סעיף 78 (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סעיף 78
Параграф 78
בימוי מיכאיל חלבורודוב עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי יוסופ באחשייב
תסריט מיכאיל חלבורודוב
איוואן אוחלוביסטין
שחקנים ראשיים גושה קוצנקו
ולדימיר ודוביצ'נקו
אנסטסיה סלאנבסקאיה
מוזיקה Tobias Enhus עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום סרגיי קוזלוב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סנטרל פרטנרשיפ
MB הפקות
הקרנת בכורה חלק א' 22 בפברואר 2007
חלק ב' 29 במרץ 2007
משך הקרנה 95 דקות
שפת הסרט רוסית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט פעולה, סרט מותחן, סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 20 מיליון דולר (שני החלקים יחדיו)
הכנסות 4,965,266 דולר (חלק א')
2,754,691 (חלק ב')
סרט הבא Paragraph 78 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.p78.ru
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סעיף 78רוסית: «Параграф 78» / «§ 78») הוא סרט מותחן רוסי בבימויו של מיכאיל חלבורודוב, שצולם על פי סיפורו של איוואן אוחלוביסטין.

תסריט[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק א'[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מתפתח סביב העתיד הלא רחוק ומתאר את קיומן של מדינות כמו "האיחוד האסייתי" ו"הארצות הלטיניות של אמריקה". יחידת כוחות מיוחדים בפיקודו של גוּדווין (גושה קוצנקו), מפורקת מיד לאחר ביצוע משימה בעקבות סכסוך בין גודווין לסקיף (ולדימיר ודוביצ'נקו).

5 שנים לאחר מכן, ליסה (אנסטסיה סלאנבסקאיה), עזבה את סקיף ונישאה לגודווין וחיה עמו. רוסיה, האיחוד האסייתי והמדינות הלטיניות של אמריקה עוקבות אחר מימוש ההסכם למניעת הפצת נשק לכניעה המונית (הגרסה הבדיונית בסרט לנשק להשמדה המונית). באחת מהמעבדות החשאיות של משרד ההגנה הרוסי, באחד מאיי אוקיינוס הקרח הצפוני מתרחשת תאונה הגורמת למקרי חירום, ואפשרות זיהוי המעבדה על ידי מדינות זרות. על מנת למנוע זאת גודווין מקבל הוראה להחיות את היחידה המפורקת שלו, הוא אוסף את כל חברי היחידה (אחד עבד כמאבטח בקזינו, השני כסוהר, השלישי מכר סמים בלתי חוקיים והשלישי חי בסירה). החבורה מתאחדת מחדש ונשלחת אל הקוטב הצפוני כשאליה מצטרף רופא (יוסף).

אנשי היחידה מגיעים לבסיס צבאי רחב ועד מהרה מגלים את גופתם של טכנאי המעבדה ומדען נוסף, ומגלים כי במקום פרץ נגיף מדבק שמוחק את הזיכרון וגורם לאנושיות של האדם להפוך לחייתית יותר. הקבוצה נערכת לפינוי אך מגלים שאין זה קל כל כך. כאשר המסוק מגיע לאסוף אותם, הוא מרחף בחזרה על פי הוראות מגבוה.

חלק ב'[עריכת קוד מקור | עריכה]

סעיף 78 לפקודת המשלחת: אם גורם הנזק הוא בלתי הפיך, על היחידה להיערך לחיסול

גודווין נאלץ להשיב לשאלות בית הדין הצבאי בעת התנהלותו במבצע צבאי כלפי החיילים הכפופים לו. היחידה חוזרת לבסיס והרופא מחליט לבדוק אם אנשי היחידה נגועים בנגיף. כשמתברר שכולם נגועים. הם מגלים שהמדען המת שפיתח את התרופה לנגיף על בסיס מתיונין לא הצליח לסנתז אותה והקבוצה מחליטה להטיל פור וכולם משליכים את תגיהם לערוך הגרלה מי הראשון שמיישם את סעיף 78.

היחידה מחליטה כי המשימה היא שכולם מחסלים את כולם, בהתאם לסעיף 78. מתנהלים קרבות כואבים בין חברים ולבסוף נותרים גודווין, ליסה וסקיף. גודווין מנסה לחסלם ונכשל. סקיף וליסה מחליטים לסנתז תרופה לנגיף, לא לפני שהם נמלטים מן הבסיס ומפוצצים אותו.

הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

באותה שנה שיצא הסרט בשני חלקים, הוצאת הספרים המוסקבאית "אקסמו" הוציאה לאור את הספר "סעיף 78" מאת אנדריי לזארצ'וק, המבוסס במידה רבה על הסרט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]