגלל מזימה מחוכמת של אויב של ג'וטרו,ג'ונגלי איי שקינא בדיו,ג'ולין נדקרת מאבן שהיה בקמע שאביה ג'וטרו שלח לה בעקבות כך היא קיבלה את הסטנד STONE FRRE(אוקינוס האבן/אבן חופשית)יצור כחול דמוי אדם שנלחם עם אגרופים וביכולתו ליצור חוטים שג'ולין עושה בו שימושים שונים, הכומר פוצ'י גונב מגוטרו את הסטנד שלו ואת הזיכרון האנושי שלו ג'ולין וחבריה לכלא מאחדים כוחות כדי להציל את ג'וטרו.

אף אף(פו פייטרס)-סטנד שהיה שומר על הדיסקים של האב פוצ'י בהמשך לקח את דמותה של אסירה שמתה בפיצוץ,חברה לג'ולין,ביכולתה לירות קליעי אנרגיה מהאצבע ויכולות של ריפוי,האב פוצ'י הרג אותה לאחר קרב בניהם.

ארמס קוסטלו-אסירה בכלא,חוברת לג'ולין להציל את ג'וטרו,ארמס היא אישה צעירה שנארסה באשמת שוד מזוין ונכלאת בכוונה כדי לסגור חשבון עם עבריין שרצח את אחותה שהייתה עדה לפעולותיו העברייניות, הורגת את אותו עבריין בצינור הביוב של הכלא,משיגה את הסטנד קיס,יצור דמוי אדם צבעוני שעושה שימוש במדבקתה שעלה מצויר לב שמכפלת חפצים בהצמדת המדבקה לחפץ,לאחר שהמדבקה מוסרת החפצים חוזרים להיות אחד.

וות'ר ריפורטר-בעל בריתה של ג'ולין,אסיר בכלא שהאב פוצ'י גנב ממנו את הזיכרון,הסטנד שלו נקרא כמו שמו וות'ר ריפורטר שהוא יכול לתמרן את מזג האוויר כרצונו שנראה כיצור בצבע תכלת דמוי אדם,שמו האמיתי הוא ווס בלומרין,מתגלה כאחיו הצעיר של האב פוצ'י,ווס בינקותו נלקח על ידי אישה שבנה מת ולקחה אותו אליה כבנה שלה,שהיה בן 16 התחיל לצאת עם נערה בשם פרלה,ללא ידיעתו וללא ידיעתה הם אחים ביולוגים,פוצ'י (פרלה אחותו הביולוגית)רקם מזימה שתגרום להם להיפרד שהובילה לתוצאה שאספסוף זועם בא לרצוח את ווס ופרלה,לאחר מכן ווס תלה את עצמו ופרלה במחשבה שהוא מת התאבדה בקפיצה מצוק אל האגם לאחר מכן ווס שרד וחי את חייו במועקה רבה,בהווה ווס נלחם בפוצ'י ווות'ר מת בקרב שלפני זה שהסטנד שלו יצא החוצה שדיסק שנשמר בחזקתה של ג'ולין.

נרקסיו אנסיו-אסיר בכלא בעל בריתה של ג'ולין,בן 25 יש לו שיער ורוד ארוך נכלא בכלא כי הוא רוצח סדרתי,בעל הסטנד דייבר דאון בעל מראה של יצור כחול דמוי צוללן עם האות האנגלית D שמוטבעת על מצחו בצבע כחול שיכול לנוע דרך עצמים מוצקים ,בהמהלך העלילה התחיל לפתח רגשות כלפי ג'ולין,בקרב הסופי מבקש את רשותו של ג'וטרו להתחתן עם ג'ולין.

אמפוריו-ילד קטן שחי בין קירות הכלא בזכות יכולת הסטנד שלו שמשמרת זיכרון של חפצים,בן בריתה של ג'ולין ושאר קבוצתה,בן של אסירה בכלא,יצא מהכלא עם ג'ולין וכל החבורה כדי לרדוף אחרי הכומר פוצ'י,בשלב מסוים בקרב הסופי שהיכולת האצת הזמן של פוצ'י הגיעה לשלמות,אמפוריו היחיד ששרד במבער ליקום חדש בו גו'לין והשאר לא קיימים,שאמפוריו בורח לחדרו ונדחק,פתאום מופיע עליו דיסק עם סטנד וות'ר ריפורטר שקיבל אותו מג'ולין,מביס את האב פוצ'י בעזרת הסטנד,מה שגורם למעבר ליקום שונה ולא מוכר,אמפוריו נראה מבתחנת דלק מסויימת ורואה את ג'ולין, אנסוי ארמס וגם ות'ר אבל שמם שונה והם לא מכירים אותו בגלל זה יקום שונה.


הכומר האב אנריקו פוצ'י-הנבל הראשי,הכומר בכלא חילץ מג'וטרו את דיסק הזיכרון שלו ודיסק הסטנד שלובעזרת הסטנד שלו ווייטסנייק שמחלץ מאנשים דיסקים ונראה כיצור בגוון סגול בהיר עם חפץ דמוי כתר על ראשו,פוצ'י הכיר בעבר את דיו ושואף להגיע לגן עדן,לקח את דיסק הזיכרון של ג'וטרו שמצוי בו מידע איך ניתן לעשות זאת בגלל שג'וטרו קראת את הספר של דיו ואז שרף אותו,אחיו הביולוגי של וות'ר,בעבר רקם מזימה שתוביל להיפרדותם של וות'ר ונערה בשם פרלה.במהלך העלילה הסטנד שלו עובר התפתות הוא הופך לסטנד ירח חדש(NEW MOON) שהוא שילוב של וייטסנייק ויצור ירוק שפוצ'י יצר בעזרת סטנד של אסיר בכלא,שהוא יכול לתמרן את כוח המשיכה כרצונו,לאחר מכן הסטנד שלו מתפתח למייד אין הבן(MADE IN HEAVN) שהוא יצור שמשולב בו בחלק העליון יצור דמוי אדם ובחלק התחון יצור דמוי סוס שבשני החלקים יש שעונים,יכולתו האצת זמן במהירות בלתי נתפסת שנשגבת מההבנה האנושית עד כדי מעבר ליקומים אחרים,לאחר שהשתמש בטכניקה הזאת הוא חזר אל הכלא לשנת 2011 בחודש נובמבר ורודף את אמפוריו ששרד את מעבר היקומים,הובס ונהרג בידי אמפוריו השיג את הסטנד וות'ר ריפורטר בעזרת ג'ולין.

הג'וג'ולנדס (The JOJOLands)[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'ודיו ג'וסטאר (Jodio Joestar) - נער בן 15 החי באי או'אהו בהוואי ביחד עם אח. ותו דרגונה, ומתפרנס מסחר בסמים. בעל הסטאנד גשם נובמבר (November Rain), יצור דמוי-אדם עם רגלי עכביש אשר מפיק טיפות גשם קטנות אשר כבדות מספיק כדי למחוץ אדם אם יש מספיק מהן. שם הסטאנד שלו לקוח משם השיר "November Rain" של Guns N' Roses.
  • דרגונה ג'וסטאר - אחי.ותו הגדול.ה של ג'ודיו, גילה.ו 18', עובד.ת בחנות הבגדים איקו איקו. בעל.ת הסטאנד מפעילים חלקים (Smooth Operators), קבוצה של רובוטים זעירים אשר מסוגלים לשנות את מיקומם של חפצים, איברים, או כל דבר אחר. שמה.ו לקוח משם הלהקה הניו זילנדית Dragon, ושם הסטאנד לקוח משם השיר "Smooth Operator" של Sade.

השפעות ספרותיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסופר ויוצר הקומיקס, הירוהיקו אראקי, הוא חובב מושבע של מוזיקה, אופנה ואומנות, אשר באים לידי ביטוי בג'וג'ו; דמויות רבות נקראות על שם אומנים ולהקות (שושלת זפלי, דיו, אסידיסי, ג'אן פייר פולנארף), ואף את השמות של יכולות הסטנד של הדמויות, אשר מן החלק הרביעי והלאה, נקראות על שם להקות, אלבומים ושירים, כמו "Crazy Diamond",‏ "Highway Star",‏ "King Crimson",‏ "Sticky Fingers" וכדומה, וההשפעות של עולם האופנה על הבגדים של הדמויות לובשות, והפוזות הייחודיות לסדרה, הן ניכרות. יש אפילו דמויות בסדרה שמבנה הגוף שלהן מבוסס על פסלים מסוימים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Jojo's Bizarre Adventure" Manga Has Printed 100 Million Copies, קראנצ'ירול
  2. ^ הירוהיקו אראקי, ההרפתקה המוזרה של ג'וג'ו, יפן: Shonen Jump, 1987
  3. ^ דראגונה נולד כזכר אך מתלבש כאישה, עבר לכאורה ניתוח פלסטי להגדלת חזה ואוהב דברים נשיים. ג'ודיו קורא לו "אחיו הגדול" ביפנית ודראגונה בעצמו משתמש בהטייה המגדרית "Atashi" כאשר הוא מדבר על עצמו.