נייט הגדול: משאיר את הכיתה מאחור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נייט הגדול: משאיר את הכיתה מאחור
Big Nate: In a Class by Himself
כריכת הספר בעברית
כריכת הספר בעברית
מידע כללי
מאת לינקולן פירס
שפת המקור אנגלית
סוגה רומן עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה כתר ספרים
תאריך הוצאה 2010
מספר עמודים 214
סדרה
הספר הבא נייט הגדול: מכה שנית
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-06-194434-5
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נייט הגדול: משאיר את הכיתה מאחוראנגלית: Big Nate: In a Class by Himself[1]) הוא הספר הראשון בסדרת נייט הגדול, אשר נכתב ואויר על ידי לינקולן פירס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נייט רייט הוא ילד בן 11 ותלמיד בכיתה ו' שלומד בבית הספר המקומי בעירו ע"ש וושינגטון, הוא חי ביחד עם אחותו הגדולה, אלן, ואביהם מרטי.

שני הפרקים הראשונים בספר עוסקים בכך שנייט מגלה שיש לו מבחן בהיסטוריה ומחפש דרכים להתחמק ממנו. בפרק השלישי, כשנייט מנסה לחפש דרכים להתחמק מהמבחן, עולה בראשו מחשבה להבריז ממנו בעזרת פתק מומצא מאביו. אך לבסוף בעזרת פרנסיס, הוא מגלה שבכלל לא היה מבחן.

בפרק הרביעי, לאחר שנייט קורא את המשפט "היום תתעלה על כולם" מתוך עוגיית מזל שטדי הביא לו, זה ממלא אותו בביטחון ומוטיביציה להמשך היום.

אך בפרק החמישי והשישי, הוא מקבל שלושה ריתוקים שונים, אחד בשיעור של גברת גודפרי, שקראה מכתב שטני שכתב עליו, השני בשיעור שירה של גברת קלרק לאחר שהעליב את ג'ינה, והשלישי והאחרון בשיעור אמנות של מר רוזה, לאחר שניסה להגניב את הציור שלו לעמוד התצוגה בבית הספר. אך נייט עדיין נחוש להוכיח את מה שקרא בעוגיית המזל, לכן הוא מנסה לשבור את שיא גינס באכילת שעועית ירוקה אך זה מוביל אותו למשרד של המנהל ניקולס שמגלה על כך.

בפרק התשיעי, נייט חווה עוד תקרית לא נעימה, לאחר שבטעות לובש את המכנסיים של המאמן ג'ון (המורה לספורט) במטרה להסתיר את הטשטוש על מכנסיו וזה מזכה אותו בעוד ריתוק.

בפרק העשירי, מר סטייפלס, המורה למתמטיקה, מכריז על בוחן פתע לכיתה. נייט, שחושב שיש רק 12 תרגילים, גומר בקלילות ומתחיל להאמין שהמזל מתחיל לשחק לטובתו. אך בסוף הוא מגלה שיש עוד עשר שאלות, אך הזמן תם, ולאחר שהוא מסרב לתת את טופס המבחן למר סטייפלס, הוא נקרע ונייט מרוויח עוד ריתוק.

בפרק 11, נייט עוד חושב איך יצליח "להתעלות על כולם", ואז בזמן שיחה עם פרנסיס הוא מחליט על הפעולה הבאה שלו, לגרום למר גלווין, מורה לפיזיקה שידוע בקשיחות שלו ולעולם לא חייך או צחק לטענת פרנסיס ונייט, לצחוק. אך כל הניסיונות של נייט הסתיימו בכישלון נחרץ, וזיכו אותו בעוד ריתוק.

לאחר שהוא מגיע לחדר הריתוק, גברת צ'רביצקי מודיעה לו שהוא שבר שיא, שבעה פתקי ריתוק ביום אחד. וכך נייט מגלה שבדרך כזו אחרת, הוא אכן התעלה על כולם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נייט רייט - בן 11, הדמות הראשית בספר והגיבור הראשי. לומד בבית הספר ע"ש וושינגטון. נודע בשל מעשי הקונדס שלו שזיכו אותו בריתוקים רבים, מאוהב בג'ני ומתעב את בן זוגה, ארתור.
  • פרנסיס באטבי פופ - חברו הטוב ביותר של נייט. אינטליגנט, אוהב ללמוד ולקרוא.
  • טדי אורטיז - חבר של נייט. בעל חוש הומור מפותח.
  • ג'ינה המפיל טומס - בת כיתתו של נייט, ארתור וטדי. נחשבת ליריבה הגדולה ביותר של נייט, נערצת על ידי גברת גודפרי ואוהבת ללמוד.
  • גברת גודפרי - מחנכת הכיתה של נייט והמורה השנואה עליו ביותר. נייט חושב שהיא מענישה אותו בכוונה ועושה הכל בשביל להכשיל אותו.
  • המנהל ניקולס - מנהל בית הספר ע"ש וושינגטון.
  • ארתור פשקוב - בן זוגה של ג'ני. נחשב למוצלח בכל תחום ואהוב על כולם, חוץ מנייט.
  • ג'ני ג'נקינס - בת זוגו של ארתור. נייט מאוהב בה ללא ידיעתה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בבריטניה ואירלנד נקרא הספר: Big Nate: The Boy with the Biggest Head in the World