נייט הגדול: בפוקוס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נייט הגדול: בפוקוס
Big Nate: In the Zone
מידע כללי
מאת לינקולן פירס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
הוצאה
תאריך הוצאה 2014 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
סדרת ספרים נייט הגדול
ספר קודם נייט הגדול: יורד מהפסים עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא נייט הגדול:עושה חיים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נייט הגדול: בפוקוסאנגלית: Big Nate: In the Zone) הוא רומן בדיוני ריאליסטי של הקריקטוריסט האמריקאי לינקולן פירס[1][2]. הרומן הוא השישי בסדרת הספרים "נייט הגדול". ספר זה יצא לאור בשנת 2014 על ידי הרפר קולינס.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נייט ננזף על ידי המנהל ניקולס כי טדי הרס בטעות את מתווה מלחמת 1812 במהלך השבוע האחרון היה לו מקרה נורא של מזל רע, כולל ציונים גרועים במיוחד. מאוחר יותר, מוטל עליו להשלים עוד מטלה.

לאחר שסיים, הוא מבחין בג'ני וארתור, שמגלים אהבה באופן מכוער. נייט מכין רשימה של שמות גנאי שהוא חושב שיש לקרוא לארתור. צ'אד מופיע ומבחין בנייט. לאחר שנשאל על מה הוא עובד, נייט משקר במהירות ואומר שהוא עמד להתחיל קומיקס. צ'אד רוצה לככב גם הוא בקומיקס. צ'אד, שיש לו רומן עם מאיה, שואל את נייט אם הוא יוכל להציל אותה.

נייט קופץ משולחן אל פוף גדול וגורם למהומה בספרייה. לאחר מכן הוא ננזף בפעם השלישית לאותו יום. נייט וצ'אד נכנסים לריתוק ומבקשים לתקן את הפוף. לאחר שסיימו, הם מבחינים שבשל התוכנית החדשה של בית הספר, כל החטיפים במכונה אוטומטית נהפכו בריאים לחלוטין. דידי מופיע ואומרת שנייט צריך להתייצב במשרד המנהל. נייט מגיע ומקבל את פניו של המנהל ניקולס. ניקולס קובע כי יש לקבל את התוכנית "פוקוס על הכושר" בצורה פופולרית: מוזיקה. לאחר מכן מבקש ניקולס מנייט ליצור שיר על התוכנית של בית הספר. ניקולס גם מבטל את הריתוק של נייט וצ'אד, בשל העובדה שלנייט וצ'אד יש תפקיד בלהקה שלהם, "לרכוב על החילזון".

לאחר הלימודים "לרכוב על החילזון" יוצרת המנון רוק קלאסי בשם "אתה בדרך אל האושר כשאתה בפוקוס על הכושר". המזל הנורא של נייט גורם לארתור לשים לב לרשימת שמות המחמד, וכתוצאה מכך הוא פורש ממבוכה. ללא זמר מוביל, "רוכבים על חילזון" צריך לבחור בין נייט, פרנסיס (לשניהם יש "אסונות טבע" לקולות) וטדי (לא מספיק מיומן לשיר ולנגן בו זמנית). הם בוחרים בנייט. למחרת, נייט עולה לבמה בעצבים ושוכח את המילים, מה שהופך את לרכוב על החילזון למוקד צחוק, במיוחד על ידי תלמיד כיתה ז׳ בשם מרקוס גוד. לאחר מכן, נייט מקבל רגל מזל מצ'אד. מייד, מזל טוב קורה בכל מקום בחייו של נייט. הוא מסוגל לקלוע לסל מאמצע המגרש, לאחור ובעיניים עצומות, נדחה מבחן מתמטיקה, ניתן לנייט שיעור חופשי וניתנים לו 20 דולר.

למרבה הצער, נראה כי מאיה יוצאת עם מרקוס. מאוחר יותר, אביו של נייט נותן לו עונש לא לצייר קומיקס לפני השינה, מה שגורם לו לצייר על נעלי הסניקרס המסוגננות שהופכות אותו לפופולרי יותר ממרקוס, מה שגורם למרקוס לקנא מאוד בנייט. במהלך השבוע הבא, נייט הופך להיות "בפוקוס". הוא מתבקש לחתום על סניקרס של ילדים אחרים, עונשו מבוטל ומקבל ציונים מושלמים בכל המבחנים שלו. עם זאת, הוא מבין שהוא הופך להיות כמו ארתור. נייט סוטה נפשית ומבקש מארתור להצטרף שוב אל "לרכוב על החילזון". לאחר שהזמין בהצלחה את ארתור בחזרה, המאמן קאלהון מספר להם על היום האתלטי. מרקוס ומאיה הם זוג ומרקוס מתערב עם נייט שכיתות ו׳ לא ינצחו באירוע אחד ביום השדה בשביל להקניט את צ'אד. מאיה מתרוממת ואומרת למרקוס להפסיק, קובעת "מה הוא עשה לך?", ואז נפרדת ממרקוס. נייט נותן את הרגל לצ'אד כדי שיוכל לנסות להתחבר למאיה המצוערת.

עם זאת, המזל נפסק, גברת גודפרי מגיע ומחרימה מנייט את הרגל. ביום השדה מקבלים תלמידי כיתות ו׳ את ענפי הספורט שהם הכי גרועים בהם. נייט צריך לעשות מרוץ משוכות. אף שהוא מסוגל לזכות בראש, הוא עובר על המשוכה האחרונה. הספורט האחרון הוא מרוץ שלוש רגליים. נייט וארתור עובדים יחד כדי לוודא שצ'אד ומאיה הם קבוצה. תלמידי כיתה ו׳ מנצחים מכיוון שמרקוס ובן זוגו לא עובדים יחד, בעוד שמאיה וצ'אד כן. בשבוע לאחר מכן מוכרז על אספה שתעניק ל "לרכוב על החילזון" הזדמנות שנייה. השיר "אתה בדרך אל האושר כשאתה בפוקוס על הכושר" זוכה להצלחה ומרקוס נבוך מול בית הספר כשצ'אד מכה את ראשו של מרקוס בבקבוק.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • נייט רייט: תלמידת כיתה ו' והדמות הראשית.
  • צ'אד אפלווייט: חבר של נייט, הגיבור הראשי השני, והאהבה של מאיה.
  • מרקוס גוד: תלמיד בריון בכיתה ז' והרשע הראשי.
  • טדי אורטיז: חבר של נייט.
  • מאיה: האהבה של צ'אד.
  • ארתור פשקוב: זמר "לרכוב על חילזון" והחבר של ג'ני.
  • פרנסיס פופ: חבר נוסף של נייט.
  • ג'ני ג'נקינס: חברתו של ארתור והילדה שנייט לא סובל.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Peirce, Lincoln (2014-06-19). Big Nate in the Zone (Big Nate) (באנגלית). HarperCollins Publishers. ISBN 9780007593880.
  2. ^ Noble, Barnes &. "Big Nate: In the Zone (Big Nate Series #6)". Barnes & Noble (באנגלית). נבדק ב-2017-02-14.