צוות קרב חטיבת השריון ה-20

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צוות קרב חטיבת השריון ה-20
20th Armoured Brigade Combat Team
פרטים
כינוי "אגרוף הפלדה"
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שיוך הצבא הבריטיהצבא הבריטי הצבא הבריטי
סוג חיל שריון
בסיס האם מחנה בולפורד, וילטשייר
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 2 בספטמבר 1939 – הווה (84 שנים)
פיקוד
יחידת אם הדיוויזיה השלישית

צוות קרב חטיבת השריון ה-20אנגלית: 20th Armoured Brigade Combat Team) היא חטיבת חיל שריון של הצבא הבריטי. החטיבה נמצאת תחת פיקוד הדיוויזיה השלישית ובסיס האם שלה במחנה בולפורד, וילטשייר.

החטיבה כוללת שני רגימנטים משוריינים (משמר הדרגונים המלכותי ורגימנט ההוסרים המלכותי של המלכה), שני גדודי חיל רגלים משוריין (הראשון מרגימנט הפוסיליירים המלכותי והחמישי מרגימנט הרובאים), ושני גדודי מילואים (מאותם רגימנטים), בנוסף לגדוד לוגיסטיקה ויחידות סיוע נוספות. לצד צוות קרב חטיבת השריון ה-12, מהווה החטיבה את המרכיב המשוריין העיקרי של הדיוויזיה השלישית והצבא הבריטי כולו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טנקי צ'אלנג'ר 2 של החטיבה באימון בגרמניה, 2018.

החטיבה הוקמה תחילה כחטיבת מילואים של הצבא הטריטוריאלי (כוח המילואים של הצבא הבריטי) עם תחילת מלחמת העולם השנייה בספטמבר 1939, בתור חטיבת השריון הקלה ה-20. ב-1943 החטיבה הפכה לחטיבת הכשרה לצוותי שריון וזו נסגרה עם סיום המלחמה ב-1945. ב-15 בספטמבר 1950 החטיבה הוקמה מחדש כחטיבת שריון וכחלק מהעתודה של האסטרטגית של הצבא הבריטי אל מול כוחות ברית ורשה, בדצמבר 1951 נשלחה החטיבה להצבה בגרמניה כחלק מהדיוויזיה השישית לחיזוק ארמיית הריין הבריטית. באפריל 1958 הדיוויזיה השישית נסגרה כחלק מצמצום משמעותי בצבא, חטיבת השריון ה-20 הועברה לפיקוד הדיוויזיה הרביעית ואימצה את סמל "אגרוף הפלדה" מהדיוויזיה השישית.

בדצמבר 1977 חטיבות ארמיית הריין שונו לקבוצות משימה (Task Force) וחטיבת השריון ה-20 הפכה לקבוצת המשימה הוטל (Hotel) במבנה פיקודי שונה, אך בינואר 1980 שונו שוב שמות החטיבות לשמותיהן הקודמים ויחידות החטיבה חזרו לפיקודה הישיר. לאחר סיום המלחמה הקרה וצמצומים בצבא הבריטי שבאו בעקבות נפילת חומת ברלין, חטיבת השריון ה-33 נסגרה והתאחדה עם חטיבת השריון ה-20 בדצמבר 1992 והיא עברה לפיקוד הדיוויזיה הראשונה. במהלך שנות ה-90 נטלה החטיבה חלק במערכות שונות בהן מלחמת בוסניה וב-2003 לקחה חלק בשלב הפלישה של מלחמת עיראק (מבצע טליק 3), היא נשלחה שוב לעיראק באפריל 2006 (טליק 8) וב-2008 (טליק 13). באוקטובר 2011 לקחה החטיבה את הפיקוד על כוח המשימה הבין לאומי הלמנד כחלק ממלחמת אפגניסטן עם תחילת מבצע הריק 15.

בינואר 2015 הפכה לחטיבת חיל הרגלים המשוריינת ה-20 כאשר שונה הרכבה לשלושה זוגות של גדודי חיל רגלים משוריינים (גדוד סדיר וגדוד מילואים מאותו רגימנט), מהרגימנט המרסיאני, רגימנט הפוסיליירים המלכותי ורגימנט הרובאים ורגימנט השריון ההוסרים המלכותי של המלכה. כחלק מתוכנית "חייל העתיד" שפורסמה במרץ 2021, אורגנו מחדש יחידות רבות בצבא והחטיבה הפכה לצוות קרב משוריין המבוסס על שני זוגות גדודי חיל רגלים משוריינים ושני רגימנטים משוריינים. במהלך שנות ה-20 של המאה ה-21 עתידים להיקלט בחטיבה טנקי צ'אלנג'ר 3 והיא מתוכננת לפקד על רגימנט סיור מבוסס נגמ"שי אג'קס, נגמ"שי הווריור של יחידות חיל הרגלים עתידים להיות מוחלפים בנגמ"שי בוקסר.

מבנה ויעוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]