משחק ריצה אינסופית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משחק ריצה אינסופית (באנגלית: Endless runner) הוא תת-ז'אנר של משחקי פלטפורמה תלת־ממדיים בו השחקן שולט בדמות אשר לא מפסיקה לרוץ קדימה במהירות קבועה תוך כדי הימנעות ממכשולים ואויבים ואיסוף Power Ups ומטבעות לאורך הדרך על מנת לצבור את הניקוד הגבוה ביותר האפשרי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הז'אנר הושפע רבות ממשחקי הארקייד של שנות השמונים והתשעים בהם פותח במקור הבסיס למכניקת המשחק של משחקי ריצה אינסופית.

רק לאחר שהטלפונים החכמים זכו לפופולריות עצומה בסוף העשור הראשון של ה-21 משחקי הריצה האינסופית החלו להיות באור הזרקורים. משחקים כמו "Canabalt" (אנ')[1] ו"Doodle Jump", שהתווספו ל-Appstore ב-2009, היו מהמשחקים הראשונים במכשירים הניידים שתרמו לפופולריות של הז'אנר במכשירים הניידים.

הז'אנר זכה בהמשך בפופולריות רבה במיוחד בהמשך עם משחקים כמו "Temple Run" משנת 2011,[2]‏ "Subway Surfers" משנת 2012, "Despicable Me: Minion Rush"(צר') משנת 2013, אשר להם הייתה גרפיקה תלת־ממדית ומכניקת משחק חדשנית.

במהלך העשור השני של המאה ה-21 זיכיונות גדולים רבים בחרו לפתח משחקי ריצה אינסופית עם הדמויות שלהם. משחקים בולטים מהסוג הזה כללו בין היתר את המשחק "Pitfall!"(אנ') שיצא ב-2012, המשחק "Rayman Jungle Run"(אנ') שיצא ב-2012, המשחקים "Rayman Fiesta Run"‏(אנ'), "Sonic Dash"(אנ') ו-"Pac-Man Dash!"(אנ') שיצאו ב-2013, והמשחקים "Lara Croft: Relic Run"(אנ') ו-"Pac-Man 256" (אנ') שיצאו ב-2015.

משחק ריצה אינסופית בולט נוסף שיצא ב-2014 הוא משחק הדינוזאור בגוגל כרום(אנ') אשר הינו משחק דפדפן פשוט במיוחד שפותח על ידי גוגל והינו זמין בדפדפן האינטרנט גוגל כרום גם כאשר המחשב לא מחובר לאינטרנט. גוגל פרסמה בעבר שמדי חודש משתמשי כרום נוהגים בממוצע לשחק במשחק בסביבות 270 מיליון פעמים.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחקי ריצה אינסופית השחקן שולט בדמות אשר לא מפסיקה לרוץ קדימה במהירות קבועה. המטרה העיקרית של השחקן היא לשרוד זמן רב ככל האפשר[3] תוך כדי שהוא מנווט בין כמות אינסופית של מכשולים, כגון בורות ומחסומים. השחקן חייב גם לברוח או להביס אויבים שונים שמנסים לרדוף אחריו. ככל שהשחקן מתקדם במשחק לרוב גם המהירות בה הדמות נעה עולה, ובעקבות כך המשחק הופך מאתגר יותר.

ברבים מהמשחקים בז'אנר ניתן רק לגרום לדמות לבצע פעולות פשוטות כמו קפיצה, או החלקה על הקרקע על מנת להתחמק ממכשולים שונים או לקיים אינטראקציה עם הסביבה. בחלק מהמשחקים בז'אנר לעיתים השחקן עשוי לקבל יכולות מיוחדות באופן זמני.

המשחק נגמר בדרך כלל אם השחקן לא מצליח להתחמק ממכשולים או אם הוא נתפס על ידי האויבים שרדפו אחריו.

משחקי וידאו בולטים בז'אנר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Parkin, Simon (7 ביוני 2013). "Don't Stop: The Game That Conquered Smartphones". The New Yorker. ארכיון מ-12 ביוני 2013. נבדק ב-17 ביולי 2013. {{cite journal}}: (עזרה)
  2. ^ Fahey, Mike (2013-02-27). "Wouldn't Sonic Be the Perfect Endless Runner Hero? Sega Might Agree. [Update]". Kotaku (באנגלית אמריקאית). ארכיון מ-2022-09-20. נבדק ב-2021-12-31.
  3. ^ Polansky, Lana (2013-07-01). "The Leaderboard: The Loneliness of the Endless Runner". Paste Magazine (באנגלית). נבדק ב-2021-12-31.