משתמש:קער א וועלט/האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של קער א וועלט.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של קער א וועלט.
קער א וועלט/האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה
סמל האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה
סמל האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה
תחום הבאת המשיח
מדינה ישראל
משרד ראשי בת ים
מייסדים הרב זמרוני ציק
חברים הרב חיים ציק, הרב בן ציון פרישמן, הרב יצחק רחימי
תקופת הפעילות אייר ה'תשנ"א (1991) – הווה
https://www.hageula.com/
שער עיתון הגאולה גליון מס׳ 22 (30.09.1992)
סט הספרים נפלאות עכשיו

האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה הוא ארגון שנוסד על ידי הרב זמרוני ציק בשנת ה'תשנ"א (1991) במטרה להביא את המשיח. הארגון מוציא עלון שבועי, עיתון חודשי, מפיץ חומרי הסברה, מפעיל אתר אינטרנט, ועורך מספר כינוסים מדי שנה בהשתתפות אלפי אנשים. הארגון משתייך לזרם המשיחיסטי בחב"ד.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרבי מלובביץ' אוחז בגיליון השני של עיתון הגאולה בדרכו לציונו של חמיו

האגודה הוקמה בשנת ה'תשנ"א על ידי מספר חסידי חב"ד תושבי בת ים בראשות הרב זמרוני ציק, בעקבות שיחה שנשא הרבי מלובביץ'[1] בה ביקש שכל אחד יעשה מה שהוא יכול כדי להביא את המשיח. בשנת 2004 נרשמה האגודה כעמותה.

בהקמתה התמקדה האגודה בהוצאה לאור של קבצים אודות ביאת המשיח, הוצאת עיתון דו-שבועי בשם 'הגאולה האמיתית והשלימה', ולאחריו עלון שבועי בשם 'שיחת הגאולה', המופץ בכ-50,000 עותקים מדי שבוע.

בשנת ה'תשס"ז השתתף יו"ר האגודה, הרב זמרוני ציק, בכינוס שנערך לכבוד ג' בתמוז בפאב ארליך בתל אביב. בעקבות האירוע קרא בית דין רבני חב"ד להחרים את האגודה[2], במקביל, רבנים אחרים מהזרם המשיחיסטי המשיכו לשתף פעולה עם האגודה ולהגיע לכינוסיה[3].

הארגון ופעולותיו תופסים מקום מרכזי בזרם המשיחיסטי בחב"ד. מחקרו של פרופסור יורם בילו אודות המשיחיות בחב"ד מתבסס בעיקר על פרסומיה של האגודה[4].

עמדות האגודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר פטירת הרבי מלובביץ', בג' בתמוז תשנ"ד נקטה האגודה קו המתכחש לפטירתו. בכותרת עיתון שיצא מספר ימים לאחר מכן על ידי האגודה נכתבה הכותרת "הרבי מלך המשיח חי וקיים" והעיתון כולו עסק בהסברת הימצאותו של הרבי בגוף גשמי.[5] מאז מתייחסת האגודה לרבי מלובביץ' כאל אדם חי, ובקו זה ממשיכה האגודה בכל פעולותיה.

בנוסף לפרסום וההסברה אודות הגאולה הקרובה, האגודה נוהגת לפרסם בכל פעולותיה את דעתו של הרבי מלובביץ' שאין למסור שטחים לאויב ואף לא לדבר על מסירה.

בכמה פעמים לקראת הבחירות לכנסת פרסמה האגודה שאין להצביע עבור אף מפלגה ויש להכניס לקלפי פתק אותו הפיצה עליו נכתבו המילים "מלך המשיח"[6].

פעולות האגודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת ה'תשנ"ה יוצאים מטעם האגודה לקראת חגי ישראל שלטים וחנוכיות ציבוריות לחנוכה, מגילות אסתר לפורים, ומאות אלפי עלונים לילדים ולמבוגרים המסבירים על חגי ישראל והלכותיו[7]. באגודה מוציאים גם אלפי עלונים המסבירים את מבצעי הרבי מלובביץ'[8]. עלונים אלו מתפרסמים גם בקרב הציבור הלא דתי[9][10] ומופצים באמצעות 'מרכז ההפצה ממש'[11].

משנת ה'תשס"ז החלה האגודה לקיים בכל קיץ ימי עיון[12] ובכל חורף החל משנת ה'תשס"ח את "קונגרס משיח בארץ הקודש" בהם נוטלים חלק מדי שנה מאות שלוחי חב"ד ויוצאים עם החלטות של התקדמות בשליחות[13]. במסגרת הקונגרס האגודה הוציאה דוכני משיח המיועדים למבצע תפילין[14].

במדיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בי' בשבט ה'תשנ"ו (1996) ארגן כינוס בשידור חי לווייני משש היבשות במימון רמי אנטיאן ובהנחיית מנהל צעירי אגודת חב"ד בניו יורק הרב שמואל בוטמן. בכינוס השתתפו עשרות אלפי אנשים ממאות ריכוזים ונאמו בו רבנים מכל העולם[15]. השידור פורסם גם בטלוויזיה הישראלית[16].

האגודה פתחה בחודש אדר ה'תשנ"ט[17] תחנת רדיו בשם "זמן הגאולה", שבה התקיימו שיעורים, הרצאות, תוכנית ילדים[18] ובעיקר הושמעו ניגוני חב"ד. בתום חודש אייר ה'תשנ"ט, עקב התרבות הרדיו הפיראטי פשטו נציגי משרד התקשורת בחסות המשטרה על אולפני האגודה והחרימו את הציוד[19] ובחודש כסלו ה'תשס"א פתחה האגודה את תחנת הרדיו מחדש באופן רשמי[20]. בחודש תמוז תחנת הרדיו שודרגה ונפתח אתר דרכו היה ניתן להאזין לשידורים[21] ובחודש חשוון תשס"ה תחנת הרדיו נסגרה.

בחודש שבט ה'תשס"ג (2003)[22] הקימה האגודה אתר אינטרנט בשם "הגאולה" שישמש כבמה לפרסום דעותיהם בענייני שלמות הארץ, משיח וגאולה. בחודש שבט ה'תשס"ט האתר שודרג[23] ונוסף לו ערוץ וידאו בשם "זמן הגאולה" שכלל אלפי קטעי וידאו[24]. הערוץ נסגר בשנת ה'תשע"ו. בחודש שבט ה'תשפ"ב האתר שודרג שוב ועוצב מחדש.

כינוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

את הכינוסים החלה האגודה לארגן בשנת ה'תשנ"ה (1995) במימון רמי אנטיאן ובניהול ועד כינוסי הקהל הארצי שהוקם תחת האגודה. בשנה זו התקיימו שלושה כינוסים בהשתתפותם של עשרות אלפי חסידי חב"ד יחד עם רבנים ואישי ציבור[25]. בכינוס השלישי שאירע בכ"ח בסיוון בכיכר מלכי ישראל, עבר במקום הזמר דני ליטני ששאל מהו הכינוס, לאחר מכן הוציא שיר על המקרה[26].

האגודה מארגנת ארבעה כינוסים מדי שנה[27], הכינוס הראשון בסימן 'ברוכים הבאים' מתקיים החל משנת ה'תשנ"ט לאחר חודש החגים לשבים מבית מדרשו של הרבי במרכז חב"ד העולמי – 770[28], הכינוס השני בי' בשבט, הכינוס השלישי בג' בתמוז[29] והכינוס הרביעי בי"ח באלול.

במשך השנים הגיעו לכינוסי האגודה זמרים רבים, ביניהם מרדכי בן דוד, להקת פיאמנטה, מנדי ג'רופי[30], מיילך קאהן, מוטי שטיינמץ, יובל טייב, אבי פיאמנטה, אריאל זילבר, אוריה שיף, מקהלת ידידים, מקהלת צבאות ה', ועוד.

דוכן תפילין חב״די ניתן לראות את גליון שיחת הגאולה ועיתון הגאולה

כינוס שזכה להד תקשורתי הוא כינוס שאירע בשנת ה'תשע"ח "משיח בכיכר", שבעקבות פנייתה של שדולת הנשים בישראל לראש העיר רון חולדאי שלא יאפשר את קיום העצרת עם מחיצה בטענה שאין כאן שוויון מגדרי, הודיע חולדאי שהוא מבטל את העצרת. בשימוע שנערך בעיריית תל אביב, הודיעה העירייה כי תאפשר לקיים את האירוע בהפרדה בין נשים לגברים, אך "ללא מחיצה פיזית"[31]. למחרת, הגישה האגודה לבית המשפט[32] לעניינים מנהליים עתירה, ליתן צו על תנאי המורה לעיריית תל אביב לנמק מדוע דרשה העיירה להוריד את המחיצות המפרידות בין גברים לנשים כתנאי לקיום האירוע. לאחר מכן הגישה עיריית תל אביב תגובה לעתירה זו בה ביקשה העיירה מבית המשפט לדחות את עתירת האגודה[33]. בנוסף הגישו הארגונים: שדולת הנשים בישראל, האגודה לזכויות האזרח, המרכז הרפורמי לדת ומדינה, חדו"ש, ויצ"ו - הסתדרות עולמית לנשים ציוניות בקשה לבית המשפט להצטרף לתהליך[34] נגד האגודה[35], בפסק הדין[36] השופט מתח ביקורת על העירייה שאישרה תחילה את האירוע ולאחר מכן ביטלה אותו ופסק שמאחר והעירייה כבר נתנו את האישור הוא לא יהיה ניתן לביטול[37]. עיריית תל אביב הודיעה בעקבות זאת, כי מעתה לא תאשר קיום אירועים בהפרדה[38].

באותו אירוע השתתפו עשרות אלפי אנשים מכל החוגים. בהם השחקן עודד מנשה, ברוך מרזל, הרב יוסף יצחק וילשנסקי, הרב בן ציון פרישמן ועוד[39]. לצידם הפגינו סגנית ראש העירייה מיטל להבי, גבי לסקי, סגנית ראש העיר ציפי ברנד, ראש העירייה רון חולדאי וח"כ תמר זנדברג[40].

בשנת ה'תש"פ (2020), באירוע שאורגן בתאריך י' בשבט יום פטירתו של רבי יוסף יצחק שניאורסון וקבלת נשיאותו של הרבי מלובביץ', שכרה האגודה את אודיטוריום סמולרש בתל אביב וערכה בו את האירוע בהפרדה מגדרית. לאחר שהתלוננו מספר גורמים באוניברסיטה התחייב המוסד שהדבר לא יחזור על עצמו[41].

הוצאה לאור[עריכת קוד מקור | עריכה]

עיתון הגאולה האמיתית והשלמה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בחודש סיוון ה'תשנ"א (1991) החלה האגודה להוציא לאור עיתון דו-שבועי חינמי במטרה לחזק את האמונה בביאת המשיח. העיתון לא יצא בשם חב"ד[42] ונכתבו בו חדשות מהקורה בעולם והקשרם לביאת המשיח[43] על פי שיחות הרבי מלובביץ' שגם נתן את עידודו להוצאת העיתון[44].

בחודש אדר ב' תשנ"ב פורסם בעיתון שהרבי מלובביץ' יתגלה כמלך המשיח ביום הולדתו י"א בניסן[45], אך התחזית לא התגשמה.

בחודש אלול ה'תשנ"ד (1994) פסקה הוצאת העיתון לאור[46] והיא התחדשה בחודש סיוון ה'תשפ"א (2021) כעיתון חודשי עם עורכים חדשים ועיצוב מחודש[47][48]. בחודש אלול החל לצאת מוסף לעיתון בשם 'עולם חדש'.

לקראת יום הולדתו ה-120 של הרבי מלובביץ' בשנת ה'תשפ"ב (2022), יצא עיתון נוסף שהופץ ב-300,000 עותקים[49].

העיתון מודפס על 48 עמודי צבע ומופץ בכ-40,000 עותקים.

שיחת הגאולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר עלוני שיחת הגאולה
ערך מורחב – שיחת הגאולה

מחודש תמוז ה'תשנ"ד (1994) מוציאה האגודה את העלון השבועי שיחת הגאולה המוביל את האמונה בחייו הנצחיים של הרבי.

בעלון מובאת שיחה מהרבי מלובביץ', סיפור מופתי שהתרחש באמצעות הכתיבה באגרות קודש, סקירה על מוסד או אישיות בחסידות, פתגמים וחדשות טובות[50].

בחודש תמוז ה'תשפ"א (2021) התחדש עיצוב העלון ונוספו כותבים חדשים. נכון לשנת ה'תשפ"ב הוא מופץ בכ-50,000 עותקים וברמת הפקה גבוהה[51] על ידי תלמידי רשת ישיבות תומכי תמימים ליובאוויטש ובתי חב"ד[52].

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שיחת הגאולה - 100 עלונים הראשונים של שיחת הגאולה נכרכו כספר, ה'תשנ"ט
  • מלך המשיח - משיחיותו של הרבי מלובביץ'[53], ה'תשס"ה
  • תפילין של ימות המשיח - ספר הלכתי המסביר על ארבעה זוגות תפילין, בעריכת יו"ר האגודה הרב זמרוני ציק[54], ה'תשע"ד
  • נפלאות עכשיו - סיפורי נפלאות שאירעו במהלך כתיבה לרבי באמצעות ה"אגרות קודש", ג' כרכים
  • כפשוטו ממש - ליקוט מאמרי המערכת שנדפסו בעלון שיחת הגאולה[55], ב' כרכים.
  • רעיון שבועי מתורתו של משיח - סט, שני כרכים ובו חמישה רעיונות לכל אחד מפרשות השבוע מעובדות על-פי שיחותיו של הרבי מליובאוויטש, מתוך מדור "רעיון שבועי מתורתו של משיח", המתפרסם מידי שבוע בגליון שיחת הגאולה.

קבצים תורניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • משיח מגיע - עלון המסביר את עיקרי האמונה במלך המשיח, על התגלותו בעולם ועל תפקידנו לקרב אותו[56]. יצא עם הקמת האגודה, ה'תשנ"א
  • לקט הלכות ומנהגים - סדרת חוברות חודשיות של הלכות ומנהגים על חגי ישראל[57], בעריכת יו"ר האגודה הרב זמרוני ציק, תשס"ה–תשס"ט
  • אסור למסור שום חלק מארץ ישראל - עלון הסברה כנגד הדיבורים על מסירת שטחים[58], תשע"א
  • ושמרו לעשות - שתי חוברות אודות שנת הקהל, ה'תשע"ו.

פרסומים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Геула - שבועון 'עידן משיח' בשפה הרוסית[59], ה'תשנ"ח
  • כרטיסי משיח כרטיסים הנושאים את תמונתו של הרבי מלובביץ' שמתחתיה הכיתוב "משיח" ומאחוריה תפילת הדרך. הכרטיסים זכו להפצה נרחבת והודפסו במיליוני עותקים[60], תש"ס
  • נפלאות באגרות - סיפורים על נפלאות שקרו על ידי הכתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש[61], תשס"ג
  • זמן הגאולה - מגזין הסוקר את עצרת י' שבט תש"ע[62]
  • עצרת הגאולה - אלבום סיכום הפעילות של האגודה[63], ה'תשע"ז
  • שומר החומות - חוברת סיכום של ניסי מבצע שומר החומות כחלק מתהליך התקרבותנו לגאולה[64], הודפס בכרבע מיליון עותקים ופורסם בבתי כנסת ברחבי הארץ, ה'תשפ"א
  • הדור השביעי - חוברת הסבר על הרבי מלובביץ' כנשיא הדור[65], הודפס בכרבע מיליון עותקים בצירוף לעיתון ישראל היום[66], ה'תשפ"א
  • פוסטרים ומדבקות - האגודה מוציאה גם חומרים אחרים לצורך פרסום זהותו של הרבי מלובביץ' כמלך המשיח[67][68].

חברי האגודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעבר:

בהווה:

  • הרב חיים ציק, בנו של הרב זמרוני - חבר האגודה ואחראי אגף המדיה
  • יצחק רחימי - ממייסדי האגודה ומנהל פיננסי
  • מנחם רווה - ממייסדי האגודה ויו"ר מטה הקהל
  • הרב בנציון פרישמן - עורך ההו"ל
  • טוביה דורון - מנהל אתר הגאולה

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה, דף שער בספרייה הלאומית

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שיחת כ"ח ניסן ה'תשנ"א.
  2. ^ בי"ד רבני חב"ד מוקיע את יוזמי "קמפיין הבארים" באתר col
  3. ^ עשרות רבנים בקריאה לקראת העצרת, הרבנים והמשפיעים ב"קריאת קודש" לקראת מעמד הרבבות, באתר הגאולה
  4. ^ פרופסור יורם בילו במאמרו 'רצוננו לראות את מלכנו': התגלויות בחב"ד המשיחית עמוד 31
  5. ^ עיתון הגאולה האמיתית והשלמה מספר 38
  6. ^ שיחת הגאולה גליונות 242–246 ועוד
  7. ^ אזלו עלוני חנוכה של האגודה למען הגאולה, הושק חומר ההסברה לפסח, באתר חב"ד FM
  8. ^ הודפסו עלוני נש"ק חדשים, באתר חב"ד FM
  9. ^ אתר למנויים בלבד ירדן צור, פעילות לפסח לתלמידים חילונים: הסבר של חב"ד על קירוב המשיח, באתר הארץ, 22 במרץ 2018
  10. ^ הרב שמעון וייצהנדלר, 'הארץ' הבין את המסר של חב"ד, באתר הגאולה
  11. ^ עלון לדוגמא, באתר ארגון ממש
  12. ^ יום עיון בהפצת בשורת הגאולה, באתר חב"ד FM
  13. ^ ננעל קונגרס משיח הארצי בהשתתפות כ-550 שלוחים ופעילים מרחבי הארץ, באתר חב"ד FM
  14. ^ מהדורה חדשה לדוכני משיח, באתר חב"ד אינפו
  15. ^ שידור חוזר מהכינוס
  16. ^ לסיקור השידור בטלוויזיה
  17. ^ שיחת הגאולה גיליון 236 עמוד 1
  18. ^ שיחת הגאולה גיליון 239 עמוד 4
  19. ^ שיחת הגאולה גיליון 247 עמוד 3
  20. ^ שיחת הגאולה גיליון 324 עמוד 4
  21. ^ שיחת הגאולה גיליון 354 עמוד 1
  22. ^ אתר חדש למען הגאולה האמיתית והשלימה, באתר חב"ד FM
  23. ^ אתר "הגאולה" מתחדש, באתר חב"ד אינפו
  24. ^ סקירת פעילות אגף המדיה תשס"ט
  25. ^ משיח בכיכר - זו הרי אותה כיכר, רק גאולה, באתר חב"ד FM
  26. ^ דני ליטני ימות המשיח הופעה חיה, יוטיוב. דני ליטני כבר 21 שנה בימות המשיח, באתר הגאולה
  27. ^ 26 שנה לאגודה למען הגאולה - סיכום הכינוסים, סרטון באתר יוטיוב
  28. ^ שבועון 'הד העיר' גיליון 461 עמוד 49
  29. ^ עיתון 'השבוע' בת ים גיליון 493 עמוד 4
  30. ^ כינוס האגודה בשנת ה'תשנ"ה (1995) היה הכינוס הראשון שהופיע באופן ציבורי.
  31. ^ מארגני 'משיח בכיכר' בהודעה רשמית לתקשורת, באתר חב"ד אינפו
  32. ^ עתירת האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה נגד עיריית תל אביב, באתר האגודה לזכויות האזרח בישראל
  33. ^ תגובת עריית תל אביב לעתירת האגודה למען הגאולה, באתר האגודה לזכויות האזרח בישראל
  34. ^ בקשת הצטרפות האגודה לזכויות האזרח בישראל נגד האגודה למען הגאולה, באתר האגודה לזכויות האזרח בישראל
  35. ^ בקשת הצטרפות לתהליך נגד האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה, באתר האגודה לזכויות האזרח בישראל
  36. ^ פרוטוקול ופסק דין המלא בעניין האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה, באתר האגודה לזכויות האזרח בישראל
  37. ^ אתר למנויים בלבד קורין אלבז־אלוש, המשיח ניצח את העירייה, באתר "ידיעות אחרונות", 24 ביוני 2018
  38. ^ ביהמ"ש: חב"ד תוכל לקיים אירוע נפרד, ישראל היום. לירן לוי, אירוע "משיח בכיכר" הסתיים ללא תקריות חריגות, באתר ערוץ 20. גלעד מורג, ביהמ"ש: אירוע "משיח בכיכר" עם הפרדה מגדרית יתקיים כמתוכנן, באתר ynet. חזקי ברוך, בזכות חולדאי: אלפים יחגגו עם חב"ד, באתר ערוץ 7. מערכת ערוץ הנשים, ‏בית המשפט התיר את קיום אירוע "משיח בכיכר" בהפרדה, באתר ‏מאקו
  39. ^ שניאור גרינפלד, רבבות בעצרת "משיח בכיכר" • הסיקור המלא, באתר חב"ד FM
  40. ^ משה כהן, "בני ברק זה לא כאן", בעיתון המקומון
  41. ^ אתר למנויים בלבד אור קשתי, אוניברסיטת תל אביב השכירה לחב"ד אולם לאירוע שהתקיים בהפרדה מגדרית, באתר הארץ, 04 בפברואר 2020
  42. ^ מוסף יום השישי ז' ניסן תשנ"ב. פורסם לאחר מכן בעיתון הבשורה כ"ט סיוון ה'תשע"ד עמוד 28
  43. ^ כשהגר"מ אליהו זצ"ל התראיין לעיתון הגאולה, באתר חב"ד אינפו
  44. ^ העיתון שהביא ויביא את 'הגאולה השלימה' לשיח הציבורי, בשבועון 'הזמן גרמא' של ארגון את"ה העולמי
  45. ^ משיח תוך שבועיים, חדשות, 2 באפריל 1992
  46. ^ בעיתון מספר 39
  47. ^ עיתון הגאולה - איך הכל התחיל?, סרטון בערוץ "אברהם משה אורן", באתר יוטיוב (אורך: 4:18)
  48. ^ הארכיון המלא של עיתון הגאולה
  49. ^ מאות אלפי בתים יקבלו את עיתון הגאולה, באתר הגאולה
  50. ^ ארכיון המלא של שיחת הגאולה
  51. ^ פרופסור יורם בילו במאמרו 'רצוננו לראות את מלכנו': התגלויות בחב"ד המשיחית עמוד 31 הערה 4
  52. ^ הלך לעולמו שליח חב"ד הרב זימרוני ציק ע"ה, באתר הקול היהודי
  53. ^ מלך המשיח, באתר הספרייה הלאומית
  54. ^ תפילין של ימות המשיח, באתר הספרייה הלאומית
  55. ^ בלעדי למשתתפי משיח בכיכר: ספרו החדש של הרב זמרוני ציק
  56. ^ לצפייה בעלון
  57. ^ יצא לאור: לקט הלכות ומנהגי חודש ניסן, באתר חב"ד אינפו
  58. ^ עלון חדש: אזהרות הרבי נגד מסירת שטחים
  59. ^ вестник эры Мошиаха, באתר הספרייה הלאומית
  60. ^ כרטיס "משיח": המיליון הרביעי ירד לדפוס, באתר חב"ד FM
  61. ^ עלון חדש: "נפלאות באגרות", באתר חב"ד אינפו
  62. ^ שיחת הגאולה גיליון 787 עמוד 1
  63. ^ אלבום מרהיב לסיכום עצרת גאולה ומשיח • להורדה
  64. ^ גיליון מיוחד: שומר החומות, באתר הגאולה
  65. ^ החוברת לקריאה
  66. ^ משיח בעיתונים: הגליונות יוצאים ממכבש הדפוס, באתר חב"ד אינפו
  67. ^ י"א ניסן: עשרות אלפי פוסטרי משיח, באתר חב"ד FM
  68. ^ סדרת "מדבקות משיח" חדשה, באתר חב"ד FM

קטגוריה:ארגוני חב"ד קטגוריה:בת ים: תרבות קטגוריה:ארגונים דתיים בישראל קטגוריה:ישראל: עמותות