משתמש:Michalmudrik/עמנואל מודריק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עמנואל מודריק
עמנואל מודריק
עמנואל מודריק
לידה 27 ביולי 1947
י' באב תש"ז
קריית אתא
פטירה 14 באוגוסט 2017 (בגיל 70)
כב' באב תשע"ז
מדינה ישראל

עמנואל מודריק ( 27 ביולי 1947 - 14 באוגוסט 2017) היה עובד ציבור בשירות המדינה. עמנואל היה איש האוצר וכיהן כחשב השייך למשרד האוצר, במספר משרדי הממשלה. במשך 50 שנות עבודתו בשירות הציבורי ידע להתנהל היטב וביעילות לשם קידומם של נושאים בעלי חשיבות לאומית. עשייתו של עמנואל מודריק היא עשייה מחוללת שינוי. עשייה מוכוונת תפיסת עולם ערכית רחבה ועמוקה. עשייה של יזם המניע תהליכים ומסייע לעשייה פורצת דרך. בפעילותו הענפה תרם תרומה ממשית לפיתוחה ולרווחתה של מדינת ישראל.

כיהן כחשב של משרדי הממשלה השונים, משרד התקשורת, משרד התרבות והספורט והמשרד לפיתוח הנגב והגליל.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמנואל מודריק נולד בי' באב תשז בכפר אתא בשנת 1947 לשפרה ודוד מודריק ממקימי כפר אתא. התגייס לגולני ונלחם בקרב תל עזזיאת במלחמת ששת הימים. הוא למד לתואר ראשון בכלכלה וסטטיסטיקה באוניברסיטה העברית בירושלים. את תוארו השני עשה במנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים. מאז לימודיו באוניברסיטה התגורר בירושלים.

קריירה ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין השנים 1980-1978 שימש כשליח של הסוכנות היהודית בלונדון של תנועת הנוער FZY - תנועת נוער יהודית במרכזה בלונדון. ב-1984 החל לעבוד במשרד התקשורת כחשב במשרד. בתפקידו זה עסק בטיפול החוזה שיגור לוין עמוס, לוין תקשורת וטלפוניה. בשיתוף מפקד חיל האוויר והתעשייה האווירית. ב-1991 עזר בהקמת תחנת שידור רדיו FM וטלויזיה באזור חיפה- תחנה ראשית לאיזור הצפון. ובנוסף תחנת שידור בשאר ישוב שהייתה תחנת שידור AM לטובת אצבע הגליל, רמת הגולן ולבנון. ב-1992 עסק ביוזמה של משרד התקשורת להקמת אנטנה לקליטה טובה יותר של ערוץ 1 בנגב, עם שי חרמש שהיה יו"ר הועד המנהל של מכללת ספיר, במועצה אזורית שער הנגב. מודריק היה: "שותף לפיתוח המכללה וביה"ס לתקשורת, שותף לחיזוק ההשכלה הגבוהה בפריפריה" כדברי חרמש. בין השנים 1994-1991 קידם את פרוייקט תחנת קול אמריקה בעידן.[דרושה הבהרה] ב-1993 עסק בהקמת שידורי הניסיון של ערוץ 2. במסגרת תפקידו כחשב משרד התקשורת .[דרושה הבהרה]

2000-2009 - משרד התרבות המדע והספורט

2009-2010 - תוכנית ויסקונסין - אורות לתעסוקה

יושב ראש ועדת הבין משרדית לרפורמה בשוק העבודה - מטעם האגף של החשב הכללי.

2010-2015 - משרד הנגב והגליל והמשרד לשיתוף פעולה אזורי

  • קידם שלוחה אוניברסיטאית בצפת של בית הספר לרפואה.
  • מופ אזורי – שיתוף פעולה עם ירדן – מרכז מדע ים המלח והערבה ,מ-3 חוקרים ל-22 חוקרים, מרכז אנרגיה מתחדשת ביוטבתה. מתוך מכתב פרידה של מנהלי מרכז מדע ים המלח והערבה:

"ראיתך האסטרטגית והכוללת, לצד הכרותך עם הפריפריה על צרכיה ומורכבתה מחד, ומאידך, הניסיון במנהל הציבורי, ועבודתך היעילה והאופרטיבית היו לעזר רב שלא יסולא בפז."

"זמן קצר לאחר שהתקבלה החלטת ממשלה על הקמת בית החולים השיקומי הראשון בנגב, במתחם "עלה נגב-נחלת ערן", עבור כל תושבי הדרום, כתבתי לעמנואל מודריק מכתב תודה על עזרתו והנחייתו העצומה לכל אורך הדרך המפותלת להעברת אותה החלטת ממשלה. תגובתו של עמנואל הייתה – "עשיתי את מה שאני עושה תמיד כאשר חשוב וצריך לעשות! הפועל – עשה, הופיע שלוש פעמים במשפט הקצר הזה. סימן קריאה חד, ברור ותקיף בסופו. העשייה התכליתית, בצינורות הקצרים ביותר הייתה במהותו. עשייה מוכוונת ערכים. עשייה שיש בה שכל ולב. עשייה מוכוונת אהבת אדם באשר הוא אדם."..........


"עשייתו חרגה בהרבה מעשייתו של איש כספים הפועל במגזר הציבורי. עשייתו של עמנואל היא עשייה מחוללת שינוי. עשייה מוכוונת תפיסת עולם ערכית רחבה ועמוקה. עשייה של יזם המניע תהליכים ומסייע לעשייה פורצת דרך ומחוללת שינוי".

  • מרכזי העסקה לאתיופים בבאר שבע.
  • מרכזים לקשישים ומחשוב –באר שבע
  • פיתוח באר שבע.
  • מוסדות ציבור בצפון ובדרום. תוכנית הבראה לתיאטרון באר שבע.
  • פארק שדרות, מגדל העמק ואופקים.
  • שיפוץ ישובי עוטף עזה –פתרונות דיור: יבילים ובתי אגודה – לאחר צוק איתן בשיתוף יועץ ההתיישבות פנחס וולרשטיין.

הנצחתו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצפה עמנואל הוקם לזכרו בנגב בהר לבן בפתחת נחל רביבים ורכס ירוחם ע"י כולנא - עמותת צעירים בירוחם ועיריית ירוחם, בנוסף מונצח בקיבוץ אילות בדרום הערבה - בבית הראשונים בקיבוץ אילות ששופץ בתמיכת המועצה לשימור אתרים והמועצה האיזורית אילות, ישנה פינה לזכרו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מודריק היה נשוי לחנה לבית דהאן ולהם שתי בנות ובן, ושישה נכדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]