משתמש:Ranchuk2/אנסמבל קוקייה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובץ:אדמאמא
מתוך המופע: אדמאמא

אנסמבל קוקייה הוא קבוצת תיאטרון בתנועה ייחודית ומקורית. האנסמבל הוקם בשנת 2008 על ידי היוצרת, הכוריאוגרפית, הבמאית והשחקנית: שרון שלומי נעים. שרון פיתחה שפה ייחודית אותה היא מכנה תיאטרון בתנועה אקספרסיבי. באמצעות שפה זאת הסיפור התיאטרלי עובר לקהל ללא מילים, על ידי מימיקה, הבעה פיסית ורגשית.

המופע: "תחושת בטן" היה פרי היצירה הראשון. המופע עלה בבכורה בשנת 2010 ורץ בהצלחה עד היום. המופע נכתב ועוצב על ידי שרון ובהמשך הצטרף רן בן עזרא, כבמאי שותף ושחקן לאנסמבל והקבוצה גובשה ללהקה. המנהל האומנותי הינו אמיר אוריין – תיאטרון החדר.

תחושת בטן מעלה את בסיפורה של אישה היוצאת נגד התפקידים הטבעיים והחברתיים שהוטלו עליה כאישה. לידה, אמהות, קנאה, תחרותיות, מניפולטיביות, דימוי הגוף, שיפוץ הגוף ושאיפה לשלמות. בשנת 2014 עלה האנסמבל בבכורה בתיאטרון קרוב, עם מופע חדש בשם: "אדמאמא" בבימויה של שרון. המופע הוא בז'אנר: תיאטרון בתנועה ומספר על אמא אדמה שבוראת את האנושות ומאבק כוחות שמתחיל בין האדם ואמא אדמה, בין גברי לנשי.

האנסמבל הציג את עבודותיו עד היום בתיאטראות כגון: תיאטרון יפו, סוזן-דלל, תיאטרון הסימטה, תיאטרון קרוב ועוד.

כיום האנסמבל מונה את היוצרים /ות הבאים /ות: ליאור ג׳ייקובס כהן, מירב סקאל רוז׳נקו, עמית שילה, רויטל ביטון, רן בן עזרא, שלי בן אברהם, שרונה בוטנרו ושרון שלומי נעים.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:תיאטרון בישראל קטגוריה:תיאטרון מחול