מיטל להבי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיטל להבי
לידה 5 באפריל 1960 (בת 64)
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה מרצ תל אביב-יפו
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו
2014–מכהנת
(כ־10 שנים)
תפקידים בולטים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
מיטל להבי נואמת בפני מועצת העירייה

מיטל להבי (נולדה ב-5 באפריל 1960 בשם מרים לוי) היא סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו לתחבורה, בטיחות בדרכים וקהילה גאה, יו"ר הפורום המוניציפלי של מרצ, יו"ר מרצ תל אביב-יפו וראש סיעת "מרצ" במועצת העירייה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

להבי הייתה בעלת החברה "מימוש פרויקטים" לייזום וקידום פרויקטים, יועצת לקידום פרויקטים סביבתיים (מחוץ למחוז תל אביב), מנחה סדנאות ל"מנהיגות מעשית" עבור שדולת הנשים בישראל, וכן יועצת לרשויות מקומיות לקידום תהליכים פיזיים וחברתיים בשיתוף הציבור.

להבי נמנית עם מייסדי "הפורום הירוק" של תושבי ת"א- יפו ובעבר כיהנה בהתנדבות כמזכירת ועד סוחרי שוק הכרמל ודירקטורית בחברת "גני יהושע" בתל אביב-יפו ועמותת "חצר נשית", שהקימה ביפו בית לנערות במצוקה. כמו כן הייתה חברה במועצת החברה להגנת הטבע.

שימשה יו"ר ועד שכונת כרם ישראל. ב-1999 המריצה להבי את שכניה למאבק לשיקום הגינה בשכונה ולהסטת אוטובוסים מרחובות מגורים שקטים; בעקבות הצלחת המאבק, החליטה להתמודד על מקום במועצת העירייה. בשנת 2000 הצטרפה להבי למפלגת מרצ ובשנת 2003 נבחרה לחברת מועצת העיר מטעם המפלגה. כחברת קואליציה במועצה כיהנה כיו"ר הוועדה לאיכות הסביבה, סגן יו"ר הוועדה לתכנון ובניין עיר, וכחברה בוועדת נכסים. להבי תומכת בהרחבת "ריאות ירוקות" בעיר, בשילוב התושבים בתכנון הפיזי והחברתי של העיר ובשמירה על זכויותיהם של התושבים. תמיכתה בנושאים אלה הביאה לבחירתה כ"חברת המועצה הירוקה ביותר" בדו"ח "משמר המועצה" שסקר את הצבעותיהם של כל חברי המועצה בשנים 2004 - 2008[1]. בשנים 2003–2008 כיו"ר הוועדה לאיכות הסביבה פעלה בעיקר כדי לצמצם את זיהום האוויר והובילה את המעבר של תחנת הכוח רידינג ממזוט לגז. הובילה מהלכים להקמת פארקים ציבוריים, לשימור ריאות ירוקות ברחבי העיר ולהקמת קרן לשימור מבנים ורכישת קרקעות.

היא ממייסדי הפורום הירוק לאיכות חיים בתל אביב-יפו ומובילי המאבק למען גן קריית ספר. להבי פעילה סביבתית וחברתית מאז 1997 וב-2016 הוענק לה אות הגלובוס הירוק לאישיות סביבתית מטעם ארגון חיים וסביבה - ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל. בראש ועדת הפרס עמדה שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר בשנת 2014 נבחרה ליו"ר הפורום המוניציפלי ומאז פועלת בראייה כלל עירונית לקידום ערכים של שוויון זכויות והעצמת קהילות מוחלשות, כמו גם שיפור איכות החיים, הבריאות והסביבה.

במאי 2008 גברה להבי בבחירות המקדימות לראשות רשימת מרצ בעיר על ראש הרשימה המכהנת, יעל דיין. לאחר בחירות 2008, בתום משא ומתן בין נציגי מרצ ו"תל אביב אחת", סיעתו של חולדאי, הצטרפה מרצ לקואליציה העירונית בינואר 2009, ולהבי מונתה לתפקיד סגנית ראש העירייה הממונה על משאבי חינוך לגיל הרך.

בשנים 2008–2013, כמחזיקת תיק החינוך ובתחום הגיל הרך, הביאה להסדרת תחום החינוך לגיל הרך כולל יזמה תוכנית רב שנתית להקמת 12 מעונות יום, קידמה סבסוד עשרות משפחתונים לתושבי העיר, הביאה להקמת "בית אלבר" לדיור בר-השגה למפעילות משפחתונים, יזמה הוזלת תעריפי ארנונה בגנים פרטיים, הובילה וקידמה תכנון 200 גני ילדים בהמשך לדו"ח טרכנטנברג, יוזמת תוכנית "בתיאבון" להזנת ילדים, קשישים וסטודנטים, שותפה להסדרת מערך החינוך והטיפול בילדי מהגרים, הגדלת שטחי גני ילדים לרבות תב"ע להסדרה 4053, הפחתת היטלי השבחה לגני ילדים, הסבת והסמכה של גני ילדים ירוקים, הגדירה מדדים לתכנון חצרות גני ילדים ותקצובם (לראשונה ב-2011), הביאה לתקצוב שדרוג חצרות גנים בהיקף של 5 מיליון ₪ בשנה והייתה המנוע הנחוש שהוביל להקמת בית ספר וגנים בשכונת פלורנטין

ביוני 2012, מיטל להבי ומרצ התפטרו מהקואליציה במחאה על דיכויהּ האלים של המחאה החברתית על ידי המשטרה באותו סוף-השבוע[2].

בבחירות 2013 עמדה בראש רשימת מרצ למועצת העיר, שהריצה את ח"כ ניצן הורוביץ כמועמד לראשות העירייה. על אף ההפסד של הורוביץ במירוץ לראשות העירייה, מרצ קיבלה 6 מנדטים במועצת העיר. עם חתימת ההסכם הקואליציוני ב-1 בינואר 2014, מונתה להבי לסגנית ראש העירייה הממונה על תחבורה, בינוי ותשתיות בעיר. להבי תמכה במכירת חלקה של עיריית תל אביב בחניון כיכר אתרים.

במאי 2018 הודיעה כי תתמודד לראשות העירייה בבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו באוקטובר 2018[3]. ב-27 בספטמבר, פרשה מהמירוץ לראשות העירייה והודיעה כי בכוונתה להתמקד במירוץ למועצת העיר של תל אביב-יפו[4]. בבחירות עצמן זכתה מרצ בראשות להבי בשלושה מנדטים ומרצ בראשותה נכנסה לקואליציה.

כמחזיקת תיק התחבורה
כחברת הקואליציה, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה, בין 2014–2023 היא הקימה ועומדת בראש הפורום "מטרופולין בתנועה" שמאחד את סגני ראשי הערים ומחזיקי תיקי התחבורה במרכז ובשפלה, שמקדם יוזמות משותפות בתחום. היא משתתפת באופן קבוע בישיבות הכנסת בנוגע לתחבורה.
להבי קידמה יוזמות להעלאת הבטיחות בהליכה בטוחה לבית הספר, בחיוב לימודי תאוריה ורכיבה מעשית בתיכונים, במתן היתר לרכיבת אופנועים בנת"צים ובדרישה שהביאה למתן סמכויות לפיקוח על רכיבה במדרכות לפקחי העירייה. היא יזמה את תוכנית אגן-האיילון לשדרוג תחנות הרכבת בעיר ואת "הציר הירוק" לחיבור חוף הים מאזור יפו ועד פארק אריאל שרון ("ציר קדרון"). היא אחת מיוזמות "אקו תלוש" - הגעה ירוקה לעבודה שפועלת לשינוי מערכת השכר בישראל כדי לאפשר לעובדים לוותר על רכב ולשמור על המשכורת (המרה של אחזקת רכב בקצובת נסיעה). הובילה לסלילתם עשרות ק"מ של שבילי אופניים ונת"צים,, מובילת חיבורם של מספר צירים אסטרטגיים ושל הטבעת המטרופולינית. להבי תומכת במדיניות שמאפשרת לחנות על מדרכות עד השעה תשע בבוקר[5]. כן תמכה בפעילותן של חברות להשכרת קורקינטים חשמליים ואופניים ללא תחנות עגינה קבועות, שמשתמשיהן רוכבים וחונים במדרכות. לדבריה על הרוכבים להתחשב בהולכי הרגל ולא לחסום מדרכות, ועל הולכי רגל "שנדרשים ליותר ערנות"[6]. להבי רואה בהוספת מקומות חנייה ובמתן אפשרות לתושבים לחנות בחינם בחניונים עירוניים פתרון לבעיית החנייה בעיר[7].
כמחזיקת תיק הגאווה
הייתה שותפה עם חברי סיעת מרצ להגדלת התמיכות בארגוני הגאווה, להקמת 'בית הדרור' והמרכז הגאה ועשתה היסטוריה בשנת 2023 כאשר הביאה להזזת מצעד הגאווה לערב חמישי ולחזרתו לטיילת החוף.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

להבי מתגוררת בשכונת כרם ישראל בתל אביב. היא גרושה ולה שני ילדים[8]. אחיה הוא כדורגלן העבר עופר לוי, שמכהן מ-2019 כסגן ראש עיריית הרצליה[9].

ב-2005 השתתפה כמתמודדת בתוכנית המציאות "דרוש מנהיג" בערוץ 2, בה התחרו אנשים בעלי רקע של מעורבות חברתית על מענק להגשמת חזון חברתי שהציגו. להבי הודחה מהתוכנית בפרק התשיעי מתוך עשרה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיטל להבי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]